Luulin että oma suku oli perseestä, mutta kun tapasin mieheni... Kuinka väärässä olinkaan?

KauhuKäly

Olen kihloissa yläaste rakkaani kanssa, asumme yhdessä ja olemme pian menossa naimisiin. Jo heti kun aloimme seurustella sukuni otti hänet heti sukuun mukaan. Sukuni on normaalisti aina rautakanki perseessä, mutta suurimmat mulkut ovat onneksi jo parin metrin maan syvyydessä. Luulin aina, että oma suku oli se masentava. Minulla on todella pieni suku ja emme ole sukurakkaita. Joten mieheni mukaan ottaminen noin kivuttomasti oli iloinen yllätys.

Ihmettelin heti seurustelun alussa, miksei mieheni halunnut esitellä minua mitenkään sukulaisilleen tai kertoa minun olevan hänen tyttöystävänsä (paitsi äidilleen, koska kävin hänen luonaan/hän tuli luokseni joka viikonloppu [Meillä oli etäsuhde opiskelu paikkojen eroamisen takia ja matkaa oli n.120km]). Ajattelin vain tämän olevan stressiä, koska mieheni vanhemmat olivat eronneet aika kuumissa tuntemuksissa ennen hänen syntymäänsä.Syyt ovat tänäpäivänäkin hieman hämärät.
Noh kuitenkin. Sain tietää useamman kuukauden seurustelun jälkeen, että miehelläni oli 2 sisarusta (veli ja sisko). Olin vähän ällistynyt, koska en tiennyt heidän olemassa olostaan, vaikka olin mieheni tienyt jo muutaman vuoden entuudestaan. Syy tähän taas oli se, että (vanhin) veli oli 11v vanhempi ja sisko 9v vanhempi, kuin mieheni.

Mieheni suku on suoraan sanottuna tyhmä ja itsekäs. Tulevat appivanhempani eivät halua olla tekemississä vanhempieni kanssa, vaikka vanhempani ovat kutsuneet heidät kylään ym. Myös meiheni isän naisystävä vihaa minua yli kaiken, koska olen kuulemma "paremman näköinen kun hän..? Myös muut mieheni sukulaiset ovat tehneet ohareita jos on pyydetty juhliin ym. Viimeisin: Mieheni serkku setä kihlattu(miehen suvussa ei mennä naimisiin asti eli ikikihlat ovat normaaleja): "Joo me ei voida tulla tehdän kihlajaisiin, koska menemme helsinkiin shoppailemaan!". Myös mieheni isoisä kertoi miehelleni, ettei hän saa kihlautua kanssani, koska olin hänen ensimmäinen tyttöystävä. "Älä ota sitä akkaa, meressä on niin paljon parempia kaloja!".

Keraan kävi näin: mieheni äiti sanoi pojalleen perjantai iltana ilta9: "Huomenna me lähdetään ammu 6 satamaan! Mennään juhlimaan mun ja pappas yhteisiä synttäreitä!" Muuten kiva, mutta tästä ei tiedetty etukäteen ja minua ei sinne oltu kutsuttu mukaan [olimme tässä kohtaa olleet yhdessä jo 1,5h ja risat]. Minä sain kunnian olla "talovahti". Olin raivoissani, koska laivalle oltiin kutsuttu sukulaisia jotka olivat "niin ärsyttäviä ja kamalia ihmisiä" mieheni äidin mukaan. Minä jäin kilttinä heidän "vahdiksi" ja sain tekstin mieheltäni: "Btw. tää on sit 23h risteily, et nähään sunnuntaina". Hänen äitinsä ei jättänyt minulle edes jääkaappiin mitään syötävää ja olettaa minun vahtian yksin koko taloa, eikä minulla ollut mitään pankkikorttia ym. rahaa mukanani. Soitin äitini apuun ja hän ajoi 1,5h jotta en kuolisi sinne. Vietin koko ajan sielä YKSIN ja alue missä he asuivat ei ollut se paras mahdollinen perhe alue. paljon rikollisuutta ja vanhoja ihmisiä. Mieheni soitti minulle Tuhkolmasta noin yhdeltä yllä, kysyäkseen että: "kuinka minulla menee ja toivottavasti minulla on kivaa"! >:( Sanoin etten ollut hirveän tyytyväinen, enkä haluaisi viettää viikonloppuani näin. Samassa kuulin toisen naisen ääntä taustalla ja kävi ilmi, että se oli hänen siskonsa. Sisko vaati, että saa jutella kanssani ensimmäisen kerran. Juttelimme n.5min ihan ok kunnes hän sanoi toiselta puolelta puhelinta: "Olen feministi ja voin kuulla, että sinäkin olet". Vastasin: " Feminsiti? En minä nyt tiedä. En ole miettinyt mitään sellaista". Ja voi paska... Hän kilahti ihan täysin ja löi luurin korvaani. Laiva tapahtuma tapahtui toukokuussa. Samana kesänä kesä- ja heinäkuussa hän lähetti minulle watshappin kautta uhkaavia viestejä ja haukkui minua "valehtelevaksi horoksi" ja kuinka "minun kuuluisi kuolla" jne. Mieheni 18-vuotis syntymäpäivillä hän ei edes puhnut tai katsonut minua päin. Hän kehui vaan kuinka laiha hän on ja haukkui plus kokoisia ihmisiä [minä olen plus kokoinen]. Mutta suurin syy miksi en voi sietää häntä on se, että kun menimme kihloihin sinä elokuussa pidimme vuoden päästä siitä kihlajaiset ja emme kutusneet mieheni äitiä ym. sukulaisia sinne, koska hänen äitinsä aina siirsi päivää, mutta lopulta kyllästyimme ja totsesimme "ehkä hän ei vaan halua tulla". Äidille tämä ei ollut ongelma, mutta hänen tyttärelleen se oli! Hän tuli ja haukkui minut pystyyn instagram tililläni! Sain viestejä ystäviltäni, jotka olivat nähneet ne huorittelut ja haukkumiset. Kertaakaan tämä leidi ei ole pahoitellut mitään tekoaan. Nyt sisko vaatii, että maksamme lentolipun Dublinista ja hotellit, että hän pääsee veljensä häihin! He eivät ole vielä tänäpäivänäkään tekemisissä, hän kutsuu minua vieläkin huoraksi ja stalkaa netissä, sekä tuleva anoppi painostaa.
Olenko hirveä jos harkitsen ainakin miehen siskon jättämistä häiden ulkopuolelle? Olemme jo harkinneet karata naimisiin miehen sukulaisten takia. (On hirveää ajatella, etemme voi saada uenlmiemme häitä) Olenko nyt ihna kohtuuton?

19

1432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MinäkinTonnikeiju

      Ooks iha varma ettei jääny nyt mitää kriittistä kertomatta..? Sain käsityksen että olette aika nuorehkoja kun puhutaan esimerkiksi 18vuotis synttäreistä. Miksi rynnätä naimisiin?

      • Onks sil välii minkä ikäsiä ihmisiä ovat? Nuori rakkaus on ihan yhtä arbokas kuin vanhemmilla. Kuullostaa kyllä hirveälle alistamiselle ja itsestään selvyytenä pitämisenä.
        Et ole mielestäni kohtuuton. Ei ketään ihmistä kuulu kutsua juhliin, joka huorittelee toista ja jos suhdetta ei kumpaakaan ole.
        Sitä paitsi näköjään miehen sisjo on aikuinen ihminen, niin miksei voi muka itse hoitaa itseään paikalle, jos niin on?


      • sick
        SinisilmäinenHölmö kirjoitti:

        Onks sil välii minkä ikäsiä ihmisiä ovat? Nuori rakkaus on ihan yhtä arbokas kuin vanhemmilla. Kuullostaa kyllä hirveälle alistamiselle ja itsestään selvyytenä pitämisenä.
        Et ole mielestäni kohtuuton. Ei ketään ihmistä kuulu kutsua juhliin, joka huorittelee toista ja jos suhdetta ei kumpaakaan ole.
        Sitä paitsi näköjään miehen sisjo on aikuinen ihminen, niin miksei voi muka itse hoitaa itseään paikalle, jos niin on?

        No onhan tuo aivan sairasta. Miksi vitussa mennä naimisiin alle 20 vuotiaana


      • hihhuli97
        SinisilmäinenHölmö kirjoitti:

        Onks sil välii minkä ikäsiä ihmisiä ovat? Nuori rakkaus on ihan yhtä arbokas kuin vanhemmilla. Kuullostaa kyllä hirveälle alistamiselle ja itsestään selvyytenä pitämisenä.
        Et ole mielestäni kohtuuton. Ei ketään ihmistä kuulu kutsua juhliin, joka huorittelee toista ja jos suhdetta ei kumpaakaan ole.
        Sitä paitsi näköjään miehen sisjo on aikuinen ihminen, niin miksei voi muka itse hoitaa itseään paikalle, jos niin on?

        Mikä kiire sitä turhaan mennä naimisiin kuulostaa sosiopaatilta yritetään kisin väänt kovaa kakkaa


      • Akkaonkaiblondi
        sick kirjoitti:

        No onhan tuo aivan sairasta. Miksi vitussa mennä naimisiin alle 20 vuotiaana

        Ei tekstissä puhuta, että kukaan menisi naimisiin alle 20v. Mut sain käsityksen et varmaan menisivät maybe siin. 25-30v?


    • tottatoinenpuoliko

      Kertomasi ei kuulosta lainkaan todelliselta.
      Noin sairaita ihmisiä yleensä ei lasketa kulkemaan vapaina.

      Mutta, mutta jos tarinastasi edes puoletkaan on totta, miehesi on niin sidottu (kertomasi mukaan) tuohon sakkiin ettei hän kykene irrottautumaan niistä.
      Sinä voit olla niistä täysin erossa, mutta se tuo enenevässä määrin ongelmia miehesi ja sinun yhteiselle taipaleelle.

      Vaikka kuinka rakastaisit miestäsi, mieti uudelleen haluatko tuohon sairaaseen pesään , alkaa lisääntyä ja huolellisesti harkiten hankkia harmia ja ongelmia koko loppuelämäksesi.

    • Touhutonteri

      Aikamoinen työmaa

    • jätäseheti

      Miksi elät tuollaisessa paskassa. Miten jaksat elämääsi. Jätä tuollainen mies heti... ei kannata ottaa miestä joka tuo mukanaan tuollaista paskaa.

    • KauhuKäly

      Niin siis olen itse nyt 19 ja olemme menosa naimisiin aikaisintaan 2022 vuoden lopussa eli olisimme miehen kanssa kuitenkni yli 20 vuotiaita. (Mikään ei ole vielään kiveen hakattua!)
      Mies on katkaissut välinsä sukuunsa, koska alkoivat jo kiristää rahaa ym. Et molemmilla on työpaikkaa ja opiskelutkin on hoidettu.
      Mikä teitä ihmisiä vaivaa? Mun rakkauteni mieheni kanssa ei ole mitenkään mitättömämpää, kuin keski-ikäisten ihmisten. Kateellisten mussutusta katsoa ikää. Ikä on vaan numero. Voit olla 70vuotias seniori ja silti yhtä älykääpiö kuin 5 vuotias!
      Monet sanoo, et tarina on feikki, mutta se ei ole. Näkyy vaan kuinka itsekkäitä ihmiset ovat ja kuinka se "suku kortti" on näköjään jotenkin etuoikeus tuhota ihmisten elämä. Vaikka olisi samaa sukua, niin se ei tarkoita, että oltaisiin perhettä. Sun ystävät ja läheises sekä henkilöt jotka välittää susta ovat sun perhees. Suku on van boonus joka voi olla hyvä tai huono.

      • xdanielaxxxxxxxxx

        Sähän oot 18 et 19 samoin ku sun ukkos. :D


      • KauhuKäly

        Niin siis miehen snytymäpäivistä on aikaa... you know... kello menee eteenpäin joka hetki :D


    • meekeksiinuuttastoorii

      Yläasteikäisestä saakka ootte olleet rakastuneita ja yhdessä, et kuitenkaan tiennyt että tyypillä on kaksi sisarusta sun muuta rasitetta ennen kuin vasta paljon paljon myöhemmin. Ei mene läpi.
      Johan sitä nyt sen verran kyliltä esmes koulussa kuulee muilta samanikäisiltä tyypeiltä ketä kenenkin porukkaan kuuluu ja aivan taatusti sitä kysyy viimestään eka seukkauskuukauden aikana onko sulla siskoja tai veljiä.

      Ja kaiken huippu,; sun mies on siis 19 vee, sen sisko 9 vuotta vanhempi, joten miehes systeri on nyt jo 28 vuotias ja asuu Duplinissa ja riitelette kuka maksaa sen matkat ja hotellit teidän häihin.

      Kuiteski teidän häät ovat aikasintaan v. 2022 lopussa, siihen on about 4 vuotta, joten kundikaverisi systeri on häiden aikaan 32 vuotias. Millä se nyt itsensä elättää ja käy Suomessa, kuka ne reissut sille maksaa, jos sillä noin tiukkaa on.

      Eniten mua ihmetyttää miksi kukaan täysijärkinen riitelisi 4 vuotta etukäteen jonkun sellaisen tapahtuman kustannuksista jota ei ehkä koskaan tule, kun eihän sitä voi tietää kuka teistä edes on elossa 4 vuoden päästä. Se on pitkä aika tänä päivänä. Sinä voit kuolla kupsahtaa, te voitte erota, miehen systeri voi asua aivan jossain muussa maassa, tai jopa Suomessa 4 vuoden päästä.
      Tässä sun tarinassa ei oo pienintäkään järjen hiventä. Jos tää on oikeesti totta, niin te ootte kaikki, jokaikinen ihan sairaita päästänne, menkää hoitoon.

    • suuttumustenkirjo

      Onko oikeastaan hyvin soveliasta mustamaalata toisen suku kokonaan blogin muodossa anonyyminä? Loppupeleissä oli hyvin raskasta lukea tekstiä, jossa käytännössä haukuttiin, tekstiäsi lainaten, "miehesi" suku perin pohjin varpaista hiuksiin.

      Mikäli kokee toisen suvun epämiellyttäväksi, olisi syytä takertua myös oman suvun ongelmiin. Miksi sukusi suhde ei ole kovin hyvä "miehesi" sukuun. Naimisiin meno on hyvinkin suuri taival, jossa on myös hyvä ajatella muiden mietteitä.

      Pohjimmiltaan argumentointisi perustuu muiden, blokia kommentoijien (todennäköisesti "miehesi" sukulaisten) mielestä valehteluun. Jos tämä pitää paikkansa, olisi myös itse ajateltava, onko omassa itsessään jotain parantamisen varaa.

      Lyhykäisyydessään tarkoitan sitä, että lukukokemukseni perusteella "miehesi" vaikuttaa olevan lievästi tossun alla. Kannattaisi harkita sitä, että keskustelisitte sukujen kesken niin sanotusti "face to face", eikä suuttumuksen sattuessa turvautua anonyyminä kirjoittamiseen.

      • KelanMustalainen

        No nyt oli taas niin täysliha paskaa että en voi sanoin kuvailla ajatuksia...


    • Tossuttelija

      Valehtelija tossu on huono yhdistelmä.
      Jätä se tossu.

    • näin_appivanhempana

      Jos yhteiselo poikakaverin sukulaisten kanssa tosiaan on noin vaikeaa, lopeta yhteydenpito heihin. Keskity omiin sisaruksiisi ja vanhempiisi ja heidän haukkumiseen.
      Anna poikakaverisi hoitaa omat sukulaisuussuhteensa.

      • Miksisesukuniintärkeää

        Tuo on hyvä neuvo. Jos naimisiin päästäkseen tarvitsee koko suvun niin kannattaa valita toinen suku.

        En ymmärrä porua siitä pojan suvusta. Kutsuu juhliinsa vain ne jotka haluavat tulla ja sillä selvä eikä ota nokkiinsa jos kaikkia ei kiinnosta.

        Kahden eri suvun pakkoseurustelu keskenään harvoin on onnistunutta ja suurimalla osalla väkinäistä ja konflikteja tulee varmasti jos koittaa puoliväkisin pakottaa niin saa varmasti nokilleen.

        Jos kaikki kihlajaiset ja hää esitykset jotka ovat vain teatteria, suureellista spektaakkelia, näytelmää muille ihmisille, ovat noin tärkeitä niin varmasti monia alkaa ihmetyttämään että miksi? Itsensä ylikorostaminen varmasti alkaa ärsyttämään joitakin.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2301
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      64
      1514
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1286
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe