laboratoriotulokset omakannassa?

sekavakanta

Näkyykö teillä labratulokset Omakannassa? Jossain päin Suomea näkyy ja jossain ei? Vai pitääkö ne erikseen pyytää lisäämään sinne? Minulla ei ainakaan näy, ja aina pitää ottaa yhteyttä hoitajaan ja jonottaa puhelimessa.
Muutenkin tosi sekavalta vaikuttaa tuo systeemi, kaikki käynnit on kirjattu ihan sikin sokin eri otsikoitten alle, esim. kaikki rokotukset pitkänä listana jonkun lääkärissäkäynnin yhteyteen.

7

1773

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uytrtuyiuhkuih

Ainakin minulla on Helsingissä terveyskeskuslabran (HUSLab) tulokset näkynyt jo vuosia. Ei tarvitse kysellä lääkäriltä tai hoitajalta muuten kuin poikkeavista arvoista.

Yksityislabrojen tuloksia ei ole näkynyt omakannassa.

• veriajasokeriarvot

Minulle on joka kerta tullut ilmoitus kännykkään valmiista lab.tuloksista jotka ovat Kannassa luettavissa. Enpä niillä mitään tee kun en osaa niitä tulkita. Lääkäri on aina tulkinnut kun vuosikontrollissa olen käynyt....

• eipä_näy_labrat

Sais kyllä olla sama käytäntö ympäri Suomen, kun on kerran tällainen palvelu kehitetty.

• Kfifh

Omakantaan saattaa tulla vasta viiveellä tulokset ja muut tiedot eri käynneistä. Toisaalta jos ei huomaa käyttää siellä olevaa ”hakua”, niin sitten saa kyllä kalastella kaikkea alkeellisen manuaalisesti.

• iuy7gtiuoho

Huomasin juuri että omakantaa on uudistettu ja ainakin minun mielestäni hakemistot ovat nyt selvempiä ja tiedot löytyy helpommin. Laboratorioarvoistakin on samassa taulukossa raja-arvot niin näkee heti missä on vikaa ja voi kysellä lääkäriltä lisää.

• Anonyymi

Minä kävin joulukuussa laboratoriossa. Soitin ja kyselin myöhemmin tuloksia,
      kun he sanoivat, että heillä on kiireitä, jos he laittavat ne oma kantaan
      ne tulokset.
      Mutta ei niitä tuloksia ole kuitenkaan oma kantaan edelleenkään tullut, vaikka jo on helmikuu.
      Vanhat tulokset näkyivät pari vuotta vanhat, mutta nämä uudet tulokset ei ole oma kannassa, miksiköhän.

• Anonyymi

Miten pian niitten pitäisi näkyä oma kannassa, voiko mennä yli kuukausi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      35
      5253
    2. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      398
      4526
    3. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      148
      3819
    4. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      143
      3005
    5. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      11
      2500
    6. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      21
      2292
    7. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      18
      2038
    8. Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!

Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit
      Maailman menoa
      151
      1982
    9. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      123
      1910
    10. Typeryyttä

Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik
      Ikävä
      124
      1459
    Aihe