(2 Piet 3:15-17) ram.38 käännös
... ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut; niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen. Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne...
Pietari varoittaa ja käskee olemaan varuillaan, sillä on ihmisiä jotka vääristelevät opetuksessaan sitä mitä rakas veljemme Paavali on puhunut ja kirjoittanut. Pietaari sanoo että "tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon apostoli Paavalin kirjeitä, kuin muitakin Raamattun kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen".
Tietämätön = ihminen joka esittää tietävänsä asian, vaikka hänellä ei ole totuuden mukaisia perusteita väitöksilleen.
Vakaantumaton = ihminen joka horjuu/vaihtelee kantaansa muiden ihmisten antamien mielipiteiden ja ajatuksisen välillä (on ihmisten vietävissä)
Jae 17 antaa selityksen mihiin heidän vääristelyy johdattaa joka on
"rietasten eksymyksen".
Mikä on "rietasten eksymys"(athesmōn planē) , jonka Pietari mainitsee jakeessa 17? Englannin ja ruotsinkieliset raamatut kääntävät sanan athesmōn planē oikein (laglös, lawlessness ) mutta ei suomenkielinen raamattu. Athesmōn planē= , laittomuuden harhakäsityksen eli laittomuus!!!!!!
Ihmiset käyttävät Paavalin kirjeitä syyksi hylkäämään Jumalan lakia, ja tähän eksytyksen perustuu koko nykyinen kristinusko. Jeesus kun palaa takaisin Hän sanoo erityisesti tietylle ihmisjoukolle; "Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät (Anomia)" Matt 7. Anomia = lainrikkojat ja hylkääjät. Tämä on se kylmä ja armoton totuus.
Tällä palstalla monet syyttävät muutamia tiettyjä kirjoittajia että he opettavat lakia, ikään kuin se olisi vääriin opettaa lakia. Jeesus ITSE SANOI joka opettaa ja noudattaa lakia kutsutaan taivasten valtakunnassa SUUREKSI. Kuka teistä kristityistä haastaa Hänen sanoja?
Jos Paavalin kirjeillä sanotte ja väitätte ja oletatte ja opetatte, ettei Jumalan lakia tarvitse nuodatta niin olette täyttänyt Pietarin varoituksen ihmisistä jotka ovat tietämättömät ja vakaantumattomat ja jotka vääristelevät raamattua laittomuuteen. Ja tää oli 2000 vuotta sitten sanottu, tää on se kylmä ja armoton totuus!!!!
Pietarin varoitus Paavalin kirjeistä
145
1465
Vastaukset
- Usko.Toivonen
Oletko siis ympärileikkauttanut itsesi?
Jos olet, niin millä perusteella, ja jos et ole niin millä perusteella?- Olli.Mäkelä
älä vaihtaa puheenaihetta, ja jos olet tehnyt sitä mistä Pietari varoittaa , siis levittänyt laittomuutta Paavalin kirjeillä, nii olet yksi niitä mitä pitää varoa! Olet tietämätön ja epävakaa ja viettelet ihmisiä laittomuuden.
2 Piet 2:1-4 Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon. Ja moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi; ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen, pimeyden kuiluihin, ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäviksi. - Usko.Toivonen
Mikäs puheenaiheen vaihto tässä on kysymyksessä, ei mikään.
Kirjoitat laista, joten vastaa asialliseen kysymykseen edustamasi lain pohjalta.
Jos edustat lakia, niin toki mielelläsi kirjoitat lain pohjalta.
Joten:
Oletko siis ympärileikkauttanut itsesi?
Jos olet, niin millä perusteella, ja jos et ole niin millä perusteella? - lain.mukaan
Mooseksen laki ei velvoita Israelin ulkopuolella asuvia pakanoita ottamaan ympärileikkausta. Ympärileikkaus on pakollinen vain Abrahamin jälkeläisille. Pakanoille se on vapaaehtoinen.
"Tämä ehto teidän on täytettävä siinä liitossa, jonka olen tehnyt sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa: teidän tulee ympärileikata jokainen mies ja poikalapsi. Leikkauttakaa pois esinahkanne. Tämä on merkkinä liitosta, joka on meidän välillämme, minun ja teidän." (1 Moos 17:10,11) - Usko.Toivonen
Pakanat ovat juurikin Jumalan Abrahamille antaman lupauksen liiton perillisiä, jota tuo esilleottamasi kohta koskee.
Mooseksen laki tuli vasta 430 lupauksen jälkeen.
Joten tuo kohta ei poista ympärileikkaamisen vaatimusta Mooseksen laista.
Joten tutushan Mooseksen lain ko. asiaa koskeviin säädöksiin ja palaa sitten asiaan, jos aihetta ilmenee. - Olli.Mäkelä
Juuri osoitat että Pietarin varoitus osu sinun hyvin, oot tietämätön ja epävakaa, sinä sait juu vastauksen mutta silmän peite on niin paksu ettet näe sen lävitse!
- YouKnobHead
Olli.Mäkelä kirjoitti:
Juuri osoitat että Pietarin varoitus osu sinun hyvin, oot tietämätön ja epävakaa, sinä sait juu vastauksen mutta silmän peite on niin paksu ettet näe sen lävitse!
Ja sinä olet persesilmä, joka kuvittelee olevansa näkevä silmä. Ääliö.
Olli.Mäkelä kirjoitti:
Sinulla se peite silmilläsi on.
Sinun ymärileikkaamattoman SYDÄMESI päällä oleva peite estää sinua näkemästä.
Toisin sanoen sinä olet hengellisesti sokea. Eikä tuo peite, joka sydämesi päällä on, voi poistua ennen kuin käännyt SYDÄMESTÄSI Herran Jeesuksen Kristuksen puoleen - ja HUUDA AVUKSESI HÄNEN NIMEÄÄN.- Olli.Mäkelä
Saviseutulainen kirjoitti:
Sinulla se peite silmilläsi on.
Sinun ymärileikkaamattoman SYDÄMESI päällä oleva peite estää sinua näkemästä.
Toisin sanoen sinä olet hengellisesti sokea. Eikä tuo peite, joka sydämesi päällä on, voi poistua ennen kuin käännyt SYDÄMESTÄSI Herran Jeesuksen Kristuksen puoleen - ja HUUDA AVUKSESI HÄNEN NIMEÄÄN.Jak 4:8-12 Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset. Tuntekaa kurjuutenne ja murehtikaa ja itkekää; naurunne muuttukoon murheeksi ja ilonne suruksi. Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät korottaa. Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari. Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi?
- Usko.Toivonen
Laki-uskovathan juuri tuomitsevat, koska laki velvoittaa siihen.
"Poistakaa paha keskuudestanne", kivittäkää hengiltä.
Näinhän laki vaatii.
Kun lainaat Jaakobin kirjeen kohtaa, niin huomioi myös, mihin laki velvoittaa.
10. Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin. ( Jaak. 2. )
Tämä on laki-uskoville annettu sana, laki-uskovan täytyy pitää koko laki, missään ei saa epäonnistua, ei vähäisimmässäkään kohdin.
Ja Jaakob myös sanoo, että kaikki rikkovat lakia jossakin kohden.
2. Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa ( Jaak. 3. )
Ja ei vain yhdessä kohdassa, vaan monessa kohdassa.
Saulus on malliesimerkki laki-uskovasta, joka tuhosi Korkeimman pyhiä, laki ajoi Saulusta vimmasssaan, ei Jumalan Henki. - Olli.Mäkelä
Usko.Toivonen kirjoitti:
Laki-uskovathan juuri tuomitsevat, koska laki velvoittaa siihen.
"Poistakaa paha keskuudestanne", kivittäkää hengiltä.
Näinhän laki vaatii.
Kun lainaat Jaakobin kirjeen kohtaa, niin huomioi myös, mihin laki velvoittaa.
10. Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin. ( Jaak. 2. )
Tämä on laki-uskoville annettu sana, laki-uskovan täytyy pitää koko laki, missään ei saa epäonnistua, ei vähäisimmässäkään kohdin.
Ja Jaakob myös sanoo, että kaikki rikkovat lakia jossakin kohden.
2. Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa ( Jaak. 3. )
Ja ei vain yhdessä kohdassa, vaan monessa kohdassa.
Saulus on malliesimerkki laki-uskovasta, joka tuhosi Korkeimman pyhiä, laki ajoi Saulusta vimmasssaan, ei Jumalan Henki.Usko.Toivoinen
mitä sinä siinä iniset oikein ett osaa muuta kuin ivata ja jankuttaa, opettelisit lukemaan kunnolla suomea. raamattua luettaessa pidän aina itse mielessä " "jatkaa lukemista" jos olisit tehnyt niin et olis olut niin tietämätön inisevä hyönteinen.
Jaak 2:10-11 . Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin. Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja.
Emme voi määrittää itse mitä käskyjä halutaan pitää ja mitää ei, näin Jeesus myös sanoi , joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa . - Usko.Toivonen
Toki laki-uskovan täytyy pitää koko laki.
Ja eihän se ole muutoin mahdollista, kuin tuntea koko laki viimeistä piirtoa myöten.
Jos laki-uskova rikkoo lakia yhdessäkin kohtaa, on hän syyllinen ja saa rangaistuksen sen mukaan.
Ja oikein sanot "me" (emme), jolla luokittelet itsesi juurikin laki-uskovaksi, jonka turva on laki.
Jeesus antoi melkoista palautetta laki-uskoisille, ulkokultaisille, jotka ylensivät itsensä.
10. "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
11. Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
12. Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
13. Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
14. Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään." ( Luuk. 18. )
Ja muuten, pieninkin taivasten valtakunnassa on sisällä taivasten valtakunnassa. Jonne lain kautta ei ole pääsyä.
28. Minä sanon teille: ei ole vaimoista syntyneitten joukossa yhtäkään suurempaa kuin Johannes; mutta vähäisin Jumalan valtakunnassa on suurempi kuin hän. ( Luuk. 7. ) - Olli.Mäkelä
Usko.Toivonen kirjoitti:
Toki laki-uskovan täytyy pitää koko laki.
Ja eihän se ole muutoin mahdollista, kuin tuntea koko laki viimeistä piirtoa myöten.
Jos laki-uskova rikkoo lakia yhdessäkin kohtaa, on hän syyllinen ja saa rangaistuksen sen mukaan.
Ja oikein sanot "me" (emme), jolla luokittelet itsesi juurikin laki-uskovaksi, jonka turva on laki.
Jeesus antoi melkoista palautetta laki-uskoisille, ulkokultaisille, jotka ylensivät itsensä.
10. "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
11. Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
12. Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
13. Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
14. Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään." ( Luuk. 18. )
Ja muuten, pieninkin taivasten valtakunnassa on sisällä taivasten valtakunnassa. Jonne lain kautta ei ole pääsyä.
28. Minä sanon teille: ei ole vaimoista syntyneitten joukossa yhtäkään suurempaa kuin Johannes; mutta vähäisin Jumalan valtakunnassa on suurempi kuin hän. ( Luuk. 7. )Luuk 18 pointti oli "Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan."
" jooone lain kautta ei ole pääsyä"
Onko kukaan tällä väittänyt niin? Ei edes juutalaisuudessa sanotaan ;"että te pääsette taivaaseen jos pidätte lain" Jumalaan armosta ainostaan minkä Hän lahjoittaa Jeesuksessa se on ilmainen sinulle, mutta entäs sitten kun otat hänet vastaan, mitäs pitäis sitten tehdä? Parannus synneistä, ja kuten raamattuu juu itse selitää niin, synti on rikkomista Jumalan lakia. Jeesus ei ole mikä lippu sinulle että saat rikkoo lakia. Sanoihan Jumala Davidista "minun mielen makuinen mies", David oli syyllinen toisen miehen kuolemaan ja teki aviorikoksen ja paljon muita minkä takia sitten Jumala sanoi että David oli Hänen mieleen makuinen mies ? Koska Davidin asenne oli pitää lakia ja monesti pyysi armoa pitääkseen lakia, koska laki on Jumalaan tahto. Jos et ole valmis elämä tässä maailmassa Jumalaan tahdossa miten teet sen tulevassa maailmassa ? Kun Jumala halkaisi meren israelilaisille, niin Hän odotti heiltä jotain, että he itse kulkivat kuiva maata, niillä oli oma vastuu juostaa pakoon kuiva maata toiselle puolelle rantaa, ei Jumala nostanut niiitä ilmaan ja pilvissä saattoi heidät sinne, kristityt olis odottanut siellä milloin Jumala nosta ilmaan heidät toiselle puolelle rannalle, Jumala odota sulta jotakin ja se on kulkea Hänen tahdossa ja Hänen tahdo on laki. kristinuskon armooppi sulkea pois kokonaan omaan vastuun ja odotta että he ovat vauvoja, jotta Jumala pitäisi lellitellä. Ei Jumala lellitelle vain kasvattaa ja opettaa Hänen mielen makuiseksi mieheksi niin että kuljetaan Hänen tahdossa ja Hänen tahto ikuinen Tooraa. Vauvoilla Jumalalla ei ole mitään hyötyä, mutta niillä on jotka tekee sen mitää Hän halua ja odotta, ihmiseltä on. - Usko.Toivonen
Juutalaisilla oli suuren sovintopäivän syntipukki joka kantoi kansan synnit erämaahan kerran vuodessa, Jumalan vihan syttymistä vastaan.
Daavidinkin aikaan siis näin. Tooran mukaisia syntipukki säädöksiä ei tällä hetkellä ole, ei ole myöskään Tooran mukaista armoistuinta, jossa sovinto synneistä tehtiin vuosittain, vuodeksi kerrallaan.
Tooran armoistuin säädökset eivät siis ole voimassa ( laki niiltä osin on kyvytön ).
Mihin siis asetat turvasi? Toora ei toimi armonistuimen osalta.
Mitenkäs sitten ajattelet Saulusta, hän noudatti tarkoin isien lakia, mistä synneistä Sauluksen, lain noudattajan, piti tehdä parannus?
Jos Saulus noudatti tarkoin Tooran lakia, mistä synneistä hänen piti tehdä parannus? - Kirjakääröt
Usko.Toivonen kirjoitti:
Juutalaisilla oli suuren sovintopäivän syntipukki joka kantoi kansan synnit erämaahan kerran vuodessa, Jumalan vihan syttymistä vastaan.
Daavidinkin aikaan siis näin. Tooran mukaisia syntipukki säädöksiä ei tällä hetkellä ole, ei ole myöskään Tooran mukaista armoistuinta, jossa sovinto synneistä tehtiin vuosittain, vuodeksi kerrallaan.
Tooran armoistuin säädökset eivät siis ole voimassa ( laki niiltä osin on kyvytön ).
Mitenkäs sitten ajattelet Saulusta, hän noudatti tarkoin isien lakia, mistä synneistä Sauluksen, lain noudattajan, piti tehdä parannus?
Jos Saulus noudatti tarkoin Tooran lakia, mistä synneistä hänen piti tehdä parannus?"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut." (Matt 5:17,18)
"Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja." (Room 2:27) - Usko.Toivonen
Jospa et sotkeutuisi keskusteluun "kirjakäärö", koska et osaa keskustella aiheesta.
Mutta jos haluat osallistua, niin keskustele itse aiheesta, mistä tässä nyt keskustellaan.
Eli:
Mistä synnistä tarkoin Tooraa naodattaneen Sauluksen piti tehdä parannus?
Ja toinen asia: Armonistuin säädökset Toorassa, kuinka ne osaltasi toimivat? - Olli.Mäkelä
Usko.Toivonen kirjoitti:
Jos Saulus noudatti tarkoin Tooran lakia, mistä synneistä hänen piti tehdä parannus?Usko.Toivoinen
Ei ole temppeliä enää, vain kuin joitakin käskyjä ei pysty nuodatta ei se tarkoitta että ne käskyt on lakannut olemasta, maa ja taivaas vielä pysyy tietäkseni vieläkin. Turvan tietysti Jeesukseen ja teen parhaani nuodata Jumalan tahto/lakia siltä osiin mitä pystyn. 1. Sam. 15:22 "Silloin Samuel sanoi: Haluaako Herra polttouhreja ja teurasuhreja yhtä hyvin kuin kuuliaisuutta Herran äänelle? Katso, kuuliaisuus on parempi kuin uhri ja tottelevaisuus parempi kuin oinasten rasva."
raamatussa ei vain jumala odottaa että pidetään vain käskyt Tooraassa ,meidän pitää täydellisesti totella myös Hänen ääntää tää on suoraa käsky Häneltä 2 Mos 19:5 "Jos te nyt kuulette minun ääntäni ja pidätte minun liittoni..." Jer 7: 23 "vaan näin minä käskin heitä ja sanoin: Kuulkaa minun ääntäni, niin minä olen teidän Jumalanne ja te olette minun kansani; ja vaeltakaa aina sitä tietä, jota minä käsken teidän vaeltaa, että menestyisitte. "
Saulin synti kuvataan tuossa alhaalla
"Haluaako Herra polttouhreja ja teurasuhreja yhtä hyvin kuin kuuliaisuutta Herran äänelle? Katso, kuuliaisuus on parempi kuin uhri ja tottelevaisuus parempi kuin oinasten rasva. Sillä tottelemattomuus on taikuuden syntiä, ja niskoittelu on valhetta ja kuin kotijumalain palvelusta. Koska sinä olet hyljännyt Herran sanan, on myös hän hyljännyt sinut, etkä sinä enää saa olla kuninkaana.” – 1. Sam. 15:21–23. - Kirjakääröt
Usko.Toivonen kirjoitti:
Jospa et sotkeutuisi keskusteluun "kirjakäärö", koska et osaa keskustella aiheesta.
Mutta jos haluat osallistua, niin keskustele itse aiheesta, mistä tässä nyt keskustellaan.
Eli:
Ja toinen asia: Armonistuin säädökset Toorassa, kuinka ne osaltasi toimivat?"Jumalan sana on elävä ja väkevä. Se on terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka, se iskee syvään ja viiltää halki sielun ja hengen, nivelet ja luiden ytimet, se paljastaa sisimmät aikeemme ja ajatuksemme." (Hep 4:12)
"Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa. Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta, ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys." (Matt 13:40-42) - Olli.Mäkelä
Usko.Toivonen kirjoitti:
Eli:
Ja toinen asia: Armonistuin säädökset Toorassa, kuinka ne osaltasi toimivat?Kirjakäärön viestit on aina osumia raamattuun jakeita eri aiiheisiin, sinun kannattaisi lukea ne äläkä purkaa huonoa oloassi hänelle
- Usko.Toivonen
Kirjakäärö ei keskustele, eikä vaan toistaa omaa oppiaan, olkoonkin, että ottaa lainauksia Raamatuntekstistä, mutta niitäkin vain ns. omaan korvasyyhyyn.
Kumpikaan teistä ei sitten vastannut kysymykseeni.
Mistä synnistä tarkoin Tooraa noudattaneen Sauluksen piti tehdä parannus?
Jatketaan sitten sen jälkeen Jumalan tahto-aiheesta. - Olli.Mäkelä
Usko.Toivonen kirjoitti:
Kirjakäärö ei keskustele, eikä vaan toistaa omaa oppiaan, olkoonkin, että ottaa lainauksia Raamatuntekstistä, mutta niitäkin vain ns. omaan korvasyyhyyn.
Kumpikaan teistä ei sitten vastannut kysymykseeni.
Mistä synnistä tarkoin Tooraa noudattaneen Sauluksen piti tehdä parannus?
Jatketaan sitten sen jälkeen Jumalan tahto-aiheesta.Kysymyksesi on kehäpäätelmä, koska oletat että Saulin piti tehdä parannuksen, Saul ei olut tottelevainen Jumalaan ääneen, se oli hänen syntinsä lue 1 Samuel luku 15 kokonaan niin selviä. "Minut Herra lähetti voitelemaan sinut kansansa Israelin kuninkaaksi. KUULE SIIS HERRAN ÄÄNTÄ ."
https://raamattu.fi/raamattu/KR38/1SA.15/1-Samuelin-kirja-15 - Usko.Toivonen
Kysymykseni koskee Saulus tarsolaista.
Fariseusta, joka tarkoin noudatti isien lakia.
3. "Minä olen juutalainen, syntynyt Kilikian Tarsossa, mutta kasvatettu tässä kaupungissa ja Gamalielin jalkojen juuressa opetettu tarkkaan noudattamaan isien lakia; ja minä kiivailin Jumalan puolesta, niinkuin te kaikki tänä päivänä kiivailette. ( Apt. 26. )
Saulus siis noudatti tarkasti Tooraa, joten mistä synnistä hänen piti tehdä parannus? - Olli.Mäkelä
Usko.Toivonen kirjoitti:
Kysymykseni koskee Saulus tarsolaista.
Fariseusta, joka tarkoin noudatti isien lakia.
3. "Minä olen juutalainen, syntynyt Kilikian Tarsossa, mutta kasvatettu tässä kaupungissa ja Gamalielin jalkojen juuressa opetettu tarkkaan noudattamaan isien lakia; ja minä kiivailin Jumalan puolesta, niinkuin te kaikki tänä päivänä kiivailette. ( Apt. 26. )
Saulus siis noudatti tarkasti Tooraa, joten mistä synnistä hänen piti tehdä parannus?Luulin että tarkoitit Israelin kuninkaasta Saulus, ymmärrän kysymykseesi nyt. Saulus oli farisealainen ja kuten, Jeesus itse sanoi farisealaiset kumosivat Jumalan käskyt perinnäissääntöjensä takia. Jeesus sanoi farisealaiset olevaan kaukana Jumalasta ja että he turhaan palvelivat Jumalaa, koska he opettivat oppeja, jotka olivat ihmisten keksimiä oppeja. Aivan kuteen Jesaja 29:13 oli profetoinut ja myös Jeremia 8.8 sitä kun kirjanoppineet kirjoittivat Talmudin, joka on farisealaisten suullinen laki , jossa he kumoavat ja vääristävät Jumalan sanaa. Fariseukset pitävät isien perinnäissääntöjä yhtä kuin Jumalan sanana, tänään päivänä fariseusten sulluinen laki on kirjoitettuna Talmudissa ja hyvin elossa rabbinistien kesken.
Jeesus sanoi:" Mark. 7:9 Ja hän sanoi heille: "Hyvin te kumoatte Jumalan käskyn noudattaaksenne omaa perinnäissääntöänne.
5Moos. 4:2 "Älkää lisätkö mitään siihen, mitä minä teille määrään, älkääkä ottako siitä mitään pois, vaan noudattakaa Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä teille annan. "
Isien laki mistä Saulus puhu ei ole Jumalaan laki, vain ihmisten oppia. Vastaus kysymyksesi ;farisealaiset kuten Saulus ei noudattanut Jumalan lakia Tooraa.
Paavali sanoo : Fil. 3:5 "joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, OLLUT LAKIIN NÄHDEN FARISEUS." Niinkun aiemmin osoitin että mikä oli farisealaisten näkemyys lakin. Kysymykseesi on väärää koska oletat että Saulus piti Jumalaan lakia niin kuin Jumalaa oli sen tarkoittanut ja niin kun Jeesus sitä opetti. - Usko.Toivonen
Isien laki on myös Mooseksen laki, Toora, sitäkin tarkoittaa isien laki.
Joten kommenttisi pohjalta halvennat Mooseksen lain, joka annettiin 430 vuotta Abrahamille annetun lupauksen jälkeen Mooseksen kautta.
Nyt kirjoitat siis kovin ulkokultaisen ihmisen tekstiä oman oppisi pohjalta.
Selitysopit ovat harhaoppeja, koska niissä selitetään pois Raamatun ilmoitusta ja lisätään tilalle ihmisen valhetta.
Kirjoitat siis itse omaa aloitustasi vastaan, kun mitätöit Sauluksen osalta lain noudattamisen, sillä sanothan:
>> Jeesus kun palaa takaisin Hän sanoo erityisesti tietylle ihmisjoukolle; "Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät >>
Saulus ei siis tehnyt tätä laittomuutta, mihin viittaat, vaan noudatti tarkasti lakia.
Isien lakia luettiin ja luetaan yhä synagoogissa.
Kysymykseni kuului: Mistä synnistä tarkoin isien lakia ( siis myös Mooseksen lakia ) noudattaneen Sauluksen piti tehdä parannus? - Olli.Mäkelä
Usko.Toivonen kirjoitti:
Isien laki on myös Mooseksen laki, Toora, sitäkin tarkoittaa isien laki.
Joten kommenttisi pohjalta halvennat Mooseksen lain, joka annettiin 430 vuotta Abrahamille annetun lupauksen jälkeen Mooseksen kautta.
Nyt kirjoitat siis kovin ulkokultaisen ihmisen tekstiä oman oppisi pohjalta.
Selitysopit ovat harhaoppeja, koska niissä selitetään pois Raamatun ilmoitusta ja lisätään tilalle ihmisen valhetta.
Kirjoitat siis itse omaa aloitustasi vastaan, kun mitätöit Sauluksen osalta lain noudattamisen, sillä sanothan:
>> Jeesus kun palaa takaisin Hän sanoo erityisesti tietylle ihmisjoukolle; "Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät >>
Saulus ei siis tehnyt tätä laittomuutta, mihin viittaat, vaan noudatti tarkasti lakia.
Isien lakia luettiin ja luetaan yhä synagoogissa.
Kysymykseni kuului: Mistä synnistä tarkoin isien lakia ( siis myös Mooseksen lakia ) noudattaneen Sauluksen piti tehdä parannus?Edelleen taas farisealaisena hänellä oli kaksi lakia juuri sana ISIEN viittaa suullisen laki perinnäissäännön. Näitä perinnäissääntöjä alkoi syntyä Babylonian pakkosiirtolaisuuden jälkeen. Ja oli Jeesuksen aikana vain suullisessa muodossa jota lainopettajat opettivat seuraaville sukupolville. Paavali viittaa sanalla ISIEN suoraan suullisen laki. Tänäkin päivänä yeshivassa juutalaisten koulussa opetellaan isien lakia siis perinnäissääntöjä eikä Tooraa. Koska rabbit vain saa lukea Tooraa mutta ei oppilaat. Jeesus sanoi farisealaisille Joh 7:19 "Eikö Mooses ole antanut teille lakia? Ja kukaan teistä ei lakia pitää." Jeesuksen mukaan farisealaiset eivät pitää Jumalaan lakia vain ihmistein oppia isien lakia. Farisealaisessa ajattelussa Tooraa ei ole ilman perinnäissääntöjä!
galatalaiskirjeessä Paavali itse selitää että hän niinkun sanoi Apt 22:3 ".....mutta kasvatettu tässä kaupungissa ja Gamalielin jalkojen juuressa opetettu tarkkaan noudattamaan isien lakia;......."
Gal.1:13-14 Olettehan kuulleet minun entisestä vaelluksestani juutalaisuudessa, että minä ylenmäärin vainosin Jumalan seurakuntaa ja sitä hävitin ja että edistyin juutalaisuudessa pitemmälle kuin monet samanikäiset heimossani ja ylen innokkaasti kiivailin isieni perinnäissääntöjen puolesta".
Vastaus kysymyksesi on että Saul ei pitänyt Jumalaan lakia mutta Paavali piti. - Usko.Toivonen
Eli mitä lainkohtaa vastaan Saulus tarsolainen rikkoi?
Jos kerran Saulus noudatti isien lakia, mukaan lukien Mooseksen lain? - Olli.Mäkelä
Usko.Toivonen kirjoitti:
Eli mitä lainkohtaa vastaan Saulus tarsolainen rikkoi?
Jos kerran Saulus noudatti isien lakia, mukaan lukien Mooseksen lain?No kerro ihmeessä mitä lakia Saulus rikkoi ?
- Laskuntulos
Olli.Mäkelä kirjoitti:
No kerro ihmeessä mitä lakia Saulus rikkoi ?
Eihän Saulus rikkonut teidän toraistien lakia. Tehän haluatte tappaa=kivittää kristityt.
- Kirjakääröt
1Kor.7:19 Biblia (1776) Ympärileikkaus ei ole mitään, eikä esinahka mitään ole, vaan Jumalan käskyn pitämys. Joh.15:14
- holymessage
Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme. Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.
joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.
Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.
Mutta uskoon tulleista pakanoista me olemme päättäneet ja kirjoittaneet, että heidän on välttäminen epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta."
"heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista". Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.
Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit; polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt.
Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset; ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
Mutta jos jo kuoleman virka, joka oli kirjaimin kaiverrettu kiviin, ilmestyi kirkkaudessa, niin etteivät Israelin lapset kärsineet katsella Mooseksen kasvoja hänen kasvojensa kirkkauden tähden, joka kuitenkin oli katoavaista, kuinka paljoa enemmän onkaan Hengen virka oleva kirkkaudessa!
te ette ole käyneet sen vuoren tykö, jota voidaan käsin koskea ja joka tulessa palaa, ettekä synkeyden, ette pimeyden, ette myrskyn, ette pasunan kaiun ettekä äänen tykö, joka puhui niin, että ne, jotka sen kuulivat, pyysivät, ettei heille enää puhuttaisi; sillä he eivät voineet kestää tätä käskyä: "Koskettakoon vuorta vaikka eläinkin, se kivitettäköön" ja niin hirmuinen oli se näky, että Mooses sanoi: "Minä olen peljästynyt ja vapisen";
vaan te olette käyneet Siionin vuoren tykö ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin tykö, ja kymmenien tuhansien enkelien tykö, taivaissa kirjoitettujen esikoisten juhlajoukon ja seurakunnan tykö, ja tuomarin tykö, joka on kaikkien Jumala, ja täydellisiksi tulleitten vanhurskasten henkien tykö, ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri.
Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
Sillä pappeuden muuttuessa tapahtuu välttämättä myös lain muutos.
Sillä laki saa aikaan vihaa; mutta missä lakia ei ole, siellä ei ole rikkomustakaan.- Kirjakääröt
"Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista." (1 Joh 3:4)
"Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia. Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon. " (Room 6:14-16)
"Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen. Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa." (Room 8:7-9)
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi." (Matt 5:17-19)
"Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja." (Room 2:27)
"Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:13)
- Kirjakääröt
Matt.5:18 Luuk.21:33 Luuk.16:17 Biblia. Pikemmin taivas ja maa hukkuu, kuin rahtukaan laista putoo. Saarn.1:4 Ps.104:5 Ps.119:90
- holymessage
Täten kyllä entinen säädös kumotaan, koska se oli voimaton ja hyödytön-sillä laki ei tehnyt mitään täydelliseksi-mutta sijaan tulee parempi toivo, jonka kautta me lähestymme Jumalaa.
Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme. Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.
joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.
Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.
Mutta uskoon tulleista pakanoista me olemme päättäneet ja kirjoittaneet, että heidän on välttäminen epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta."
"heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista". Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.
Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit; polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt.
Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset; ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
Mutta jos jo kuoleman virka, joka oli kirjaimin kaiverrettu kiviin, ilmestyi kirkkaudessa, niin etteivät Israelin lapset kärsineet katsella Mooseksen kasvoja hänen kasvojensa kirkkauden tähden, joka kuitenkin oli katoavaista, kuinka paljoa enemmän onkaan Hengen virka oleva kirkkaudessa!
te ette ole käyneet sen vuoren tykö, jota voidaan käsin koskea ja joka tulessa palaa, ettekä synkeyden, ette pimeyden, ette myrskyn, ette pasunan kaiun ettekä äänen tykö, joka puhui niin, että ne, jotka sen kuulivat, pyysivät, ettei heille enää puhuttaisi; sillä he eivät voineet kestää tätä käskyä: "Koskettakoon vuorta vaikka eläinkin, se kivitettäköön" ja niin hirmuinen oli se näky, että Mooses sanoi: "Minä olen peljästynyt ja vapisen";
vaan te olette käyneet Siionin vuoren tykö ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin tykö, ja kymmenien tuhansien enkelien tykö, taivaissa kirjoitettujen esikoisten juhlajoukon ja seurakunnan tykö, ja tuomarin tykö, joka on kaikkien Jumala, ja täydellisiksi tulleitten vanhurskasten henkien tykö, ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri.
Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
Sillä laki saa aikaan vihaa; mutta missä lakia ei ole, siellä ei ole rikkomustakaan.
Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.- Kirjakääröt
"Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista." (1 Joh 3:4)
"Mutta jos meidätkin, jotka tahdomme tulla vanhurskaiksi Kristuksessa, havaitaan syntisiksi, onko Kristus siis synnin palveluksessa? Ei toki!" (Gal 2:17)
"Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla. Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:12,13)
"On yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei; tärkeää on Jumalan käskyjen noudattaminen." (1 Kor 7:19)
"Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja." (Room 2:27)
"Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. " (Matt 5:19)
- s-seutulainen
Oletko mormoni vai jehovantodistaja - tai peräti messiaaninen toraisti?
- s-seutulainen
Ja kysymys oli tietysti aloittajalle esitetty.
- Kirjakääröt
"Älä kulje panettelemassa heimolaisiasi, älä saata lähimmäistäsi syytöksilläsi hengenvaaraan. Minä olen Herra." (3 Moos 19:16)
"Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari." (Jaak 4:1) - Olli.Mäkelä
Olen tavallinen toraisti entinen helluntalainen joka avaasi silmänsä. en vain jaksanut enempää kuunnella harhaa opetuksia mitä levitetään hellari seurakunnissa, joka sunnuntaina sain kunnellaa miten menen helevettiin koska haluaan rakastaa Jumalaa koko sydämestäni, pitämällä Hänen lakia , muutama vuosi menni niin lähdin. Tein elämäni paras päätös! Kiitos Jumalalle!
- trollit.asialla
Olli.Mäkelä kirjoitti:
Olen tavallinen toraisti entinen helluntalainen joka avaasi silmänsä. en vain jaksanut enempää kuunnella harhaa opetuksia mitä levitetään hellari seurakunnissa, joka sunnuntaina sain kunnellaa miten menen helevettiin koska haluaan rakastaa Jumalaa koko sydämestäni, pitämällä Hänen lakia , muutama vuosi menni niin lähdin. Tein elämäni paras päätös! Kiitos Jumalalle!
Tämä kirjoitus on provokaatio. Sitä ei ole Olli.Mäkelä kirjoittanut.
- totuuden.torvi
Aloitus kiteyttää hyvin sen asian, miksei helluntailaisia oppeja noudattavat voi pelastua.
Helluntailaisuus perustuu laittomuuteen, halpaan armoon, opettamiseen korvasyyhyyn, vieraaseen tuleen, vääriin profetioihin ja menestysteologiaan. Sellainen vie kadotukseen.
Joku kiteytti hyvin asian tällaisella vertauksella.
helluntailaisuus Hillsong = hellsong
Kun totuus tuodaan esille, niin helluntailaiset vahtikoirat tulevat panettelemaan totuutta.- Aamen_
"Kun taas olimme menossa rukouspaikalle, kohtasimme orjatytön, jossa oli tietäjähenki ja joka ennustamalla hankki isäntäväelleen hyvät rahat. Tyttö lähti Paavalin ja meidän muiden perään ja huusi: "Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!" Näin hän teki useana päivänä, kunnes Paavali menetti kärsivällisyytensä, kääntyi ja sanoi hengelle: "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinua: lähde hänestä!" Siinä samassa henki lähti. Mutta kun tytön isännät huomasivat, ettei heillä enää ollut toivoa tuloista, he ottivat Paavalin ja Silaksen kiinni ja raahasivat heidät torille viranomaisten luo." (Ap.t 16-16-19)
"Myös jotkut kiertelevät juutalaiset henkienmanaajat alkoivat loitsiessaan lausua Herran Jeesuksen nimeä. Karkottaessaan sairaista pahoja henkiä he sanoivat: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen nimessä, jota Paavali julistaa." Näin tekivät myös juutalaisen ylipapin Skeuaksen seitsemän poikaa, mutta paha henki vastasi heille: "Jeesuksen minä tunnen ja Paavalinkin tiedän, mutta keitä te olette?" Ja mies, jossa paha henki oli, ryntäsi heidän kimppuunsa, nujersi heidät kaikki ja runteli heitä niin, että heidän oli alasti ja verissä päin paettava talosta." (Ap.t 19:13-16)
"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23)
- yksilaumasta
Tullaan laista vapaille tuputtamaan lakia ja sitten ihmetellään kun ei uppoa..
Lakia ei alunperinkään laitettu vanhurskaalle vaan Jumalattomalle. Ja kun uskoon tullessamme (uudestisynnyttyämme) saamme lahjaksi Kristuksen vanhurskauden olemme laista vapaita. Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi (jota siis laista ennen Kristusta etsittiin) jokaiselle joka uskoo.
Tätä lakia tuputetaan nyt kiihtyvällä tahdilla ja mitä erillaisilla väitteillä monien pilkkaajien voimalla.
Yksi on perustanut jo 12 piitkää ketjua, jossa koittaa kahlita vapaat, laista pois kuolleet. He edustavat nykypäivän ilotonta farisealaisuutta ja koettavat riistää uskovien rauhan ja ilon.
Näille nykyisille fariseuksille ei riitä, että heidän hengelliset esi-isänsä olivat vääntäneet Jumalan lain sellaiseen muotoon, että Jeesus tuomitsi heidät kovin sanoin. Vaan he haluaisivat jatkaa mahdottomien kuormen kasaamista toisten harteille. Iloa ja rauhaa heillä ei ole, ainoastaan uskonnollista kiihkoa, jonka he luulevat saaneensa Jumalalta, vaikka tosiasiassa vain heidän rauhaton sielunsa kiehuu vihasta Jumalan lapsia kohtaan.
Eivät voineet Jeesuksen ajan fariseukset sietää Jeesuksen opetuksia ja eivät voi nykypäivän lainkiivailijatkaan. Jos koitat tarjota heille sitä Pyhän Hengen ilmoittamaa ilosanomaa Jumalan lasten vapaudestaniin käy juuri kuten Jeesus sanoi, että he tallaavat sen jalkoihinsa kykenemättä ottamaan mitään vastaan.
Vastustakaa lainkiivailijoita ja jokaista väärää opettajaa, joka koittaa sälyttää päällenne kannettavaksi lainkuorman, jota ei Jumalan kansakaan jaksanut kantaa. Ja kiitos Herralle, Kristus on tuon kuorman kantanut ja itsesi Hänelle luovuttamalla Hän antaa soveliaan kuorman ja kevyen ikeen (ristinmuotoisen) jota on kevyt kantaa ja jokaiselle juri henkilökohtaisesti sovitettu.- totuus.on.Raamatussa
Sinä olet lain kieltäjä, joten sinä et ole vanhurskas etkä uudestisyntynyt. Ei kaikki ne, jotka sanovat Jeesukselle Herra Herra pelastu. Jeesus ei armahda lain kieltäjiä, ei laittomuuden tekijöitä. Tämä lukee Uudessa testamentissa selvästi.
Sinä elät helluntailaisessa harhassa.
- linkki-
Helluntailaisuus on maailmaan lähetetty raju eksytys
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15058212/helluntailaisuus-on-maailmaan-lahetetty-eksytys - Holymessage
Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
Sillä laki saa aikaan vihaa; mutta missä lakia ei ole, siellä ei ole rikkomustakaan.
Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden, kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan, ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.- Kirjakääröt
"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23)
"Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:13)
"Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut. Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani. Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat. Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?" (Jaak 2:17-20)
"Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella." (Jaak 2:24) - s-seutulainen
Kirjakääröt kirjoitti:
"Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut. Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani. Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat. Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?" (Jaak 2:17-20)
"Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella." (Jaak 2:24)Toraistit, joiden SYDÄN on ympärileikkaamaton ( kivisydän ) ovat umpisokeita näkemään hengellisiä HENGELLISESTI.
Sydämen ympärileikkaus, josta Raamattu puhuu, ei ole voinut tapahtua heidän kohdallaan, koska he eivät ole koskaan huutaneet Jeesusta Kristusta Herranaan avukseen. He eivät edes ymmärrä mitä Herran Jeesuksen nimen avuksi huutaminen Raamatun valossa tarkoittaa.
Siihen he eivät osaa muuta kuin vakiovastauksenaan jankuttaa "Eivät kaikki , jotka sanovat minulle Herra, Herra ....
Toraisti ei voi ymmärtää hengettömyydessään sitäkään , että Jaakob puhuu uskonteoista, teoista , jotka Jumalan lahjana ja tekona ihmisessä vaikuttava usko , hänessä saa aikaan. Elllei Jeesus Kristus saa meissä aikaan noita tekoja, joista Jaakob puhuu - ovatpa ne suurempia tahi pienempiä, on uskomme kuollutta uskoa.
Toisin sanoen ellei uskomme ilmene muussa kuin puheissamme on uskomme Jaakobin mukaan kuollutta uskoa.
Jollakin tavoin Jeesuksen Kristuksen vaikuttama, Hänen íhmiseen tekemänsä, usko ihmisessä ilmenee.
"Herra, milloin me näime sinut sairaana, milloin me näimme sinut nälkäisenä ..." - Kirjakääröt
s-seutulainen kirjoitti:
Toraistit, joiden SYDÄN on ympärileikkaamaton ( kivisydän ) ovat umpisokeita näkemään hengellisiä HENGELLISESTI.
Sydämen ympärileikkaus, josta Raamattu puhuu, ei ole voinut tapahtua heidän kohdallaan, koska he eivät ole koskaan huutaneet Jeesusta Kristusta Herranaan avukseen. He eivät edes ymmärrä mitä Herran Jeesuksen nimen avuksi huutaminen Raamatun valossa tarkoittaa.
Siihen he eivät osaa muuta kuin vakiovastauksenaan jankuttaa "Eivät kaikki , jotka sanovat minulle Herra, Herra ....
Toraisti ei voi ymmärtää hengettömyydessään sitäkään , että Jaakob puhuu uskonteoista, teoista , jotka Jumalan lahjana ja tekona ihmisessä vaikuttava usko , hänessä saa aikaan. Elllei Jeesus Kristus saa meissä aikaan noita tekoja, joista Jaakob puhuu - ovatpa ne suurempia tahi pienempiä, on uskomme kuollutta uskoa.
Toisin sanoen ellei uskomme ilmene muussa kuin puheissamme on uskomme Jaakobin mukaan kuollutta uskoa.
Jollakin tavoin Jeesuksen Kristuksen vaikuttama, Hänen íhmiseen tekemänsä, usko ihmisessä ilmenee.
"Herra, milloin me näime sinut sairaana, milloin me näimme sinut nälkäisenä ...""Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen: "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa. Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista." (Matt 23:1-3)
"sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan" (Ap.t 25:8)
"Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi." (Matt 5:19)
- Holymessage
Sillä jos Aabraham on teoista vanhurskautettu, on hänellä kerskaamista, mutta ei Jumalan edessä. Sillä mitä Raamattu sanoo? "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi".
Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden, kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan, ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.
Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.- suomi24.on.saastunut
kamalaaaa, antitoraisti, no holymessage on ottanut uuden taktiikan. Hän kopioi samaa heikkotasoista teologista pohdintaansa kuin pikkukakara häiritäkseen asiallista keskustelua. Hän haluaa sanoa aina viimeisen sana. Kun muut eivät usko häntä, niin hän alkaa tällä tavalla kiusaamaan.
Hän valvoo yölläkin ja postaa kello 03 yöllä samoja viestejä pimeydestään. Rauhaton ei unta saa.
Kertokaa minulle, missä kohtaa Paavali sanoo, että saamme tehdä syntiä ja rikkoa ainuttakaan Tooran käskyä?
- kylmä_totuus
Helluntailaisia tämä asia ei kiinnosta, koska he luulevat maassa tärisemisen tarkoittavan, että he pelastuvat tekivät he mitä tahansa. Jos näin luulee, niin viimeisenä päivänä tulee rankka pettymys.
Helluntailaisia kiinnostaa vain sellaisen saarnaajat, jotka antavat heille iloa ja menestystä, mutta todellisuudessa hellarit vain menettävät rahansa.
Suomi24:lla he vain riitelevät, ettei kukaan tulisi julistamaan nettiin oikeaa evankeliumia. Paholainen taistelee näin netin hallinnasta. - lopeta.jo.antikristus
Tooran käsky on ympärileikkaus myös !
Joten oletko silponut jo itsesi ?
Gal. 5:12 Kunpa aivan silpoisivat itsensä, nuo teidän kiihoittajanne!
Noudatatko nyt siis sitä tooraasi vai et ??? - itse.olet.antikristus
lopeta.jo.antikristus kirjoitti:
Tooran käsky on ympärileikkaus myös !
Joten oletko silponut jo itsesi ?
Gal. 5:12 Kunpa aivan silpoisivat itsensä, nuo teidän kiihoittajanne!
Noudatatko nyt siis sitä tooraasi vai et ???Sinä olet toitottanut tätä ivallista kommenttiasi lukuisia kertoja ja lukuisia kertoja sinulle on vastattu: Toorassa ei ole käskyä ympärileikata pakanoita vaan ainoastaan Abrahamin jälkeläiset. Ympärileikkaus on pakanoille vapaaehtoinen.
- lopeta.jo.antikristus
itse.olet.antikristus kirjoitti:
Sinä olet toitottanut tätä ivallista kommenttiasi lukuisia kertoja ja lukuisia kertoja sinulle on vastattu: Toorassa ei ole käskyä ympärileikata pakanoita vaan ainoastaan Abrahamin jälkeläiset. Ympärileikkaus on pakanoille vapaaehtoinen.
Jumalan kansaan ei voi kuulua tooran mukaan mies, jota ei ole ympärileikattu !!!
1. Moos. 17:14 Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."
Yhä kysyn TAAS, että onko KOKO toora siis voimassa uuden liiton uskoville, sillä näin ainakin kristittynet väittää yhä vastoin Totuutta !
Jos siis joku pakana liittyi Jumalan kansaan niin hänet piti varmasti ympärileikata !!!
ONKO KOKO TOORA VOIMASSA UUDEN LIITON USKOVILLE VAI EI ???
Ette voi ottaa vain osaa ja jättää osaa pois ja paikkailla sitä uuden liiton sanoilla !
Mutta jos siis vanha lakiliitto sen 613 säädöksineen on lakkautettu, niin sitten ei tarvitse ympärileikata, kuten uuden liiton Sanat sanovat ! - lopeta.jo.antikristus
Sinä olet toitottanut tätä ivallista kommenttiasi lukuisia kertoja ja lukuisia kertoja sinulle on vastattu: Toorassa ei ole käskyä ympärileikata pakanoita vaan ainoastaan Abrahamin jälkeläiset. Ympärileikkaus on pakanoille vapaaehtoinen.
Nyt jos ja kun siis lakiliiton eli tooran käskyt ovat ristiriidassa uuden liiton Sanojen kanssa, niin tyhmemmänkin pitäisi se tajuta, että toora ei ole enää voimassa uudessa liitossa !
Mutta silti te vain jankkaatte ja jankkaatte !
Onko kaikille teille teelusikalla annettu, kun ette ihan selviäkään asioita tajua ???
Vai heittäänyttekö vain tyhmiksi ja ymmärtämättömiksi ??? - itse.olet.antikristus
Jumalan kansaan ei voi kuulua tooran mukaan mies, jota ei ole ympärileikattu !!!
1. Moos. 17:14 Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."
Yhä kysyn TAAS, että onko KOKO toora siis voimassa uuden liiton uskoville, sillä näin ainakin kristittynet väittää yhä vastoin Totuutta !
Jos siis joku pakana liittyi Jumalan kansaan niin hänet piti varmasti ympärileikata !!!
ONKO KOKO TOORA VOIMASSA UUDEN LIITON USKOVILLE VAI EI ???
Ette voi ottaa vain osaa ja jättää osaa pois ja paikkailla sitä uuden liiton sanoilla !
Mutta jos siis vanha lakiliitto sen 613 säädöksineen on lakkautettu, niin sitten ei tarvitse ympärileikata, kuten uuden liiton Sanat sanovat !Toorassa on käskyjä kaikille ihmisille, syntyperäisille juutalaisille, papeille, miehille, naisille, maataloutta harjoittaville, tuomareille, kuninkaille jne. Ympärileikkauksesta on annettu sellainen käsky, että se tulee tehdä Abrahamin suvun jäsenille. Pakanoille se on vapaaehtoista. Jeesus ei kumonnut Toorasta mitään.
- lopeta.jo.antikristus
Toorassa on käskyjä kaikille ihmisille, syntyperäisille juutalaisille, papeille, miehille, naisille, maataloutta harjoittaville, tuomareille, kuninkaille jne. Ympärileikkauksesta on annettu sellainen käsky, että se tulee tehdä Abrahamin suvun jäsenille. Pakanoille se on vapaaehtoista. Jeesus ei kumonnut Toorasta mitään.
Luetaan nyt sitä Raamattua, jotta sinun ei tarvitse jankata valheitasi:
Hes. 44:9 Näin sanoo Herra, Herra: ei yksikään muukalainen, sydämeltään ja ruumiiltaan ympärileikkaamaton, saa tulla minun pyhäkkööni, olkoon se kuka tahansa muukalainen, joka israelilaisten keskuudessa on.
Eli yksikään muukalainen eli pakana jota ei ole ympärileikatu ei ole kelvollinen pyhäkköön !!!!!!!!!!!!!
Ei ole mitään vapaaehtoisuutta todellakaan, jos aikoo kuulua Jumalan kansaan ja yhä uskoo vanhan ja lakkautetun lakiliiton yhä olevan voimassa, niin silvottava on vehkeet silloin !!!
Joten lopeta jo valheitteis levittely !!!
No, kuuluko se uusi liitto myös pakanoille vain ei ??????????????? - itse.olet.antikristus
Luetaan nyt sitä Raamattua, jotta sinun ei tarvitse jankata valheitasi:
Hes. 44:9 Näin sanoo Herra, Herra: ei yksikään muukalainen, sydämeltään ja ruumiiltaan ympärileikkaamaton, saa tulla minun pyhäkkööni, olkoon se kuka tahansa muukalainen, joka israelilaisten keskuudessa on.
Eli yksikään muukalainen eli pakana jota ei ole ympärileikatu ei ole kelvollinen pyhäkköön !!!!!!!!!!!!!
Ei ole mitään vapaaehtoisuutta todellakaan, jos aikoo kuulua Jumalan kansaan ja yhä uskoo vanhan ja lakkautetun lakiliiton yhä olevan voimassa, niin silvottava on vehkeet silloin !!!
Joten lopeta jo valheitteis levittely !!!
No, kuuluko se uusi liitto myös pakanoille vain ei ???????????????Ko. Hesekielin jae tarkoittaa tuhatvuotiskauden temppeliä. Jos joku haluaa mennä sinne, niin silloin tulee ottaa ympärileikkaus. Nyt ei ole temppeliä ja ympärileikkaus koskee vain Abrahamin jälkeläisiä.
1 Moos 17:
9 Jumala puhui edelleen Abrahamille: "Pysykää uskollisesti tässä liitossa, sinä ja sinun jälkeläisesi sukupolvesta toiseen.
10 Tämä ehto teidän on täytettävä siinä liitossa, jonka olen tehnyt sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa: teidän tulee ympärileikata jokainen mies ja poikalapsi. - lopeta.jo.antikristus
Ko. Hesekielin jae tarkoittaa tuhatvuotiskauden temppeliä. Jos joku haluaa mennä sinne, niin silloin tulee ottaa ympärileikkaus. Nyt ei ole temppeliä ja ympärileikkaus koskee vain Abrahamin jälkeläisiä.
1 Moos 17:
9 Jumala puhui edelleen Abrahamille: "Pysykää uskollisesti tässä liitossa, sinä ja sinun jälkeläisesi sukupolvesta toiseen.
10 Tämä ehto teidän on täytettävä siinä liitossa, jonka olen tehnyt sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa: teidän tulee ympärileikata jokainen mies ja poikalapsi.Älä nyt viitsi ihan päin naamaa valehdella !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jos noin olisi, niin miksi Paavali ympärileikkasi Timoteuksen juutalaisten tähden, Timoteus oli kreikkalaisen miehen poika, jota ei ollut leikattu 8 päiväisenä eli hän oli pakana eikä juutalainen siis, sillä leikkaamaton ei kuulu juutalaisiin !
1 Niin hän saapui myös Derbeen ja Lystraan. Ja katso, siellä oli eräs opetuslapsi, nimeltä Timoteus, joka oli uskovaisen juutalaisvaimon poika, mutta isä oli kreikkalainen.
2 Hänestä veljet, jotka olivat Lystrassa ja Ikonionissa, todistivat hyvää.
3 Paavali tahtoi häntä mukaansa matkalle ja otti hänet ja ympärileikkasi hänet juutalaisten tähden, joita oli niillä paikkakunnilla; sillä kaikki tiesivät, että hänen isänsä oli kreikkalainen.
kristittynet aikoo mennä uhraamaan eläin ja juomauhreja tempeliin kun se rakennetaan !
Mutta ei hänellä ole sinne mitään asiaa kun on pakana ja ympärileikkaamaton, sillä hän saastuttaisi temppelin sinne menollaan !
28 ja huusivat: "Israelin miehet, auttakaa! Tämä on se mies, joka kaikkialla opettaa kaikkia ihmisiä meidän kansaamme ja lakiamme ja tätä paikkaa vastaan, onpa vielä tuonut kreikkalaisia pyhäkköönkin ja saastuttanut tämän pyhän paikan."
Eli eipä onnistu teidän valehtelunne, eikä kuvitelmanne, joten SILPOKAA ITSENNE siis, muuten ette kelpaa vanhan liiton juutalaisille !
4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
5 Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
6 Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.
7 Te juoksitte hyvin; kuka esti teitä olemasta totuudelle kuuliaisia?
8 Houkutus siihen ei ole hänestä, joka teitä kutsuu.
9 Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.
10 Minulla on teihin se luottamus Herrassa, että te ette missään kohden tule ajattelemaan toisin; mutta teidän häiritsijänne saa kantaa tuomionsa, olkoon kuka hyvänsä.
11 Mutta jos minä, veljet, vielä saarnaan ympärileikkausta, miksi minua vielä vainotaan? Silloinhan olisi ristin pahennus poistettu.
12 Kunpa aivan silpoisivat itsensä, nuo teidän kiihoittajanne!
13 Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
- hengenvoimaonusko
Onhan aivan selvää ettei uskonnollinen höpötys ole yhtään mitään vaikka miten oltaisiin olevinaan lainkuuliaisia. Se on vain vastenmielistä uskonnollista höpötystä ilman hengen voimaa. Sitä käsketään karttamaan. Heissä on jumalallisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman, senkaltaisia karta varoitetaan sanassa. Juuri näitä lakihenkisiä fariseuksia Jeesus pilkkasi kyykäärmeen sikiöiksi, valkeaksi kalkituiksi haudoiksi, niiksi, jotka asettavat ihmisten harteille vaikeasti kannettavia taakkoja, osallistumatta itse millään tavalla niiden kantamiseen. Se on täyttä totta tänäkin päivänä.
Meidän tulee löytää jutuillemme pohja Raamatusta itse eikä pyytää sitä toisten löytämään. On aika harhaoppista käskeä etsimään toisten Raamatusta jotain omin opin vastaista, kun pitäisi kertoa siitä missä Raamatussa kerrotaan siitä Hengen elämästä mitä pitäisi elää. Sanakiistoja ja typeriä väittelyjä siellä kyllä käsketään karttamaan. Inttäminen on siten lainrikkomista. - Holymessage
pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,- kopsu.tämäkin
kamalaaaa, antitoraisti, no holymessage on ottanut uuden taktiikan. Hän kopioi samaa heikkotasoista teologista pohdintaansa kuin pikkukakara häiritäkseen asiallista keskustelua. Hän haluaa sanoa aina viimeisen sana. Kun muut eivät usko häntä, niin hän alkaa tällä tavalla kiusaamaan.
Hän valvoo yölläkin ja postaa kello 03 yöllä samoja viestejä pimeydestään. Rauhaton ei unta saa. - Kirjakääröt
"Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen: "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa. Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista." (Matt 23:1-3)
"Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella." (Jaak 2:24)
- Holymessage
Kuulkaa te toraistit, olette vaatineet vaatista päästyään osoittamaan oppinne vääräksi. Tässä on teille Jumalan Sanaa, joka osoittaa oppinne harhaksi. Kyseessä ei ole keskustelun häiritseminen, vaan teidän vaatimuksenne täyttäminen. Saatte sitä mitä olette pyytäneet.
- et.osaa.keskustella
Sinulla on heikkotasoinen teologinen pohdinta, joka ei kumoa lakia. Aloituksessa on selitetty, miksi jotkut tekevät tällaista. On todella lapsellista kopioida sitä joka paikkaan.
- Holymessage
et.osaa.keskustella kirjoitti:
Sinulla on heikkotasoinen teologinen pohdinta, joka ei kumoa lakia. Aloituksessa on selitetty, miksi jotkut tekevät tällaista. On todella lapsellista kopioida sitä joka paikkaan.
et.osaa.keskustella, isestäsi kirjoitit, tietenkin. Elämäsi pyörii oman napasi ympärillä. vaan tunget tänne antikristuksen oppia. Sinullla ole mitään halua keskustella eikä sinulla ole halua tutkia Jumalan Sanan pohjalta harhaasi, vaan väännät saastaasi tänne.
Kolmen aikaan on varhainen aamu, ei yö. Teiltä ovat ajat ja lait sekaisin.
Eikö olekin kamalaa siellä ylläpidossa, yölläkin Jumalan Sanaa, Oi voi kuinka Jumalan ilmoitus kakaralaumaa pelottaa. Olette säälittäviä. - Kirjakääröt
"Mutta jos meidätkin, jotka tahdomme tulla vanhurskaiksi Kristuksessa, havaitaan syntisiksi, onko Kristus siis synnin palveluksessa? Ei toki!" (Gal 2:17)
"Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla. Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:12,13)
"On yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei; tärkeää on Jumalan käskyjen noudattaminen." (1 Kor 7:19)
"Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. " (Matt 5:19)
"Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen." (Ilm 14:12) - Usko.Toivonen
Pitää muistaa, että Jeesuksen pyhät ovat niitä, jotka ovat kääntyneet synnintunnossa Herran Jeesuksen puoleen, huutaneet avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta.
Muutosta ei muutoin tapahdu, koska vain Pyhän Hengen kirkastama Kristus Jeesus, ja armahdus Kristuksen veressä, antaa tarvittavan armon kulkea Hyvän Paimenen johdattamana.
Silloin ihmiselle annetaan kaikki Kristuksessa Jeesuksessa, mikä jumalisuuteen tarvitaan.
Jos ihminen ei ole koskaan sydämestään kääntynyt Herran Jeesuksen puoleen, niin hän pysyy uskonnollisena, kuten nyt esim. lain noudattaja Saulus ja silloin ihmisen pysyy synneissään. - Kirjakääröt
Usko.Toivonen kirjoitti:
Pitää muistaa, että Jeesuksen pyhät ovat niitä, jotka ovat kääntyneet synnintunnossa Herran Jeesuksen puoleen, huutaneet avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta.
Muutosta ei muutoin tapahdu, koska vain Pyhän Hengen kirkastama Kristus Jeesus, ja armahdus Kristuksen veressä, antaa tarvittavan armon kulkea Hyvän Paimenen johdattamana.
Silloin ihmiselle annetaan kaikki Kristuksessa Jeesuksessa, mikä jumalisuuteen tarvitaan.
Jos ihminen ei ole koskaan sydämestään kääntynyt Herran Jeesuksen puoleen, niin hän pysyy uskonnollisena, kuten nyt esim. lain noudattaja Saulus ja silloin ihmisen pysyy synneissään."Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja." (Room 2:27)
"Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen." (Ilm 14:12) - Usko.Toivonen
Niin, eli ylennät itseäsi ihmistä, että sinä ihminen pyrit omalla hyvyydelläsi ansaitsemaan Herran suosion?
Ihmisten kirjoituksista näkee, että ovatko he koskaan kääntyneet Herran Jeesuksen puoleen, saadakseen armahduksen synneistään.
Lain noudattajina itseen pitävistä Herra Jeesus sanoi näin:
39. Ja Jeesus sanoi: "Tuomioksi minä olen tullut tähän maailmaan, että ne, jotka eivät näe, näkisivät, ja ne, jotka näkevät, tulisivat sokeiksi".
40. Ja muutamat fariseukset, jotka olivat siinä häntä lähellä, kuulivat tämän ja sanoivat hänelle: "Olemmeko mekin sokeat?"
41. Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy".
( Joh. 9. )
Huomaa, että juuri fariseukset kuuluivat uskonlahkoon, jossa lakia pyrittiin noudattamaan niin hyvin, kuin se vaan ihmiselle on mahdollista.
Ja silti Jeesus sanoo näille lain noudattajille, "teidän syntinne pysyy".
Oletko koskaan kääntynyt sydämestäsi Herran Jeesuksen puoleen, saadaksesi ja päästäksesi armoon?
Jos vastaat tähän kysymykseen, niin pääsemme keskusteluissa paremmin eteenpäin. Jos et vastaa, niin tulkitsen asian niin, että olet torjunut Herran Jeesuksen Vapahtajanasi. - Kirjakääröt
Usko.Toivonen kirjoitti:
Niin, eli ylennät itseäsi ihmistä, että sinä ihminen pyrit omalla hyvyydelläsi ansaitsemaan Herran suosion?
Ihmisten kirjoituksista näkee, että ovatko he koskaan kääntyneet Herran Jeesuksen puoleen, saadakseen armahduksen synneistään.
39. Ja Jeesus sanoi: "Tuomioksi minä olen tullut tähän maailmaan, että ne, jotka eivät näe, näkisivät, ja ne, jotka näkevät, tulisivat sokeiksi".
40. Ja muutamat fariseukset, jotka olivat siinä häntä lähellä, kuulivat tämän ja sanoivat hänelle: "Olemmeko mekin sokeat?"
41. Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy".
( Joh. 9. )
Huomaa, että juuri fariseukset kuuluivat uskonlahkoon, jossa lakia pyrittiin noudattamaan niin hyvin, kuin se vaan ihmiselle on mahdollista.
Oletko koskaan kääntynyt sydämestäsi Herran Jeesuksen puoleen, saadaksesi ja päästäksesi armoon?
Jos vastaat tähän kysymykseen, niin pääsemme keskusteluissa paremmin eteenpäin. Jos et vastaa, niin tulkitsen asian niin, että olet torjunut Herran Jeesuksen Vapahtajanasi."Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi. Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat. Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana." (Hep 10:26-28)
"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23) - yuiy
Usko.Toivonen kirjoitti:
( Joh. 9. )
Jos vastaat tähän kysymykseen, niin pääsemme keskusteluissa paremmin eteenpäin. Jos et vastaa, niin tulkitsen asian niin, että olet torjunut Herran Jeesuksen Vapahtajanasi.Helluntailaisuus on maailmaan lähetetty eksytys
näin__on
3.11.2017 15:31
2 Tess 2 kertoo antikristuksesta, joka on Jumalan maan päälle lähettämä eksytys, jotta ne tuomittaisiin kadotukseen, jotka eivät usko totuutta vaan ovat valinneet vääryyden tarkoittaen myös valhetta. Kuten Paavali sanoo, jo hänen aikana oli antikristuksen hengen vaikutus olemassa. Roomalaiskatolinen kirkko, helluntailaisuus ja Jehovan todistajat ovat kukin määritelleet omat Jeesuksensa, jota he huutavat avuksi, kuten teki ylipappi Skeuaann pojat. Jeesuksen nimen huutaiminen ei auttanut, koska he eivät rukoilleet totuudessa, vaan omissa väärissä tarkoitusperissään.
Helluntailiike alkoi Azusakadulta, jossa oli jo silloin samaa väärää henkeä, mitä oli niin sanotussa torontolaisessa hurmahengessä, joka alkoi vuonna 1994. Azusakadulla ja Torontossa ihmiset ääntelivät koirien, kojoottien ja kanojen äänillä. Tämä ilmiöt eivät olleet Jumalasta vaan vääristä hengistä.
Helluntailaisuus on lähes yhden asian liike, joka soveltaa hyvin pientä osaa Raamattua korostaen hurmahengellisiä kokemuksia. Helluntailaisuudessa on eksytys, että hurmahengelliset kokemuksen olisivat merkki pelastuksesta. Niin ei ole. Liike suhtautuu torjuvasti Jumalan lakiin, kuten tekee muutkin huoraseurakunnat. Liikeessä voi olla farsiealaista konservatismia, mutta sekään ei hyväksy Jumalan lakia kokonaan.
Helluntailaisuus on osa sitä maan päälle lähtettyä eksytystä, joka vetään puoleensa oikkuejensa vaivaamia ihmisiä, jotka etsivät lohtua sieltä, mistä sen helpoimmin saa. Samoin liikkeessä on mukana niitä, joitka haluavat oikotien maalliseen rikastumiseen kylvämällä eksyttäjäsaarnaajille rahaa. Tämä on kuin laittaisi rahat roskaämpäriin, joka kiertää salissa rivi riviltä Missiomaailman ja River-seurakunnan kokouksissa.
Helluntai-liike ei pysty kasvattamaan seuraajiaan Jumalan tuntemisessa eikä Jumalan tahdon tekemisessä. Jotkin ovat pääseet eroon alkoholista ja uskovien kaste on oikea, mutta uskoon tulleet helluntailaiset eivät ole kasvaneet täyteen vanhurskauteen, koska liikkeen opetus on korvasyyhyyn opettamista voimakkaan valhehengen vaikutuksesta.
Raamattu opettaa, moni yrittää päästä taivaaseen, mutta ei voi. Vain hyvin harva uskova pelastuksen voittaa. Suurin osa helluntailaisista ei pääse Jumalan valtakuntaan, koska he juoksevat valheen perässä. Sellaista tarjoaa joka sunnuntai parisataa helluntailaista seurakuntaa ympäri Suomea. Helluntailaiset juoksevat julkkispastorien perässä ja lukevat vääriä kirjoja, kun heidän pitäisi lukea Raamattua sen jokainen sana uskoen. - hyvä.kirjoitus
yuiy kirjoitti:
Helluntailaisuus on maailmaan lähetetty eksytys
näin__on
3.11.2017 15:31
2 Tess 2 kertoo antikristuksesta, joka on Jumalan maan päälle lähettämä eksytys, jotta ne tuomittaisiin kadotukseen, jotka eivät usko totuutta vaan ovat valinneet vääryyden tarkoittaen myös valhetta. Kuten Paavali sanoo, jo hänen aikana oli antikristuksen hengen vaikutus olemassa. Roomalaiskatolinen kirkko, helluntailaisuus ja Jehovan todistajat ovat kukin määritelleet omat Jeesuksensa, jota he huutavat avuksi, kuten teki ylipappi Skeuaann pojat. Jeesuksen nimen huutaiminen ei auttanut, koska he eivät rukoilleet totuudessa, vaan omissa väärissä tarkoitusperissään.
Helluntailiike alkoi Azusakadulta, jossa oli jo silloin samaa väärää henkeä, mitä oli niin sanotussa torontolaisessa hurmahengessä, joka alkoi vuonna 1994. Azusakadulla ja Torontossa ihmiset ääntelivät koirien, kojoottien ja kanojen äänillä. Tämä ilmiöt eivät olleet Jumalasta vaan vääristä hengistä.
Helluntailaisuus on lähes yhden asian liike, joka soveltaa hyvin pientä osaa Raamattua korostaen hurmahengellisiä kokemuksia. Helluntailaisuudessa on eksytys, että hurmahengelliset kokemuksen olisivat merkki pelastuksesta. Niin ei ole. Liike suhtautuu torjuvasti Jumalan lakiin, kuten tekee muutkin huoraseurakunnat. Liikeessä voi olla farsiealaista konservatismia, mutta sekään ei hyväksy Jumalan lakia kokonaan.
Helluntailaisuus on osa sitä maan päälle lähtettyä eksytystä, joka vetään puoleensa oikkuejensa vaivaamia ihmisiä, jotka etsivät lohtua sieltä, mistä sen helpoimmin saa. Samoin liikkeessä on mukana niitä, joitka haluavat oikotien maalliseen rikastumiseen kylvämällä eksyttäjäsaarnaajille rahaa. Tämä on kuin laittaisi rahat roskaämpäriin, joka kiertää salissa rivi riviltä Missiomaailman ja River-seurakunnan kokouksissa.
Helluntai-liike ei pysty kasvattamaan seuraajiaan Jumalan tuntemisessa eikä Jumalan tahdon tekemisessä. Jotkin ovat pääseet eroon alkoholista ja uskovien kaste on oikea, mutta uskoon tulleet helluntailaiset eivät ole kasvaneet täyteen vanhurskauteen, koska liikkeen opetus on korvasyyhyyn opettamista voimakkaan valhehengen vaikutuksesta.
Raamattu opettaa, moni yrittää päästä taivaaseen, mutta ei voi. Vain hyvin harva uskova pelastuksen voittaa. Suurin osa helluntailaisista ei pääse Jumalan valtakuntaan, koska he juoksevat valheen perässä. Sellaista tarjoaa joka sunnuntai parisataa helluntailaista seurakuntaa ympäri Suomea. Helluntailaiset juoksevat julkkispastorien perässä ja lukevat vääriä kirjoja, kun heidän pitäisi lukea Raamattua sen jokainen sana uskoen.AAMEN !!!!!!
- Usko.Toivonen
Ja mitä minä olen kirjoittanut hellantailaisuudesta?
Asiallista keskustelua laki-uskovien kanssa ei saa aikaiseksi, koska he eivät
osaa keskustella.
Syyttää ja tuomita osaa kuka hyvänsä sielullinen ihminen, se ei uskoa tarvitse.
Arvelinkin, ettei "kirjakäärö" nimimerkillä kirjoittava ole koskaan sydämestään kääntynyt Herran Jeesuksen puoleen ja sen vuoksi syyllistää kaikki Herran Jeesuksen pyhät, Jeesuksen omat, jotka sydämestään avuksensa huutavat Herraa Jeesusta.
Tämän siis laki-uskovat kieltävät:
13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
( Apt. 9. )
Lieneekö tähän asiaan syynä se, että juuri laki-uskovainen Saulus tarsolainen tuhosi Jeesuksen pyhiä?
- VapahtajaOletSinä
Ei saa lukea toisten kirjeitä!
Ei vaikka ne julkaistaan nimimerkillä, ilman sukunimeä ja osoitetta. - vaskimuuri
Ehkä kuitenkin on laillista tukea kirjeitten lukemiseen.
Minä vannotan teitä Herran kautta, että luetatte tämän kirjeen kaikille veljille.
Ja kun tämä kirje on luettu teille, niin toimittakaa, että se luetaan Laodikeankin seurakunnassa ja että myös te luette Laodikeasta tulevan kirjeen.- VapahtajaOletSinä
Kuules muskivaari. Satujen kertominen on ihan kivaa mutta niiden välittäminen todeksi on jo valehtelua.
- Huom
Tiesittekö, muuten, että mitään jumalaa ei ole olemassa? Eikä minulla ole tarvetta todistella minkään sellaisen olemattomuutta, jonka ns. olemassaolo perustuu vain vanhoihin taruihin ja kertomuksiin.
- Kirjakääröt
"Jumala sanoi Moosekselle: "Minä olen se joka olen."* Hän sanoi vielä: "Näin sinun tulee sanoa israelilaisille: 'Minä-olen on lähettänyt minut teidän luoksenne.' Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sinun tulee sanoa israelilaisille: 'Jahve, Herra, teidän isienne Jumala, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala, on lähettänyt minut teidän luoksenne.' Se on oleva minun nimeni ikuisesti, ja sillä nimellä minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen." (2 Moos 3:14,15)
[»Minä-joka-olen» (hepreaksi ehje a er ) viittaa Jumalan nimeen (vrt. jae 15). merkitsee 'minä olen', 'hän on'. Jahve-nimen asemesta käytetään käännöksissä perinnäisesti sanaa 'Herra'.]
- Holymessage
Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain.
Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne.
Ja nyt, rouva, minulla on sinulle pyyntö, ei niinkuin kirjoittaisin sinulle uuden käskyn, vaan minä kirjoitan sen, joka meillä alusta asti on ollut: että meidän tulee rakastaa toinen toistamme.
Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.
Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.- Kirjakääröt
"Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa." (1 Joh 5:3)
"Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että antaa henkensä ystäviensä puolesta. Te olette ystäviäni, kun teette sen minkä käsken teidän tehdä." (Joh 15:13,14)
"Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen: "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa. Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista. " (Matt 23:1-3)
"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23) - lopeta.jo.antikristus
Kirjakääröt kirjoitti:
"Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa." (1 Joh 5:3)
"Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että antaa henkensä ystäviensä puolesta. Te olette ystäviäni, kun teette sen minkä käsken teidän tehdä." (Joh 15:13,14)
"Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen: "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa. Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista. " (Matt 23:1-3)
"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23)Omavanhurskauden teot eivät ole Jumalan tekoja !
Siis Jumalan tahto voidaan tehdä vain Kuulemalla Pyhän Hengen ääni ja sitä tottelemalla, eli teko ei silloin ole ihmisen oma, vaan Jumalan teko, joka siis yksin kelpaa Jumalalle ja on Hänelle otollinen !
Siis Jumalan tahtoa ei omilla lain teoilla tehdä, ei sitten millään, sillä Sana sanoo, miten se vain on mahdollista:
Fil. 2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
Eli tarvitaan siis Pyhä Henki ensin vaikuttamaan tahtominen, ja sen tahtomisen kautta sitten tekeminen, jolloin teko jonka uskova tekee ei ole hänen omansa, vaan Jumalan teko, sillä Hän on sen Yksin aikaansaanut !
Tämä on sitä Jumalan vanhurskautta jossa uskovan tulee vaeltaa:
Ef. 2:10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
Siis on kyse Jumalan ennalta valmistamista hyvistä töistä eli teoista, joissa uskova siis vaeltaa, eli ei tee omia tekojaan eli yritä lakia noudattamalla kelvata Jumalalle vaan kelpaa Jumalalle vain Hengessä vaeltamalla eli näissä Jumalan omissa teoissa, jotka Hän siis on ennalta jo valmistanut, että me niissä valetaisimme/vaellamme.
Eli ei Jumalan tahtoa saavuteta lain kirjaimen kautta, vaan Hengessä valetamisen Tietä eli kuuliaisuuden Tietä kulkemalla, eli Kuuntelemalla ja Kuulemalla Hengen ääntä ja sitä sitten totellen kuuliaisena !
Mutta nämä asiat ovat niitä Hengellisiä Totuuksia, joita luonnollinen ihminen eli uudestisyntymätön ei kykene ymmärtämään, eikä hänellä ole näistä mitään tietoa eikä kokemusta !
Mutta pääasia tässä siis on juuri se, että mitkä teot kelpaavat Jumalalle ja mitkä taas eivät, vaan ovat vain tahrainen vaate !
Jes. 64:6 Kaikki me olimme kuin saastaiset, ja niinkuin tahrattu vaate oli kaikki meidän vanhurskautemme.
Eli omat hyvät tekomme eli omavanhurskauden teot eivät kelpaa !!!
Eli teille judaisteille ja toraisteille siis Herra tulee sanomaan ne Sanat:
" En ole KOSKAAN teitä tuntenut, menkää pois te laittomuuden tekijät !
Sillä te ette kyenneet yhden yhtä Jumalalle kelpaavaa tekoa tehdä ! - nikki_
Omavanhurskauden teot eivät ole Jumalan tekoja !
Siis Jumalan tahto voidaan tehdä vain Kuulemalla Pyhän Hengen ääni ja sitä tottelemalla, eli teko ei silloin ole ihmisen oma, vaan Jumalan teko, joka siis yksin kelpaa Jumalalle ja on Hänelle otollinen !
Siis Jumalan tahtoa ei omilla lain teoilla tehdä, ei sitten millään, sillä Sana sanoo, miten se vain on mahdollista:
Fil. 2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
Eli tarvitaan siis Pyhä Henki ensin vaikuttamaan tahtominen, ja sen tahtomisen kautta sitten tekeminen, jolloin teko jonka uskova tekee ei ole hänen omansa, vaan Jumalan teko, sillä Hän on sen Yksin aikaansaanut !
Ef. 2:10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
Siis on kyse Jumalan ennalta valmistamista hyvistä töistä eli teoista, joissa uskova siis vaeltaa, eli ei tee omia tekojaan eli yritä lakia noudattamalla kelvata Jumalalle vaan kelpaa Jumalalle vain Hengessä vaeltamalla eli näissä Jumalan omissa teoissa, jotka Hän siis on ennalta jo valmistanut, että me niissä valetaisimme/vaellamme.
Eli ei Jumalan tahtoa saavuteta lain kirjaimen kautta, vaan Hengessä valetamisen Tietä eli kuuliaisuuden Tietä kulkemalla, eli Kuuntelemalla ja Kuulemalla Hengen ääntä ja sitä sitten totellen kuuliaisena !
Mutta nämä asiat ovat niitä Hengellisiä Totuuksia, joita luonnollinen ihminen eli uudestisyntymätön ei kykene ymmärtämään, eikä hänellä ole näistä mitään tietoa eikä kokemusta !
Mutta pääasia tässä siis on juuri se, että mitkä teot kelpaavat Jumalalle ja mitkä taas eivät, vaan ovat vain tahrainen vaate !
Jes. 64:6 Kaikki me olimme kuin saastaiset, ja niinkuin tahrattu vaate oli kaikki meidän vanhurskautemme.
Sillä te ette kyenneet yhden yhtä Jumalalle kelpaavaa tekoa tehdä !"Siis Jumalan tahto voidaan tehdä vain Kuulemalla Pyhän Hengen ääni ja sitä tottelemalla, eli teko ei silloin ole ihmisen oma, vaan Jumalan teko, joka siis yksin kelpaa Jumalalle ja on Hänelle otollinen !"
Sinä siis kuulet päässäsi jotain ääniä. Sinulle ei todellakaan puhu Pyhä Henki. Sinulla on ilmeisesti tämä riettauden eksymys vallassa, kun olet langennut eksymykseen.
Helluntailaisten äärikarismaattisuus saa aikaan ihan kummallista nettitrollaamista. Kun päässä kuulee jonkin äänen, niin tottelee sitä kuin sokea kana siitä huolimatta, rikkoi se miten räikeästi tahansa Jeesuksen opetusta vastaan.
Jo ajat sitten huomasi, miten paljon helluntailaisilla on vierasta tulta ja vääriä ääniä päässään. - dogmatik
Sillä te ette kyenneet yhden yhtä Jumalalle kelpaavaa tekoa tehdä !Sinun tulisi koetella kuulemasi. Pyhä Henki ei toimi Jeesuksen opetuksen eikä lain vastaisesti. Jeesushan opetti noudattamaan lakia, joten kuulemasi ääni ei ole Jeesuksen ääni, koska se vastustaa lakia.
Paavali opetti kolme tärkeää periaatetta profetioiden koettelemiseen.
1. Liha ei alistu noudattamaan lakia, joten se kapinoi lakia vastaan. Kristuksen henki toimii lain mukaan.
" Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan. Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen. Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa." (Room 8:6-9)
2. Pyhä Henki ei riko lakia vastaan. Paavali vaati noudattamaan lakia ja sanoi, ettei sellainen profetointi ole Herrasta, joka rikkoo lakia vastaan.
" Profeetat pystyvät hallitsemaan henkilahjojaan, sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa, naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne? Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky. Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä." (1 Kor 14:32-38)
3. Pahat hengen osaavat tekeytyä valkeuden enkeliksi. He voivat puhua telepaattisesti ihmisen mieleen selviä lauseita ja esittäytyä Jumalan nimellä. Jos ei koettelee Raamatulla kuulemaansa, niin luulee olevansa Jumalan profeetta ja lähtee tottelemaan hengen antamia käskyjä. Henki voi tehdä jotain pieniä ihmeitä, jotta kuulija luulisi, että hänelle puhuu Herra. Hengen paljastaa vääräksi se, että se jää kiinni ilmiselvistä valheista. Moni helluntailainen on langennut pahojen henkien orjaksi, koska he eivät ymmärrä hylätä sellaisia sanomia, joissa rikotaan Jeesuksen opetusta vastaan.
"Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi. Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun." (2 Kor 11:13-15)
"Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan." (Matt 24:24)
Olet langennut uskomaan sellaista, mitä ei ole Herrasta. Monet helluntailaiset saarnaajat ovat samalla tavalla langenneet uskomaan vääriä sanomia ja eksyneet pois Jumalan totuudesta, koska he eivät ole kiinnittäneet huomiota siihen, ettei Jumala koskaan valehtele eikä puhu lakia vastaan. Helluntailaisuus on yksi versio äärikarismaattisuudesta, jonka eräät laskevat kuuluvan toisen Tessalonikalaiskirjeen tarkoittamaan eksytykseen. - lopeta.jo.antikristus
nikki_ kirjoitti:
"Siis Jumalan tahto voidaan tehdä vain Kuulemalla Pyhän Hengen ääni ja sitä tottelemalla, eli teko ei silloin ole ihmisen oma, vaan Jumalan teko, joka siis yksin kelpaa Jumalalle ja on Hänelle otollinen !"
Sinä siis kuulet päässäsi jotain ääniä. Sinulle ei todellakaan puhu Pyhä Henki. Sinulla on ilmeisesti tämä riettauden eksymys vallassa, kun olet langennut eksymykseen.
Helluntailaisten äärikarismaattisuus saa aikaan ihan kummallista nettitrollaamista. Kun päässä kuulee jonkin äänen, niin tottelee sitä kuin sokea kana siitä huolimatta, rikkoi se miten räikeästi tahansa Jeesuksen opetusta vastaan.
Jo ajat sitten huomasi, miten paljon helluntailaisilla on vierasta tulta ja vääriä ääniä päässään.Toki on äärikarismaattisuuteen eksyneitä herätysliikkeissäkin, en sitä kiistä.
Mutta minä olen siis saanut opetukseni Pyhältä Hengeltä eli Opettajaltani, en ole ihmisiä uskonut !
Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Näin sen siis Jeesuksen mukaan tulisi mennä, ja näin se Hengellisen kohdalla menee, joka Kuulee !
Jumalan puheesta sen verran:
Job 33:14 Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.
Koko ilmestyskirja ja sen sanoma on tarkoitettu siis VAIN KUULEVILLE !
Ilm. 2:7 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.'
Ilm. 2:11 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sitä, joka voittaa, ei toinen kuolema vahingoita.'
Ilm. 2:17 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'
Ilm. 2:29 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"
Ilm. 3:6 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'
Ilm. 3:13 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'
Ilm. 3:22 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"
Sille en voi mitään, jos ja kun sinä et kuule Hengen ääntä ja opetusta !
Se on täysin sinun oma ongelmasi, joka sinun tulisi ratkaista ja etsiä siihen apua ! - lopeta.jo.antikristus
dogmatik kirjoitti:
Sinun tulisi koetella kuulemasi. Pyhä Henki ei toimi Jeesuksen opetuksen eikä lain vastaisesti. Jeesushan opetti noudattamaan lakia, joten kuulemasi ääni ei ole Jeesuksen ääni, koska se vastustaa lakia.
Paavali opetti kolme tärkeää periaatetta profetioiden koettelemiseen.
1. Liha ei alistu noudattamaan lakia, joten se kapinoi lakia vastaan. Kristuksen henki toimii lain mukaan.
" Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan. Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen. Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa." (Room 8:6-9)
2. Pyhä Henki ei riko lakia vastaan. Paavali vaati noudattamaan lakia ja sanoi, ettei sellainen profetointi ole Herrasta, joka rikkoo lakia vastaan.
" Profeetat pystyvät hallitsemaan henkilahjojaan, sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa, naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne? Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky. Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä." (1 Kor 14:32-38)
3. Pahat hengen osaavat tekeytyä valkeuden enkeliksi. He voivat puhua telepaattisesti ihmisen mieleen selviä lauseita ja esittäytyä Jumalan nimellä. Jos ei koettelee Raamatulla kuulemaansa, niin luulee olevansa Jumalan profeetta ja lähtee tottelemaan hengen antamia käskyjä. Henki voi tehdä jotain pieniä ihmeitä, jotta kuulija luulisi, että hänelle puhuu Herra. Hengen paljastaa vääräksi se, että se jää kiinni ilmiselvistä valheista. Moni helluntailainen on langennut pahojen henkien orjaksi, koska he eivät ymmärrä hylätä sellaisia sanomia, joissa rikotaan Jeesuksen opetusta vastaan.
"Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi. Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun." (2 Kor 11:13-15)
"Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan." (Matt 24:24)
Olet langennut uskomaan sellaista, mitä ei ole Herrasta. Monet helluntailaiset saarnaajat ovat samalla tavalla langenneet uskomaan vääriä sanomia ja eksyneet pois Jumalan totuudesta, koska he eivät ole kiinnittäneet huomiota siihen, ettei Jumala koskaan valehtele eikä puhu lakia vastaan. Helluntailaisuus on yksi versio äärikarismaattisuudesta, jonka eräät laskevat kuuluvan toisen Tessalonikalaiskirjeen tarkoittamaan eksytykseen.Kerrotko nyt sitten minulle, että missä olen sanonut Pyhän Hengen opetuksen olevan Raamatussa ilmoitettua Jumalan hyvää tahtoa vastaan ???
Joten mitä ihmettä oikein paasaat ???
Se on toki niin, että sinulla ja muilla ihmisillä on OMIA TUTKINTOJA sen suhteen mitä Sana oikeasti sanoo ja opettaa !
Mutta Pyhä Henki siis ei opeta valhetta !!!
Ihmisten oppeihin emme voi luottaa, vaan vain Jumalaan ja Hänen Sanaansa eli Kristukseen ja siten Pyhän Hengen opetukseen ! - nikki-
Toki on äärikarismaattisuuteen eksyneitä herätysliikkeissäkin, en sitä kiistä.
Mutta minä olen siis saanut opetukseni Pyhältä Hengeltä eli Opettajaltani, en ole ihmisiä uskonut !
Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Näin sen siis Jeesuksen mukaan tulisi mennä, ja näin se Hengellisen kohdalla menee, joka Kuulee !
Jumalan puheesta sen verran:
Job 33:14 Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.
Koko ilmestyskirja ja sen sanoma on tarkoitettu siis VAIN KUULEVILLE !
Ilm. 2:7 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.'
Ilm. 2:11 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sitä, joka voittaa, ei toinen kuolema vahingoita.'
Ilm. 2:17 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'
Ilm. 2:29 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"
Ilm. 3:6 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'
Ilm. 3:13 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'
Ilm. 3:22 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"
Sille en voi mitään, jos ja kun sinä et kuule Hengen ääntä ja opetusta !
Se on täysin sinun oma ongelmasi, joka sinun tulisi ratkaista ja etsiä siihen apua !Nyt on niin, ettei sinun opettajasi ole ollut Herra. Olet eksynyt pahasti.
- lopeta.jo.antikristus
Niin ja "nikki_", se ei siis ole minun ongelmani jos sinä et usko sitä mitä Raamattu sanoo, eli että Jumala puhuu Kuuleville eli Hengellisille !
Jos se on sinun mielestäsi siis mielenterveys häiriö vain, niin silloin et todellisesta Hengellisyydestä tiedä etkä ymmärrä yhtään mitään !
En näe hyödylliseksi kaivaa niitä kymmeniä kohtia Raamatusta, joissa Jumala puhuu uskoville tai kehoitetaan kuulemaan ja kuuntelemaan Jumalan ääntä !
Ja minua ei haittaa se, vaikka minua hörhönä pitäisitkin, sillä minä tietämällä tiedän sen Jumalan puheeksi ja Pyhän Hengen opetukseksi jota olen kuunnellut ja se siis ei ole todellakaan ristiriidassa Raamatun terveen opin kanssa !- nikki-
Minä en ole sanonut, että olet mielisairas. Minä olen sitä mieltä, ettei sinulle puhu Herra vaan joku ihan muu, jota sinä luulet Herraksi. Sinä olet eksynyt todella pahasti tottelemaan sellaista, mikä ei ole Herrasta. Dogmatik perusteli asian erinomaisesti. Minä ymmärsin saman asian, mutta eri kautta. Jos et halua uskoa sitä, niin jäät pimeyden orjaksi. Sinä et ole Kristuksessa.
- lopeta.jo.antikristus
nikki- kirjoitti:
Minä en ole sanonut, että olet mielisairas. Minä olen sitä mieltä, ettei sinulle puhu Herra vaan joku ihan muu, jota sinä luulet Herraksi. Sinä olet eksynyt todella pahasti tottelemaan sellaista, mikä ei ole Herrasta. Dogmatik perusteli asian erinomaisesti. Minä ymmärsin saman asian, mutta eri kautta. Jos et halua uskoa sitä, niin jäät pimeyden orjaksi. Sinä et ole Kristuksessa.
Eli missä asiassa siis olen mielestäsi väärässä ?
Dogmatik muuten ei kertonut myöskään sitä asiaa, jossa olen mukamas väärässä !
Siis jos syytätte minua valheista, niin mikä siis sanoissani on valhetta ???
- Usko.Toivonen
Miksi laki-uskovat eivät käänny sydämestään Herran Jeesuksen puoleen saadakseen armon?
Raamatun ilmoitushan on, että Jumalan seurakuntaan kuuluvat, Jeesuksen pyhät, uskovat, tunnistaa juuri siitä, että he avuksensa huutavat Herranaan Jeesusta Kristusta.
13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
( Apt. 9. )
Kysymyksessähän tuossa on Jeesuksen pyhien vainot ja heidät tunnistettiin siitä, että he avukseen tarvitsevat Herraa Jeesusta.- Kirjakääröt
"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23) - Usko.Toivonen
Aika pöyristyttävää, jos Herran puoleen sydämestään kääntyvää, avukseen huutavaa, Jeesuksen pyhää, vastaan esitetään tämän kaltaista halvennusta, kuin "kirjakääröt" on tässä esittänyt.
Uskovan tuntomerkki juuri on Raamatun ilmoituksen mukaan se, että Jeesuksen pyhä huutaa avuksensa sydämestään Herraa Jeesusta.
2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
( 1. Kor. 1. )
Mutta selvää on, että sellainen ihminen, joka ei ole kääntynyt Herran puoleen, saadakseen armahduksen, ei voi tätä asiaa ymmärtää.
Raamatun ilmoitushan on, että peite pysyy sydämen päällä ja vasta Kristuksessa, siis Herran puoleen sydämen kääntymyksessä, se peite otetaan pois sydämen päältä.
Uskon tultua tulee myös ymmärrys, uusi luomus, Pyhän Hengen kuljettama Jumalan lapsi saa myös ymmärryksen, mitä kaikkea Kristuksessa on lahjoitettu.
Joka ei tunne Herraa Jeesusta, ei tunne myöskään Isää.
Laki-uskova Saulus tarsolainen tunsi perinpohjin lain, mutta ei tuntenut Herraa Jeesusta, eikä Isää. - niinpäniiin
Usko.Toivonen kirjoitti:
Aika pöyristyttävää, jos Herran puoleen sydämestään kääntyvää, avukseen huutavaa, Jeesuksen pyhää, vastaan esitetään tämän kaltaista halvennusta, kuin "kirjakääröt" on tässä esittänyt.
Uskovan tuntomerkki juuri on Raamatun ilmoituksen mukaan se, että Jeesuksen pyhä huutaa avuksensa sydämestään Herraa Jeesusta.
2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
( 1. Kor. 1. )
Mutta selvää on, että sellainen ihminen, joka ei ole kääntynyt Herran puoleen, saadakseen armahduksen, ei voi tätä asiaa ymmärtää.
Raamatun ilmoitushan on, että peite pysyy sydämen päällä ja vasta Kristuksessa, siis Herran puoleen sydämen kääntymyksessä, se peite otetaan pois sydämen päältä.
Uskon tultua tulee myös ymmärrys, uusi luomus, Pyhän Hengen kuljettama Jumalan lapsi saa myös ymmärryksen, mitä kaikkea Kristuksessa on lahjoitettu.
Joka ei tunne Herraa Jeesusta, ei tunne myöskään Isää.
Laki-uskova Saulus tarsolainen tunsi perinpohjin lain, mutta ei tuntenut Herraa Jeesusta, eikä Isää.Kirjakääröt siteeraa jakeita Uudesta testamentista. Sinä et siedä kuulla Raamattua, koska sinun isäsi on Saatana, kaiken valheen isä.
- Usko.Toivonen
Mutta eipä tule vastauksia sinulta "niinpäniin", eikä oppi-veljiltäsi/sisariltasi.
Ei ole mikään taito laillasi puhua sydämen kyllyydestä pahaa, mutta keskustelu Raamatun pohjalta näyttää olevan aika ylivoimaista sinullekin.
Jos Raamattu ilmoittaa, että tarkasti lakia noudattanut Saulus ei tuntenut Herraa Jeesusta, niin silloin se tarkoittaa myös, ettei hän tuntenut Isääkään.
Tämä on Raamatun totuus. Jos se tekee kipeää sinulle, niin oppisi lienee siihen syynä.
Lain kautta ei voi syntyä uudesti ylhäältä ja silloin ei ole myöskään Herran tuntemusta, Saulus on siitä elävä esimerkki.
- Holymessage
Onko sitten laki vastoin Jumalan lupauksia? Pois se! Sillä jos olisi annettu laki, joka voisi eläväksi tehdä, niin vanhurskaus todella tulisi laista.
Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen, lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan.
Sillä missä on testamentti, siinä on sen tekijän kuolema toteennäytettävä; sillä vasta kuoleman jälkeen testamentti on pitävä, koska se ei milloinkaan ole voimassa tekijänsä eläessä.- Kirjakääröt
"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. Älkää ruvetko heidän kaltaisikseen. " (Matt 6:7,8)
"Älä ole kerkeä kieleltäsi äläkä puhu harkitsematta Jumalan edessä, sillä Jumala on taivaassa ja sinä olet maan päällä. Olkoot sanasi sen vuoksi harvat." (Saarn 5:2)
"Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja. " (Room 2:27)
"Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen." (Ilm 14:12)
- holymessage
Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen, lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan.
Sillä missä on testamentti, siinä on sen tekijän kuolema toteennäytettävä; sillä vasta kuoleman jälkeen testamentti on pitävä, koska se ei milloinkaan ole voimassa tekijänsä eläessä.
Onko sitten laki vastoin Jumalan lupauksia? Pois se! Sillä jos olisi annettu laki, joka voisi eläväksi tehdä, niin vanhurskaus todella tulisi laista.
Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.- Kirjakääröt
lain alla = vanha liitto, ei uskoa Kristukseen
armo alla = uusi liitto, jos on tehnyt parannuksen laittomuudesta
tuomittu = sanoo uskovansa Kristukseen, mutta kieltää lain
"Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä." (Room 7:12)
"Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia. Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon." (Room 6:14-16)
"Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen." (Ilm 14:12) - lopeta.jo.antikristus
Kirjakääröt kirjoitti:
"Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä." (Room 7:12)
"Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia. Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon." (Room 6:14-16)
"Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen." (Ilm 14:12)Yhä vain jatkuu teidän "leikkaa liimaa ja askartele" touhunne, joten saatte maistaa omaa läkettänne, eli kyllä minäkin osaan saman:
Sillä te ette kyenneet yhden yhtä Jumalalle kelpaavaa tekoa tehdä !
No onko nyt kivaa kaikilla, ei tämä mitään keskustelua ole, mutta ettehän te siitä mitään välitä !!!
- lopeta.jo.antikristus
Kertaus on opintojen äiti, joten laitetaan jo heti varukiksi tämä sama pari kertaa, kun kopioimaan on haluttu alkaa !
Yhä vain jatkuu teidän "leikkaa liimaa ja askartele" touhunne, joten saatte maistaa omaa läkettänne, eli kyllä minäkin osaan saman:
No onko nyt kivaa kaikilla, ei tämä mitään keskustelua ole, mutta ettehän te siitä mitään välitä !!! - lopeta.jo.antikristus
Kertaus on opintojen äiti, joten laitetaan jo heti varukiksi tämä sama pari kertaa, kun kopioimaan on haluttu alkaa !
Yhä vain jatkuu teidän "leikkaa liimaa ja askartele" touhunne, joten saatte maistaa omaa läkettänne, eli kyllä minäkin osaan saman:
No onko nyt kivaa kaikilla, ei tämä mitään keskustelua ole, mutta ettehän te siitä mitään välitä !!!- nikki_
Viitaten edellä olevaan keskusteluhaaraan: https://keskustelu.suomi24.fi/t/15482657/pietarin-varoitus-paavalin-kirjeista#comment-95811148
Sinut on todistettu vääräksi profeetaksi. Kuulet päässäsi vääriä ääniä. Sinun heikkotasoisia teologisia kirjoituksia ei tarvitse enempää kommentoida. Hyvästi!!!!
- onko.asiat.kunnossa
lopeta.jo.antikristus on kopioinut kolme kertaa saman tekstin peräkanaan sen lisäksi, että hän on kopioinut samaa tekstiä aiemmin lukuisia kertoa. Hän on kuin uhmaikäinen pikku lapsi joka hyppii tasajalkaa, kun ei saa muita antamaan hänelle karkkia. Mikä häntä oikein vaivaa?
- lopeta.jo.antikristus
Eli nämä lain kiivailijat saavat kopsata määrättömästi viestejään ja latoa niitä yhä uudestaan ja uudestaan.............
Mutta minulla ei samaa oikeutta olekkaan, vaan minun tulee niellä heidän massapostituksensa kiltisti vain !
"kirjakäärön" viesti tuossa edellä siis oli jo varmaan lähes kymmenes toisto, mutta siihen te ette puuttuneet, vaan siihen vasta, kun minä aloinkin toimia samoin !
Voi hyvää päivää teidän touhujanne, olette sokeita ja joko teille on teelusikalla annettu, tai sitten vain heittäännytte sokeiksi ja ymmärtämättömiksi !
Kumpi siis on kyseessä ???- Elis.K
Sinä kostat Kirjakäärölle lapsellisella tavalla sen, että hän pystyy osoittamaan Jumalan Sanalla, ettet opeta oikein. Se näyttää harmittavan sinua kovasti.
- Usko.Toivonen
Tuo "l.j.a" nimimerkin toiminta on aivan yhtä hyväksyttävää, kuin "kirjakäärön" toiminta, koska viestien kopionti ei ole keskustelemista vaan juntaamista.
Ei siinä ole mitään tekemistä oikeasta opista, jos samoja tekstikohtia, jopa jaken osia toistetaan omaan korvasyyhyyn.
Oikea tapa keskustella on vastata annettuihin kysymyksiin ja yhdessä katsoa kuinka on?
Opithan eivät ole Kristuksen evankeliumia, vaan sitä tavalla tai toisella vääristävää, toista evankeliumia.
6. Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
7. joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
8. Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
9. Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
( Gal. 1) - niinpäniiiin
Usko.Toivonen kirjoitti:
Tuo "l.j.a" nimimerkin toiminta on aivan yhtä hyväksyttävää, kuin "kirjakäärön" toiminta, koska viestien kopionti ei ole keskustelemista vaan juntaamista.
Ei siinä ole mitään tekemistä oikeasta opista, jos samoja tekstikohtia, jopa jaken osia toistetaan omaan korvasyyhyyn.
Oikea tapa keskustella on vastata annettuihin kysymyksiin ja yhdessä katsoa kuinka on?
Opithan eivät ole Kristuksen evankeliumia, vaan sitä tavalla tai toisella vääristävää, toista evankeliumia.
6. Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
7. joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
8. Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
9. Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
( Gal. 1)Toista saman asian, mitä sanoin sinulle toisessa ketjussa, että mitä väärää siinä on, että joku pystyy osoittamaan Raamatun jakeita siteeraamalla, että toinen puhuu pötyä? Onko sinullekin asia hyvin kiusallista, että joku osoittaa Raamatulla toisten sanomiset harhaksi?
- lopeta.jo.antikristus
Elis.K kirjoitti:
Sinä kostat Kirjakäärölle lapsellisella tavalla sen, että hän pystyy osoittamaan Jumalan Sanalla, ettet opeta oikein. Se näyttää harmittavan sinua kovasti.
Minä en kosta mitään, vaan osoitan vain näiden massapostaajien toiminnan vääräksi, oman selvääkin selvemmän massapostaamisen kautta ja avulla !
Eli toimintani näyttää ja paljastaa näiden väärän toiminnan ja he itse siis sen tuomitsivat, vaikka oma joukko sitä ahkerasti käyttää ja on käyttänyt kaiken aikaa.
Mutta minä siis herättelin miettimään sitä, että onko se mitään keskustelua jos minäkin alan myös vain samaan touhuun eli massapostaamaan ????
Eli jos massapostaaja ei itse tajua touhuaan vääräksi, se pitää silloin kädestä pitäin hänelle näyttää !
Mutta kuten sanottua, mitään ongelmaa ei mukamas ollut silloin kun nämä lain orjat itse massapostasivat, ongelma tuli vasta sitten kun minä vastasin samalla mitalla ! :)
Mutta te siis itse tuomitsitte nyt sanoillanne "lakiuskonveljenne" ja se tässä nyt on hauskaa nähdä ja todeta ! :) - Usko.Toivonen
"niinpäniinille".
Ei Raamatunkohtien kopiointi omaan korvasyyhyyn, eli ihmisoppiin, ole mikään Kristuksen evankeliumi, jonka kautta ihminen pelastuu.
Oppeja on vaikka kuinka paljon, ja siten niihin liittyviä selityksiä, mutta on vain yksi Kristuksen evankeliumi.
Tästä on kysymys.
kyllä ihmisillä oppeja riittää, mutta on vain yksi Kristuksen evankeliumi, jonka kautta ihmisiä synnytetään uudesti ylhäältä.
Ja Kristuksen evankeliumin julistajia eivät ole kaikki "vain meillä on totuus" julistajat. - niinpäniiin
Minä en kosta mitään, vaan osoitan vain näiden massapostaajien toiminnan vääräksi, oman selvääkin selvemmän massapostaamisen kautta ja avulla !
Eli toimintani näyttää ja paljastaa näiden väärän toiminnan ja he itse siis sen tuomitsivat, vaikka oma joukko sitä ahkerasti käyttää ja on käyttänyt kaiken aikaa.
Mutta minä siis herättelin miettimään sitä, että onko se mitään keskustelua jos minäkin alan myös vain samaan touhuun eli massapostaamaan ????
Eli jos massapostaaja ei itse tajua touhuaan vääräksi, se pitää silloin kädestä pitäin hänelle näyttää !
Mutta kuten sanottua, mitään ongelmaa ei mukamas ollut silloin kun nämä lain orjat itse massapostasivat, ongelma tuli vasta sitten kun minä vastasin samalla mitalla ! :)
Mutta te siis itse tuomitsitte nyt sanoillanne "lakiuskonveljenne" ja se tässä nyt on hauskaa nähdä ja todeta ! :)Raamatun jakeiden lainaaminen ei ole väärin. Kirjakääröt tekee sen asian vain sinun ja Usko.Toivosen kannalta hyvin kiusallisella tavalla. Jakeet osoittavat, miten harhaanjohtavasti te kirjoittelette someen. Minä olen nyt sanottavani sanonut, joten se siitä.
- Kirjakääröt
Usko.Toivonen kirjoitti:
"niinpäniinille".
Ei Raamatunkohtien kopiointi omaan korvasyyhyyn, eli ihmisoppiin, ole mikään Kristuksen evankeliumi, jonka kautta ihminen pelastuu.
Oppeja on vaikka kuinka paljon, ja siten niihin liittyviä selityksiä, mutta on vain yksi Kristuksen evankeliumi.
Tästä on kysymys.
kyllä ihmisillä oppeja riittää, mutta on vain yksi Kristuksen evankeliumi, jonka kautta ihmisiä synnytetään uudesti ylhäältä.
Ja Kristuksen evankeliumin julistajia eivät ole kaikki "vain meillä on totuus" julistajat."Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti. Eihän lakia ole säädetty kunnon ihmisten takia, vaan lain ja järjestyksen rikkojien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien ja pyhänhäpäisijöiden, isän- ja äidinmurhaajien, tappajien, siveettömien, miesten kanssa makaavien miesten, ihmisten sieppaajien, valehtelijoiden, valapattojen ja ylipäänsä kaikkien sellaisten takia, jotka toimivat vastoin tervettä oppia. Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava evankeliumi, joka on minulle uskottu." (1 Tim 1:8-11)
"Mitään toista evankeliumia ei kuitenkaan ole. Jotkut vain hämmentävät teidän ajatuksianne ja koettavat vääristää Kristuksen evankeliumia. Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu." (Gal 1:7,8) - Usko.Toivonen
Tulkintasi on oma tulikntasi, ei kirjakäärön tekstilainaukset ole kiusallisia, mutta ne ovat valjastettu palvelemaan hänen oppiaan, mikä ei ole Kristuksen evankelimi.
Kirjakäärön toimnta ei ole keskustelemista Raamatun ilmoituksen pohjalta, vaan omaan korvasyyhyyn valikoituja jakeita ja pieniä tekstikohtia, joissa hyvin usein typistetään itse asiayhteyttä.
Esim. hyvin usein hänen käyttämänsä tekstikohta:
8. Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat.
Vain siis tämä yksi jae, josta ei käy ilmi, että mistä vanhurskauden seppele annetaan., eli tästä se käy ilmi.
7. Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt.
8. Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat.
( 2. Tim. 4. )
Huomaatko merkittävän eron ilman asiayhteyttä esitettynä ja asiayhteydessään esitettynä.
Raamattua voidaan siis käyttää omaan korvasyyhyyn, kuten tämä esimerkki osoittaa.
- Holymessage
Silloin aukenivat heidän molempain silmät, ja he huomasivat olevansa alasti; ja he sitoivat yhteen viikunapuun lehtiä ja tekivät itselleen vyöverhot.
Kaikki me olimme kuin saastaiset, ja niinkuin tahrattu vaate oli kaikki meidän vanhurskautemme.
Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
Ja Herra Jumala teki Aadamille ja hänen vaimollensa puvut nahasta ja puki ne heidän yllensä.
Ottakaat teillenne nämät sanat, ja kääntykäät Herran tykö, ja sanokaat hänelle: Anna meille kaikki synnit anteeksi, ja tee meille hyvin, niin me uhraamme sinulle meidän huultemme mullit.
Ja Herran palvelija Mooses kuoli siellä Mooabin maassa, Herran sanan mukaan.
Ja hän hautasi hänet laaksoon Mooabin maahan, vastapäätä Beet-Peoria, mutta ei kukaan ole saanut tietää hänen hautaansa tähän päivään asti.
Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.- Kirjakääröt
"Autuaat ovat ne, jotka hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olis ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät. Mutta ulkona ovat koirat ja velhot, ja huorintekiät ja murhaajat, ja epäjumalan palveliat, ja kaikki ne, jotka valhetta rakastavat ja tekevät." (Ilm 22:14,15)
Mistä voi tunnistaa Jeesuksen uskovan.
Jeesuksen pyhiä alettiin vainoamaan, Hänen nimensä tähden, heti alkuseurakunnan alkaen.
( Apt. 9. )
Siis joka uskoo Herranaan Jeesukseen Kristukseen, kääntyy sydämestään Hänen puoleensa, huutaa avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta.
Siitä Jumalan seurakunnan voi tunnistaa. Ja siitä uskovan, uuden luomuksen Kristuksessa, voi tunnistaa.
( 1. Kor. 1. )
Laki ei tee uusia luomuksia Kristuksessa. - lopeta.jo.antikristus
Kirjakääröt kirjoitti:
"Autuaat ovat ne, jotka hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olis ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät. Mutta ulkona ovat koirat ja velhot, ja huorintekiät ja murhaajat, ja epäjumalan palveliat, ja kaikki ne, jotka valhetta rakastavat ja tekevät." (Ilm 22:14,15)
"Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen." (Ilm 14:12)Et vain malta lopettaa yhäkään !
No onko nyt kivaa kaikilla, ei tämä mitään keskustelua ole, mutta ettehän te siitä mitään välitä !!! - Dogmatik
Et vain malta lopettaa yhäkään !
No onko nyt kivaa kaikilla, ei tämä mitään keskustelua ole, mutta ettehän te siitä mitään välitä !!!>>Eli ei Jumalan tahtoa saavuteta lain kirjaimen kautta, vaan Hengessä valetamisen Tietä<<
------------------------------------------
Päinvastoin. Liha ei alistu lakiin. Kristuksen Henki noudattaa lakia, koska Kristuskin noudatti lakia. Laki on hengellinen ja liha vastustaa lakia.
"Me tiedämme, että laki on hengellinen." (Room 7:14)
"Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen. Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa." (Room 8:7-9) - lopeta.jo.antikristus
Dogmatik kirjoitti:
>>Eli ei Jumalan tahtoa saavuteta lain kirjaimen kautta, vaan Hengessä valetamisen Tietä<<
Päinvastoin. Liha ei alistu lakiin. Kristuksen Henki noudattaa lakia, koska Kristuskin noudatti lakia. Laki on hengellinen ja liha vastustaa lakia.
"Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen. Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa." (Room 8:7-9)Missä minä kirjoitin mitään lihassa vaeltamisesta ???
Lihan mukaan vaeltaminenhan on Hengessä vaeltamisen vastakohta !!!
Gal. 5:16 Mutta minä sanon: vaeltakaat Hengessä, niin ette lihan himoa täytä;
Mutta jos sinulla itselläsi on se käsitys että Hengessä vaeltaminen tarkoittaa lihan mukaan vaeltamista, niin sellainen harhaoppi on sinun oma ongelmasi !
8 Näin Pyhä Henki osoittaa, että tie kaikkeinpyhimpään vielä on ilmoittamatta, niin kauan kuin etumainen maja vielä seisoo.
9 Tämä on nykyistä aikaa tarkoittava vertauskuva, ja sen mukaisesti uhrataan lahjoja ja uhreja, jotka eivät kykene tekemään täydelliseksi omassatunnossaan sitä, joka jumalanpalvelusta toimittaa,
10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.
Eli ne lain määräämät toimitukset kuten uhraamiset ja ruoka ja juoma säädökset kuten lain määräämät pesotkin olivat siis LIHAN SÄÄNTÖJÄ, jotka olivat voimassa vain uuden järjestyksen aikaan asti eli siihen asti vain kun ETUMMAINEN MAJA YHÄ SEISOI !!!
Mutta temppelin Jumala hävitti v 70 tienoilla, eli silloin etumainen maja lakkasi seisomasta, eli Jeesuksen omat Sanat toteutuivat eli vanha liitto sai loppullisen kuoliniskunsa, eikä siis temppelistä jäänyt kiveäkään kiven päälle, maahan jaottamatta !
Siis TOTAALINEN LOPPU vanhalle liitolle tuo sanonta "ei kiveäkään kiven päälle" on kuva juuri siitä, että lakiliitto LOPPUI !!! - lopeta.jo.antikristus
Dogmatik kirjoitti:
>>Eli ei Jumalan tahtoa saavuteta lain kirjaimen kautta, vaan Hengessä valetamisen Tietä<<
"Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen. Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa." (Room 8:7-9)Eli teidän lain täyttämis yrityksenne ja pinnistelynne siis ovat oikeasti pelkästään niitä lihan tekoja eli siis epätoivoisia omavanhursakauden pystyttely yrityksiänne !
20 Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
21 "Älä tartu, älä maista, älä koske!"
22 -sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta-ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
23 Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta SE ON ILMAN MITÄÄN ARVOA, ja SE TAPAHTUU LIHAN TYYDYTTÄMISEKSI !!!
Lihaa pitäisi kuolettaa, mutta te lain kiivailijat vain ruokitte sitä lihaanne siis, ja siksi olette niin paisuneita eli ylpistyneitä, kun harhoissanne kuvittelette kykenevänne elämään kovastikin synnittömästi !!!
Herätkää jo harhoistanne ! - Kirjakääröt
Eli teidän lain täyttämis yrityksenne ja pinnistelynne siis ovat oikeasti pelkästään niitä lihan tekoja eli siis epätoivoisia omavanhursakauden pystyttely yrityksiänne !
20 Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
21 "Älä tartu, älä maista, älä koske!"
22 -sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta-ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
23 Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta SE ON ILMAN MITÄÄN ARVOA, ja SE TAPAHTUU LIHAN TYYDYTTÄMISEKSI !!!
Lihaa pitäisi kuolettaa, mutta te lain kiivailijat vain ruokitte sitä lihaanne siis, ja siksi olette niin paisuneita eli ylpistyneitä, kun harhoissanne kuvittelette kykenevänne elämään kovastikin synnittömästi !!!
Herätkää jo harhoistanne !"Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen. Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa." (Room 8:7-9)
Jännä että nikkiä Kirjakääröt ollaan heti tuomitsemassa, vaikka hän ei muuta teekään kuin siteereaa suoraan Jumalan pyhää sanaa.
- 12x12
Toraistit, messiaaniset ym. lukekaa aloitukseni "Pyhä Henki opettaa osa 1/2".
Pyhä Henki vaikuttaa (opettaa) uudestisyntyneen uskovaisen elämässä kaikilla osa-alueilla!- dogmatik
Pyhä Henki ei koskaan puhu lakia vastaan. Tällä foorumilla on erilaisia somesaarnaajia, jotka sanovat kuulevansa erilaisia ääniä, mutta sellaiset äänet eivät ole Jumalasta, jotka vastustavat lakia. Antikristuksen henki ei alistu lakiin, mikä paljastaa sellaiset äänet valkeuden enkeliksi tekeytyneeksi vääräksi hengeksi, mitä monet helluntailaiset kuulevat sydämessään erehtyen luulemaan niitä Jumalaksi.
"Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen. Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa." (Room 8:7-9)
"Profeetat pystyvät hallitsemaan henkilahjojaan, sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa, naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne? Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky. Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä." (1 Kor 14:32-38)
- JaahasJaahas
Olen niin kaukana, ettei kukaan tätä kuule. Mutta kirjoitan sen silti.
Vuonna 2012 Raamattu muuttui. Silloin tekstikriitikoiksi kutsutut tiedemiehet julkaisivat päivitetyn version Uuden testamentin kreikankielisestä alkutekstistä. Tekstikriitikot analysoivat työkseen muinaisia käsikirjoituksia kaivaakseen Raamatun alkuperäisen tekstin esiin kirjoitusvirheiden, kielioppikorjausten ja muiden muutosten alta. Uusi testamentti onkin palautettu alkuperäiseen muotoonsa lähes kokonaan ja uudet käsikirjoituslöydöt parantavat tilannetta entisestään. Uusin versio on taas hieman lähempänä alkutekstiä. Se poikkeaa 33 kohdassa aiemmasta versiosta, jonka pohjalta esimerkiksi nykyinen kirkkoraamattumme ja useimmat modernit englanninkieliset käännökset on tehty. Suurin osa korjauksista liittyy oikeinkirjoitukseen, mutta osa on merkittäviä ja muuttavat tekstin merkitystä. Alle olen listannut viisi mehevintä esimerkkiä raamatunkohdista, joista viime aikoihin asti käytettiin turmeltunutta versiota.
Esimwrkiksi vääristelijän aikamatka...
2. Piet. 3:16, ENTINEN VERSIO: Samaa hän (Paavali) sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.
2. Piet. 3:16, NYKYINEN VERSIO: Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen tulevat vääristelemään niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.
Viidenneksi kiinnostavin korjaus Raamatun alkutekstiin kuuluu Pietarin toisen kirjeen kohtaan, jossa apostoli kuittailee epäsuorasti Paavalille. Preesensin vaihtuminen futuuriksi on pieni yksityiskohta, mutta vaikuttaa jakeen näkökulmaan. Pietari ei kerrokaan siitä, miten on havainnut Paavalin kirjeitä luettavan, vaan profetoi, että niitä tullaan väärinkäyttämään tulevaisuudessa. Enää jaetta ei voi ohittaa naureskellen muinaisuuden tietämättömille haihattelijoille, vaan lukija joutuu peilin eteen: eihän Pietarin ennustus vain toteudu minun raamatuntulkinnassani?
(Pietarin kirjeiden alkuperäkysymykseen perehtyneelle eksegeetille jakeen uusi lukutapa tarjoaa toki muutakin pohdittavaa.)- dogmatik
Pietari toteaa, että Paavalia vääristellään. Mutta sama pätee edelleenkin. Se ei ole siitä kiinni, onko Pietari kirjoittanut preesensissä vai futuurissa, sillä samaa tehdään edelleenkin, minkä voi helposti havaita. Pietarin tekemät johtopäätökset ovat ajatonta viisautta edelleenkin.
"Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina, mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen: ei ole mitään uutta auringon alla." (Saarn 1:9) - dogmatik
"Preesensin vaihtuminen futuuriksi on pieni yksityiskohta, mutta vaikuttaa jakeen näkökulmaan. Pietari ei kerrokaan siitä, miten on havainnut Paavalin kirjeitä luettavan, vaan profetoi, että niitä tullaan väärinkäyttämään tulevaisuudessa. Enää jaetta ei voi ohittaa naureskellen muinaisuuden tietämättömille haihattelijoille, vaan lukija joutuu peilin eteen: eihän Pietarin ennustus vain toteudu minun raamatuntulkinnassani?"
----------------------------------------------------------
Vielä sen sanon, että kun otetaan huomioon jae 17, niin futuuri aikamuotona ei olekaan niin väärin. Siinä Pietari varoittaa edeltä lankeamasta uskomaan Paavalin kirjeiden vääristelijöitä, mikä on varoitus tulevia aikoja varten (futuuri)
"Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne," (2 Piet 3:17)
- ihmiskäden_sormi
Ilmestyskirjassa on Seitsemän kertaa kirjoitettuna:
Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'
Sokeat, näetttekö, että Pyhä Henki puhuu seurakunnalle. tässä EI LUE, että Mooses puhuu tai Antti Wuoltee puhuu tai johannes leijona-nikki puhuu, vaan "Henki seurakunnille sanoo."- Kirjakääröt
"Herra sanoi: -- Kuulkaa minun sanani! Kun joukostanne nousee profeetta, minä ilmaisen itseni hänelle näyssä, unessa minä hänelle puhun. Näin en puhu Moosekselle, palvelijalleni, joka kaikessa on minun uskottuni. Hänelle puhun suoraan kasvoista kasvoihin, en arvoituksellisin sanoin vaan avoimesti. Hän saa katsoa Herran kirkkautta suoraan. Kuinka te siis rohkenette puhua Moosesta, minun palvelijaani vastaan? Ja Herra poistui vihastuneena." (4 Moos 12:6-9)
"Minä näin kuin kristallisen meren, joka välkehti tulta. Tuon kristallimeren rannalla seisoivat pedosta voiton saaneet, ne, jotka eivät olleet kumartaneet sen kuvaa eivätkä ottaneet merkkiä, jossa on sen nimen luku. Heillä oli käsissään Jumalan harput, ja he lauloivat Mooseksen, Jumalan palvelijan, ja Karitsan laulua: -- Suuret ja ihmeelliset ovat sinun tekosi, Herra Jumala, Kaikkivaltias! Oikeat ja todet ovat sinun tiesi, sinä kansojen kuningas! " (Ilm 15:2,3)
- kopiokone
Kopioitu aiemmasta toisesta keskustelusta:
Paavali opetti kolme tärkeää periaatetta profetioiden koettelemiseen:
1. Liha ei alistu noudattamaan lakia, joten se kapinoi lakia vastaan. Kristuksen henki toimii lain mukaan. Lakia vastustavat eivät ole Kristukseen omia.
"Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan. Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen. Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa." (Room 8:6-9)
"Profeetat pystyvät hallitsemaan henkilahjojaan, sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa, naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne? Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky. Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä." (1 Kor 14:32-38)
Monet helluntailaiset saarnaajat ovat langenneet uskomaan vääriä sanomia ja eksyneet pois Jumalan totuudesta, koska he eivät ole kiinnittäneet huomiota siihen, ettei Jumala koskaan valehtele eikä puhu lakia vastaan. Helluntailaisuus on yksi versio äärikarismaattisuudesta, jonka eräät laskevat kuuluvan toisen Tessalonikalaiskirjeen tarkoittamaan eksytykseen.- lopeta.jo.antikristus
Miten tämä liittyy yhtään mihinkään, kukaan ei ole tässä ketjussa profetoinut !!!
Jos te reppanat ette edes sitä ymmärrä, että mikä on profetoimista ja mikä on silkkaa evankeliumin Sanaa, niin on teillä asiat todella pahasti sekaisin !!!
Raamattu siis sanoo jo siellä vanhan testamentin puolella uuden liiton uskovista seuraavaa:
Jer. 31:34 Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.
Miten siis voidaan oppia, jos ei veli opeta veljeään ???
No kuulemalla Opettajaa:
Mutta teillä taitaakin olla mykkä ja sokea jumala, eikä Jumala joka puhuu ja kuulee !
1. Kor. 12:2 Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin. - Usko.Toivonen
Tässä on kysymyksessä ihmisopista, opista oppien joukossa.
Oppeja on hyvin paljon, mutta on vain yksi Kristuksen evankeliumi, Sana rististä, joka on pelastava evankeliumi.
17. Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
18. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
..
23. me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
24. mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
( 1. Kor. 1. )
Lakia saarnaavat julistavat laki-oppia, mikä ei ole Kristuksen evankeliumia.
Laki ei pelasta ketään, laki on vain tuomitsemista varten.
Kristuksen pelastava evankeliumi, Sana rististä, siinä on Jumalan voima, siinä on armahdus, armo tarjolla, laki ei sitä tarjoa. - Kirjakääröt
Usko.Toivonen kirjoitti:
Tässä on kysymyksessä ihmisopista, opista oppien joukossa.
Oppeja on hyvin paljon, mutta on vain yksi Kristuksen evankeliumi, Sana rististä, joka on pelastava evankeliumi.
17. Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
18. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
..
23. me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
24. mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
( 1. Kor. 1. )
Lakia saarnaavat julistavat laki-oppia, mikä ei ole Kristuksen evankeliumia.
Laki ei pelasta ketään, laki on vain tuomitsemista varten.
Kristuksen pelastava evankeliumi, Sana rististä, siinä on Jumalan voima, siinä on armahdus, armo tarjolla, laki ei sitä tarjoa."Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti... Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava evankeliumi, joka on minulle uskottu." (1 Tim 1:8, 11)
"Mitään toista evankeliumia ei kuitenkaan ole. Jotkut vain hämmentävät teidän ajatuksianne ja koettavat vääristää Kristuksen evankeliumia. Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu." (Gal 1:7,8) - lopeta.jo.antikristus
Kirjakääröt kirjoitti:
"Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti... Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava evankeliumi, joka on minulle uskottu." (1 Tim 1:8, 11)
"Mitään toista evankeliumia ei kuitenkaan ole. Jotkut vain hämmentävät teidän ajatuksianne ja koettavat vääristää Kristuksen evankeliumia. Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu." (Gal 1:7,8)Kuka nyt vääristelee Sanaa ja vääntää kieroon ???
Se Sananpaikka menee oikeasti näin:
5 Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
6 MUUTAMAT OVAT HAIRAHTUNEET NIISTÄ POIS ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
7 TAHTOEN OLLA LAINOPETTAJIA, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.
8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan-
11 autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu.
Eli sinä siis luet kuin piru raamattua eli väännät sitä kieroon ja harhaoppisi mukaiseksi, eli sinä levität selvää valhetta IHAN TAHALLASI !
Olet siis isäsi lapsi kuten Sana teistä valehtelijoista ja vääristelijöistä oikein sanookin:
Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
Siis valehteluun ja vääristelyyn teistä on, ei muuhun !!! - Raamatussa.on.vastaus
Kuka nyt vääristelee Sanaa ja vääntää kieroon ???
5 Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
7 TAHTOEN OLLA LAINOPETTAJIA, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.
9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan-
Eli sinä siis luet kuin piru raamattua eli väännät sitä kieroon ja harhaoppisi mukaiseksi, eli sinä levität selvää valhetta IHAN TAHALLASI !
Olet siis isäsi lapsi kuten Sana teistä valehtelijoista ja vääristelijöistä oikein sanookin:
Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
Siis valehteluun ja vääristelyyn teistä on, ei muuhun !!!Raamatussa kerrotaan kaikenlaisista lainopettajista. Toiset lainopettajat olivat vanhurskaita ja opettivat oikein. Yksi sellainen vanhurskas rabbi oli itse Jeesus.
Luuk 4:
16 Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan, [Matt. 13:53-58; Mark. 6:1-6 : Matt. 2:23 ]
17 ja hänelle ojennettiin profeetta Jesajan kirja.
Toiset lainopettajat saattoivat opettaa oikein, mutta itse rikkoivat lakia vastaan.
Matt 23:
1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen: [Mark. 12:37b-40; Luuk. 11:46, Mark. 12:37b-40; Luuk. 20:45-47]
2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.
Sitten oli se sakki, joka opetti väärin ja itsekin tietenkin teki väärin.
Mark 7:
5 Niinpä fariseukset ja lainopettajat kysyivät Jeesukselta: "Miksi sinun opetuslapsesi eivät elä isien perinnäissääntöjen mukaan, vaan aterioivat epäpuhtain käsin?"
6 Hän vastasi heille: "Te tekopyhät! Oikein on Jesaja teistä ennustanut. Onhan kirjoitettu: -- Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta sen sydän on kaukana minusta. [Jes. 29:13 ]
7 Turhaan he minua palvelevat, kun opettavat oppejaan, ihmisten tekemiä käskyjä. [Kol. 2:20-22; Tit. 1:14]
8 Te olette hylänneet Jumalan käskyn ja noudatatte ihmisten perinnäissääntöjä."
9 Ja hän jatkoi: "Taitavasti te teette tyhjäksi Jumalan käskyn, jotta voisitte noudattaa omia sääntöjänne.
10 Mooses on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi' ja 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla'. [2. Moos. 20:12 ; 5. Moos. 5:16; Ef. 6:2,3 | 2. Moos. 21:17 ; 3. Moos. 20:9; Sananl. 20:20]
11 Mutta te opetatte toisin. Jos joku sanoo isälleen tai äidilleen: 'Se, mitä sinun piti minulta saada, on nyt korban*: olen luvannut sen uhrilahjaksi', [Heprean sana merkitsee 'temppelilahja'. Sellaisen lupaamisesta ks. 4. Moos. 30:3 ja 5. Moos. 23:21.][ Sananl. 28:24]
12 te ette salli hänen enää tehdä mitään isänsä tai äitinsä hyväksi.
13 Näin te perinnäissääntöjä seuratessanne ja opettaessanne teette tyhjäksi Jumalan sanan. Ja paljon muutakin te teette, samanlaista." [5. Moos. 4:2] - Usko.Toivonen
Niinpä, "kirjakäärö".
Paavali kirjoittaa lakia julistaville ja lain kautta Kristuksesta pois lankeaville ISOILLA KIRJAIMILLA, että sellaiset "älyttömät" huomaisivat surkean tilanteensa.
( Gal. 1. )
Lakiin perustavat ovat kirouksen alla, elleivät pysty täyttämään koko lakia viimeistä piirtoa myöten.
10. Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
11. Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta"
( Gal. 3. )
Tästä valheveljien ( fa sisarten ) harhaopista Paavali varoittaa.
Varokaa lakia julistavia, sillä on vain yksi Kristuksen pelastava evankeliumi,
jonka kautta ihminen voi uudesti syntyä ylhäältä.
Laki ei synnytä uudesti.
On siis vain yksi pelastava evankeliumi, ja sen vääristämisestä Paavali varoittaa, ja juuri siitä on kysymys Galatiassa lain julistajien vääristetty julistus, mikä ei siis ole Kristuksen evankeliumi, vaan kirottujen julistusta.
Kirottuja ovat kaikki lakiin perustavat, koska laki ei pelasta. - Laskuntulos
Hyvää tekstiä Usko.Toivonen ja lopeta.jo.antikristus!
Tosin toraistit ovat jo toivottomia tapauksia.
Toraistien kuolemansynti on se että he korvaavat Pyhän Hengen tooran 613 lakipykälällä, joka on kuollutta kirjainta. - Kirjakääröt
Kuka nyt vääristelee Sanaa ja vääntää kieroon ???
Siis valehteluun ja vääristelyyn teistä on, ei muuhun !!!"Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. " (Matt 5:19)
"Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi. Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat. Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana."
- Laskuntulos
Toraisti-pellet kuka antoi Daavidille ja hänen seurueelleen luvan syödä näkyleivät?
- Raamatussa.on.vastaus
Vanhassa testamentissa on käsky, että laupeus menee uhrin edelle. Ihmisen ei tarvitse kuolla nälkään, jos ei ole muuta ruokaa kuin näkyleipiä, joilla saa ruokittua nälkäisen. Sen takia Daavid ei rikkonut käskyjä.
Hoosea 6:
6 Sillä laupeutta minä haluan enkä uhria, ja Jumalan tuntemista enemmän kuin polttouhreja;
Matt 12:
3 Niin hän sanoi heille: "Ettekö ole lukeneet, mitä Daavid teki, kun hänen ja hänen seuralaistensa oli nälkä,
4 kuinka hän meni Jumalan huoneeseen, ja kuinka he söivät näkyleivät, joita ei hänen eikä hänen seuralaistensa ollut lupa syödä, vaan ainoastaan pappien?
5 Tai ettekö ole lukeneet laista, että papit sapattina pyhäkössä rikkovat sapatin ja ovat kuitenkin syyttömät?
6 Mutta minä sanon teille: tässä on se, joka on pyhäkköä suurempi.
7 Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria', niin te ette tuomitsisi syyttömiä. - Laskuntulos
Raamatussa.on.vastaus kirjoitti:
Vanhassa testamentissa on käsky, että laupeus menee uhrin edelle. Ihmisen ei tarvitse kuolla nälkään, jos ei ole muuta ruokaa kuin näkyleipiä, joilla saa ruokittua nälkäisen. Sen takia Daavid ei rikkonut käskyjä.
Hoosea 6:
6 Sillä laupeutta minä haluan enkä uhria, ja Jumalan tuntemista enemmän kuin polttouhreja;
Matt 12:
3 Niin hän sanoi heille: "Ettekö ole lukeneet, mitä Daavid teki, kun hänen ja hänen seuralaistensa oli nälkä,
4 kuinka hän meni Jumalan huoneeseen, ja kuinka he söivät näkyleivät, joita ei hänen eikä hänen seuralaistensa ollut lupa syödä, vaan ainoastaan pappien?
5 Tai ettekö ole lukeneet laista, että papit sapattina pyhäkössä rikkovat sapatin ja ovat kuitenkin syyttömät?
6 Mutta minä sanon teille: tässä on se, joka on pyhäkköä suurempi.
7 Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria', niin te ette tuomitsisi syyttömiä.Olisitko uskaltanut syödä näkyleivät?
Uutta Testamenttia silloin ei ollut eikä Hooseaa.
Toora on kuollutta lakikirjainta se ei voi auttaa tälläisessä tapauksessa. - Raamatussa.on.vastaus
Laskuntulos kirjoitti:
Olisitko uskaltanut syödä näkyleivät?
Uutta Testamenttia silloin ei ollut eikä Hooseaa.
Toora on kuollutta lakikirjainta se ei voi auttaa tälläisessä tapauksessa.Samuelin kirjassa on vastaavasta opetettu.
- koijijijhuhuhu
Miten te ette ymmärrä kuinka Paavalin tehtävä oli mennä vain pakanoiden luo ja heitä ei koskenut muu laki kuin universaalit Noan lait.
Jeesuksen ryhmä oli Israelin kadonneet lampaat joille hän tähdensi lakia.
Jerusalemin hurskaat antoivat pakanoille vain yksinkertaiset ohjeet: vältä VERTA ja lihaa josta ei ole VERTA laskettu, haureutta ja epäjumalille uhrattua. Juutalaisten lakia ei tarvinnut noudattaa muualla kuin Israelin maassa. Miten on nämä ohjeet otettu vastaan? Ei mitenkään vaan Jeesuksen verestä ja jumaluudesta paasataan ja uhrataan epäjumalalle. - Anonyymi
Totta on että Jumalan sanan totuudet voidaan ohittaa ja niiden tilalle rakentaa sellaista joka ei ole totuuden sana ja opetuksen mukaista. Mitä tulee Jumalan lakiin, niin siinä on oltava tarkkana. Niinku Paavali opetti että Hän koettaa olla kaikille kaikkea voittaakseen edes muutamia Kristukselle. On tiedostettava mitä lailla tarkoitetaan ja missä vaiheessa lailla on tehtävä. Paavali oli ikäänkuin lainalainen ,vaikka hän sanoi että hän ei ole lainalainen. Mehän tiedämme että laki on kasvattajana vain Kristukseen asti siihen lain tehtävä loppuu jos sitä katsomme vanhurskauttamisen näkökulmasta. Jos ihminen on ottanut Jumala armon vastaan ja hän tekee syntiä ja erehtyy kiusauksissaan ,niin silloin Pyhän hengen tehtävä on näyttää hänn omalletunnolleen sanasta ,että hän on rikkonut Jumalan tahtoa vastaan niin hän kokee omassatunnossaan että hänen tulee kääntyä ja tehdä parannus ja hylätä synti. Edellytyksenä on että,Jos hänessä vaikuttaa Elämänhengen laki niin hän haluaa kääntyä parannukseen. Jos ihminen ei ole syntynyt hengestä niin että hän on uskonnollinen ihminen silloin lailla on vielä tehtävä johtaa hänet Elävän Kristuksen luokse jossa hän saa omistaa Armon ja anteeksiantamuksen jatkuvasti. Jeesuksen veri puhdistaa häntä jatkuvasti NS. Tehdyistä synneistä johon ne himot jotka hänen lihassaan asuu jotka häntä houkuttelee ajatuksin - sanoin ja teoin vaikka hän ei sitä syntiä tahtoisikaan tehdä Paavali opetti Galatalaiskirjeessä asiasta. Laki on annettu niille jotka rikkovat Jumalan tahtoa jotka eivät usko eivätkä tule Kristuksen tuoman armon alle ,eivätkä usko häneen Herranaan Ja Vapahtajanaan. Uskoon tullut ihminen on lain kasvatuksesta vapaa. Lain tilalle kasvattajana on tullut Jumalan Armo ei laki enään ole kasvattaja , koska hän on jo Kristuksessa Armon alla. Vanhurskas elää uskosta Armon varassa eikä enään lain alla,joka kuolettaa elävän uskon . Armosta ihminen pelastuu uskon kautta .se on Jumalan lahja Jeesuksessa Kristuksessa. PS . Vaikka vielä kovin vajavaisena ja erehtyväisenä ,mutta kerran täydellisenä siellä missä vajaa lakkaa ja synti on poissa. J.H.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167170- 1992547
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1041992En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761538Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911079- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46959- 77863
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7718