Jos ei halua tai voi rukoilla Jeesusta

Jos ei halua tai voi rukoilla Jeesusta koska pitää Jeesusta ihmisenä, ja jos haluaa rukoilla vain Jumalaa voiko olla kristitty?

144

735

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näinseasiaon

Ei!

• Itse aikoinaan rukoilin ja puhuin Jumalalle, mutta aloin epäilemään rukoilleeni väärälle henkilölle, kun ei vastauksia kuulunut.

Sitten aloin rukoilemaan ja puhumaan Jeesukselle, mutta yhtä hiljainen poika sekin oli.

• Pitäisikö Jumalan kuulla ja vastata kaikkiin rukouksiin, esim. Herra, anna minulle lottovoitto tai Herra anna minulle rikas puoliso, auto, asunto, matkarahat, yksityislentokone... Kerropa, mitä rukoilit? Voidaan yrittää selvittää, miksi Jumala ei vastannut.

• lkjljljllkj

Mitäs eroa muslimiin aloittajassa? ei mitään. Uskot Herra Jeesuksen olleen ihminen, niinkuin muhamettilaisetkin.

• Jeesuskin rukoili Jumalaa.

• Näinseasiaon
        bismillah kirjoitti:

Jeesuskin rukoili Jumalaa.

Kuten sanoin, voit ajatella ihan mitä itseäsi huvittaa ja toteuttaa mielinouteitasi mutta kristitty et voi olla. Kaikki muu puhe on turhaa ajanhaaskuuta. Varmaan ymmärrät tämän itsekin jos oikein kovasti ponnistelet?

• Näinseasiaon kirjoitti:

Kuten sanoin, voit ajatella ihan mitä itseäsi huvittaa ja toteuttaa mielinouteitasi mutta kristitty et voi olla. Kaikki muu puhe on turhaa ajanhaaskuuta. Varmaan ymmärrät tämän itsekin jos oikein kovasti ponnistelet?

Jeesus jopa kielsi sanomasta itseään hyväksi, koska vain Jumala on hyvä. Jeesus alistui kaikessa Jumalan tahtoon. Kuinka siis rukoilisimme Jeesusta, emmekä hänen esimerkkinsä mukaan Jumalaa.

• bismillah kirjoitti:

Jeesus jopa kielsi sanomasta itseään hyväksi, koska vain Jumala on hyvä. Jeesus alistui kaikessa Jumalan tahtoon. Kuinka siis rukoilisimme Jeesusta, emmekä hänen esimerkkinsä mukaan Jumalaa.

Muuten hyvä, mutta Jeesus ei todellakaan alistunut Jumalan tahtoon. Hän oli siinä suhteessa boheemi.

• torre12 kirjoitti:

Muuten hyvä, mutta Jeesus ei todellakaan alistunut Jumalan tahtoon. Hän oli siinä suhteessa boheemi.

Jeesus sanoi Jumalalle : "ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä." Alistumista Jumalan tahtoon vai ei?

• vasentuoli
        bismillah kirjoitti:

Sen takia hän pääsikin oikeenpuoleiselle tuolille. Kannattaa siis nuoleskella.

• jershalaim
        torre12 kirjoitti:

Ojerschalaimliko Jahven tahto että temppelin edessä pitää riehua ja ajaa rahanvaihtajat hiiteen?

• bismillah kirjoitti:

Jeesus sanoi Jumalalle : "ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä." Alistumista Jumalan tahtoon vai ei?

No heikkoa Jeesuksella oli. Moni paremmin Jumalan tahtoa noudattanut piti Jeesusta karmeana. Ei ihme, että Jeesus tuomittiin lopulta jumalanpilkasta.

• torre12 kirjoitti:

No heikkoa Jeesuksella oli. Moni paremmin Jumalan tahtoa noudattanut piti Jeesusta karmeana. Ei ihme, että Jeesus tuomittiin lopulta jumalanpilkasta.

"Ei ihme, että Jeesus tuomittiin lopulta jumalanpilkasta."

Tokkopa roomalaiset olisivat Jeesusta juutalaisten jumalan pilkkaamisesta teloittaneet. Kyllä Jeesuksen vei ristille jokin muu syy, joka sai roomalaiset näkemään tarpeelliseksi hoitaa Jeesus pois päiviltä.

• bismillah kirjoitti:

Jeesus rukoili aina Isää. Ei siis voinut rukoilla Allahia koska Allahilla ei ole poikaa🤓

• usko.vainen kirjoitti:

Jeesus rukoili aina Isää. Ei siis voinut rukoilla Allahia koska Allahilla ei ole poikaa🤓

Kyllä Jeesus rukoili Jumalaa, vaikka Abbaksi kutsuikin. Ei Jeesus silti itsekään itseään Jumalan poikana pitänyt. Olisihan se ollut hänen mielestään vallan rienausta.

• bismillah kirjoitti:

Kyllä Jeesus rukoili Jumalaa, vaikka Abbaksi kutsuikin. Ei Jeesus silti itsekään itseään Jumalan poikana pitänyt. Olisihan se ollut hänen mielestään vallan rienausta.

On tärkeä huomata, että Jeesus rukoili aina nimenomaan Isäänsä🤓

• usko.vainen kirjoitti:

Ei, vaan Jumalaansa. Jumalalla ei ole perheenjäseniä.

• bismillah kirjoitti:

Ei, vaan Jumalaansa. Jumalalla ei ole perheenjäseniä.

Ei vaan Isää ja Isää oletti kaikkia seuraajiaankin rukoilemaan.
        "Isä MEIDÄN joka olet taivaissa...."

• usko.vainen kirjoitti:

Oletko sinä Jumalan poika? Pitäisikö sinua rukoilla? Jeesus kutsui Jumalaa isäksi, mutta ei pelkästään omaksi isäkseen, vaan meidän kaikkien. Meille opettamassaan rukouksessakin Jeesus kehoitti sanomaan Isä meidän, siis meidän kaikkien, eli siis Jumalasta on puhe. Jeesus ei tarkoittanut että hänen suhteensa Jumalaan olisi sen kummempi kuin meidän muidenkaan.

• usko.vainen kirjoitti:

Juuri niin, isä MEIDÄN, ei MINUN isä...

• usko.vainen kirjoitti:

Eli siis Jeesusta ei tule rukoilla, vaan yksin Jumalaa, jota Jeesuskin rukoili.
        M.O.T.

• bismillah kirjoitti:

Oletko sinä Jumalan poika? Pitäisikö sinua rukoilla? Jeesus kutsui Jumalaa isäksi, mutta ei pelkästään omaksi isäkseen, vaan meidän kaikkien. Meille opettamassaan rukouksessakin Jeesus kehoitti sanomaan Isä meidän, siis meidän kaikkien, eli siis Jumalasta on puhe. Jeesus ei tarkoittanut että hänen suhteensa Jumalaan olisi sen kummempi kuin meidän muidenkaan.

Minä olen Jumalan lapsi ja Jumala on minun Isäni kuten kaikkien Jeesuken veljien ja sisarten.
        Älä sinä selitä mitä Jeesus tarkoitti vaan usko se mitä Hän sanoi🤓

• bismillah kirjoitti:

Eli siis Jeesusta ei tule rukoilla, vaan yksin Jumalaa, jota Jeesuskin rukoili.
        M.O.T.

Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki. Raamatun mukaan kaikkia kolmea Jumalan persoonaa rukoillessa osoite on sama🤓

• usko.vainen kirjoitti:

Minä olen Jumalan lapsi ja Jumala on minun Isäni kuten kaikkien Jeesuken veljien ja sisarten.

En muista Jumalan sanoneen ketään lapsekseen. Jeesus taisi olla ainoa.

Miksi sinun pitää valehdella jatkuvasti?

• usko.vainen kirjoitti:

Käskikö Jeesus ziis rukoilemaan itseään, vai kehoittiko rukoilemaan kaikkien meidän Jumalaa?

• usko.vainen kirjoitti:

Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki. Raamatun mukaan kaikkia kolmea Jumalan persoonaa rukoillessa osoite on sama🤓

Ei Jeesus kehoittanut rukoilemaan kuin isää (so. Jumalaa).

• bismillah kirjoitti:

Käskikö Jeesus ziis rukoilemaan itseään, vai kehoittiko rukoilemaan kaikkien meidän Jumalaa?

Kaiken mitä te pyydätte minun nimessäni minun Isäni antaa teille....

Kyllä Jeesus kehootti omiaan olemaan Häneen yhteydessä koska lupasi olla omiensa kanssa maailman loppuun saakka 🤓

• bismillah kirjoitti:

Ei Jeesus kehoittanut rukoilemaan kuin isää (so. Jumalaa).

Miten muuten olet yhteydessä Jeesukseen kuin rukoukessa 🤔❓

• bismillah kirjoitti:

<<Jeesus kutsui Jumalaa isäksi, mutta ei pelkästään omaksi isäkseen, vaan meidän kaikkien. >>

Huomaa myös mitä Jes. 9:1-5 kertoo Jeesuksesta.

"1 Kansa, joka pimeydessä vaeltaa,
        näkee suuren valon.
        Niille, jotka asuvat kuoleman varjon maassa,
        loistaa kirkkaus.
        2 Sinä teet runsaaksi riemun,*
        annat suuren ilon.
        He iloitsevat sinun edessäsi
        niin kuin elonkorjuun aikana iloitaan,
        niin kuin saaliinjaossa riemuitaan.
        3 Ikeen, joka painaa heidän hartioitaan,
        valjaat, jotka painavat olkapäitä,
        ja heidän käskijänsä sauvan
        sinä murskaat,
        niin kuin murskasit Midianin vallan.
        4 Ja kaikki taistelukenttiä tallanneet saappaat,
        kaikki veren tahrimat vaatteet
        poltetaan,
        ne joutuvat tulen ruoaksi.
        5 Sillä lapsi on syntynyt meille,
        poika on annettu meille.
        Hän kantaa valtaa harteillaan,
        hänen nimensä on
        Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala,
        Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

Jeesusta ei ymmärrä ellei tunne myös Vanhaa testamenttia. Ainoastaan Vanha ja Uusi testamentti yhdessä antavat selkeän kuvan Jumalasta.

• Yksi_usko kirjoitti:

<<Jeesus kutsui Jumalaa isäksi, mutta ei pelkästään omaksi isäkseen, vaan meidän kaikkien. >>

Huomaa myös mitä Jes. 9:1-5 kertoo Jeesuksesta.

"1 Kansa, joka pimeydessä vaeltaa,
        näkee suuren valon.
        Niille, jotka asuvat kuoleman varjon maassa,
        loistaa kirkkaus.
        2 Sinä teet runsaaksi riemun,*
        annat suuren ilon.
        He iloitsevat sinun edessäsi
        niin kuin elonkorjuun aikana iloitaan,
        niin kuin saaliinjaossa riemuitaan.
        3 Ikeen, joka painaa heidän hartioitaan,
        valjaat, jotka painavat olkapäitä,
        ja heidän käskijänsä sauvan
        sinä murskaat,
        niin kuin murskasit Midianin vallan.
        4 Ja kaikki taistelukenttiä tallanneet saappaat,
        kaikki veren tahrimat vaatteet
        poltetaan,
        ne joutuvat tulen ruoaksi.
        5 Sillä lapsi on syntynyt meille,
        poika on annettu meille.
        Hän kantaa valtaa harteillaan,
        hänen nimensä on
        Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala,
        Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

Jeesusta ei ymmärrä ellei tunne myös Vanhaa testamenttia. Ainoastaan Vanha ja Uusi testamentti yhdessä antavat selkeän kuvan Jumalasta.

Siis aikamoisesta Herrasta on kyse, kun puhutaan Jeesuksesta. Meidän kaikkien Luojasta ja Jumalasta. Kunnia Hänelle.

• usko.vainen kirjoitti:

Miten muuten olet yhteydessä Jeesukseen kuin rukoukessa 🤔❓

Miksi pitäisi olla yhteydessä Jeesukseen? Olen yhteydessä Jumalaan kuten Jeesus opetti.

• bismillah kirjoitti:

Miksi pitäisi olla yhteydessä Jeesukseen? Olen yhteydessä Jumalaan kuten Jeesus opetti.

"Kukan ei tule Isän tykö muuten kuin minun kauttani"

• usko.vainen kirjoitti:

"Kukan ei tule Isän tykö muuten kuin minun kauttani"

Opetuslapset pyysivät Jeesusta opettamaan heitä rukoilemaan. Mitä hän opetti?Itseäänkö rukoilemaan, vai Jumalaa yksin?

• bismillah kirjoitti:

Opetuslapset pyysivät Jeesusta opettamaan heitä rukoilemaan. Mitä hän opetti?Itseäänkö rukoilemaan, vai Jumalaa yksin?

"Isä meidän..."
        Kerrotko mitä Jeesus sinulle merkitsee🤓

• usko.vainen kirjoitti:

"Isä meidän..."
        Kerrotko mitä Jeesus sinulle merkitsee🤓

Mitä Jumala merkitsee sinulle, jos mieluummin palvot ja rukoilet ihmistä?

• bismillah kirjoitti:

Mitä Jumala merkitsee sinulle, jos mieluummin palvot ja rukoilet ihmistä?

Kerro sinä ensin mitä Jeesus sinulle merkitsee🙂
        Oletko jahvetti vai muuten Jeesuken jumaluuden kieltäjä❓

• usko.vainen kirjoitti:

Kerro sinä ensin mitä Jeesus sinulle merkitsee🙂
        Oletko jahvetti vai muuten Jeesuken jumaluuden kieltäjä❓

Mikä on jahvetti? Jeesus oli profeetta ja opettaja. Minä palvon ja rukoilen Jumalaa, kuten Jeesuskin. Mitä Jumala sinulle merkitsee, koskapa ennemmin haluat palvoa ihmistä?

• bismillah kirjoitti:

Mikä on jahvetti? Jeesus oli profeetta ja opettaja. Minä palvon ja rukoilen Jumalaa, kuten Jeesuskin. Mitä Jumala sinulle merkitsee, koskapa ennemmin haluat palvoa ihmistä?

Mitä sinä rukoilet Jumalalta ja miten palvot Häntä 🤔❓

• usko.vainen kirjoitti:

Mitä sinä rukoilet Jumalalta ja miten palvot Häntä 🤔❓

Miksi sinä rukoilet Jeesusta ja mitä rukoilet häneltä ja miten palvot? Jeesus oli profeetta jonka Jumala ennalta lupasi profeettansa Mooseksen kautta:

Ja juuri tämä Mooses sanoi israelilaisille: "Jumala on veljienne joukosta nostava teille profeetan, minun kaltaiseni." s.o. Jeesuksen.

• bismillah kirjoitti:

Miksi sinä rukoilet Jeesusta ja mitä rukoilet häneltä ja miten palvot? Jeesus oli profeetta jonka Jumala ennalta lupasi profeettansa Mooseksen kautta:

Ja juuri tämä Mooses sanoi israelilaisille: "Jumala on veljienne joukosta nostava teille profeetan, minun kaltaiseni." s.o. Jeesuksen.

Älä nyt kiemurtele vaan kerro uskostasi joka ei todellakaan ole ainakaan kristinuskoa 🙂
        Avainkysymys on, mikä Jeesus on sinulle ❓

• usko.vainen kirjoitti:

Älä nyt kiemurtele vaan kerro uskostasi joka ei todellakaan ole ainakaan kristinuskoa 🙂
        Avainkysymys on, mikä Jeesus on sinulle ❓

Minä kerroin kuka Jeesus oli; Jumalan Mooseksen suulla lupaama profeetta. Kuten Jeesuskin sanoi "jos uskoisitte Moosesta, uskoisitte minua...". Uskon yhteen Jumalaan kuten Jeesuskin, ja rukoilen kuten Hän opetti rukoilemaan.

• bismillah kirjoitti:

Minä kerroin kuka Jeesus oli; Jumalan Mooseksen suulla lupaama profeetta. Kuten Jeesuskin sanoi "jos uskoisitte Moosesta, uskoisitte minua...". Uskon yhteen Jumalaan kuten Jeesuskin, ja rukoilen kuten Hän opetti rukoilemaan.

Olet siis muslimi🤓❓

• usko.vainen kirjoitti:

Olet siis muslimi🤓❓

Miten niin muslimi? Jumala kertoi profeettansa Mooseksen suulla, että Hän nostaa kansansa joukosta uuden, Mooseksen kaltaisen profeetan (Jeesuksen), ja tähän vetosi Jeesus itsekin. Nämä on kerrottu meidän kristittyjen pyhissä teksteissä, Vanhassa ja Uudessa Testamentissa.

• bismillah kirjoitti:

Miten niin muslimi? Jumala kertoi profeettansa Mooseksen suulla, että Hän nostaa kansansa joukosta uuden, Mooseksen kaltaisen profeetan (Jeesuksen), ja tähän vetosi Jeesus itsekin. Nämä on kerrottu meidän kristittyjen pyhissä teksteissä, Vanhassa ja Uudessa Testamentissa.

😂 tottakai sinä olet muslimi. Oikein rekkasit nikkisikin tätä aloitustasi varten ja nyt et edes kehtaa tunnustaa mihin uskontokuntaan kuulut 😂

• usko.vainen kirjoitti:

😂 tottakai sinä olet muslimi. Oikein rekkasit nikkisikin tätä aloitustasi varten ja nyt et edes kehtaa tunnustaa mihin uskontokuntaan kuulut 😂

Tuo on sinun väittämäsi. Minä seuraan Jeesusta.

• bismillah kirjoitti:

Miski seuraat Jeesusta🤔❓

• usko.vainen kirjoitti:

Miski seuraat Jeesusta🤔❓

Miski sinä et halua seurata Jeesusta vaan alennat itsesi barbaarikansojen tasolle monijumalaisuutta harjoittamaan.

• bismillah kirjoitti:

Onko sinulle yhden miehen seurakunta vai onko tietä esim. 1,7 miljardia muutakin 😉❓

• usko.vainen kirjoitti:

Onko sinulle yhden miehen seurakunta vai onko tietä esim. 1,7 miljardia muutakin 😉❓

Ei munulla ole yhden miehen seurakuntaa, mutta minulla on yksi Jumala. Montako sinulla on?

• bismillah kirjoitti:

Ei munulla ole yhden miehen seurakuntaa, mutta minulla on yksi Jumala. Montako sinulla on?

Mihin seurakuntaan sitten kuulut❓ Minullakin on yksi Jumala kristinuskon Jumala JHWH Isä. Poika ja Pyhä Henki🤓

• usko.vainen kirjoitti:

Mihin seurakuntaan sitten kuulut❓ Minullakin on yksi Jumala kristinuskon Jumala JHWH Isä. Poika ja Pyhä Henki🤓

Sinulla on siis kolme jumalaa. Minulla on yksi Jumala, jota rukoilen kuten profeetta ja opettaja Jeesus opetti.

• bismillah kirjoitti:

Sinulla on siis kolme jumalaa. Minulla on yksi Jumala, jota rukoilen kuten profeetta ja opettaja Jeesus opetti.

Ei minulla ei ole kolmea Jumalaa vaan yksi joka on kolme persoonaa.
        Sinun jumalasi on varmaan ihmisen kaltainen koska et ymmärrä Jumalan olemusta ja eroa ihmiseen🤓❓

• jershalaim kirjoitti:

Ojerschalaimliko Jahven tahto että temppelin edessä pitää riehua ja ajaa rahanvaihtajat hiiteen?

Jeesus ei riehunut.

• usko.vainen kirjoitti:

Ei minulla ei ole kolmea Jumalaa vaan yksi joka on kolme persoonaa.
        Sinun jumalasi on varmaan ihmisen kaltainen koska et ymmärrä Jumalan olemusta ja eroa ihmiseen🤓❓

Siis palvot skitsofreenikkoa? Palvon ja rukoilen yhtä Jumalaa. Jumalan olemusta taas ei tunne kukaan.

• bismillah kirjoitti:

Siis palvot skitsofreenikkoa? Palvon ja rukoilen yhtä Jumalaa. Jumalan olemusta taas ei tunne kukaan.

En suinkaan vaan Jumalaa jonka olemusta sinun mielesi ei pysty tuntemaan 😉

• usko.vainen kirjoitti:

En suinkaan vaan Jumalaa jonka olemusta sinun mielesi ei pysty tuntemaan 😉

Kerro toki jumalasi olemuksesta. Miksi sinulle ei riitä yksi Jumala, kuten Jeesuksellekin riitti?

• bismillah kirjoitti:

Kerro toki jumalasi olemuksesta. Miksi sinulle ei riitä yksi Jumala, kuten Jeesuksellekin riitti?

Jumalan olemus on kolme persoonaa Isä, Poika ja Pyhä Henki.

• Yksi_usko kirjoitti:

Siis aikamoisesta Herrasta on kyse, kun puhutaan Jeesuksesta. Meidän kaikkien Luojasta ja Jumalasta. Kunnia Hänelle.

Ai. Ja Jeesus pantiin Raamatun mukaan ALULLE ja syntymään pari tuhatta vuotta sitten. Raamattu ei kutsu kyseistä Jeesusta luojaksi eikä edes Jumalaksi.

• Näinseasiaon

Sellainen rukoileminen jossa Jeesusta ei tunnusteta Jumalaksi, on jumalanpilkkaa!

• Ei tietenkään ole jumalanpilkkaa rukoilla Jumalaa. Niin Jeesuskin teki.

• bismillah kirjoitti:

Ei tietenkään ole jumalanpilkkaa rukoilla Jumalaa. Niin Jeesuskin teki.

Tietenkin voidaan rukoilla Isää, niinhän Jeesuskin teki. On kuitenkin muistettava muutkin Jeesuksen opetukset, kuten "Isä ja minä olemme yhtä" tai "joka on nähnyt minut on nähnyt Isän". Jeesus on Jumala, niin kuin Isäkin. On vain yksi Jumala. Jumala on tehnyt itsensä näkyväksi Jeesuksessa ja asuu meissä Pyhän Henkensä kautta.

• Yksi_usko kirjoitti:

Tietenkin voidaan rukoilla Isää, niinhän Jeesuskin teki. On kuitenkin muistettava muutkin Jeesuksen opetukset, kuten "Isä ja minä olemme yhtä" tai "joka on nähnyt minut on nähnyt Isän". Jeesus on Jumala, niin kuin Isäkin. On vain yksi Jumala. Jumala on tehnyt itsensä näkyväksi Jeesuksessa ja asuu meissä Pyhän Henkensä kautta.

Jeesus sanoi myös paljon muuta: että Jumala/Isä on häntä suurempi tapaus.

Muu tuossa on sinun luulojasi taas kerran.

• Yksi_usko kirjoitti:

Jeesus ei kehoittanut rukoilemaan itseään, vaan Jumalaa. Jeesus ei koskaan väittänyt olevansa Jumala.

• Yksi_usko kirjoitti:

Pidä sinä tuo uskosi, minä pitäydyn monoteistisessa uskossa kuten Jeesuskin teki.

• bismillah kirjoitti:

Jeesus ei kehoittanut rukoilemaan itseään, vaan Jumalaa. Jeesus ei koskaan väittänyt olevansa Jumala.

<<Jeesus ei koskaan väittänyt olevansa Jumala. >>

Kyllä. Sen tähden hänet yritettiin kivittää, ja lopulta myös ristiinnaulittiin. Kopioin alla olevan tekstin Michael Brownin kirjasta Aito kosher-Jeesus.

"Siksi myös Jeesus, joka syntyi vähän yli kaksituhatta vuotta sitten, kykeni sanomaan aikalaisilleen; ”Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennen kuin Aabraham syntyi, minä olen” (Joh. 8:58 Kuningas Jaakon käännöksen mukaan). Hän ei sanonut: ”Ennen kuin Aabraham syntyi, minä olin.” Se olisi sinällään jo ollut tarpeeksi järkyttävää, koska Aabraham oli syntynyt parituhatta vuotta aikaisemmin! Sanomalla ”minä olen” Hän liitti itsensä YHVH:hon, jonka Israel tuntee nimellä ”Minä olen”…."

Meidän Raamatussamme on siis tuossa käännösvirhe.

• bismillah kirjoitti:

Pidä sinä tuo uskosi, minä pitäydyn monoteistisessa uskossa kuten Jeesuskin teki.

<<minä pitäydyn monoteistisessa uskossa kuten Jeesuskin teki. >>

Minulla on myös yksi Jumala, Isä, Poika ja Pyhä Henki.

• Yksi_usko kirjoitti:

<<Jeesus ei koskaan väittänyt olevansa Jumala. >>

Kyllä. Sen tähden hänet yritettiin kivittää, ja lopulta myös ristiinnaulittiin. Kopioin alla olevan tekstin Michael Brownin kirjasta Aito kosher-Jeesus.

"Siksi myös Jeesus, joka syntyi vähän yli kaksituhatta vuotta sitten, kykeni sanomaan aikalaisilleen; ”Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennen kuin Aabraham syntyi, minä olen” (Joh. 8:58 Kuningas Jaakon käännöksen mukaan). Hän ei sanonut: ”Ennen kuin Aabraham syntyi, minä olin.” Se olisi sinällään jo ollut tarpeeksi järkyttävää, koska Aabraham oli syntynyt parituhatta vuotta aikaisemmin! Sanomalla ”minä olen” Hän liitti itsensä YHVH:hon, jonka Israel tuntee nimellä ”Minä olen”…."

Meidän Raamatussamme on siis tuossa käännösvirhe.

Taitaa kaveri olla jahvetti 😉

• Yksi_usko kirjoitti:

<<minä pitäydyn monoteistisessa uskossa kuten Jeesuskin teki. >>

Minulla on myös yksi Jumala, Isä, Poika ja Pyhä Henki.

Tuo on monijumalisuutta, barbaarista harhaoppia.

• torre12 kirjoitti:

Jeesus sanoi myös paljon muuta: että Jumala/Isä on häntä suurempi tapaus.

Muu tuossa on sinun luulojasi taas kerran.

Lainaan jälleen Michael Brownin kirjaa Aito kosher-Jeesus.

"Tämä on syvällinen ja ihmeellinen salaisuus: ääretön ja ikuinen Jumala, joka istuu taivaissa valtaistuimella, joka täyttää maailmankaikkeuden, joka kulkee ympäri maapalloa Henkensä kautta, vieraili luonamme Poikansa olemuksessa. Hän syntyi tähän maailmaan ja Hänelle annettiin nimi Jeesus-Jeshua. Kun me näemme Hänet, me näemme Jumalan.

Paavali kirjoitti Jeesuksesta: ”Hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on – - Kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa - - Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti” (Kol. 1:15,17;2:9). Paavali kirjoitti myös: ”Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaissa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja, niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa” (1. Kor. 8:5-6). Kuten on ilmoitettu Heprealaiskirjeen luvussa 1, jakeessa 3; ”Ollen hänen (Jumalan) kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva - - ”

Tämä on upea ilmestys, eikä se ole epäjumalanpalvelusta. Se paljastaa yhden ja ainoan Jumalan ilmestymisen salaisuuden, Hänen, joka oli salattu ja kuitenkin paljastettu, näkymätön ja kuitenkin näkyvä, kosketuksen saavuttamattomissa ja kuitenkin lihan kosketettavissa.

Uuden testamentin viimeisen kirjan, Ilmestyskirjan, lopussa kerrotaan, että taivaasta alas laskeutuvassa uudessa Jerusalemissa on Jumalan ja Karitsan (tarkoittaa Jeesusta) valtaistuin. Hänen palvelijansa palvelevat Häntä (siinä ei sanota, heidän palvelijansa palvelevat heitä”). He näkevät Hänen kasvonsa (ei heidän kasvonsa), ja Hänen nimensä (ei heidän nimensä) on heidän otsassaan” (Ilm. 22:3-4).

Yksi Jumala, yksi valtaistuin ja yhdet kasvot. Poika ei ole eri jumala tai kilpaileva jumala. Hänen kauttaan Isä paljasti itsensä. Kun me ymmärrämme taivaallisen Pojan tulleen langenneeseen maailmaan kuolemaan syntiemme tähden, voimme viimein ymmärtää, kuinka suuri Jumalan rakkaus meitä kohtaan onkaan. Salaisuus on nyt paljastettu."

• usko.vainen kirjoitti:

Taitaa kaveri olla jahvetti 😉

Mitä tarkoittaa jahvetti? En ole jehovalainen. He eivät tunnusta Jeesusta Jumalaksi vaan Jumalan Pojaksi. He eivät tunnusta Jeesusta Luojaksi vaan Luoduksi. Minä tunnustan Jeesuksen Jumalaksi ja Luojaksi, joten olen heistä todella kaukana.

• Yksi_usko kirjoitti:

Mitä tarkoittaa jahvetti? En ole jehovalainen. He eivät tunnusta Jeesusta Jumalaksi vaan Jumalan Pojaksi. He eivät tunnusta Jeesusta Luojaksi vaan Luoduksi. Minä tunnustan Jeesuksen Jumalaksi ja Luojaksi, joten olen heistä todella kaukana.

Ai niin. Tarkoitit varmaan bismillahia? Minä luulin häntä muslimiksi?

• Yksi_usko kirjoitti:

En tarkoittanutkaan sinua vaan aloittajaa. Ajattelin, että on jehovantodistaja mutta niin kummaliisia on jutut, että ei ole sitäkään😏
        Sinä olet kristitty, se on minulle selvää.

• Yksi_usko kirjoitti:

Ai niin. Tarkoitit varmaan bismillahia? Minä luulin häntä muslimiksi?

jatkoa... Siksi innostuin kirjoittamaankin Jeesus-Jeshuasta, Totisesta ja Oikeasta Jumalasta.

• usko.vainen kirjoitti:

En tarkoittanutkaan sinua vaan aloittajaa. Ajattelin, että on jehovantodistaja mutta niin kummaliisia on jutut, että ei ole sitäkään😏
        Sinä olet kristitty, se on minulle selvää.

niin kummaliisia on jutut

Kummallisia? Mikä tässä on kummallista? Usko yhteen Jumalaanko? Oliko siis Jeesuskin kummallinen? Eikö ennemminkin ole kummallista uskoa kolmeen jumalaan, väittää että ne ovat kaikki yhtä, ja että ne uhrasivat itse itsensä itselleen.

• bismillah kirjoitti:

niin kummaliisia on jutut

Kummallisia? Mikä tässä on kummallista? Usko yhteen Jumalaanko? Oliko siis Jeesuskin kummallinen? Eikö ennemminkin ole kummallista uskoa kolmeen jumalaan, väittää että ne ovat kaikki yhtä, ja että ne uhrasivat itse itsensä itselleen.

Häpeätkö sanoa, että olet muslimi🤔❓

• usko.vainen kirjoitti:

Häpeätkö sanoa, että olet muslimi🤔❓

Sinähän se tuollaista väität. Minä olen Jeesuksen opetuslapsi.

• bismillah kirjoitti:

Sinähän se tuollaista väität. Minä olen Jeesuksen opetuslapsi.

😂 miten se ilmenee❓

• Näinseasiaon

Tämä ketju on pelkkä provokaatio. Miettikää itse, kannattaako haaskata aikaansa enempää tähän. Joku trolli saa vain hyvät kiksit kun yrittää jallittaa uskovia muka "opilliseen keskusteluun".

• Kannattaako sinun mielestäsi käyttää hetki sen miettimiseen, mihin / kenelle osoittaa rukouksensa?

• Mehmed
        bismillah kirjoitti:

Kannattaako sinun mielestäsi käyttää hetki sen miettimiseen, mihin / kenelle osoittaa rukouksensa?

Minusta pitää rukoilla Allahia! Oletko samaa mieltä?

• Mehmed kirjoitti:

Minusta pitää rukoilla Allahia! Oletko samaa mieltä?

Kyllä, Allah kun tarkoittaa Jumalaa. Ihan sama millä kielellä Jumalaa rukoilet, Hän ymmärtää kyllä.

• bismillah kirjoitti:

Kyllä, Allah kun tarkoittaa Jumalaa. Ihan sama millä kielellä Jumalaa rukoilet, Hän ymmärtää kyllä.

Koraanin Allah ja Raamatun Jumala eivät ole sama persoona. Kumpaa sinä rukoilet🤔❓

• usko.vainen kirjoitti:

Koraanin Allah ja Raamatun Jumala eivät ole sama persoona. Kumpaa sinä rukoilet🤔❓

Jumalaa rukoilen. Koraanista en tiedä, mutta sen tiedän, että Allah tarkoittaa Jumalaa. Allah-nimeä käyttävät kaikki arabian kieliset, myös ei-muslimit.

• bismillah kirjoitti:

Jumalaa rukoilen. Koraanista en tiedä, mutta sen tiedän, että Allah tarkoittaa Jumalaa. Allah-nimeä käyttävät kaikki arabian kieliset, myös ei-muslimit.

Kristityt arabiankieliset eivät käytä Raamatun Jumalasta nimeä Allah.
        Mitä sinä rukoilet Jumalalta❓

• bismillah kirjoitti:

Kuoliko Jeesus ristillä 🤓❓

• usko.vainen kirjoitti:

"Allah ei ole muslimien Jumala, vaan kaikkien ihmisten Jumala. Myös arabikristityt ja -juutalaiset sanovat omalla äidinkielellään Jumalasta puhuessaan Allah. Se on sama kuin englannin "the God". Miten Jumalaan uskoo tai uskooko lainkaan, ovat ihmisen vapaan tahdon asioita."
        https://www.edu.fi/perusopetus/uskonto_ja_elamankatsomustieto/uskontonetti/usein_kysyttya/islam

Mitä rukoilen on minun ja Jumalan välinen asia.

• bismillah kirjoitti:

"Allah ei ole muslimien Jumala, vaan kaikkien ihmisten Jumala. Myös arabikristityt ja -juutalaiset sanovat omalla äidinkielellään Jumalasta puhuessaan Allah. Se on sama kuin englannin "the God". Miten Jumalaan uskoo tai uskooko lainkaan, ovat ihmisen vapaan tahdon asioita."
        https://www.edu.fi/perusopetus/uskonto_ja_elamankatsomustieto/uskontonetti/usein_kysyttya/islam

Mitä rukoilen on minun ja Jumalan välinen asia.

Niinkö, tulet silti oikein omalla aloituksllasi julistamaan asiaa 😉

• usko.vainen kirjoitti:

Niinkö, tulet silti oikein omalla aloituksllasi julistamaan asiaa 😉

Ei aloitukseni koske rukousteni sisältöä, eikä muuten koske sinunkaan rukoustesi sisältöä, van kohdetta.

• bismillah kirjoitti:

Ei aloitukseni koske rukousteni sisältöä, eikä muuten koske sinunkaan rukoustesi sisältöä, van kohdetta.

Et kertonut vielä mihin seurakuntaan kuulut 🤓

• usko.vainen kirjoitti:

Et kertonut vielä mihin seurakuntaan kuulut 🤓

En niin. Ei kuulu tämän keskustelun aihepiiriin.

• bismillah kirjoitti:

Taidat käudä moskeijassa😉❓

• huomiota
        bismillah kirjoitti:

Olet pelkkä trolli.

• usko.vainen kirjoitti:

Taidat käudä moskeijassa😉❓

Miksi minä siellä kävisin?

• usko.vainen kirjoitti:

Ai eivät käytä Jumalasta nimeä "Jumala"- Allah?

Mitä houkkia he ovat?

• taastätäsamaa

"Vastaus: Allah ei ole muslimien Jumala, vaan kaikkien ihmisten Jumala. Myös arabikristityt ja -juutalaiset sanovat omalla äidinkielellään Jumalasta puhuessaan Allah. Se on sama kuin englannin "the God". Miten Jumalaan uskoo tai uskooko lainkaan, ovat ihmisen vapaan tahdon asioita."

Tuossa on hauska koukku: väitetään että Allah on kaikkien ihmisten Jumala. Siitä siis seuraisi että allah olisi yleisnimi joka siis pitäisi kirjoittaa pienellä.
        Totta puhuen A- ei ole yleisesti sama kaikissa uskonnoissa eikä arabijuutalaiset kutsu Jlaa arabiaksi Allahiksi tai allahiksi. Mitä suurta valhetta ihmisille syötetänkään!

• taastätäsamaa kirjoitti:

"Vastaus: Allah ei ole muslimien Jumala, vaan kaikkien ihmisten Jumala. Myös arabikristityt ja -juutalaiset sanovat omalla äidinkielellään Jumalasta puhuessaan Allah. Se on sama kuin englannin "the God". Miten Jumalaan uskoo tai uskooko lainkaan, ovat ihmisen vapaan tahdon asioita."

Tuossa on hauska koukku: väitetään että Allah on kaikkien ihmisten Jumala. Siitä siis seuraisi että allah olisi yleisnimi joka siis pitäisi kirjoittaa pienellä.
        Totta puhuen A- ei ole yleisesti sama kaikissa uskonnoissa eikä arabijuutalaiset kutsu Jlaa arabiaksi Allahiksi tai allahiksi. Mitä suurta valhetta ihmisille syötetänkään!

Onko ns. kristinuskon jumala jumala vai Jumala? Onko mielestäsi siis olemassa useampi jumala. Minulle, kuten Jeesuksellekin on vain YKSI Jumala.

• taastätäsamaa

Miksi muslimien Jumalan nimi on Allah?

Vastaus: Allah ei ole muslimien Jumala, vaan kaikkien ihmisten Jumala. Myös arabikristityt ja -juutalaiset sanovat omalla äidinkielellään Jumalasta puhuessaan Allah. Se on sama kuin englannin "the God". Miten Jumalaan uskoo tai uskooko lainkaan, ovat ihmisen vapaan tahdon asioita.

Tuo lainaus yllä on väite johon vastasin. Siis: Allah ei ole kaikkien jumala (=ainesana, ) . Muslimit voivat uskoa siten, mutta se ei ole totta. Epätodeksi sen tekee se, että juutalaiset eivät pidä Allahia jumalanaan.
        Minulla on Jla ja sinulla on mitä on. En halua kännytttää sinua mitenkään, oikaisin vain.

• taastätäsamaa

bismillah

4.12.2018 22:16

Yksi_usko kirjoitti:
        <<Jokainen ihminen vastaa lopulta itse omista synneistään Tuomiopäivän koittaessa. >>

Miten voit olla varma pelastumisestasi? Oletko muuten täysin varma, että pelastut?

Luotan Jumalan armoon, Hän on Armahtavainen.

Tarkennan:

Kiitos, hyvä bismillah.
        Sinä olet siis muslimi. Saat olla, mitäpä sitä salaamaan. Voit lopettaa kuuropiilosilla olosi palstalla.

• taastätäsamaa

Sanoakseni viimeisen sanan, kuten näyttää, bismillah-nikki on samanlainen piilouskovainen kuin Kristitty,netkin. Hän koetti olla matalalla profiililla kunnes kertoi ajatuksensa sapatista ja juutalaisuudesta.
        Arvelen, että bismillahkin astuu reippaasti esiiin ja alkaa kritisoida palstalaisia monijumalisiksi ja suosittelee innolla Jeesusen ruoilemista.

Sanoakseni viimeisen sanan, kuten näyttää, bismillah-nikki on samanlainen piilouskovainen kuin Kristitty,netkin. Hän koetti olla matalalla profiililla kunnes kertoi ajatuksensa sapatista ja juutalaisuudesta.
        Arvelen, että bismillahkin astuu reippaasti esiiin ja alkaa kritisoida palstalaisia monijumalisiksi ja suosittelee innolla Jeesusen ruoilemista.

En ole mielestäni piilotellut uskoani.

• taastätäsamaa

No, mikä on uskontosi? Olet muslimi sanoistasi päätellen, tai sitten vain leikit muslimia.

No, mikä on uskontosi? Olet muslimi sanoistasi päätellen, tai sitten vain leikit muslimia.

Uskon Jumalaan ja seuraan Jeesusta. Olen siis kristitty siinä oikeassa merkityksessä, jota profeetta Jeesus opetti. Luterilaisen kirkon jäsen olen ollut ikäni, vaikka siellä harhaoppia opetetaankin.

• Kenelle isä uhrasi poikansa ? Itselleenkö ?

• Aivan. Silkkaa naurettavaa roskaa. Jumala uhrasi itsensä itselleen.

• bismillah kirjoitti:

Aivan. Silkkaa naurettavaa roskaa. Jumala uhrasi itsensä itselleen.

Mikä muu olisi ollut riittävä uhri 🤔❓

• usko.vainen kirjoitti:

Mikä muu olisi ollut riittävä uhri 🤔❓

Mistä hyvästä? Jokainen ihminen vastaa lopulta itse omista synneistään Tuomiopäivän koittaessa.

• bismillah kirjoitti:

Mistä hyvästä? Jokainen ihminen vastaa lopulta itse omista synneistään Tuomiopäivän koittaessa.

Sinulla onkin ihan oma uskonto😉 Meinaat sitten ihan itse sovittaa omat syntisi, onnea vaan yritykseesi 😕

• bismillah kirjoitti:

<<Jokainen ihminen vastaa lopulta itse omista synneistään Tuomiopäivän koittaessa. >>

Miten voit olla varma pelastumisestasi? Oletko muuten täysin varma, että pelastut?

• Yksi_usko kirjoitti:

• bismillah kirjoitti:

Uskotko sittenkin Jeesukseen?

• Yksi_usko kirjoitti:

Uskotko sittenkin Jeesukseen?

Uskon Jumalaan, kuten Jeesuskin uskoi, yhteen Jumalaan, ja Hän on Armahtavainen.

• bismillah kirjoitti:

Uskon Jumalaan, kuten Jeesuskin uskoi, yhteen Jumalaan, ja Hän on Armahtavainen.

Kuoliko Jeesus ristillä🤓❓

• usko.vainen kirjoitti:

Kuoliko Jeesus ristillä🤓❓

Mitä kyselet? Etkö ole koskaan lukenut evankeliumia?

• bismillah kirjoitti:

Mitä kyselet? Etkö ole koskaan lukenut evankeliumia?

Etkö osaa vastata🤓❓

• usko.vainen kirjoitti:

Etkö osaa vastata🤓❓

Miksi kyselet tyhmiä? Jos et ole vielä lukenut evankeliumia, niin lue sieltä kuoliko vai ei.

• bismillah kirjoitti:

Miksi kyselet tyhmiä? Jos et ole vielä lukenut evankeliumia, niin lue sieltä kuoliko vai ei.

Miksi sinun on vaikea sanoa omaa kantaasi, kuoliko Jeesus rirtillä vai ei,🤓❓

• usko.vainen kirjoitti:

Miksi sinun on vaikea sanoa omaa kantaasi, kuoliko Jeesus rirtillä vai ei,🤓❓

Ei se ole mikään minun kanta. Miksi kyselet tyhmiä? Lue itse. Jos Jeesus nähtiin vielä Golgatan tapahtumien jälkeen ei hän voinut kuolla.

• Mehmed
        bismillah kirjoitti:

Ei se ole mikään minun kanta. Miksi kyselet tyhmiä? Lue itse. Jos Jeesus nähtiin vielä Golgatan tapahtumien jälkeen ei hän voinut kuolla.

Tarkoitatko, että Jeesus haudattiin elävältä?

• Mehmed kirjoitti:

Tarkoitatko, että Jeesus haudattiin elävältä?

En tarkoita. Tarkoitan että Jeesus ei kuollut ristiinnaulitsemalla.

• Mehmed
        bismillah kirjoitti:

En tarkoita. Tarkoitan että Jeesus ei kuollut ristiinnaulitsemalla.

Millä hän sitten kuoli?

• Mehmed kirjoitti:

Millä hän sitten kuoli?

En tiedä. Sen verran tiedän, että jos hän olisi kuollut ristillä, ei häntä enää sen jälkeen olisi voinut nähdä ei aterioida hänen kanssaan, kuten kerrotaan tapahtuneen.

• Mehmed kirjoitti:

Millä hän sitten kuoli?

Todennäköisesti kuitenkin pitänyt matalaa profiilia.

• dghmj
        bismillah kirjoitti:

En tiedä. Sen verran tiedän, että jos hän olisi kuollut ristillä, ei häntä enää sen jälkeen olisi voinut nähdä ei aterioida hänen kanssaan, kuten kerrotaan tapahtuneen.

Sinun kannattaisi lukea Raamattua niin tietäisit, että Jeesus kuoli ristillä ja haudattiin. Mutta Jumala herätti hänet kuolleista.

Jos tulet kristilliselle palstalla julistamaan islamia niin opettele vähän paremmin juttusi.

• dghmj kirjoitti:

Sinun kannattaisi lukea Raamattua niin tietäisit, että Jeesus kuoli ristillä ja haudattiin. Mutta Jumala herätti hänet kuolleista.

Jos tulet kristilliselle palstalla julistamaan islamia niin opettele vähän paremmin juttusi.

Kuka tässä on islamista mitään puhunut. Kyse on siitä, onko kristityn muka pakko rukoilla Jeesusta, vaikka Jeesus nimenomaan kielsi palvomasta itseään ja opetti rukoilemaan yksin Jumalaa.

• Syntiä ei tarvitse sovittaa, koska syntiä ei ole, on rikollisuutta ja moraalittomuutta.

Enää ei myöskään sanota, että eläimiä uhrataan, sanotaan, että eläimiä teurastetaan.

Sanat vain muuttuvat.

• <<Syntiä ei tarvitse sovittaa, koska syntiä ei ole, on rikollisuutta ja moraalittomuutta. >>

Tiedätkö, että myös rikollisuus ja moraalittomuus ovat syntiä?

<<Enää ei myöskään sanota, että eläimiä uhrataan, sanotaan, että eläimiä teurastetaan. >>

Uhraaminen ja teurastaminen ovat eri asioita. Kyllähän Vanhan testamentin aikaankin teurastettiin. Uhrit syntien sovituksena olivat eri asia, ja ne viittasivat Jeesuksen uhriin.

<<Sanat vain muuttuvat. >>

Jotkut sanat voivat muuttuakin sisällöltään, mutta eivät nuo, jotka sinä mainitsit.

• Eikiitosjeesus

Miksi olla kristitty, äpäräkulttilainen.
      Ole oma itsesi, oikea ihminen. Et ole kellekään mitään velkaa.

• <<Ole oma itsesi, oikea ihminen. Et ole kellekään mitään velkaa. >>

En oikein ymmärrä. Olen oma itseni enkä ole kenellekään velkaa. Onko kristitty mielestäsi jollekin jotain velkaa? Eikö kristitty ole oma itsensä? Väitän, että kristitty on enemmän oma itsensä kuin moni muu. Kristitty, joka kulkee Jumalan johdossa, uskaltaa olla oma itsensä, ei tarvitse edes teeskennellä mitään muuta. On vapauttavaa ja valtava ilo kulkea Jeesuksen seurassa.

• suomisekojatäys

älkää viitskö vastailla kaikenmailman höyrypäiden pellekysymyksiin!

• Kiitos osallistumisestasi. Kuuluuko sinun mielestäsi rukoilla Jeesusta vai yksin Jumalaa?

• bismillah kirjoitti:

Kiitos osallistumisestasi. Kuuluuko sinun mielestäsi rukoilla Jeesusta vai yksin Jumalaa?

Jumalaa joka on Isä, Poika ja Pyhä Henki🤓

• väääärin
        usko.vainen kirjoitti:

Jumalaa joka on Isä, Poika ja Pyhä Henki🤓

Missään kohti Raamattua ei tuota opetusta löydy.

• 12____13

Jeesus itse opetti rukoilemaan Jumalaa. Jos on Jeesuksen opetuslapsi ("kristitty"), tekee oikein, kun toimii Jeesuksen opetuksen mukaan.

"Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän
      monisanaisuutensa tähden kuullaan. Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä anottekaan. Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän..."
      Matt. 6:7-9

"Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
      Joh. 8:31-32

• Ville-pappi

Ei voi. Koska jos pitää Jeesusta vain ihmisenä, silloin ei ole kristitty. Jeesus on sekä ihminen että Jumala.

• Jos ihmisestä tekee jumalan, on kyseessä epäjumalan palvonta. Jeesus ei missään kehottanut moiseen kauhistukseen.

• Ville-pappi
        bismillah kirjoitti:

Jos ihmisestä tekee jumalan, on kyseessä epäjumalan palvonta. Jeesus ei missään kehottanut moiseen kauhistukseen.

Hän sanoo olevansa Jumala, joten asian pitäisi olla sillä selvä.

Meikäläiselle kristittynä riittää yksi Jumala ja se on ihan tarpeeksi. Useampaa kun ei ole.

• Ville-pappi kirjoitti:

Hän sanoo olevansa Jumala, joten asian pitäisi olla sillä selvä.

Meikäläiselle kristittynä riittää yksi Jumala ja se on ihan tarpeeksi. Useampaa kun ei ole.

Jeesuksen suuhun on laitettu paavalilaisen harhaopin innoittamana lauseita, joita profeetta Jeesus ei olisi kuunaan sanonut, kauhistuksena olisi pitänyt. Paavali on onnistunut mestarinsa paholaisen avustamana sulkemaan suurimmalta osalta Jeesuksen seuraajina itseään pitäviltä tien paratiisiin. Voi että Paavali ja paholainen nauravat...

• Ville-pappi
        bismillah kirjoitti:

Jeesuksen suuhun on laitettu paavalilaisen harhaopin innoittamana lauseita, joita profeetta Jeesus ei olisi kuunaan sanonut, kauhistuksena olisi pitänyt. Paavali on onnistunut mestarinsa paholaisen avustamana sulkemaan suurimmalta osalta Jeesuksen seuraajina itseään pitäviltä tien paratiisiin. Voi että Paavali ja paholainen nauravat...

Aikamoinen väärennösoperaatio olisi pitänyt koko Raamatun teksteihin, sillä Jeesuksen jumaluus paistaa lävitse koko Uudessa testamentissa. Sitä paitsi kirjoittajia oli monia eikä Paavali ollut ainoa, joka kirjoitti Jeesuksen jumaluudesta - Paavali kirjoittajista ehkä vähimmin nosti asiaa esille. Väittämäsi asia ei historiallisesti pidä paikkaansa.

No otetaan yksi esimerkki Jeesuksen omista sanoista, mitä Raamatusta löytyy.

Vanhassa testamentissa Jes. 44:6 Jumala sanoo profeetan kautta israelilaisille seuraavasti: "Minä olen ensimmäinen ja minä olen viimeinen, ei ole muuta Jumalaa kuin minä."

Uudessa testamentissa Jeesus sanoo Ilm. 2:8 itsestään tällä tavoin: "Näin sanoo ensimmäinen ja viimeinen, hän, joka oli kuollut mutta heräsi eloon." Samalla tavoin Jeesus sanoo itsestään vielä Ilm. 1:17 ja Ilm. 22:13.

Jeesus siis käyttää Jumalan omaa nimeä ja tarkoittaa sillä tasan tarkkaan itseään. Ainoastaan Jumala on ensimmäinen ja viimeinen, niin miksi Jeesus siis käyttää sitä itsestään? Vieläpä useamman kerran? Paremminkin se vahvistaa Uuden testamentin todistusta, että hän todellakin Jumala eikä kukaan muu.

Toisaalta profeetta Johannes Kastajan todistus Jeesuksen viittaa Jumalan saapumiseen. Siinä missä Johannes sanoo olevansa huutava ääni erämaassa, joka valmistaa Herralle tien, viittaa Johannes Kastaja Jesajan profetiaan, jossa tien valmistaja tekee tietä JHWH:lle, eli Jumalalle. Sillä onhan JHWH juuri Jumalan nimi. Luonnollisesti Kastaja viittaa valmistaneen tietä Jeesukselle...

• taastätäsamaa

Täällä on ongelmana, että jotkut sammutetuin lyhdyin käyttävät nimiä väärin.

Tämä lainaus on koulun oppikirjasta. Jostain syystä tuollainen "totuus" on siihenkin livahtanyt..poliittista korrektiutta kenties?

• arkkienkeliasialla

Poimin edeltä tämän kirjoituksen:

"Koraanin Allah ja Raamatun Jumala eivät ole sama persoona. Kumpaa sinä rukoilet?"

Tämä olikin mielenkiintoinen kysymys! Vaihtuiko Jumala islaminuskossa Muhammedin kuoleman jälkeen, joka oli itse kristitty ja islaminuskon tärkein profeetta Jeesuksen ohella? Ja jos vaihtui, niin missä vaiheessa, kun Muhammedin unetkin, joihin Koraani perustuu on arkkienkeli Gabrielin antamia?

"Muhammed oli peloissaan ja epävarma tapahtuneesta, mutta hänen vaimonsa Khadijan kristitty serkku Waraqa oli vakuuttunut näyn todellisuudesta. Varhaisimmassa perinteessä enkeliä ei aina nimetä, mutta viimeistään Medinan kaudella nimeksi tuli arkkienkeli Gabriel (arab. جبريل‎, Jibrīl)."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Muhammed

• islamiavälillä

Tuosta linkistä:

"Muhammed ei ollut ainoa arabialainen pohdiskelija, vaan niemimaalla oli yleisestikin vilkasta uskonnollista liikehdintää. Arabeja kääntyi kristinuskoon ja ennen kaikkea juutalaisuuteen. Vastaavasti osa ihmisistä tutustui näihin uskontoihin kuitenkaan kääntymättä niihin, mutta he omaksuivat eräänlaisen alkumonoteismin. Myöhemmin Muhammedin ilmestyksissä tästä yksijumalaisuudesta käytettiin nimitystä hanif.[10] Ibn Hishamin kirjan Profeetta Muhammedin elämäkerta mukaan Muhammed noudatti "isämme Abrahamin uskontoa".[18]"

No, eikö se Paavali nimenomaan painota kristinuskoa juuri Aabrahamin uskonnoksi? Mikä näissä uskonnoissa nyt sitten eroaa? Paavalin syntioppi ja sijaiskärsimysoppiko?

"Jeesus (arab. عيسى‎, ‘Īsā) on islaminuskossa profeetta ja Messias. Muslimit uskovat, että hän syntyi Mariasta neitseellisesti, suoritti ihmetekoja, saarnasi ja lopulta nostettiin taivaaseen. Koraanissa kuvatun Jeesuksen elämän yksityiskohdat vastaavat pääpiirteittäin Raamatussa kuvatun kristinuskon Jeesuksen elämää paitsi, että häntä ei ristiinnaulittu eikä hän ollut jumalallinen. Profeetta Jeesus oli lempeä opettaja, mutta toisaalta ankara askeetti. Myöhemmin islamilainen perimätieto on lisännyt ja laajentanut Koraanin antamaa suppeaa Jeesus-kuvaa. Jeesuksen jälkeen seuraavaksi islamin profeetaksi tuli Muhammad.

Islamin synnyn aikaan Arabian niemimaalla asui 600-luvun alussa niin juutalaisia kuin kristittyjäkin. Profeetta Muhammadin katsotaan aloittaneen toimintansa Mekan kaupungissa vuoden 610 tienoilla ja tutustuneen samalla juutalaisuuteen ja kristinuskoon. Islamin ei ollut tarkoitus kumota näitä uskontoja, vaan puhdistaa ne alkuperäiseen muotoonsa.[1]

Koraani ei suoranaisesti aseta profeettoja arvojärjestykseen, mutta islamilaisessa perinteessä Jeesusta on pidetty yhtenä tärkeimmistä profeetoista Muhammadin jälkeen.[4] Jeesuksen seuraaminen ei ole vieras käsite islamissakaan. Muiden suurten profeettojen tapaan hän sai Jumalalta pyhän kirjan, evankeliumin (إنجيل, Injil), joka on Koraanin kaltainen kirja. Kristittyjen neljä evankeliumia ovat islamilaisen käsityksen mukaan joko väärennettyjä tai alkuperäisestä muunneltuja."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Jeesus_islaminuskossa

Minkähän ikäisenä Koraanin mukaan Jeesus kuoli, jos hän ei kärsinyt ollenkaan ristinkuolemaa? Tuoli mieleen Lyonin piispa Irenaeuksen sanat, kun hän tunsi henkilön, joka vastaavasti tunsi Jeesuksen, kun hän sanoi Jeesuksen kuolleen varsin vanhana.

• Opetuslapsi

Milloin koittaa tuomionpäivä?

• Muslimeille Jeesus on Isa, he kai ajattelevat, että kysymys on Isaista.

• Tosiasiassa ja oikeasti, te olette häpäisseet Juudaksen nimen ja samalla koko kansan ja sillä on ollut hirvittävät seuraukset.

Minä en edes keksi kuka sen voisi anteeksi antaa, se on liian suuri asia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3444
    2. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      18
      2678
    3. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      388
      2624
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      82
      1787
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      86
      1425
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1210
    7. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      71
      1026
    8. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      75
      995
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      28
      819
    10. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      68
      811
    Aihe