Kuulumiset ja tiivistys palstan tapahtumista

Palstan ketjuja selaillessa vaikutti siltä, että tapahtumisia taas piisannut, mutta millaisia, jäi hieman epäselväksi.

- Mitä kellekin kuuluu?

- Ja onko palstalla on tapahtunut viime aikoina merkittävää?

Mitä taas itseeni tulee, on parempaakin kuulunut. Yövuoro kutsuu, kyynärpää ja lonkka on tohjona siivousmellastuksen seurauksena ja olen muuttunut päivystyväksi tukihenkilöksi läheisten kokemien tragedioiden vuoksi.

66

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palstasiivous

      Houkuttelepa itse herra iso herra putsari kommentoimaan. Kun kysyt nätisti, hän kyllä tulee.

      • Tässähän sitä nätisti kysellään. Mitä tuo palstasiivous tarkoittaa?


      • sltr
        elisakettu kirjoitti:

        Tässähän sitä nätisti kysellään. Mitä tuo palstasiivous tarkoittaa?

        salaliittoteoreetikot asialla :)


      • aiheita.on
        elisakettu kirjoitti:

        Tässähän sitä nätisti kysellään. Mitä tuo palstasiivous tarkoittaa?

        Odotellaan.


      • kaisanoasaa
        elisakettu kirjoitti:

        Tässähän sitä nätisti kysellään. Mitä tuo palstasiivous tarkoittaa?

        Katkera Tinsa-Pertti nylkyttää setämiehen raivolla ilmianna-nämiskää.


    • marionetit

      Monelta on mennyt halu enää kirjoittaa. Tahallista harhaanjohtamista ja multinikkeilyä ja päättömiä poistoja. Keskustelijat, ne harvat oikeat, ovat marionettinukkeja.

      • wanhaämmä

        Keiden kaikkien puolesta sinä kirjotat? Laitahan listaa...


      • kirjoita.omalla
        wanhaämmä kirjoitti:

        Keiden kaikkien puolesta sinä kirjotat? Laitahan listaa...

        Älä lainaa toisten nikkejä. Se on rumaa myöskin.


      • Olenko mä joku narunukke?

        No joo, siltä se kieltämättä alkaa tuntua. Irl:ssä siis.


      • wanhaämmä
        kirjoita.omalla kirjoitti:

        Älä lainaa toisten nikkejä. Se on rumaa myöskin.

        Tuolla mä olen kirjoitellut jo hyvän aikaa..

        Tänään on ollut ihan mielenkiintoiset keskustelut. En mä usko että monikaan jaksaa välittää Pertin kiusanteosta. Kyllähän se nyt tuolla kaipaamaansa huomiota saa, mutta kohta tuokin unohtuu.


      • Gubbar
        wanhaämmä kirjoitti:

        Tuolla mä olen kirjoitellut jo hyvän aikaa..

        Tänään on ollut ihan mielenkiintoiset keskustelut. En mä usko että monikaan jaksaa välittää Pertin kiusanteosta. Kyllähän se nyt tuolla kaipaamaansa huomiota saa, mutta kohta tuokin unohtuu.

        Sen vaan tunnistaa, joka kerta ku se skrivaa, että aika mahdoton on gubbella jatkaa.


      • wanhaämmä kirjoitti:

        Tuolla mä olen kirjoitellut jo hyvän aikaa..

        Tänään on ollut ihan mielenkiintoiset keskustelut. En mä usko että monikaan jaksaa välittää Pertin kiusanteosta. Kyllähän se nyt tuolla kaipaamaansa huomiota saa, mutta kohta tuokin unohtuu.

        Miksi Pertti kiusaa? Huomion takia?


      • wanhaämmä
        elisakettu kirjoitti:

        Miksi Pertti kiusaa? Huomion takia?

        Jospa se osaisi itse kertoa? ;) Narsistin toimet on ennalta arvattavia, mutta tekosyyt toimintaan kiinnostaa muakin.


      • wanhaämmä kirjoitti:

        Jospa se osaisi itse kertoa? ;) Narsistin toimet on ennalta arvattavia, mutta tekosyyt toimintaan kiinnostaa muakin.

        En oikein ikinä ole ymmärtänyt mitä ajetaan takaa toisten "hölmöksi" tekemisellä. Eihän sellainen toivottuun tulokseen johda. Päin vastoin. Kyllä se epämiellyttävyys alkaa paistaa juuri sieltä lähteestä, ei kohtelun vastaanottajasta.


      • wanhaämmä kirjoitti:

        Jospa se osaisi itse kertoa? ;) Narsistin toimet on ennalta arvattavia, mutta tekosyyt toimintaan kiinnostaa muakin.

        Käsittääkseni narsumarsulle on tärkeintä "voittaa", kun saa nujerrettua muut on narsumarsu onnellinen kuin pikkuinen lapsi joka lelu viimeinkin irtosi patterin välistä.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Käsittääkseni narsumarsulle on tärkeintä "voittaa", kun saa nujerrettua muut on narsumarsu onnellinen kuin pikkuinen lapsi joka lelu viimeinkin irtosi patterin välistä.

        Paitsi että narsumarsu kuvittelee "voittavansa". Todellisuudessahan tälläistä ei ole tapahtunut, vaan joku itselleen uskottelee niin.


      • elisakettu kirjoitti:

        Paitsi että narsumarsu kuvittelee "voittavansa". Todellisuudessahan tälläistä ei ole tapahtunut, vaan joku itselleen uskottelee niin.

        Niin, voi olla että ulkopuolisista se ei ole kummoinenkaan tapahtuma, tai edes voitto, mutta marsulle tunne siitä että pääsee ajattelemaan "voittaneensa", saaneensa "viimeisen sanan" jne. on äärettömän tärkeä tapahtuma. Jos taas tuntisi "hävinneensä" veikkaan että se saattaa syöstä syvään masennukseen ja tietenkin kostoon tilaisuuden tullen.


      • mikä.mättää
        Harmaaritari kirjoitti:

        Niin, voi olla että ulkopuolisista se ei ole kummoinenkaan tapahtuma, tai edes voitto, mutta marsulle tunne siitä että pääsee ajattelemaan "voittaneensa", saaneensa "viimeisen sanan" jne. on äärettömän tärkeä tapahtuma. Jos taas tuntisi "hävinneensä" veikkaan että se saattaa syöstä syvään masennukseen ja tietenkin kostoon tilaisuuden tullen.

        Onko palstapölhöille iskenyt tunne siitä että Perza veti teidät kölin alitse?


      • mikä.mättää kirjoitti:

        Onko palstapölhöille iskenyt tunne siitä että Perza veti teidät kölin alitse?

        Et sinä mitää muuta ole veätnyt kuin ehkä nappeja ja viinaa , hauskaahan se vain on,, ota toki lisää :D


    • Pikku vallankumous tapahtunut. Ätmivinkumimen on jäänyt sivuosaan ja Liljalaaksokin on vaiennut. Nyt kypsät ja aikuiset ihmiset keskustelee sivistyneesti. Kuten näemme.

      • "..keskustelee sivistyneesti"

        *kihertää*

        Ilmeisesti en ole jäänyt sitten mistään patsi. Mitä sulle kuuuu?


      • Hurrahurraahuraaa

        Kenen joukoissa seisot kenen nikillä? Paha saa palkkansa.


      • wanhaämmä

        Heh-heh... :D


      • elisakettu kirjoitti:

        "..keskustelee sivistyneesti"

        *kihertää*

        Ilmeisesti en ole jäänyt sitten mistään patsi. Mitä sulle kuuuu?

        Sosiaalinen lahjakkuus nousee käsitteenä esiin aika ajoin. Onhan tämä aika hieno koelaboratorio tarkastella miten tuota lahjakkuutta hyödynnetään.

        Kiitos kysymästä. Tasaisen seesteistä vailla huolia ja murheita. Sulla varmaan on resursseja olla tukihenkilönä, mutta onko se sen laatuista ettei jämähdä jatkuvaksi olotilaksi.


      • scrg kirjoitti:

        Sosiaalinen lahjakkuus nousee käsitteenä esiin aika ajoin. Onhan tämä aika hieno koelaboratorio tarkastella miten tuota lahjakkuutta hyödynnetään.

        Kiitos kysymästä. Tasaisen seesteistä vailla huolia ja murheita. Sulla varmaan on resursseja olla tukihenkilönä, mutta onko se sen laatuista ettei jämähdä jatkuvaksi olotilaksi.

        Olen iloinen puolestasi, seesteisestä kaudesta.

        En voinut valita virkaa. Katsotaan. Kyllä tää pitkäaikainen homma taitaa olla. Joskus vaan posahtaa useammalla suunnalla yhtäaikaa eikä sitä läheisen (jopa ainoan) vastuuta voi oikein paetakaan.

        No onhan mullakin oma sylkykuppini. Palsta nimittäin. Se ei todennäköisesti kuormita yksittäistä ihmistä samalla tavalla kuin niitä vierellä kulkijoita. Voin hyvin ymmärtää, miltä todellinen yksinäisyys tuntuu. Viime aikoina nähnyt ja kuullut asiasta aika konkreettisella tavalla.


    • sivukuva

      Ei ole paljosta paitsi, jotkut palstajoutilaat (addiktit) hermoilevat kun muutamat tyhjänpäiväiset viestinsä on poistettu. Tämän palstaringin konsensus on, että "pertsa" on saanut modeoikeudet, ja poistaa "silmittömästi" viestejä

    • joo-o,jännää oli juu. aukes munkin silmät tän palstan touhuille. varoituksen sana sullekkin elisa,älä ole liian ystävällinen täällä,puskat ovat täynnä goblineja.

      • Peppis, mä en oikein uskon mihinkään juttuihin näillä palstoilla. Olen nähnyt sen niin monesti vuosien mittaan että draamaa järjestämällä järjestetään. Mikä lie kuivan kesän piritysruiskeeksi tarkoitettu. Mutta joskus sivulliset, viattomatkin siitä kärsivät. Ei ole reilua, ei.


      • Homma on loppujen lopuksi aika looginen ja järkeenkäypä, yksi prosentti keskustelijoista vain saa aikaan 99% prosenttia kuohunnasta. Se on tapahtunut nyt jo niin monta kertaa ettei ole pelkkää sattumaa. Sinähän tässä ihan vähän aikaa sitten kyllä sitä prosenttia puolustit kun se oli "tukenut" sinua, ei kuitenkaan poistanut niitä sinua arvostelevia viestejä, miksiköhän? Joku epäluuloinen voisi väittää että olisi jopa niiden takana, ei ehkä kuitenkaan mutta niin se vaan menee, jotkut tykkää hämmentää.


      • wanhaämmä

        Ystävällisyys ei maksa mitään, sitä saa tuhlata vapaasti jos vaan siltä tuntuu. Mutta liian avoin ei kannata omista asioistaan olla.


      • wanhaämmä
        Harmaaritari kirjoitti:

        Homma on loppujen lopuksi aika looginen ja järkeenkäypä, yksi prosentti keskustelijoista vain saa aikaan 99% prosenttia kuohunnasta. Se on tapahtunut nyt jo niin monta kertaa ettei ole pelkkää sattumaa. Sinähän tässä ihan vähän aikaa sitten kyllä sitä prosenttia puolustit kun se oli "tukenut" sinua, ei kuitenkaan poistanut niitä sinua arvostelevia viestejä, miksiköhän? Joku epäluuloinen voisi väittää että olisi jopa niiden takana, ei ehkä kuitenkaan mutta niin se vaan menee, jotkut tykkää hämmentää.

        Peukku.

        "Joku epäluuloinen voisi väittää että olisi jopa niiden takana, ei ehkä kuitenkaan mutta niin se vaan menee, jotkut tykkää hämmentää."

        On tässä nyt sellaista teatteria nähty, ettei yhtään mahdoton kuvio.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Homma on loppujen lopuksi aika looginen ja järkeenkäypä, yksi prosentti keskustelijoista vain saa aikaan 99% prosenttia kuohunnasta. Se on tapahtunut nyt jo niin monta kertaa ettei ole pelkkää sattumaa. Sinähän tässä ihan vähän aikaa sitten kyllä sitä prosenttia puolustit kun se oli "tukenut" sinua, ei kuitenkaan poistanut niitä sinua arvostelevia viestejä, miksiköhän? Joku epäluuloinen voisi väittää että olisi jopa niiden takana, ei ehkä kuitenkaan mutta niin se vaan menee, jotkut tykkää hämmentää.

        Veikkaatko että se "yksi" oli mun järjettömän henkilöhyökkäyksen takana? Edes palstan vittumaisimmat jänkkääjät ja vihakirjoittelijat eivät ole saaneet moista kohtelua. Mä tiedän,te aidot oikeat tällä palstalla sanoitte monta kertaa mulle että se on joku multikirjoittelija,häirikkö..mutta musta tuntuu että kyllä se pääpiru on joku muu,koska se on jahdannut mua jo kuukausia ja musta tuntuu että se on naispuolinen,the queen puskissa..jota sitten sylikoirapuppelit tukee. mähän voin olla täysin väärässä mutta vibat kertoo näin..ei ole eka kerta kun kateellinen tai muuten seko "naispuolinen" jahtaa muita naispuolisia ulos palstoilta. sinänsä harmi koska olen ollut avoimin ystävällisin mielin täällä,en ikinä vittuillut tai ollut töykeä ätmeille niin kuin jotkut muut..mutta nähtävästi se ei passaa,vaan vittuilu ja ilkeily on IN tällä palstalla.


      • peppupupu kirjoitti:

        Veikkaatko että se "yksi" oli mun järjettömän henkilöhyökkäyksen takana? Edes palstan vittumaisimmat jänkkääjät ja vihakirjoittelijat eivät ole saaneet moista kohtelua. Mä tiedän,te aidot oikeat tällä palstalla sanoitte monta kertaa mulle että se on joku multikirjoittelija,häirikkö..mutta musta tuntuu että kyllä se pääpiru on joku muu,koska se on jahdannut mua jo kuukausia ja musta tuntuu että se on naispuolinen,the queen puskissa..jota sitten sylikoirapuppelit tukee. mähän voin olla täysin väärässä mutta vibat kertoo näin..ei ole eka kerta kun kateellinen tai muuten seko "naispuolinen" jahtaa muita naispuolisia ulos palstoilta. sinänsä harmi koska olen ollut avoimin ystävällisin mielin täällä,en ikinä vittuillut tai ollut töykeä ätmeille niin kuin jotkut muut..mutta nähtävästi se ei passaa,vaan vittuilu ja ilkeily on IN tällä palstalla.

        Ei voi olla mistään varma, siitä kyllä olen aika varma että sillä ois ollu halutessaan mahdoliisuus poistaa sua herjaavat kommentit. Sefuoikeudet saanut varmaan silloin kun vouhkasi palstan "puhdistamisen" puolesta, esiintyi silloin(kin) muka hyvänä tyyppinä joka haluaa putsata palstan tasoteoreetikoista, onhen ne hävinneetkin ja mikäs ihme se onkaan jos niiden jahtaaja voi laittaa bannia, äkkiä siinä' kyllästyy.

        Minäkin luulin ettei tuota seriffisyteemiä enää edes ole mutta kai niiträ sitten on, eilen se alkoi kyllä vaikuttamaan ilmiselvältä kun misspönttis ihan jo pelkällä olemassaolollaan houkutteli agressiot esiin. Ei ihme jos misspönttiskin tuntenut itsensä aika-ajoin vainotuksi jos kaverilla työkalut ja mahdollisuus mielensä mukaan poistella itselleen epämieluisia viestejä.

        Juu, sun tapauksesta on vaikea tietää, on ehkä joku muu trolli mutta yleensä noissa taitaa mennä niin että se on se yksi ja sama kiusaaja joka saattaa pitkäänkin roikkua joko yhden tai useamman kimpussa ja yrittää ihon alle, ei vaan pidä päästää niitä. Kylmän tyynesti vaan suhtautua ja kyllä täällä yleensä aina järki-ihmiset tietää kuka siinä on oikea ihminen ja kuka trollaa. Esmes jos joku sun kimpussa muut kyllä näkee ja on sun puolella siinä mutteivat viitsi välttämättä sekaantua kun se vaan ruokkiii trollia, kun jättää täysin huomiotta se ei saa mitä haluaa, sitä huomiota. Yleensä paras toiminta niiden kanssa on kun kukaan ei vastaa niille ollenkaan niin hyytyy koko yritys niiltä.


      • peppupupu kirjoitti:

        Veikkaatko että se "yksi" oli mun järjettömän henkilöhyökkäyksen takana? Edes palstan vittumaisimmat jänkkääjät ja vihakirjoittelijat eivät ole saaneet moista kohtelua. Mä tiedän,te aidot oikeat tällä palstalla sanoitte monta kertaa mulle että se on joku multikirjoittelija,häirikkö..mutta musta tuntuu että kyllä se pääpiru on joku muu,koska se on jahdannut mua jo kuukausia ja musta tuntuu että se on naispuolinen,the queen puskissa..jota sitten sylikoirapuppelit tukee. mähän voin olla täysin väärässä mutta vibat kertoo näin..ei ole eka kerta kun kateellinen tai muuten seko "naispuolinen" jahtaa muita naispuolisia ulos palstoilta. sinänsä harmi koska olen ollut avoimin ystävällisin mielin täällä,en ikinä vittuillut tai ollut töykeä ätmeille niin kuin jotkut muut..mutta nähtävästi se ei passaa,vaan vittuilu ja ilkeily on IN tällä palstalla.

        Onko sua kiusattu? Tuntuu tosi epäreilulta, koska et ole moista ansainnut.

        Oli kuka tahansa, niin tuomitsen moisen iljettävänä ja likaisena temppuna. Mätä sielu. Palstakiusaajan siis.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Ei voi olla mistään varma, siitä kyllä olen aika varma että sillä ois ollu halutessaan mahdoliisuus poistaa sua herjaavat kommentit. Sefuoikeudet saanut varmaan silloin kun vouhkasi palstan "puhdistamisen" puolesta, esiintyi silloin(kin) muka hyvänä tyyppinä joka haluaa putsata palstan tasoteoreetikoista, onhen ne hävinneetkin ja mikäs ihme se onkaan jos niiden jahtaaja voi laittaa bannia, äkkiä siinä' kyllästyy.

        Minäkin luulin ettei tuota seriffisyteemiä enää edes ole mutta kai niiträ sitten on, eilen se alkoi kyllä vaikuttamaan ilmiselvältä kun misspönttis ihan jo pelkällä olemassaolollaan houkutteli agressiot esiin. Ei ihme jos misspönttiskin tuntenut itsensä aika-ajoin vainotuksi jos kaverilla työkalut ja mahdollisuus mielensä mukaan poistella itselleen epämieluisia viestejä.

        Juu, sun tapauksesta on vaikea tietää, on ehkä joku muu trolli mutta yleensä noissa taitaa mennä niin että se on se yksi ja sama kiusaaja joka saattaa pitkäänkin roikkua joko yhden tai useamman kimpussa ja yrittää ihon alle, ei vaan pidä päästää niitä. Kylmän tyynesti vaan suhtautua ja kyllä täällä yleensä aina järki-ihmiset tietää kuka siinä on oikea ihminen ja kuka trollaa. Esmes jos joku sun kimpussa muut kyllä näkee ja on sun puolella siinä mutteivat viitsi välttämättä sekaantua kun se vaan ruokkiii trollia, kun jättää täysin huomiotta se ei saa mitä haluaa, sitä huomiota. Yleensä paras toiminta niiden kanssa on kun kukaan ei vastaa niille ollenkaan niin hyytyy koko yritys niiltä.

        Onks meillä sefu? Älä helkkarissa viitti naurattaa. Kukahan idiootti sekin mahtaa olla?


      • elisakettu kirjoitti:

        Onks meillä sefu? Älä helkkarissa viitti naurattaa. Kukahan idiootti sekin mahtaa olla?

        No mitäpä luulet? siltä se eilen alkoi näyttämään, sefu helvetistä :D Misspönttis eilen aika osuvasti kuvasi sefua sanoilla "tuttu setä" :D


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No mitäpä luulet? siltä se eilen alkoi näyttämään, sefu helvetistä :D Misspönttis eilen aika osuvasti kuvasi sefua sanoilla "tuttu setä" :D

        Aha. Näin sun ketjusi, mutta en ole palstaa pystynyt lukemaan muutamaan päivään. Mietin että mitä hattua taas on oikein meneillään.

        Vai tuttu setä? Ei kai sentään.... Kuka tollo sen sefuksi valitsisi? Sefun pitää olla puolueeton, kuten tiedät. Se linja ainakin joskus suunniteltiin niin, mutta onhan niitä mätämunia sinnekin joskus päässyt.


      • elisakettu kirjoitti:

        Aha. Näin sun ketjusi, mutta en ole palstaa pystynyt lukemaan muutamaan päivään. Mietin että mitä hattua taas on oikein meneillään.

        Vai tuttu setä? Ei kai sentään.... Kuka tollo sen sefuksi valitsisi? Sefun pitää olla puolueeton, kuten tiedät. Se linja ainakin joskus suunniteltiin niin, mutta onhan niitä mätämunia sinnekin joskus päässyt.

        Muistatko suuren trollijahdin aikoja?tasoteoreetikot pois palstalta ja silleen? silloin on varmaan ylläpidolle vuodatettu viestiä kuinka "palsta on täynnä asiattomuuksia, minä puhdistan sen" ja nämä tomppelit on anataneet nuo sefuoikeudet varmaan silloin veikkaan. " Sefun pitää olla puolueeton", noi niinpä :D


      • Wyatt_Earp
        elisakettu kirjoitti:

        Aha. Näin sun ketjusi, mutta en ole palstaa pystynyt lukemaan muutamaan päivään. Mietin että mitä hattua taas on oikein meneillään.

        Vai tuttu setä? Ei kai sentään.... Kuka tollo sen sefuksi valitsisi? Sefun pitää olla puolueeton, kuten tiedät. Se linja ainakin joskus suunniteltiin niin, mutta onhan niitä mätämunia sinnekin joskus päässyt.

        Sefun pitää osata olla oikeassa kohtaa puolueellinen muuten palsta päätyy tunkioksi mitä se on nyt.


      • Wyatt_Earp kirjoitti:

        Sefun pitää osata olla oikeassa kohtaa puolueellinen muuten palsta päätyy tunkioksi mitä se on nyt.

        Kuka määrittelee "oikean kohdan"?

        Ja onko palstalla ollut sitä "oikeaa kohtaa", jos se kerran on muuttunut tunkioksi? Vain onko se ikänään muuta ollutkaan?


      • valitettavasti
        elisakettu kirjoitti:

        Kuka määrittelee "oikean kohdan"?

        Ja onko palstalla ollut sitä "oikeaa kohtaa", jos se kerran on muuttunut tunkioksi? Vain onko se ikänään muuta ollutkaan?

        Yleisö.

        Se on jättänyt palstan.


      • Ennio_Morricccone
        Wyatt_Earp kirjoitti:

        Sefun pitää osata olla oikeassa kohtaa puolueellinen muuten palsta päätyy tunkioksi mitä se on nyt.

        Kuka antoi luvan kiusata misspönttis hengiltä?


      • Ennio_Morricccone kirjoitti:

        Kuka antoi luvan kiusata misspönttis hengiltä?

        Hyvä kysymys. Millainen hirviö tekee tuollaista? Ja joku taho sallii sen?


      • eipä.etuilla
        Ennio_Morricccone kirjoitti:

        Kuka antoi luvan kiusata misspönttis hengiltä?

        Kuolleeksi julistamista voidaan hakea vasta viiden vuoden päästä siitä hetkestä jolloin henkilön tiedetään kadonneen.

        Jos kuitenkin pystytään osoittamaan että henkilö on kadonnut vaarallisissa olosuhteissa ja kuolemaa on syytä perustellusti pitää todennäköisimpänä vaihtoehtona, kuolleeksi julistamista voidaan hakea vuoden päästä katoamishetkestä.


      • Ennio_Morricccone
        eipä.etuilla kirjoitti:

        Kuolleeksi julistamista voidaan hakea vasta viiden vuoden päästä siitä hetkestä jolloin henkilön tiedetään kadonneen.

        Jos kuitenkin pystytään osoittamaan että henkilö on kadonnut vaarallisissa olosuhteissa ja kuolemaa on syytä perustellusti pitää todennäköisimpänä vaihtoehtona, kuolleeksi julistamista voidaan hakea vuoden päästä katoamishetkestä.

        Vain yksi mies palstalla vastaa näin.


      • Ennio_Morricccone
        eipä.etuilla kirjoitti:

        Kuolleeksi julistamista voidaan hakea vasta viiden vuoden päästä siitä hetkestä jolloin henkilön tiedetään kadonneen.

        Jos kuitenkin pystytään osoittamaan että henkilö on kadonnut vaarallisissa olosuhteissa ja kuolemaa on syytä perustellusti pitää todennäköisimpänä vaihtoehtona, kuolleeksi julistamista voidaan hakea vuoden päästä katoamishetkestä.

        Miksi kiusasit misspönttiksen hengiltä?


      • elisakettu kirjoitti:

        Hyvä kysymys. Millainen hirviö tekee tuollaista? Ja joku taho sallii sen?

        Sellainen joka kasaa lauman peppiksen kimppuun ja ilman mitään syytä. Mä olin muualla ja joku päätti kehua mua,ihan hyvällä tarkoitti..siitäkös paskamyrsky alkoi. Huomioitavaa tässä on se että kyseessä ei ollut vain yksi tyyppi niinkuin muissa kiusausjutuissa..Jopa viestin aloittaja pahoitteli ja pyysi anteeksi multa..herranjumala,eihän se hänen vikansa ollut. Mut joo,tällänen puska lynkkaaminen aiheuttaa sen että kuka hitto jaksaa enää edes kirjoitella,jos aina joutuu odottamaan backslashiä ja ketjun tukkeutumista asiaankuulumattomilla heitoilla. Vielä eilen joku vammanen yritti mua,itki jossain ketjussa kun olin laittanut muka "N" kirjaimen väärään paikkaan..kato tämmöstä.


      • peppupupu kirjoitti:

        Sellainen joka kasaa lauman peppiksen kimppuun ja ilman mitään syytä. Mä olin muualla ja joku päätti kehua mua,ihan hyvällä tarkoitti..siitäkös paskamyrsky alkoi. Huomioitavaa tässä on se että kyseessä ei ollut vain yksi tyyppi niinkuin muissa kiusausjutuissa..Jopa viestin aloittaja pahoitteli ja pyysi anteeksi multa..herranjumala,eihän se hänen vikansa ollut. Mut joo,tällänen puska lynkkaaminen aiheuttaa sen että kuka hitto jaksaa enää edes kirjoitella,jos aina joutuu odottamaan backslashiä ja ketjun tukkeutumista asiaankuulumattomilla heitoilla. Vielä eilen joku vammanen yritti mua,itki jossain ketjussa kun olin laittanut muka "N" kirjaimen väärään paikkaan..kato tämmöstä.

        yks heitti mulle randomina"sitä saa mitä tilaa" kato tämmostä. ihan koulukiusaamisen/vainoamisen fiiliksiä alkaa olla ja mulla palaa kohta hermo.meinaan kattoa tälläistä perseilyä aikuisten palstalla. on se nyt helvetti jos näitä piileskeleviä kusipäitä ei saada poistettua,ylläpito voi kyllä tsekata ip:een ja blokata nää tyypit..jos viittis.


      • Ernesto_Cortazar
        Ennio_Morricccone kirjoitti:

        Vain yksi mies palstalla vastaa näin.

        Ihan julkista tietoa, ei voi yksilöidä keneenkään.


      • on aika helkkarin karua jos yksi mies pystyy kaikkeen tähän..vaatii meinaan paljon aikaa ja suunnittelua että olisi uskottavaa. hyi hitto.


      • Viesti.lähtee
        peppupupu kirjoitti:

        Sellainen joka kasaa lauman peppiksen kimppuun ja ilman mitään syytä. Mä olin muualla ja joku päätti kehua mua,ihan hyvällä tarkoitti..siitäkös paskamyrsky alkoi. Huomioitavaa tässä on se että kyseessä ei ollut vain yksi tyyppi niinkuin muissa kiusausjutuissa..Jopa viestin aloittaja pahoitteli ja pyysi anteeksi multa..herranjumala,eihän se hänen vikansa ollut. Mut joo,tällänen puska lynkkaaminen aiheuttaa sen että kuka hitto jaksaa enää edes kirjoitella,jos aina joutuu odottamaan backslashiä ja ketjun tukkeutumista asiaankuulumattomilla heitoilla. Vielä eilen joku vammanen yritti mua,itki jossain ketjussa kun olin laittanut muka "N" kirjaimen väärään paikkaan..kato tämmöstä.

        Tismalleen sama mies. Poistuuko kommentti.


      • niin.vaan.on
        Ernesto_Cortazar kirjoitti:

        Ihan julkista tietoa, ei voi yksilöidä keneenkään.

        Voidaanpas pymppysetään.


      • silmät.avautui
        peppupupu kirjoitti:

        on aika helkkarin karua jos yksi mies pystyy kaikkeen tähän..vaatii meinaan paljon aikaa ja suunnittelua että olisi uskottavaa. hyi hitto.

        Onneksi alat huomaamaan...ole varovainen.


    • Paljon päättömiä poistoja.

      Moni epäilee syylliseksi Pertsaa, eli Ananasta..

      Mulle ei kuulu mitään.

      • Paitsi että tuo kisuli on nappassu palan mun sydämestä..Ihmekös se tahtoo aina tulla rinnan päälle pörisemään..luulin ensin että se on joku sielunsyöjä. Vai oonko mä jo sanonu tän..

        Lisäksi luulin ettei ne välitä ihmisestä juuri mitään, kunhan palvelu pelaa..

        Olinpas niin väärässä. Yleistykset kissoista on väärässä!

        Ja lisää yleistystä perustuen kolmeen koiraan ja yhteen kissaan: koirat seuraavat mihin ihminen menee, kissat seuraavat mitä ihminen tekee.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Paitsi että tuo kisuli on nappassu palan mun sydämestä..Ihmekös se tahtoo aina tulla rinnan päälle pörisemään..luulin ensin että se on joku sielunsyöjä. Vai oonko mä jo sanonu tän..

        Lisäksi luulin ettei ne välitä ihmisestä juuri mitään, kunhan palvelu pelaa..

        Olinpas niin väärässä. Yleistykset kissoista on väärässä!

        Ja lisää yleistystä perustuen kolmeen koiraan ja yhteen kissaan: koirat seuraavat mihin ihminen menee, kissat seuraavat mitä ihminen tekee.

        Ja välillä sen kissan pää heiluu kuin vieteriukolla..

        Ihmiset, äh!

        Mä olen eläinihminen.. 🐇🐔🙉🐸🐢

        En ihmiseläin, kun sitähän kaikki on..


    • Maahanmuuttajat ovat vissiin löytäneet tämänkin palstan, alkaa olla aika infektoitunut paikka...kuin ml-logiikka aikoinaan.

      • Sulla ne löytyy aina kuvaavimmat termit jutulle kuin jutulle. Saisit kirjoittaa enemmän.


    • Itsellä aika arkipainotteista menoa paitsi sukset hommasin ja salikortin vuodeksi eli itseen on tullut satsattua. Joulua en nyt varsinaisesti odota sillä harvemmin on joulun ympärillä hyviä asioita tapahtunut.

      Palstalla nyt on ollut miespuoleisilla kirjoittajilla tarvetta esitellä ihohuokosiaan eroottissävyisistä kuvakulmista. Vähän oltiin sääntöjen kanssa varmaan rajamailla mutta täytyy kyllä hiljaiset aplodit antaa kuvien lähettäjille. Rohkeita tekoja jos omia kuvia olivat.
      Itse en nyt ole päätäni vaivannut moniko täällä tekstiä kirjailee ja monenko nimimerkin takaa.

      • Wau, oletpa laittanut töpinäksi. Hieno homma.

        En minäkään joulua odota. Laitan kyllä hyvää ruokaa ja kodin nätiksi, mutta se siitä. Katsotaan nyt ollaanko joulun vietossa etelässä vain pohjoisessa. Aika avointa kaikki nykyisin on, turha etukäteen stressata.

        Joo, olinkin näkevinäni paljaita taka- ja etupuolia tässä jonain päivänä. Ei se mitenkään kiihoittavalle näyttänyt. Mies on aina seksikkäimmäillään vaatteet päällä.


    • flowersreally

      Joukkopsykoosia näyttäisi pukkaavan.

      Mähän olen vapaa kaikesta sellaisesta.

    • Kuulumiset, aamulla töihin illalla kotiin, pari tuntia tohellusta. Nukkumaan ja sama toistuu..eli arki alkaa taas saikun jälkeen. Mutta vain muutamaksi päiväksi, kun jään joululomalle. 😀

      Lomat menee aina äkkiä, ensi vuoden alku onkin työtä täynnä. Mutta helmikuussa pitäisi olla koulut käytynä ja sitten jos hyvin käy, saan työpaikan....paikkoja ainakin on useita haettavana.

    • .. En tunne Kyseistä NimiErkkiä, joten Paha mennä Sanomaan Mittää.. En Ole Myöskään Merkkaillut minnekään Palstan Tapahtumia.. ;P

      .. HekoHeko.. OlinPas Vitsikäs.. ;P

      #MrPuuJalka

    • 12121212121212

      Viime viikolla toteutui eräs suvun omaisuuden kauppa, jonka ansiosta sain mukavasti lisää rahaa.

      Se on viikon merkittävin uutinen. Noin muuten palstalla ei mitään uutta, tuttu sekoilu jatkuu.

    • Pitäisi tässä ajassa jo vakipalstalaisten oppia tuntemaan ludvik, jos olisi sherwoodin sheriffinä niin varmasti mainitsisi siitä, ei voisi olla mainitsematta. Ja poistaisi kaikki harmiksen, helmiä-sioille ja nuuska-muikkusen viestit ihan vaan piruuttaan koska on niin hyvissä väleissä heidän kanssaan, miksi poistelisi ei-vakkarien harmittomia viestejä kun voisi poistaa harmiksillisiä.

    • up.havainnoija

      Kokonaisuudessa palstapuhdistus ja -remontti on tarpeen, tavalla tai toisella, esim.ylempänä mainitut tasoteoreetikot ja ätmi-idiotismit ovat jo vähemmällä. Myös ylettömän pitkät pelkkää huulenheittoa sisältävät chatit eivät kuulu tällaiselle palstalle, ja lyhemmissäkin sellaisissa kaikki toistensa nokittelua sisältävät kommentit välittömasti poistoon. 'Historiatietojen' mukaan mm.miesten logiikka palsta on hiipunut juuri nokitteluuun ja liika sulkeutuneisuuteen, kaikki kirjoittelijat ja lopulta älämölöäjät vuosikaupalla samat. Sama uhkaa Sinkut-palstaa, ilman moderointia palsta sisäänlämpiää liiaksi ja varsinaiset asialliset sinkkuaiheet hukkuvat roskaan, joten sisäpiiristä ulompana olevien välillä sananvaihtoa ei synny, ja sehän olisi ensisijainen tarkoitus.

      Roskaksi on luettava myös kaikki juorulinkki- ja raiskausjuttufanitukset ja vastaavan kaltaisilla asioilla asiansa kannalta tarkoitushakuiset, mukana pedofiilishenkiset mässäilyt. Toki kirjoittajissa on enemmän ja vähemmänkin kehittyneitä, joiden luontainen ymmärrys tai kiihkomielisyys(!) ei aina ole kohdillaan, mutta tuleva moderointi ainakin periaatteessa pitää homman rajoissa.
      Tietty, anonyymiys houkuttaa möykkäämäänkin asiansa puolesta (uskoen olevansa vastuusta vapaa), toivomus kuitenkin on, ettei aina tarvitse poliisia väliin kuten joskus mielenosoituksissa. Vapailla areenoilla tarvitaan usein silmälläpitoa järjestyksen säilymiseksi. Tällaisilla netti keskustelualustoilla ei heti tule edes mieleen että tarvitaan kuitenkin jotain ulkopuolista ohjausta.

      ps.tällaiset hetkelliset 'kollektiiviset mielenhäiriöt' voisi ajatella sallituiksikin, ehkä ne puhdistavat tai tuulettavat jollain tapaa ilmapiiriä, ainakin leijuva haju vaihtuu ;)

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      133
      2616
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      109
      1514
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      137
      1357
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      353
      1288
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      108
      1198
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1085
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      13
      781
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      46
      779
    9. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      749
    10. 55
      734
    Aihe