Pitäisi alkaa paistelemaan verilettuja, tein tunti takaperin lettutaikinan ja nyt jauhot olisivat turvonneet sen suositellun tunnin verran.
0,5 desiä poronverta
Tölkki (0,33dl) sakun kuld olutta (export)
Ruisjauhoja, spelttijauhoja ja ohrajauhoja yhteensä 5 desiä
Kananmuna
1 tl suolaa
Meiramia
1 sipuli
Paistamiseen voita, ja lettujen kanssa puolukkasurvosta.
Edellisestä kerrasta on varmasti ainakin vuosikymmen.
päivälliseksi verilettuja
40
637
Vastaukset
- Viimeksi_lapsena_syönyt
Kiitti ohjeesta. Kaupan veri lienee jotain muuta kuin poron verta, mutta yritetään.
Miltä maistui?Just syön ensimmäistä. Maistuu muuten hyvältä, mutta kaipaisin taikinaan vähän rasvaa.
Poron verestä tehtyihin lettuihin olen joskus käyttänyt poronrasvaa, mutta miksei pienet silavanpalasetkin toimisi. Nyt laitan letun päälle voita, se parantaa "kokemusta".Palstis kirjoitti:
Just syön ensimmäistä. Maistuu muuten hyvältä, mutta kaipaisin taikinaan vähän rasvaa.
Poron verestä tehtyihin lettuihin olen joskus käyttänyt poronrasvaa, mutta miksei pienet silavanpalasetkin toimisi. Nyt laitan letun päälle voita, se parantaa "kokemusta".Tähän alkuunkin korjaus ohjeeseen.
Verta siis 0,5 litraa, ei 0,5 desiä.
- vaatteet.päälle
V.ttu kukaan ei syö verilettuja enää 2018-luvulla.
Missä ajassa sinä elät?
Porotkin on uinu vuonon kautta Norjaan.
On olemassa sanonta "paistamaton liha pois pöydältä", näin kun keittiössä ollaan.Minä en ole tehnyt verilettuja vuosikymmeneen, mutta nyt teen. Tarvii saada rautaa (kun nikkeliäkään ei ole tarjoilla).
Vaateita en lisää, ja pohdin heitänkö seuraavaan kuvaan sohvankin pois.- vihtorin.lettu
Palstis kirjoitti:
Minä en ole tehnyt verilettuja vuosikymmeneen, mutta nyt teen. Tarvii saada rautaa (kun nikkeliäkään ei ole tarjoilla).
Vaateita en lisää, ja pohdin heitänkö seuraavaan kuvaan sohvankin pois.EU on sittemmin kieltänyt veriletut sekä saunapalvin.
Ja alastomana ei ruoasta saa edes puhua.
Sohvankin pois? Ajattelitko olla lattialla kontillasi? vihtorin.lettu kirjoitti:
EU on sittemmin kieltänyt veriletut sekä saunapalvin.
Ja alastomana ei ruoasta saa edes puhua.
Sohvankin pois? Ajattelitko olla lattialla kontillasi?Liidelissä myydään kartanon verilettuja...onko ne tehty veriplasmasta?
Nyt on omat vaatteet päällä, ettei mitään hätää. Olen ehkä kontillani lattialla (maton riekale polvien alla) ja kuvaan peilin kautta pymppyäni.- voihan.västäräkki
Palstis kirjoitti:
Liidelissä myydään kartanon verilettuja...onko ne tehty veriplasmasta?
Nyt on omat vaatteet päällä, ettei mitään hätää. Olen ehkä kontillani lattialla (maton riekale polvien alla) ja kuvaan peilin kautta pymppyäni.Ei enää sitä sanaa.
Koska nähdään peniksestäsi kuva?
- asiallisesti.kyökissä
Minä olen pyytänyt sitä jo.
En kestä olla ilman.
Mutta tämä on ruoka- ja keittiöosuus ettei mennä tässä siihen, kiitos. asiallisesti.kyökissä kirjoitti:
Minä olen pyytänyt sitä jo.
En kestä olla ilman.
Mutta tämä on ruoka- ja keittiöosuus ettei mennä tässä siihen, kiitos.Ei minulla ole koko iltaa aikaa odotella
;-)- lähetä.omasi
super-ytm kirjoitti:
Ei minulla ole koko iltaa aikaa odotella
;-)No jos se on tärkeä asia, niin sinähän odotat.
Hyvää kannattaa odottaa.
Ajankuluksi voidaan aloittaa toisaalla sinusta. Käy sekin
:D lähetä.omasi kirjoitti:
No jos se on tärkeä asia, niin sinähän odotat.
Hyvää kannattaa odottaa.
Ajankuluksi voidaan aloittaa toisaalla sinusta. Käy sekin
:DMinä ole ujo ja kiireinen
:-)- jopa.outoa
super-ytm kirjoitti:
Ei minulla ole koko iltaa aikaa odotella
;-)Oletko sinä muka mies? Miten sinä sitä pyytelet?
Naiset pyytävät. - sunnuntaina_ei_kiire
super-ytm kirjoitti:
Minä ole ujo ja kiireinen
:-)Höpö höpö.
Odotan : ) - nykyaikaa
jopa.outoa kirjoitti:
Oletko sinä muka mies? Miten sinä sitä pyytelet?
Naiset pyytävät.Homo tai bi
- turkiksessa_tassu
nykyaikaa kirjoitti:
Homo tai bi
Ai Superi? Ei se musta homolta vaikuta, sillä on näppituntuma siepistäkin, mitä teillä ei ole :)
Vinkki verilettujen paistamiseen.
Älkää paistako niitä liian kauan, ne muuttuu paistettaessa kuiviksi.- huono.ohje
Kuiva on parempi kuin verinen liepake. Puolukat päälle niin kuivakin vetristyy.
huono.ohje kirjoitti:
Kuiva on parempi kuin verinen liepake. Puolukat päälle niin kuivakin vetristyy.
Veren pitää kypsyä, mutta sehän kypsyy tosi nopeasti.
Veri on kypsä lähes samaan aikaan kun lettu ottaa värin pintaan.- palstan.viisain.nainen
Palstis kirjoitti:
Jeps, nyt alkoi pelittämään.
Lettuja ei saa paistaa liian kauaa koska ne kuivuvat herkästi.Sun lettutaikinassas on kyllä niin vähän verta, että en tuolla ohjeella niitä veriletuiksi kutsuisi. Kaljaräiskäleitähän ne on.
palstan.viisain.nainen kirjoitti:
Sun lettutaikinassas on kyllä niin vähän verta, että en tuolla ohjeella niitä veriletuiksi kutsuisi. Kaljaräiskäleitähän ne on.
Toisessa ohjeessa oli nesteen suhde yksi yhteen, eli 0,5 litraa verta ja 0,5 litraa olutta/kivennäisvettä.
- rupee.syömään.jo
Palstis kirjoitti:
Veren pitää kypsyä, mutta sehän kypsyy tosi nopeasti.
Veri on kypsä lähes samaan aikaan kun lettu ottaa värin pintaan.Lettuhan on musta valmiiksi niinku veri. Jos se vielä mustuu, se on v.ttu palanu.
- topakka.lettu
Palstis kirjoitti:
Toisessa ohjeessa oli nesteen suhde yksi yhteen, eli 0,5 litraa verta ja 0,5 litraa olutta/kivennäisvettä.
V.tun väärät ohjeet sulla; verilettuun pannaan whiskeytä.
Liian leimi lettu vedellä. rupee.syömään.jo kirjoitti:
Lettuhan on musta valmiiksi niinku veri. Jos se vielä mustuu, se on v.ttu palanu.
Veri on punertavaa.
topakka.lettu kirjoitti:
V.tun väärät ohjeet sulla; verilettuun pannaan whiskeytä.
Liian leimi lettu vedellä.Vittuun pannan whiskeytä, lettuun olutta.
- palstan.viisain.nainen
Palstis kirjoitti:
Niin, ja sinä teit taikinan, jossa on verta puoli desiä ja kaljaa 3,3 desiä.
- purukalusto
Palstis kirjoitti:
Veri on punertavaa.
Mikä Dracula sä luulet olevasi.
Nää ohjeethan on ihan Transsylvaaniasta. palstan.viisain.nainen kirjoitti:
Niin, ja sinä teit taikinan, jossa on verta puoli desiä ja kaljaa 3,3 desiä.
Olet oikeassa, olen kirjoittanut ohjeen väärin.
0,5 litraa verta ja tölkki olutta.
Onneksi taikina on tehty oikein.- veretön.poro
palstan.viisain.nainen kirjoitti:
Sun lettutaikinassas on kyllä niin vähän verta, että en tuolla ohjeella niitä veriletuiksi kutsuisi. Kaljaräiskäleitähän ne on.
Veretön lettu. On aikoihin eletty.
- nälkä.jäi
Tästä veriletunpaistosta ei tule v.ttuakaan. Siinä se nähtiin. Paa toinen asialle ja tee ite perästä.
- pitsaa.sulle
Palstis kirjoitti:
Homma etenee koko ajan, kolmasosa enää taikinasta jäljellä.
Eka roskakorissa? Ei se ensimmäinen lettu ikinä onnistu. Ei välttämättä koko ensimmäinen taikinan räpistyskään.
Anna jo olla. Hermo ei kestä katsoa tätä. Homma k.see (ja sinäkin kun olet ne oluet juonu). pitsaa.sulle kirjoitti:
Eka roskakorissa? Ei se ensimmäinen lettu ikinä onnistu. Ei välttämättä koko ensimmäinen taikinan räpistyskään.
Anna jo olla. Hermo ei kestä katsoa tätä. Homma k.see (ja sinäkin kun olet ne oluet juonu).Kaikki letut on onnistuneet, ekat vain kuivuivat ja vaativat enemmän voita päällensä.
Nyt korjaus ohjeeseen.
Verta ei tule 0,5 desiä, vaan 0,5 litraa.- laskimeen.patterit
Parempi, että veri tulee purkista kuin nenästä. Vanha vuoriston viisaus.
Älä sekoile mies lettujen kanssa. Nyt ryhtiä.
Sä oot tehny ne jo ja syöny, ei enää voi korjata. laskimeen.patterit kirjoitti:
Parempi, että veri tulee purkista kuin nenästä. Vanha vuoriston viisaus.
Älä sekoile mies lettujen kanssa. Nyt ryhtiä.
Sä oot tehny ne jo ja syöny, ei enää voi korjata.Taikina oli tehty oikean ohjeen mukaan, kirjoitin sen vain ketjuun väärin.
- lohdutusta
Palstis kirjoitti:
Taikina oli tehty oikean ohjeen mukaan, kirjoitin sen vain ketjuun väärin.
Olitko ottanut oluet ennen lettusia? Se voi johtua siitä, koska haluan tietää syyn, miksi ohje meni niin pahasti vikaan.
Joskus voi käydä näin, älä harmittele, minun siiklimuussistani tuli kerran vihreää, mutta en
silti vaihtanut puoluetta eikä minulta jäsenkirjaa viety.
Sipilä forever, mutta verilettu ei. lohdutusta kirjoitti:
Olitko ottanut oluet ennen lettusia? Se voi johtua siitä, koska haluan tietää syyn, miksi ohje meni niin pahasti vikaan.
Joskus voi käydä näin, älä harmittele, minun siiklimuussistani tuli kerran vihreää, mutta en
silti vaihtanut puoluetta eikä minulta jäsenkirjaa viety.
Sipilä forever, mutta verilettu ei.Kirjoitin ohjeen kiireessä, olin juuri laittanut paistinpannun "tulille".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663412Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1282887- 462589
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391331