Tietääkö joku mitä ihmisen koko luusto keskimäärin painaa.? Olin mieheni kanssa Inbody analyysissä, joka mittaa mm. luuston painon, mittauksen mukaan minun luustoni painaa n.2,5 kg ja mieheni n.3 kg. Kovin pieniltä tuntuvat luvut...Ajattelin että tältä osastolta voisi löytyä joku asiaan perehtynyt...
Luuston paino
13
8940
Vastaukset
- ShoGun
antaa minkäänlaista tietoa ihmisen luuston painosta, mutta arvelen, että nuo saamanne luvut ovat kyllä iuhan oikeansuuntaisia.
Monet lihavathan käyttävät oivana tekosyynä juuri luuston raskautta ja kuten jo noistakin luvuista näkee, ei noin pienistä lukemista löydy toimivaa selitystä kovinkaan suurelle ylipainolle.
Kokeilen vielä googlata, josko jonkinlaista faktatietoa tuolle luuston painolle löytyisi. - ShoGun
Linkin http://www.luontaistuntijat.fi/lehti_5_03/mineraali_s18_5_03.htm mukaan ihmisen luusto painaa 7-12 kg.
- xxx
en oikein usko että luusto painaa noin paljon, varsinkaan ero aikuisten luiden painossa ei kyllä ole kuin 0,5-1kg. Luustosta ei kyllä voi ylipainoa syyttää.
- ShoGun
xxx kirjoitti:
en oikein usko että luusto painaa noin paljon, varsinkaan ero aikuisten luiden painossa ei kyllä ole kuin 0,5-1kg. Luustosta ei kyllä voi ylipainoa syyttää.
ihan kuten haluat. Tuon antamani linkin mukaan paino on tuollainen. En sitten tiedä mikä on virallinen totuus ja sen selville saaminen vaatisi Mengelemäisiä ihmiskokeita.
- Satu
Löysin myös tuon saman tiedon ja se saikin minut epäilemään...Inbody-analyysin tietoa. Täytynee jatkaa vielä tiedon hakua.
- Omatohtori
Keskipituisen ihmisen luut painavat muistaakseni 8-9 kg. Tämä luku on jäänyt mieleen lääketieteellisen tiedekunnan anatomian opinnoista, ja kaikissa vähänkin asiallisissa tai virallisissa lähteissä ja anatomian kirjoissa ilmoitetaan saman suuntainen luku, kuten yllä 7-12 kg.
Tuo 2.5 - 3 kg voisi olla luuston mineraalimassa joka on eri asia kuin luuston kokonaispaino - ahmedi...
Itsepetosta
Tuo "painavat luut" -selitys ei kyllä ole kovin vakuuttava, vaan lähinnä itsepetosta. NORMAALIpainoisen ihmisen painosta vähän alle 20% (17 - 20%) on luustoa. Eli jos olisi esim. 70kg painava henkilö, luusto painaisi noin 14kg. Kovin suuria painoeroja on siis lähes mahdotonta selitää millään painavilla luilla.
Oletetaan, että kahdella samanpituisella olisi niinkin huikea ero, että toisella olisi kolmasosan painavemmat luut, eli jo huomattavasti vankempaa tekoa. Tällöinkin painoero olisi vain noin 4,6kg, siis jos molemmat olisivat sen 70kg ja normaalilla kehon koostumuksella. Tuollainen kolmasosan ero luustossa taitaa olla jo tosi harvinainen, eikä silläkään siis saa seliteltyä kuin muutaman kilon.
Joku 10kg selittely luilla on pelkkää itsepetosta ilman todellisuuspohjaa.- 7-12 kg luultavasti
Saman kokoisilla (pituisilla) ihmisillä luuston painoero voi olla 1,5 kiloa. Eli sillä ei selitetä lihavuutta.
Luuston paino ei lisäänny lihoessa. Siksi nuo prosenttiluvut luiden painon kohdalla ovat harhaanjohtavia. Jostain olen lukenut luiden painon olevan 15 % kokonaismassasta, mutta aika suuntaa antava lukema tuokin on.
Ihmisillä on lihasta ja läskiä sitten erilailla kropissaan. Ja oma asiansa sekin, miksi suuriluisen tulisi olla saman painoinen kuin siroluisen. Jos suuriluinen painaa 5-10 kiloa enemmän kuin siro, hän voi silti olla normaalipainoinen. Mutta ei koskaan saman näköinen.
Ruumiinrakenteemme on erilainen, ei sille mallilleen mitään voi. - hyvä näin
7-12 kg luultavasti kirjoitti:
Saman kokoisilla (pituisilla) ihmisillä luuston painoero voi olla 1,5 kiloa. Eli sillä ei selitetä lihavuutta.
Luuston paino ei lisäänny lihoessa. Siksi nuo prosenttiluvut luiden painon kohdalla ovat harhaanjohtavia. Jostain olen lukenut luiden painon olevan 15 % kokonaismassasta, mutta aika suuntaa antava lukema tuokin on.
Ihmisillä on lihasta ja läskiä sitten erilailla kropissaan. Ja oma asiansa sekin, miksi suuriluisen tulisi olla saman painoinen kuin siroluisen. Jos suuriluinen painaa 5-10 kiloa enemmän kuin siro, hän voi silti olla normaalipainoinen. Mutta ei koskaan saman näköinen.
Ruumiinrakenteemme on erilainen, ei sille mallilleen mitään voi.Minä ainakin olen roteva rakenteinen 60 nainen ja pituuteni on 170, jos minä laihtuisin 60 kiloiseksi, niin minä en voisi peiliin vilkaista. painan tällä hetkellä 70 kiloa ja mielestäni olen aivan sopusuhtainen ja toiset sanovat, että saisin lihoa vähän niin ei nuo luut "konkottaisi". Luitten painoa ei ole mitattu, mutta isot ne vaan on, mutta onneksi on päässyt ohi kompleksi vaiheesta, kun vaan suht koht terveenä säilyisi. Joten minunkaan mielestä ei kilojen perusteella voi ihmisen ylipainoa määritellä näön puolesta.
- Anonyymi
Tätä ei varmaan kukaan lue, mutta pakko vaan silti sanoa että aivan järkyttävää kommentointia! 170cm pituiselle ihmiselle 70kg on aivan normaali paino, kuten 60kg myös. "10kg ylipainoa" on aivan todella virheellisesti sanottu ja en ymmärrä miten kukaan voi suoltaa tuollaista tekstiä.
Itse ainakin muistan, että koulussa on opetettu luuston painoksi 7-10 kiloo.
- Toiston voima
Monet lihavat väittää painonsa olevan korkea, koska heillä on painavat luut. Painavat luut ei kyllä selitä eroja painossa.
Minäkin halusin tämän laittaa, että kaikki ymmärtävät.- 17+16
Painavat luut ei selitä, mutta luuston rakenne osittain kyllä. Leveä luusto tuo mukanaan suuremmat lihakset ja enemmän rasvaa. Esimerkiksi leveälanteisilla naisilla on usein suuremmat pakara- ja reisilihakset kuin kapealanteisilla ja heillä on myös absoluuttisesti enemmän rasvaa, vaikka rasva% olisi täysin sama.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569