Siinä ei tarvi olla ihan tikkujäykkänä

kanta_paan_kautta

Jos et kyykkää pohjaan asti ja jos menet ja teet hauiskääntöä pienellä heijarilla, olet välittömästi salikomediaa-ketjussa.
Mestari Jorma Räty näyttää ja miten tehdään oikeaoppinen kyykky ja hauiskääntö.

https://youtu.be/y4KnolqOtJg?t=2153
"Ei kannata ihan tonne pohjaan saakka istuukkaan, jättää sen tohon vaakaan"

https://youtu.be/y4KnolqOtJg?t=2187
"Siinä ei tarvi olla ihan tikkujäykkänä"

Ei ole ihme ettei saleilla näe kunnon jalkoja eikä käsiä kun kaikki pitää tehdä niin oppikirjamaisesti ja siten kuten foorumeilla neuvotaan.
Räty on Suomen paras kehonrakentaja eikä hänen voittajaa ole näkynyt eikä tule näkymään.

4

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hankalatilanne

      Kyllähän totta on osittain että toisinaan tulisi tehdä repäsevämmin ei niin fiinisti kuin oppikirjat sen on kuvailleet tehtävän.

      Monesti käy niin ettei voima kasva jos ei isoja rautoja joskus temmo ja repäisevin liikein.

      Kyllähän se räty oli varmasti yksi parhaimistoa lihaksistoltaan,ettenpä muistelisi että jopa franco Columbun kanssa poseeraaneet selkää leikkimielellä helsingissä aikoinaan.

      Löytyi faktaa eli muistin oikein.....

      https://mr-universe-1980.blogspot.com/p/1975.html

      Mutta francoon kun verrataan niin jokainen saa itse päätellä.

      Franco oli yksi maailman vahvimmista tuohon aikaan ja vahvinpia bodareita joita on milloinkaan ollut ,pieni suuri mies.

    • hankalatilanne

      Jorma Räty on edelleen Suomen ainoa mieskehonrakentaja, joka voittanut lajinsa IFBB maailmanmestaruuden yleisessä sarjassa. Hänellä on myös eniten suomenmestaruuksia, kaikkiaan seitsemän.

      1965 PM-voittaja, juniorit
      1967 PM-voittaja
      1974 SM-voittaja
      1975 SM-voittaja
      1976 SM-voittaja
      1977 SM-voittaja, sarja alle 75 kg
      1977 PM-voittaja, sarja alle 75 kg
      1978 SM-voittaja, sarja alle 75 kg
      1978 PM-voittaja, sarja alle 75 kg
      1979 SM-voittaja, sarja alle 80 kg
      1979 PM-voittaja, sarja alle 80 kg
      1980 SM-voittaja, sarja alle 80 kg
      1980 MM-voittaja, sarja alle 80 kg

    • hankalatilanne

      Jorma Tapio Räty oli suomalainen painonnostaja ja kehonrakentaja, joka aloitti kehonrakennuksen jo 1960-luvulla. Räty aloitti urheilu-uransa painonnostajana. Hän nosti 75 kg:n sarjassa punnerruksessa 120 kg, mutta kun punnerrus pudotettiin painonnostosta pois, Räty siirtyi voimanostoon.

      Jorma Räty menehtyi 29. syyskuuta 2007 äkillisen sairauskohtauksen jälkitilaan.

      Sydäninfarkti

    • hankalatilanne

      Kyllä me tarvitaan heijareita mieli päästä suuriin painoihin,toki kaikkien ei kannata koska fysiikka ei kestä,tämän takia yksistään on hyvä ainakin normaali jamppojen suorittaa nostot alussa niin hyvin kuin mahdollista puhtaasti.

      Voihan sitä heijariksi ajatella penkkipunneruksia joita nähdään jos minkäkinlaisia kuten takamuksen nosto jne.


      Jorman fysiikka oli vahva ja haukset ,kyynärvarret,selkä näyttivät vahvoilta,niissä oli oikeaa bodausta ,ne ei olleet niin sanottua pumpulia katsokaa hauiksia ja selkää ,kyynärvarsia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2576
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1176
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe