Alkaa olla mitta täynnä, lähdenkö?

Hohhoijaaaa

Avovaimon kanssa jonkun aikaa oltu yhdessä, ja nyt alkaa tympimään ja päässä pyörii vain, että laitanko hänet vain kylmästi ulos vai annanko vielä mahdollisuuden?

Asutaan minun omistamassa talossa, elätän yksin meidät, olen hankkinut molemmille hyvät autot, laitan ruuat, käyn kaupassa, maksanut avovaimon isot ulosottovelat, maksan kaikki elämisen kulut yksin, kuuntelen aina, kun avovaimoni puhuu minulle, otan hänen tarpeensa huomioon ym.

Ongelma on se, että en saa tästä itselleni yhtään mitään enää ja en ole tyytyväinen. Aluksi oli ihan erilaista, pystyimme juttelemaan kaikesta ja oli mukana olla yhdessä. Nyt tilanne on se, että mitään hohtoa tässä ei enää ole. Avovaimo ei tee mitään. Jos pyydän häneltä jotain, sitä ei tapahdu. Hän istuu päivät pitkät puhelin kädessä ja keskittyy vain siihen. Pyydän sitten juttuseuraa, niin eipä mitään tapahdu, tuijottaa vain puhelinta eikä vastaa mitään. Kysyn uudestaan häneltä jotain, niin eipä tuo mitään vastaa.

Iltaisin kun menemme nukkumaan, avovaimo ottaa puhelimen esille ja keskittyy vain siihen eikä puhu minulle mitään. Seksiä ei ole ollut pitkään aikaan, eikä tule olemaan. Olen yrittänyt ottaa asiaa puheeksi, mutta eipä tuo mitään kuuntele, suuttuu vain ja jatkaa puhelimen selausta.

Avovaimoni ei siis millään tapaa ota huomioon minua. Jos puhumme jostain, puhuu hän vain itsestään ja itseään kiinnostavista asioista. Minua kiinnostavista asioista emme koskaan puhu, ja jos yritän puhua, eipä tuo siihen mitään vastaa. Yleensä vain suuttuu ja häipyy jonnekin, tai alkaa selaamaan puhelinta, menee tietokoneelle tai laittaa TV:n päälle.

Tiedän, että toista miestä hänellä ei ole.

Olen yrittänyt ottaa asiaa puheeksi hänen kanssaan, ja kertoa, että panosta nyt sinäkin tähän vähän jos haluat tämän onnistuvan. Sanoo vain ”joo joo” tai ei mitään, ja koko asia jää siihen. Mitään ei tapahdu. Hän ei kykene mielestäni mihinkään syvällisempään keskusteluun, ja ottaa ainoastaan tätä nykyä omat tarpeensa huomioon, mutta ei minun tarpeitani koskaan, ja alan olla ihan täynnä tuota, enkä tiedä rakastanko enää häntä ja haluanko olla hänen kanssaan.

Laitanko hänet vain kylmästi pihalle, etsin itselleni toisen naisen vai annanko meille vielä mahdollisuuden? Vuosi menty pian jo tällä samalla tyylillä.

36

210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aloittajaaa

      Unohtui kirjoittaa, että tuossa vähän aikaa sitten menetin hermoni avovaimooni, kun oli asiaa hänelle, yhteistä sellaista, eikä tuo mitään muuta tehnyt kuin selannut puhelinta ja oli niinkuin ei olisi kuullutkaan, niin aloin sitten pakkaamaan hänen tavaroitaan, ja sanoin, että ”nyt saa riittää, mene johonkin muualle selaamaan sitä puhelinta”, ja joitain tavaroita kun sain kasaan, tuli tämä sitten itkien luokseni ja halasi vain minua, ja sanoi, että yrittää parantaa tapojaan, ja tietysti sitten hellyin. Mitään kuitenkaan ei ole tapahtunut.

    • Loinenulos

      Salli naiselle tilaisuus elättää itsensä!
      Kertomasi mukaan sinä olet evännyt häneltä kaiken aloituskyvyn tehdä juuri mitään. Hän kuuluu siihen ihmisryhmään joka ei halua huomioida ketään muita kuin itseään, ei halua auttaa eikä tukea ketään missään koskaan.

      Anna, hyvä mies, naiselle tilaisuus seisoa omilla jaloillaan, kehittää itselleen omanarvon tuntoa.

      Mitenkä?

      Laske hänet menemään. Vain pakkaa hänen tavarat ja laita ne ovesi ulkopuolelle. Näytä hänelle ovea, kehoita - EI vihaisesti - astumaan oven ulkopuolelle ja lukitse ovi. Vaihda lukot ja avain vain sinulle.

      Ei enää “joojoota” eikä uhan voimalla annettuja tyhjiä lupauksia!
      Niiden aika on ohi.

      Sinä olet tuolle aikuiselle sekä sanallisesti että elein jo kauan aikaa ilmoittanut ettei hänen huolellisesti harkitsemansa tapa asua kodissasi täysin loisena, ole elämisen arvoista.
      Ei sinulle eikä hänelle.

      Onko todellakaan mielestäsi oikein että sinä tunget varojasi, aikaasi ja energiaasi terveeseen nuoreen (alle 65 vuotias) loiseen?
      Saat paljon, paljon enemmän iloa elämääsi kohdistamalla mielenkiintosi ihmisiin, ihmiseen , jotka/joka todella tarvitsee sitä; sairaat, vanhukset( huom, huom, heillä on nuoria älykkäitä, ahkeria sulkulaisia ja ystäviä. Heitä riittää sinullekin!!!)

      • Ihmettelevä

        Pellolle vain!!!


    • oletkoepäonnistuja

      Sinä olet tehnyt kaiken, passanut aikuista ihmistä kuin 2 vuotiasta ja vielä pitkään. Mikä järki tossa sun hommassa on ollut, ei niin mikään. Joten on sullakin siinä peiliin katsomisen paikka, ei nykyinen tilanne pelkästään naisen syytä ole.

      Alussa nainen oli kiitollinen sinulle rahallisesta avusta, katosta pään päällä sun muusta ja jaksoi keskustella ja antaa sulle seksiä. Nyt tilanne hänen puoleltaan on sellainen, että nainen ei halua pelkästään kiitollisuuden takia jutella eikä panna kanssasi. Nainen kokee joko ettei hän ole sinun arvoinen tyyppi, tai sitten hän on vain turtunut tilanteeseen eikä tiedä mitä tehdä.
      Teidän pitäisi siirtyä parisuhteen seuraavalle tasolle.
      Voi olla että nainen on masentunut, et tajua ettei naisella ei ole hänen omasta mielestään mitään sellaista arvoa teidän parisuhteessa jossa nainen voisi olla tasavertainen sun kanssa. Voi olla ettei nainen rakasta itseään ja sen vuoksi ei pysty rakastamaan sinuakaan. Ei voi tietää, muuta kuin sen, ettei terve aikuinen ihminen ole kotona 24/7/365 hipelöiden kännykkää.

      Näin kyökkipsykologialla pääteltynä tilanteenne on sellainen, että joko hyväksyt asian sellaisena kuin se on, rakastat naista omana itsenään ja yrität saada hänet opiskelemaan, töihin, terveyskeskukseen tai muuhin hoitoon.
      Tai otat kännykän pois hänen kädestään, istutte vaikka keittiön pöydän ääreen ja aloitatte keskustelemaan. Et syyttele, etkä syyllistä, jos rakastat naista kerrot että rakastat ja haluat hänelle vain hyvää mutta naisen pitää alkaa tehdä elämässään muutakin kuin tuijottaa kännykkää.

      Ja on vielä se kolmaskin vaihtoehto, ero. Your call, sinä päätät miten jatkat parisuhdettasi.

      Jos eroatte, seuraavan kerran kun ihastut, rakastu sellaiseen naiseen joka on sinun kanssasi tasavertainen, työssäkäyvä, omillaan pärjäävä, ihminen jolla on omia ajatuksia, sellainen nainen joka ei halua sinulta mitään sellaista mitä hän ei ole myös valmis antamaan sinulle takaisin.
      Älä ihastu sellaiseen jolle sinun pitää omasta mielestäsi tehdä kaikki valmiiksi eteen ja noutaa kuukin taivaalta, koska siihen sinä et pysty. Sinä ole tässä nykyisessä suhteessasi sen todistanut. Sinä et montaa vuotta jaksa sitä kuuta taivaalta naisellesi tuoda.

    • Onsehienoa

      Milloin rahan merkitys vähenee. Et ole ensimmäinen joka tuo esille asian siltä kantilta, että MINÄ olen tehnyt.

      Olen ollut tuollaisessa suhteessa ja lopulta mies etsi toisen, joka arvostaisi miehistä panostusta rahallisesti ja fyysisesti. Onneksi löysi, koska olimme itsensä ja taitojensa korostamisen kohdalla kuin yö ja päivä.

      • Maalaismurmeli

        Ihan ensimmäiseksi voit toimia niin, että hänen puhelimensa suljetaan - luultavasti maksat myös hänen puhelinlaskunsa. Siitä saa vuorenvarmasti hänen huomionsa ja ainakin yhden keskustelun aikaan.


      • Keskustellen

        Ota vielä rauhallisesti. Tuo puhelimen esilläpito ja siihen tuijottaminen kertoo, että henkilö on joko puhelimen orja tai masentunut syvästi. Hiukan yllä kuvatusta tilanteesta saa sen vaikutelman, että aluksi olet pelastanut hänet taloudellisesta ahdingosta ja auttanut hienosti uuteen elämään, - Toisaalta olet omaa hyvyyttäsi aiheuttanut vahingossa tilanteen, että hän tuntee itsensä tarpeettomaksi ja jopa sinun vaivaksesi. Työ, opiskelu tai vapaaehtoistyö voisi tuoda hänelle uuden elämän ja ilmaa siipien alle. Anna vielä aikaa ja selvitä mistä on kysymys. - Voisitteko esim. sopia, että jollei mitään tavallisuudesta poikkeavaa viestintätarvetta oikeasti ole, niin puhelin olisi vaikkapa hyllyllä silloin kun on aika toimittaa normaaleja kodin askareita. Vaikkapa tunnin väliajoin sitten voisi katsoa onko mitään tähdellistä viestintää tullut. Jos soittoja tulee niin tietysti vastataan. Liiallisesta puhelimeen vilkuilusta ja näpyttelystä on syntynyt aika paha riippuvuus. Keskustelu asiasta kannattaa käydä asiallisesti, jotta ei loukata hänen oikeuttaan olla yhteydessä toisiin ihmisiin.


    • Aloittajaaa

      Mitä sitä voi sitten tehdä, jos toisella ei ole rahaa? Pakkohan se on sitten häntä auttaa. Muuten on kiukuttelua luvassa ja helpommalla pääsee, kun antaa sitten sitä rahaa jos tarvitsee. Nainen opiskelee, eikä saa muita tuloja kuin opintotuen, ja se nyt ei riitä edes laskuihin. Tämä johtuu siitä, että minulla on niin hyvät tulot (n. 170000e / vuosi), että Kelalla katsovat, että minun on elätettävä hänet, ja niin olen tehnyt. Siirtänyt hänen tililleen aina tietyn summan kuukaudessa (1500e), mistä sitten maksaa omat menonsa. Minusta se nyt ainakin olisi väärin jättää hänet täysin rahatta, sitten se elämä ei ainakaan ole ihmisarvoista, jos ei hän voisi edes kaupassa käydä itse ja päättää mitä ostaa. Minulla ei siis paljon muita vaihtoehtoja ole ollut.

      • Onsehienoa

        Tuskin kukaan voi sanoa, mitä sinun pitäisi tehdä.
        Ihmettelen kyllä miksi olette ajautuneet tuohon tilanteeseen, että sinä maksat ja elätte omaa elämäänne.
        Yhteispeli näköjään puuttuu. Toivottavasti löydätte ratkaisun :)

        Mie lähden nyt töihin.


      • Aloittajaaa

        Eipä tuon kanssa tunnu mikään auttavan, kun ei avovaimoni kuuntele mitään enkä pysty hänen kanssaan mistään juttelemaan. Olen itse yrittäjä, ja olen ehdottanut, että laitetaan hänelle jokin pienimuotoinen yritys myös. Eipä hän siitä innostu yhtään eikä edes keskustele asiasta kanssani.

        Sitä olen miettinyt, että olisiko hän jotenkin yksinäinen tai kokee huonommuutta, ja olisi siksi alkanut käyttäytyä noin. Haluaa paeta todellisuutta puhelinmaailmaan? En tiedä.

        Hän ei innostu mistään nykyään. Istuu vain kaiken ajan, mitä yhdessä olemme puhelimen kanssa. Ei lähde kanssani lenkille tai tekemään mitään. Shoppailu on ainoa, mistä hän innostuu.

        Olemme molemmat melko vaatimattomista kotioloista lähtöisin. Erona on se, että minä olen yritykselläni päässyt melko hyviin tuloihin, avovaimoni taas ei ole saanut elämässään juuri mitään aikaan. Hän luovuttaa heti, jos jokin ei onnistu, minä taas yritän niin kauan, että saan asian onnistumaan. Avovaimoni on minua hieman vanhempi.

        Välillä tuntuu, että haluaisin kyllä etsiä sellaisen naisen, jota kiinnostaa edes vähän samanlaiset asiat mitä minua, ja joka haluaa kanssani tehdäkin jotain. Katsotaan nyt kuitenkin, mitä tässä tapahtuu. Jos saisin hänet edes puhumaan ja kertomaan, mikä on, niin voisin auttaa jotenkin, ne yritykset ovat vain päättyneet siihen, että hän suuttuu ja alkaa mököttämään, ja asia jää sitten puhumatta.


      • prrrrrr
        Aloittajaaa kirjoitti:

        Eipä tuon kanssa tunnu mikään auttavan, kun ei avovaimoni kuuntele mitään enkä pysty hänen kanssaan mistään juttelemaan. Olen itse yrittäjä, ja olen ehdottanut, että laitetaan hänelle jokin pienimuotoinen yritys myös. Eipä hän siitä innostu yhtään eikä edes keskustele asiasta kanssani.

        Sitä olen miettinyt, että olisiko hän jotenkin yksinäinen tai kokee huonommuutta, ja olisi siksi alkanut käyttäytyä noin. Haluaa paeta todellisuutta puhelinmaailmaan? En tiedä.

        Hän ei innostu mistään nykyään. Istuu vain kaiken ajan, mitä yhdessä olemme puhelimen kanssa. Ei lähde kanssani lenkille tai tekemään mitään. Shoppailu on ainoa, mistä hän innostuu.

        Olemme molemmat melko vaatimattomista kotioloista lähtöisin. Erona on se, että minä olen yritykselläni päässyt melko hyviin tuloihin, avovaimoni taas ei ole saanut elämässään juuri mitään aikaan. Hän luovuttaa heti, jos jokin ei onnistu, minä taas yritän niin kauan, että saan asian onnistumaan. Avovaimoni on minua hieman vanhempi.

        Välillä tuntuu, että haluaisin kyllä etsiä sellaisen naisen, jota kiinnostaa edes vähän samanlaiset asiat mitä minua, ja joka haluaa kanssani tehdäkin jotain. Katsotaan nyt kuitenkin, mitä tässä tapahtuu. Jos saisin hänet edes puhumaan ja kertomaan, mikä on, niin voisin auttaa jotenkin, ne yritykset ovat vain päättyneet siihen, että hän suuttuu ja alkaa mököttämään, ja asia jää sitten puhumatta.

        Ootko itse ihmisen näköinen? Jos olet luotaantyöntävän näköinen, ei ihme ettei naista kiinnosta mikään.


      • Sellainenn

        Siis tarkoitatko todella 1500e vai 150e? Itse olen vähän vastaavassa tilanteessa kai kuin naisesi. Mies on töissä, ja itse nyt työttömänä.
        Maksamme kulut suunnilleen puoliksi, ja itselläni jää alle 200e kuussa elämiseen, ja silti saan kuulla vihjailuja että olen vain rahan perässä. Hän ei tunnu tajuavan sitä millään, että yhdessä asuessa olen enemmän taloudellisesti ahdingossa kuin yksin asuessa koska en saa miehen tulojen takia muita tukia. No, tuli tämäkin puoli nähtyä toisesta...
        Toivoisin itse toki enemmän taloudellista tukea mieheltä, mutta 1500e olisi älytön määrä. En kyllä itse siinä tilanteessa kehtaisi todellakaan vain mököttää ja olla huomioimatta toista. Jos niin, niin pitää vaiheessa pitää kyllä olla jotain vikaa päässä, tai muuten vaan tunne kylmä.


      • Aloittajaaa kirjoitti:

        Eipä tuon kanssa tunnu mikään auttavan, kun ei avovaimoni kuuntele mitään enkä pysty hänen kanssaan mistään juttelemaan. Olen itse yrittäjä, ja olen ehdottanut, että laitetaan hänelle jokin pienimuotoinen yritys myös. Eipä hän siitä innostu yhtään eikä edes keskustele asiasta kanssani.

        Sitä olen miettinyt, että olisiko hän jotenkin yksinäinen tai kokee huonommuutta, ja olisi siksi alkanut käyttäytyä noin. Haluaa paeta todellisuutta puhelinmaailmaan? En tiedä.

        Hän ei innostu mistään nykyään. Istuu vain kaiken ajan, mitä yhdessä olemme puhelimen kanssa. Ei lähde kanssani lenkille tai tekemään mitään. Shoppailu on ainoa, mistä hän innostuu.

        Olemme molemmat melko vaatimattomista kotioloista lähtöisin. Erona on se, että minä olen yritykselläni päässyt melko hyviin tuloihin, avovaimoni taas ei ole saanut elämässään juuri mitään aikaan. Hän luovuttaa heti, jos jokin ei onnistu, minä taas yritän niin kauan, että saan asian onnistumaan. Avovaimoni on minua hieman vanhempi.

        Välillä tuntuu, että haluaisin kyllä etsiä sellaisen naisen, jota kiinnostaa edes vähän samanlaiset asiat mitä minua, ja joka haluaa kanssani tehdäkin jotain. Katsotaan nyt kuitenkin, mitä tässä tapahtuu. Jos saisin hänet edes puhumaan ja kertomaan, mikä on, niin voisin auttaa jotenkin, ne yritykset ovat vain päättyneet siihen, että hän suuttuu ja alkaa mököttämään, ja asia jää sitten puhumatta.

        No mihin olet avovaimossasi aikanaan rakastunut?

        Jos olet pelastanut hänet ulosotolta, niin vaikuttaa, että ei hän ole osannut elää ihmisiksi aikaisemminkaan saatikka sitten ole mikään Einstein.

        Oletko mennyt vain ulkonäön perässä, vai onko niin, ettet ole saanut naista muuten kuin maksamalla?

        Voi hyvin olla, että on sinun kanssasi rahan takia, mutta ajan myötä ei enää jaksa näytellä iloista ja mukavaa kotirouvaa..

        Olen tuonne toisaalle tehnyt pari postausta aiheesta naiset eivät halua kilttiä miestä ja tämä pitää myös sinun kohdallasi hyvinkin paikkansa.


    • Hannele00

      Suuttuminen ja mököttäminen on hyvä keino väistää epämukavaa tilannetta. Valitettavasti tuo ei tule mihinkään muuttumaan (korkeintaan hetkeksi), jos vuosi on jo menty samalla tyylillä. Hänellähän ei ole mitään ongelmaa, kun sinä hoidat kaiken ja hän saa vaan olla puhumattomana kännykällään.

      Et ole vastuussa aikuisen ihmisen rahoista tai rahattomuudesta, eikä se ole sinun ongelmasi, miten hän pärjää jatkossa. Ensinnäkään en ymmärrä, miksi ikinä olet mennyt maksamaan hänen ulosottovelkojaan, tai miksi ihmeessä siirrät hänelle koko ajan rahaa. Rakkauden huuma toki voi olla selitys :). Itse en ikinä suostuisi siihen että puoliso rahoittaisi koko elämäni.

      Mieti saatko suhteesta yhtään mitään, ja jos tulet siihen tulokseen että et, niin käsket hänen muuttaa pois. Sitten sinullakin on halutessasi mahdollisuus löytää nainen, joka oikeasti haluaa parisuhteen eikä pelkkää hyötysuhdetta.

      Itsekin naisena tiedän, että toiset naishenkilöt ovat erittäin hyviä hyödyntämään itkemistä sopivissa paikoissa. Monet miehet tuntuvat siitä häkeltyvän ja näin on taas päästy ohittamaan mahdollinen vaaran paikka kun mies heltyy itkun edessä.

    • Ulkoruokintaan

      Lyhyt oppimäärä: my way or highway.

    • perskärpänenn

      Voi olla että nainen on masentunut tai turhautunut elämäänsä ja kokee itsetunto-ongelmia saamattomuuden ym vuoksi. Voi olla että on poterossaan niin pahasti jumissa ettei vaan yksinkertaisesti osaa nousta omin voimin. Voi olla myöskin että on patalaiska loinen joka vaan käyttää hyväkseen niin kauan kuin onnistuu.
      Jos nyt ajatellaan ihmisestä hyvää eli ensimmäistä vaihtoehtoa niin itsetuntoa pitää lähteä rakentamaan onnistuneista kokemuksista. Häntä pitää tukea ja ohjata löytämään oma reittinsä. Se mikä se reitti ja sun roolisi avomiehenä siinä prosessissa on onkin sitten ihan oma juttunsa.
      Eli paljonko ja mitä häneltä saat että viitsisit häneen sijoittaa kun nuo on kuitenkin asioita joissa ihmisen pitäisi pärjätä omillaan.

      Jos ajatellaan jälkimmäistä vaihtoehtoa mihin shoppailu innot ja rästit hyvin sopisi niin on vaan löytänyt susta sponsorin. Tosin on vaan aika tolvana loinen kun ei tajua edes näytellä kunnolla. Tai todennäköisesti ei edes viitsi kun ei ole kunnioitusta ylipäätään hyväksikäytettävää hölmöä eli sinua kohtaan. Narsistisissa oma navan tunnoissaan ei edes välitä suunitella huijausta pidemmällä aikavälillä koska usein ko. henkilöt eivät pysty suunitelmallisuuteen.

      Niin eli siinä on nyt sitten pari vaihtoehtoa. Laitat sen töihin, laitat sen ovesta pihalle tai tyydyt osaasi mikä sulle on näytelmässä varattu.

    • tarinatuokio

      Mitähän jos ottaisit nuo vaaleanpunaiset lasit silmiltäsi, katsoisit ja hyväksyisit tosiasiat:

      -nainen vain uhkailun edessä nopeasti halaa sinua. Siinä kaikki kontakti jonka olet saanut vuosien mittaan
      -nainen ei ole kiinnostunut sinusta muuten kuin OTTO-koneena
      -nainen ei välitä millainen sinä olet niin kauan kuin elätät, ruokit ja vaatetat sitä. Voisit olla 100 tai 18 vuotias
      -nainen on niin täynnä omaa itseään että on saanut sinut uskomaan ettei "sen voi rahattomana sallia edes yrittää elättää itseään"

      Joko sinä olet hiukan yksinkertainen tai tarinasi on keksittyä, kun sinulla ei ole muutakaan tekemistä.

    • jos pahasti tympii, silloin kannattaa erota.
      olet passannut siis aikuista ihmistä =(.
      joku voi olla toista mieltä, mutta kyllä rahalla jollain tavalla eri tilanteissa merkitystä on, niin hyvässä tai pahassa,.

      Nykyään ei tarv. olla väkisin, mikäli ei hyvä olla, tosin nykyään myös erotaan liian helposti.

      en ehkä pitäisi aikuismaisena tuota kylmästi ulos laittamista, aikuisten ihmisten pitäis jotenkin, edes jollain tasolla saada erokin hoidettua.

      mikäpä olen tässä aiheessa neuvomaan, mutta harkitse, mieti, pohdi suhteen hyvät ja huonot puolet. mutta jos vaan jatkuu ja tympii, sillon ei muuta kuin erota.

      • suhdekiemurat

        Eiköhän itselläsi ole peiliin katsomisen paikka. Näissä tapauksissa on turha syyttää avopuolisoa tästä kaikesta (kuten monissa kommenteissa pyritään tekemään). Jokainen meistä valitsee ihmissuhteensa itse. Jos se ei tyydytä, pitää tehdä ratkaisuja. Itse olen ainakin kokenut sen, että vaihtamalla paranee. Tosin on huomioitava, että jos on tarve vaihtaa puolisoa jatkuvasti, kertoo se siinä tapauksessa enemmän vaihtajasta itsestään kuin vaihdetuista. Epäterveitä ihmissuhteita on paljon. Ratkaisut eivät löydy näiltä keskustelupalstoilta, vaan sieltä peilistä. Tsemppiä tulevaisuuteen.


      • Itsekin.nepsy

        Addiktoitunut tai masentunut, tai molempia. Voi olla myös esim ADD tai bipolaari. Ehdottaisin ihan ekaksi asiantuntijalla käyntiä, joka on erkoistunut nepsyihin ja tunnistaa myös bipolaarin. Netissä on hyviä ADHD ja ADD testejä, jos saisit tekemään sellaisen. Nepsy voi olla usein myös bipo, eli olisiko mahdollista että hänellä olisi vaikka down aika menossa? Eli selvittäkää ensin yhteistuumin mistä on kyse asiantuntijan kanssa. Onko hänen vanhemmillaan tai sukulaisillaan vaihtelevaa vireystilaa tai nepsyoireita? Alussa ihastuminen ja rakastuminen on voinut kiihdyttää aivojen aineenvaihduntaa, ja nyt kun ollaan arjessa vireystila ei enää pysy yllä. Jos hän on ilmaissut kuitenkin haluavansa olla kanssasi, selvittäkää voiko ongelma olla neurobiologinen. Sen voi yrittää fixata lääkkeillä ja nepsykuntoutuksella.


    • Valitsetiesi

      Niin Kela katsoo että sinun pitää elättää avovaimosi ja niinhän se onkin, mutta elatusvastuu loppuu siihen hetkeen kun nainen muuttaa pois ja vaihdat tietysti lukot. Tiedäthän että tuhannet opiskelijat pärjäävät opintotuilla johon kuuluu opintolaina. Kun kerran olet tosi hyvätuloinen, niin ainahan voit avustaa asunnon hankinnassa esim hommaat tai hommaatte hänelle asunnon yhdessä ja maksat esim ttakuuvuokran. Nainen voi sitten mennä sosiaalitoimistoon muissa raha-asioissaan. Siellä kyllä neuvotaan miten edetä kun vaan sinä pysyt visusti poissa kuvioista. Ei pidä hyysätä enempää, aikuinen nainen pystyy kyllä järjestämään elämänsä itsekin. Ehkä hänkin on tyytymätön yhteiselämäänne ja jatkaa sitä vain rahan takia ja masentuu siinä sivussa. Ryhdy toimeen ja alkakaa molemmat etsiä onnea.

    • joopajoohei

      "Minulla ei siis paljon muita vaihtoehtoja ole ollut."

      Tuo on paljonpuhuva lause.

    • Shetoo

      Usko tai et, mutta olet tulevaisuudessa samassa liemessä ja entistä vihaisempana, jos jatkat tuota menoa. Tilanteenne saattaa kärjistyä vielä vaikka tönäisyksi ja silloin tämä vaimoke soittaa poliisit, olet sitten kuulusteltavana ja raastuvassa ja maksat kaiken, saat vielä pahan miehen maineen ja merkinnän papereihin. Lopeta suhde rauhanomaisesti; vuokraa vaimokkeelle asunto siirrä tavaransa sinne ja ala elämään omaa elämääsi, mene joogaan, mielenhallinta kursseille, tee jotain mitä et ole ennen tehnyt.
      Ei tuo tilanne parane uhkaamalla ja uudelleen yrittämällä. Aikasi ja rahasi vaan kuluvat hukkaan, ja kello raksuttaa.
      Metoo -naisethan ovat sitä mieltä, ettei miehellä ole oikeutta seksin vonkaamiseen edes parisuhteessa, katsovat sen olevan suorastaan rikollista. Laita siis kukkarosi nyörit kiinni, on turha maksaa olemattomasta.

    • Kyrppäotsa

      Kuka näitä trolleja keksii että saa jutella ja itsesäälissä rypeä?
      Hahhahhaa kuka tällaisen tarinann uskoo?

      • isootakyrppä

        Kyllä mä ainakin uskon. Oma pappakin oli lapatossu pahimmasta päästä. Teki kaiken mitä akat määräsi.


    • Öyenssöyen

      Surullinen tilanne, mutta tuo on aika yleistä nykypäivän Suomessa.

      Meillä on paljon älypuhelinlaitteiden orjuuttamia naisia. Syitä siihen en lähde arvailemaan, sellaiseen en halua käyttää energiaa.

      :(

    • Tämänpäiväinen

      prinsessa nurkissa? Kuka noita nyyhkytarinoita kehittelee?
      Jos avaus on reaalielämästä, niin kannattaako tuota tarinaa pidemmälle viedä? Uusavuttomuus näkyy, myös parisuhteen pätkäisyssä. Eiköhän siltä naisoletetulta luonnistu se puhelimen tuijottelu jossain kunnan vuokramurjussakin,, vai ajattelitteko hautaan asti sponsoroida tämän harrastusta? Melkoinen lapanen miesoletetuksi.

    • mies50ö100

      ulos

    • Kyynikko

      Onko sinulla mielestäsi joku peruste elättää tuollaista kuivapilluparasiittia? Ei hän sinusta välitä, tarvitsee aasin elättäjäkseen. Kierrätykseen vain. Ota auto pois.

    • Tämänkoinitse

      Aloita simppelillä kysymyksellä; rakastatko minua enää?
      Jos vastaus on selkeä "ei" niin asia selvä.

    • nytsairaseläkkeellä

      Ketään ei pitäisi väkisin painostaa alkamaan yrittäjäksi.
      Itse aloitin yrittäjänä olosuhteiden pakosta kun työpaikka lähti alta silloisen ison työnantajan lopetettua toimintansa. En olisi ryhtynyt yrittäjäksi ilman mieheni vahvaa painostusta, mutta annoin periksi muutaman kuukauden väännön jälkeen. Pärjäsin hyvin yrittäjänä, tuloni olivat viisinkertaiset mieheni virkamiestuloihin nähden ja minun tienesteillä ostettiin kaikki mitä piti. Itseeni en rahaa ehtinyt käyttää, vähän ostin vaatteita, mutta siinä se oli, mies käytti minunkin perheeseen tuomat rahat omakotitaloon, veneeseen, uuteen autoon jne jne. Toki siinä sivussa minäkin pääsin niistä nauttimaan, mutta kun tulin kotiin töistä yleensä joskus 18 tienoilla ja lähdin aamulla töihin klo 6, niin eipä siinä paljon kodista ehtinyt nauttia.
      Työtä oli aamusta iltaan ja usein illasta aamuunkin. Lomaa pidin vuosittain pari viikkoa kesällä ja silloinkin mieheni painosti, että mitä jos käyt tuossa tai tuossa firmassa samalla myymässä palveluita kun nyt kerraan ollaan täällä päin Suomea. Mieheni oli erittäin hyvä etsimään minulle asiakkaita ja minä menin vaikka en olisi aina jaksanut.
      Siivoojat siivosivat kodin, ruokaa ostettiin valmiiksi tehtynä naapuriravintolasta usein kun olin aina töissä eikä mies mikään kokki ollut, mutta kun kerran on rahaa niin mikä ettei, sanoi mies. Lapset kulkivat harrastuksiin kavereittensa kyydeissä tai taksilla ja minä raadoin lisää. Miehelleni oli tosi tärkeää jokainen minun tienaamani euro saada kotiin. Reilut 10 vuotta jaksoin painaa töitä hulluna. Sitten tuli totaalinen pysähdys, sydämeni petti, syyksi lääkärit sanoivat suoraan tressin, tuli isoja komplikaatioita leikkauksen yhteydessä, olin melkein puoli vuotta sairaalassa ja sen jälkeen hyvin pitkään kuntoutuslaitoksessa kauempana kotikaupungista. Sinä aikana lapset vieraantuivat entisestään minusta ja mies vielä enemmän. Mies löysi uuden, tuli ero, lapset menivät miehen mukana kun hän nyt oli se joka heitä oli aina hoitanut, minähän olin aina töissä. Omaisuus myytiin, minulle jäi rahaa jolla pärjään pitkään, on hyvä eläke, mutta ei ihmissuhteita, ei ole ystäviä, ei ole perhettä. Lapset ovat viimeksi käyneet luonani kesällä. Lapsillani on oma elämänsä, olen heille olemassa vain sivulauseessa. Jos tulee jotain juttua mikseivät käy, sanovat, ethän sinäkään ollut koskaan kotona heidän luonaan.

      Jos elämänsä voisi elää uudelleen, eläisin täysin toisin. Satsaisin aikaa ihmissuhteisiin, tekisin niin kuin minusta itsestäni hyvältä tuntuisi, en suostuisi parisuhteen takia mihin tahansa mitä toinen haluaa tai vaatii minulta.

      • Oppeliini1

        Varmasti sinä urastaessasi niin kovin, sait jonkinlaista tyydytystä tarpeellisudestasi. Tuossa vain hansikas lensi kädestä. Teit liikaa, yliammuit.

        No, se on historiaa jota ei voi muuttaa. Lapset ovat pois elämästäsi. Vain sinä tunnet miten se satuu. Ehkä he joskus tajuavat ja tulevat sinua vastaan. Ehkä eivät. Miehesi on totaalisesti pois kuvioista.

        Nyt sinulla alkaa aivan uusikappale elämäsi kirjassa.
        Kuin alottaisit aivan alusta. Hyväksy menneisyys menneisyytenä. Se on jo tapahtunut, ohi. Tee kaikkesi ettet jää sitä enää murehtimaan, eihän historiaa voi muuttaa.

        Tietoisesti ala hakeutua muiden seuraan, ala tekemään uusia asioita joihin sinulla koskaan aiemmin ei ollut tilaisuutta. Ala oppimaan jotain, aivan mitä tahaansa uutta. Tulet huomaamaan että elämällä on sinulle vielä hyvin paljon annettavaa.
        Se vain vaatii itsekuria olla hautautumatta 4 seinän sisään katkeroitumaan ja hautomaan itsesääliä. Kehosikin sairastuu siitä! Tuostahan ei kukaan hyödy!
        Vain käännä uusi lehti kirjassasi ja ole onnellinen että sinulla on mahdollisuus tehdä elämässasi paljon itseäsi kehittäviä asioita ja auttaa avuntarvitsijoita ja iloita jokaisesta uudesta päivästä!


    • Nainenvaannn

      Teiltä puuttuu kommunikaatio yhteys ilman sitä ei ole läheisyyttä ym mitä normaalisti parisuhteessa. Keskustelun paikka ota puhelin pois naisen kädestä ja puhutte.

      Sano ettei tämä ole enään normaalia, kysy mikä hänellä on? Miksi käyttäytyy noin?

      Jos et saa vastauksia, sano että parempi lähteä eri teille. Jos nainen välittää suhteesta yrittäisi tehdä sitä paremmaksi.

      Ja ap. Tuota nykyistä tilannetta ei kannata jatkaa ansaitset kunnon suhteen. :)

    • Hiussuortuva

      Ei tuo kuulosta normaalilta parisuhteelta kyllä kännykässä oleminen koko ajan kielii toisesta miehestä tai ainakin kiinnostusta toiseen mieheen. Minä en kyllä maksaisi toisen velkoja.

      Maksan omat menoni ja myös yhteisiä laskuja.


      Ansaitset parempaa kohtelua.
      Olisikohan pieni preikki teidän kohdalla paikallaan käsket mennä naisesi kaverin tai kotiinsa joksikin aikaa ja jos ei sen jälkeen käytös paremmaksi ole muuttunut niin eroatte.

    • fin.itos

      Lähde.

    • Hyvinjotakuinkin

      Kyllä se niin on että molempien pitää yhteiseen asumiseen panostaa. Itse pääsen kyllä helpolla mies maksaa laskut ja autorempat minä kaikki ostokset ja miehen talossa asuu me emme naimisissa eikä yhteisiä lapsia. Teen kyllä kaikki miehen eteen. Ehkä näin tasoittuu asiat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe