Whitesnaken parhaat

Stonehenge

Olen Whitesnakeen vasta tutustumassa ja olisi kiva tietää, mistä biiseistä te erityisesti pidätte. Ja muistakaa tämä: Here I go Again ei ole mukana! Tähän mennessä parhaiten ovat iskeneet Now You Are Gone Ja Long Way From Home.

21

1929

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peittokeiju

muutama biisi mitä nyt ekana tuli mieleen:
      Love Hunter, Ready An' Willing, Gambler, Guilty Of Love, Ain't No Love In The Heart Of The City,
      Northwinds, Fool For Your Loving, Don't Break My Heart Again, Wine Women and Song, Stay with Me ja tietenkin BURN vaikka se onkin Coverdalen aikasen Deep Purplen biisi.

• Stonehenge

Burn: siinä vasta biisi! Ootko kuullu myös Stormbringerin? Tai Mistreadedin? Tai ... Tota vois jatkaa vaikka kuinka. Omistan Deep Purplen Made in Europen, jossa on Mark 3:sen kovimmat biisit livenä. Ja niin, tossa listallas oli paljon tuttuja mutta vielä enemmän tuntemattomia. Pitää tarkistaa.

• peittokeiju
        Stonehenge kirjoitti:

Burn: siinä vasta biisi! Ootko kuullu myös Stormbringerin? Tai Mistreadedin? Tai ... Tota vois jatkaa vaikka kuinka. Omistan Deep Purplen Made in Europen, jossa on Mark 3:sen kovimmat biisit livenä. Ja niin, tossa listallas oli paljon tuttuja mutta vielä enemmän tuntemattomia. Pitää tarkistaa.

tietty oon kuullu tuhatjaviismiljoonaa kertaa ko biisit.Coverdale on ollu jo todella kauan mun suosikki laulajia, puhumattakaan Glenn Hughesista..joka ois muuten tänää ollu Nosturissa keikalla..damn..jo toinen kerta ku missasin äijän..

• McCoy

now you're gone on paras!

• DC's Angel

Slow and easy, Aint no love in a heart of a city, Soldier of Fortune (aah...)Bad Boys, Still of the Night, Take me with you, Judgement Day,Fool for you Loving....:)

Täytyy sanoa että Whitesnakella on uskomattoman paljon upeita biisejä eikä joukosta löydy yhtään huonoa!!!!

Whitesnake Rocks!!

• Stonehenge

Soldier of fortune on hyvä, mutta se on Deep Purplen biisi. Kysympä tässä nyt sitten, kumpi Coverdale-tuotanto on teidän mielestä parempaa, Whitesnaken vaiko Deep Purplen? Oma mielipiteeni on että Deep Purplen, mutta ei Whitesnake kauas jää.

• DC's Angel
        Stonehenge kirjoitti:

Soldier of fortune on hyvä, mutta se on Deep Purplen biisi. Kysympä tässä nyt sitten, kumpi Coverdale-tuotanto on teidän mielestä parempaa, Whitesnaken vaiko Deep Purplen? Oma mielipiteeni on että Deep Purplen, mutta ei Whitesnake kauas jää.

Deep Purplen aikoihin Coverdale teki loistavia biisejä joo, just Soldier of Fortunen, Burnin, Stormbringerin ym...

Mutta oma mielipiteeni on se että Whitesnake-ajan biisit on parempia, ehkä siksi että DP ei ole mulle niin tuttu mitä WS... Loistavia bändejä molemmat!!!!

• mmm
        DC's Angel kirjoitti:

Deep Purplen aikoihin Coverdale teki loistavia biisejä joo, just Soldier of Fortunen, Burnin, Stormbringerin ym...

Mutta oma mielipiteeni on se että Whitesnake-ajan biisit on parempia, ehkä siksi että DP ei ole mulle niin tuttu mitä WS... Loistavia bändejä molemmat!!!!

loistava pop-opening "long way from home" love hunter kiekolta help me through the night samalta kakulta. Yleensäkin kaikki bluesahtavat slovarit 70/80-luvun käänteestä. Tosin D.C. kopioi noissa biiseissä aikalailla TOSI SUURTA Freen/Bad Companyn Paul Rodgersia.

• mmm kirjoitti:

loistava pop-opening "long way from home" love hunter kiekolta help me through the night samalta kakulta. Yleensäkin kaikki bluesahtavat slovarit 70/80-luvun käänteestä. Tosin D.C. kopioi noissa biiseissä aikalailla TOSI SUURTA Freen/Bad Companyn Paul Rodgersia.

Kommentti tulee vähän myöhässä täältä tulevaisuudesta, mutta olen tehnyt myös sen huomion, että ennen vuoden 1987 imagonmuutostaan David Coverdale muistutti Paul Rodgersia eikä pelkästään sillä, että oli pitkä ruskea tukka (ruskea Coverdalen oikea hiusten väri), mutta myös sillä miten liikkui lavalla ja leikki mikkiständin kanssa (tosin Coverdale taisi leikkiä mikkiständillä vähän Paul Rodgersia enemmän) ja myös Whitesnaken bluesrockkauden jotkut kappaleet muistuttavat enemmän tai vähemmän joitain Freen kappaleita. Esim. kappale "Blindman" muistuttaa Freen kappaletta "Heavy load"(Free on yksi mun lempibändeistä ja Paul Rodgers yksi lempilaulajista). Mutta en tiedä onko matkimisesta kyse, ei kai, ei ainakaan suoranaisesti. Ottihan Freddie Mercurykin joitain vaikutteita Paul Rodgersilta. Minusta D.C on kaikesta huolimatta mahtava laulaja ja biisien tekijä ja "Blindman" on yksi Whitesnake suosikeistani.

• mmm kirjoitti:

Ja mistäs sitten Robert Plant otti vaikutteitaan? Ja ylipäätätän Zeppelin. Zeppelinhän kopioi vanhoja blueskappaleita ja laittoi omiin nimiinsä, ainakin alkuaikoina. David Coverdale ja Whitesnake sentään tekivät alusta alkaen ihan omia kappaleita. Zeppelin on hyvä bändi ja kanssa yks mun suosikeita ja pidän myös Robert Plantista, mutta he valitettavasti enemmän tai vähemmän harrastivat välillä sitä, että ottivat joidenkin pitämiensä vanhojen bluesmuusikoiden kappaleista osia tai kokonaisia kappaleita ja hieman muuntelivat ja laittoivat nimiinsä (toki ihan omia originaalejakin kuten "Stairway to heaven" ja "Kashmir"). Coverdale oli ilmeisen inspiroitunut, ainakin siltä vaikuttaa Paul Rodgersista tai sitten samankaltaisuus on vain yhteensattuma, mene ja tiedä. Mutta samantyylinen look sopi aikoinaan sekä Paul Rodgersille että David Coverdalelle eikä mua haittaa yhteneväisyydet, mahtavia laulajia kummatkin ja ihan omilla ansioillaan.

• mmm kirjoitti:

Jep ja yhtäläisyyksiä C.D:Stä ja Rodgersista löytyy vielä lisää. Kummatkin on toista kertaa naimisissa ja kummallakin 2 lasta. Kummallakin on ollut myös bändi Jimmy Pagen kanssa, Paul Rodgersilla Firm 1980-luvun loppupuolella ja Coverdalella 1990-luvun alussa Coverdale ja Page. Kummatkin asuvat myös nykyään Amerikan mantereella, Coverdale Usassa ja Rodgers Kanadassa. Aika samantyyppinen polku näiltäkin osin noilla herroilla niin kuin sekin, että kun heidän ensimmäinen bändinsä meni nurin (Rodgersilla Free ja Coverdalella Purple), niin kummatkin perusti sen jälkeen uuden bändin. Mutta osa on toki sattumaa, mutta tuo Jimmy Pagen kanssa esiintyminen, siitä en tiedä mitä se on, sattumaa vai mitä.

• Norppa83 kirjoitti:

Jep ja yhtäläisyyksiä C.D:Stä ja Rodgersista löytyy vielä lisää. Kummatkin on toista kertaa naimisissa ja kummallakin 2 lasta. Kummallakin on ollut myös bändi Jimmy Pagen kanssa, Paul Rodgersilla Firm 1980-luvun loppupuolella ja Coverdalella 1990-luvun alussa Coverdale ja Page. Kummatkin asuvat myös nykyään Amerikan mantereella, Coverdale Usassa ja Rodgers Kanadassa. Aika samantyyppinen polku näiltäkin osin noilla herroilla niin kuin sekin, että kun heidän ensimmäinen bändinsä meni nurin (Rodgersilla Free ja Coverdalella Purple), niin kummatkin perusti sen jälkeen uuden bändin. Mutta osa on toki sattumaa, mutta tuo Jimmy Pagen kanssa esiintyminen, siitä en tiedä mitä se on, sattumaa vai mitä.

Eiku Coverdale on vissiin kolmatta kertaa naimisissa.

• mmm

miksi radiossa ei soiteta sitä alkuperäistä Hammond-Her I go:ta (sorry että mainitsin tämän biisin) . Aina soi se Sykes/syntsa-raiskaus.
      Sykes on yksi maailman huonoimmista kitaristeista. Pilannut ainakin Snaken, Thin Lizzyn kiekkoja onnettomalla ujellutuksellaan. Ei osaa venyttää nuotin päälle vaan keskittyy nopeuteen.

• valkokäärme

Koska uudempi versio on iskevämpi. Vanhempi versio ei iske yhtä kovaa valtavirtaan enkä ihmettele miksi.

• Coverdalen tulkinnoista kannattaa ehdottomasti kuunnella Deep Purplen aikaiset biisit "Burn" ja "mistreated" ja kannattaa nyös katsoa niistä livet. Sitten Whitesnaken aikaisista kappaleista muhun on erityisesti iskeneet kappaleet "Blindman" levyltä "Ready and willing" (1980) ja "Still of the night" levyltä, jota kutsutaan nimellä 1987 (1987). Kannattaa myös kuunnella kappaleesta "Here I go again" alkuperäinen versio vuodelta 1982 (levyllä "Saints and sinners" (1982) ja vuoden 1987 versio levyltä "1987".

Itse olen alkanut vasta viimeaikoina kuunnella Whitesnakea enemmän. Eilen ja tänään olen kuunnellut Snakea levy levyltä. Joskus aikaisemmin olin sitä mieltä etten välitä bändin musiikista, mutta ajat muuttuu ja tässä sitä ollaan ihastuneena kuuntelemassa sitä. Ajattelin aiemmin, että David Coverdale oli parhaimmillaan Purplessa ollessaan, mutta oli hän tosi vedossa myös Whitesnakessa. Coverdale taitaa niin bluesrockin kuin stydimmän hard rockin. Bluesrockia hän laulaa parhaimmillaan todella sielukkaasti niin kuin kappaleen "Blindman". Bluesrockissa hän on ihan Paul Rodgersin(Free/Bad company) veroinen laulaja. Kiistatta yksi rockin kuninkaista.

• Suosittelen myös levyä "Restless heart" (1997) ja sieltä etenkin kappaletta "Can´t go on".

• Anonyymi

Mun Whitesnake suosikkeja ovat vielä mm. "Guilty of love" ja "Is this love". Pidän myös Coverdalen soolotuotannosta, jota hän teki Purplen jälkeen ennen kuin perusti Snaken. Tämän kauden kappaleista muhun on erityisesti iskenyt kappale "Hole in the sky" levyktä "Whitesnake" (tuosta soololevystä bändi taisi saada nimensä ja levyn kannessa olevasta käärmeestä tunnuksensa).

• Tämä yllä oleva on mun kommentti. Luulin, että olin kirjautunut, mutta kommentti tulikin anonyyminä.

• Ja hyviä ovat myös kappaleet "Wings of the storm" ja "Judgement day" vuoona 1989 ilmestyneeltä levyltä "Slip of the tongue".

• "Walking in the shadows of the blues".

• Anonyymi

Restless heart levyllä oli äärimmäisen hieno biisi, nimittäin Dont fade away. Muutenkin aliarvostetty levy kaikkinensa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      23
      2692
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2292
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2170
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1782
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1642
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1576
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      293
      1461
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1409
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1408
    Aihe