https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000005928951.html
Turku ei ollut Ahdin mieleen. No Islannistahan sitä on pitänyt ensin uida Turkuun. Puolaan on lyhyempi matka. Tulee sitten purkin kyydissä loppumatkan Suomeen.
PS. Virosta saa hyvää kilohailisäilykettä. Savustettua ja öljyttynä lasipurkissa.
Ahtikin (silli) muutti sitten Puolaan
20
250
Vastaukset
- työtä.suomalaisille
Syököön polakit itse purkittamansa sillit. Minä en sen merkkisiä enää osta.
- Kyllä.näin.on
Ahti silli on helvetin kallista, viimeksi joskus 1990-luvulla ostin. Paljon halvemmalla saa aivan yhtä hyvää.
- Kyllä.näin.on
"Ahti- ja Vesta-sillien valmistaminen Suomessa on loppunut, Turun Sanomat kertoo."
"Turussa tuotettujen vihannessäilykkeiden ja sillituotteiden kannattavuus on ollut heikkoa jo muutaman vuoden ajan. Kiristynyt kilpailu on vaikuttanut kannattavuuden lisäksi myös myyntivolyymeihin, Orkla Suomen silloinen toimitusjohtaja Rabbe Wikström kertoi maaliskuussa julkaistussa tiedotteessa."
Ne Vesta-sillit onkin sitten tarkoitettu miljonääreille, ovat meinaan mielettömän kalliita. Ei ihme etteivät mene kaupaksi. - Anonyymi
Kyllä.näin.on kirjoitti:
"Ahti- ja Vesta-sillien valmistaminen Suomessa on loppunut, Turun Sanomat kertoo."
"Turussa tuotettujen vihannessäilykkeiden ja sillituotteiden kannattavuus on ollut heikkoa jo muutaman vuoden ajan. Kiristynyt kilpailu on vaikuttanut kannattavuuden lisäksi myös myyntivolyymeihin, Orkla Suomen silloinen toimitusjohtaja Rabbe Wikström kertoi maaliskuussa julkaistussa tiedotteessa."
Ne Vesta-sillit onkin sitten tarkoitettu miljonääreille, ovat meinaan mielettömän kalliita. Ei ihme etteivät mene kaupaksi.Miljonääreille ? Yksi olut tuoppi maksaa sen 6,50€, ja sen juo todennäköisesti nopeammin, kuin 4,50€ maksavan sillipurkin sisällön. Työttömiäkin näkee baareissa, saati että vain miljonäärit kävisivät baareissa.
- Boikottilista
Turun sinappia kukaan enää osta.
- HalpaaOn
Nythän sitä vasta ostetaan kun se on niin halpaa.
- silliostot
lopui juuri nyt.
- kroisos.pennanen
Koneiden käyttö Suomessa on niin kovin kallista eikä niitä saa irtisanoa helposti.
- Vodianoy-Silli
Itse ostin "Old Riga" merkkistä kilohailisäilykettä, joka nimensä mukaisesti oli nimensä mukaisesti latvialaista.
Eikös slaavilainen vastine Ahdille ole Vodianoy? Eikös olisi rehellistä brändätä Ahti-silli uudestaan Vodianoy-silliksi? - Koulussa
70 lvulla oli välillä ruokana lasimestarin silliä, hyi helvetti en sen jälkeen ole silliin koskenut.
- näin-taas
näin "luodaan" suomeen UUSIA TYÖPAIKKOJA taas kerran. ahneus voitti, asiakkaista ei väliä.
- Puolalumpuri
Niin luodaan. Puolaan.
- Boikotti.päälle
Ahti boikottiin! Mielummin ostan rehellisesti ulkomaista silliä kun suomalaista feikkaavaa puolalaista.
Turun sinappikin tuli takaisin, kun myynti romahti. Pidetään huolta, että Ahti-purkit jää hyllyyn.- Kurikan_Kropsu
Kyllä, AHTI ja VESTA jäävät hyllyyn..boikotti.
- Anonyymi
Nyt saa Jalostajan taatusti suomalaista silliä, ostin ja oli tosi hyvää, puolalaista ahtia en osta laatu paljon heikompi kuin ennen kun tehtiin suomessa.
Kaupassa näytti vielä olevan vanhaa varastoa vihreäkantinen Ahti silli valmistettu suomessa kaikki muut ahdit puolan ......
Jalostajan silli hyvää ja suomalaista, Kiitos. - Anonyymi
Suomalaista silliä ostan minä en muuta.
- Anonyymi
AY sai uuden sulan hattuun.
Työpaikat onkin ollut suosittu vientituote.
Lipunmyynti eri kulkuvälineisiin on viety itsepalveluautomaateille.
Vientiä sekin, hurraa. - Anonyymi
Voi sitä suolaa syödä suoraan suolapurkista ja ei maksa paljon.
- Anonyymi
Pitääkin juhannuksena savustella mökillä kotimaista silliä, eli silakkaa. Jos vaan jostain tuoreena sattuu saamaan.
- Anonyymi
Onkohan sukua pastori Sillille (näyttelijä Saarela sr.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2474639Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii773086- 472473
- 281813
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 811470
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851295PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69958
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894