älkää kuvitelko enään saavanne myytyä dieseleitänne

Te myöhäistytte täpärästi.

2019 vuonna ihmettelette kun ei kauppa käy,no ei käy ei,syynä siinä on diesel autosi jota yrität ja kuvittelet kaikilla osa alueilla sen olevan hyvä,ei mee kaupaksi ei, ei vaan.

Kukaan liike ei osta, ei edes jobbarit halua noita vaihdossa tai niistä hyvitetään vain 1 e nimellisarvo.

Kukaan ei maksa enään hulluja maksuja noista vanhoista aataminakoisista romuista kuten mersut on ja volvot alle 2010 vuotiset.

Siinä imette ja järsitte peukalot rystysiinsaakka,mitäs viivyttelitte ,nyt näätte kun pihassanne seisoo umpisaatuttaja vailla ketään kiinostunutta,näppiin jäi se on varmaa jos et vie kuukaskoskelle paaliin.
Ilmoita


137 Vastausta

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.


Mikä sinun ongelmasi ihan oikeasti on? Kerro.
Luultavasti tämä palsta ei todellakaan ole oikea sen helpottamiseksi.
0 VASTAUS:
+Lisää kommentti
Ketä se kiinnostaa jos sinä et niitä osta. Tuntuu niitä ostajia yllättävästi olevan.
Ilmoita
Kauhea tilanne. Joku myy minulle pikkurahalla 2,9 litran moottorilla varustetun diesel auton.
Laitan Boset soimaan ja ilmastoinnin istuimiin. Sen jälkeen tankkaan diesel polttoainetta 0,50 euron litrahinnalla. Autohan vie maantiellä noin 5,5 - 6,0 litraa satasella.

Kolmen euron kustannuksella satasella, budjettini juuri ja juuri kestää. Toivottavasti autossa on kaksi sarjaa uusia renkaita, omistajan luopuessa saastaisesta, lähes uudesta autostaan.

Mihin tämä maailma vielä meneekään.
2 VASTAUSTA:
Ihan muuten hyvä, mutta tästä jutusta puuttui vain mainita se korkea dieselvero.
Laskeskelin taannoin veroa maksaessani, että 15.000 km ajolla olen tasoissa vastaavan tehoisen bensaversion kanssa. Sen mitä verossa säästää, maksaa tankilla suurempana kulutuksena. Teet niin tai näin, valtio vie rahasi.
+Lisää kommentti
Noita samanlaisia ennustajaeukkoja kuin sinä on täälläkin ollut jo varmaan kymmenen vuotta. Ei enää oikein sinunlaisiiisi osaa suhtautua kuin huumorilla.

Tietysi joskus tulee mieleen, että mikähän motiivisi oikeastaan onkaan eli mistä saat voimaa yhä uudelleen ja uudelleen toitottaa tuota samaa epätoivon täyttämää julistustasi. Jokin syyhän siihen täytyy olla
0 VASTAUS:
+Lisää kommentti
Aloittajaa vituttaa, kun ei ole varaa edes siihen 3000 euron Tojoon.
2 VASTAUSTA:
ja jos ostat 10000e tdi auton niin saat siitä huomenna tuon 3000e-kokeile
arvonalenemaVWaudi kirjoitti:
ja jos ostat 10000e tdi auton niin saat siitä huomenna tuon 3000e-kokeile
Just kerrottiin että dieseleiden arvo on romahtanut aikoja sitten. Saan sen mahtidieselin kolmella tonnilla jo nyt.
Paljon autoa siihen rahaan ja sillä ajaa satoja tuhansia pienillä kuluilla ja premium-kyydillä.
+Lisää kommentti
Useat lapsiperhevetoiset ja valveutuneet taloyhtiöt harkitsevat jo dieseleiden täyskieltoa pihoillaan....
3 VASTAUSTA:
Eipä haittaa meikää kun on oma piha ja oma lupa. Keskittyisivät nämä päällekkäinasujat vaikka parveketupakointiin keskenäisissä tappeluissaan.
omatalo kirjoitti:
Eipä haittaa meikää kun on oma piha ja oma lupa. Keskittyisivät nämä päällekkäinasujat vaikka parveketupakointiin keskenäisissä tappeluissaan.
VW ja epäsosiaalisuus on huono yhdistelmä
vielä saaste tdi
Ei taida kuulua taloyhtiön määräysvaltaan. Mut onneks on oma tupa ja sen mukana oma lupa. Mahtuu vaikka 50 nokivasaraa takapihalle.
+Lisää kommentti
"VW ja epäsosiaalisuus on huono yhdistelmä"

Miksi minun pitäisi olla sosiaalinen omalla tontillani? Autoni on kaikenpuolin päästömääräyksien mukainen ja sillä ajaminen ei kuulu kenellekään muulle. Jos viranomaiset asettavat uusia rajoituksia niin se on eri juttu. Räkänokkien huutelut ovat säälittäviää ruikutusta.
Ilmoita
Yleensä käy kyllä niin että jos jonkun tietyn tuotteen saanti tai uuden myynti loppuu niin jäljellä olev ien arvo nousee rutkasti. Ja tämäkään asia ei tiemmätee poikkeusta. Eli jos sinulla on diesel niin saat olla tyytyväinen.
Ilmoita
Jo kesällähän mm käytettyjä autoja myyvän Kamux totesi tiettyjen tahojen, joiden dieselkehitys on takunnut osaamattomuuden tai muun syyn vuoksi (myös vw-konsernin kusetus teki hallaa koko dieselautomasilmaan), lanseeraman dieselvastaisen kampajan hetkellisen vaikutuksen olevan Suomessa ohi. Pohjois-Suomeen tuo hetkellinen myynnin vähennys ei koskaan edes tullut.

Koko ajanhan dieselien osuus Suomen henkilöautokannasta on itse asiassa kasvanut. Uusien autojen osalta tosin laskenut suunnilleen sille tasolle takaisin, joka se oli ennen vuoden 2008 dieseleitä voimakkaasti suosivia veromuunnoksia.
Uusien osalta vähennyksen oleellinen syy on tietysti sekin, että halpoihin ja pieniin autoihin ei enää dieselmoottoria saa. Dieseltekniikka on sen verran kehittyneempää ja kalliimpaa, ettei sitä kannata niihin laittaa.

Ja nyt viimeaikaisemmat uutiset päästöjen osalta ovakin jo kohtalokkaita erityisesti bensa-autoille.
Tosin ne ovat niin tiukkoja, että jopa dieseleillä on vaikeuksia päästä niihin, bensoille käytännössä jo mahdottomia. Ratkaisuna bensojen osalta ovat ehkä pienentää moottorikokoa vielä reippaasti jopa nykyisistä noin litran moottoreista hybrideihin. Jos sekään riittää.
Jos nuo tulevat voimaan, niin onhan se tietysti kuolinisku koko perinteisille polttomoottoreille. Myös dieseleille. Tämä tapahtunee seuraavien parinkymmen vuoden kuluessa.
5 VASTAUSTA:
ostin kamux osakkeita
mitkä on näkymät?

vw autoilu liittyy tähän kun sillä sahataan eniten kuluttajaa silmään-ei kestä käyttöä mutta osakkeet nousee
pörssirahaaVWskoda kirjoitti:
ostin kamux osakkeita
mitkä on näkymät?

vw autoilu liittyy tähän kun sillä sahataan eniten kuluttajaa silmään-ei kestä käyttöä mutta osakkeet nousee
Sun kannattaa keskittyä vaan siihen jo vuosikaisia epätoivoisena jatkuneeseen vw-jauhamiseesi. Siinä on sulle ihan riittävästi tekemistä ja haasteita....
Jätä aikuisten asiat muille...
Tgyhujik kirjoitti:
Sun kannattaa keskittyä vaan siihen jo vuosikaisia epätoivoisena jatkuneeseen vw-jauhamiseesi. Siinä on sulle ihan riittävästi tekemistä ja haasteita....
Jätä aikuisten asiat muille...
https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/suomalaisyritys-tarjoaa-edullisempaa-korjausta-dieselien-hiukkassuodattimien-tukkeutumiseen-tuhansien-arvoisen-vaihdon-sijaan-satasien-hintainen-puhdistus-6753996

kaikki halpenee
Tuo oli poistettu mutta Perusinsinöörillä oli jutuissa ideaa ja faktaa:
https://www.tekniikkatalous.fi/puheenvuorot/perusinsinoori-on-ymparistoteko-tankata-dieselia-enaa-ei-lapioida-sontaa-kaduilta-6741995
äläpoistatdi kirjoitti:
Mun Pösöön maksoi uusi hiukkassuodattimen 245 euroo. Ei paljon kannata vanhaa pussailla .Eka vaihto 205tkm.
+Lisää kommentti
https://autotoday.fi/sahkoauto-nousi-taas-norjan-suosituimmaksi-henkiloautoksi/

valtio hukassa suomessa? Menikö nesteen dieselit hukkaan?
1 VASTAUS:
Norjalaiset leikkivät puhtoista. Myyvät eka öljyä muille kärytettäväksi ja leikkivät sitten ympäristöenkeleitä niillä rahoilla ostetuilla sähköautoilla.
+Lisää kommentti
Autoliikkeissä suurin osa dieseleitä jotka ei mene kaupaksi.

Suomesta vielä viedään ulkomaille autoja kun arvo putoaa kokoajan. Aika moni häviää paljon rahaa

Jos aikoo myydä dieselin niin kannattaa laittaa reilusti halvempi hinta kuin muilla, todennäköisesti tappio on silloin pienin. Moni myynyt autoja vuoden tai pari.

Premium käytetty diesel 3-6 v bemari 3 sarja, audi a4, mb c, e, volvo , vw passat helposti tullut 5000eur pudotusta vuodessa parissa. Bensassa jopa nousua.
6 VASTAUSTA:
Premiumeja ja laatuautoja ei juurikaan isommissa malleissa saakaan bensa-moottorilla ja jatkossa vielä vähemmän. Jo nykyiset ja varsinkin tulevat päästömääräykset käytännössä lopetravat näissä luokissa bensamoottorit.

Jo nyt muutaman vuoden vanhojen, jotka siis ovat Euro6-luokiteltuja, kohtuullisesti ajettujen isompien tai jopa keskikokostenkin dieseleiden löytäminen on vaikeaa. Nopea saa olla, jos aikoo sellaisen löytää ja ehtiä ostamaan.
Bensa-auton osto tässä luokassa on melkoinen riski jo mahdollisten päästöjenkin verottamisen vuoksi. Nythän kovasti on ’tapetilla’ nämä autojen päästöt, vaikka tosiasiassa niiden osuus kaikista päästöistä, vaikka bensa-autotkin huomioidaan, on kymmenisen prosenttia.
Bensa-autojen arvonpudotus on tässä isojen autojen luokassa muuten suurempi kuin vastaavan dieselin.
DieselOnJaPysyy kirjoitti:
Premiumeja ja laatuautoja ei juurikaan isommissa malleissa saakaan bensa-moottorilla ja jatkossa vielä vähemmän. Jo nykyiset ja varsinkin tulevat päästömääräykset käytännössä lopetravat näissä luokissa bensamoottorit.

Jo nyt muutaman vuoden vanhojen, jotka siis ovat Euro6-luokiteltuja, kohtuullisesti ajettujen isompien tai jopa keskikokostenkin dieseleiden löytäminen on vaikeaa. Nopea saa olla, jos aikoo sellaisen löytää ja ehtiä ostamaan.
Bensa-auton osto tässä luokassa on melkoinen riski jo mahdollisten päästöjenkin verottamisen vuoksi. Nythän kovasti on ’tapetilla’ nämä autojen päästöt, vaikka tosiasiassa niiden osuus kaikista päästöistä, vaikka bensa-autotkin huomioidaan, on kymmenisen prosenttia.
Bensa-autojen arvonpudotus on tässä isojen autojen luokassa muuten suurempi kuin vastaavan dieselin.
palkansaajan pitää hyljätä dieselauto

veikkaan että vuoden lopussa polttoaine kallistuu kahteen euroon kun ei ole kysyntää
nestevaltiovierahat kirjoitti:
palkansaajan pitää hyljätä dieselauto

veikkaan että vuoden lopussa polttoaine kallistuu kahteen euroon kun ei ole kysyntää
Yleensä hinta laskee, jos ei ole kysyntää.
No nythän dieselin kysyntähän on noussut koko ajan, kun dieseleiden osuuskin autokannassa on noussut.

Tänäaamuna lähiNesteellä näytti dieselin ja 95:n bensan hintaero olevan 7 senttiä dieselin hyväksi. Bensan kulutuksen virhearviointiin perustuva ylituotannon ja sen mukaisen bensan ja dieselin supistunut hintaero alkaa hyväävauhtia palata entiselleen.

Dieselin hinta laskee aina kesäkauden alkaessa ja nousee talvikauden alkaessa. Näin on tapahtunut niin kauan kuin muistan.
Bensan hinta reagoi päinvastoin, kesällä kalliimpaa ja talvella halvempaa.
Autojen hinta putoaa keskimäärin Suomessa 14% vuodessa. 30 000 euron auto pudottaa arvoaan n.4200 yhdessä vuodessa.
DieselOnJaPysyy kirjoitti:
Premiumeja ja laatuautoja ei juurikaan isommissa malleissa saakaan bensa-moottorilla ja jatkossa vielä vähemmän. Jo nykyiset ja varsinkin tulevat päästömääräykset käytännössä lopetravat näissä luokissa bensamoottorit.

Jo nyt muutaman vuoden vanhojen, jotka siis ovat Euro6-luokiteltuja, kohtuullisesti ajettujen isompien tai jopa keskikokostenkin dieseleiden löytäminen on vaikeaa. Nopea saa olla, jos aikoo sellaisen löytää ja ehtiä ostamaan.
Bensa-auton osto tässä luokassa on melkoinen riski jo mahdollisten päästöjenkin verottamisen vuoksi. Nythän kovasti on ’tapetilla’ nämä autojen päästöt, vaikka tosiasiassa niiden osuus kaikista päästöistä, vaikka bensa-autotkin huomioidaan, on kymmenisen prosenttia.
Bensa-autojen arvonpudotus on tässä isojen autojen luokassa muuten suurempi kuin vastaavan dieselin.
Kovasti minä yritän epätoivoisessa tilanteessakin enkä ikinä anna periksi.
E220_CDI-P.e.n.t.t.i kirjoitti:
Kovasti minä yritän epätoivoisessa tilanteessakin enkä ikinä anna periksi.
Ei se mitään,... tsemppiä vaan
+Lisää kommentti
3 sarjan F31 farmari bmw 2013- kohtuu kilometreillä, siisti, virheetön. Bensasta pyydetään on jopa 10 000 eur enemmän. Onhan noi kalliita kun saat uuden vw golf variantin varmaan 24-25teur.

Aikamoiset hintaerot samasta autosta. Tietenkin diesel on kannattavampi ja pienemmällä kulutuksella selvästi tuollaisilla eroilla monta vuotta. Joutuuhan bensastakin maksaman 2xx eur veroa.
1 VASTAUS:
Yksittäisen käytetyn auton hintaero on tosiaan yksilöllinen, ei siitä voi vetää mitään yleisiä johtopäätöksiä. Käytetyn hintaan vaikuttaa jos minkälaiset yksilön varusteet, kunto, renkaidenkin kunto, väri, ajokilometrit, myyntipaikkakunta, jne jne.

Ja sekin, että kyseessä on pyyntö, ei toteutunut kauppa. Pyytäähän saa ihan mitä tahansa ja hinta kyllä laskee ajankuluessa, jos kauppaa ei synny ja tarkoitus kuitenkin on myydä auto.

Kaksi prikulleen samanlaista autoa ja suunnilleen samat ajokilometrikin, niin hintaero saattaa olla huikea eri liikkeissä ja jos vielä ovat eri paikkakunnillakin,
+Lisää kommentti
Täällä usein muutama henkilö, 1-2, jatkuvasti muka ’surkuttelee’ itse keksimiään jaennustamiaan ongelmia dieselautojen tulevaisuudesta.

Minäkin ennustan ja perustelenkin ennustukseni. Katsotaan tulevina vuosina kenen ennusteet toteutuvat lähimmäksi.

Kun nyt ilmasto-ongelmat ja niihin liittyvät autoliikenteen päästöt alkavat tulka koko ajan tärkeämmäksi ja tärkeämmäksi yleisessä keskusteluissa ja vaaditaan niiden vähentämistä, niin kyllä vähitellen väistämättä nuo vaatimukset siirtyvät myös poliittiselle tasolle ja päätöksentekijöille.
Ja kun sekin vielä tiedetään, ettei polttomoottorien vaihtoehtoiset moottorit tule hetkeen vielä enemmistöiksi autoissa, niin katsee väistämättä kohdistuu polttomoottorien päästöihin. Ja silloin bensamoottorit autoliikenteen ylivoimaisesti pahimipina päästölähteinä ovat takuulla esillä. Nythän kaikenlisäksi vain bensa-autojen ostoa tuetaan verotuksella eli niillä ei ole käyttövoimaveroa, kun kaikilla muilla se on.
Nykyisten päästömääräysten saavuttaminen ei onnistu, jos bensa-autojen määrää ei kyetä vähentämään tai muuten vähentää bensa-autojen päästöjä. Tilannehan pahenee, kun uusien autojen ostajista osa näyttää siirtyvän dieseleistä bensa-autoihin. Näin se ei voi yksinkertaisesti jatkua. Ei riitä sekään, että bensamoottorien koko on pienentyvyt ja yksilitraisia löytyy jo keskikokoisistakin bensa-autoista. Isot bensamoottorit alkavatkin jo olla marginaalituotteita uusissa autoissa ja keskisuuretkin katoavat vähitellen tai ovat hybridien toisena voimanlähteenä. Tosin dieseleitäkin on jo alkanut tähän rooliin tulla ja sehän tietysti on ilmaston kannalta positiivista.
Uusia päästörajoituksia, selvästi kireämpiä, ollaan koko ajan ajamassa voimaan.
2 VASTAUSTA:
Ei nuo pienetkään bensiinimoottorit isoissa autoissa tuo mukanaan pieniä kulutuksia ja päästöjä.
Esim uusi Honda CRV:n 1.5 litraisen bensamoottorin ilmoitettu keskikulutus on 8.7. Käytännössä ei päästä varmastikaan alle 10 l. Kaupungissa varmasti jossain 12 l nurkilla, jos siihenkään päästään.

Kyllä tulee dieseliä ikävä.... totisesti
PäästöhirmujaOvat kirjoitti:
Ei nuo pienetkään bensiinimoottorit isoissa autoissa tuo mukanaan pieniä kulutuksia ja päästöjä.
Esim uusi Honda CRV:n 1.5 litraisen bensamoottorin ilmoitettu keskikulutus on 8.7. Käytännössä ei päästä varmastikaan alle 10 l. Kaupungissa varmasti jossain 12 l nurkilla, jos siihenkään päästään.

Kyllä tulee dieseliä ikävä.... totisesti
Pieni bensamoottori joutuu koville, kun ison auton kuljettaja vaatii autoltaan normaalia ison auton liikkumiskykyä. Eipä siten ihme, että bensaa kuluu.
Ainoa järkevä polttomoottori isoihin tai isohkoihin autoihin on dieselmoottori vielä toistaiseksi eikä ihan lähivuosina ole näköpiirissä muutosta tähän.
+Lisää kommentti
Sähköautot saastuttavat kaikista eniten kun tarvitaan järjetön määrä energiaa voimalaitoksista.
Akkujen valmistaminen ja tuhoaminen 3 vuoden välein yhteen autoon aiheuttaa saastetta järjettömästi.
Ilmoita
https://www.hs.fi/talous/art-2000005953808.html?ref=rss

usassa ostettiin kaikki tdi autot takas

jokos muut maat hyödyntää uutta ryhmäkannelakia? suomi myös kun aina tekee niinkuin Saksa
1 VASTAUS:
Tämä on kyllä kummallinen kuvio, samaan aikaan USA:n myydyimmät automallit on Ford F-150 ja Chevy Silverado. Möhkösarjan avolavoja molemmat... taitaa pikku-Passatin pierut olla aika pieniä ilmavaivoja... ja noita kahta MALLIA myydään USA:ssa saman verran kun kaikia autoja yhteensä Suomessa 12 vuoden aikana. Jenkeissä myydään vuodessa 9 kertaa enemmän uusia autoja kuin mitä Suomessa on kaikkiaan kilvissä.

Eli kyllähän se ilmastotaistelu käydään ihan jossain muualla kuin Nesteen polttoainemittarilla.
+Lisää kommentti
https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/ensirekisteroinnit-2018-dieselit-laskussa-mutta-yleistyvat-silti/

pyydetään 10000e niin maksa 5000e

taitaa liikkeet olla pullollaan TDI autoja?

siis ostajan markkinat on
Ilmoita
Uudesta autosta olen nyt vääntänyt kauppaa, eikä nykyisen dieselin hyvityshinnassa ole isoa alenemaa edelliseen vaihtoon nähden, kyllä nämä kauppansa tekee vielä pidempien etäisyyksien osaan maata.
Saksanmerkeillä voi näkyä selvemmin, kun niitä tuodaan niin paljon käytettynä ulkomailta.
Ilmoita
Tiedän ratkaisun miten dieseleistä pääsee eroon.

Vaihtakaa niihin bensakone.
Ilmoita
Ei haittaa, jos MB S 350 CDI 150 tkm ajettuna saa alle uuden Yariksen hinnan.
1 VASTAUS:
juuri näin
ja samoin ajettua passatia 2014 pitää saada 5000e
+Lisää kommentti
Se on ihan hyvä, että näitä vaihtoehtoisilla energiamuodoilla liikkuvia autoja on vielä olemassa, koska on tarpeita liikkua paikasta a paikkaan b jne.

Ei kaikilla ole varaa sähköautoon, joten vähävaraiset voivat sitten ajella diiselillä tai bensalla. Hyvä, että on vaihtoehoja tarjolla.
Ilmoita
2 VASTAUSTA:
https://www.hs.fi/talous/art-2000005953808.html?ref=rss

ja suomeen tuodaan näitä korjaamattomia autoja nyt?

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

joko suomessa kieltäytyy osa liikkeistä ottamasta tdi autoja vaihdossa?
+Lisää kommentti
En aiokkaan myydä kun on paras kone. Kun lisäksi 3 asuntoa Helsingissä ja Saimaalla 2 mökkiä ja 4 vuotta sitten kuoli lapset ja vaimo onnettomuudessa aion laittaa kaikki sileeksi ja lopetin jo nyt työt kun ei tarvitse ja ihan sama vaikka 5€/l dieselin hinta minä ajan kuitenkin sen 25 vuotta mitä varmaan enään ajooikeutta on kun nyt 45v.
3 VASTAUSTA:
Nyt sä oot kyllä nykylaista vähän pihalla.

"minä ajan kuitenkin sen 25 vuotta mitä varmaan enään ajooikeutta on kun nyt 45v."

Tiedätkö kuinka kauan korttisi on voimassa? et ehkö tiedä,sielä lukee kortissa luku mutta se on väärä.Laki meinaan muuttui ja se on voimassa vuoteen 2033 saakka. eli ajoaikaa on mökeille ym.......14 vuotta jolloin olet 59 vuotias.

Tuossa vaiheessa siis kun kun olemme 2030 luvulla ,ei ajeta enään bensalla eikä dieselillä,ainakaan dieselillä,se on jo päätetty käytännössä kaikkialla,diesel auto on henkilöautona tuolloin vuonna 2030 harvinaisuus ,niitä näkee enään romuttamoilla ja autotalleissa säilytyksessä.Mutta onhan sulla paikkoja ainakin missä säilyttää vehkeet.Ja varaa ostaa ilmeisesti jokin muu kulkine.Ja olen pahoillani tapahtuneesta joka on kohdannut sinua,voimia kuitenkin eteenpäin sinulle.Älä laita ihan kaikkea sileeksi,jätä joku hyvä paikka tukikohdaksi jonka voit joskus vielä tarvittaessa myydä pois.
Tällä hetkellä uudet dieseli ovat puhtaampia kuin uudet bensat. Ja sitten on tulossa biodiesel. Ei ole mitään syytä dieseleitä kieltää ennen bensakoneita.

Sähkön tmv. suuntaan varmaan mennään mutta joko ne on järkeviä vaihtoehtoja 30-luvulla jää nähtäväksi.
SaasNähärä kirjoitti:
Tällä hetkellä uudet dieseli ovat puhtaampia kuin uudet bensat. Ja sitten on tulossa biodiesel. Ei ole mitään syytä dieseleitä kieltää ennen bensakoneita.

Sähkön tmv. suuntaan varmaan mennään mutta joko ne on järkeviä vaihtoehtoja 30-luvulla jää nähtäväksi.
Satavarmaa on, että dieseleitä näkyy liikenteessä pidempään kuin bensoja. Varmasti niin pitkään, kun polttomoottoreita on liikenteessä ja viimeinen liikenteestä poistuva polttomoottori on diesel.

Jo kasvavat paineet päästöjen vähentämiseksi koituvat vähitellen bensa-autojen kohtaloksi jo ennen poltomootyoreiden kieltoakin.
+Lisää kommentti
Monikaan ei tiedosta tätä seikkaa dieseleissä,se on aika äänekäs ja kovin epämieluinen kaupunkilaiselle,jos ajatellaan edes ajattelu asteella että bensa autot poistuvatkin nopeasti ja dieseleitä suosittaisiin,niin siitä syttyy kaupungissa hirmuinen sota asuinalueilla,kukaan ei tule kuuntelemaan kun parkkipaikalta käynistellään 1-2 km takia diesel autot käyntiin ja alueella olisi vaikka kymmeniä autoja parkissa,se olisi sellainen tärinä kaikkialla että se luokitellaan erittäin nopeasti melusaasteeksi.

Diesel autot eivät tule yleistymään enään vaan ovat harvinaisia jo 2020 vuosikymmenellä,siitä tekee valtio pitämisen kannattamattomaksi.Ensimmäisenä tullaan kaupungeissa kieltämään henkilöautot jotka ovat dieseleitä.
2 VASTAUSTA:
Kyllä päästöt ovat tärkein syy vähentää autoja kaupungeissa ja maanteilläkin. Siinä bensa-autot ovat heikoilla. Edes nykyinen kova tiettyjen tahojen ylläpitämä dieselvastainen kampanja ei kanna pitkään, kun kylmät faktat vähitellen väkisin nousevat esille. Tästähän on jo selviä merkkejäkin nähtävissä.

Varmasti jotkut joidenkin antipatiat ja kuvitelmat jäävät toiseksi faktojen ja terveyden rinnalla. Näin käy, vaikka se kuinka ottaa koville. Uskopa huviksesi.
Höpöhöpö nyky-dieselit mitään roklata. Nätimmin hyrisee kuin bensat - tupla-turbo pikkasen vaan viheltää. 260 heppaa ja 520Nm, silti mitattu keskikulutus 5.2l/100km 5 metrisellä autolla. Hyvin kohtuullista - paljonkohan vastaavaan tahtiin liikkuva bensa kuluttaisi ja paljonkohan tuo työntäisi kökköä pakoputkista.
+Lisää kommentti
Kyllähän dieseleitä varmasti näkyy mutta ne ovat sitten kuljetuskalustoa,ei henkilöautoja missään nimessä .

Monet merkit ovat jo päättäneet luopua dieseleistä eli mitään kehitystä ei tule enään siltä saralta uutena markkinoille.

Monet merkit siis lopettavat dieseleiden valmistuksen,riippuu valmistajasta,useimmat ovat jo ilmoittaneet ajan kohdan milloin viimeinen diesel lähtee tehtaalta,se on dieseleiden loppu henkilö autoissa.
1 VASTAUS:
Heh, voihan sen tietyst noikin tarkoitushakuisesti ilmaista...

Tosiasiassa dieseleiden lopettamisesta on ilmoittaneet lähinnä vain halvempiin ja pieniin autoihin keskittyneet autonvalmistajat. Ei niihin kannata pistää kalliimpaan ja kehittyneempää moottoria, vaan bensamoottori on riittävä, koska silloinhan auton hinta nousisi ja siten söisi ko mallien tärkeintä markkinointivalttia eli halpaa hintaa.
Muiden valmistajien mahdolliset lopettamiset koskevat nekin ko valmistajien tuohon kategoriaan kuuluvien mallien osalta.
Isompia ja kalliimpia, saati maastureita (city- tai oikeita) ei bensamoottorilla juuri valmisteta merkittäviä määriä. Jos onkin, niin jotain hybridikokeiluja tms. Kyllä ne ovat dieseleitä ja syyn siihen tietää jokainen.

Sen sijaan jokunen autovalmistaja on ilmoittanut luopuvansa kokonaan polttomoottoriautoista. Se on kokonaan eri juttu. Siinähän luovutaan myös bensa-autoista.

Ammattiliikenne on lähes poikkeuksetta dieselautoja, niin henkilö- kuin muutkin. Tähän ei ole näkyvissäkään muutosta ihan heti.
+Lisää kommentti
Laitan tähän jotain esille.Esim :kovan luokan auto jota myydään paljon kertoo näin.

- eli tämä on 2018 /Toyota ilmoitti tänään lehdistölle avautuvan Geneven autonäyttelyn aattona, että se lopettaa dieseleiden tuotannon henkilöautoissaan jo tämän vuoden aikana. Sen sijaan maailman suurimpiin autovalmistajiin kuuluva japanilaismerkki keskittyy jatkossa yhä enemmän hybrideihin.

Toyotan ilmoitus on jälleen uusi isku dieselin laskevaan suosioon. Vasta viime viikolla saimme kuulla, että Saksassa jälleen joidenkin kaupunkien alueille annettiin mahdollisuus kieltää vanhempien (ns. Euro 5 ja sitä vanhemmat moottorit) dieselautojen käyttö niiden säänneltyjen päästöjen alentamiseksi.

Jo viime vuonna eräs automaailman merkittävimmistä johtajista, Fiat-Chrysler-yhtymän ja Ferrarin toimitusjohtaja Sergio Marchionne, totesi samaisessa Geneven autonäyttelyssä, että ”diesel is dead”, diesel on kuollut. Ja kuluneen vuoden aikana dieselmoottoria ei todellakaan ole kohdeltu silkkihansikkain.

Eli tojolta ei tule enään diesel henkilö autoja ,se aika oli ja meni.

Sitten katse toisaalle...........

Saksalaismerkki lopettaa dieselautojen valmistuksen
Volkswagen-konserniin kuuluva Porsche on ilmoittanut luopuvansa dieselautojen valmistuksesta. Se keskittyy jatkossa bensiinillä ja sähköllä kulkeviin autoihin.

Sitten lisää.......

Fiat Chrysler (FCA) on aikeissa lopettaa dieselmoottoreiden käyttämisen sen valmistamissa henkilöautoissa vuoteen 2022 mennessä, kertoo Financial Times jutussaan.

-Laitetaan suoraan nämä merkit jolta ei saa dieseliä käytännössä hetken päästä.

Hyvästit dieselille: Nämä 13 automerkkiä ilmoittivat jo luopumisesta

Alfa Romeo

Fiat

Jeep

Lexus

Maserati

Mitsubishi

Nissan

Polestar

Porsche

Smart

Suzuki

Toyota

Volvo

Ruotsissa on jo tilanne tämä ja suomi tulee nopeasti perässä.

Ruotsin dieselautokielto voimaan 2020 alkaen – käytettyjen dieselautojen hinnat syöksyvät
Ruotsin kunnille tarjotaan mahdollisuutta ottaa käyttöön niin sanotut ympäristövyöhykkeet 1. tammikuuta 2020 alkaen. Vuoden 2022 alusta vanhat dieselautot voidaan kieltää kaupunkien keskustoissa.

Se tarkoittaa, että juuri euro 5 -päästöluokituksen täyttävillä tai sitä saastuttavammilla autoilla ei olisi enää pääsyä kaupunkien keskustoihin.

Asiasta kertoivat Ruotsin infrastruktuuriministeri Tomas Eneroth ja ympäristöministeri Karolina Skog perjantaina järjestetyssä tiedotustilaisuudessa.

Euroopassa on käynnissä laaja kampanja dieselautoilua vastaan.

Viime aikoina muun muassa Saksa on kallistunut vanhojen dieselautojen kieltämisen kannalle suurkaupunkiensa keskustoissa.

Ruotsin liikenneviraston mukaan pelkästään Tukholmassa noin 50 000 autonomistajan on vaihdettava kulkupeliä kahden vuoden sisällä

Laitan vielä tuohon tuon linkin ruotsista.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/ruotsin-dieselautokielto-voimaan-2020-alkaen-kaytettyjen-dieselautojen-hinnat-syoksyvat/2ef56b3d-10db-3727-ba1c-ce0411af1306
1 VASTAUS:
Höpö höpö.
Missään ei ole erikseen uusien dieselautojen kieltoa tekeillä. Ei missään.
Vanhojen osalta kyllä on, mutta se koskee myös vanhoja bensoja. Sen tiedät varmasti itsekin ja noissa viittauksistakin se käy ilmi.

Tuo listasikin on vain lista merkeistä, joissa on luovuttu osan ko merkin mallien erikseen dieselmoottoreista, niistä halvimpien ja pienimpien osalta.

Totta on, että kovaa kampanjaa käydään dieseleitä vastaan, tai ehkä oikeammin todeta: on käyty, nythän se on jo vähän laantunut. Tuloksia on saatukin ja päästöt ovat kovasti kasvaneet, kun siirtymä on tapahtunut bensa-autoihin. Kuinkahan kauan näin voi jatkua? Ei kauaa, jos päästöjen vähentäminen jo nykytavoitteisiin on merkityksellistä, saati jatkuvasti kiristyviin. Jos noilla tavoitteilka ei ole käytännössä mitään merkitystä, niin sitren bensa-autoilla ei ole hätää.
Eikä varmasti ole vaikeaa arvata ketkä ja mitkä tahot sitä käyvät ja satsaavat siihen. . Olisiko esim ne, joiden oma dieselmoottorituotanto on kärsinyt kovasti osaamisen puutteesta tuottaa nykyaikaisia dieselmoottoreita kilpailukykyiseen hintaan. Mitäpä arvelet? 😎
+Lisää kommentti
Siis uusilla dieseleillä varmaan ajetaankin vielä vaikka kielto tulee,se tulee vanhemmille ensimmäisenä,eli pitää olla euro 5 tai 6 luokkaa oleva,muut menee historiaan keskustasta ensimmäisenä.

Herää kysymys kyllä,kuka hullu ostas enään dieseliä uudehkona? sillehän tulee hatkat vielä keskustoista,ei kukaan halua menettää rahojaan kun ei niille löydy ostajaa enään 2020 luvulla,ei varakkaat osta dieseleitä raksuttamaan.
1 VASTAUS:
Euro5 tuli voimaan syyskuussa 2009 ja Euro6 syyskuussa 2014. Noita vanhempia ei kyllä kutsuisi enää uudehkoiksi enkä varsinkaan 2020-luvulla.

Euro6 diesel on selkeästi vähäpäästöisempi kuin vastaava bensa-auto. Euro5 dieselkin on vastaavaa bensa-autoa vähäpäästöisempi , paitsi typpioksidien osalta. Näin hyväksyttyjen luokitusten mukaan.

Varakkast ostavat useammin isoja autoja ja niissähän on useinmiten dieselmoottorit. Saattaapa varakkaallekin olla merkitystä päästöillä, jos kulutuksella ei niin olisikaan. Kulutus ja päästöt kulkevat käsikädessä.
+Lisää kommentti
TDI autoista tuli niitä ladoja

on vain käyttötarkoitus ei arvoa
Ilmoita
EU koventaa otteita – dieselautot katoavat "paljon nopeammin kuin kuvittelemme"

– Diesel ei häviä päivässä, mutta olen melko varma että paljon nopeammin kuin kuvittelemme, Bieńkowska sanoi The Guardian-lehden mukaan.

Dieseleiden kiellosta vuoteen 2025 mennessä ovat päättämässä jo suurkaupungeista Pariisin, Madridin, Ateenan ja Mexico Cityn kaupunginjohtajat. Lontoo harkitsee dieseleille maksuja.

Saksan liittoneuvosto Bundesrat haluaa kieltää myös uusien bensiiniautojen myynnin dieseleiden lisäksi vuoden 2030 jälkeen, jotta se yltää ilmastotavoitteisiin.

Volvon toimitusjohtaja Håkan Samuelsson sanoi maaliskuussa, että Volvo voi poistaa diesel-autot valikoimastaan jo vuoden 2020 jälkeen.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005169102.html
1 VASTAUS:
Nuo jutut ovat jo kaksi vuotta vanhaa tarinaa, mutta aina vaan niitä linkitetään ja referoidaan täällä ikäänkuin ne nyt olisivat uusia tarinoita.
Noiden jälkeen on päästöasia noussut kovasti esille. Tiedämmehän, että kun osa dieselautoilijoista on vaihtanut bensa-autoon ja sen myötä tietysti päästötkin nousseet reippaasti. Noinhan ei voi jatkua, jos nykyisilläkään päästötavoitteillaon jotain merkitystä. Tulevista nyt puhumattakaan.

Kuten jo fiksuimmat ovat huomanneet noissa artikkeleissakin, niin nuo rajoitukset koskevat VANHOJA diesel- ja BENSA-autoja. Euro6-dieseleitä ne eivät koske eli syksyn 2014 jälkeen valmistettuja. Niitä toki saattaa koskea kaikkia polttomoottoreita koskevat kiellot, joita niitäkin on ollut esillä.
+Lisää kommentti
Mutta mitähän sille dieselin raklatukselle voisi tehdä? Maataloskoneiden paikka ei ole kaupunkitaajamissa. Eikä muuten ole pakoputkiviritettyjen bensiiniautojenkaan.

https://tekniikanmaailma.fi/diesel-poistuu-diesel-jatkaa-automaailman-kaksisuuntainen-mielialahairio/
Ilmoita
Talven kovimmat pakkaset ovat nostaneet tänään maanantaina Suomen sähkön kulutuksen tämän talven huippulukemiin, yli 14 000 megawattiin. Tuonnin osuus on noussut jo lähes kolmannekseen ja hinta yli 80 euroon megawattitunnilta.

Fingridin mukaan sähköä tuli aamupäivällä eniten Ruotsista, mutta myös Venäjältä, Virosta ja vähän Norjastakin. Suomen oma tuotanto ei riitä lähellekään kovien pakkaspäivien tuotantoon, vaan maa on tuonnin varassa.

Kova kulutus näkyy sähkön hinnassa. Maanantaiaamuna sähkön Suomen tukkuhinta Pohjoismaiden sähköpörssissä nousi 86 euroon megawattitunnilta, kun normaalihinta pyörii nykyisin 50 euron paikkeilla ja oli pitkään alle 30 euron.

Hinta on nyt muissakin Pohjoismaissa korkealla. Halvinta tukkusähköä tuotetaan Pohjois-Norjassa, mutta sielläkin kysyntä on nostanut hinnan yli 50 euron.

Tuulivoimateho on noussut Suomessa suureksi, mutta tuulesta ei nyt ole juuri apua sähkön tarpeen paikkaamiseksi. Tuulivoimaa saadaan seisovassa pakkassäässä irti vain 400 megawatin teholla, kun koko kapasiteetti ylittää 2 000 megawattia.

Lisää ydinvoimaa ja Vuotos ja Kollaja rakentumaan hallitusohjelman mukaisesti !
Ilmoita
Nyt tuli uutta tietoa maailmalta.

Sähköautojen hintoihin tulossa raju pudotus odotettua nopeammin – bensa- ja dieselautojen valmistus pian kannattamatonta bisnestä?

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sahkoautojen-hintoihin-tulossa-raju-pudotus-odotettua-nopeammin-bensa-ja-dieselautojen-valmistus-pian-kannattamatonta-bisnesta/7251208#gs.KxgZxQ1a
Ilmoita
Jaa ha että muuttuu nyt kovaa vauhtia maailma.

Legendaarinen jenkkimuskeli hylkää V8:n ja muuttuu hybridiksi: "Ei enää vaihtoehto"

Fakta on se, että käytössämme olevan teknologian on kehityttävä. Ne [V8-moottorit] eivät ole vaihtoehto enää 2020-luvun puolivälissä.

tarkoituksena ei kuitenkaan ole hylätä voimakkaita bensiinimoottoreita, vaan täydentää niitä sähkömoottoreilla, jotka auttavat sekä pienentämään kulutusta että nostamaan tehoja.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/legendaarinen-jenkkimuskeli-hylkaa-v8-n-ja-muuttuu-hybridiksi-ei-enaa-vaihtoehto/7251476#gs.8YkSoZNH
Ilmoita
Mitä oikein höpötätte?

Miksi minun vanhan äijän pitäisi dieselmersuni myydä?
Ajan niin kauan kuin saa. Niin tekee moni muukin.
Vuonna 2025 km-lukema näillä ajoilla on vasta 350T.
2 VASTAUSTA:
Siis nyt olet käsittänyt asian aikaslailla väärin tai siis kokonaan väärin,

Et siis saa myytyä enään mersua oiva hintaan ainakaan parin vuoden päästä enään ,vaan sinun pitää ajaa sillä itse niin kauan kun se on mahdollista ja järkevää.

Eräät kaupungit ottavat käyttöön ensimmäisenä jonkun rajan, johon ei pääse vanhalla diesel autolla enään ajelemaan,vähitellen se laajenee niin että ei yhteenkään kaupunkiin ja sitten on loppu käytännössä diesel ajot henkilöautolla.

Vuonna 2025 jos yrittäisi myydä diesel autoa,niin se ei onnistu enään.Ei vaikka olisi miten vähän ajettu vanhempi diesel,ainoastaan jelpaa kuusankoskelle tai jollekin kerääjälle mutta auton pitää olla todella vähän ajettu ja jotain erikoista,museoonkaan ne ei ota noita enään jossa kilometrit on ihan normaalit.

Maksuja tullaan nostamaan niin paljon että diesel kuskit älyävät lopettaa homman kannattamattomana.
eioleostajiaenään kirjoitti:
Siis nyt olet käsittänyt asian aikaslailla väärin tai siis kokonaan väärin,

Et siis saa myytyä enään mersua oiva hintaan ainakaan parin vuoden päästä enään ,vaan sinun pitää ajaa sillä itse niin kauan kun se on mahdollista ja järkevää.

Eräät kaupungit ottavat käyttöön ensimmäisenä jonkun rajan, johon ei pääse vanhalla diesel autolla enään ajelemaan,vähitellen se laajenee niin että ei yhteenkään kaupunkiin ja sitten on loppu käytännössä diesel ajot henkilöautolla.

Vuonna 2025 jos yrittäisi myydä diesel autoa,niin se ei onnistu enään.Ei vaikka olisi miten vähän ajettu vanhempi diesel,ainoastaan jelpaa kuusankoskelle tai jollekin kerääjälle mutta auton pitää olla todella vähän ajettu ja jotain erikoista,museoonkaan ne ei ota noita enään jossa kilometrit on ihan normaalit.

Maksuja tullaan nostamaan niin paljon että diesel kuskit älyävät lopettaa homman kannattamattomana.
Miksi dieseliin kohdistuvia maksuja nostettaisiin? Jokin perustelukin uskomukseesi olisi ollut paikallaan....

Minä taasen uskon, että päästöjen merkitys tulee korostumaan jatkossa entistä voimakkaammin ja reilusti voimakkaammin. Ja silloin bensa-autot ovat todella heikoilla.
+Lisää kommentti
Mondeokin tulee hybridinä eikä latausmallia

oliko toyota sittenkin oikeassa
Ilmoita
Ei kyllä meille osteta dieseliä vaikka halvalla saisi,ennen ajan bensalla,lämpiääkin ja on hiljaisempi ajella.
Ilmoita
Ette vastaa kysymykseen?
Miksi minun pitäisi myydä toimiva auto?
Sanoin jo, että ajan niin kauan, kuin se on laillista!
2 VASTAUSTA:
ei ole pakko myydä, mutta ajaminen hankaloituu ja kallistuu reilusti, dieselveromaksu 2000e vuodessa ja litrahinta 5 e,
ajaminen kielletään kaupungeissa ja pääteillä
kJJsaL kirjoitti:
ei ole pakko myydä, mutta ajaminen hankaloituu ja kallistuu reilusti, dieselveromaksu 2000e vuodessa ja litrahinta 5 e,
ajaminen kielletään kaupungeissa ja pääteillä
Miksi uskot noin käyvän? Viitsisitkö perustella?

Minä uskon, että päästöt ovat ne, jotka autoilun kustannuksia tulevat nostamaan. Niinhän jo nytkin, joskin kovin lievinä. Ja silloin bensa-autot ovat todella heikoilla,

Ei dieseleitä ole kielletty missään eikä sellaisia tietääkseni ole edes suunnitteilla. Miksi olisikaan.?
Nyt julkisuudessa esillä olleet ’kiellot’ ovat rajoituksia ja koskevat vanhoja dieseleitä ja vanhoja bensoja. Euro6-dieseleitä ne eivät koska eli syyskuu 2014 jälkeen valmistettuja ne eivät koske. Yleisemmin nuo rajoitukset kohdistuvat vanhempia kuin euro5. Euro5 tuli voimaan syyskuussa 2009.
Ja nämä nimenomaan päästösyistä vain typpioksidien osalta. Euro5-dieseleissä typpioksidit olivat selvästi vähentynee aiempiin verrattuna, mutta vielä vastaavia bensa-autoja selvästi korkeammat, mutta euro6:ssa ne ovat jo samantasoisia ja käytännössä jo niin vähäisiä, ettei niillä juuri merkitystä enää ole. Nuokin dieselit ovat nyt ’pinnalle nousseita’ kasvihuonekaasujen osalta vastaavia bensa-autoja vähempipäästöisiä.

Jos kiellot edelleen jatkossa perustuvat autojen päästöihin, niin ensin kielletään tietysti suurempipäästöiset eli bensat ja vasta sitten vähempipäästöiset dieselit. Tai sitten sähkö tuleekin nopeammin, jolloin kaikki polttomoottorit kielletään. Eikö tämä ole ihan luonnollinen ja järkevä kehityssuunta?
+Lisää kommentti
Aina romuraudan hinta
Vähintään satanen.
Ilmoita
Ellen enää 75-vuotiaana saa ajolupaa, siis elokuussa-22, niin Mersun
ilmaiseksikinottajia on jonoksi saakka, joten joutuu varmasti arpomaan
voittajan.
Ilmoita
Lidl vetää takaisin erän Bergmann-merkin naudan jauhelihaa, josta on valvontanäytteissä löydetty salmonellaa. Tuote on ollut myynnissä kaikissa Suomen Lidl-myymälöissä viikoilla 2 ja 3. Takaisinveto koskee erää, jonka viimeinen käyttöpäivä oli 15.1.2019 ja erätunniste 1901520.

Havainto salmonellasta tehtiin Bergmann Naudan jauheliha 10 % -tuote-erässä, jonka pakkauskoko on 1 kg. Tuote on alkuperältään saksalaista.

Tämä on kuin sähköhuijaus.
1 VASTAUS:
tämä todistaa dieselin puhtauden!
+Lisää kommentti
https://www.hs.fi/talous/art-2000005953808.html?ref=rss

ei tarvi vaihtaa kun VW ostaa takas

siksikö saksasta ja ruotsista tuodaan dieselautoja kiireellä?

joutuuko suomalainen maksamaan itse päästökorjaukset?
Ilmoita
Suomessa perheissä on tyypillisesti vain yksi auto, ja sen keskimääräinen arvo on noin 3600 euroa. Jo tämä kertoo sen, että Suomella tai suomalaisella kotitaloudella ei ole varaa Norjan malliin. Tämän vuoksi esimerkki on todella huono.

Lopuksi Autoliitto lataa lausunnossaan, että juuri Norjassa sähköautot ovat heikentäneet joukkoliikenteen kilpailukykyä:

Tämän kokemuksen perusteella pyrkimys lisätä sähköautojen osuutta häiritsemättä joukkoliikenteen kilpailukykyä tuntuu varsin haasteelliselta. Autoliitolla ei ole mitään eri käyttövoimia vastaan, mutta niiden käyttövaatimusten tulee perustua realismiin.
Ilmoita
mä ostin juuri uuden dieselin! Hyvä on ajella ja maailma pelastuu
Ilmoita
1 VASTAUS:
Ennustuksia on monenlaisia, tuo on yksi.
Niin monenlaisia, että jokun niistä varmaan toteutuukin. Vuoteen 2030 on 11 vuotta, siis reilusti vähemmän kuin suomalaisten autojen keskimääräinen elinikä. Melkoisesti pitää tapahtua, että edes autojen keskimääräistä elinikää saadaan lyhennettyä tuohon 11 vuoteen, saati lyhyemmäksi.

Jos uusien polttomoottoriautojen myynti kielletäänkin, niin olemassaolevan autokannan käytön kieltäminen ei olekaan ihan yksinkertaista. Kustannusten nosto esim verotuksella polttoaineisiin tai käyttöveroihin taasen osuisi keskiluokkaan ja siitä alaspäin, eli suureen enemmistöön ihmisistä. Melkoinen poliitikko ja puolue, joka tuohon lähtee. Verotukikin, merkittävä, esim sähköautoille, ei tule onnistumaan kun katsoo miten Suomessa autoiluun on suhtauduttu ylipäänsä. Jokun tonnin tai parin tuki ei merkitse yhtikäs mitään, koska nytkin suomalaisten tavallisin osto kohdistuu 20-30tkm:n autoihin ja sillä ei sähköautoja ostella. Työsuhdeautot on eri asia, ne voidaan pakottaa verotuksella helpommin haluttuun suuntaan.

Enpä osaa olla erityisen huolissani. Se on selvä, että polttomoottoriautot, jotka käyttävät mineraaliöljypohjaisia polttoaineita, poistuvat jossain vaiheessa, mutta ei kokonaan vielä 2030.
+Lisää kommentti
Se mikä keskustelussa pisti silmään oli että ehkä noin puolet viesteistä tuli yhden ainoan trollin koneelta. Ehkä joku teistä tunnistikin sen.
1 VASTAUS:
Aika helpostikin tunnistaa. Sama kaveri on jatkanut sitä samaa dieselvihaansa jo vuosia. Sen lisäksi toinen on keskittynyt vw-konsernin autoihin...
+Lisää kommentti
AUTOT Keskustan puheenjohtajan Juha Sipilän huhtikuussa hankittu kallis sähköauto päätyi jo perjantaina hinausauton kyytiin.
Juha Sipilän sähköauto Tesla Motorsin Model S kuvattiin perjantaina Helsingissä hinausauton kyydissä.

Ohikulkija näki ja ikuisti tapauksen Helsingissä lähellä Hietaniemeä.

Sipilä hankki upouuden Teslansa vasta viime kuussa.

Iltalehti uutisoi tuolloin Sipilän "luksusautosta", joka maksaa Suomessa vähintään noin 100 000 euroa. Hinta voi olla paljon enemmänkin, varustetasosta riippuen.

Lisää. Ydinvoimaa. Heti......Kiitos.
Ilmoita
suomi vois kieltää sähköautot

Neste muuten konkurssissa biodieselillä
Ilmoita
Suomi voisi ottaa muun euroopan dieselautot talteen ja jakaa ne kansalaisille halpaan hintaan, kyllä suomalaiseille dieseliä piisaa jatkossakin ja tehdään omaa biodieseliä tarvittaessa,
ei mennä hullutuksiin mukaan ja tarjotaan kansalaisille kunnon autoja pitkällä toimintasäteellä,
hyvä ehdotus tuleville vaaliehdokkaille
Ilmoita
Mistä niitä muutaman euron uudehkoja, vähänajettuja isoja ja tehokkaita dieselautoja voi ostaa. SUVkin kelpaa ja neliveto.
2 VASTAUSTA:
Tätä on kysellyt moni muukin, mutta vastausta ei koskaan ole kukaan antanut.

Luulisi nyt olevan helppo kertoa, kun kerran muutaman täkäläisten kirjoittajien mukaan niitä hintaromahtaneita dieseleitä on kaikki paikat täynnä. Ja ollut jo vuosikausia....
KateellistenPanettelua kirjoitti:
Tätä on kysellyt moni muukin, mutta vastausta ei koskaan ole kukaan antanut.

Luulisi nyt olevan helppo kertoa, kun kerran muutaman täkäläisten kirjoittajien mukaan niitä hintaromahtaneita dieseleitä on kaikki paikat täynnä. Ja ollut jo vuosikausia....
https://www.talouselama.fi/uutiset/te/05c22f9c-a716-3352-bb38-4f4e5ea7c4b1?ref=ampparit:2ba9

kaikki sen tietää
+Lisää kommentti
Diesel tulee taas takasin sillä vähiten kasvihuonekaasuja tuottaa eli hiilidioksiidia polttomoottoriautoista ja sähkön raju hinnan nousu lopettaa sähköautoilun sillä sähkön hinnan määrää lopulta se joka linjat omistaa ei maailman markkina kuten öljypohjaisten polttoaineiden. Ne vaan laskee tulevaisuudessa. Eu aikoo nyt pakottaa rakentamaan lisää ydinvoimaa joka viisas teko mutta niiden valmistus kestää kuten huomattu noin 25 vuotta. Hiili ja turve kielletään EU:ssa 2030 kokonaan miten sitten jos Venäjäkin laittaa kaasu hanaa pienemmäksi.Kylmenee koko kaupungit.
Ilmoita
Ei koske mersu-dieseliä!
Ilmoita
https://www.verkkouutiset.fi/kl-naiden-autojen-arvon-romahdus-yllatti-asiantuntijan/

yllätti vai?

ei kai myyjät halua ääneen puhua maailman asioista-oma tasku kyseessä
Ilmoita
Dieselpelko on vain pelkoa.

Voit rauhassa ostaa muutaman kympin tai alle kahden sadan kk-rahoituksella auton, jolla on satoja tuhansia kilometrejä jäljellä. Muutamassa kuukaudessa olet uuden auton hintaan verraten säästänyt korjauskustannuksiin niin ison kasan rahaa, että viat suorastaan naurattavat! Tonnin, kahden... kenties legendaarinen 6 tonnin korjaus... pyh! Ei pitäisi tuntua yhtään missään.

Katsoppas kuinka paljon kilometrejä ovat esim. 2006-2007 mersut keränneet. Eipäs!... katsoppas mieluummin Daimlerin Chryslereitä ja näet vielä parempaa: nettiauto.com/chrysler/diesel?yfrom=2006&yto=2007

Siellä on esimerkiksi Chrysler 300C ajanut yli 1000000 kilometriä. Miljoona!

Heti kakkosena on puoli miljoonaa ajanut... eli potentiaalisesti toiset puoli miljoonaa jäljellä ja ostohinta... käytännössä osien hinta: alle neljän tonnin! Kaikilla merkittävillä moderneilla varusteilla!

Näillä autoilla voi ajaa kauan, jos niistä pitää huolta ka niistä on pidetty huolta aiemmin.

Entiset omistajat todennäköisesti kyllästyvät korjauttamaan autoa, johon upposi joskus muinoin monta kymmentä tonnia ja persiissä on hirveä pelko, että se yhtäkkiä porsisi - pelko on vain tunne! Nämä on koneita, ei ihmisiä. Korjaamot osaavat tarkastaa autoja ja siitä palvelusta kannattaa pari satasta tai jopa alle maksaa. Ei tunnu yhtään missään!

Nyt tuollaisen saa taskurahalla ja korjaukset tulevat tarpeen mukaan, käytännössä satunnaisesti... ihan täysin yksi hailee! Toisin kuin kuukausierä jostain käsittämättömästä summasta, josta haihtuu ensimmäisinä vuosina kymmeniä tuhansia euroja pois syistä, joita ei voi ihminen ymmärtää.

Ja ketä se edes kiinnostaa, jos neljän tonnin auto hajoaakin? Voit ostaa kymmenen sillä hinnalla, jonka menetät uuden auton ostaessasi!

Toki voit ostaa ihka uuden Dacia Sanderon alle kymppitonnilla. Ei siinäkään ole hävettävää! Itse asiassa sehän kuulostaa ihan mahtavalta, jos autoilu on vain siirtymistä paikan A ja B välillä. :D
1 VASTAUS:
https://www.moottorihiomo.fi/oljynkulutus/

näyttää olevan myös TDI autot öljysyöppöjä-VW konserni
+Lisää kommentti
puoleen hintaan ja uusi arvoton?
1 VASTAUS:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/257523-juha-sipila-autoilija-voisi-maksaa-hyvitysta-tankatessaan-suomesta-ilmastotaistelun

kiva teslamies
+Lisää kommentti
Autokauppiaat vielä unilla?
No eipä juuri kiinnosta auton myyntihinta. Parilla tonnilla saa vuosia kestävän nakuttajan. Usein autoissa on kaikki tarpeellinen kuten automaattivaihteisto ja ilmastointi.
Mitä muuta tarvii ?
Halvalla menee eteenpäin Viron kilvissä.
Ostakaa vaan uusia.
Uusien autojen ostajat rahoittaa koko autobisneksen.
Kiitos Teille !
Ilmoita
Kyllä teillä on lujassa tuo diesel uskovaisuus.

Ei kai siinä mitä,toiset jää menneisyyteen ja toiset elää nykytodellisuudessa katsoen kaus tulevaisuuteen.

Mitä sitä jos haisee pihalla pahalle,ei mitään ja hirveä nakutus nykyautoihin nähden jotka on esim:bensoja tai hydridi / sähköautoja ym.

Olihan lapikkaatkin muodissa 70 luvulla ja osa niillä hiippaili 80 luvullakin ja vanhat jäärät 90 luvullakin kätkäläiset vieläkin että eipä sillä.
1 VASTAUS:
No niinpä. Oletko ajatelkut sitä mahdollisuutta, että kun diesel on järkevin valinta vielä toistaiseksi niille, joilla ajokilometrejä tulee runsaasti? Ja että siksi suosivat dieseleitä?
Kovin suurta siirtymää ei ammattiliikenteessäkään ole dieseleistä poispäin.

Niin kauan kuin polttomoottoriautot ovat käytännöllisimpiä, niin diesel on ja pysyy ammatti- ja vähänkin enemmän autolla liikkuvien autoina. Ja ihan järkiperustein.
Mikä siinä sinuakin, kuten niin montaa muutakin, noin tavattomasti ärsyttää? Kerro?

Kyllä vähitellen sähkö ja muut vaihtoehdot tulevat tilalle, kun ne osoittautuvat fiksuimmiksi.
Onhan muutosta pois dieseleistä jo nytkin tapahtunut halvempien ja pienten autojen osalta, kun niissä ei enää dieseleitä ole edes valittavana. Eikö muutosvauhti riitä mielestäsi vai mikä?
+Lisää kommentti
Nyt on aika ostaa Diesel. Hinnat on kohdillaan. Suurinta meteliä Jopa Eduskunnassa pitävät autottomat ihmiset
Diesel ei ole kuopattu, tulemme näkemään.
Ilmoita
Kamux on nettisivuiltaan poistanut autojen veron. Eli ei näy esim diesel autojen koko veroa mitä ostaja joutuu autosta kerran vuodessa maksamaan. Koko vero olisi hyvä oli bensa tai diesel, tai kaasu

Mukava yllätys joka ostaa suuremmalla co2 luvulla olevan dieselin.
1 VASTAUS:
Iso bensa-auto on vielä huomattavasti pahempi CO2 päästöjen osalta. Ja tietysti kulutus, joka voi olla todella paljon suurempi. Sekin voi yllättää.
Se on totta, että käyttövoimavero voi kirpaista, jos siitä ei ole tietoinen. Käyttövoimaveroahan peritään kaikista muista paitsi bensalla kulkevilta autoilta. Hyvä kysymys tietenkin on miksi näin, mutta se on eri juttu.

Kyllä nuo verot olisi asiallista näyttää siinä missä muutkin auton ostoon mahdollisesti vaikuttavat asiat. Kulutus näyttää olevan kiinnostavin, päästöt ehkä nousemassa kiinnostaviksi, mutta nämä taitaa jo olla useinmiten esillä.
+Lisää kommentti
Oletko tietoinen esim PHEV auton vuotuisesta käyttömaksusta, yllätyt.
1 VASTAUS:
Käyttövoimavero peritään kaikista muista paitsi bensa-autoista. Se voi tosiaan yllättää....
+Lisää kommentti
1 VASTAUS:
Koko Suomi pyörii dieselillä. Jos hinta nousee kovasti , niin se näkyy kaikkialla hinnankorotuksina. Myös bensa toimitetaan dieselillä huoltiksille.
Dieselin hinnan rajusta korotuksista ei Suomessa hyödy kukaan, joten vahingonilo siitä käy pahasti omaan nilkkaan.

Onhan suunta muutenkin jo nyt se, että uudet dieselautot ovat selvästi yhä enemmän varakkaammille suunnattuja isompia ja premiumautoja, jotka eivät ole lähimainkaan sieltä edullisimmasta päästä. Tuskin tähän on edes tulossa muutosta.
+Lisää kommentti
En edes halua myydä dieseliäni, juuri toissa vuonna sen ostin. Muutamalla tonnilla viisipaikkaisen matkailuauton. Ei se vero niin kova ole, viitisenkymppiä kuussa mukaanlukien perusvero, joka se on jo yli 500.
Itse asiassa suunnitelmissa on hankkia firmalle kaksi- jopa kolme käytettyä pakua ulkomailta.
Tarjontaa on muilla mailla yllin kyllin ja suht. vähän ajettuja kärryjä saa noin puolet halvemmalla kuin täältä. Vaikka alvia ei saakaan aina vähennettyä niin edullisia ovat.
Dieseleitä tietenkin. Saa työntekijät ajaa firman autoilla jos haluuvat ja kulut firman piikkiin. Matkakuluthan maksaa asiakas.
Työmaita on eri puolilla niin ei niitä verottaja erikseen kysele.
Joten dieselillä ajetaan niin kauan kuin sitä mittarista saa.
Ei ole nimittäin latauspisteitä lähellä eikä aikaa seisoskella ja latailla ja odotella.
Kyllä se pitää onnistua viidessä minuutissa ja kertatankkauksella ajaa toistatuhatta kilsaa eli yli viikon. Että silleen.
Pojat niillä ajelee muutaman vuoden ja sitten joutavat varaosiksi tai jollekin teeseitsehenkilölle.
Ilmoita
Omassa transporter- kombimallissa perusvero on myös hiukan yli 500 ja käyttövoimavero eli "dieselvero" hiukan alle satasen. Joku on muuttanut vanhan maijan matkailuautoksi. Tosi monikäyttöinen ja mukava peli. Työaikana kulkee työkalut ja varusteet mukana, vapaalla mahtuu koko perhe ja kamat matkaan.
Ainoa huono puoli on kun kärry on henkilöauto, täytyy pitää ajopäiväkirjaa työajoista, niitähän on arkena kaikki. No verottomana saa kilometrit ja asiakas maksaa kuitenkin.
Vaikea kuvitella muuta polttoainetta kuin dieseliä omaan käyttöön.
Käytettyä dieseliautoa löytyy vielä kauan joten näissä pysytään.
Ilmoita
Vai aikovat ruotsalaiset kieltää dieselautoilua jossain ? Ha ha, siitä vaan.
Saahan sitä elämää vaikeuttaa jos haluaa.
Ihminen valitsee sitten toisen, helpomman vaihtoehdon miten elää ja toimia.
Kannattaa sitten varmaan muuttaa sinne Ruotsiin jos ei siedä dieseleitä.
Suomessa, Virossa tai Venäjällä ei tähän mennä, muista maista ei olekaan väliä, eipä
ole asiaa.
Suomessa ajetaan dieselit loppuun ja vielähän myydään uusiakin vaikka kuinka paljon....
Eikös se pitäisi ensin uusien myynti kieltää ?
Ihan turha hötkyillä. Valtaosa tavara- ja ammattiliikenteestä kulkee dieselillä ja kauan.
Yksityiset henkilöt ja yrittäjät siinä sivussa.
Taidanpa lähteä käymään kaverin luona firman pakulla. Ihan vaan huvikseen. Firman piikkiin.
Ilmoita
Joo siis tämä koko systeemi on ilmastomuutos hössötyksen takia...jonka selässä hyvä ratsastaa ja imeä lisää rahaa kansalta herrojen kukkaroon....suomen päästöt ovat yksi kärpäsenkakka esim intian ja usan,,,kiinan päästöistä..... jo usan isoimpiin kuuluva sotakone saastuttaa enenmmän kuin suomen "saastutukset" yhteensä..
Ilmoita
2 VASTAUSTA:
Nytpä taas ei osaa tämä kaveri ajatella yhtään. Saksasta ja Ruotsista tuodaan tuoreita käytettyjä dieseleitä joilla korvataan vanhoja autoja. Kyllä siinä Suomen autokanta nuorenee vaikkei tuontiauto olisikaan aivan pakasta repäisty.
Jo maalaisjärki sanoo ettei kukaan vaihde omaa autoaan vanhempaan.
Kun pikkaisenkin ajattelee niin näkee tuon postauksen hengenköyhyyden.
ajattelu.puuttuu kirjoitti:
Nytpä taas ei osaa tämä kaveri ajatella yhtään. Saksasta ja Ruotsista tuodaan tuoreita käytettyjä dieseleitä joilla korvataan vanhoja autoja. Kyllä siinä Suomen autokanta nuorenee vaikkei tuontiauto olisikaan aivan pakasta repäisty.
Jo maalaisjärki sanoo ettei kukaan vaihde omaa autoaan vanhempaan.
Kun pikkaisenkin ajattelee niin näkee tuon postauksen hengenköyhyyden.
jA OSTAJAT MAKSAA itse 3000e uudet katalysaattorit?
+Lisää kommentti
Ei tulisi mieleenkään myydä dieseliä. Mittarissa on vasta alle 300.000 km, joten helppoja ja mukavia kilometrejä on jäljellä vielä vuosiksi.

Sitten joskus myöhemmin katsotaan, tukeeko tilalle turbodiesel patterivedolla vai ilman?
Ilmoita
Juuri tilasin uuden volvon ja tottakai dieselin. Eli aloittaja jälleen väärässä.
1 VASTAUS:
onnea

volvo lopettaa TDI valmistuksen...
+Lisää kommentti
No sehän on hyvä niin autosta tulee käytettynä halutumpi jos kertta uusia ei saa jess.
Ilmoita
Täytynee vielä tilata eukollekkin uusi volvodiesel niin kauan kuin vielä saa.
1 VASTAUS:
https://www.is.fi/autot/art-2000006050978.html?ref=rss

vaalit lähestyy

PS poistaa käyttövoimaveron!
+Lisää kommentti
1 VASTAUS:
Ei ole tulossa, mistä niin päättelet. Polttomoottoreille voi tulla joskus parinkymmenen vuoden päästä.
Eihän vanhoissa noissa linkeissä ole mainintaakaan uusista dieselautoista.

Ei sinua jo vähitellen ala väsyttää tuo epätoivoinen oma henkilökohtainen vuosikausia jatkunut täysin tulokseton kampanjasi?
Hanki elämä.
+Lisää kommentti
1 VASTAUS:
Höpsistä.
Kysehän on vain muodollisesta hyväksymisestä eli prosessi on vielä kesken. Jokainen polttoaine vaatii tuon hyväksymisprosessin ennenkuin valmistaja voi hyväksyä sen käytön.
Mitään teknistä estettähän käytölle ei ole. Toistaiseksi vain certifikaatit eivät ole valmiina, joten valmistaja ei takaa käytön turvallisuutta.

Aivan normaalia käytäntöä.

Tojohan lopettaakin omien dieseleiden valmistamisen, kun osoittautui liian haastavaksi valmistaa sellaisia kilpailukykyiseen hintaan. Eihän halpoihin autoihin kannatakaan kehittynyttä dieseliä pistää, kun bensamoottori on halvempi ja helpottaa pitää kansanauton hinta halpana.
+Lisää kommentti
kovasti kyykkää uusien myynti
vanhaa pukkaa saksasta ja ruotsista

korjaamattomia saasteautoja VW
Ilmoita
Minkäs teet kun käytettyjä 3-4 vuotiaita ei juuri ole kuin dieselinä. Siispä sellainen menee nyt hankintaan. Ihan sama vaikka olisi romuruadan arvoinen 10v päästä.
Ilmoita
Uusien autojen myynti tipahtanut puoleen

ajamma nyt loppuu ne tdi autot vai?
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

älkää kuvitelko enään saavanne myytyä dieseleitänne

Te myöhäistytte täpärästi.

2019 vuonna ihmettelette kun ei kauppa käy,no ei käy ei,syynä siinä on diesel autosi jota yrität ja kuvittelet kaikilla osa alueilla sen olevan hyvä,ei mee kaupaksi ei, ei vaan.

Kukaan liike ei osta, ei edes jobbarit halua noita vaihdossa tai niistä hyvitetään vain 1 e nimellisarvo.

Kukaan ei maksa enään hulluja maksuja noista vanhoista aataminakoisista romuista kuten mersut on ja volvot alle 2010 vuotiset.

Siinä imette ja järsitte peukalot rystysiinsaakka,mitäs viivyttelitte ,nyt näätte kun pihassanne seisoo umpisaatuttaja vailla ketään kiinostunutta,näppiin jäi se on varmaa jos et vie kuukaskoskelle paaliin.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta