että vauva joka on kuollut ennen (hätä-)kastetta, ei pääse taivaaseen?? Eikös kaste ole Raamatun mukaan uskonsa tunnustaville (sitä nuoremmat eivät tarvitse kastetta) sekä pyyhkii omastatunnosta synnit? Eihän vauvalla ole mitään tuollaisia tunnollaan.
Uskotaanko luterilaisuudessa siis
131
665
Vastaukset
No ei oo nelivuotiaallakaan muuta kuin korkeintaan piparin varastaminen mutta niin vaan on helluntalaisten helvetissä nelivuotiaita lapsia, piparakakkuvarkaita täyttämässä helvetin eteisen lattiaa osapuilleen puolen metrin lihakasan verran näin vakuutti eräskin vanhimmiston jäsen.
- Takapenkkiläinen
Mikä se sellainen uskonto on, että lapsilta pitää viedä usko ja turva Isän Jumalan apuun ja tukeen? Lapsi opetetaan pelkäämään kehdosta asti.
Tuollaisella helvetinpelottelulla saadaan nöyrää karjaa käskyläisiksi. Johdon on helppo ohjailla mielipiteitä ja kannanottoja. Varmasti siinä on raha ja bisnes takana.
Millaisia omaisuuksia ko. uskonsuuntaus pyörittelee? - käsittämätöntä
Jos joku "vanhimmiston jäsen" on todella sanonut tuollaisen tuomion sanan 4-vuotiaista lapsista, niin ihmettelen, millä perusteella hän vanhimmistossa on. Jos mainitsemasi on valhetta, on se vakava valheeellinen syytös helluntailaisuutta kohtaan.
"Hellareista" on todella paljon vääriä käsityksiä, joita levitellään jostakin syystä. Jokainen vastaa tietysti sanomisistaan ja tekemisistään Jumalansa edessä.
- khp
Helvetissä on kyllä tilaa niille jotkaeivät usko Jeesukseen!
- kh.h
KTS kirjoitti:
Joo, esimerkiksi 99 % juutalaisista jotka eivät usko Jeesukseen.
Eikä 100% muslimeista.
- viiltävää
" Eikös kaste ole Raamatun mukaan uskonsa tunnustaville "
Tuollaista opetusta en löydä Raamatusta- kiinnostaase
millaisen löydät ?
kerro pari mallia sieltä kirjasta. - vmgh
Raamatussa ei kastettu muita kuin uskoon tulleita. Jos löydät jonkun esimerkkin muiden kuin uskoontulleiden kastamisesta niin laita toki se kohta.
- lukekaa.tarkemmin
kiinnostaase kirjoitti:
millaisen löydät ?
kerro pari mallia sieltä kirjasta.Raamattu ei opeta kirkon lapsikasteoppia Matteuksen evankeliumin luvussa 28 jakeissa 19 ja 20. Aapeli Saarisalon UT:n teksti Matt 28:19,20 on tarkempi käännös kreikankielestä kuin 33/38 käännöksen.
Jakeiden ajatus ja opetus on että evankeliumi Herrasta Jeesuksesta tulee julistaa kaikille kansoille ja tehdä evankeliumin julistuksen kautta opetuslapsia, jotka tulee kastaa vedessä.
Matt 28:19,20 ei siis opeta, että kaikki kansat täytyy tehdä opetuslapsiksi vedessä kastamalla.
Mark 16:
15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Markuksen evankeliumista käy selkeästi ilmi, että lähetyskäskyyn kuuluu ensin evankeliumin julistaminen, jonka jälkeen uskoon tulleet kastettiin. Opetuslapseksi tekeminen tapahtuu evankeliumin julistuksen kautta, ei vesikasteen kautta.
1 Kor 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
Matt 28:
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Alkutekstissä on sana matheteuo, joka tarkoittaa opettamista, olla opetuslapsi ja tehdä opetuslapseksi. Raamattua tutkimalla huomaamme, että ihmisistä tehdään opetuslapsia evankeliumin julistuksen kautta, ei vesikasteen kautta.
Tehtyään monta opetuslapsiksi
Raamattu todistaa myös muualla kuin Matt 28:19,20, että sana matheteuo tarkoittaa opetuslapseksi tekemistä, joka tapahtuu evankeliumin julistuksen kautta:
Apt 14:21 Ja julistettuaan evankeliumia siinä kaupungissa ja tehtyään monta opetuslapsiksi he palasivat Lystraan ja Ikonioniin ja Antiokiaan.
Apt 8:12 Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.
Apt 14:12 on alkutekstissä sana matheteuo, joka on tässä käännetty opetuslapseksi tekemisellä, joka tapahtui evankeliumin sanan julistuksen kautta. Apostolien tekojen kautta näemme kuinka opetuslapset toteuttivat Jeesuksen antaman lähetyskäskyn. Apostolien teoissa julistettiin evankeliumia, jonka kautta tehtiin ihmisistä opetuslapsia kun he uskoivat evankeliumin Herrasta Jeesuksesta, ja uskoon tulleet kastettiin aina uskoontulon jälkeen, pelastuksen seuraamuksena.
Apostolien tekojen luku 14 vahvistaa sen että lähetyskäsky ei opeta vesikasteen tekevän ihmisestä opetuslasta, vaan uskoon tuleminen evankeliumin julistuksen kautta.
Matt 28:19 alkutekstin mukainen ajatus on, että tulee mennä kaikkeen maailmaan ja tehdä kaikista kansoista opetuslapsia (evankeliumin julistuksen kautta) ja kastaa kaikista kansoista uskoontulleet sekä opettaa heitä pitämään kaikki mitä Jeesus on käskenyt (mitä Jumalan sana opettaa Uuden Liiton järjestyksen mukaan). - kiinostavaa
lukekaa.tarkemmin kirjoitti:
Raamattu ei opeta kirkon lapsikasteoppia Matteuksen evankeliumin luvussa 28 jakeissa 19 ja 20. Aapeli Saarisalon UT:n teksti Matt 28:19,20 on tarkempi käännös kreikankielestä kuin 33/38 käännöksen.
Jakeiden ajatus ja opetus on että evankeliumi Herrasta Jeesuksesta tulee julistaa kaikille kansoille ja tehdä evankeliumin julistuksen kautta opetuslapsia, jotka tulee kastaa vedessä.
Matt 28:19,20 ei siis opeta, että kaikki kansat täytyy tehdä opetuslapsiksi vedessä kastamalla.
Mark 16:
15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Markuksen evankeliumista käy selkeästi ilmi, että lähetyskäskyyn kuuluu ensin evankeliumin julistaminen, jonka jälkeen uskoon tulleet kastettiin. Opetuslapseksi tekeminen tapahtuu evankeliumin julistuksen kautta, ei vesikasteen kautta.
1 Kor 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
Matt 28:
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Alkutekstissä on sana matheteuo, joka tarkoittaa opettamista, olla opetuslapsi ja tehdä opetuslapseksi. Raamattua tutkimalla huomaamme, että ihmisistä tehdään opetuslapsia evankeliumin julistuksen kautta, ei vesikasteen kautta.
Tehtyään monta opetuslapsiksi
Raamattu todistaa myös muualla kuin Matt 28:19,20, että sana matheteuo tarkoittaa opetuslapseksi tekemistä, joka tapahtuu evankeliumin julistuksen kautta:
Apt 14:21 Ja julistettuaan evankeliumia siinä kaupungissa ja tehtyään monta opetuslapsiksi he palasivat Lystraan ja Ikonioniin ja Antiokiaan.
Apt 8:12 Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.
Apt 14:12 on alkutekstissä sana matheteuo, joka on tässä käännetty opetuslapseksi tekemisellä, joka tapahtui evankeliumin sanan julistuksen kautta. Apostolien tekojen kautta näemme kuinka opetuslapset toteuttivat Jeesuksen antaman lähetyskäskyn. Apostolien teoissa julistettiin evankeliumia, jonka kautta tehtiin ihmisistä opetuslapsia kun he uskoivat evankeliumin Herrasta Jeesuksesta, ja uskoon tulleet kastettiin aina uskoontulon jälkeen, pelastuksen seuraamuksena.
Apostolien tekojen luku 14 vahvistaa sen että lähetyskäsky ei opeta vesikasteen tekevän ihmisestä opetuslasta, vaan uskoon tuleminen evankeliumin julistuksen kautta.
Matt 28:19 alkutekstin mukainen ajatus on, että tulee mennä kaikkeen maailmaan ja tehdä kaikista kansoista opetuslapsia (evankeliumin julistuksen kautta) ja kastaa kaikista kansoista uskoontulleet sekä opettaa heitä pitämään kaikki mitä Jeesus on käskenyt (mitä Jumalan sana opettaa Uuden Liiton järjestyksen mukaan).Jeesuksen mukaan opetuslapsia tehdään kastamalla ja opettamalla. Opetuslapsia Jeesus ei käske kastamaan, eikä Jeesus käske opetuslapseuttaa evankeliumia julistamalla. Huvittaa kun tuo "lukekaa.tarkemmin " lisäilee Jeesuksen sanomisiin omiaan. Jos joku löytää käskyn kastaa vain uskovia tai kiellon kastaa lapsia, niin laittakaa kohtia.
- lukekaa.tarkemmin
kiinostavaa kirjoitti:
Jeesuksen mukaan opetuslapsia tehdään kastamalla ja opettamalla. Opetuslapsia Jeesus ei käske kastamaan, eikä Jeesus käske opetuslapseuttaa evankeliumia julistamalla. Huvittaa kun tuo "lukekaa.tarkemmin " lisäilee Jeesuksen sanomisiin omiaan. Jos joku löytää käskyn kastaa vain uskovia tai kiellon kastaa lapsia, niin laittakaa kohtia.
Ihan selvät Raamatun kohdat tuossa on. Mitä sinä et niissä ymmärrä?
- kiinnostavaa
lukekaa.tarkemmin kirjoitti:
Ihan selvät Raamatun kohdat tuossa on. Mitä sinä et niissä ymmärrä?
Sinähän lisäät sinne omiasi.
"Matt 28:19 alkutekstin mukainen ajatus on, että tulee mennä kaikkeen maailmaan ja tehdä kaikista kansoista opetuslapsia (evankeliumin julistuksen kautta) ja kastaa kaikista kansoista uskoontulleet sekä opettaa heitä pitämään kaikki mitä Jeesus on käskeny"
Jeesus ei käske tuollaista, vaan hän käskee tehdä kaikista kansoista opetuslapsia kastamalla ja opettamalla. Evankeliumin julistuksesta hän ei tuossa puhunut mitään. Mikä tuossa kohdassa on mitä et ymmärrä? - korjauspaikallaan
kiinnostavaa kirjoitti:
Sinähän lisäät sinne omiasi.
"Matt 28:19 alkutekstin mukainen ajatus on, että tulee mennä kaikkeen maailmaan ja tehdä kaikista kansoista opetuslapsia (evankeliumin julistuksen kautta) ja kastaa kaikista kansoista uskoontulleet sekä opettaa heitä pitämään kaikki mitä Jeesus on käskeny"
Jeesus ei käske tuollaista, vaan hän käskee tehdä kaikista kansoista opetuslapsia kastamalla ja opettamalla. Evankeliumin julistuksesta hän ei tuossa puhunut mitään. Mikä tuossa kohdassa on mitä et ymmärrä?"Jakeiden ajatus ja opetus on että evankeliumi Herrasta Jeesuksesta tulee julistaa kaikille kansoille ja tehdä evankeliumin julistuksen kautta opetuslapsia,"
Ei ole, vaan Jeesus sanoo selkäesti että opetuslapsia tehdään kastamalla ja opettamalla.
" opetuslapsia, jotka tulee kastaa vedessä"
Jeesus ei käske kastasmaan opeuslapsia, vaan tekemään opetuslapsia kastamisen ja opettamisen kautta.
Luehan tuo jae tarkemmin! Älä yritä kumota Jeesuksen sanoja väittämällä että "Raamattua tutkimalla huomaamme" jotakin muuta.
- Pudis55
Jos vanhantestamentin jumalasta on kyse niin hän haistelee ilokseen hiilillä käryävien vastasyntyneiden tuoksua ja kuuntelee niiden parkumista. Näin raamatun mukaan.
Taika-Jimin hokkuspokkusta on että vauva uudestisyntyy ja saa Pyhän Hengen lapsikatseessa. Em. asiat tapahtuvat, kun ihminen TULEE USKOON!
- Valkoinen.totuus
Uudestisyntyminen ja Pyhä Henki saadaan kasteessa Raamatun opetuksen mukaan. Tokihan Hengen voi saada ilman kastettakin.
- dnt
Valkoinen.totuus kirjoitti:
Uudestisyntyminen ja Pyhä Henki saadaan kasteessa Raamatun opetuksen mukaan. Tokihan Hengen voi saada ilman kastettakin.
Vauvat eivät synny uudesti päälakivalelulla.
- artuop
dnt kirjoitti:
Vauvat eivät synny uudesti päälakivalelulla.
Kasteessa syntyvät uudesti kuten muutkin.
artuop kirjoitti:
Kasteessa syntyvät uudesti kuten muutkin.
Älä viitsi höpistä, kaste ei synnytä ketään uudesti. Kaste on merkki siitä, että ihminen on tehnyt patannuksen ottanut Jeesuken elämänsä Herraksi ja syntynyt uudesti 🤓
- totuuttakehiin
usko.vainen kirjoitti:
Älä viitsi höpistä, kaste ei synnytä ketään uudesti. Kaste on merkki siitä, että ihminen on tehnyt patannuksen ottanut Jeesuken elämänsä Herraksi ja syntynyt uudesti 🤓
Älä viitsi höpoöttää, Raamattu opettaa selvästi että ihminen uudestisyntyy kasteessa. Se tulee selvästi esille. Missään ei Raamattu opeta että kaste olisi joku merkki parannuksesta. Sellainen on ihmiskeksintöä
totuuttakehiin kirjoitti:
Älä viitsi höpoöttää, Raamattu opettaa selvästi että ihminen uudestisyntyy kasteessa. Se tulee selvästi esille. Missään ei Raamattu opeta että kaste olisi joku merkki parannuksesta. Sellainen on ihmiskeksintöä
Kerroppas se kohta niin katsotaan sanooko 🤓
- totuuttakehiin
usko.vainen kirjoitti:
Kerroppas se kohta niin katsotaan sanooko 🤓
Joh. 3:5, Tit. 3:5, Ef. 5:26, Room. 6:3. Nyt on sun vuoros näyttää missä Raamattu kertoo kasteen olevan merkki!
Tämän lisäksi kun katsotaan alkukristittyken uskoa, niin kaste oli nimenomaan uudestisyntymisen peso, Tutki kirkkohistoriaa. Tämä siis ajalta jolloin Raamattua ei oltu vielä edes koottu totuuttakehiin kirjoitti:
Joh. 3:5, Tit. 3:5, Ef. 5:26, Room. 6:3. Nyt on sun vuoros näyttää missä Raamattu kertoo kasteen olevan merkki!
Tämän lisäksi kun katsotaan alkukristittyken uskoa, niin kaste oli nimenomaan uudestisyntymisen peso, Tutki kirkkohistoriaa. Tämä siis ajalta jolloin Raamattua ei oltu vielä edes koottuApt. 10:1-48, Apt. 11:17-18, Mattus 28:19-20, Mark. 16:15-16, 1.Kor 1:17, Apt14:21, Apt 8:12, Ef 1:13, Apt 8:12, Mark 16:16, Apt 18:18 jnejne
- totuuttakehiin
usko.vainen kirjoitti:
Apt. 10:1-48, Apt. 11:17-18, Mattus 28:19-20, Mark. 16:15-16, 1.Kor 1:17, Apt14:21, Apt 8:12, Ef 1:13, Apt 8:12, Mark 16:16, Apt 18:18 jnejne
Eipä sanota missään että Raamattu on merkki muille. Ei Jeesus olisi käskenyt kastaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, jos kaste olisi vain ihmisen merkki.
totuuttakehiin kirjoitti:
Eipä sanota missään että Raamattu on merkki muille. Ei Jeesus olisi käskenyt kastaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, jos kaste olisi vain ihmisen merkki.
Sanota, ei kai sitä sanoa tarvitse kun se on ilmiselvää🤓
Mutta missään ei sanota, että ensin olisivat kastettu ja sitten syntyneet uudesti ja tulleet uskoon. Ensin tultiin uskoon ja sitten kastettiin.- totuuttakehiin
usko.vainen kirjoitti:
Sanota, ei kai sitä sanoa tarvitse kun se on ilmiselvää🤓
Mutta missään ei sanota, että ensin olisivat kastettu ja sitten syntyneet uudesti ja tulleet uskoon. Ensin tultiin uskoon ja sitten kastettiin.Miten se voi olla ilmiselvää kun kukaan Raamatussa ei puhu sellaisesta eikä kukaan alkuseurakunnassakaan tuntenut moista. Kaste liitetään veteen ja pesuun useammasakin kohdassa. Kasteen ja uskon järjestys on sivuseikka.
totuuttakehiin kirjoitti:
Miten se voi olla ilmiselvää kun kukaan Raamatussa ei puhu sellaisesta eikä kukaan alkuseurakunnassakaan tuntenut moista. Kaste liitetään veteen ja pesuun useammasakin kohdassa. Kasteen ja uskon järjestys on sivuseikka.
Järjestys on täysin selvä: opetus, uskoon tulo, kaste 🤓
Katso lainaamani Raamatun kohdat. Jos löydät kohdan missä ensin kastettiin ja sitten tultiin uskoon ja sitten opetettiin niin kerro toki.- totuuttakehiin
usko.vainen kirjoitti:
Järjestys on täysin selvä: opetus, uskoon tulo, kaste 🤓
Katso lainaamani Raamatun kohdat. Jos löydät kohdan missä ensin kastettiin ja sitten tultiin uskoon ja sitten opetettiin niin kerro toki.Mutta kun se järjestys ei merkkaa. Pienten lasten kohdalla tehdään toisinpäin, kuten ymrpärileikkauksenkin kohdalla. Siitä taitaa joku esimerkki löytyä...
totuuttakehiin kirjoitti:
Mutta kun se järjestys ei merkkaa. Pienten lasten kohdalla tehdään toisinpäin, kuten ymrpärileikkauksenkin kohdalla. Siitä taitaa joku esimerkki löytyä...
Tottakai se merkkaa. Ympärileikkaus ei ollut mikään uskon merkki 😕
- totuuttakehiin
usko.vainen kirjoitti:
Tottakai se merkkaa. Ympärileikkaus ei ollut mikään uskon merkki 😕
Eikä sitä ole kastekaan. Kaste tuli ympärileikkauksen tilalle.
totuuttakehiin kirjoitti:
Eikä sitä ole kastekaan. Kaste tuli ympärileikkauksen tilalle.
Ei todellakan tullut. Miksi sitten myös tyttölapset vauvavalellaan 🤔❓
Lueppas nyt ihan rauhassa edellä laittamani Raamatun kohdat 😉- totuuttakehiin
usko.vainen kirjoitti:
Ei todellakan tullut. Miksi sitten myös tyttölapset vauvavalellaan 🤔❓
Lueppas nyt ihan rauhassa edellä laittamani Raamatun kohdat 😉Olen lukenut ne aika monta kertaa. Kastehan ei ole sukupuolisidonnainen. Ei ketään "vauvavalella" vaan kastetaan.
totuuttakehiin kirjoitti:
Olen lukenut ne aika monta kertaa. Kastehan ei ole sukupuolisidonnainen. Ei ketään "vauvavalella" vaan kastetaan.
Kaste ei ole sukupuolisidonnainen mutta ympärileikaus on.
Päähän veden valelu ei ole kaste. Raamatussa kaste on uskovan ihmisen upottaminen veteen. Kuten Jeesukin upotettiin Jordanin🤓- totuuttakehiin
usko.vainen kirjoitti:
Kaste ei ole sukupuolisidonnainen mutta ympärileikaus on.
Päähän veden valelu ei ole kaste. Raamatussa kaste on uskovan ihmisen upottaminen veteen. Kuten Jeesukin upotettiin Jordanin🤓Eipä puhu Raamattu upottamisestakaan mitään. Kaste toki sekin.
totuuttakehiin kirjoitti:
Eipä puhu Raamattu upottamisestakaan mitään. Kaste toki sekin.
Tottakai puhuu. Kaste sana on kääneety sanasta baptis - upottaa.
Lue esim. hoviherrasta ja Jeesuksesta jotka kastetiin joessa, eikä millään veden pirskottelulla leilistä 😉- totuuttkehiin
usko.vainen kirjoitti:
Tottakai puhuu. Kaste sana on kääneety sanasta baptis - upottaa.
Lue esim. hoviherrasta ja Jeesuksesta jotka kastetiin joessa, eikä millään veden pirskottelulla leilistä 😉Eipä puhu. Baptist tarkoittaa muutakiin kuin upottaa.
totuuttkehiin kirjoitti:
Eipä puhu. Baptist tarkoittaa muutakiin kuin upottaa.
Tässä kontekstissa se tarkoittaa upottaa🤓 Mutta kerro toki ne kohdat missä vauvoja päälakivaleltiin 🤔
- totuuttakehiin
usko.vainen kirjoitti:
Tässä kontekstissa se tarkoittaa upottaa🤓 Mutta kerro toki ne kohdat missä vauvoja päälakivaleltiin 🤔
Eipä puhu Raamattu upottamisesta.
totuuttakehiin kirjoitti:
Eipä puhu Raamattu upottamisesta.
Paljon enemmän kuin vauvavalelusta 😉
- totuuttakehiin
usko.vainen kirjoitti:
Paljon enemmän kuin vauvavalelusta 😉
Ihan saman verran.
- opetusta
totuuttakehiin kirjoitti:
Eipä puhu Raamattu upottamisesta.
"Eipä puhu Raamattu upottamisesta."
Kaste nimenomaan tarkoittaa upottamista!
Vauvavalelut eivät ole kastetta ollenkaan. Se on vain vauvojen päälaen valelua muutaman kerran vedellä pappien, kummien ja lasten omaisten tahdosta.
Täytyy aina ymmärtää, että Raamatun mukaan upottaminen eli kaste otetaan vain silloin kun ihminen tulee uskoon Jeesukseen. - tosiuskovainen
opetusta kirjoitti:
"Eipä puhu Raamattu upottamisesta."
Kaste nimenomaan tarkoittaa upottamista!
Vauvavalelut eivät ole kastetta ollenkaan. Se on vain vauvojen päälaen valelua muutaman kerran vedellä pappien, kummien ja lasten omaisten tahdosta.
Täytyy aina ymmärtää, että Raamatun mukaan upottaminen eli kaste otetaan vain silloin kun ihminen tulee uskoon Jeesukseen.Eipä puhu Raamattu upottamisesta mitään. Valelukaste on yksi kastetapa. Usko ei tee kastetta kasteeksi, täytyy aina ymmärtää että kaste on Jumalan teko meille.
- Jobinpostia
Joh.3:5 Jeesus vastasi: Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Ef.5:26 Hes.36:25
- KerrassaanIhmeellistä
Tuohan on kerrassaan hieno juttu jos on noin. Sehän tarkottaa suomeksi sitä, että kaikki luterilaiset ovat pyhiä ja uskovia! Siis aivan kaikki!
- grorika
KerrassaanIhmeellistä kirjoitti:
Tuohan on kerrassaan hieno juttu jos on noin. Sehän tarkottaa suomeksi sitä, että kaikki luterilaiset ovat pyhiä ja uskovia! Siis aivan kaikki!
Ei tuo sitä tarkoita
- KerrassaanIhmeellistä
grorika kirjoitti:
Ei tuo sitä tarkoita
Eikö se kaste siis toimikaan kaikkien kohdalla? Eikö kaikki papit hallitse sitä toimitusta vai miksi ei onnistu kaikkien kohdalla?
KerrassaanIhmeellistä kirjoitti:
Tuohan on kerrassaan hieno juttu jos on noin. Sehän tarkottaa suomeksi sitä, että kaikki luterilaiset ovat pyhiä ja uskovia! Siis aivan kaikki!
Kummallista kun siitä huolimatta heistä valtaosa elää jumalattomasti eikä edes usko Jumalaan Jeesuksesta puhumattakaan 🤔
- gorika
usko.vainen kirjoitti:
Kummallista kun siitä huolimatta heistä valtaosa elää jumalattomasti eikä edes usko Jumalaan Jeesuksesta puhumattakaan 🤔
Ja monet aikuisenakin kastetut elävät jumalattomasti. Ei se Jumalan tekoa tee tyhjäksi jos ihminen elää miten sattuu.
gorika kirjoitti:
Ja monet aikuisenakin kastetut elävät jumalattomasti. Ei se Jumalan tekoa tee tyhjäksi jos ihminen elää miten sattuu.
Minä en tunne yhtään uskovien kasteella käynyttä joka eläisi Jumalattomasti 🙂
- gorika
usko.vainen kirjoitti:
Minä en tunne yhtään uskovien kasteella käynyttä joka eläisi Jumalattomasti 🙂
Voi minä tiedän yhdenkin joka istuu vankilassa. Mutta ei liene kasteen vika :P
gorika kirjoitti:
Voi minä tiedän yhdenkin joka istuu vankilassa. Mutta ei liene kasteen vika :P
Vankilassa istuminen ei tarkoita, että hän olisi Jumalaton vai onko hän kieltänyt Jumalansa🤓❓
- gorika
usko.vainen kirjoitti:
Vankilassa istuminen ei tarkoita, että hän olisi Jumalaton vai onko hän kieltänyt Jumalansa🤓❓
No ainakin jotakin jumalatonta on tullut tehtyä, ei siellä turhaan istuta. Ei taida olla enää uskossa. Tosin Jumalahan sen vain näkee.
Kaste ei tee kenestäkään jumalista, ei vauvasta eikä aikuisesta.
Omasta itsestä se lähtee jos lähtee.gorika kirjoitti:
No ainakin jotakin jumalatonta on tullut tehtyä, ei siellä turhaan istuta. Ei taida olla enää uskossa. Tosin Jumalahan sen vain näkee.
Miten tehdään jumaltonta🤔❓ Mutta jos ei ole uskossa niin se on ihan eri juttu.
- gorika
usko.vainen kirjoitti:
Miten tehdään jumaltonta🤔❓ Mutta jos ei ole uskossa niin se on ihan eri juttu.
No siis rikkomalla Jumalan lakia, kait. :D En tiedä oliko termi nyt ihan kieliopin mukainen...
gorika kirjoitti:
No siis rikkomalla Jumalan lakia, kait. :D En tiedä oliko termi nyt ihan kieliopin mukainen...
Myös Jumalaan uskovat rikkovat Jumalan lakeja. Vain Jeesus eli synnittömän elämän 🤓
- gorika
usko.vainen kirjoitti:
Myös Jumalaan uskovat rikkovat Jumalan lakeja. Vain Jeesus eli synnittömän elämän 🤓
Touche, sanoisin!
- eimitään
gorika kirjoitti:
Ja monet aikuisenakin kastetut elävät jumalattomasti. Ei se Jumalan tekoa tee tyhjäksi jos ihminen elää miten sattuu.
,,,JUmalan tekoa.... mitä se tarkoittaa mukamas nyt tässä kohtaa kerro?!
- näinsemeneehei
eimitään kirjoitti:
,,,JUmalan tekoa.... mitä se tarkoittaa mukamas nyt tässä kohtaa kerro?!
Jumalan tekoa meinaa että Jumala toimii.
- IkuisenElämänVettä
Raamatun mukaan Daavidin vauvana kuollut lapsi, jota ei ollut kastettu, pääsi Taivaaseen eli samaan paikkaan kuin Daavidkin meni. Myös ristin ryöväri, jota todennäk. ei ollut kastettu, pääsi Jeesuksen sanojen mukaan paratiisiin.
Johanneksen evankeliumissa vesi tarkoittaa monin paikoin Jumalan sanaa ja Henkeä, ei kastevettä joka on h2o:ta. Eli kohdan Joh. 3:5 ("Jeesus vastasi: Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan") Jeesus täydentää opettamalla jo seuraavan luvun alussa kaivon vedestä eli h2o:sta: "Jeesus vastasi hänelle: »Joka juo tätä vettä, sen tulee uudelleen jano, 14 mutta joka juo minun antamaani vettä, ei enää koskaan ole janoissaan. Siitä vedestä, jota minä annan, tulee hänessä lähde, joka kumpuaa ikuisen elämän vettä.» " (Joh. 4:13-14)
Raamatussa puhutaan siis kahdenlaisesta vedestä, h2o:sta (=kastevesi) ja ikuisen elämän vedestä.
Ikuisen elämän antaa vain Jumalan Sanan ja Hengen eli Kristus-evankeliumin uskossa vastaanottaminen. Ja edelleen Raamatun mukaan sitten mennään kasteelle.
Vain luterilaisuudessa ja roomalaiskatolisuudessa opetetaan, että kastamattomana kuolleet vauvat joutuvat kadotukseen. Raamatussa niin ei opeteta.- näinpäon
Näin on. Ja kun tarkoitetaan kastetta, Raamattu käyttää sanaa kaste.
- näinsemeneehei
näinpäon kirjoitti:
Näin on. Ja kun tarkoitetaan kastetta, Raamattu käyttää sanaa kaste.
Ei luterilaisuus opeta että kastamattomat vauvat joutuvat kadotukseen. Kasteeseen liittyy ilmaiseut "vesi ja Henki" ja "vesi ja Sana"
- gork
näinsemeneehei kirjoitti:
Ei luterilaisuus opeta että kastamattomat vauvat joutuvat kadotukseen. Kasteeseen liittyy ilmaiseut "vesi ja Henki" ja "vesi ja Sana"
Se on just noin! Pysytään siinä apostolisessa todistuksekssa mikä alkukristityiltä noista kohdista on, eikä mennä tuhat vuotta sitten syntyneiden porukoiden uusiin selityksiin
- näinpäon
näinsemeneehei kirjoitti:
Ei luterilaisuus opeta että kastamattomat vauvat joutuvat kadotukseen. Kasteeseen liittyy ilmaiseut "vesi ja Henki" ja "vesi ja Sana"
Aamen.
- EnKäsitä
näinpäon kirjoitti:
Aamen.
Mutta se kuitenkin sanotaan, että kasteessa tullaan Jumalan lapsiksi. Niin jos tuo on totta niin kaikki luterilaisethan on uskovia ja pyhiä? Vai ovatko? Jos ei, niin miksi ei?
- Minäkäsitän
EnKäsitä kirjoitti:
Mutta se kuitenkin sanotaan, että kasteessa tullaan Jumalan lapsiksi. Niin jos tuo on totta niin kaikki luterilaisethan on uskovia ja pyhiä? Vai ovatko? Jos ei, niin miksi ei?
Ovat otettu Jumalan lapseksi mutta eivät sitä epäuskonsa tähden ole.
- näinpäon
Minäkäsitän kirjoitti:
Ovat otettu Jumalan lapseksi mutta eivät sitä epäuskonsa tähden ole.
Kyllä, uskovainen menee kasteelle. Uskon synnyttää Jumalan sanan kuuleminen, Henki ja Sana, ikuisen elämän vesi.
- näinsemeneetotta
näinpäon kirjoitti:
Kyllä, uskovainen menee kasteelle. Uskon synnyttää Jumalan sanan kuuleminen, Henki ja Sana, ikuisen elämän vesi.
Niin menee ellei ole jo kastettu.
- Jostain.apua.heillekin
Entä auttaisiko enkeleihin uskovia homoterapia?
- Ville-pappi
Hyvä kysymys, joka vaatii selvennystä. Kyse on yleisestä virheellisestä käsityksestä, mitä arvellaan luterilaiseksi. Mitä siis luterilaisuus opettaa lapsen uskosta ja syntisyydestä?
Ero on tehtävä synnin ja syntisyyden välillä. Melko yleinen harhaluulo on väittää, että ihminen tulee syntiseksi tekemällä syntiä. Asia on juuri päinvastoin: Syntinen tekee syntiä. Jok'ikinen syntyvä ihminen on syntinen, joka ei ole aiheutunut hänen omasta toimestaan, vaan on seurausta syntiinlankeemuksesta. Jokainen ihminen syntyy synnin alle ja kantaa syntiinlankeemuksen ikäviä seurauksia mukanaan, kuten turmeltuneisuutta, kuolevaisuutta ja kyvyn tehdä väärin, ja etenkin kyvyn erottaa hyvä ja paha toisistaan.
Lapsen viattomuus ei olekaan niin yksinkertainen kuin voisi ajatella. Jopa melko pieni lapsi ennen kuin hän ylipäätään osaa ilmaista itseään selkeästi tai ymmärtää tietoisesti oikean ja väärän toisitaan, tajuaa kyllä oikeudenmukaisuuden. Tämä on aika merkittävä asia, sillä oikeudenmukaisuus edellyttää sisäsyntyistä tajua oikeasta ja väärästä, sekä hyvästä ja pahasta. Itse tulkitsen tämän myös merkkinä juuri tästä ihmisluonnon kantamasta turmeltuneisuudesta, eli syntisyydestä. Lisäksi pieni lapsikin pystyy tekemään väärin, vaikkei hän sitä ymmärrä esim. lyödessään nuorempaa tai vanhempaa sisarustaan.
Kasteen merkitys luterilaisessa opetuksessa nousee ihmisen syntisyydestä käsin - mistä Jeesus vapauttaa ja mihin hän vapauttaa. Toinen asia on lapsen usko. Uskooko lapsi? Jeesuksen opetuksen perusteella kyllä uskoo, koska usko on Jumalan valtakunnan vastaanottamista. Usko ei siis ole vain tietoinen asia, vaan suhde ja luottamusta. Lapsen kohdalla painottuu juuri nämä jälkimmäiset - usko luottamuksena ja suhteena. Eli onko lapsi kadotuksen alainen luterilaisen opetuksen mukaan? Syntisyytensä perusteella kyllä, mutta uskonsa perusteella ei. Lapsi ottaa Jumalan valtakunnan vastaan ja se on uskon perusteella, joka lapsella on puhtainta mitä voi löytyä. Siksi Jeesuskin painottaa lapsen esimerkillisyyttä. Tässä säilyy se kristillisyyden jännite syntisyyden ja vanhurskauden suhteen - kristitty on sekä syntinen että vanhurskas yhtä aikaa, syntisyytensä perusteella kadotettu, mutta uskonsa perusteella pelastettu ja vanhurskas.
Pieni lapsi on suositeltavaa kastaa mahdollisimman pian, koska se on seurakunnan jäsenyyteen eli Kristuksen ruumiiseen liittymistä. Ja Raamatun opetuksen perusteella se on samalla Kristuksen kanssa kuolemista ja ylösnousemista, eli valtavan suuria lahjoja Jumalalta (pelastustapahtuman vastaanottamista ja tapahtumista kastettavan kohdalla) sekä uudestisyntymistä vedestä ja Hengestä, kuten Jeesus Johanneksen evankeliumissa asiasta opettaa.- Ville-pappi
Mutta kastamattomana kuollut lapsi ei joudu kadotukseen, koska uskonsa vuoksi lapsi on jo vastaanottanut Jumalan valtakunnan.
- opetustalisää
Ville-pappi kirjoitti:
Mutta kastamattomana kuollut lapsi ei joudu kadotukseen, koska uskonsa vuoksi lapsi on jo vastaanottanut Jumalan valtakunnan.
Vauva ei joudu kadotukseen, koska hän ei ole syntiä tehnyt!
Kun synti tulee ihmiseen niin hän kuolee ja tarvitsee Jeesuksen pelastusta.
Room. 7:8
Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut.
Room. 7:9
Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi,
1. Kor. 15:56
Mutta kuoleman ota on synti, ja synnin voima on laki.
Synnin voima on laki eikä vauva kuolleena syntynyt vauva ole syntiä ehtinyt tehdä eli hän ei ole rikkonut Jumalan lakia. - EnYmmärrä
Ville-pappi kirjoitti:
Mutta kastamattomana kuollut lapsi ei joudu kadotukseen, koska uskonsa vuoksi lapsi on jo vastaanottanut Jumalan valtakunnan.
Ovatko siis kaikki lapsena lastetut Jumalan lapsia?
- EtNäköjään
EnYmmärrä kirjoitti:
Ovatko siis kaikki lapsena lastetut Jumalan lapsia?
Oliko noita Simon Jeesuksen opetuslapsi?
- Ville-pappi
Jeesus sanoo itse olevansa ainoa tie Isän luokse Taivaan kotiin eikä muuta reittiä sinne ole kuin hän (Joh. 14:6). Nyt kerrot, että lasten kohdalla on olemassa ohitusreitti ohitse Jeesuksen, vaikka Jeesus sanoo olevansa se ainoa tie.
Kieltämättä erittäin omituinen ajatus. Jeesus on pelastaja, muttei häntä kuitenkaan tarvita pelastajana...
Laki toimii synnin voimana, mutta oli ihminen tietoinen laista tai ei, laki antaa voiman synnille ilman asian tiedostamistakaan. Itse saatan tehdä syntiä myös älyämättä sitä, että se Jumalan lain silmissä on syntiä. Myöhemmin asia sitten selviää, kun tulen tietoiseksi lain määräyksestä. Kuvauksesi ei toimi, koska ihminen voi rikkoa Jumalan lakia tietämättä, että tekee niin. Jumalan laki ei nimittäin katoa minnekään eikä sen voima, puhtaus ja pyhyys muutu. Laki on kerran annettu, joten se on voimassa tiesi ihminen sitä tai ei.
Ihminen syntyy synnin alaisuuteen ja sen osoittaa Raamatun sana:
"Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt." (Ps. 51:7)
Samasta kuvaa selvästi myös:
"Ja kun Herra tunsi uhrisavun tuoksun, hän sanoi mielessään: »Minä en enää koskaan kiroa maata ihmisen tähden, vaikka ihmisen ajatukset ja teot ovat pahat nuoruudesta saakka, enää en hävitä kaikkea elävää, niin kuin tein." (1. Moos. 8:21)
Kohtia on muitakin, jotka kuvaavat ihmisen synninnäistä kykyä rikkoa Jumalan lakia.
Siinä olet oikeassa, ettei lapsi ole tehnyt syntiä, mutta pelastus ei tarkoita vain sitä, että syntisyys tulee vasta syntiä tehtyä ja siihen tarvitaan pelastusta. Koko asia menee melko naurettavaksi: Jotta ihminen voisi pelastua ja olla Jumalan lapsi ynnä Jeesuksen oma, pitää hänen tätä varten tehdä ensin syntiä, jotta hän voisi katua sitä ja tehdä uskonratkaisun... Eli synti on yksi Jeesukselle kuulumisen ehto. Tätä ei ole yksikään vanhoista kirkoita ikipäivänä edellyttänyt, vaan se on esiinmarssinut 1800-luvulla syntyneen vapaakristillisen herätyksen seurauksena.
Lapsi kykenee tekemään syntiä kasvaessaan ja pelastus on myös pelastumista syntiinlankeemuksen aiheuttamista seurauksista, mm. ihmisluonnon turmeltumisesta ja kuolemasta. - kristillistäopetusta
Ville-pappi kirjoitti:
Jeesus sanoo itse olevansa ainoa tie Isän luokse Taivaan kotiin eikä muuta reittiä sinne ole kuin hän (Joh. 14:6). Nyt kerrot, että lasten kohdalla on olemassa ohitusreitti ohitse Jeesuksen, vaikka Jeesus sanoo olevansa se ainoa tie.
Kieltämättä erittäin omituinen ajatus. Jeesus on pelastaja, muttei häntä kuitenkaan tarvita pelastajana...
Laki toimii synnin voimana, mutta oli ihminen tietoinen laista tai ei, laki antaa voiman synnille ilman asian tiedostamistakaan. Itse saatan tehdä syntiä myös älyämättä sitä, että se Jumalan lain silmissä on syntiä. Myöhemmin asia sitten selviää, kun tulen tietoiseksi lain määräyksestä. Kuvauksesi ei toimi, koska ihminen voi rikkoa Jumalan lakia tietämättä, että tekee niin. Jumalan laki ei nimittäin katoa minnekään eikä sen voima, puhtaus ja pyhyys muutu. Laki on kerran annettu, joten se on voimassa tiesi ihminen sitä tai ei.
Ihminen syntyy synnin alaisuuteen ja sen osoittaa Raamatun sana:
"Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt." (Ps. 51:7)
Samasta kuvaa selvästi myös:
"Ja kun Herra tunsi uhrisavun tuoksun, hän sanoi mielessään: »Minä en enää koskaan kiroa maata ihmisen tähden, vaikka ihmisen ajatukset ja teot ovat pahat nuoruudesta saakka, enää en hävitä kaikkea elävää, niin kuin tein." (1. Moos. 8:21)
Kohtia on muitakin, jotka kuvaavat ihmisen synninnäistä kykyä rikkoa Jumalan lakia.
Siinä olet oikeassa, ettei lapsi ole tehnyt syntiä, mutta pelastus ei tarkoita vain sitä, että syntisyys tulee vasta syntiä tehtyä ja siihen tarvitaan pelastusta. Koko asia menee melko naurettavaksi: Jotta ihminen voisi pelastua ja olla Jumalan lapsi ynnä Jeesuksen oma, pitää hänen tätä varten tehdä ensin syntiä, jotta hän voisi katua sitä ja tehdä uskonratkaisun... Eli synti on yksi Jeesukselle kuulumisen ehto. Tätä ei ole yksikään vanhoista kirkoita ikipäivänä edellyttänyt, vaan se on esiinmarssinut 1800-luvulla syntyneen vapaakristillisen herätyksen seurauksena.
Lapsi kykenee tekemään syntiä kasvaessaan ja pelastus on myös pelastumista syntiinlankeemuksen aiheuttamista seurauksista, mm. ihmisluonnon turmeltumisesta ja kuolemasta."Jeesus sanoo itse olevansa ainoa tie Isän luokse Taivaan kotiin eikä muuta reittiä sinne ole kuin hän (Joh. 14:6)."
Eli kaste ei ole reitti Jumalan luokse. Tässäkin kohdin kirkko opettaa väärin, että kaste pelastaisi. Kaste ei pelasta vaan usko Jeesukseen pelastaa.
"Nyt kerrot, että lasten kohdalla on olemassa ohitusreitti ohitse Jeesuksen, vaikka Jeesus sanoo olevansa se ainoa tie."
Juuri näin! Kyse on nyt vauvoista. Vauvat pelastuvat koska heidänkaltaistensa on Taivasten Valtakunta. Voi hyvin puhua myös ohitusreitistä, sillä tämän toteaja on Jeesus, joka kyllä voi "kohdella" Sanaansa miten tahtoo.
Vielä lisään, että vauvahan, kuten myös lapset, saavat tulla Jeesuksen luokse tuosta vaan. Kirkon papit, juutalaisten lailla, kyllä yrittävät estää lapsia tulemasta Jeesuksen luo suoraa päätä, mutta Jeesus toteaa toisin. Jeesus on siis se tie pelastukseen kuten Sanassa todetaan. - kristillistäopetusta
Ville-pappi kirjoitti:
Jeesus sanoo itse olevansa ainoa tie Isän luokse Taivaan kotiin eikä muuta reittiä sinne ole kuin hän (Joh. 14:6). Nyt kerrot, että lasten kohdalla on olemassa ohitusreitti ohitse Jeesuksen, vaikka Jeesus sanoo olevansa se ainoa tie.
Kieltämättä erittäin omituinen ajatus. Jeesus on pelastaja, muttei häntä kuitenkaan tarvita pelastajana...
Laki toimii synnin voimana, mutta oli ihminen tietoinen laista tai ei, laki antaa voiman synnille ilman asian tiedostamistakaan. Itse saatan tehdä syntiä myös älyämättä sitä, että se Jumalan lain silmissä on syntiä. Myöhemmin asia sitten selviää, kun tulen tietoiseksi lain määräyksestä. Kuvauksesi ei toimi, koska ihminen voi rikkoa Jumalan lakia tietämättä, että tekee niin. Jumalan laki ei nimittäin katoa minnekään eikä sen voima, puhtaus ja pyhyys muutu. Laki on kerran annettu, joten se on voimassa tiesi ihminen sitä tai ei.
Ihminen syntyy synnin alaisuuteen ja sen osoittaa Raamatun sana:
"Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt." (Ps. 51:7)
Samasta kuvaa selvästi myös:
"Ja kun Herra tunsi uhrisavun tuoksun, hän sanoi mielessään: »Minä en enää koskaan kiroa maata ihmisen tähden, vaikka ihmisen ajatukset ja teot ovat pahat nuoruudesta saakka, enää en hävitä kaikkea elävää, niin kuin tein." (1. Moos. 8:21)
Kohtia on muitakin, jotka kuvaavat ihmisen synninnäistä kykyä rikkoa Jumalan lakia.
Siinä olet oikeassa, ettei lapsi ole tehnyt syntiä, mutta pelastus ei tarkoita vain sitä, että syntisyys tulee vasta syntiä tehtyä ja siihen tarvitaan pelastusta. Koko asia menee melko naurettavaksi: Jotta ihminen voisi pelastua ja olla Jumalan lapsi ynnä Jeesuksen oma, pitää hänen tätä varten tehdä ensin syntiä, jotta hän voisi katua sitä ja tehdä uskonratkaisun... Eli synti on yksi Jeesukselle kuulumisen ehto. Tätä ei ole yksikään vanhoista kirkoita ikipäivänä edellyttänyt, vaan se on esiinmarssinut 1800-luvulla syntyneen vapaakristillisen herätyksen seurauksena.
Lapsi kykenee tekemään syntiä kasvaessaan ja pelastus on myös pelastumista syntiinlankeemuksen aiheuttamista seurauksista, mm. ihmisluonnon turmeltumisesta ja kuolemasta."Laki toimii synnin voimana, mutta oli ihminen tietoinen laista tai ei, laki antaa voiman synnille ilman asian tiedostamistakaan. "
Jotta laki toimisi niin ihmisen täytyy tiedostaa tämä Jumalan laki, jota sitten voisi rikkoa ja pelastus koituisi uskosta Jeesukseen. Vauvojen kohdalla laki ei vielä toimi käytännössä, koska vauva ei syntiä voi tehdä eikä siis lain rikkomusta. Näin vauva pelastuu Jeesuksen Sanan vuoksi eli "Antakaa lasten tulla ...". - kristillistäopetusta
Ville-pappi kirjoitti:
Jeesus sanoo itse olevansa ainoa tie Isän luokse Taivaan kotiin eikä muuta reittiä sinne ole kuin hän (Joh. 14:6). Nyt kerrot, että lasten kohdalla on olemassa ohitusreitti ohitse Jeesuksen, vaikka Jeesus sanoo olevansa se ainoa tie.
Kieltämättä erittäin omituinen ajatus. Jeesus on pelastaja, muttei häntä kuitenkaan tarvita pelastajana...
Laki toimii synnin voimana, mutta oli ihminen tietoinen laista tai ei, laki antaa voiman synnille ilman asian tiedostamistakaan. Itse saatan tehdä syntiä myös älyämättä sitä, että se Jumalan lain silmissä on syntiä. Myöhemmin asia sitten selviää, kun tulen tietoiseksi lain määräyksestä. Kuvauksesi ei toimi, koska ihminen voi rikkoa Jumalan lakia tietämättä, että tekee niin. Jumalan laki ei nimittäin katoa minnekään eikä sen voima, puhtaus ja pyhyys muutu. Laki on kerran annettu, joten se on voimassa tiesi ihminen sitä tai ei.
Ihminen syntyy synnin alaisuuteen ja sen osoittaa Raamatun sana:
"Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt." (Ps. 51:7)
Samasta kuvaa selvästi myös:
"Ja kun Herra tunsi uhrisavun tuoksun, hän sanoi mielessään: »Minä en enää koskaan kiroa maata ihmisen tähden, vaikka ihmisen ajatukset ja teot ovat pahat nuoruudesta saakka, enää en hävitä kaikkea elävää, niin kuin tein." (1. Moos. 8:21)
Kohtia on muitakin, jotka kuvaavat ihmisen synninnäistä kykyä rikkoa Jumalan lakia.
Siinä olet oikeassa, ettei lapsi ole tehnyt syntiä, mutta pelastus ei tarkoita vain sitä, että syntisyys tulee vasta syntiä tehtyä ja siihen tarvitaan pelastusta. Koko asia menee melko naurettavaksi: Jotta ihminen voisi pelastua ja olla Jumalan lapsi ynnä Jeesuksen oma, pitää hänen tätä varten tehdä ensin syntiä, jotta hän voisi katua sitä ja tehdä uskonratkaisun... Eli synti on yksi Jeesukselle kuulumisen ehto. Tätä ei ole yksikään vanhoista kirkoita ikipäivänä edellyttänyt, vaan se on esiinmarssinut 1800-luvulla syntyneen vapaakristillisen herätyksen seurauksena.
Lapsi kykenee tekemään syntiä kasvaessaan ja pelastus on myös pelastumista syntiinlankeemuksen aiheuttamista seurauksista, mm. ihmisluonnon turmeltumisesta ja kuolemasta."Ihminen syntyy synnin alaisuuteen ja sen osoittaa Raamatun sana:
"Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt." (Ps. 51:7)"
Tuossa ei kuitenkaan todeta, että ihminen olisi syntynyt syntisenä! Siinä tuodaan vain esiin se, että ihmisen vanhemmat ovat synnissä ja synnin alaisuudessa!
Muuten tuossa on outo ilmaisu - - äiti siittänyt synnissä??? Äiti synnyttää, mutta mies siittää!
Muutenkin tämä jae tarvitsisi tarkempaa tutkintaa. - kristillistäopetusta
Ville-pappi kirjoitti:
Jeesus sanoo itse olevansa ainoa tie Isän luokse Taivaan kotiin eikä muuta reittiä sinne ole kuin hän (Joh. 14:6). Nyt kerrot, että lasten kohdalla on olemassa ohitusreitti ohitse Jeesuksen, vaikka Jeesus sanoo olevansa se ainoa tie.
Kieltämättä erittäin omituinen ajatus. Jeesus on pelastaja, muttei häntä kuitenkaan tarvita pelastajana...
Laki toimii synnin voimana, mutta oli ihminen tietoinen laista tai ei, laki antaa voiman synnille ilman asian tiedostamistakaan. Itse saatan tehdä syntiä myös älyämättä sitä, että se Jumalan lain silmissä on syntiä. Myöhemmin asia sitten selviää, kun tulen tietoiseksi lain määräyksestä. Kuvauksesi ei toimi, koska ihminen voi rikkoa Jumalan lakia tietämättä, että tekee niin. Jumalan laki ei nimittäin katoa minnekään eikä sen voima, puhtaus ja pyhyys muutu. Laki on kerran annettu, joten se on voimassa tiesi ihminen sitä tai ei.
Ihminen syntyy synnin alaisuuteen ja sen osoittaa Raamatun sana:
"Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt." (Ps. 51:7)
Samasta kuvaa selvästi myös:
"Ja kun Herra tunsi uhrisavun tuoksun, hän sanoi mielessään: »Minä en enää koskaan kiroa maata ihmisen tähden, vaikka ihmisen ajatukset ja teot ovat pahat nuoruudesta saakka, enää en hävitä kaikkea elävää, niin kuin tein." (1. Moos. 8:21)
Kohtia on muitakin, jotka kuvaavat ihmisen synninnäistä kykyä rikkoa Jumalan lakia.
Siinä olet oikeassa, ettei lapsi ole tehnyt syntiä, mutta pelastus ei tarkoita vain sitä, että syntisyys tulee vasta syntiä tehtyä ja siihen tarvitaan pelastusta. Koko asia menee melko naurettavaksi: Jotta ihminen voisi pelastua ja olla Jumalan lapsi ynnä Jeesuksen oma, pitää hänen tätä varten tehdä ensin syntiä, jotta hän voisi katua sitä ja tehdä uskonratkaisun... Eli synti on yksi Jeesukselle kuulumisen ehto. Tätä ei ole yksikään vanhoista kirkoita ikipäivänä edellyttänyt, vaan se on esiinmarssinut 1800-luvulla syntyneen vapaakristillisen herätyksen seurauksena.
Lapsi kykenee tekemään syntiä kasvaessaan ja pelastus on myös pelastumista syntiinlankeemuksen aiheuttamista seurauksista, mm. ihmisluonnon turmeltumisesta ja kuolemasta."Jotta ihminen voisi pelastua ja olla Jumalan lapsi ynnä Jeesuksen oma, pitää hänen tätä varten tehdä ensin syntiä, jotta hän voisi katua sitä ja tehdä uskonratkaisun... "
Ei ollenkaan outoa. Paavalihan selittää kuvion tosi hyvin Jeesuksen lähettämän Pyhän Hengen opettamana.
Laki tuottaa synnin ...
Room. 2:14
Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
Room. 4:15
Sillä laki saa aikaan vihaa; mutta missä lakia ei ole, siellä ei ole rikkomustakaan.
Room. 7:5
Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
Laki herättää synnin himot ja näin kannamme hedelmää kuolemalle, minkä laki aiheuttaa. - oikeaaopetusta
kristillistäopetusta kirjoitti:
"Ihminen syntyy synnin alaisuuteen ja sen osoittaa Raamatun sana:
"Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt." (Ps. 51:7)"
Tuossa ei kuitenkaan todeta, että ihminen olisi syntynyt syntisenä! Siinä tuodaan vain esiin se, että ihmisen vanhemmat ovat synnissä ja synnin alaisuudessa!
Muuten tuossa on outo ilmaisu - - äiti siittänyt synnissä??? Äiti synnyttää, mutta mies siittää!
Muutenkin tämä jae tarvitsisi tarkempaa tutkintaa." Tässäkin kohdin kirkko opettaa väärin, että kaste pelastaisi. "
Ihan suoraan Raamattu sanoo että kaste pelastaa.
Ei Raamattu tunne mitään ohitusreittejä, vaan usko Kristukseen on ainoa tie kaiken ikäisillä. - kristillistäopetusta
Ville-pappi kirjoitti:
Jeesus sanoo itse olevansa ainoa tie Isän luokse Taivaan kotiin eikä muuta reittiä sinne ole kuin hän (Joh. 14:6). Nyt kerrot, että lasten kohdalla on olemassa ohitusreitti ohitse Jeesuksen, vaikka Jeesus sanoo olevansa se ainoa tie.
Kieltämättä erittäin omituinen ajatus. Jeesus on pelastaja, muttei häntä kuitenkaan tarvita pelastajana...
Laki toimii synnin voimana, mutta oli ihminen tietoinen laista tai ei, laki antaa voiman synnille ilman asian tiedostamistakaan. Itse saatan tehdä syntiä myös älyämättä sitä, että se Jumalan lain silmissä on syntiä. Myöhemmin asia sitten selviää, kun tulen tietoiseksi lain määräyksestä. Kuvauksesi ei toimi, koska ihminen voi rikkoa Jumalan lakia tietämättä, että tekee niin. Jumalan laki ei nimittäin katoa minnekään eikä sen voima, puhtaus ja pyhyys muutu. Laki on kerran annettu, joten se on voimassa tiesi ihminen sitä tai ei.
Ihminen syntyy synnin alaisuuteen ja sen osoittaa Raamatun sana:
"Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt." (Ps. 51:7)
Samasta kuvaa selvästi myös:
"Ja kun Herra tunsi uhrisavun tuoksun, hän sanoi mielessään: »Minä en enää koskaan kiroa maata ihmisen tähden, vaikka ihmisen ajatukset ja teot ovat pahat nuoruudesta saakka, enää en hävitä kaikkea elävää, niin kuin tein." (1. Moos. 8:21)
Kohtia on muitakin, jotka kuvaavat ihmisen synninnäistä kykyä rikkoa Jumalan lakia.
Siinä olet oikeassa, ettei lapsi ole tehnyt syntiä, mutta pelastus ei tarkoita vain sitä, että syntisyys tulee vasta syntiä tehtyä ja siihen tarvitaan pelastusta. Koko asia menee melko naurettavaksi: Jotta ihminen voisi pelastua ja olla Jumalan lapsi ynnä Jeesuksen oma, pitää hänen tätä varten tehdä ensin syntiä, jotta hän voisi katua sitä ja tehdä uskonratkaisun... Eli synti on yksi Jeesukselle kuulumisen ehto. Tätä ei ole yksikään vanhoista kirkoita ikipäivänä edellyttänyt, vaan se on esiinmarssinut 1800-luvulla syntyneen vapaakristillisen herätyksen seurauksena.
Lapsi kykenee tekemään syntiä kasvaessaan ja pelastus on myös pelastumista syntiinlankeemuksen aiheuttamista seurauksista, mm. ihmisluonnon turmeltumisesta ja kuolemasta."Lapsi kykenee tekemään syntiä kasvaessaan ja pelastus on myös pelastumista syntiinlankeemuksen aiheuttamista seurauksista, mm. ihmisluonnon turmeltumisesta ja kuolemasta."
Mutta ennen tätä lapsi pelastuu Jeesuksen lupauksen kautta eli lasten kaltaisten on Taivasten valtakunta.
Sitten kun lapsi oppii erottamaan hyvän pahasta, niin hän ihmisessä olevan syntisyyden vuoksi valitsee sen pahan ja sen jälkeen hän pelastuakseen on tultava uskoon Jeesukseen. Tämä tulee esiin jo hyvin jopa hiekkalaatikoilla. - kristillistäopetusta
oikeaaopetusta kirjoitti:
" Tässäkin kohdin kirkko opettaa väärin, että kaste pelastaisi. "
Ihan suoraan Raamattu sanoo että kaste pelastaa.
Ei Raamattu tunne mitään ohitusreittejä, vaan usko Kristukseen on ainoa tie kaiken ikäisillä."" Tässäkin kohdin kirkko opettaa väärin, että kaste pelastaisi. "
Ihan suoraan Raamattu sanoo että kaste pelastaa."
Kaste ei pelasta, vaan usko ja uskoontulo (uudestisyntyminen) Jeesukseen pelastaa.
PS. Tiedän kyllä tuon Raamatun kohdan mihin luterilaiset vetoavat tuossa sinun kuviossasi!! - kristillistäopetusta
kristillistäopetusta kirjoitti:
"" Tässäkin kohdin kirkko opettaa väärin, että kaste pelastaisi. "
Ihan suoraan Raamattu sanoo että kaste pelastaa."
Kaste ei pelasta, vaan usko ja uskoontulo (uudestisyntyminen) Jeesukseen pelastaa.
PS. Tiedän kyllä tuon Raamatun kohdan mihin luterilaiset vetoavat tuossa sinun kuviossasi!!"21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta-Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,"
Kaste ei siis pelasta, vaan kaste on vertauskuva Nooan ja Mooseksen ajan tapahtumiin, kun ihmiset pelastuivat veden kautta.
Samoin me uskovat, siis tarkoittaa nimenomaan Jeesukseen uskovia, pelastumme veden kautta, kun uudestisynnymme upotuksen aikana vedestä ja Hengestä. - oikeaaopetusta
kristillistäopetusta kirjoitti:
"21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta-Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,"
Kaste ei siis pelasta, vaan kaste on vertauskuva Nooan ja Mooseksen ajan tapahtumiin, kun ihmiset pelastuivat veden kautta.
Samoin me uskovat, siis tarkoittaa nimenomaan Jeesukseen uskovia, pelastumme veden kautta, kun uudestisynnymme upotuksen aikana vedestä ja Hengestä.Siis kohtahan sanoo että kaste pelastaa. Le tarkemmin. Kaste ei oel vertauskuva vaan arkki on kasteen vertauskuva.
- kristillistäopetusta
oikeaaopetusta kirjoitti:
Siis kohtahan sanoo että kaste pelastaa. Le tarkemmin. Kaste ei oel vertauskuva vaan arkki on kasteen vertauskuva.
Tarkemman lukemisen jälkeenkään tuossa ei sanota, että kaste pelastaa!!
Usko Jeesukseen pelastaa!
Gal. 2:16
mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
Gal. 3:8
Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi".
Myös Martti Luther oivalsi aikoinaan, että vanhurskas on elävä uskosta!! Tämä oivallus oli lähtökohta uskonpuhdistukselle. - oikeaaopetusta
kristillistäopetusta kirjoitti:
Tarkemman lukemisen jälkeenkään tuossa ei sanota, että kaste pelastaa!!
Usko Jeesukseen pelastaa!
Gal. 2:16
mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
Gal. 3:8
Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi".
Myös Martti Luther oivalsi aikoinaan, että vanhurskas on elävä uskosta!! Tämä oivallus oli lähtökohta uskonpuhdistukselle.Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE
Terkemman lukemisen jälkeen selvisi että kaste tosiaan pelastaa. Siinä olet oikeassa että uko pelastaa, eivätkä nuo kaksi asiaa ple mitenkään ristiriidassa. Joka uskoo ja kastetaan pelastuu. - EnYmmärrä
oikeaaopetusta kirjoitti:
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE
Terkemman lukemisen jälkeen selvisi että kaste tosiaan pelastaa. Siinä olet oikeassa että uko pelastaa, eivätkä nuo kaksi asiaa ple mitenkään ristiriidassa. Joka uskoo ja kastetaan pelastuu.Mihinkä nyt sitten enää Jeesusta tarvii, jos se kaste pelastaa?
- Etnäköjään
EnYmmärrä kirjoitti:
Mihinkä nyt sitten enää Jeesusta tarvii, jos se kaste pelastaa?
"jos se kaste pelastaa"????
RAAMATTU SANOO ETTÄ KASTE PELASTAA!!!!
Kuuntelepa tuo: https://www.youtube.com/watch?v=ubsrnU9kEfs
Kasteen sisltö on Kristus. Kasteessa Kristus peastaa, ei se ole Kristuksesta erillinen asia. Kaste on kaste Kristukseen, jossa yksin on pelastus. - kiitoseikiinnosta
Etnäköjään kirjoitti:
"jos se kaste pelastaa"????
RAAMATTU SANOO ETTÄ KASTE PELASTAA!!!!
Kuuntelepa tuo: https://www.youtube.com/watch?v=ubsrnU9kEfs
Kasteen sisltö on Kristus. Kasteessa Kristus peastaa, ei se ole Kristuksesta erillinen asia. Kaste on kaste Kristukseen, jossa yksin on pelastus.Kuuntelin, mikalla ei ole hajuakaan pelastuksesta ei uudestisyntymästä eikä Jeesuksen todellisesta seuraamisesta.
Hän on kirkollisen OPIN palvelija, ei Jumalan työläinen!
jo ensimmäinen lause vei pohjan koko miehen touhulta ! - EnYmmärrä
Etnäköjään kirjoitti:
"jos se kaste pelastaa"????
RAAMATTU SANOO ETTÄ KASTE PELASTAA!!!!
Kuuntelepa tuo: https://www.youtube.com/watch?v=ubsrnU9kEfs
Kasteen sisltö on Kristus. Kasteessa Kristus peastaa, ei se ole Kristuksesta erillinen asia. Kaste on kaste Kristukseen, jossa yksin on pelastus.Pelastuukos pelkän kasteen varassa olevat, siis sellaisetkin, jotka vähät välittävät Jeesuksesta? Viekö se kaste sellaisetkin autuuden majoille?
Näin pitäisi tapahtua, jos se kaste todella pelastaa! - minäymmärrän
EnYmmärrä kirjoitti:
Pelastuukos pelkän kasteen varassa olevat, siis sellaisetkin, jotka vähät välittävät Jeesuksesta? Viekö se kaste sellaisetkin autuuden majoille?
Näin pitäisi tapahtua, jos se kaste todella pelastaa!Ei tietenkään! Kaste pelastaa uskovan! Hieno video ja hyvä tiivistys! Kaste pelastaa uskon kautta!
- totuus.Jumalan.Sanassa
minäymmärrän kirjoitti:
Ei tietenkään! Kaste pelastaa uskovan! Hieno video ja hyvä tiivistys! Kaste pelastaa uskon kautta!
Loistava video joka tiivistää olennaisen! Kun Raamatussa jotakin sanotaan noin selväsi niin miksipä siä kieltää.
- miksieiliikahda
Kaste ei pelasta eikä tee yhtään mitään primääristä yksilön jumalasuhteelle.
KAIKKI on Raamatussa USKON kautta.
Kaikki on USKON seurausta mitä ihmispolo tekeekin ja kast eon siinä ensimmäinen askel Jeesuksen askelissa.
Sakkeukselle tuli uusi mieli viidessä minuutissa kohdattuaan Jeesuksen kuten jokainen lukutaitoinen sen voi nähdä.
VAikka Sakkeus olisi kastettu sataan kertaan, mitään mielenmuutosta ei olisi tullut, ja tämän nyt tajua ajokainen jolla vähänkin rusinassa liikahtaa pipon alla!
Mikä siinä on ettei tämä polkypyöränkin rinnalla sata kertaa helpompi asia uppoa noihin lutterin kirkon jäseniin !!?- valoatietämättömille
Raamattu sanoo että kaste pelastaa ja nimenomaan kaste pelastaa uskon kautta.
Mikä siinä on että tuokin uudestikastaja tulee aina noin selvää Raamatun opetusta vastaan itkemään ja vielä luterilaisuus-palstalle!!= - valonpläjäys
Edes avantouinti ei näytä tekevän suomalaisista uskovaisia, jumalattomuus senkun lisääntyy vaikka yhtenään maataan aurinkorannoillakin j a pulistaan vesissä!
Mielenmuutos nöäet ei asusta ihon pinnalla, siinä asustaa vain mikrobit ja muuta häntiäiset, uskon paikka on yhmisen sydämessä, siellä sismmässä kammiossa josta ne kaikki ajatukset lähtee ja muodostuu, sinne ei vesi yllä vaikka painepsurilla kirrko alkaisi tehdä mukauskovia, niin turhaan menee se vesi kuin on mennyt jo viissataa vuotta tässäkin muotojumalisessa systeemissäm, jonka jokainen havaitsee kunhan pistää päänsä ovesta ulos minuutiksi, silloin jo kuuluu pihaot aveetö ja peetä solkenaan!
vanhurskasten majoista kuuluu ihan toiset äänet, ja sekös ärsyttää tätä kansaa, menee homoiltaja lepsoilta tahti sekasin, pois maan päältä tuommoiset !! - valoakellariin
valonpläjäys kirjoitti:
Edes avantouinti ei näytä tekevän suomalaisista uskovaisia, jumalattomuus senkun lisääntyy vaikka yhtenään maataan aurinkorannoillakin j a pulistaan vesissä!
Mielenmuutos nöäet ei asusta ihon pinnalla, siinä asustaa vain mikrobit ja muuta häntiäiset, uskon paikka on yhmisen sydämessä, siellä sismmässä kammiossa josta ne kaikki ajatukset lähtee ja muodostuu, sinne ei vesi yllä vaikka painepsurilla kirrko alkaisi tehdä mukauskovia, niin turhaan menee se vesi kuin on mennyt jo viissataa vuotta tässäkin muotojumalisessa systeemissäm, jonka jokainen havaitsee kunhan pistää päänsä ovesta ulos minuutiksi, silloin jo kuuluu pihaot aveetö ja peetä solkenaan!
vanhurskasten majoista kuuluu ihan toiset äänet, ja sekös ärsyttää tätä kansaa, menee homoiltaja lepsoilta tahti sekasin, pois maan päältä tuommoiset !!Paasauksestasi huolimatta Raamattu sanoo että kaste pelastaa.
- näinpänäinjuuri
valoakellariin kirjoitti:
Paasauksestasi huolimatta Raamattu sanoo että kaste pelastaa.
Mutta siinä olet oikeassa että kaukana on maailman meininki uskovien meiningistä. Jumalattomuudelle ei näy loppua!
- KirjoitettuOn
valoakellariin kirjoitti:
Paasauksestasi huolimatta Raamattu sanoo että kaste pelastaa.
Mutta kun Raamatun mukaan ilman uskoa on mahdoton olla Jumalalle otollinen, niin kumpikos nyt sitten on totta, eli kumpiko pelastaa kaste vai usko Jeesukseen?
- sekäettä
KirjoitettuOn kirjoitti:
Mutta kun Raamatun mukaan ilman uskoa on mahdoton olla Jumalalle otollinen, niin kumpikos nyt sitten on totta, eli kumpiko pelastaa kaste vai usko Jeesukseen?
Tuohon vastaa Jeesus:
"Joka sen uskoo JA saa kasteen, on pelastuva."
Jeesus ei laita näitä vastakkain. - KirjoitettuOn
sekäettä kirjoitti:
Tuohon vastaa Jeesus:
"Joka sen uskoo JA saa kasteen, on pelastuva."
Jeesus ei laita näitä vastakkain.No miksi kirkko opettaa, että kaste tekee lapsesta Jumalan lapsen?
- näinsemeneeh
KirjoitettuOn kirjoitti:
No miksi kirkko opettaa, että kaste tekee lapsesta Jumalan lapsen?
Koska se tekee
- talousratkaiseenykyään
KirjoitettuOn kirjoitti:
No miksi kirkko opettaa, että kaste tekee lapsesta Jumalan lapsen?
Uskon että tässä ovat syynä taloudelliset seikat, ei niinkään kristinusko.
- Raamatturatkaisee
talousratkaiseenykyään kirjoitti:
Uskon että tässä ovat syynä taloudelliset seikat, ei niinkään kristinusko.
Syynä tuohon on Raamattu
- taastulivaloa
valoakellariin kirjoitti:
Paasauksestasi huolimatta Raamattu sanoo että kaste pelastaa.
Raamattu sanoo paljon muutakin, mutta kun ette ymmärrä niistä mitään, niin entäs sitten, hokemallako lutterin fraseja se autuus saapuu.
Hätäkaste liittyy perisynti käsitteeseen. Siihen että kaikki luodut ovat perisynnin alaisia ihmiskunnan syntiinlankeemuksen kautta. Se ei tarkoita että pieni vauva olisi tehnyt jonkin synnillisen teon.
- OnkohanNoin
Jos pieni lapsi kuolee ennen hätäkastetta, niin meneekö taivaaseen vai kadotukseen?
OnkohanNoin kirjoitti:
Jos pieni lapsi kuolee ennen hätäkastetta, niin meneekö taivaaseen vai kadotukseen?
Sitä minä en osaa sanoa, mutta uskon että rukouksen lapset pelastuvat. Uskon että siihen vaikuttaa myös vanhempien usko.
- YksinkertaistaEiköTotta
OnkohanNoin kirjoitti:
Jos pieni lapsi kuolee ennen hätäkastetta, niin meneekö taivaaseen vai kadotukseen?
Lastenkaltaisten on Taivasten valtakunta. Tässä meitä sitoo nämä Jeesuksen Sanat.
- sepyöriisittenkin
YksinkertaistaEiköTotta kirjoitti:
Lastenkaltaisten on Taivasten valtakunta. Tässä meitä sitoo nämä Jeesuksen Sanat.
Niin ja ympyrä on pyöreä, siitä ei pääse mihinkään.
- varmastipelastettu
OnkohanNoin kirjoitti:
Jos pieni lapsi kuolee ennen hätäkastetta, niin meneekö taivaaseen vai kadotukseen?
Taivaaseen tietenkin. Pieni lapsi on täysin avuton hakeutumaan Jeesuksen veren pestäväksi. Vastaavasti "pelkkä" vedellä valelu tai kaste ei sellaisenaan pelasta...siis toinen ihminen yrittää pelastaa tämän pienen lapsen kadotukselta. Sehän olisi mahdotonta. Varmasti pieni lapsi päätyy Luojansa, Jumalansa luokse iankaikkiseen elämään.
- kristillistäopetusta
""jos se kaste pelastaa"????
RAAMATTU SANOO ETTÄ KASTE PELASTAA!!!!"
Tässä opetuksessa kirkko palaa pakanuuteen. Kaste ei pelasta ketään, vaan usko Jeesukseen pelastaa! Kasteessa sitten uskoontullut samaistuu Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen ja senjälkeen elää tässä todellisuudessa elämäänsä.- oikeaaopetusta
Raamattu sanoo että kaste pelastaa. Sinun ei ole sitä pakko uskoa. Mistään samaistumisesta ei Raamattu kasteen yhteydessä puhu, vaan pelastuksesta ja syntien anteeksiannnosta,.
- eipakanuutta
oikeaaopetusta kirjoitti:
Raamattu sanoo että kaste pelastaa. Sinun ei ole sitä pakko uskoa. Mistään samaistumisesta ei Raamattu kasteen yhteydessä puhu, vaan pelastuksesta ja syntien anteeksiannnosta,.
Eihän kristinuskossa kukaan uskokaan, että jokin rituaali pelastaisi. Tuollainen on pakanuutta.
Kristinuskon mukaan uskon kautta vanhurskautetaan ja tämän oppi aikoinaan myös Martti Luther. - todentotta
eipakanuutta kirjoitti:
Eihän kristinuskossa kukaan uskokaan, että jokin rituaali pelastaisi. Tuollainen on pakanuutta.
Kristinuskon mukaan uskon kautta vanhurskautetaan ja tämän oppi aikoinaan myös Martti Luther.Juuri noin! Rituaalit ei pelasta, vaan kaste ja usko pelastavat!
- uskonkautta
todentotta kirjoitti:
Juuri noin! Rituaalit ei pelasta, vaan kaste ja usko pelastavat!
Vain Jeesukseen uskoontulleita kastetaan eli upotetaan veteen Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen vertauskuvana.
Kukaan ei pelastu tekojen kautta ja kastaminen on ihmisen suorittama teko. Kasteen ja pelastuksen kohdalla Raamattu opettaa selvästi, että pelastus on yksin armosta uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, eikä tekojen kautta, joihin kastekin kuuluu (Ef. 2:8-9). - armonkautta
uskonkautta kirjoitti:
Vain Jeesukseen uskoontulleita kastetaan eli upotetaan veteen Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen vertauskuvana.
Kukaan ei pelastu tekojen kautta ja kastaminen on ihmisen suorittama teko. Kasteen ja pelastuksen kohdalla Raamattu opettaa selvästi, että pelastus on yksin armosta uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, eikä tekojen kautta, joihin kastekin kuuluu (Ef. 2:8-9).Raamattu ei opeta että kaste olisi ylösnousemuksen vertauskuva.
Kaste on Jumalan teko ja siksi se pelastaa. Raamattu sanoo selvästi että kaste pelastaa joten uskotaan sitä. Pelastus on yksin armosta Kristuksen tähden. - Totuus.Jumalan.Sanassa
armonkautta kirjoitti:
Raamattu ei opeta että kaste olisi ylösnousemuksen vertauskuva.
Kaste on Jumalan teko ja siksi se pelastaa. Raamattu sanoo selvästi että kaste pelastaa joten uskotaan sitä. Pelastus on yksin armosta Kristuksen tähden.Raamattu opettaa että pelastus on uskon kautta ja Raamattu opettaa että kaste pelastaa. Ei unohdeta tai hylätä kumpaakaan. Kaste ja usko ovat vain välineet saada Kristuksen hankkima syntien sovitus henkilökohtaisesti, yksin armosta, ei unohdeta sitä.
- uskomatonta.ei.kasteta
Totuus.Jumalan.Sanassa kirjoitti:
Raamattu opettaa että pelastus on uskon kautta ja Raamattu opettaa että kaste pelastaa. Ei unohdeta tai hylätä kumpaakaan. Kaste ja usko ovat vain välineet saada Kristuksen hankkima syntien sovitus henkilökohtaisesti, yksin armosta, ei unohdeta sitä.
Ensin ihminen uskoo ja sitten kastetaan.
- jataaspitääoikoa
armonkautta kirjoitti:
Raamattu ei opeta että kaste olisi ylösnousemuksen vertauskuva.
Kaste on Jumalan teko ja siksi se pelastaa. Raamattu sanoo selvästi että kaste pelastaa joten uskotaan sitä. Pelastus on yksin armosta Kristuksen tähden.Mitään Jumalantekokasteita EI Raamattu tunne, eikä Jumala usko kenenkään puolesta mitään.
- eihyvänenaika
armonkautta kirjoitti:
Raamattu ei opeta että kaste olisi ylösnousemuksen vertauskuva.
Kaste on Jumalan teko ja siksi se pelastaa. Raamattu sanoo selvästi että kaste pelastaa joten uskotaan sitä. Pelastus on yksin armosta Kristuksen tähden.Jumalako siellä sakastissa on kastamassa?
mikä se estää tajuamasta mitä Raamattu sillä kohtaa ilmoiottaa, kun asia on alakoulutasoa!? - näinsemeneehei
eihyvänenaika kirjoitti:
Jumalako siellä sakastissa on kastamassa?
mikä se estää tajuamasta mitä Raamattu sillä kohtaa ilmoiottaa, kun asia on alakoulutasoa!?Kasteen ja uskon järjestyksellä ei ole väliä, eikä Raamatussa ole siitä opetusta. Pienet lapset kastetttiin jo varhain. Raamatun opetuksen mukaan Jumala toimii kasteessa; eihän sitä muuten Jumalan nimeen tehtäisi. Ja eihän kaste muuten voisi pestä syntejä pois ja pelastaa.
- samaamieltätuosta
näinsemeneehei kirjoitti:
Kasteen ja uskon järjestyksellä ei ole väliä, eikä Raamatussa ole siitä opetusta. Pienet lapset kastetttiin jo varhain. Raamatun opetuksen mukaan Jumala toimii kasteessa; eihän sitä muuten Jumalan nimeen tehtäisi. Ja eihän kaste muuten voisi pestä syntejä pois ja pelastaa.
Justiinsa noin! Mikä estää tajuamasta sitä että on yksi kaste ja Jeesus kastaa, kun sekin Sanassa suoraan sanotaan.
- uusitietoseoli
samaamieltätuosta kirjoitti:
Justiinsa noin! Mikä estää tajuamasta sitä että on yksi kaste ja Jeesus kastaa, kun sekin Sanassa suoraan sanotaan.
Onko Jeesuskin kirkon palkkalistoilla !!
sitä en kyllä tiennyt ollenkaan, mutta jos kerran Raamatussa niin sanotaan, niin onhan se pakko uskoa eikö olekkin! - katoskatoskatos
uusitietoseoli kirjoitti:
Onko Jeesuskin kirkon palkkalistoilla !!
sitä en kyllä tiennyt ollenkaan, mutta jos kerran Raamatussa niin sanotaan, niin onhan se pakko uskoa eikö olekkin!Katos, kääkkä taas
Evlut lapsikatseverokirkko on hyvä bisnes siitä hyötyville. Pakkokirkko ei ole tätä päivää. Erotkaa höpökirkosta fiksut ihmiset.
- Kansankirkko.loppuu
Tänään tulee ennätys kirkosta eronneiden lukumäärässä. Tässä vaiheessa tänään jo 570 on eronnut.
Ihmiset järkiintyvät suurin joukoin.
Tätä palvelua on käytetty paljon:
http://www.eroakirkosta.fi
On terve linja menossa Suomen kanssalla.- hemingway
Tuotakin palvelua on käytetty:
https://evl.fi/tietoa-kirkosta/jaseninfo/liity-kirkkoon
Ikävä kertoa mutta yli puolet suomalaisista kuuluu vielä kirkkoon. - ikäväseon
hemingway kirjoitti:
Tuotakin palvelua on käytetty:
https://evl.fi/tietoa-kirkosta/jaseninfo/liity-kirkkoon
Ikävä kertoa mutta yli puolet suomalaisista kuuluu vielä kirkkoon.älä muuta sano !
Vaimon sukulaiselle kävi niin ikävästi, että sikiö kuoli noin viikkoa ennen laskettua aikaa kohtuun. Syy jäi tuntemattomaksi ja äidin piti synnyttää kuollut lapsi alateitse.
Paikallinen pastori ei suostunut hautaamaan sikiötä/lasta kirkollisin menoin ja tämä oli perheelle kova paikka, kun varsinkin äidille oli kehittynyt vahva emotionaalinen side lapseen. Lapsi lopulta tuhkattiin ilman kirkollisia toimenpiteitä. Ei liene ihmeteltävää, että he erosivat luterilaisesta kirkosta tämän jälkeen.
Tapahtuneesta on jo vähän yli kymmenen vuotta (2004?) ja mielenkiinnosta kysyisin onko luterilaisessa kirkossa nykyään toisenlaisia menettelytapoja näin herkässä asiassa? Sekin on epäselvää oliko kyseessä vain yhden papin sooloilu ja olisiko joku toinen pappi voinut toimia toisella tapaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1975948Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442817- 442287
- 932029
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382001Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291385- 761352
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa2831303Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131277Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j41217