Laihduttaminen täl taval ennen kesää... 25kg pois 5kk:dessa?

Miss19

En haluu kertoo mun ikää, pituut, sukupuolt tai painoo... mut voiks noin paljon, tai edes puolet tosta nii laihduttaa sil, et jos tekee päiväs 30 punnerrusta, ja 50 vatsalihas liikettä, ja kävis salil lisäks 3-4 kert viikos, ja kävelemäs joka päivä 2 tuntii jpssai, ja sit pyöräilis nii viel 1 tunnin? Ja salil olis joku 1-2 tuntii?

6

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Protip

      Se vaatisi 5kg kuukaudessa, eli yli 1.25 kiloa viikossa. Tämä tarkoittaisi 10000 kalorin vajetta viikossa eli 1500 vajetta päivässä. Eli jos olet aktiivinen, tarvitsisit vähän alle 3k kaloreita päivässä. Jos syöt vaan nuo 3000-1500=1500 kilokaloria päivässä, et palaudu tuosta liikunnan määrästä. Tällöin keho stressaantuu liikaa ja lopputulos on erittäin huono. Jos et liiku, ei pitäisi myöskään syödä juuri ollenkaan tavoitteen saavuttamiseksi, koska n. 2000-1500=500 mikä ei ole juuri mitään. 5kg kuukaudessa on siis epärealistinen tavoite. Voit saada noin kilon tai puolitoista kuukaudessa pois realistisesti. Jos samalla onnistut saamaan vähän lihasmassaa niin se voisi olla ihan realistista.

      Muutenkin tuo liikunnan määrä on aika tappo, jos et ole aiemmin liikkunut paljoa.

    • hpv27

      Raskas liikunta ja tiukka dieetti ei ole kovinkaan toimiva yhdistelmä. Parempi varata reilusti aikaa ja syödä hiukan vähemmän ja liikkua hiukan enemmän. Tuollainen 1/2 kiloa viikossa on aika hyvä laihtumistahti.

    • veijo63098362

      Riippuu täysin siitä mitä syöt. Riehuminen ei auta yhtään mitään. Voithan tietenkin näännyttää itesi liian vähällä ravinnolla mutta sekään ei toimi vaan on epäterveellistä.

      Kirjoituksestasi päätellen et ole iällä pilattu joten on vaikea sanoa onko sinulla edes tarvetta laihduttaa vai oletko katsellut liikaa kuvia.

    • sdfsdfsdfsdfsdfsdfsdf

      Jos oletetaan että kehoosi on kertynyt viisi kilogrammaa ylimääräisiä nesteitä, pudotettavaa jää 20 kg.

      Eli... 132g päivässä.

      Se on paljon.

      Jos onnistut syömään nollalinjalla, eli perusaineenvaihdunnan verran, niin tuo 132g päivässä lähtee sillä, että kävelet joka päivä, viiden kuukauden ajan, 20km päivässä. Ajallisesti 4 tuntia, jokainen päivä.

      Punnerruksissa kuluu niin vähän energiaa ettei sillä ole painonhallinnallisesti mitään merkitystä, Salilla taas onnistut joko rikkomaan itsesi tai saat lihaksesi niin kipeiksi ettei tee mieli liikkua sen jälkeen.

      Puoli kiloa viikossa on hyvä, kuten hpv27 tuossa sanoikin. Jos onnistut nyt aloittamaan niin viidessä kuukaudessa voit saada 11kg rasvaa pois ehkä 5 kiloa nesteitä.

      Jos unohdetaan tekninen puoli asiasta ja mennään siihen oleelliseen, eli mielen puolelle. Niin realistinen tilanne on se, ettet tule laihtumaan yhtään :)

      Ei kannata masentua, mutta niin se vaan menee, lyhyet "kaikki mulle nyt heti mä haluun laihtua" rykäisyt on useimmiten tuhoon tuomittuja.

      Jos otat tavoitteeksi kesän 2020 ja opettelet syömään, pää pysyy ehkä mukana touhussa. Mutta tuokaan ei ole todennäköistä, valitettavasti.

      Itse olen tehnyt 4 vuotta määrätietoista työtä painonhallinnan kanssa, opetellut syömään ja liikkumaan, ja epäilen että kun viisi vuotta tulee täyteen, olen viimeinkin sisäistänyt miten tulee syödä ja liikkua, ja saanut tulokset sellaisiksi kuin olen halunnut. Pudotettavaa minulla oli 30kg. Josta nyt jäljellä 10.

      Vedän lenkkiä yli 3000km vuodessa jolla sinänsä ei ole merkitystä, oleellista on se syömisen opettelu. Kun itse olen ollut erittäin vahvasti tunnesyöjä, pään uudelleenohjelmoinnissa on mennyt yllättävän pitkään. Vaikka kaiken muun epäterveellisen kanssa olen jo oppinut elämään, suklaa on edelleen se asia, johon en pysty koskemaan. Tai, jos kosken, syön kaiken suklaan mitä edessä on, vaikka sitä olisi parikin kiloa.

      Mielestäni ylipaino on mielenterveysasia. Pääkopassa ne asiat tapahtuu.

      Joo, sori meni liian kauaksi aloittajan kysymyksestä, mutta jos tuosta nyt jotakin apua oli niin hyvä :)

      • veijo63098362

        "Vedän lenkkiä yli 3000km vuodessa jolla sinänsä ei ole merkitystä, oleellista on se syömisen opettelu."

        Ja mitä olet oppinut syömisestä? Mitä yöt?


      • M-M

        Olet aivan oikeassa, etkä ole yksin "tunnesyönnin" kanssa painiessasi.
        Älä välitä veijon piruilusta, hänen läskikuurinsa on vaikuttanut aivoihin.
        Tulee siksi mitä syö ja veijo lataa sikaa naamaansa.

        Kävelyt antavat minulle sen mielihyvän, mitä sain ennen ruoasta.
        Valitsen mieluisia reittejä ja jos niihin lisää juoksupyrähdyksiä, niin
        vielä tehokkaampaa se rasvanpoltto kehossa.
        Sitten voi vaihdellen lisätä muuta liikuntaa mahdollisuuksien mukaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      249
      791
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe