työmarkkinatori

Kävin tutustumassa TE-toimiston työmarkkinatoriin, koska ajattelin että siitäkin voisi olla jotain hyötyä. Haluan siis saada töitä ( tietenkin sillä ehdolla että palkka on ok ) Palvelu oli kovin kömpelö. en pystynyt laittamaan työkokemusta ja osaamista profiiliin, koska heti kättelyssä meni hermot pakollisiin kenttiin ja valikoihin, joista ei löytynyt joitakin ihan tavallisia ammattinimikkeitä ja taitoja. Ajatus yhdistää työnantajan toiveet ja työnhakijan osaamiset on ihan kiva, mutta tuntuu, että toimii muissa palveluissa paremmin esim. hashtageilla. En siis päässyt katsomaan millaisia osumia olisi tullut, koska en pysty esittäytymään palvelussa. CV-netti toimii paremmin, vaikkei mun profiilia ole katsottu neljän kuukauden aikana kuin kaksi kertaa. Sinne voi kuitenkin ladata liitetiedostot ja osittain välttyä ammattinimikevalikkohelvetiltä. Työmakkinatori ei voi toimia nykyisellään. Toivottavasti saavat sen kuntoon ennen kuin se otetaan käyttöön. Toivon että saan töitä muiden foorumeiden kautta sitä ennen. Tulipa kumminkin katsottua.
Onko muunlaisia kokemuksia tai vinkkejä hyvistä työnhakupalveluista?

9

3536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Odotan jo kauhulla näitä te-toimiston digitaalisia uutuuksia.

      Jo nyt "oma asiointi" on päivityskatkolla AINA kun on määräpäivä ilmoittaa sen kautta jostain te-toimiston vaatimasta "tehtävästä".
      Jännä vielä, että määräpäiväkin saatetaan myöntää lauantaiksi tai sunnuntaiksi, jolloin toimistotkin ovat kiinni.

      Jos tulee joku pakollinen työmarkkinatori, minne on kaikkien laitettava cv:nsä nettiin, toivon todellakin, etten ole enää missään tekemisissä te-toimiston kanssa!

      • Anonyymi

        Ei herrajumala! Ei kai tätä nyt pakolliseksi tällaisena...
        Silloin on pakko keksiä jotain radikaalia,..


    • Anonyymi

      Mitä hittiä?
      Haen työntekijää kotitalouteen työmarkkinatorin kautta.
      Markkinatori ehdottaa profiileja työntekijäksi, mutta ei ole mitään yhteystietoja hakijoilla.
      Miten työnhakijaan saa yhteyden? Tietääkö kukaan?

      • Anonyymi

        Ilmeisesti ei mitenkään, ellei hakija ole omaan profiiliinsa laittanut yhteystietojaan.
        Työmarkkinatori ei tarjoa mitään anonyymiä tapaa saada kehenkään yhteyttä paitsi ylläpidolle voi laittaa palautetta asiasta, mutta ainakaan vielä palautteet eivät ole tuoneet mitään muutosta palveluun.


    • Anonyymi

      Tänään sitä täyttelin.
      Itse asiassa tuntui kuin olisi tehnyt te-toimiston töitä joita he eivät halua tehdä.

      Olen juuri tänä keväänä suorittanut logistiikan perustutkinnon ja CE-kortin, ja se kalan oksennus tarjosi kokoonpanotöitä. Kuljetusalaltakin on kokemusta.

      Kiinnostaisi tietää miten työnantajat hakee sillä, koska mitään sellaista "haen tämän alan töitä" en nähnyt. Eli esim. Autonkuljettaja jne.

    • Anonyymi

      Tämähän vain kuvastaa nykyisiä työmarkkinoita. Kenen tahansa odotetaan osaavan ihan mitä tahansa, jos on vain haluja tehdä.
      Itsekin olen muutamia kertoja joutunut kieltäytymään töistä joita ei saa lain mukaan tehdä kuin siihen perehtynyt henkilö.

    • Anonyymi

      Kokeilin myös ja täys raakilehan tuo on.
      Ihme laatikkoleikkiä. Tekstin leikkaa- liimaa pätkii tekstiä, eikä edes tuo kaikkia merkkejä.
      Kiinnostaisi tietää, että montako vuotta tällaista secundaa on taas hierottu ja monellako miljoonalla.

    • Anonyymi

      Joo, hermot meni kanssa sen ensimmäisen sivun täyttämisen kanssa. Titteli, ammatti ja sitten etsin hakuvalikosta osaamista kuvaavia sanoja. Ja aina vaan oli tiedot täytetty väärin, enkä ymmärtänyt miksi. Kesti pari tuntia saada profiili kuntoon ja kuitenkin jäi omasta mielestäni puutteelliseksi. Helpompi olisi olla, jos olisi itse kirjoittanut kuvaavat sanat.

    • Anonyymi

      Ehdottomasti ei kannata laittaa tietoja tuonne. Se että olet siellä etkö esim LinkedInissä kertoo työnantajalle sen, että olet TE keskuksen asiakas eli työtön. Ja hakemuksesi menee suoraan roskikseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      252
      2374
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1794
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      168
      1505
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      328
      1493
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1045
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      82
      907
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      785
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      176
      770
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      203
      712
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      710
    Aihe