Mies paljastui sottapytyksi

väsynytl

Tapasin vuosi sitten miesystäväni ja nyt ollaan pari kuukautta asuttu yhdessä. Ikää meillä on molemmilla 25 vuotta ja olemme käyneet kumpikin amk:n.

Vielä ennen muuttoa mies oli oikein siisti tai ainakin sellaisen kuvan hän antoi itsestään. Kun menin käymään hänen kämpillään oli siellä aina päällisin puolin siistiä ja hän oli erittäin tarkka myös ulkonäöstään ja hygieniastaan.
Nyt kun mies muutti minun asuntoon noin pari kuukautta sitten on hän muuttunut suoraan sanottuna järkyttävän sotkuiseksi ikään kuin ei enää tietäisi mitä siivous on. Kerrotaan vähän esimerkkejä. Mies jättää likaiset astiat tiskipöydälle eikä koskaan laita koneeseen kuin vasta huomautettuani jos silloinkaan. Tyhjät maito ja mehupurkit jäävät pöydälle eivätkä mene roskiin. Roskista hän ei koskaan tyhjennä vaan tunkee roskat väkisin sinne vaikka se olisi jo aivan täynnä. Jos pöydälle tai lattialle menee leivänmuruja, kahvitahroja tai muuta niin niitä ei siivota. Mies ei koskaan vaihtaisi lakanoita, jollen minä vaihtaisi. Jos miehellä on likaiset kengät jo jalassa ja jotain täytyy vielä hakea sisältä niin voi hän hakea kengät jalassa koska ei jaksa niitä ottaa pois. Mies on imuroinut tasan kaksi kertaa ja nekin kerrat pitkän vastustelun jälkeen. Likainen pönttö tai allas ei haittaa miestä. Hän ei suostunut puhdistamaan suihkun lattiakaivoa koska se on hänestä liian ällöttävää (ihmettelen miten asuntonsa suihku ei ikinä ollut tukossa). Muutakin keksisin mutten jaksa kirjoittaa. Tuntuu, etten jaksa enää monta riitaa ollaan saatu asiasta aikaseksi ja aina se minä loppujen lopuksi olen joka siivoaa vaikka olen pyytänyt että siivoaisi edes omat jälkensä pois. Olen myös kysynyt miksi omillaan asuessa oli niin siisti ja täällä ei yhtään välitä ja ei kuulemma osaa itsekkään sanoa vastausta miksi siivoaminen ei enää innosta.

Kaikki muu menee hyvin meillä mies on ihana ja ostelee välillä lahjojakin ja seksikin on hyvää. Huolehtii yhä myös hygieniastaan. Mutta sitten tuo siisteys on ainoa asia mikä kiristää hermojani. En halua missään tapauksessa eroon miehestäni, mutta en kyllä halua yksin vastata asunnon siisteydestä jos lapsiakin tulee joskus. Mitä minun pitäisi tehdä? :(

47

4637

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yläfemma

      Mies löysi siis itselleen kodinhoitajan ja päätti lopettaa siivoilut omalta osaltaan. Siinäpä vain miehinen sovinistinen "loogisuus" selkärangasta puskee esiin, vaikkei halua sitä sulle myöntää.
      Vaihtoehtosi:
      1. Yrität opettaa aikuista miestä muuttamaan sovinistisia tapojaan. Ja kun lapsia tulee, teet kaksinverroin kotihommia äijän lepäillessä miesmäisissä hommissa (sohvalla, persiillään, pleikkarilla, autallissa, baarissa).
      2. Jätät sen nyt ja nautit omasta siististä kodista, jossa ei ole kenenkään muun sotkuja. Mieshän muutti SUN luokse, ehkä se kuvittelee olevansa vain vieraana luonasi.

      • siivotaan

        Hinnoittele asiat kirjallisesti.
        Pöydän siivous 5 euroa.
        Tiskaus 20 euroa.
        Lakanoitten vaihto 10 euroa.
        Jne.....
        Pidä kirjaa tekemisistäsi.
        Kerro että tarvittaessa perit ne oikeusteitse.
        Luulisin että muuttaa pois.
        Jos ei niin haluaa tehdä puoliksi.
        Jos muuttaa niin hyvä vaan Sinulle.


      • Marras68

        Anna valita joko aika ennen sua tai tekemisten jakaminen. Eikö äiti jätkälle ole opettanut mitään? Minkä takia itse olet valmis jatkamaan yhdessä?


    • Enehkaolerobotti

      No, muuttakaa takas erilleen.
      Minäkin seurustelin sottapytyn kanssa. En olisi ikinä muuttanut yhteen hänen kanssaan, koska uskon, että siisteyskäsitys on yleensä aika vakiintunut ja vaikeasti muutettavissa.

    • HuonoOminaisuus

      Kotihommista luistaminen on ihan perusominaisuus joissakin ihmisissä ja he eivät siitä valitettavasti muuksi muutu. Ihan normi kotityöt ovat hirveä rasti ja tyypillisesti edes omia astioita/vaatteita/roskia/tavaroita ei ”jakseta” laittaa paikoilleen. Pyykkiä kertyy kasoiksi asti, imurointi on raskasta, roskispussi eteisessä monta päivää tai viikon vanhat ruuanjämät ruokapöydällä lautaselle ja tätä rataa. Kaikki vaan jää levälleen ja pinttyy koska ihminen on niin laiska, ettei viitsi pitää omaa kotiaan edes siedettävässä peruskunnossa.
      Ja ihan normaali arkisiivous tai nopea viikkosiivous on tuommoselle ihmiselle riittävä riidan aihe; kunnei vaan mitään tarttis koskaan tehdä.
      TODELLA huono ominaisuus kumppanissa.

      Monesti sottiksilla on muuten muitakin välinpitämättömyysongelmia, esim. laskut jäävät välillä maksamatta ja usein tärkeät paperit hukassa, epäselvyyksiä/maksuja asioista jotka jättänyt hoitamatta ajallaan jne.. Seurailepa asiaa.

      Sitten jos lapsia tulisi, olet jo karmeissa ongelmissa, koska kumppani ei halua huolehtia mistään kotivastuista oma-aloitteisesti; hänestä ei ehkä ole jakamaan vanhemmuutta ja sen tuomia lisävastuita. Siinä ei lahjat ja hyvä seksi auta jos kumppanina on umpilaiska sottapytty.

      • vanhatätsy

        Juuri näin.
        "Siinä ei lahjat ja hyvä seksi auta jos kumppanina on umpilaiska sottapytty."
        Viedäänpä suhteenne skenaario muutamaa vuotta/vuosikymmentä pidemmälle: lahjat loppuu aikanaan, hyvä seksikin loppuu (trust me it will) kun se muuttuu arkiseksi perusjyystöksi vuosien myötä... mitä sulla silloin rinnallasi on? Patalaiska sottapytty, jota saat paapoa kuin ikuista lasta. Arvaan, että keski-ikäinen minäsi haluaa siinä vaiheessa tehdä aikamatkan 25-vuotiaan itsesi luokse ja heristää sille sormea sen vuoksi kun olit niin lahjojen ja seksin lumoissa. Toista ihmistä ja sen tapoja on sikavaikea muuttaa, kysy vaikka kaikilta meiltä yrittäneiltä!


      • tiskikone
        vanhatätsy kirjoitti:

        Juuri näin.
        "Siinä ei lahjat ja hyvä seksi auta jos kumppanina on umpilaiska sottapytty."
        Viedäänpä suhteenne skenaario muutamaa vuotta/vuosikymmentä pidemmälle: lahjat loppuu aikanaan, hyvä seksikin loppuu (trust me it will) kun se muuttuu arkiseksi perusjyystöksi vuosien myötä... mitä sulla silloin rinnallasi on? Patalaiska sottapytty, jota saat paapoa kuin ikuista lasta. Arvaan, että keski-ikäinen minäsi haluaa siinä vaiheessa tehdä aikamatkan 25-vuotiaan itsesi luokse ja heristää sille sormea sen vuoksi kun olit niin lahjojen ja seksin lumoissa. Toista ihmistä ja sen tapoja on sikavaikea muuttaa, kysy vaikka kaikilta meiltä yrittäneiltä!

        Näinhän se on, kun seksi loppuu ja suhteesta tulee harmaa arki, jää ne pienetkin arjen askareet tekemättä."Elämää", eli sitä kiihkeää seksiä haetaan muualta, sinulle jää imurointi, pyykinpesu ja tiskaus. Jos tällaiseen suhteeseen sattuu syntymään lapsia, he myöhemmin voivat samaistua vanhempiensa asenteisiin. Yhdessä tekemällä pärjää kaikessa parhaiten ja se myös näkyy, pitkälle!


    • NaikkonenT

      Miehen todellinen luonne tulee esiin vasta muutettua yhteen kuten sinun tapauksessa. Pyydä miestä muuttamaan takas omilleen niin kämppäsi on taas siisti. Ihan tosissasi pyydät sitä muuttamaan pois ja syyksi voit sanoa ettet halua asua sottapytyn kanssa, et ole palvelija joka korjaa sottapyttymiehesi sotkut. Näin minä tein ja se toimii.

    • Kommentoija

      Aika pieniä ongelmia nuo mielestäni, jos muuten ihana ja huomaavainen mies, sekä sängyssäkin synkkää. Koiran ja miehen koulutus on pitkäkänteistä ja kärsivällisyyttä vaativaa touhua, joissa tulos näkyy vasta vuosien perästä. Lakanat esim. voi vaihtaa yhdessä ja siivotakin voi yhdessä, viettää siivouspäivän vaparina tai siivousillan ihan arkena. Ilmoitat vaan, että näin toimitaan. Ehkä mies vielä oppii siivoamaan jälkensäkin ajan myötä.

      Perusmies on perusmies ja suuret rakastajat on sitten erikseen, mutta ne tuskin perus päivätöissä käy.

      • DoggyStylex

        Mikäs siinä on opettaessa, jos haluaa ruveta kumppanilleen äidiksi :D Me muut halutaan ihan tasavertainen parisuhde jossa on kaksi vastuuta ottavaa elämän perustaidot hallitsevaa ihmistä. Semmoset perusmiehet näet ovat myös hyviä isiä.

        Mitä koira-vertaukseesi tulee, heh - niin pieleen mennyt pennun peruskoulutus pilaa koiran kuin koiran. Ne paskoo ja kuseksii sisälle, vetää hihnassa, räksyttävät, eivät osaa peruskäskyjä, sotkevat ja ovat kaikin tavoin rasittavia ongelmakoiria jotka joko a) laitetaan kiertoon tai b) pidetään ulkohäkissä kun eivät sisätiloihin eläjiksi sovi.
        Laiskat ja siivottomat miehet laitetaan yleensä takas omilleen kasvamaan, ehkä joku erehtyy sen huolimaan passattavakseen.


      • TotuusSattuuQC
        DoggyStylex kirjoitti:

        Mikäs siinä on opettaessa, jos haluaa ruveta kumppanilleen äidiksi :D Me muut halutaan ihan tasavertainen parisuhde jossa on kaksi vastuuta ottavaa elämän perustaidot hallitsevaa ihmistä. Semmoset perusmiehet näet ovat myös hyviä isiä.

        Mitä koira-vertaukseesi tulee, heh - niin pieleen mennyt pennun peruskoulutus pilaa koiran kuin koiran. Ne paskoo ja kuseksii sisälle, vetää hihnassa, räksyttävät, eivät osaa peruskäskyjä, sotkevat ja ovat kaikin tavoin rasittavia ongelmakoiria jotka joko a) laitetaan kiertoon tai b) pidetään ulkohäkissä kun eivät sisätiloihin eläjiksi sovi.
        Laiskat ja siivottomat miehet laitetaan yleensä takas omilleen kasvamaan, ehkä joku erehtyy sen huolimaan passattavakseen.

        Juuri näin. Maailmanhistoria tuntee ehkä pari tapausta jossa naisen pitkäjänteinen koulutus on lopulta koulinut miehestä täysin naisen mielen mukaisen kanssa-asukin. Muissa parissa miljardissa tapauksessa kouluttamisen yritys on vain aiheuttanut riitoja, pahaa mieltä ja usein lopulta eron.


      • Kommentoija
        DoggyStylex kirjoitti:

        Mikäs siinä on opettaessa, jos haluaa ruveta kumppanilleen äidiksi :D Me muut halutaan ihan tasavertainen parisuhde jossa on kaksi vastuuta ottavaa elämän perustaidot hallitsevaa ihmistä. Semmoset perusmiehet näet ovat myös hyviä isiä.

        Mitä koira-vertaukseesi tulee, heh - niin pieleen mennyt pennun peruskoulutus pilaa koiran kuin koiran. Ne paskoo ja kuseksii sisälle, vetää hihnassa, räksyttävät, eivät osaa peruskäskyjä, sotkevat ja ovat kaikin tavoin rasittavia ongelmakoiria jotka joko a) laitetaan kiertoon tai b) pidetään ulkohäkissä kun eivät sisätiloihin eläjiksi sovi.
        Laiskat ja siivottomat miehet laitetaan yleensä takas omilleen kasvamaan, ehkä joku erehtyy sen huolimaan passattavakseen.

        Perusmiehellä juuri tarkoitin sitä sinun insinööri-hyväisä-miestäsi, jota ei kiinnosta siivota jälkiään ;)


      • Abcdefghij

        Ihan näin vanhempana ihmisenä sanoisin, että jos miehesi on jo nyt tuollainen, niin pahemmaksi vaan muuttuu. Miksi aikuista ihmistä pitäisi alkaa kouluttaa. Älä ala suhteessa äidiksi, joka jätättää.
        Yritin muuttaa tiettyjä tapoja mielessäni kymmeniä vuosia.....ja ne tavat olivat sinun tapauksesi verrattuna hirveitä... mutta paskat, hän ei tapojaan muuttanut.
        Nuori ihminen, älä pilaa elämääsi jäkättämällä jollekin tollolle, kyllä perushommat pitää olla hanskassa, myös miehellä.
        Pyydäpä muuttamaan omilleen...jospa se siitä....


    • 98275849

      Mies saa olla sottapytty, jos hän haluaa. Sinulla ei ole oikeutta vaatia häntä muuttumaan eikä siivoamaan.

      Sinä puolestaan saat vapaasti valita seurasi ja asuinkumppanisi.

    • wsedrftyguhjik

      Tietenkin tälläinenkin asia olisi kannattanut keskustella ennen yhteenmuuttoa. Aika perusasia sopia pitäisi olla. "Näyttää siistiltä" ei välttämättä tarkoita, että olisi siisti. Mutta oppia ikä kaikki. Tietenkin nyt sitten pyrit sopimaan jälkikäteen hänen kanssaan mikä on molempia tyydyttävä (epätyydyttävä) kompromissi siisteydessä.

      Jos ennen kiinnosti siivoaminen, niin eiköhän syy ole vain, että tarpeellinen motivaattori puuttuu. Ennen varmaan oli hyvä motivaattori, että nainen tulossa kylään. Nyt sitten kehittämään jotain uutta motivaattoria. Uhkaa vain mennä aika "klassiseksi" suhteeksi (peittojen kahinaa vain, jos...) :D

      Vaihtoehtoinen ratkaisu, että jos tarpeeksi iso asunto, niin miehelle oma "sotkuhuone", ja sinulle oma "siisteyshuone", joissa molemmat saa pitää standardinsa, ja muualla sitten yhteiset kompromissipelisäännöt.

      • Näin

        Kyllä ne sotkut leviävät sieltä ja valtaavat kaiken elintilan


    • amatööripsykologi

      Vai oiskohan tuo sottapyttyys jotakin reagointia yhteen muuttamiseen. Se on kuitenkin iso muutos. Joillekin ihmisille - sukupuolella ei ole väliä - käy joskus niin, että se yhteen muuttaminen jotenkin lamaannuttaa tai hämmentää, ja sellainen terve järki katoaa. En osaa sanoa mistä se johtuu. Ehkä se likaisuus ja siivoamattomuus on vaan oire jostain muusta esimerkiksi siitä, että on sopeutumisvaikeuksia asua yhdessä. Mitä selityksiä hän on antanut siivottomuudelle?

      Sekin voi olla haastava asetelma, kun ei muuteta yhdessä uuteen paikkaan, vaan toinen tulee toisen kotiin asumaan, ja siinäkin voi mennä vähän niin kuin henkisesti lukkoon ja se saattaa ilmetä sellaisena, että ei osaa oikein välittää ympäristöstä.... tai jotain, en tiedä. Joka tapauksessa mielenkiintoista. Tiedän useampia vastaavanlaisia tyyppejä. Yhdessä asuminen jotenkin lamaannuttaa heidät. Aivot joutuu narikkaan...

    • fsdfsf

      Totuus on se, että pitkällä ajalla se seksi vähenee, koska sinulla ei enää löydy haluja kun joudut jatkuvasti katsomaan poikaystävän perään ja siivoamaan hänen jälkiään. Yleisemmin naiset jaksavat sitä alkuhuumassa, mutta pari vuotta eteenpäin ja koko suhde usein menee perrsiille.

      Minä tekisin selväksi listan mitä kummatkin tekee. Toinen siivoaa tämän huoneen/alueen ja toinen toisen alueen.

      Jos annat miehen tottua tuommoiseen niin ei varmasti muutu tulevaisuudessa.

    • Eiainajaksaissiivota

      Aivan kuin meillä, tuo aloittajan viesti, on jo lapsiakin mutta sama jatkunut yli 10 vuotta ja olen siis mies..

      • peräkylänmies

        Mites tuo asumiskulujen jako sujuu? Meillä hommat hoituu niin,että mies,siis minä,maksan kaikki asumiskulut,sähköt ok-taloon,jätehuollon,tiemaksut,auton käyttökulut jne jne.Imuroin ja autan puutarhatöissä ym ym ym.Vaimo laittaa ruoat,hoitaa kauppaostokset( maksan omat ruokatarvikkeeni),pesee pyykit,Vaihtaa lakanat,tosin avustan jo olen kotona ,ym ym ym.Hoidan monia muita asioita ( ja maksan).seksistä en nyt puhu mitään koska se ei tähän aiheeseen kuulu.Kaikiossa muissa asioissa autamme toisiamme kuten avioparin kuuluukin.Toki riitelemme välillä ,joskus aivan pikkuasioistakin mutta sekin kuuluu hyvään avioliittoon.


      • ovi

        Ovesta ulos ja kamppeet kainaloon.


    • HansByxor

      Naurettavaa kinata tuollaisesta.

      Jos mies on muuten ok niin pienestä on taas myrsky Allin vesilasissa jakkupuvulle läikähtänyt.

      Palkkaatte siivoojan käymään kerran tai kaksi viikossa. Kulut voi vielä vähentää verotuksessa täysin laillisesti.

      Siivoamiseen käytetyn ajan voitte sitten vaikka harrastaa laadukasta seksiä. Joko yhdessä tai erikseen. Tai vaikka siivoojan kanssa =)

    • TUULISPÄÄ

      HANKI SIIVOOJA!

    • TUULISPÄÄ

      HANKI SIIVOOJA!

      • nykyajanhöpötystä

        Rahaa säästyy kun patalaiska oppii ihmisten tavoille eikä normaaleista kotitöistä kuten pöydän pyyhkimisestä tarvitse maksaa siivoojalle.


    • naiset-siivoushulluja

      Naiset on syntyjään siivoushulluja. Näkevät röntgenkatseellaan likaa sielläkin missä mies ei näe mitään.

      Näin se vaan on.

    • Äitiiiiii

      Laitat miehen seinää vasten :). Se on joko tasavertainen kodinhoito tai ei yhteistä kotia. Voittehan jatkaa seurustelua asuen kumpikin omassa kämpässä. Miehellä on vikana nyt se, että hän tulkitsee nainen = äiti, eli hän on saanut sinusta uuden äidin siivoamaan jälkensä. Mies on totutettu lapsuudenkodissa täyteen palveluun ja nimenomaan niin, että äiti tekee kaiken, siis aivan kaiken, puolesta.

    • sitäsuntätät

      Vähän sama systeemi täällä. Nainen valittaa etten osallistu riittävästi kotitöihin. Hänellä on hyvä syynsä kitinöihin. Pyrin tosiaan välttämään osallistumista. Tosin täällä päin se menee toisinpäin. itse olisin siistimpi ja pitäisin siistimmästä asunnosta. Mutta asunto on hänen ja hänen säännöillään mennään. Vaikka valittaa todellisuudessa ei pidä että kosken hänen tavaroihinsa ja puuttuisin ylläpitorutiineihin. Lisäksi hällä ei ole yhtään siis yhtään logistisia kykyjä ja kämppä on pullollaan turhaa tavaraa.
      Koen osallistumisen kodinhoitoon hänen systeemeillään ja säännöillään sisyfoksen työksi missä vieritetään kiveä mäkeä ylös kunnes taas työnnetään alas loputtomalla toistolla.
      Eli tavaraa pitäisi vähentää oleellisesti ja siivousrutiineja suoraviivaistaa. Lisäksi kodin logistiset ratkaisut pitäisi uusia miltei kokonaan. Ei tule tapahtumaan. Joten status quo jatkuu ja uuden kortteerin etsiminen on alkanut kiinnostamaan.

    • hienomies

      Jos se vaan tykkää paskasesta kämpästä, ei muuta ko yrität vaan itekin tottua samaan.
      Muuta sen hampin tykö asumaan ja lapsia vaan heti tulemaan, sitten kilvoitteletta niiden paskavaippojen vahdosta niin kauan että lapset alkaa itse leikkimään omalla paskallaan ja pyyhkii ne pitkin sen hampin asunnon lattioita ja seiniä, luulisi että että tuon jälkeen ottaa mopin kätöseensä, voit lähteä siksi aikaa käymään vaikkapa kaljalla.

    • Harmittaako

      Todennäköisesti miehen äiti kävi siivoamassa poikansa kämpän ja piti sen siistinä sinulle silmänlumeeksi.

    • ainaruuantähteetaltaassa

      tehkää kotityölista jääkaapin oveen, päivittäiset työt ja viikottaiset työt, se on sitä tasa-arvoa. Jos ei toimi, laita äidin luo kasvamaan ja kerro äidillekin, mistä kiikasti.

    • Toppppi

      Mies olen ja mulla eukko siivoo kaiken mitä jätän..12vuotta asuin yksin ...kun tavattiin ja mentiin yhteen niin en ole naisten hommiin puuttunut.. tiskit lakanat siivoukset kuuluu naisille.. mutta lakanoilla meillä makaa tyydytetty nainen. Ja kyllä nauttii... puut taloon ja uuninlämmitän lumityöt ..marjassakin mukana käyn. Lapset hoidan kun rarve vaatii..mies oon talossa ja määrään kaspin paikan ja takaan turvan..siistejä hygieeniän puolesta kumpikin. Seurustelin kerran sottapytyn kanssa ja riitti pesemättömän pimpin karvoissa roikku nuppineulan nupin kokosi kakkapalloja....jotta yäk..mutta puhu asia ja rajat selväksi...kyllä jos mies on niin ymmärtää. Miekään en kiroile ennää ja viiklkopullonkin jätin. Mies on mies ja nainen on nainen..koti yhdessä tehty...

    • laihia

      No hei vain! tuosta siisteydestä. Olen mies jo vartuneempi, mutta kyllä miehelle kuuluu pitää koti siistinä siinäkun naiselekkin ei ole kotona opetettu tavoille jos ei ymmärrä siivota jälkiänsä. Itse kyllä siivoon aina jälkeni ja tiskaan astiat samantien kun olen syönyt. Ja mua raivostuttaa työmaalakin kun on sellaisia kavereita jotka ei ymmärä viedä roskista roskiksee:( sinne tosiaan laitetaan niin paljon että lattialle tipuu. Anna kenkää sille kaverilesi jos ei tavat muutu, ja kyllä se on niin että jos ei tuohon ikään ole oppinut siivoon jälkiänsä, niin ei kyllä opikaan. Tätä mieltä minä olen voin olla vääräsäkin mutta joku järjästys pitää olla:) ja itse olen neitsyt horoskoopissa joten pidän siististä kodista, siellä on mukava olla:)

      • TirautaNytVielä

        Vihtori tossu ? Peukalo keskellä.... ämmien hommat kyllä onnistuu ;))


    • näytäulkoovea

      Tilaa siivooja kotiin ja anna lasku herralle. Kerro suoraan,että haluat pitää kodin siistinä.

    • Miessisäkkö

      Minulla on ollut kaksi suhdetta joissa nainen on aivan hirveä sottapytty. Molemmat korkeasti koulutettuja ihmisiä. Työni puolesta olen nähnyt että korkeasti koulutettujen joukossa on yllättävän paljon sottapyttyjä, miehiä sekä naisia. Itsekään en ole mikään maailman siistein ihminen mutta rajansa kaikella. Välillä oli huvittavaa olla tekemättä asialle mitään ja seurata kuinka sottapytty ei enää löytänyt puhdasta astiaa tai vaatetta, silloin hänet sai näkemään itsensä.

    • Onkomuitahommia

      Olen mies ja voin sanoa, että kotitöiden tekeminen on todella inhottavaa puuhaa. Mutta jos talosta löytyy ns. miesten töitä; rakentelua, korjausta jne. niin niitä teen mielelläni.

      • ReiluKumppani

        Just. Mä voisin vaikka esim. sisustaa, leipoa ja kokkailla, tehdä vain semmosia kivoja ”naisten töitä”. Mies vois tehdä kaikki ikävät jokapäiväiset arkihommat ja mä vaan tekisin sitä mitä teen mielelläni. Ihan siksi koska olen nainen.

        Mutta koska en ole ikävä kumppani, laitoin äsken tiskit, pesin pyykit ja vein roskat, putsasin vessanpöntön ja vaihdoin eteisen palaneen lampun. Mies on nyt töissä ja huomenna hän saa mun töissä ollessa imuroida, tyhjentää pyykkitelineen ja käydä kaupassa.


    • 52v.epäsiistinä.ollu

      Entä sinä, oletko perfektionisti, ainakin osittain. Tai pedantti.

      oletko kuullut, paheiden summa on vakio.

    • Trollaajalle

      Aloitus on provo. Jos mies olisi ollut omassa kodissaan siisti ei hän normaaliälyisenä heittäytyisi noin siivottomaksi toisenkaan kodissa.
      Siisteydestä on pidettävä molempien huolta. Jos se ei mene perille se on pesäero.

    • Toisinpäinn

      MIES mahdollistaa naisen hullun paremmuuden tunteen "siivoushulluudella", mutta saatanan ämmä kun ei se vaihda talvirenkaita ja kolaa pihaa...... laiska lehmä !

    • Hjjku

      Tuohon se rakkaus loppuu ku nainen alkaa nalkuttamaan. Kannattaisi miehen kyllä ottaa kunnon thaikku vaimoksi.. ne osaa palvella miestänsä.

    • Kaaoshirviö

      Olen itse se sottapytty - ja nainen. En kyllä koskaan antanut tästä valheellista kuvaa. Meillä siisteyskäsitykset ja siivousrutiinit ovat aikalailla keskiarvoistuneet. Eli minusta on tullut siistimpi ja mies on hieman hellittänyt siisteyden tavoitetasosta.

      Valitettavasti juttu on niin, että meillä se kärsijä on kuitenkin siistimpi osapuoli: kun töissä on kiirettä tai on jotain muuta kuormittavaa, minulla jää kodinhoito herkästi vähemmälle - en ollenkaan samalla tavalla huomaa milloin kaaos alkaa lisääntyä. Kun ei se minua häiritse. Häntä häiritsee. Ja sitten kohta tapellaan. :( Tämä on ehdottomasti yleisin riidanaiheemme.

      Minulla meni vuosia ja vaati paljon energiaa ja halua oppia edes jotenkin siistiksi. Eikä se silti suju kivuttomasti. Sinun poikakaverisi ei edes yritä - en ennusta suhteellenne hyvää. Etsi joku muu, ellet halua olla aina se, joka siivoaa ja jolla silti on koko ajan paha olla omassa kodissaan. :(

    • mitätekis

      Veit jalat suustani, kohta 30 vuotta kaaoksessa, tosin meillä useampi kämppä ettei ole aina pakko olla samassa tilassa. Emännällä ei mitään hajuu JÄRJESTYKSESTÄ. Kaaos syö energiaa joka on tarkoitettu ihaan oikeaan elämiseen.
      Olen esim ehdottanut että tiskataan yhdessä ja siinä menis Maxim 10 min, mut hän mieluummin lutraa tuntitolkulla ja koko maailma haisee fairylta, usein jää viel hännät seuraavaan pvn tai ensiviikkoon. On liotuksen maailmanmestari kunnes altaassa vihree haiseva lima, siinä onkin sitten työmaa pelastaa astiat maränneestä litkusta, muovikipoista ei nsaa hajua pois kirveelläkään!

    • sekameteli

      Niin kyllä siihen väsyy ja alkaa ottaa päähän. Mieheni sai aivoinfaktin 2,5 vuotta sitten ja meillä nyt sen jälkeen samaa on paljon. Siis naimisissa olemme olleet 46 vuotta. Nuoruuden rakkaus.
      Mutta kyllä hän käy lapun kanssa kaupassa joka päivä ja laittaa useimmiten ruokaa. Jos on ruoka johon tarvitsee kuoria perunoita, minä teen sen koska oikea puoli kehosta on hidas ja kehno. sorminäppäräksi ei voi sanoa, hienomotoriikka on huono

      Mutta muutoin ei mitään. Silloin ja tällöin huomautan nätisti näistä luettelosi mainisemista asioista.

      Kyse on kuitenkin sairaudesta enkä voi vaatia enempää. Hyvä kun on vielä hengissä. Mitä sitten voin tehdä.
      Yksinkertaisesti hyväksyn sen että leivänmurut ovat missä ovat jne. Eli toisin sanoen annan periksi omalle siisteyskäsitykselleni joka on varmaan suht noin sama kuin omasi. Tai siis oli. Imuroida minun on pakko aina sillon tällöin kun mulla on elämän-elvyttäjä joka pitää myöskin minut liikkeessä ja ulkoilmassa pakosti. Se on pienikokoinen pitkäturkkinen koira. Muutoin kait märehtisin näitä täällä sisällä ja katselisin niitä hemmetin leivänmuruja joita on siellä ja täällä.

      Olet tietty eri asia, elämä edessä ja meillä takana. Mutta oli hupaisaa lukea purkauksesi koska se voi olla totta.
      Ei miehenikään ole vaihtanut lakanoita kuin yhden kerran avioliittomme aikana mutta mielummin teenkin sen itse. Ei tullut hyvä eivätkä pysyneet paikallaan. Mutta yritys hyvä 10.

    • Parisuhdemies-

      Eikö naisilla ole munaa pistää miestä ojennukseen. Nyky ajan naiset on todella heikkoluonteisia kun antavat miehen sutata ja tehdä mitä haluaa.
      Minä miehenä siivoon ja pidän siitä että asunto on siisti. Astiat tiskataan heti kun on syöty ja kokattu eikä niitä jätetä lojumaan, sanoin naiselle että jos jättää likaisen astian tiskipyöydälle niin heitän sen lautasen ikkunasta pihalle ja kaikki muutkin astiat joita ei heti tiskata.
      Olis ällöttävää jos alkaa tehdä ruokaa ja lautasissa on kuivunutta kastiketta hyi olkoon. Onneksi tyttöystävä ymmärsi pointtini eikä ole tarvinnut heitellä astioita pihalle. Mun veli asui joskus mun lupona vähän aikaa eikä se tiskannut joten heitin sen lautasen pihalle. Se ei sitten syö jos ei tiskaa.

    • oletäitipuoli

      En ymmärrä mitä alunperinkään olet nähnyt tuollaisessa keskenkasvuisessa kakarassa. Sinun kannattais hakea joko perhepäivä hoitajaksi tai lasten tarhaan töihin jos välttämättä haluat lapsia hoitaa. Joten jätä välittömästi se pentu ja hanki tilalle vähintään 10 vuotta vanhempi jos meinaat saada aikuisen miehen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5339
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3447
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      193
      1484
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1003
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe