Törmäsinkö narsistiin?

1mies1

Tutustuin erääseen naiseen, oltiin vain reilu 3kk yhdessä. Viime viikonloppuna tapahtui jotain ihan älytöntä, pistin kamppeet reppuun ja lähdin liitämään riidan päätteeksi. En oikein edes käsittänyt mitä, miksi niin tapahtui? Tuota outoa käytöstä häneltä oli aiemminkin, ja riitoja, mutta uskoin aina hänen hyviin puoliin, niitä oli hyvä huumorintaju, iloinen nauru ja nautin hänen kanssa olla lähekkäin.

Viikonloppu meni oikein mukavasti, käytiin kaupungilla, tehtiin ruokaa, katsottiin telkkua ja elokuvaa, tosi mukavaa. Sitten nainen nukahti pariksi tunniksi kun minä katsoin telkkua. Puolen yön jälkeen herätin hänet, että eikö mentäisi nukkumaan sänkyyn? Pian sen jälkeen tämä nainen muuttui kuin toiseksi ihmiseksi? Ihan kuin hän olisi kerännyt minusta kaiken näköisiä ärsyttäviä piirteitä johonkin "tynnyriin" ja alkoi sieltä kaivelemaan, heitellä minua niillä asioilla, olin ihan hämilläni että mitä v-ttua nyt, mikä on? Ahdistuin ihan kympillä ja hän jopa nauroi reaktiolleni. Ihan outoja juttuja, että jos olisin halunnut välttää hänen väitteensä minusta, minun olisi pitänyt kyetä lukemaan hänen ajatuksia?

Sitten seuraavana päivänä kävi niin kuin aiemminkin, hän oli palautunut normaaliin "moodiin", itki puhelimessa ja sanoi rakastavansa minua. Mutta se yksi tärkein asia siitä puhelusta puuttui, se että hän olisi ollut pahoillaan asiattomasta käytöksestään! Kaikilla meillä on huonoja hetkiä, mutta pitää pystyä myöntämään se. Päin vastoin, kun hän sai itkuisen olonsa välillä pois, hän edelleen moitti minua, ei koskaan itseään. Sitten kun hän kysyi minun tunteistaan, en vastannut mitään koska en pystynyt.

Välillä vieläkin vähän ikävä häntä siinä tilassa kun hän oli mukava, mutta tämä "narsistimainen" piirre tässä ihmisessä pistää stop-merkkiä eteen ja sisäinen ääni sanoo että unohda se.

23

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eräältänaiselta

      Kannattaa luottaa siihen sisäiseen ääneen. Tollaset ongelmat yleensä vaan pahenee ajan kanssa.

      • 1mies1

        Kiitos. Näin kait se on tehtävä.

        Hän sanoi puhelimessa että minun olisi pitänyt vain halata häntä siinä tilassa, kun sitä ahdisti tuleva viikko. Mutta mistäpä sitä voi tietää tämmöisiä, etenkin näin alussa, eli ne ajatusten lukemis-kyvyt olisi olleet tarpeen. Eikä se yhteinen elämä olisi millään voinut toimia, jos asiat on sitä että pitää toisen mielen mukaan mennä 100% tai muuten kolahtaa ja alkaa tynnyristä asiat taas lentämään.


      • täysinsamaamieltä
        1mies1 kirjoitti:

        Kiitos. Näin kait se on tehtävä.

        Hän sanoi puhelimessa että minun olisi pitänyt vain halata häntä siinä tilassa, kun sitä ahdisti tuleva viikko. Mutta mistäpä sitä voi tietää tämmöisiä, etenkin näin alussa, eli ne ajatusten lukemis-kyvyt olisi olleet tarpeen. Eikä se yhteinen elämä olisi millään voinut toimia, jos asiat on sitä että pitää toisen mielen mukaan mennä 100% tai muuten kolahtaa ja alkaa tynnyristä asiat taas lentämään.

        Ei yhteiselämä todellakaan toimi noin!


      • 1mies1 kirjoitti:

        Kiitos. Näin kait se on tehtävä.

        Hän sanoi puhelimessa että minun olisi pitänyt vain halata häntä siinä tilassa, kun sitä ahdisti tuleva viikko. Mutta mistäpä sitä voi tietää tämmöisiä, etenkin näin alussa, eli ne ajatusten lukemis-kyvyt olisi olleet tarpeen. Eikä se yhteinen elämä olisi millään voinut toimia, jos asiat on sitä että pitää toisen mielen mukaan mennä 100% tai muuten kolahtaa ja alkaa tynnyristä asiat taas lentämään.

        Tyypillistä miehen syyllistämistä. Sinäkö siinä toimit väärin eikä hän?

        Samaa jarkonia lateli minun exä ja tuntuu latelevan myös uudelle miehelleen.


    • khhjf

      Vaikea vielä sanoa noiden kuvailujen perusteella että onko narsisti, mutta vaikuttaa nyt ylipäätään vaikealta ihmiseltä, ja miksi sinun tulisi sellaiseen tuhlata aikaasi. Tärkeintä on sinun onnellisuus ja mielenrauha, oli narsisti tai ei.

    • Narsistiksi.oletin

      Oliko tämä nainen Turun suunnalta, hyvintoimeentuleva, tumma, suuret rinnat ja jonkin verran ylipainoa?

      Tuo kuulosti ihan samalta, kuin minkä itse koin, melkein tasan vuosi sitten.

      • 1mies1

        No ei ole hän :) En hirveitä kehtaa tässä paljastella jos ko. nainen lukee näitä tekstejä myös?


    • Juupwry

      Pffft. Et tiedä yhtään millainen narsisti on jos tuota pidät narsistisena.

      Ihan vaan lapsellinen yksilö kyseessä joka väsyneenä helposti purkaa pahan olon huutamalla ja haukkumalla.

    • saattaa ehkä ollakin kyseessä narsisti, vaikka ei tuon perusteella vielä voi päätelmää tehdä.
      huutaminen ja nimenomaan se haukkuminen ei mun mielestä kuulu terveeseen suhteeseen, mikäli haukkumista ja esim. sitä huutamista jo alkuvaiheessa, tod. näköistä on, et tulee myös jatkumaan, eli kuuluu siihen suhteeseen sitten.

      harkitse onko hän ja suhde sitä mitä haluat ja tahdot ja mikä tärkeintä, onko hyvä fiilis =) se on tärkeintä!

    • Joojoooo

      "Arjen keskusteluissa narsistiksi leimautuvat mielipahaa aiheuttaneet exät, pomot ja anopit. Totuus on kuitenkin toinen.

      – Usein sanalla halutaan leimata jokin ongelma yhden henkilön syyksi, ja tämä on aika harvoin totta, Psykiatrisen vankisairaalan vastaava ylilääkäri Hannu Lauerma kertoo.

      – Nimittelyä käytetään usein sanan todellista merkitystä kunnolla ymmärtämättä, ja sitä harjoittavat usein henkilöt, joilla itsellään on voimakkaita narsistisia piirteitä, Lauerma jatkaa."

      • 1mies1

        Oho, kuulosti tutulta. Tämä nainen valitteli usein työpaikkansa pomosta ja että naapurit vainoaa häntä, silti aina kun olin hänen luonaan, en koskaan havainnut mitään erikoista hänen naapureistaan? Toki sitten kun en ollut paikalla, taas ne naapurit häntä vainosi. Samoin tämä nainen kertoi aika uskomattomia tarinoitaan ex-miehistään, paholaisia ja poliiseja oli kuvioissa.


    • väärädiagnoosi

      Ei tuo kuulosta lainkaan narsismilta.

      Kuulostaa ihan tavalliselta, kesken unien heränneen ihmisen ärtymiseltä. Silloin sitä helposti purkaa pahaa oloaan muihin ihmisiin. Toiset ihmiset nyt vaan on kesken unien herättyään äreämpiä kuin toiset.

      Itse kuulun kanssa niihin, jotka ei millään meinaa päästä eroon pahasta olosta, jos herätetään kesken ilta-unien.

    • Ei tuon kuvailun perusteella pysty vielä sanomaan narsismin puolesta tai vastaan.

      Monet pitää tuollaista eihan naisten normaalina käytöksenä. Varsinkin kauniit naiset ovat tottuneet, että heitä kohdellaan kuin prinsessaa ja heidän oikkuja siedetään. Siksi myös parisuhteen arkipäiväistyminen on monelle naiselle kovempi pala kuin miehelle. Siksi myös vanheneminen on monesti naiselle kovempi pala kuin miehelle.

      • 1mies1

        Voihan se olla noinkin. Ja minä ite olen vielä semmoinen, että kritiikki minua kohtaa ottaa koville aluksi, herpaannun ja ahdistun helposti. No en pienestä, mutta tuommoisesta kokemastani kyllä. Siksi omalle kohdalle sopisi semmoinen rauhallisempi ja kiltimpi nainen, jonka kanssa voi asiallisesti keskustella ongelmista. Ettei käy päälle kuin yleinen syyttäjä.

        No jeps, onhan tuo alkanut jo menemään ohi tämä ikävän tunne.


    • toinenkulma

      Plääh se mikään narsisti ole, kyseessä on aika tyypillinen nainen vaan. Heräsi väärällä jalalla ja halusi riidellä, ja testata samalla orastavan parisuhteenne rajoja. Päästit hänet kuitenkin niskan päälle, joten hänen silmissään hävisit tilanteen.

      Naisia on noin yksinkertaistaen kahta lajia: niitä jotka asettavat rajat itselleen ja sitten niitä, jotka haluavat miehen asettavan rajat. Sinun kannattaa etsiä ensimmäistä lajia edustava yksilö, koska et pärjää toiseen ryhmään kuuluville.

      Jos joskus haluat olla alfamies ja pärjätä myös toisen ryhmän naisille, niin parasta luopua herkkänahkaisuudesta, ja alkaa opetella tunnistamaan ja sanoittamaan omia tunteitaan nopeasti, sekä alkaa miettimään mitkä ovat ne rajat mitä et halua naisen ylittävän, ja miten kerrot sen hänelle. Muuten jäät parisuhteessa helposti jalkoihin.

      • Olipa viisaita sanoja. Nämä pitäisi kirjoittaa johonkin huoneentauluun, että muistaisi nuo.


    • Parempimyöhäänx

      Persoonallisuudeltaan epätasapainoinen, huomionhakuinen ja itsekäs, siltä tuo lähinnä kuulostaa. Kommunikaatiotaidot myös hukassa.

      Kaikilla meillä on tosiaan huonoja päiviä ja viikkoja ja tulee väsyneenä äyskäistyä kumppanille tarpeettomasti. Anteeksipyyntö on silloin paikallaan ja itseäkin aidosti harmittaa kun toiselle rupesi.

      Mutta tuommoiset haukkumiset, arvostelut ja jälkikäteen itkeskelyt eivät ole ookoo. Riitelyn sijasta pitäisi olla rakentavaa ja toista arvostavaa kommunikointia, ja eri mieltähän voi olla silti.

      Hyvä että lopetit vasta alkamassa olevan suhteen. Ainakin tiedät nyt, että hänen luonteensa on epätasapainen ja hankala, eikä sellaisen kanssa kannata yrittää onnellista parisuhdetta väkisin pusertaa.

      N48

    • murrrmurrrr

      Opetus: Älä herätä nukkuvaa karhua tai naista.

    • Tiedonhaku

      Ihan selvä epävakaa persoonallisuus

    • epävakaan.ex

      Ihan vaikuttaa samanlaiselta kuin exäni. Alussa en tajunnut hänen "outoja" piirteitä ja oikkuja. Vähitellen käytös meni pahemmaksi ja aloin todella ihmettelemään, että misyä vitusta on oikein kyse? Googlettelin ja törmäsin aiheeseen narsismi. Mitä enemmän luin sitä varmemmin tiesin, että "rakkaani" on luonnevikainen ihminen. Sen jälkeen en voinut enää ajatella olevani hänen kanssa.

    • asiavoiollanäinkin

      Jokaisessa on hyviä ja huonoja piirteitä, nainenkaan ei varmasti sulattanut niitä omia huonoja piirteitäsi, siitä motkotus ja pahoillaan siitä, että joutui asiat ottamaan esille ja sen vuoksi itki, kun ei tahdo loukata.Mutta niitä riitelyn ja muunkin kommunikaation taitoja kannattaa aina parisuhteessa molempien osapuolien kehittää, ettei loppu siinnä jo alkumetreistä lähtien.

    • oklim

      En tiedä narsistista mitään mutta hulluja muijia on kyllä, kuten esin puolisoni, tuli yllärinä pikku hiljaa paheni. Haukkui jopa muiden kuullen, haastoi riittaa tyhjästä ja ellei tehty kuten muija sanoi kävi todella pahaksi, joskus jopa rikkoi tavaroita ja uhkaili. En ole itsekään täydellinen mutta muija tuntui ihan mahdottomalta ja tällaisen "kohtauksen" jälkeen oli kuin ei olis tapahtunutkaan mitään.

    • Mietinpä_vaan

      Eipä tuon perusteella voi sanoa onko sairas ihminen vai ei. Narsistinen piirre kylläkin se, ettei pysty ollenkaan olemaan aidosti pahoillaan omista virheistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5399
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3477
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1602
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      197
      1521
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1023
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe