Itku kurkussa

Candy

Tilanne: yhdessä oltu 2 vuotta, asuttu virallisesti yhdessä reilu vuosi. Vuosi meni loistavasti, mutta tämän vuoden alusta mies muuttui.

Kuukauden sisään petti kahdesti - exänsä kanssa. Ryyppää rajusti ja usean päivän putkia. Ei tule yöksi kotiin näiden seurauksena...

Uskokaa tai älkää, vielä viikko sitten kerroin miehelleni antavani hänelle vihoviimeisen mahdollisuuden. Kerroin antavani pettämiset anteeksi jos hän vain tulevan viikonlopun aikana osoittaa todella haluavansa jatkaa. Selvinpäin hän siis vannotti, että rakastaa ja haluaa jatkaa asua luonani, mutta suhde pitää saada toimimaan. Ja hän muka haluaa saada sen toimimaan.

Viikonloppu tuli ja meni, ja ryyppyputken takia näin miestä pe-aamuna ennen töihin lähtöä ja seuraavaksi su-iltana. Näin hän siis osoitti, kuinka haluaa parantaa suhdettamme. Eli ei siis mitenkään. Oma napa tärkeintä.

Olen alkuviikon raivonnut, huutanut, itkenyt ja rukoillut miestä kertomaan missä mennään. Kun kysyn eikö rakkautta enää ole, ei vastaa tai korkeintaan sanoo ettei ole siitä kiinni. Koko alkuviikon tein extra-paljon töitä suhteemme eteen ja yritin urkkia rivien välistä mitä miehen päässä liikkuu, ei onnistu. Eilen laitoin hänet selkä seinää vasten ja pyysin kertomaan miksei hän lähde luotani, jos sitä kerran haluaa. Tokaisi vain, ettei tiedä minne menisi. Kun takerruin tähän ja kysyin, että siis "haluaisit kuitenkin pois täältä", hän vastasi ettei hän nyt sitä halua.

Olen kysynyt, josko olen tehnyt jotain väärin. En kuulemma ole. Miten voisinkaan, kun hoidan kodin, hänen tytärpuolensa, hoidan raha-asiat, käyn töissä, kaupassa, laitan ruokaa, ostan herkkuja sekä teen kaiken hänelle valmiiksi. Tekee hänkin, siitä ei ole kiinni. Mutta vielä 2 kk sitten hän kehui sukulaisilleen ja ystävilleenkin, että jonain päivänä menemme naimisiin ja että hänen vaimonsa (=minä) olen hänen elämänsä rakkaus.

Mitä tapahtui??? Mies ei osaa selittää itsekään!
Kun kysyin emmekö oikeasti voisi yrittää tehdä jotain suhteen pelastamiseksi, hän hermostui ja sanoi vaan "joo joo joo, anna olla jo".

Mitä tästä voi päätellä? Olen viime aikoina tuntenut oloni enemmän kuin nöyryytetyksi, halvaksi, epätoivoiseksi ja täysin pilkkana pidetyksi. Mies ei arvosta, ei kunnioita eikä varsinkaan osoita "rakkauttaan". Kaiken tämän jälkeen olen kuitenkin valmis putsaamaan pöydän, eli siis aloittamaan hänen kanssaan puhtaalta pöydältä. Hän ei kuitenkaan näytä vihreää valoa, pyörittelee vaan asioita kuten ettei tiedä mitä on tehtävissä.

Miksi mies puhuu ristiin??? Olen sanonut suoraan, etten suostu tajuamaan vihjeistä, vaan mulle on puhuttava suoraan. Epätoivoista vaan kun itse yrittää pitää kiinni, niellä kaiken paskan ja tehdä kaikkensa suhteen / miehen eteen. Käteen ei jää mitään. Mikään ei auta. Mies on täysin välinpitämätön.

Ymmärrän, että kannattaisi luovuttaa. En vaan ole luovuttajatyyppiä ja näin ollen en halua häntä heittää ulos omasta puolestani. Aikuisen ihmisen tulisi itse tietää mitä tehdä eikä pyörittää asioita "joka toinen päivä kaikki hyvin, joka toinen päivä ei" -periaatteella. Sitä kuitenkin takertuu niihin hyviin asioihin, siis kun mies kertoo välittävänsä eikä rakkaus ole muka kuollut. Sitä ihan oikeasti haluaa uskoa siihen.

Oma hermo ei kestä. Rivien välistä on luettavissa, että hänen tunteensa mua kohtaan ovat kuolleet. Väittää päinvastaista. Mitä tehdä, kun itse rakastaa enemmän kuin elämää??? Ketään ei voi pakottaa rakastamaan enkä itse pysty muuttumaan yhtään "paremmaksi". Mutta onko päästettävä irti? Tekee niin kipeää pelkkä ajatuskin... Varsinkin jos on vielä olemassa se pienen pieni mahdollisuus, mitä ei olla vielä käytetty.

Voihan olla, ettei mies vain yksinkertaisesti pysty puhumaan suoraan / kertomaan totuutta. Epäoikeudenmukaista sekin... Mikä neuvoksi??

11

2492

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ------

Eihän tuollaisesta tule yhtään mitään, jos hän todella rakastaisi sinua niin ei hän tekis noin sinua kohtaan.
      Pahalta sinusta tietenkin tuntuu nyt mutta mutta....
      Parempi olisi etsiä semmonen mies joka arvostaa ja rakastaa sinua.

• Jätä se!!!! Tai jos et vielä halua jättää niin lähde jonnekkin pariksi viikoksi äläkä kerro siitä äijälles mitään mihin oot menny, äläkä ota siihen yhteyttä sen parin viikon aikana, mee sitten takas sen luo niin eiköhän seki tiedä sen jälkeen mitä haluaa tehdä...

• mieleen

Tuli tässä mieleen, että onko miehelläsi joku sitoutumiskriisi. Oletko kuullut "kuminauha efektistä"? Tarkoittaa sitä, että suhteen vakavoituessa mies vetäytyy kauemmaksi mietiskelemään tunteitaan (kuminauha venyy)ja sitoutumistaan ja palaa lähemmäksi kun mietintä ja pelot on saatu käsiteltyä (kuminauha palautuu). Itse sain neuvon, että tässä tilanteessa pitäisi vain odotella rauhassa eikä ahdistella miestä. Voisiko pettämisissä ym. lieveilmiöissä olla kyse tästä, että miehesi käy läpi sitoutumisasioita ja on aivan hämmennyksissä eikä osaa vastata sinulle mitään.

• Candy

Miehen suhde exän kanssa oli aikanaan yhtä soutamista ja huopaamista. Neljään vuoteen mahtui varmasti 50 eroa (enkä varmaan edes liiottele, oikeasti!!). Tekivätpä lapsen siinä sivussa kuitenkin ja nainen oli yksin lähes koko r-aikansa sekä about 2 vkoa lapsen syntymän jälkeen. Äijä tuli ja meni miten sattui. Sitten kuvioihin tulin minä. Pyöritys minun ja exän välillä jatkui puoli vuotta, kunnes löin hanskat tiskiin ja lähdin pois.

Palatessani mies oli "muuttunut". Puoli vuotta tämän jälkeen hän muutti luokseni ja siitä vuosi eteenpäin on ollut kuin ruusuilla tanssimista. Hänen rakkautensa on ollut aistittavissa ja itse olen antanut sitä hänelle (annan edelleen..).

Miehestä tuli työtön viime vuoden lopulla. Työttömyyttä seurasi turhautuminen ja loputkin rahat oli nähtävästi vedettävä kurkusta alas. Mies on viinaan menevä muutenkin, joten tämä oli odotettavissa. Alkuvuonna kuvaan tuli pettäminen. Kun äijä palaa reissuiltaan ja selviää, on hän todella pahoillaan ja yrittää hyvitellä. Vielä tämän viikon maanantaina hän ehdotteli kultaisesti yhteistä ruuanlaittoa ja löhöilyiltaa.

Pelottavinta on se, että mies on nyt kuitenkin myös selvinpäin ottanut esille suhteen toimimattomuuden. Tämä kävi ilmi jo jokunen viikko sitten, mutta jatkaa samaa linjaa. Eniten oikeastaan loukkaa se, että mies sanoo näin ja kuitenkin vakuuttaa, että haluaa olla juuri MINUN kanssani ja haluaa homman toimimaan... mutta käyttäytyy toisin. Kaikki tilaisuudet, mitä hänellä olisi, jättää käyttämättä. Sitten palaa taas reissuiltaan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Ja hermostuu kun kiukuttelen.

Eilinenkin riita alkoi pikkujutusta, kun hän "jäi kiinni" asiasta, mitä olen kieltänyt (koska asia loukkaa minua - tätä välttämällä mies olisi voinut osoittaa kunnioittavansa mielipidettäni). Tästä sitten herpaantuneena aloin ilkeillä ja mies hermostui. Sanoi, ettei jaksa tätä jokapäiväistä vittuilua. Huomautin hänen itsensä olevan siihen syypää ja muistutin, että kaikki paska ja sydänsurut mitä olen niskaani saanut, eivät katoa ihan äkkiä. Itken joka päivä tätä paskaelämääni ja vaan odotan parempaa huomista. Mutta nyt tuntuu että keinot on käytetty. En enää jaksa tehdä mitään. Menkööt, jos on mennäkseen.

Mutta kun ei mene!! Ja siksi takerrun kiinni!!

Mitä sitoutumiskammoisille miehille voi tehdä? Olemme kuitenkin kihloissa ja puhuttu avioliitosta, yrittäneet lapsiakin mutta huonolla menestyksellä...

Ja totta puhuen tänä päivänäkin vielä panee ilman suojaa, vaikka huomautan elämäntilanteen olevan sellainen, että nyt jos koska tulisi välttää "vahinkoja"... ihmettelee vain, että mikä mua vaivaa.

Onko hiukka sairasta???

• päätös
        Candy kirjoitti:

Miehen suhde exän kanssa oli aikanaan yhtä soutamista ja huopaamista. Neljään vuoteen mahtui varmasti 50 eroa (enkä varmaan edes liiottele, oikeasti!!). Tekivätpä lapsen siinä sivussa kuitenkin ja nainen oli yksin lähes koko r-aikansa sekä about 2 vkoa lapsen syntymän jälkeen. Äijä tuli ja meni miten sattui. Sitten kuvioihin tulin minä. Pyöritys minun ja exän välillä jatkui puoli vuotta, kunnes löin hanskat tiskiin ja lähdin pois.

Palatessani mies oli "muuttunut". Puoli vuotta tämän jälkeen hän muutti luokseni ja siitä vuosi eteenpäin on ollut kuin ruusuilla tanssimista. Hänen rakkautensa on ollut aistittavissa ja itse olen antanut sitä hänelle (annan edelleen..).

Miehestä tuli työtön viime vuoden lopulla. Työttömyyttä seurasi turhautuminen ja loputkin rahat oli nähtävästi vedettävä kurkusta alas. Mies on viinaan menevä muutenkin, joten tämä oli odotettavissa. Alkuvuonna kuvaan tuli pettäminen. Kun äijä palaa reissuiltaan ja selviää, on hän todella pahoillaan ja yrittää hyvitellä. Vielä tämän viikon maanantaina hän ehdotteli kultaisesti yhteistä ruuanlaittoa ja löhöilyiltaa.

Pelottavinta on se, että mies on nyt kuitenkin myös selvinpäin ottanut esille suhteen toimimattomuuden. Tämä kävi ilmi jo jokunen viikko sitten, mutta jatkaa samaa linjaa. Eniten oikeastaan loukkaa se, että mies sanoo näin ja kuitenkin vakuuttaa, että haluaa olla juuri MINUN kanssani ja haluaa homman toimimaan... mutta käyttäytyy toisin. Kaikki tilaisuudet, mitä hänellä olisi, jättää käyttämättä. Sitten palaa taas reissuiltaan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Ja hermostuu kun kiukuttelen.

Eilinenkin riita alkoi pikkujutusta, kun hän "jäi kiinni" asiasta, mitä olen kieltänyt (koska asia loukkaa minua - tätä välttämällä mies olisi voinut osoittaa kunnioittavansa mielipidettäni). Tästä sitten herpaantuneena aloin ilkeillä ja mies hermostui. Sanoi, ettei jaksa tätä jokapäiväistä vittuilua. Huomautin hänen itsensä olevan siihen syypää ja muistutin, että kaikki paska ja sydänsurut mitä olen niskaani saanut, eivät katoa ihan äkkiä. Itken joka päivä tätä paskaelämääni ja vaan odotan parempaa huomista. Mutta nyt tuntuu että keinot on käytetty. En enää jaksa tehdä mitään. Menkööt, jos on mennäkseen.

Mutta kun ei mene!! Ja siksi takerrun kiinni!!

Mitä sitoutumiskammoisille miehille voi tehdä? Olemme kuitenkin kihloissa ja puhuttu avioliitosta, yrittäneet lapsiakin mutta huonolla menestyksellä...

Ja totta puhuen tänä päivänäkin vielä panee ilman suojaa, vaikka huomautan elämäntilanteen olevan sellainen, että nyt jos koska tulisi välttää "vahinkoja"... ihmettelee vain, että mikä mua vaivaa.

Onko hiukka sairasta???

Tuttu juttu se, kun yrittää yksinään suhdetta korjata ja ei saa toista kunnolla puhumaan. Niin se aika kuluu ja oma vointi vaan huononee. Olen sen homman läpikäynyt, tosin ilman alkoholi ja pettämiskuvioita.
        Kuulostaa siltä, että sun miehelläsi on ongelmia aikuistua ja ottaa vastuuta asioista. Onhan hänelle sattunut ikäviä asioita kuten työttömyys, mutta onko se nyt sitten kypsän ihmisen käytöstä vetää lärvit ja jatkuvasti. Nyt olisi miehen aika ryhdistyä ja alkaa käyttäytyä kuin aikuinen mies. Sellaisen miehen kanssa sen avioliiton ja perheen varmaan haluaisit. Ota sinä vastuu siitä, että näin hankalaan tilanteeseen ainakaan tule pientä vauvaa. Ja mieti itse mitä elämässä haluat, toteutuuko toiveesi juuri tämän miehen kanssa. Olet antanut miehelle nähtävästi useita tilaisuuksia muuttua eikä mitään pysyvää muutosta kai ole näkyvissä. Kuinka monta tilaisuutta on riittävästi? Ja niinhän se on, että et voi toista muuttaa, vain itseään pystyy muuttamaan ja omasta halustaan. Mieheltä taitaa tuo halu ja selkäranka puuttua. Taidat joutua olemaan se vahvempi osapuoli joka joutuu ratkaisun tekemään. Älä menetä elämäniloasi ja terveyttäsi, mulle melkein kävi niin. Tiedän se on vaikeaa, kun vielä rakastaa, mutta aina ei rakkaus vaan riitä vaan tahtoa pitää löytyä myös.

• rocco

Olen itse elänyt lapsuuden perheessä, jossa toinen vanhemmista ryyppäsi käytännössä kokopäivätoimisesti. Juomaputki päätyi parranajokoneen johdon jatkona.

Sen olen ainakin oppinut, että juopon lupaukset ovat kuin pissisi lumeen. Olet antanut aikuiselle miehelle jo mahdollisuuksia. Pettänyt pettää usein myös jatkossa. Minusta hukkaat elämääsi moisen miehen kanssa.

Ja kyse ei ole luovuttamisesta. Vaatii kanttia lopettaa suhde. Oma äitini ei meinannut päästä irti.

• Pekka

Ikävä kyllä kaikkia ei voi pelastaa. Jos mies ei itse halua auttaa itseään, niin et sinäkään voi sitä hänen puolestaan tehdä. Teet mitä teet, mutta minun mielestäni kannattaisi jo luovuttaa, ennenkuin hajoat tuon suhteen seurauksena ihan täysin.

• teakka tyttö

eiks sun pitäny jättää jo se juoppo joka sua hakkaaki vielä?? kuulosti niin tutulta...=/ totta kai se jää sun luo koska saa sulta jotakin, oli se sitten ruokaa, suojaa tai seksiä, ihan mitä vaan. käyttää sua hyväkseen ja pystyy sanomaan asioita joita haluat kuulla. ei kannata panosta enää tuollaiseen suhteeseen joka perustuu mitä ilmeisemmin vain toispuoliseen kunnioittamiseen ja seksiin, ei se muuta ole, usko pois!! voi olla että miehesi etsii vielä itseään ja mitä suhteelta haluaa, on luultavasti jo kurkkua myöten täynnä teidän nykyistä suhdettanne ja jää luoksesi vaan "olosuhteiden" pakosta. olen kokenut samanlaista eikä siitä ole muuta ulospääsyä kuin suhteen lopettaminen. olette olleet vasta vähän aikaa yhdessä ja jo nyt noin vaikealta vaikuttaa. ei ole luovuttamista lopettaa suhdetta joka EI YKSINKERTAISESTI TOIMI!!! onhan jo miehesikin niin sanonut sinusta nyt puhumattakaan. jos ei puheet vastaa tekoja yhtään niin jätä se. ei ole muuta vaihtoehtoa. jompi kumpi lähtee muualle asumaan. niin meilläkin tehtiin ja elämä hymyilee nyt pitkästä aikaa. =)=)=)ero oli elämäni viisain päätös. ehkä sinullakin kolmas kerta toden sanoo=)=)=) soisin sinulle miehen joka ei ryyppää eikä hakkaa!!=)=)=) niin kuin kaikille muillekin, aurinkoista kevään jatkoa!!

• hyvämies

eroa jo,etsi oikeasti hyvä mies elämääsi,älä baarista!teillä naisilla on semmoinen ongelma,että te ette pysty seurusteluvaiheessa tunnistaan renttua,ette ehkä haluakkaan koska siinä on jotain jännää.miehelläsi on vain alkanut kiinnostaan muut naiset eli pillut,hän ei ollut kuitenkaan tarpeeksi kypsä kestävään suhteeseen,nuoruus polttaa viä sielussa ja pitää päästä viä ajeleen muillakin autoillaetsi pitkäjänteinen mies joka on hoitanut asiansa kunnolla elämässä,jolla on näkemystä yhteisestä tulevaisuudesta ja on valmis tekeen töitä sen eteen oikeasti.sen löytyminen ei ole helppoa,voi viedä vuosia,ei ehkä koskaan,mieti mitä elämältäsi oikeasti haluat,arvosta ja rakasta itseäsi,panoja ja lyhyitä suhteita aina löytyy,mut se ei elämässä riitä,mut hyviä jatkoja vaan sulle...

• onneton

Pihalle heti kun on mahdollista!Miksi naiset rakastuvat renttuihin??

• nii i

sitä minäkin monesti ihmettelen. Mikä meidät naiset saa aina rakastumaan renttuihin????????

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      122
      6292
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      158
      4020
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3335
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      477
      2839
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      277
      1838
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      34
      1516
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1426
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1366
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      169
      1348
    10. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      14
      1293
    Aihe