Mistä tulee väite, että Jeesus olisi täyttänyt lain pakanoiden puolesta?

tietääkö.joku

Jeesus ei koskaan puhunut mitään pakanoista vaan pelkästään juutalaisista.

75

662

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se tulee korvauteologiasta jota mm. evk.kirkko opettaa.
      Jumala ei ole koskaan tehnyt esim. mitään liittoa pakanoiden kanssa. Eikä uuttakaan liittoa luvattu tehdä muiden kuin juutalaisten kanssa 🤓

      • Juha_Telaranta

        Mitä se korvauteologia oikein on?


      • Juha_Telaranta kirjoitti:

        Mitä se korvauteologia oikein on?

        "Korvausteologia" on israelfanittajien ja wannabejudaistien harhaoppia jolla yritetään tehdä jeesuksesta pelkkä juoksupoika, satunnainen ihminen ja kuljeskelija, jolla ei ole mitään pelastushistoriallista merkitystä. Tilalle ujutetaan israelfanitusta ja lain noudattamista, josta yritetään saada uudet kriteerit perinteisten klassisten kriteerien tilalle. Ruotsin messiaaniset ovat tällä tiellä jo pitkällä. Jeesus ei ole enää heille neää mikään syntien sovittaja vaan hauska heppuli.

        Tosiasia on kuitenkin tämä:
        Ap.t.
        4:10 niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
        4:11 Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut.'
        4:12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."

        Juutalaisuus ei pelasta. Israelfanitus vielä vähemmän.


      • sitä.se.on
        Juha_Telaranta kirjoitti:

        Mitä se korvauteologia oikein on?

        Korvausteologia on sitä, että opetetaan kristillisen seurakunnan korvanneen juutalaisen kansan.
        Jumalan lupaukset Israelille ovat valheellisesti käännetty lupauksiksi kristityille.


      • KTS kirjoitti:

        "Korvausteologia" on israelfanittajien ja wannabejudaistien harhaoppia jolla yritetään tehdä jeesuksesta pelkkä juoksupoika, satunnainen ihminen ja kuljeskelija, jolla ei ole mitään pelastushistoriallista merkitystä. Tilalle ujutetaan israelfanitusta ja lain noudattamista, josta yritetään saada uudet kriteerit perinteisten klassisten kriteerien tilalle. Ruotsin messiaaniset ovat tällä tiellä jo pitkällä. Jeesus ei ole enää heille neää mikään syntien sovittaja vaan hauska heppuli.

        Tosiasia on kuitenkin tämä:
        Ap.t.
        4:10 niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
        4:11 Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut.'
        4:12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."

        Juutalaisuus ei pelasta. Israelfanitus vielä vähemmän.

        Juutalaisuus ei tietenkään pelasta, tosin ei sen opin mukaan laiteta ketään helvettiinkään eli ei ole mitään erityistä pelastustarvettakaan, mutta jos se on totta mitä yllä olevassakin kohtaa Ap.teoissa sanotaan silloin JHWH puolestaan on valehtelija ts. ei ole olemassa ja se taas pudottaa pohjan pois myös Jeesukseen liitetyltä messiaanisuudella .
        Kristinusko itse sitoi itsensä Israelin uskontoon , sen jumalaan ja kirjoituksiin ja jälkikäteen on mahdotonta alkaa etsiä uutta jumalaa mihinkään uskontoon.

        UT eroaa siitä mitä JHWH hepr. Raamatussa ilmoitti ja mitä Jeesus kristinuskossa ja sen teologiassa on, mutta jos vika on siinä uskonnossa joka ketjun loi, ei mikään jälkeen tullutkaan voi olla oikein .Ongelmia kristinuskolla tässä kuitenkin on vaikka jättettäisimme arabifanittajienkin muista kuin teologisista syistä johtuvan mökötyksen sikseen.
        Lopulta päädytään siihen voiko minhinkään uskontoon uskoa ja millä perusteella, ainakaan nk. ilmoitususkonnot eivät näyttäisi järin luotettavilta, kun nuoremmatkin uskonnot haukkuvat oman ketjunsa vanhinta vääräksi!


      • outoa.touhua

        Mitä Raamatussa kirjoitetaan mainitsemastasi Suomen Evankelisluterilaisen Kirkon opettamasta korvausteologiasta?


      • sitä.se.on kirjoitti:

        Korvausteologia on sitä, että opetetaan kristillisen seurakunnan korvanneen juutalaisen kansan.
        Jumalan lupaukset Israelille ovat valheellisesti käännetty lupauksiksi kristityille.

        Kyllä, sen tarkoitus on nonsoleerata Jumalan israelille antamat lukaukset. Jännää, että nämä korvauateologit eivät kuitenkaan ole koskaan ottamassa juutalaisten kärsimyksiä itselleen 🤔


      • outoa.touhua kirjoitti:

        Mitä Raamatussa kirjoitetaan mainitsemastasi Suomen Evankelisluterilaisen Kirkon opettamasta korvausteologiasta?

        Kaikki mikä liittyy eksytykseen 😉


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kaikki mikä liittyy eksytykseen 😉

        Onko sinun esittämät ivailut eksytystä?


    • Jeesus sanoi tulleensa täyttämään lain. Eli piti itseään muita parempana.

      • viimeinen.tuomio.2

        Torre on julkisesti kertonut että hänellä on pieni piIi.


      • kummallista
        viimeinen.tuomio.2 kirjoitti:

        Torre on julkisesti kertonut että hänellä on pieni piIi.

        Sekö laittaa jokaiseen ketjuun möliseen?


      • viimeinen.tuomio.2 kirjoitti:

        Torre on julkisesti kertonut että hänellä on pieni piIi.

        Olet väärässä. Taas kerran. Asia on esitetty aivan toisin. "Minulla ei ole mikään iso".

        Se on eri asia kuin että olisi pieni. On olemassa keskikokoisiakin.


      • On sullakin mielenkiinnon kohteet.


      • Hauskat heh. On sinulla aika erikoiset mielenkiinnonkohteet tosiaan.

        Tekeekö kovasti mieli nähdä ne luonnossa?


      • MedialukutaitoHaltuun

        Jos ollaan tarkkoja ja huomioidaan konteksi, niin Jeesus sanoo oikeasti "laittaneesan Tooran toteen" tarkoittaen, että juuri hän on se Mooseksen veroinen profeetta ja messias jonka Jumala on luvannut kansalleen Toorassa. Torre on väärässä sanoessaan "Jeesus sanoi tulleensa täyttämään lain", sillä ei lainkaan ymmärrä mistä tekstissä puhutaan eikä huomioi sen kontekstia jolla on merkittävä vaikutus siinä, mitä Jeesus sanomisellaan tarkoitti. Suosittelen ottamaan medialukutaidon haltuun ja selvittämään mistä todella on kyse ennen kuin mitään ymmärrämättä alkaa kritisoimaan sitä. En minäkään kritisoi mitään, ennen kuin olen ottanut siitä selvää ja tiedän mistä puhun.


      • Pikkupilille
        torre12 kirjoitti:

        Hauskat heh. On sinulla aika erikoiset mielenkiinnonkohteet tosiaan.

        Tekeekö kovasti mieli nähdä ne luonnossa?

        Laita kuva faceen niin katson suurennuslasilla.


      • MedialukutaitoHaltuun kirjoitti:

        Jos ollaan tarkkoja ja huomioidaan konteksi, niin Jeesus sanoo oikeasti "laittaneesan Tooran toteen" tarkoittaen, että juuri hän on se Mooseksen veroinen profeetta ja messias jonka Jumala on luvannut kansalleen Toorassa. Torre on väärässä sanoessaan "Jeesus sanoi tulleensa täyttämään lain", sillä ei lainkaan ymmärrä mistä tekstissä puhutaan eikä huomioi sen kontekstia jolla on merkittävä vaikutus siinä, mitä Jeesus sanomisellaan tarkoitti. Suosittelen ottamaan medialukutaidon haltuun ja selvittämään mistä todella on kyse ennen kuin mitään ymmärrämättä alkaa kritisoimaan sitä. En minäkään kritisoi mitään, ennen kuin olen ottanut siitä selvää ja tiedän mistä puhun.

        En ole tajunnut kritisoineeni mitään. Sanoin vain, että Jeesus sanoo täyttävänsä lain henkilökohtaisesti.


      • Pikkupilille kirjoitti:

        Laita kuva faceen niin katson suurennuslasilla.

        Tiedät hyvin, ettei sinne julkaista kuvaa edes vaikka mitään ei edes näkyisi.


    • Jopi48

      Matt.10:5-6 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja sanoen: Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin, vaan menkää ennemmin Israelin huoneen kadonneiden lammasten tykö.

      • Aivan, me pakanat olemme armon kerjäläisiä 🤓
        Mutta kirkon valhe on häivyttää juutalaiset kristinuskosta.


      • torre12
        usko.vainen kirjoitti:

        Aivan, me pakanat olemme armon kerjäläisiä 🤓
        Mutta kirkon valhe on häivyttää juutalaiset kristinuskosta.

        Niin. Piti mennä vain Israelin kadonneiden tykö. Ei muualle, ei ainakaan laupiaiden samarialaisten tykö.


      • Kiinnostaisi se, että miten olisin epätoivoinen tai pakkomieleinen nimenomaan uskovaiseen?

        Minähän kirjoitan vaikka mitä ja vaikka kenelle. En koe epätoivoa.


    • Öh, oletteko koskaan kuulleet lähetyskäskystä? "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni"

      • Ehkä_eivät_ole

        Se on korvattu näillä palstoilla Patmos-käskyllä joka kuuluu jokseenkin niin, että mene ja tee ja sano mitä huvittaa äläkä piittaa mistään ja teeskentele, että olet uskovampi kuin muut.


      • On kuultu. Kristittyjä on 30% ja juutalaisia 15 miljoonaa.


      • Kyllä se kuultu on. Ei kuitenkaan ole itsestään selvää, mitä Jeesus "kansoilla"(τὰ ἔθνη) tarkoitti. "Ethnos"-sanalla on erilaisia sanakirjavivahteita.

        πορευθέντες οὖν μαθητεύσατε πάντα τὰ ἔθνη, βαπτίζοντες αὐτοὺς εἰς τὸ ὄνομα τοῦ πατρὸς καὶ τοῦ υἱοῦ καὶ τοῦ ἁγίου πνεύματος (Matt. 28:19).

        Se on ainakin selvää, mitä tuon käskyn tyly, kulttuureja tuhoava ja väkivaltainen "noudattaminen" on niin monille kansoille merkinnyt.

        Luontevammalta kuulostaa se Israelin "kadonneiden lampaiden" luo meneminen.


      • leikki.vapislaiselle

        Olet korvausteologi, se ei ole kuitenkaan edustamasi Vapaakirkon oppi.
        Miten sinä sekoitat opetuslapseuden ja Jumalan liitot juutalaisten kanssa?


      • leikki.vapislaiselle kirjoitti:

        Olet korvausteologi, se ei ole kuitenkaan edustamasi Vapaakirkon oppi.
        Miten sinä sekoitat opetuslapseuden ja Jumalan liitot juutalaisten kanssa?

        Öh. millä tavalla lähetyskäsky on vapaakirkon opin vastainen? WHAT?


      • Tipale kirjoitti:

        Öh. millä tavalla lähetyskäsky on vapaakirkon opin vastainen? WHAT?

        Uskopistevainen vastustaa lähetyskäskyä ja itse asiassa koko kristinoppia.

        Hän on hyvin ovela wannbejudaisti ja myrkynkylväjä.


    • Raamatussa Jeesuksen mukaan laista ei muuteta mitään.

      • MedialukutaitoHaltuun

        Missä niin sanotaan?


    • Ja lisää Jeeuksen tykitystä:

      Matteus
      8:8 Mutta sadanpäämies vastasi ja sanoi: "Herra, en minä ole sen arvoinen, että tulisit minun kattoni alle; vaan sano ainoastaan sana, niin minun palvelijani paranee.
      8:9 Sillä minä itsekin olen toisen vallan alainen, ja minulla on sotamiehiä käskyni alaisina, ja minä sanon tälle: 'Mene', ja hän menee, ja toiselle: 'Tule', ja hän tulee, ja palvelijalleni: 'Tee tämä', ja hän tekee."
      8:10 Tämän kuultuaan Jeesus ihmetteli ja sanoi niille, jotka häntä seurasivat: "Totisesti minä sanon teille: en ole kenelläkään Israelissa löytänyt näin suurta uskoa.

      Eli TÄYSTYRMÄYS Israelille. Vuoro siirtyi pakanoille.

      HYVÄ!

      • Missä tuossa sanotaan mitä sinä väität?
        Tässä Jeesuksen tykitystä: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö". Täystyrmäys sinulle.


      • Pakanat.VTssä
        dikduk kirjoitti:

        Missä tuossa sanotaan mitä sinä väität?
        Tässä Jeesuksen tykitystä: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö". Täystyrmäys sinulle.

        Jeesus olin ensin toistamieltä, hän halusi koota kaikki maailman juuralaiset yhteen Jerusalemiin. Juutalaiset kuitenkin torjuivat Jeesuksen ja hylkäsivät tämän jo ennen pääsiäistä. Hän kuitenkin muutti mielensä. Ajatus Jumalan helmaan lankeavista pakanoista jotka tulevat Jerusalemiin ja kumartavat Herraa tulee kuitenkin jo heprealaisesta raamatusta. Esimerkiksi:

        Jes. 11:9 Kukaan ei tee pahaa, ei tuota turmiota minun pyhällä vuorellani, sillä maa on täynnä Herran tuntemusta niin kuin meri on vettä tulvillaan. 10 Sinä päivänä Iisain juurivesa kohoaa merkkiviirinä kansoille. Hänen luokseen pyrkivät kaikki kansat, hänen asuinsijaansa ympäröi kunnian hohde.

        Jes. 42:1 Katso: minun palvelijani, jolle minä annan voiman, minun valittuni, johon olen mieltynyt. Henkeni olen laskenut hänen ylleen, hän tuo oikeuden kansojen keskuuteen. 2 Ei hän huuda eikä melua, ei kuulu hänen äänensä kaduilla. 3 Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden. 4 Eikä hän murru, ei himmene hänen liekkinsä, vaan hän saattaa kaikkialla oikeuden voimaan. Hänen opetustaan ikävöivät kaukaiset rannat.

        Jes. 56:1 Näin sanoo Herra: -- Noudattakaa oikeutta, toteuttakaa vanhurskaus, sillä pelastus on lähellä, se tulee, kohta minä tuon julki vanhurskauteni. 2 Onnellinen se ihminen, joka näin tekee, autuas se ihmislapsi, joka tässä pysyy, se joka pitää loukkaamattomana sapatin pyhyyden ja varoo tekemästä pahaa. 3 Älköön murehtiko muukalaisen poika, joka on liittynyt Herran palvelijoiden joukkoon: "Näinkö Herra sulkee minut kansansa yhteydestä?" Älköön eunukki huokailko: "Minähän olen kuivettunut puu." 4 Sillä Herra sanoo näin: -- Myös eunukit, jotka pyhittävät minun sapattini, jotka tahtovat noudattaa minun mieltäni ja pysyvät minun liitossani, 5 saavat kunniakkaan nimen pyhäkössä, muurieni sisäpuolella. Heillekin minä luon muistomerkin, poikia ja tyttäriä kestävämmän, annan nimen, joka ei koskaan katoa. 6 Samalla tavoin myös muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herran palvelijoiden joukkoon, jotka rakastavat hänen nimeään ja kunnioittavat häntä, kaikki jotka varovat loukkaamasta sapatin pyhyyttä ja pysyvät minun liitossani, 7 he kaikki saavat tulla pyhälle vuorelleni. Minä täytän heidät riemulla, kun he rukoilevat siellä. Minä hyväksyn polttouhrit ja teurasuhrit, jotka he tuovat alttarilleni. Ja minun temppelistäni tulee huone, jossa kaikki kansat saavat rukoilla.

        Ps. 22:27 (22:28) Muistakoot maan kansat tämän teon ja kääntykööt hänen puoleensa. Kumartakoot häntä myös vieraat heimot, 28 (22:29) sillä Herran on kuninkuus! Hänen valtansa alla ovat kaikki kansat. 29 (22:30) Vain häntä kumartakoot maan mahtavat, hänen eteensä langetkoot kaikki, jotka maan tomuun vaipuvat. He eivät voi elossa pysyä, 30 (22:31) mutta ne, jotka heidän jälkeensä tulevat, saavat palvella Herraa. He kertovat hänestä lapsilleen, 31 (22:32) ja vastedes syntyvälle kansalle he julistavat Herran hyvyyttä, sillä hän on tämän tehnyt.

        Ps. 102:15 (102:16) Kansat pelkäävät Herran nimeä, maan kuninkaat kumartavat häntä, 16 (102:17) kun Herra jälleen rakentaa Siionin ja ilmestyy kunniassaan. ... 21 (102:22) Siionissa kuulutetaan Herran nimeä, Jerusalem kaikuu hänen kiitostaan, 22 (102:23) kun kansat kokoontuvat yhteen, kun valtakunnat tulevat palvelemaan Herraa.

        Ps. 117:1 Kiittäkää Herraa, kaikki kansat! Ylistäkää häntä, kansakunnat! 2 Rajaton on hänen rakkautensa, iäti hän on meille uskollinen. Halleluja!


      • älävalehtele
        Pakanat.VTssä kirjoitti:

        Jeesus olin ensin toistamieltä, hän halusi koota kaikki maailman juuralaiset yhteen Jerusalemiin. Juutalaiset kuitenkin torjuivat Jeesuksen ja hylkäsivät tämän jo ennen pääsiäistä. Hän kuitenkin muutti mielensä. Ajatus Jumalan helmaan lankeavista pakanoista jotka tulevat Jerusalemiin ja kumartavat Herraa tulee kuitenkin jo heprealaisesta raamatusta. Esimerkiksi:

        Jes. 11:9 Kukaan ei tee pahaa, ei tuota turmiota minun pyhällä vuorellani, sillä maa on täynnä Herran tuntemusta niin kuin meri on vettä tulvillaan. 10 Sinä päivänä Iisain juurivesa kohoaa merkkiviirinä kansoille. Hänen luokseen pyrkivät kaikki kansat, hänen asuinsijaansa ympäröi kunnian hohde.

        Jes. 42:1 Katso: minun palvelijani, jolle minä annan voiman, minun valittuni, johon olen mieltynyt. Henkeni olen laskenut hänen ylleen, hän tuo oikeuden kansojen keskuuteen. 2 Ei hän huuda eikä melua, ei kuulu hänen äänensä kaduilla. 3 Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden. 4 Eikä hän murru, ei himmene hänen liekkinsä, vaan hän saattaa kaikkialla oikeuden voimaan. Hänen opetustaan ikävöivät kaukaiset rannat.

        Jes. 56:1 Näin sanoo Herra: -- Noudattakaa oikeutta, toteuttakaa vanhurskaus, sillä pelastus on lähellä, se tulee, kohta minä tuon julki vanhurskauteni. 2 Onnellinen se ihminen, joka näin tekee, autuas se ihmislapsi, joka tässä pysyy, se joka pitää loukkaamattomana sapatin pyhyyden ja varoo tekemästä pahaa. 3 Älköön murehtiko muukalaisen poika, joka on liittynyt Herran palvelijoiden joukkoon: "Näinkö Herra sulkee minut kansansa yhteydestä?" Älköön eunukki huokailko: "Minähän olen kuivettunut puu." 4 Sillä Herra sanoo näin: -- Myös eunukit, jotka pyhittävät minun sapattini, jotka tahtovat noudattaa minun mieltäni ja pysyvät minun liitossani, 5 saavat kunniakkaan nimen pyhäkössä, muurieni sisäpuolella. Heillekin minä luon muistomerkin, poikia ja tyttäriä kestävämmän, annan nimen, joka ei koskaan katoa. 6 Samalla tavoin myös muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herran palvelijoiden joukkoon, jotka rakastavat hänen nimeään ja kunnioittavat häntä, kaikki jotka varovat loukkaamasta sapatin pyhyyttä ja pysyvät minun liitossani, 7 he kaikki saavat tulla pyhälle vuorelleni. Minä täytän heidät riemulla, kun he rukoilevat siellä. Minä hyväksyn polttouhrit ja teurasuhrit, jotka he tuovat alttarilleni. Ja minun temppelistäni tulee huone, jossa kaikki kansat saavat rukoilla.

        Ps. 22:27 (22:28) Muistakoot maan kansat tämän teon ja kääntykööt hänen puoleensa. Kumartakoot häntä myös vieraat heimot, 28 (22:29) sillä Herran on kuninkuus! Hänen valtansa alla ovat kaikki kansat. 29 (22:30) Vain häntä kumartakoot maan mahtavat, hänen eteensä langetkoot kaikki, jotka maan tomuun vaipuvat. He eivät voi elossa pysyä, 30 (22:31) mutta ne, jotka heidän jälkeensä tulevat, saavat palvella Herraa. He kertovat hänestä lapsilleen, 31 (22:32) ja vastedes syntyvälle kansalle he julistavat Herran hyvyyttä, sillä hän on tämän tehnyt.

        Ps. 102:15 (102:16) Kansat pelkäävät Herran nimeä, maan kuninkaat kumartavat häntä, 16 (102:17) kun Herra jälleen rakentaa Siionin ja ilmestyy kunniassaan. ... 21 (102:22) Siionissa kuulutetaan Herran nimeä, Jerusalem kaikuu hänen kiitostaan, 22 (102:23) kun kansat kokoontuvat yhteen, kun valtakunnat tulevat palvelemaan Herraa.

        Ps. 117:1 Kiittäkää Herraa, kaikki kansat! Ylistäkää häntä, kansakunnat! 2 Rajaton on hänen rakkautensa, iäti hän on meille uskollinen. Halleluja!

        Raamattu edelleenkin puhuu vain juutalaisista. Juuralaisista kansoista, juutalaisista muukalaisista, juutalaisista kuninkaista jne. Se ei puhu mitään pakanoista tai muista ei-juutalaisista.


    • Voihanvitalis

      Ap.t.13:46 Silloin Paavali ja Barnabas puhuivat rohkeasti ja sanoivat: Teille oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnnätte sen luotanne ettekä katso itseänne mahdollisiksi iankaikkiseen elämään, niin katso, me käännymme pakanain puoleen.

      • Jälleen erittäin hyvä raamatunkohta! Ilman näitä meillä ei olisi Paavalia ja pakanaseurakuntia!


      • KTS kirjoitti:

        Jälleen erittäin hyvä raamatunkohta! Ilman näitä meillä ei olisi Paavalia ja pakanaseurakuntia!

        Ei olisi koska Jeesus kielsi menemästä ei juutalaisten luo mutta Paavali teki mitä itse tahtoi. Se Jeesuksesta, mutta minkä valtakunnan Paavali toi ja missä se nyt on? Kirkoissa? Ei kai,niitähän ei kaikissa muslimaissa saa edes olla, mikä sellainen Jumalan valtakunta on, jolta rajat voidaan sulkea ?


    • 12____13

      > Jeesus ei koskaan puhunut mitään pakanoista vaan pelkästään juutalaisista.

      Tuo ei minun mielestäni ole totta, koska Jeesus sanoi:

      "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
      Mat.28:19-20

      • VapahtajaOletSinä

        Huono ja verinen käsky. Millä ihmiskunta sitten pääsisi tuosta riesasta viimein eroon?


      • 12____13
        VapahtajaOletSinä kirjoitti:

        Huono ja verinen käsky. Millä ihmiskunta sitten pääsisi tuosta riesasta viimein eroon?

        > Huono ja verinen käsky.

        Täytyy olla aika sairas mielikuvitus, jos vedellä kastamisesta saa veristä. Vetistä voi olla, muttei veristä, ehkä sinulla oli kirjoitusvirhe?


    • Se tulee, tai paremminkin lähtee Jeesuksen lähetyskäskystä, " Menkää ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni..."

      • eriasia

        Lähetyskäsky ei tee kristiyistä Jumalan valittua omaisuukansaa.
        Me pakanat olemme oksastettuja jaloon viinipuuhun Jeesuksen kautta mutta me emme ole se viinipuu.


      • juuri.näin
        eriasia kirjoitti:

        Lähetyskäsky ei tee kristiyistä Jumalan valittua omaisuukansaa.
        Me pakanat olemme oksastettuja jaloon viinipuuhun Jeesuksen kautta mutta me emme ole se viinipuu.

        Juuri näin.


      • eriasia kirjoitti:

        Lähetyskäsky ei tee kristiyistä Jumalan valittua omaisuukansaa.
        Me pakanat olemme oksastettuja jaloon viinipuuhun Jeesuksen kautta mutta me emme ole se viinipuu.

        Väärin taas!

        Kristuksen valtakunnassa EI ole muita valittuja kuin Jumalan valitut "elektoi", jotka Hän valitsee ryhmästä "klektoi" kutsutut.

        ja Jumala ei katso henkilöön kutsuessaan ja valitessaan.

        HYVÄ!


    • On suuri virhe ja eksytys väittää, että Jeesus olisi tehnyt mitään kenenkään puolesta. Jeesus oli profeetta, joka kertoi meille, kuinka paratiisin saavutamme, mutta itse meidän on paikkamme lunastettava. Luottakaamme Jumalaan, sillä Hän on Laupias.

      • Jeesus saattoi leikisti vain yhden ihmisen paratiisiin. Mutta ei sekään varas mennyt paratiisiin, koska Jeesus valehteli hänelle. Jeesus meni yksin taivaaseen, jätti varkaan matkasta.


    • Itse asiassa koko pakanerottelu on epäraamatullista. Myös juutalaiset ovat "pakanoita"

      Sana on itse asiassa väärin käännetty. Se sana tarkoittaa kansaa tai kansoja yleensä:

      Myös juutalaiset ovat pakanoita sillä se sana tarkoittaa "kansaa" ja Israelin kansasta kätetään samaa nimitystä alkukielessä.

      Luukas
      23:2 Ja he alkoivat syyttää häntä sanoen: "Tämän me olemme havainneet villitsevän kansaamme (ethnos), kieltävän antamasta veroja keisarille ja sanovan itseään Kristukseksi, kuninkaaksi

      http://biblehub.com/interlinear/luke/23.htm

      • dfsrn

        Juutalaiset ovat juutalaisia eli Jumalan valittu kansa ja muut ovat pakanoita.


      • Ei pidä paikkaansa ja jopa kovapäinen Pietari oivalsi lopulta asian

        Ap.t.
        10:34 Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,
        10:35 vaan että jokaisessa kansassa (ethnos) se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.

        HYVÄ!


      • PakanainAlkuperä

        Sana pakana on johdettu latinan adjektiivista paganus, joka tarkoittaa maalaista tai kyläläistä. Nimitys johtuu siitä, että kristinusko oli sen varhaisina aikoina erityisesti kaupunkilaisten uskonto, maaseudulla asuvien ollessa vanhojen uskontojen kannattajia. Jo ennen kuin sana kristittyjen kielen­käytössä sai uskonnollisen merkityksensä, siihen oli liittynyt voimakkaita sivisty­mättö­myyteen viittaavia mieli­kuvia samaan tapaan kuin esimerkiksi suomen kielessä sanoihin moukka tai juntti.


      • totuus.vain.on.tämä
        KTS kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa ja jopa kovapäinen Pietari oivalsi lopulta asian

        Ap.t.
        10:34 Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,
        10:35 vaan että jokaisessa kansassa (ethnos) se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.

        HYVÄ!

        Jumala on tehyt kaikki liittonsa VAIN juutalaisten kanssa. Vain juutalaiset ovat Jumalkan valitti kansa ja Israel Jumalan heille antama maa jonka jakamaton pääkaupunki on Jerusalem.


      • Myös juutalaiset ovat pakanoita sillä se sana tarkoittaa "kansaa" ja Israelin kansasta kätetään samaa nimitystä alkukielessä.

        Luukas
        23:2 Ja he alkoivat syyttää häntä sanoen: "Tämän me olemme havainneet villitsevän kansaamme (ethnos), kieltävän antamasta veroja keisarille ja sanovan itseään Kristukseksi, kuninkaaksi

        http://biblehub.com/interlinear/luke/23.htm

        Niinsevaanmenee!


    • Minuakin kiinnostaisi tietää, missä kohtaa Raamattua sanotaan, että Jeesus on täyttänyt lain meidän puolestamme, olimme sitten juutalaisia tai pakanoita. Tätä olen monesti kysynyt, saamatta mitään vastausta.

    • Juutalaisuus ei pelasta ketään. Jeesus yksin pelastaa.

      Niinsevaanmenee

      • Raamattu sanoo: Koko Israel on pelastuva ja pelastus onnjuutalaisista🇮🇱🇮🇱🇮🇱


      • Ei vaan se sanoo:

        Roomalaiskirje:
        9:27 Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös.

        Tänäänkin suurin osa kuolevista juutalaisista kuolee uskomatta Jeesukseen.

        Niinsevaanmenee


      • raamatulle.uskollinen
        KTS kirjoitti:

        Ei vaan se sanoo:

        Roomalaiskirje:
        9:27 Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös.

        Tänäänkin suurin osa kuolevista juutalaisista kuolee uskomatta Jeesukseen.

        Niinsevaanmenee

        Paavali on valehtelija ja Jeesuksen opetuksen vääristelijä! Sinä rienaat ja pilkkaat nyt Pyhää Henkeä.


      • raamatulle.uskollinen kirjoitti:

        Paavali on valehtelija ja Jeesuksen opetuksen vääristelijä! Sinä rienaat ja pilkkaat nyt Pyhää Henkeä.

        Ai Paavali valehtelija?

        Onko uskopistevainen jonkun ihmelahkon jäsen?


      • Muistanet viedä tuota sanomaa myös muslimeille siis: vain Jeesus pelastaa, Allah ei pelasta, islam ei auta vaan vie helvettiin.
        Hiljattain nimitit täällä juutalaisuutta pimeydeksi ja laitoit linkkejä joissa kerrottiin juutalaista jotka olivat kääntyneet kristityiksi ja "löytäneet" Jeesuksen ja pelastuksen . Islam on tälllä hetkellä uskonto josta tulee eniten kääntyjiä kristinuskoon , eli täällä väittämäsi mukaan pelastuu Jeesuksen avulla . Näistä ja muista ex-muslimeista joista osa muuten joutuu jopa hengenvaaraan kristityiksi tunnustauduttuaan, on myös linkkejä. Et ole laittanut näitä tänne yhtään. Siis vaikka muslimitkaan eivät pelastu ilman Jeesusta - häpeätkö Jeesusta kun islamista on kyse?


    • kui2

      Voi voe kun niistä Jeesuksen sanomisista kiistellään, otapa tuosta nyt selvää sitten mikä on mitäkin.

      Eiköhän pitäne paikkaansa:"Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle", no jatko on toivoa tulen syttymisisestä..muistaakseni.

      Mutta eripurankin voinee tulkita tuleksi, ei rauhaa vaan tulta ja miekkaa ja miten tuo nyt menikään kokonaisuudessaan?-> ihmiset tappeelee Jeesuksen sanomisista kaiken aikaa. tapeltu on, peistä on väännetty, kaikki on yhtä sekavaa vyyhteä vaan, sotkuun mennyttä..ajat sitten.

      • Mistä kisteltiin 😳❓


      • kui2
        usko.vainen kirjoitti:

        Mistä kisteltiin 😳❓

        Enpäs selitäkään :D


      • kui2

        😂 😂


    • fhdth

      aloittaja on täysin oikeassa.

    • uskon.hedelmää

      Kukaan meistä ei pystynyt täyttämään Jumalan lakia, mutta vanhurskas Jeesus pystyi. Näin Raamatussa opetetaan. "Puolesta täyttämisistä" ja "korvausteologioista" en tiedä hölkkäsen pöläystä eikä tarvitsekaan tietää. Tämä ei liity tuollaisiin aiheisiin mitenkään.

      Taivaskelpoisuus on Jeesukselta jokaiselle joka Häneen uskoo. Taivaallinen Isä vetää Jeesuksen luo ja Häneen uskomaan ihmisiä eli kääntymys tapahtuu Jumalan voimasta. Parannuksen tekeminen synneistä ja sopivat, Jumalan mielen mukaiset teot seuraavat kääntymystä, ovat uskon hedelmää.

    • evlut101

      Jeesus paransi lukuisia ei-juutalaisia.

      Paavali omisti pitkälti käännytystyöuransa pakanakansoille. Paavalin kirjeetkin on kirjoitettu ei-juutalaisille. Eli tämä sama paavali, jonka jotkut haluaisivat homokommenttien vuoksi pyyhkiä Raamatusta on se henkilö, joka toi pelastuksen meille jotka emme ole juutalaista alkuperää.

    • Jos kristinoppi ei olisi tarkoitettu kaikille kansoille, niin silloin voitaisiin laittaa pillit pussiin ja ottaa jokin muu elämänkatsomus tilalle mutta Uudessa Testamentissa sanotaan seuraavasti joka merkitsee TÄYSTYRMÄYSTÄ niille, jotka yrittävät ympätä judaismia vanhaan kunnon ruisleipäkristinoppiin::

      Roomalaiskirje:
      1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
      2:10 mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!

    • näilläjouluun

      JUmala ei ole antanut mitään lakia pakanoille koskaan.

      pakanuudesta uskoon tuleville on pelkästään rakkauden laki ja uudenliiton uusi asema Kristuksessa, näin se vaan menee.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe