Ystävän menetys

Eli siis menetin ystävän tässä 1-3 päivää sitten. Hän oli varastanut minulta kyniä ja pyyhekumeja. Kun minun äitini ja minä sanoimme hänen äidille asiasta (olin pyytänyt ystävältäni jo monta viikkoa niitä takaisin) niin minun äitini "vainosi" häntä. Hänen äitinsä lopetti puhelun näin : Emilian (ex-ystävä) ei sitten tarvitse olla Jeminan (minä) kanssa tekemissä OLLENKAAN! Sitten katkaisi puhelun. Perästä tuli viesti: Ja jos se ei riitä tulee rikosilmoitus ja lasu (lastensuojelu) !! Nyt olen ollut ihan pakanain viime päivinä. Luokkatoverit sanovat minulla olevan "broken smile". Siltä kyllä tuntuukin. Valitettavasti aloitin viiltelyn. Ja kuristaa itseäni ja itken itseni uneen. Luokalla ei ole kuin yksi kaveri ja hänkin välttelee nyt minua, koska Emilia levittää juoruja. En oikeasti jaksa!! En uskalla kertoa äidille koska meillä ei ole paljoa rahaa ja äiti stressaa raha-asioita. Ja en halua satuttaa häntä. Eli en saa juurikaan tukea. Ainut syy miksi en ole jo kuollut on se että en uskalla. Oli kiva päästä kertomaan asiasta ja jos luit tänne asti olen ylpeä sinusta ja kiva että välität! Jos teillä on vastaavanlaisia kokemuksia niin pliis kertokaa! Ehkä niistä olisi apua. XOXO Jem_ppu💖💔😘😦

16

507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 😢 kiitos kun luit! Jo se kertoo että ehkä minusta välitetään!💖💓💔

    • OmanTienTaablaaja

      Kerro äidille, hän ajattelee aikuismaisesti eikä ajaudu epätoivoon niinkuin sinä asian koet. Kaverisi toimii niinkuin koulukiusaajilla on tapana, eivät ymmärrä ja osaa asettua toisen asemaan. Puhuminen auttaa aina asioista, joissa koet vääryyttä, älä jää yksin niitä murehtimaan. Sinulla on oikeuksia ja totuus on kuitenkin aina se, joka kantaa pitemmälle kuin valheet.

      Asian voi esittää hienovaraisestikin toista loukkaamatta, vaikka sanomalla, että asiat riitelee ei ihmiset, haluat ymmärtää toista, jos vain saisit siihen mahdollisuuden, keskustelu auttaa, mutta mukana hyvä olla aina myös aikuinen, muuten tilanne voi kärjistyä, eikä ole silloin toivotunlainen. Tsemppiä sinulle ja älä lannistu vaan ota asia esille totuuden kautta kärjistämättä asiaa. Äitisi voi olla avainhenkilö ratkaisemaan ongelman, opettaja, johon voit luottaa on myös hyvä?

      • Kerroin äidille ja hän sanoi että minun pitää selvittää sotku itse koska aiheutin sen. Hän ei oikein tue minua. Opea ei ole kenelle kertoa koska hän on väkivaltainen. Jos kerron hän voi heittää joko minua tai Emiliaa jollain esim. metalliterottimella. Olo ei oikein parannu........saksetkin on tossa vieressä........ja hyppynaru......ja parvisänky. ....


      • OmanTienTaablaaja
        jem_ppu kirjoitti:

        Kerroin äidille ja hän sanoi että minun pitää selvittää sotku itse koska aiheutin sen. Hän ei oikein tue minua. Opea ei ole kenelle kertoa koska hän on väkivaltainen. Jos kerron hän voi heittää joko minua tai Emiliaa jollain esim. metalliterottimella. Olo ei oikein parannu........saksetkin on tossa vieressä........ja hyppynaru......ja parvisänky. ....

        Jollei löydy opettajaa niin koulukuraattori tai rehtorille, vaikka kirje, jossa kerrot asiasta, kuinka tilanne on eskaloitunut pahemmaksi, etkä selviä siitä yksin, tarvitset apua tilanteen korjaamiseen, vastuut on olemassa heillä, jos ongelmatkin tapahtuvat heidän työpaikalla (opinahjossa).


      • OmanTienTaablaaja
        OmanTienTaablaaja kirjoitti:

        Jollei löydy opettajaa niin koulukuraattori tai rehtorille, vaikka kirje, jossa kerrot asiasta, kuinka tilanne on eskaloitunut pahemmaksi, etkä selviä siitä yksin, tarvitset apua tilanteen korjaamiseen, vastuut on olemassa heillä, jos ongelmatkin tapahtuvat heidän työpaikalla (opinahjossa).

        Hyvä muistaa, et maltti on valttia, älä ylireakoi äläkä eläydy liian vahvasti tilanteeseen, kun asiaa esität heille. Tuo julki, ettet löydä ominpäin ulospääsyä tilanteesta vaan tarvit apua/ tukea heiltä, et tilanne ei menisi huonommaksi? Sinun on vaikea yksin hallita tilannetta?


      • OmanTienTaablaaja kirjoitti:

        Hyvä muistaa, et maltti on valttia, älä ylireakoi äläkä eläydy liian vahvasti tilanteeseen, kun asiaa esität heille. Tuo julki, ettet löydä ominpäin ulospääsyä tilanteesta vaan tarvit apua/ tukea heiltä, et tilanne ei menisi huonommaksi? Sinun on vaikea yksin hallita tilannetta?

        No sain vanhaan ystävääni yhteyttä joka käy näitä läpi myös.... Se auttoi jotenkin mutta no...........Hän asuu 20km päässä.......


      • OmanTienTaablaaja
        jem_ppu kirjoitti:

        No sain vanhaan ystävääni yhteyttä joka käy näitä läpi myös.... Se auttoi jotenkin mutta no...........Hän asuu 20km päässä.......

        Kommunikointi kanaviahan on olemassa, etäisyys ei ongelma? Vielä jos painitte samanmoisten ongelmien parissa niin ymmärrätte myös toisianne paremmin? Elämä opettaa sanotaan, ottakaa tilanne haasteena vastaan ja tukekaa toisianne, Aina helpompaa, kun ei ole yksin pähkäilemässä tällaisia asioita. Keksikää jotain mieltä ylentävää tekemistä. Tsemppiä!


      • OmanTienTaablaaja kirjoitti:

        Kommunikointi kanaviahan on olemassa, etäisyys ei ongelma? Vielä jos painitte samanmoisten ongelmien parissa niin ymmärrätte myös toisianne paremmin? Elämä opettaa sanotaan, ottakaa tilanne haasteena vastaan ja tukekaa toisianne, Aina helpompaa, kun ei ole yksin pähkäilemässä tällaisia asioita. Keksikää jotain mieltä ylentävää tekemistä. Tsemppiä!

        Kiitos! Kaiken kruunaa se, että istumme ihan vierekkäin luokassa. Ja hän mursi sydämeni kun rupesi haukkumaan minua h🙊oraksi ja huomion kipeäksi kun oli nähnyt minun v. käden. (viiltely arpi/haava)💔💔💔💔💔


      • OmanTienTaablaaja
        jem_ppu kirjoitti:

        Kiitos! Kaiken kruunaa se, että istumme ihan vierekkäin luokassa. Ja hän mursi sydämeni kun rupesi haukkumaan minua h🙊oraksi ja huomion kipeäksi kun oli nähnyt minun v. käden. (viiltely arpi/haava)💔💔💔💔💔

        En suosittele itsensä vahingoittamista, sillä saat vain ylimääräisiä harmeja itsellesi? Pura harmitus hyödyllisellä tavalla esim. harrastamalla jotain liikuntaa tmv. Itsekin löytänyt pyöräilyn ym. harrastusten kautta rauhan, etten reakoi asioihin enään niin vahvasti, puran huonot fiilikset urheiluun ja todennut sen hyväksi keinoksi näin jälkeenpäin. Positiivisuuden kautta lopputulos aina parempi.


      • OmanTienTaablaaja kirjoitti:

        En suosittele itsensä vahingoittamista, sillä saat vain ylimääräisiä harmeja itsellesi? Pura harmitus hyödyllisellä tavalla esim. harrastamalla jotain liikuntaa tmv. Itsekin löytänyt pyöräilyn ym. harrastusten kautta rauhan, etten reakoi asioihin enään niin vahvasti, puran huonot fiilikset urheiluun ja todennut sen hyväksi keinoksi näin jälkeenpäin. Positiivisuuden kautta lopputulos aina parempi.

        Vain se auttaa ja no en vain oikeasti jaksa. Haluaisin vain luovuttaa......kyllähän se on ihan ok.....


      • OmanTienTaablaaja
        jem_ppu kirjoitti:

        Vain se auttaa ja no en vain oikeasti jaksa. Haluaisin vain luovuttaa......kyllähän se on ihan ok.....

        Maailmassa on paljon hyviä asioita, kunhan tietää vaan mistä tykkää ja ei muutakuin niitä kohti. Kivaa nähtävää, koettavaa tekemistä. Luulen, et sinäkin kaipaat enemmän ymmärtävää ihmistä, joka ajattelee asioista samalla tavalla kuin sinä, ei tuomitse ja haluaa tukea sinua. Siksi toivonkin, että viihtyisitte toistenne kanssa tämän vanhan ystäväsi kanssa, jonka mainitsit aiemmin.

        Vanhemmaksi kun tulet osaat antaa arvoa ympärillä oleville asioille ihan eritavalla kuin nuorena? Muistelet silloin mennyttä ja näet asiat paljon kirkkaammin. Harmittelet vain, mikset sitä silloin ymmärtänyt näin? Teini-ikä on haastavaa aikaa, kun tuntuu et kaikki hylkii ja koetaan asioita kriittisemmin kuin vanhempana, Siksi toivon vain jaksamista pahimman yli, kyl se elämä paremmaksi muuttuu ajan kanssa.


      • OmanTienTaablaaja kirjoitti:

        Maailmassa on paljon hyviä asioita, kunhan tietää vaan mistä tykkää ja ei muutakuin niitä kohti. Kivaa nähtävää, koettavaa tekemistä. Luulen, et sinäkin kaipaat enemmän ymmärtävää ihmistä, joka ajattelee asioista samalla tavalla kuin sinä, ei tuomitse ja haluaa tukea sinua. Siksi toivonkin, että viihtyisitte toistenne kanssa tämän vanhan ystäväsi kanssa, jonka mainitsit aiemmin.

        Vanhemmaksi kun tulet osaat antaa arvoa ympärillä oleville asioille ihan eritavalla kuin nuorena? Muistelet silloin mennyttä ja näet asiat paljon kirkkaammin. Harmittelet vain, mikset sitä silloin ymmärtänyt näin? Teini-ikä on haastavaa aikaa, kun tuntuu et kaikki hylkii ja koetaan asioita kriittisemmin kuin vanhempana, Siksi toivon vain jaksamista pahimman yli, kyl se elämä paremmaksi muuttuu ajan kanssa.

        Kun ystäväni ei halua puhua minulle ja olen ihan poikki ja rikki kun yritän pitää ystävyytemme kasassa. Koulussa sydämeni särkyy koko ajan enemmän ja nyt uusi/vanha "ystäväni" sanoi Emilialle että olisin haukkunut hänen äitiään pikkupaskia#eksi. En edes uskalla mennä kouluun ja olen listannut jokaisen henkilön joka o satuttanut minua jotenkin ja minun luokalla on 27 oppilasta ja yli 28 on satuttanut minua. Ja minua myös haukutaan haukkujaksi, läskiksi, rumaksi ja nälvitty myös siitä että minulla ei ole poikaystävää. Nyt pura kipusi craftailyyn ja se auttaa jotenkin. Olen myös ruvennut luokassa itkemään ja kun Emilia näkee sen hän kuiskaa minulle :- Noi on feikkejä niinkuin sun elämä. Mee vaikka hyppää katolta niin teet meille palveluksen. Olen hypännyt about 15 m. katolta ja mursin polven ja siihen hän vain nauroi. Välillä menen vessaan ja itken. Kun joku tulee niin yleensä sanotaan vain että feikkaan ja olen ruma. Edes eivät tunne minua. Pe Emilia hakkasi minut kun olin muutenkin ulkona. Ei tullut jälkiä tai mitään. Haluaisin vain tietää miten voisin ehkä pelästyä meidät. Kannattaako minun edes enää yrittää? Onko hän vain toivoton? Ps. En yritä saada huomiota tai mitään. Mikään ei ole keksittyä. Osa voi kuulostaa vähän oudolta mutta voi olla kirjoitus virheitä koska minulla no oikoluku joten.....kaikille tukijoille tulee like ja yleensä vasta kommentti! (En tiiä miks mainitsen sen koska eihän tää oo mikää juutube)


    • haejohtajataapua

      Entä koulusi sairaanhoitaja? Hänellä on ammattitaito joka voisi auttaa sinua käsittelemään myos tämänkaltaisissa asioissa.
      Kävele koulusi johtajan toimistoon ja selitä mitä on tapahtunut. Kerro että sinua pelottaa tulla kouluun ja oppimisesi on pahasti häiriytymässä. Kysy miten hän ratkaisee tämän pulman, sano aivan suoraan että sinä tarvitset apua nyt.

      Koulusi johtaja on palkattu johtamaan koulua. Lapset on juuri se josta hänelle maksetaan palkkaa! Ilman sinua ja muita lapsia hän olisi ilman tyotä!

    • anteeksiantotärkeää

      Raamattu sanoo; älä hylkää ystävääsi. Tärkeäähän on tosiaan kaikesta huolimatta antaa anteeksi. Jeesus sanoo; "Jollette anna anteeksi ihmisille heidän rikkomuksiaan, ei taivaallinen Isäkään anna teille anteeksi teidän rikkomuksianne"

      On kyllä totta että jos toinen varastaa toiselta, kannattaa ehkää vähentää hänen kanssaan vietettävän ajan määrää mahdollisesti, ainakin joksikin aikaa.

      Mulla oli nuorena kaveri joka varasti mutta asia korjaantui. Asiat voivat korjaantua.

      • Meidän välit eivät. .....hänen äitinsä ei anna puhua tai edes katsoa minuun päin.


    • Auttaako esim terapiaan meno koska olen menettänyt 6 ystävää viimeisen 2 vuoden aikana. Ps. Like en kaikkia kommentteja kunhan ovat asiallisia. Ja ei kauheasti mielellään uskonnollisia mielipiteitä koska olen pahoillani , en usko jumaliin tai Jesuukeen yms.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      194
      1621
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      33
      1424
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      321
      1228
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      138
      1179
    5. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      120
      1085
    6. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      93
      1065
    7. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      133
      1023
    8. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      234
      989
    9. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      62
      969
    10. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      89
      950
    Aihe