Vasemmitolle demokratia on vaikea laji

Huuto.päällä.jatkuvasti

Pitäisi olla demokratiassa vasemmistolla enemmän kannatusta, jos haluaa vallanjaolle.
Ei demokratia niin toimi, että vähemmistö olisi päättämässä. SDP 16,5 % ja vasurit 7,1 %
kannatuksilla.
Haluta saa vaikka kuun taivaalta, mutta se ei haluun perustu.

Ei huutamalla voi demokratiaa voittaa, hallituksen ja yhteiskunnan vastaisilla iskulauseilla.

19

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pitää.osata

      Vasemmisto on niin ulkona arkiasioista, ja valtaan haluaisi noilla opeillaan.
      Sitten oli hallituksissa vasurit ja vihreät, huomasivat että ylitti osaamisensa, lähtivät pakoon.

      • Mistä.nyt.osaaminen

        Miksi he yhä haluaisi hallitukseen ?


    • valtavaihdettava

      Pakko niitä äänestää ,että monoa ketkusipilälle!

      • HrHeeh

        Äänestetään keskusta pieninpuolueeksi.


    • Aika.säälittävää

      Pankkomajuri käy yksinään "keskustelua" "vasemitosta", ymmärtämättä koko jutusta mitään, ja varsinkin kun häön on itse vasemmiston elätti yhteiskunnan varoilla elävä agitaattori.

      • Äläs.nyt.Jytilä

      • Pikkasen.alhainen

        Jytilän "äö"-
        Kai kansakoulun sait suoritettua ?


      • KansiksenUpseeri
        Pikkasen.alhainen kirjoitti:

        Jytilän "äö"-
        Kai kansakoulun sait suoritettua ?

        Kansakoulun opeilla palstapölhökin eteni "majuriksi" ja "insinööriksi" asti. Melkoinen saavutus.


      • sinänsä.kelpo.suoritus
        KansiksenUpseeri kirjoitti:

        Kansakoulun opeilla palstapölhökin eteni "majuriksi" ja "insinööriksi" asti. Melkoinen saavutus.

        Niin...


    • Vähintään puolet keskustan väestä on vasemmalle kallellaan. Loput on törmäyskurssilla itseään vastaan... outs, nyt puhkesi runosuoli, täytyy painua huussiin...

      • Mainostaja-

        Lirahtiko housuun ? kun jäi noin lyhyeksi runosuoli? En sanoisi noinkaan että vasemmalle kalleellan, vaan kallellaan itseen päin, keskustaan. Keskusta sikäli hyvä, kun kallistua voi kummaltakin suunnalta sinne. Ja mainoksia ei isommin tarvita vaaleja ajatellen, kun jo jokaisen isomman tienristeyksessä se asia hoidettu, oikein heijastavalla pohjalla vielä kissankokoisin kirjaimin.


      • Niin se toinen puoli ei ole pysynyt ajassa kiinni ja haikailee sosialistisen Punamulta politiikan perään.


    • hiekkalaatikko

      Sosialismi ilman puoluediktatuuria on ainut järjestelmä, missä demokratia ja tasa-arvo voisi toteutua.
      Mutta sille on esteenä iminen, tuo itsekäs, ahne ja vallanhaluinen.
      Yhdessäkään markkinatalousmaassa, kapitalismissa ei demokratia toimi ja tämäkin järjestelmä mikä mellä on on demokratian irvikuva. Niin se on samanlainen kuin Suomen itsenäisyys ?
      Me puhumme itsenäisestä Suomesta, mutta me olemme liian pieni ja tyhmä kansakunta olemaan itsenäinen.
      Meitä on hallinneet , mm. Ruotsi, Venäjä, Eu.
      Se, että äänestämme neljän vuoden välein ei tee ihannetta, meillä nykyhallitustakin ohjaa Suomen yrittäjät ja RKP:lläkin on enemmän valtaa kuin meidän hallituksella.
      Raha määrää, mitä yhteiskunta tekee.
      Mutta voihan sitä puhua demokratiasta vai olisiko Suomen kohdalla tenukratia.

      • Esimerkillinenkö

        Stalin näytti sosialismissä esimerkkiä, tapatti kansalaisiaan 20 miljoonaa ainakin.


      • TaistoGinivalo
        Esimerkillinenkö kirjoitti:

        Stalin näytti sosialismissä esimerkkiä, tapatti kansalaisiaan 20 miljoonaa ainakin.

        mutta tuossahan puhutaan demokraattisesta sosialismista, ilman puolediktatuuria


      • Johan nyt nauruun meinaat tappaa. Orwellin "Eläinten Vallankumous" on oikein osuva kuvaus "Pahan Valtakunnasta".
        Jos jossain on valtaa jaossa niin joku ottaa sen. Luonnonlaki.


      • Hitlerkin.oli.sosialisti

        Onko edes sellaista ?
        Aina joku Stalin tulee ja vie vallan, sosialismi juuri sitä.
        kts vaikka nyt Riku Aallon palkanrotus 8200 € lisää kuukaudessa.
        Onko tuollainen enään edes normaalia, suunnalta jossa sosiialimia ihastellaan.


    • KadotukseenTuomitut

      Sipilistit eli Juha-Lesta Sipilän omilla aivoillaan ajattelemaan kykenemättömät lakeijat ovat säälittävää porukkaa:

      Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan ja vähäosaisia kyykyttävän lestan lakeijoineen päästä Jumalan valtakuntaan.

    • Tyylillä-

      Aloitustekstissä puuttui S ja Jytilä siitä ilahtui kovin!
      ... outs, nyt puhkesi runosuoli, täytyy painua huussiin...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe