Sweet Dreams

Viimeyö muistutti minua siitä, että olisi se vaan ihanaa jos jotkut unet olisivat todellisuutta (tosin ei aina, koska toisinaan näen unia siitä kuinka joudun pakenemaan zombeja pitkin kaupunkia, ja muuta yhtä "mukavaa", vampyyrien pakenemisunet sen sijaan ovat aikuistumisen myötä kokonaan jääneet vaikka niitäkin teini-iässä näki aina silloin tällöin). Samalla se muistutti minua "ensirakkaudestani".

Unessa olin koulussa, yläasteella. Siellä oli myös poika joka näytti aivan siltä ensirakkaudeltani (ei kuitenkaan ollut hän, vaikka olin tavannut hänet juuri yläasteella). Jostain syystä kuitenkin, vaikka olin myös ihan käyväni kyseisessä koulussa itse (ilmeisesti viimeistä luokkaa ja poispääsykin oli kohta puoleen ovella), niin olin kuitenkin sen ikäinen mitä tällä hetkellä oikeastikin olen eli 30 (no, on siihen 3 päivää vielä, mutta käytännössä jo 30).

Muistan olleeni luokassa tunnilla ja yksi luokkalaiseni (tämä tyyppi oli myös oikeasti ala- ja yläasteella samalla luokalla kanssani) kysyi toiselta luokan pojalta (joka taas oli tosielämässä yläasteaikana rinnakkaisluokkalaiseni): "Mitäs pidät palstalutkasta?" (tietysti unessa tilalla oikea etunimeni). Kundi vastasi, etten ollut hänen tyyppiään, mihin tämä kysyjä sitten tokaisi: "V yritti ostaa sen, M yritti ostaa sen..." (V oli yksi tyyppi ala- ja yläasteen luokiltani joka oli aikanaan koittanut seksuaalisesti ahdistella ja sittemmin pyytänyt diskossa tanssimaan kuin mitään ei olisi tapahtunut, M taas oli se oikean elämän ensirakkauteni)

Sitten koitti välitunti ja se poika joka muistutti ehkä liikaakin ensirakkauttani tuli vastaan ja katsoi minua (unen mukaan ilmassa oli ennenkin ollut jotain kiinnostusta, vaikkei meidän välillä vielä mitään fyysistä ollut tapahtunutkaan) tietyllä tapaa. Silloin en enää kestänyt vaan heittäydyin halaamaan häntä ja sanoin jotain mutten muista mitä. Unen mukaan poika oli kuitenkin vasta yläasteen ensimmäisellä luokalla (myös ensirakkauteni oli ollut silloin kun olin häneen tutustunut), joten selvä pedounihan tuo oli. :D

Koulu loppui ainakin siltä päivältä, isäni tuli hakemaan ja lähdettiin ajamaan jonnekin.

Aamulla olikin sitten herättyäni ajatukset hetken siinä ensirakkaudessa. Hän oli aikanaan pyytänyt kolmena eri päivänä voisinko alkaa hänen kanssaan, tuolloin olin kieltäytynyt vedoten "ihastukseeni" (oli minua vuoden vanhempi, joten oli juuri ehtinyt siirtyä pois meidän yläasteelta ja aloittaa lukion). Tuo oli sitten jatkanut seuraavien parin kuukauden aikana tutustumista pikkuhiljaa muulla tavalla, ei pyydellyt enää seurustelemaan, mutta jatkoi lähistöllä pyörimistä. Sen muutaman kuukauden jälkeen hän alkoi koulun jälkeen vierailla luonani koulurakennuksen katoksessa ja esitellä pyörätemppuja. Yhtenä noista päivistä huomasin täysin sitä haluamattani voimakkaiden tunteiden käyvän lävitseni kun katsoin häntä silmiin... Se oli se hetki kun vasten tahtoani rakastuin voimakkaasti, ja vielä ensikertaa elämässäni (ne aiemmat olivat olleet sellaisia lieviä ihastuksia). Ikävä kyllä en ehtinyt nauttia rakastumisen tunteesta kuin päivän tai kaksi, kunnes yksi tyypin naispuolinen kaveri änkesi koulun jälkeen myös paikalle ja alkoi morkata minua. Yleensä olin vain koko yläasteen ajan alistunut kiusaukseen, mutta ilmeisesti rakastuminen toi minuun rohkeutta, koska kerrankin huitaisin kyseistä tyttöä merkiksi että menisi pois siitä. Siihen rakkauden kohteeni yllytti: "Hyvä, lyö, lyö!" En tiedä olisinko lopulta lyönytkin jos ei tyttö olisi lopettanut ilkeilyään, mutta samalla paikalle ajoi tuttu bussikuski ja huusi: "Ette kiusaa!" Sekä tyttö että rakkaudenkohteeni poistuivat paikalta, mutta pian jälkimmäinen palasi ja kysyi: "Kiusattiiks me sua?" "Ette..." "No sitähän minäkin" olivat viimeiset sanat jotka kuulin hänen enää ikinä osoittavan minulle teerenpelimme aikana, koska se oli sen päivän jälkeen lopullisesti ohi...

Sydäntä särki nähdä hänen aloittaneen seuraavalla viikolla seurustelun tyttöystävän kanssa. Mutta yläaste-elämä on julmaa, on vaan häviäjiä ja voittajia. Minä olin hävinnyt pelin.

0

76

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
        Maailman menoa
        96
        3387
      2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
        Maailman menoa
        304
        1843
      3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
        Sinkut
        247
        1687
      4. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
        Ikävä
        96
        1547
      5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
        Maailman menoa
        411
        1506
      6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
        Luterilaisuus
        429
        1414
      7. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
        Tunteet
        2
        1350
      8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
        Suomalaiset julkkikset
        38
        1157
      9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
        Maailman menoa
        348
        997
      10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
        Maailman menoa
        276
        983
      Aihe