Anarkismi on turhaa.

krr

Ihminen on sosiaalinen eläin.
Ja sosiaalinen eläin rakentaa pyramiideja.

Ne jotka haluavat sotkea,
haluavat vain sen pyramiidin tuhota.

Oletko varma ettei naapuri vain halua?

4

164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sosiaalinen eläin on hierarkinen eläin.
      Pyramiidin tasot.
      Voisiko ne kääntää ylösalaisin.
      Sortuisiko pyramiidi?

Äh en osaa kirjoittaa runoa.

• arnarkia-auttaa

Ei ole sillä kohta tarvitsemme anarkiaa kun alkaa autoilijoiden ja muidenkin ihmisten jättiverotukset herrojen taholta mottoon köyhät kyykkyyn. Eli olkaa vain valmiita täyteen sotaan hallitusta vastaan ja keltaliivit kaappiin ostakaa.

• Anarkismi, mitä se on ? Tutkikaa anarkismin filosofiaa ja juuria. Anarkismi on yleisesti ottaen rauhan, rakkauden ja yhteisöllisyyden tyyssija, tapa elää kunnioittaen elämää kaikissa sen muodoissaan. Anarkismin eri muotojen punainen lanka on se, että emme hyväksy käskytystä keneltäkään. Kaikki olemme saman arvoisia. Tästä on vain yksi poikkeus, kristoanarkismi. Kristoanarkistilla on yksi ylitse muiden, nimittäin Luoja. Se, mitä julkinen sana pitää anarkismina, ei sitä ole; kulkueiden häiriköt ovat huligaaneja, eivät anarkisteja.

• Todellakin. Minkä takia siinä tapauksessa anarkismi on ainoastaan filosofien ja - jos sallit - haihattelijoiden päiväunia? Päiväunia joiden ei ollut koskaan tarkoituskaan realisoitua. Eikö vaan?

Käsityksesi on outo siksi että rinnastat "samanarvoisuuden" siihen että "käskytetään". Eihän elämä sillä tavalla toimi. Ei eläinkunnassa sen enempää kuin ihmiskunnassa. Sekoitat asiat pahasti keskenään. "Käskytys" liittyy niihin rooleihin joissa kukin yhteisön jäsen esiintyy, se on täysin luonnollista. Samanarvoisuus on täysin toinen, rooleihin liittymätön asia. Ja tämä väite pätee puhuttaessa ihmisyhteisöstä tai vaikka muurahaispesästä.

Anekdootti: mitä tapahtuisi muurahaispesässä jos esittämäsi elämän malli otettaisiin siellä käyttöön?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      89
      7295
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      38
      3449
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1826
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      970
    5. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      27
      891
    6. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      863
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      48
      773
    8. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      719
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      29
      686
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      26
      642
    Aihe