Köyhien autoilu loppuu hyvin pian koska hintoja aletaan porrastetusti korottaa:
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005929745.html
Joten osta bussilippu ja opettele kävelemään ajoissa, parin vuoden päästä on myöhäistä opetella !
Köyhä ! Kohta olet jalka mies.
57
<50
Vastaukset
- ajanherjaan
Elimet mitataan & punnitaan myös ulkoisten seikkojen mukaan, millä sukupuolella on kestävimmät.
- AutoLuksukseksi
köyhät.jalkamiehiksi kirjoitti:
"Köyhä ! Kohta olet jalka mies.
Köyhien autoilu loppuu hyvin pian koska hintoja aletaan porrastetusti korottaa:
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005929745.html
Joten osta bussilippu ja opettele kävelemään ajoissa, parin vuoden päästä on myöhäistä opetella."
Bernerillä, Sipilällä ja Orpolla on kova hinku käydä köyhien ja pientituloisten kimppuun ja kukkarolle.
Miten enemmistö Suomen 2,7 miljoonan henkilöauton, joiden arvo on keskimäärin 3 600 euroa omistajista voisi muka ostaa sähköauton ja päälle maksaa autoveron poiston sijaan tienkäyttömaksu-tasaveroa noin 10 euroa 100 kilometrilta, jota on Bernerin porvarihallituksen suunnitelmissa väläytetty?
Autoilijalta vaaditaan nyt suuria muutoksia: Työryhmä tekisi autoilusta niin kallista, että kaikki vaihtaisivat menopeliä
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005929745.html
Työryhmä esittää merkittäviä hinnankorotuksia nykyautoiluun, jotta Suomi voisi poistaa liikenteen ilmastopäästöt vuoteen 2045 mennessä. Fossiilisten polttoaineiden myynti halutaan kieltää kokonaan vuonna 2045.
Ministeriön työryhmälle tyrmäys Autoliitolta: ”Suomalaisen henkilöauton arvo keskimäärin 3 600 € – Ei ole realistista, että suomalaiset alkaisivat ostaa sähköautoja”
https://tekniikanmaailma.fi/ministerion-tyoryhmalle-tyrmays-autoliitolta-henkiloauton-arvo-keskimaarin-3-600-euroa-ei-ole-realistista-etta-suomalaiset-alkaisivat-ostaa-sahkoautoja/
”Nyt esitetty visio on todella kaukana suomalaisten arjesta. Suomessa on liikennekäytössä 2,7 miljoonaa henkilöautoa, joiden arvo on keskimäärin 3 600 euroa. Ei ole realistista, että suomalaiset alkaisivat yhtäkkiä ostaa uusia autoja, kalliista uusista sähköautoista puhumattakaan. Työryhmän työstä ei selviä, miten uusia tai uudempien autojen hankkimisen vaatima pääomantarve rahoitetaan tai mitkä vaikutukset suunnitelmalla on koko Suomen yhteiskuntarakenteeseen”, Autoliiton toimitusjohtaja Pasi Nieminen Nieminen toteaa.
”Suomi on EU:n harvimmin asuttuja maita ja täällä oman auton käyttö on perustellumpaa kuin missään muualla. Auto ei Suomessa ole mikään luksustuote, vaan arjen mahdollistaja.” - Itsepäs_tilasitte
AutoLuksukseksi kirjoitti:
köyhät.jalkamiehiksi kirjoitti:
"Köyhä ! Kohta olet jalka mies.
Köyhien autoilu loppuu hyvin pian koska hintoja aletaan porrastetusti korottaa:
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005929745.html
Joten osta bussilippu ja opettele kävelemään ajoissa, parin vuoden päästä on myöhäistä opetella."
Bernerillä, Sipilällä ja Orpolla on kova hinku käydä köyhien ja pientituloisten kimppuun ja kukkarolle.
Miten enemmistö Suomen 2,7 miljoonan henkilöauton, joiden arvo on keskimäärin 3 600 euroa omistajista voisi muka ostaa sähköauton ja päälle maksaa autoveron poiston sijaan tienkäyttömaksu-tasaveroa noin 10 euroa 100 kilometrilta, jota on Bernerin porvarihallituksen suunnitelmissa väläytetty?
Autoilijalta vaaditaan nyt suuria muutoksia: Työryhmä tekisi autoilusta niin kallista, että kaikki vaihtaisivat menopeliä
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005929745.html
Työryhmä esittää merkittäviä hinnankorotuksia nykyautoiluun, jotta Suomi voisi poistaa liikenteen ilmastopäästöt vuoteen 2045 mennessä. Fossiilisten polttoaineiden myynti halutaan kieltää kokonaan vuonna 2045.
Ministeriön työryhmälle tyrmäys Autoliitolta: ”Suomalaisen henkilöauton arvo keskimäärin 3 600 € – Ei ole realistista, että suomalaiset alkaisivat ostaa sähköautoja”
https://tekniikanmaailma.fi/ministerion-tyoryhmalle-tyrmays-autoliitolta-henkiloauton-arvo-keskimaarin-3-600-euroa-ei-ole-realistista-etta-suomalaiset-alkaisivat-ostaa-sahkoautoja/
”Nyt esitetty visio on todella kaukana suomalaisten arjesta. Suomessa on liikennekäytössä 2,7 miljoonaa henkilöautoa, joiden arvo on keskimäärin 3 600 euroa. Ei ole realistista, että suomalaiset alkaisivat yhtäkkiä ostaa uusia autoja, kalliista uusista sähköautoista puhumattakaan. Työryhmän työstä ei selviä, miten uusia tai uudempien autojen hankkimisen vaatima pääomantarve rahoitetaan tai mitkä vaikutukset suunnitelmalla on koko Suomen yhteiskuntarakenteeseen”, Autoliiton toimitusjohtaja Pasi Nieminen Nieminen toteaa.
”Suomi on EU:n harvimmin asuttuja maita ja täällä oman auton käyttö on perustellumpaa kuin missään muualla. Auto ei Suomessa ole mikään luksustuote, vaan arjen mahdollistaja.”Vaan tätähän te tilasitte Kokoomusta ja kepua äänestämällä tai jättämällä kokonaan äänestämättä, joka on samaa kuin ko. puolueiden äänestäminen.
- PariVaroituksenSanaa
Syrjäseuduilla asuu kymmeniä tuhansia köyhiä, joilla ei ole ollut tähänkään asti varaa bensaan tai ikälopun auton uusimiseen. Ja julkisia kulkee 0 kpl viikossa.
Moni syrjässä pitkään kitunut pakkosyrjäytetty köyhä saattaa viimeistään nyt miettiä, että on vain yksi tie, missä matkalle tuonpuoleiseen on otettava mukaan mahdollisimman monta rosvoa, jotka ovat tämän kaiken kurjuuden epärehellisyydellään aiheuttaneet.- AsuminenKeskittyy
Kasvukeskusten/kaupunkien ulkopuolella asuminen kielletään lailla tai se tehdään hyvin kalliiksi haittaveroilla.
- Sekaistaporukkaa
Euroopan unioni tuottaa 11% maailman saasteista ja Suomi ei yllä lähellekkään edes yhtä prosenttia ja täällä vouhotetaan aivan hysteerisenä maapallon pelastamisesta.
- Mä.en.tee.mitään
Tulla logiikalla Intia tuottaa vielä vähemmän, joten Intian ei tarvitse tehdä mitään.
Brasilia tuottaa vähemmän saasteita kuin EU, joten senkään ei tarvitse
Argentiinan, Egyptin, Australian, jne jne
Ja sitten huomataan että eihän se riitä jos vain Kiina ja USA tekee jotain kun kaikki muut elää kuin pellossa.
Kenenkään ei tarvitse tehdä mitään. Helvettiin ensimmäisessä luokassa. - Asian-ytimeen-
"15 suurinta rahtilaivaa tuottaa yhtä paljon typpi- ja rikkipäästöjä kuin kaikki maailman autot yhteensä"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/15-suurinta-rahtilaivaa-tuottaa-yhta-paljon-typpi-ja-rikkipaastoja-kuin-kaikki-maailman-autot-yhteensa-eivatka-ilmastosopimukset-koske-alaa/7108302#gs.3cUQUzs
Pitäisi lopettaa turhien rojujen rahtaaminen "kehittyvistä" maista ja siirtyä lähituotantoon. Globaali maailmankauppa on perseestä.
Koko nykyinen ilmastopolitiikka tähtää siihen että Eurooppa pistetään polvilleen. Niin suuri viha on valkoista ihmistä kohtaan YK:ssa jota nykyisin johtaa murjaanit. "Ilmastomuutos" on kulttuurimarxistien yksi keino syrjäyttää kansalliset hallitukset. Suurin ongelma Maailmassa on väestöräjähdys.
- se-32
Aisat on laitettava koslaan ja ostettava hevonen. Eipä ole minnekkään kiire.
- KalliksiTuleeHeppakii
Hevonen syö jatkuvasti polttoainettaan. Auto vain silloin kun sillä ajetaan.
- Pakokaasuttaamyös
KalliksiTuleeHeppakii kirjoitti:
Hevonen syö jatkuvasti polttoainettaan. Auto vain silloin kun sillä ajetaan.
Hevonen tuottaa kaasupäästöjä vaikkei sillä ajeta. Edistää se ilmastonmuutosta sekin.
- s-32
KalliksiTuleeHeppakii kirjoitti:
Hevonen syö jatkuvasti polttoainettaan. Auto vain silloin kun sillä ajetaan.
Tienvarressa riittää heinää ja järvissä vettä. Mummot kerää "munkit" kukkapurkkiin.
- gdfhgfj
s-32 kirjoitti:
Tienvarressa riittää heinää ja järvissä vettä. Mummot kerää "munkit" kukkapurkkiin.
Tienvarret on myrkytetty, ja talvella lumen peitossa.
- ei-muutosta
Köyhät on kyllä jo nyt jalkamiehiä.
- kopotusropo
Nämä vouhottajat ovat täysin ulkona normaalielämästä, ei todellakaan maailma pelastu, vaikka Suomi ajetaan näillä vouhotuksilla konkurssiin. Rikkaiden yksinoikeus tulee noilla päätöksillä autoilu olemaan. Mutta kukas se heille rikkaudet hommaa, jos ei työläiset autolla töihin mene, sillä huonommallakin. Nämä höynäkkeet pitäisi panna kulkemaan hienoille mökeilleen jalkaisin, niin tulisi järkeä vähän ehdotuksiin.
- Aluepolitiikka.uusiksi
Mistä autoilupakko syntyy? Suurelta osalta siitä, että Suomi on suuri maa ja harvaan asuttu. Nyt hallitus jakaa miljarditolkulla "aluetukia" joilla yritetään Suomi pitää mahdollisimman haja-asuttuna eli maksimoida yksityisauton käytön tarve.
Me helsinkiläiset maksamme kunnallisverossamme liki kaksi äyriä eli yhteensä 300 miljoonaa joka vuosi tukea kepulaisille pikkukunnille ympäri Suomea. Sitten meitä aletaan rankaiemaan siitä, että Suomi on niin haja-asutettu!
Lopetetaan typerä "aluepolitiikka" jolla yritetään tekohengittää kaiken main syrjäperälän "kyläkeskuksia" ja tuetaan mielummin väestön keskittymistä kaupunkeihin kun se tapahtuu joka tapauksessa muutenkin. Montako sataa miljoonaa kannattaa maksaa siitä, että keskittymiskehitys hidastuu pari vuotta?
Kepin sijasta voisi tarjota porkkanaa. Mitä jos vaikka Tallinnan malliin tehtäisiin esimerkiksi Helsingin raitiovaunuista ilmaisia? Näin poistettaisiin monelta tarve käyttää autoa keskustassa.
Nyt yritetään päin vastoin tehdä keskusta-asumisesta epähoukuttelevampaa. Eli ajaa ihmisiä lähiöihin, joissa tarvitsee autoa. Pitää muistaa, että kaupunkien keskustat eivät ole vain paikkoja, joihin ihmiset huristelevat asioille laiskuuttaan autolla, vaan täällä myös asutaan. Ja vaikka keskustan alueella ei autoa tarvi, niin keskustassa asuvankin työpaikka, apua tarvitsevat vanhemmat, harrastukset jne voivat sijaita paikassa jonne ei pääse kuin omalla autolla.- hajauttaa.pitää
Te helsinkiläiset ette tule toimeen kovin montaa viikkoa ilman ulkopuolisten apua. Teitä nimenomaan paasataan. Tuodaan teille kulutettavaa kulutettavaksi energiasta ja ravinnosta lähtien.
Kaupungistuminen on aiheuttanut ylimääräisen liikennetarpeen. Sopivan kokoiset kylät siellä täällä ovat käytännössä omavaraisia. On pakko alkaa hajauttamaan, tai sitten on hyväksyttävä liikenteestä aiheutuvat haitat ympäristölle. - Pikkukunnat.elättejä
hajauttaa.pitää kirjoitti:
Te helsinkiläiset ette tule toimeen kovin montaa viikkoa ilman ulkopuolisten apua. Teitä nimenomaan paasataan. Tuodaan teille kulutettavaa kulutettavaksi energiasta ja ravinnosta lähtien.
Kaupungistuminen on aiheuttanut ylimääräisen liikennetarpeen. Sopivan kokoiset kylät siellä täällä ovat käytännössä omavaraisia. On pakko alkaa hajauttamaan, tai sitten on hyväksyttävä liikenteestä aiheutuvat haitat ympäristölle.Jos syrjäkylät on omavaraisia, niin miksi helvetissä helsinkiläiset maksavat joka vuosi kunnallisverossaan 300 MILJOONAA kepulaisille pikkukunnille kehitysapuna? Se on 600 euroa per helsinkiläinen vauvasta vaariin.
Ihmiset hajaantuu asumaan maakuntiin vain pakolla. Keskittymiskehitystä voidaan hidastaa, mutta se maksaa järkyttävän paljon.
Se, että helsinkiläisillä on varaa ostaa ruokaa, palveluita, energiaa, tuotteita jne ei tarkoita että meitä "autetaan". Meille myydään, kun meillä on ostovoimaa. Esimerkiksi suomalaisia maanviljelijöitä autetaan ja vielä runsaskätisesti. Heille maksetaan siitä, että he harrastavat tappiollista maataloutta jatkossakin. - hajauttaa.pitää
Pikkukunnat.elättejä kirjoitti:
Jos syrjäkylät on omavaraisia, niin miksi helvetissä helsinkiläiset maksavat joka vuosi kunnallisverossaan 300 MILJOONAA kepulaisille pikkukunnille kehitysapuna? Se on 600 euroa per helsinkiläinen vauvasta vaariin.
Ihmiset hajaantuu asumaan maakuntiin vain pakolla. Keskittymiskehitystä voidaan hidastaa, mutta se maksaa järkyttävän paljon.
Se, että helsinkiläisillä on varaa ostaa ruokaa, palveluita, energiaa, tuotteita jne ei tarkoita että meitä "autetaan". Meille myydään, kun meillä on ostovoimaa. Esimerkiksi suomalaisia maanviljelijöitä autetaan ja vielä runsaskätisesti. Heille maksetaan siitä, että he harrastavat tappiollista maataloutta jatkossakin.Syötkö sinä valuuttaa? Lämmitätkö sillä bunkkerisi seteleillä? Ymmärrä pösilö nyt käytännön realiteetit. Ei se kuplatalouden velkarahalla elvistely meinaa oikeassa elämässä mitään, kun aletaan ravintoa hankkimaan ja jotain rakentamaan. Ja minkä helkkarin vuoksi teillä on esimerkiksi se jumalattoman kokoinen kivihiilikasa, jonka meinaatte korvata hakkeella tai jollain muulla "biolla"? Mechelininkadulta kaadetuilla puillako lämmitätte maailman tappiin?
Helsinki on oikeasti Suomen syöpä, joka kuppaa koko maata. Joutavasta liikenteestä suurin osa tapahtuu Helsingin seudulla. Jos turhaa liikennettä halutaan vähentää, niin asumista on pakko alkaa hajauttamaan. Yhä suuremman osan väestöstä on saatava ravintonsa ja energiansa lähialueilta, siis kaiken sen mitä päivittäinen elämä tarvitsee.
Kaupungistuminen on yksi suuri ympäristöhuijaus. Että muka keskittäminen vähentäisi päästöjä. Asia on juuri päin vastoin. - KoskaHkirosvojasinäpökö
Pikkukunnat.elättejä kirjoitti:
Jos syrjäkylät on omavaraisia, niin miksi helvetissä helsinkiläiset maksavat joka vuosi kunnallisverossaan 300 MILJOONAA kepulaisille pikkukunnille kehitysapuna? Se on 600 euroa per helsinkiläinen vauvasta vaariin.
Ihmiset hajaantuu asumaan maakuntiin vain pakolla. Keskittymiskehitystä voidaan hidastaa, mutta se maksaa järkyttävän paljon.
Se, että helsinkiläisillä on varaa ostaa ruokaa, palveluita, energiaa, tuotteita jne ei tarkoita että meitä "autetaan". Meille myydään, kun meillä on ostovoimaa. Esimerkiksi suomalaisia maanviljelijöitä autetaan ja vielä runsaskätisesti. Heille maksetaan siitä, että he harrastavat tappiollista maataloutta jatkossakin.Ihan vaan siksi koska sinä aivokääpiö et tajua että Helsinki on aina rosvonnut monikertaisesti enemmän muulta Suomelta kuin mitä on sinne antanut. Johtuu valtion hallinnon keskittämisestä ja vielä enemmän siitä, että valtionyhtiöiden ja suurten yksityisten yhtiöiden yhteisöverot saa Helsinki, koska yritykse ovat kirjoilla siellä, vaikka tulos tehdään muualla.
- lfjsdkjghsgh
Tiedättekö, mitä varten kaupungit on keksitty?
Ette.
Ne on keksitty kaupallisuutta varten. Kulutuskeitaiksi, joissa nyljetään rahat pois tyhmältä kansalta.
Kaupungeissa ei voi tehdä mitään ilmaiseksi. Korkeintaan katsella näyteikkunoita ja sitten sulkeutua koppiinsa, kuin koira.
Naapuriakaan ei tunne, mutta kolina kuuluu ja musiikki pauhaa.
Kaupassa käyntikin kaupungeissa vaatii auton. Kaupat on yleensä kasattu kaupungin laidoille ryppäiksi kauaksi asuntoalueista. Hyvässä lykyssä niihin voi päästä linja-autolla joka kolkkuuttelee matkaa vähintään puolituntia.
Jos jotakin tavaraa ei saa yhdestä ja samasta kaupasta pitää kantaa kasseja putiikista toiseen ja "tullata" taas kassalla. Autonomistaja vie rojut autoon ja menee tyhjänä toiseen kauppaan.
Myös samaa tarviketta myyvät liikeet kasaantuu samaan paikkaa ja taas kauaksi esim. ruokakaupoista.
Myöskin kaupungeissa liikkuminen vaatii parempaa fyysistä kuntoa, kuin maalla. Ilma on saastaista, Harvoin mihinkaan pääsee suoraan. On ylikäytävää, alikäytävää, hissiä, luiskaa, porttia ja estettä, on tungosta ja matematiikka prosessori on kovilla kulkijoiden liikeratoja laskiessa, ettei törmäile. Lepopaikkoja ei ole missään. Jos nojaat seinään ollakse poissa tieltä, niin eikös joku älykääpiö halua mennä juuri seinän sinun selkäsi välistä, vaikka edessä on 2 metriä tyhjää tilaa.
Kaupungeissa on kansaa helpompi hallita ja valvoa. Kamera on joka nurkassa, ettei vaan eturauhasvaurioinen pääse salaa nostamaan koipea, kun WC:tä ei ole saatavissa.
Kaupungit on täysin väärin suunniteltu. Ne on lähtöisin vanhoista kylistä, joihin vain on suunnittelemattomasti rakennettu uusia entistä suurempia taloja. Jokainen uusi arkkitehtuuri on myös entistä ikävämpää nähtävää.
Suurin osa käytetystä maa-alasta on varattu vain autoille. Kuitenkaan mihinkään ei voi pysäköidä, ei edes pysähtyä, mikä lisää saastetta.
Uudet kaupunginosat rakennetaan 10 kilometrin päähän keskustasta ja yleensä ilman mitään palveluja.
Autopaikalle tai tallille saa kävellä kilometrin. Kävellen olisitte jo perillä.
Suomen kansa on niin autoriippuvaista, että ne menee ja hakee sen auton ja ajaa sitten kauppaan parin kilometrin päähän, vaikka kävellen homma hoituisi nopeammin ja kunto paranisi.
Taidan lopettaa, ei tästä mitään hyötyä kuitenkaan ole, koska päättäjät ei lue, eikä ymmärrä.
Heille on tärkeintä "minä itse" ja karriääri, vaikka työ olisi jopa vain vahinkoa tuottavaa..
- kaasuperho
Tämä eliittiporukka ajaakin takseilla, ökymaastureilla ja lentelee ympäri maailmaa, ei varmasti heidän tekemisillään maailma saastu, mutta jos maalla asuva ajaa mopollaan, niin maailma kaatuu saasteisiin,
No jos ikääntyneet aiotaan pakoitetaan ostamaan kalliita sähköautoja muutaman jäljellä olevan ajovuoden takia alkaa päättäjille tulla tarvetta lisätä turvamiehiä. Osaa sitä vielä vanhuksetkin napakymppin osua. Että silleen.
- nyt.se.on.loppu
Uhkailu ei auta mitään. Totuus on se että jos ei ole varaa sähköautoon tai moninkertaiseksi kallistuneeseen polttoaineeseen niin ainoa vaihtoehto on kulkea jalan tai joukkoliikenteellä oli vanha nuori tai minkä ikäinen tahansa. Yksityisautoilu on nyt loppu köyhiltä. Piste.
- järki-jättöinen
nyt.se.on.loppu kirjoitti:
Uhkailu ei auta mitään. Totuus on se että jos ei ole varaa sähköautoon tai moninkertaiseksi kallistuneeseen polttoaineeseen niin ainoa vaihtoehto on kulkea jalan tai joukkoliikenteellä oli vanha nuori tai minkä ikäinen tahansa. Yksityisautoilu on nyt loppu köyhiltä. Piste.
Joka paikkaan ei pääse joukkoliikenteellä. Hävitetäänkö ihmisten kesämökit ja vangitaanko ihmiset muutamaan kasvukeskukseen?
- realismi______
Suomella ei ole varaa ottaa yhtään enempää ruokittavia suita tänne ettemme lisää maapallon kuormitusta enempää?
- realismi______
Otetaan 1.8miljoonaa pakolaista niin mikään verotus ei riitä vähentämään päästöjä tämä on aivan älyvapaata touhua?
Diesel auto ja polttoöljyä tankkiin , veroja tai vakuutuksia köyhän ei tarvitse maksaa jos jaksaa kuunnella virkavallan saarnoja ajoittain.
Jos haluaa maksaa sakkoja voi niihin sopia 20e kk erät.
Eli vakuutus/vero kuukaudessa 20e plus polttoöljyt vaikka 50e kk .- RikkaanEtujaAjetaan
Köyhien autoilua on haitattu jo pitkään, esim. On tasa verot autoilusta, siis Trafi maksut, vakuutus, katsastus, polttoaineet,,jne jne
Jotka ovat rikkaille halpoja ja köyhille kalliita.
Tämä on politiikkaa, kokoomus Kepu, vihreät, SDP..!
Köyhä ja työtön ei voi enää edes salaa autoilla, ilman noita maksuja, kun poliisilla on automaatti luku laitteet ja jäät varmasti kiinni!!
Ja sakot maksut ovat köyhälle niin suuret, että joudut ulosottoon!!
Köyhä siis on liikkumiskiellossa.
Esim.. osa aika töitä ei haja alueella ole varaa tehdä, kun ei ole varaa kulkuneuvon ylläpitoon!!
Mielestäni verotuksissa, maksuissa, se entinen malli oli toimivampi, kun silloin köyhäkin sai autoilla.
Uudessa Kokoomus mallissa Nykyään rikkaat saa kalliit sähköautot halvemmalla, jopa on tukia rikkaille sähköauton ylläpitoon!!
Köyhä on ulkona, ei ole varaa maksuihin. - Sekopäistä
Suomen päästöistä tulee 80 prosenttia muualta kuin liikenteestä. Miten siellä korotetaan maksuja ja veroja ? Työryhmä pystyyn heti.
No entäs ne kymmmenet Suomen yli suuntautuvat Kiinan ja Japanin päivittäiset lennot niiden noet on meidän niskassa ja hankia mustaamassa. Että silleen.
- lentämiselläeimerkitystä
Että_silleen kirjoitti:
No entäs ne kymmmenet Suomen yli suuntautuvat Kiinan ja Japanin päivittäiset lennot niiden noet on meidän niskassa ja hankia mustaamassa. Että silleen.
Lentoliikenteestä tulee parisen prosenttia päästöistä. Vaikka lentely lopetettaisiin kokonaan, niin kukaan ei huomaisi mitään päästöjen vähenemisiä. Itse asiassa Suomen kaltaisessa harvaan asutussa maassa olisi järkevääkin lentää enemmän kuin pörrätä maita pitkin yksityisautoilla.
Norjalaiset ovat ympäristötietoista järkikansaa. Sielä lennetään paljon, ja ne vähät autolla ajelut tehdään sähköautoilla. - Mykkänen-ammuttava
Lentoliikenteestä tulee jo nyt 3-5% kaikista päästöistä. Määrä kasvaa kovaa vauhtia. Päästöt ovat lisäksi vaarallisempia yläilmakehässä kuin maan päällä.
Köyhä kohta olet jalaka mies ja yhtys sanatkin otetaan sulta pois.
- hulluksi-menee-
Normaali yksityisautoilu ei saastuta. Niillä vanhoilla koslilla ajetaan nykyisin vain ne pakolliset kauppareissut, ja muut ajat autot seisovat parkissa. Herrat ja narrit laskevat aivan väärin tuon saastuttamisen, jonkin keskiverto ajojen mukaan. Millä kaavalla yleensä sen lasketaan? Eikö se pitäisi laskea niin, että kulutetut eli myydyt litrat jaetaan ajoneuvojen määrällä. Nyt liian monet autonomistajat maksavat itsensä kipeäksi kaiken maailman ajoneuvoveroja ja muita katsastusmaksu, vaikka ei ajaisi kuin muutaman tarpeellisen kilometrin.
- köyhät.busseihin
Ei. Köyhät kulkevat jatkossa ruuhkabussilla.
- Sirkkapirtelöä_Poskeen
No mitäpäs tuosta?
Lihan tuotantoa on suunniteltu kiellettäväksi samassa ajassa. Sen jälkeen kaikki proteiini saadaan heinäsirkkoja syömällä. - öljysotajokäynnissä
Ei näköjään tajuta, että Suomessa ei ole öljyä omasta takaa. Sitä paitsi öljy on loppumassa muutamassa kymmenessä vuodessa, mikä tarkoittaa sekä sähköstä että kaikenlaisesta autoilusta luopumista. Suomesta öljy loppuu ensin, kun suurvallat eivät enää suostu toimittamaan sitä tänne.
- realismi______
Impivaaraan paluu on varma meidän on viisaampi vähentää populaa hallitusti eikä lisätä siitä?
Suomen Valtio loppuu kohta. Jouti mennä koko paska.
- Stallarit
Ei NL:ssakaan autoilla ajelleet.
- ei.köyhiä.rattiin
Ei niin. Köyhien kuuluu kulkea joukkoliikenteellä tai apostolin kyydillä.
- pakko_liikkua
Onneksi auto liikkuu tarvittaessa hienosti ilman mitään turhia maksujakaan.. Ei maalla ole poliisejakaan näkynyt vuosiin.
- maailmapaeanoopi
vähävaranen joutuu ajamaan autolla mihin rahat riittää .
JOS EI VALTIO MAKSA NIITÄ AUTOJA SEN KOKOINEN LOVI TULEE AUKKO valtin tuloihin.
eläkeläisillä on paljon autoja ja ne poistuu n,5v sisällä automaattisesti POIS! - olet.älypää
"Rikas" aloittaja ei taida tajuta, että köyhienkin autoilu tuo yhteiskunnalle vuodessa veroina, sakkoina ja maksuina enemmän kuin koko tiestön yms ylläpitoon satsataan, Hoidetaan vaan kaikki köyhien matkustustarpeet subventoidulla julkisella, siitä se autuus sinullekin koittaa. Jos köyhä ei enää pääse edes töihin, niin annetaan sille se perustulo ja maksetaan kaikki sen laskut. Ala "rikas" jo kaivamaan lompakostasi puuttuvat veroeurot. Hyvä jatkoa ja onnea!
- Vituttaakybällä
Mikro-valtio suomen pitäisi kaikissa kielloissa ja rajoituksissa olla aina eka. Tosiasiassa meillä ei ole kuin nyrkillätapettavia poliitikkoja aivopieruineen noita saatanan vesipääsuunnitelmiaan punomassa. Ei jaksa ymmärtää että maapallon kaikki järkijättöiset päättäjät ovat suomalaisia.
- JotainRotia
Aivan. Yhden suurkaupungin kaupunginosassa on enemmän autoja kuin koko Suomessa yhteensä.
- tulipiippusr
joku rahastaa omaan pussiin.
kuinka paljon kiina saastuttaa ,
laittakaa suomessa joka tehtaanpiippuun suodatin että tulee puhdasta savua. - turhaa-massaa
Suurissa kaupungeissa ei tarvita henkilöautoja mihinkään. Sähköavusteiset fillarit riittää. Jakeluajot voivat suorittaa tavarafillareilla, tai täyssähköriksoilla.
- aikakauden.loppu
Juuri näin. Autoilulle on tullut loppu. Aika aikaansa kutakin sanoi pässi kun päätä leikattiin.
- realismi______
Täytyy alkaa katteleen hevosta ja tallin paikkaa?
- HagertLimbgren
Hai sie! Meinaat sie veli vaihtaa Mersuista takaisin hevoisiin?
- Sonny.Boobson
En ymmärrä jalka miehiä. Itse olen enempi tissi mies.
- EiLopuAutoilu
Pitää ruveta itse tekemään polttoaine ja ajella sillä. Jokainen osaa tehdä pontikkaa, jolla autoilu onnistuu helposti. Ainoa asia mikä loppuu on valtion verotulot polttoaineesta.
- kdljaskhf
Luin artikkelin. Maailma ei pysy pystyssä noin kauaa tällä menolla.
- maanmies
mutta entäs maajussien traktorit? saako niillä ajella poika kouluun?
- kännionparaslääke
Jalat on hyvät. Saa kulkea kännissäkin ilman pelkoa kortin menettämisestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1976048Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442837- 442307
- 932069
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382011Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291405- 771382
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3001378Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131307Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61236