Apua couperosaan!

Aaapuuuaaaa

Siis kun mikään voide ei tunnu auttavan, varsinkin talvet pahimpia. Kokeiltu on avenet, favorat jne...

10

156

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kupariruusu

      No annat niin vähän tietoja, että ei tuohon voi mitään vastata. Pitäisi tietää:

      1. Mikä ihotyyppi sulla on?
      2. Onko varmasti vain couperosaa? Ettei ole aknea tai ruusufinni?
      3. Mitä Avenen ja Favoran tuotteita (tarkat nimet) käytit, miten ja kuinka kauan?
      4.Mitä muita tuotteita käytät kasvoille: putsari, meikit, yms.?
      5. Mitä couperosaa pahentavia tekijöitä vältät ja miten?

      • Mitestehtäisiin

        1.ihotyyppi kuiva ja herkkä
        2.vain couperosa
        3.avenen couperosa tuotteet kaikki, favora anti-redness tuotteet sekä ravitseva voide.
        4.putsaan perusvoiteella, aqualan tai aqualan l- kaikki muut kuivattaa ja ärsyttää ihoa !en meikkaa.
        5.suojaa auringolta , pakkaselta ja saunassa ennen sitä rasvalla.
        No mitäs ehdotat?


    • kupariruusu

      Kiitos vastauksista, tuo helpottaa hieman. Tosin kohtaan 3, et kertonut kuinka kauan ja millä tavalla!!! Joten vaikea arvioida miksi tuotteet eivät auttaneet.

      Niin, ja unohdin kysyä onko sulla oireina vain punoitusta, vai onko myös laajentuneita verisuonia ja/tai ärsytystä, kipua?

      Yleensä olen itse saanut apua niin että olen käyttänyt 3-4 kuukautta (tai akuutissa tilanteessa jopa enemmän) Avenen Anti-Redness hoitovoidetta, nykyinen FORT. Idea on laittaa joka aamu sitä hoitovoidetta, antaa sen imeytyä ja sitten levittää päivävoide suojaamaan. Koska sulla on kuiva iho, sun pitäisi aina Avenelta valita versio jossa lukee RICHE. Ai niin, nyt ovat taas muuttaneet tuotteita, enkä tiedä onko noita riche-voiteita enää.

      Mun oma kokemus oli tosin se että Avenen aikaisempi voide nimeltään Diroseal oli mielestäni tehokkaampi kuin nykyinen. Myös se aikaisempi versio päivävoiteesta sopi paremmin, koin että tämä uusi ärsytti ihoa alussa.

      Ja sitä hoitovoidetta pitäisi todella aloittaa käyttämään heti alkusyksyllä ja kevätpuolella uusi kuuri. Levitä vaan punoittaville alueille (niin voide kestää pidempään, koska on kallista!).

      Iho kannattaa myös suojata meikeillä, joka aamu ennen ulosmenoa. Mulla ollut käytössä Avenen Couverance Compact Foundation Cream Comfort ja sen päällä puuteri Avene Mosaique. Nämä ovat edelleen käytössä vaikken enää käytä Avenen voiteita (iho on nykyisin parempi, joten käytän edullisempia Erisanin ja LV:n tuotteita, ei couperosaa varten suunniteltuja).

      Lisäksi pahimpina aikoina oli käytössä myös kerran viikossa Avenen Soothing Mask. Lisäksi Avenen lähdevesi auttaa akuutisti, eli kun punoittaa, sitä voi suihkuttaa.

      Yövoiteeksi käytin pahimpina aikoina mitä vaan allergialogollista rasvaista kosteusvoidetta. Välillä vedin päälle kerroksen vauvaöljyä.

      Favorasta mulla ei ole kokemusta.

      Tuolla tavalla mun iho rauhoittui. Laitan vielä tiivisti hoitosuunnitelman:
      1. Hoitovoide 2. Päivävoide ( sis UV-suojan kesällä) 3. Meikit 4. Suojaavat vaatteet (huppu, huivit...)

      Jos sulle eivät nuo auttaneet, oletko kokeillut Acon Dermalex Rosacea voidetta? Myös apteekista. Sain kerran sitä koe-erän ja se vaikutti oudosta hajusta huolimatta hyvältä. Mahdollinen hoitovoidevaihtoehto, näitähän ei ole markkinoilla kovin montaa. Toinen vähän erityyppinen hoitotuote voisi olla La Roche Posayn Toleriane seerumi. Kolmas voide, jota en ole itse kokeillut on Isis Ruboril - siinä on kuitenkin sama vaikuttava aine kuin Avenessa ja mahd. allergisoiva mykerökukkauutetta, joten ei ehkä paras valinta, jos Avene ei tominut ja iho on herkkä.

      Ja sitten on uusi lääkevoide, joka on tietysti reseptilääke ja kallis, mutta ehkä kokeilun arvoinen eli Mirvaso geeli!!

      Muista välttää ihon hieromista, kuorimista, ja vesipesua. Käytän itse puhdistukseen vain misellivettä, jota ei siis tarvitse pestä pois. Se iho ärtyy jo ihan siitä lämpimästä vedestä ja käsin koskettelusta. Eli couperosan ihonhoito vaatii sellaista "silkkihansikas" -otetta.

      Ja sitten pitäisi välttää alkoholia, kahvia, mausteita, yms. Alkoholija hajusteet ovat pahimmat ärsyttäjät ulkoisesti, alkoholi tietysti myös "sisäisesti" käytettynä :)

      Itse vaihdoin myös pesuaineet hajusteettomiin ja huolehdin että tyynyliina on pehmeää puuvillaa.

      Koska joutuu hoitamaan kalliilla aineilla pitkäkestoisesti, pitää miettiä myös finanssiasiat. Itse ostin Avenen tuotteita Ranskasta (kävin silloin siellä usein) ja tilasin myös netin kautta , nyt en tiedä onko enää Suomeen toimittavaa ranskalaista verkkoapteekkia, koska sieltä saisi sen Fort voiteen 13 eurolla, maksaa Suomessa 27 e .

      Tässä nyt sori vähän sekavasti se mitä tiedän tällä hetkellä. Kaikkia en ole siis itse kokeillut, koska sain Avenellä aikoinaan ihon parempaan kuntoon ja olen sen jälkeen selvinnyt herkän ihon voiteilla, jotka eivät vie vararikkoon.

    • KMT

      Olen vuosien ajan käyttänyt Biothermin geelivoiteita ja seerumeita. Ihotyyppini on hieman rasvainen couperosa.

    • Aapuuaaaaniin

      Jos käyttää monia purkkeja ja ruuveja avenen ja favoran anti redness tuotteita eikä ne auta - silloin on parasta vaihtaa merkkiä!
      Kaikki tuotteet ei ole hyviä kaikille!
      Tuo acon dermalex on aivan hirveän hajuista ja aiheuttaa hirveää kutinaa ja pahentaa punoitusta herkällä iholla!

    • Kokeilukannattaa

      Ihan tavalliset LV tuotteetkin auttaa hoitamaan lievää couperosaa, ihan pahimpiin ongelmiin hakisin apua kosmetologilta tai lääkäriltä!
      Itse käytän LV:n yövoidetta ja päivällä LV:n uv suojakerroin päivävoidetta.
      Vesi voi olla monelle se ongelma ihonhoidossa näin talvella, eli putsaan puhdistusaineet pois vanulla kasvoilta joka kasteltu kasvovedessä!
      Välillä en pese tai pyyhi kasvoja aamuisin ollenkaan, laitan vain päivävoiteen kasvoille!

    • Entäs

      Entäs kun iho on vaan yli herkkä eikä varsinaisesta couperosasta ole tietoa?
      Ja kun voiteen pitäis olla todella hoitavaa, ihoni kun on todella kuivakin vielä?

      • ovipumppu

        Oletko kokeillut rasvahappoja sisäiseen käyttöön? Ne on ollut parasta mihin itse olen törmännyt. Minulla on ollut erittäin herkkä iho ja lisäksi atopiaa. Monen vuoden taistelun jälkeen muutin ajatus maailmaa yhden kosmetologin opastuksella. Kun ihminen saa ihonalaiset solukalvot kuntoon, niin se vahvistaa ihoa sekä ravitsee sisältä päin. Täten ihon kuivuminenkin rauhoittuu. Ei ole aina kovin hyvä asia tunkea ihoon kemikaaleja antamaan kosteutta. Tuo tyyli tukehduttaa ihon oman toimintameganismin. Eli parempi on yrittää saada oma iho taas toimimaan.


    • Quutamollako

      Tuttava myy nuskinin sitä puhdistuslaitetta, itse sain ihan täydellisen avun omalle iholle. Ei enään punoita yhtään. Voidekin täysin hajuton. Voin laittaa vaikka puh numeron jos haluat olla yhteydessä.

    • ovipumppu

      Itse olen monen mutkan kautta päätynyt hoitamaan ko. ongelmaa sisäisesti vahvoilla rasvahapoilla sekä luontaisella beetaglukaania sisältävällä voiteella. Tehoaa likipitäen ihmisestä toiseen. Rasvahapot voimistavat ihoa solukalvoa sekä sitovat kosteutta. Iho ei enää kuivu pakkasessakaan. Hellän pesun jälkeen toi luontainen voide päälle. Aikasemmin kokeilin kaikki mahdolliset kosmetiikat, joissa luki, että rauhoittaa tai tasapainottaa, ehkäisee punoitusta ym. Nykyään pärjään näillä muutamalla tuotteella, joiden kanssa pääsen halvemmalla ja lopputulos on hyvä. Iho on tasainen eikä ota itseensä ja kerää punoitusta. Tämä on hyvin varteenotettava vaihtoehto ongelma ihoille. Sen sijaan, että työntää kemikaaleja kasvonsa täyteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5750
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3637
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      221
      1836
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1752
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1202
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      278
      929
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe