Joulu on 4 päivän päästä. Sitten joutuu sukulaisten luokse syömään lanttulaatikkoa ja kinkkua. Se on aina yhtä ahdistavaa kun ne sitten utelee miten elämässä menee, onko naista kainalossa ja kaikkea typeriä kysymyksiä. No voi ottaa etukäteen pari kaljaa niin kestää sen kuulustelun sitten.
Jutellaan joulusta
22
<50
Vastaukset
Älä ressaa, sukulaisille selität olevasi mgtow niin kyllä ne kysmykset jossain vaiheessa loppuu.
- AsianVierestä
Kysymys, miksi menet sukulaisten luo syömään? Itse en sitä ole koskaan tehnyt. Muutin pois kotoa 15 vuotiaana ja jouluruokaa olen syönyt sen jälkeen vain omien vanhempien, sen hetken naiseni vanhempien luona tai omassa kodissa. Usein on myös käynyt ettei jouluruokaa ole ollut tarjolla koska joulu ei kuulu jokaiseen kulttuuriin maailmassa.
Naista ei kannata ottaa kainaloonsa jos se ei tunnu oikealta. Elämä menee eteenpäin ja voi tulla se aika jolloin kohtaat sen oikean ja haluat hänet kainaloosi vaikka läpi harmaan kiven. Turha miettiä sellaista mitä ei ole. - Kaisanoasaa
Paha suku ei ätmiä kutsu joulupöytään onneksi.
- ahdistaa
Yule on muinainen Germaanien juhla jota vietettiin talvipäivänseisauksen aikaan. Siihen sekoitettiin Roomalaisten Saturnalia -juhlan aineksia ja vähän kristillistäkin kuvastoa. Sekaan heitettiin Suomalaiskansallisia tonttuja Coca Cola -pukin apulaisiksi. On siinä sellainen soppa että vaikea sanoa miltä se edes maistuu.
Minulla joulu on nyt, sillä parhaimmillaan olen menossa joulunviettoon Helsingin junassa. Koen sen saturnaalijuhlaksi, jossa on kristillisiä aineksia.
- Kiltti-Ja-Kunnollinen
https://www.iltalehti.fi/pinnalla/a/5f51aa87-bb7a-4e16-90f7-03d8dd08b7a1?fbclid=IwAR2aOh2vaThE0CRMWUOiBxG2bqMe79p4Nk-zUvCTS70RUdvefMyz6e2W7i8
Naisten kannattaa mennä vaikka hotelliin yksin jouluksi. Muuten jännämiehenne vetää teitä turpaan. - exLudvig
Yulena menen tyttärieni kanssa valmiiseen joulupöytään siskoni luokse, ei tarvitse tehdä itse mitään jouluruokia. Aikast luxusta, varsinkin kun siskoni miehineen panostavat joulupöytään.
Porsasta, poroa, lammasta, kalkkunaa, siikaa, lohta, silliä, mätejä, äyriäisiä lisukkeet päälle...kaikkea ihan järkyttävät määrät.- älä-silti-kilahda
Mukavaa, että ottavat onnettoman eronneen kaupparatsu-velipojan mukaansa jouluun. Toivottavasti et juo glogiä liikaa ja ala mesoamaan, että kaikki ovat trolleja suvussasi. Kannattaa ainakin odottaa lahjojen jakoon asti ja kun olette jo syöneet.
- ties-mitä-syytteitä
Ja varo sitä perseen vilauttelua perhepiirissä. Nykyään tulee niin helposti sanomista näistä.
- exLudvig
TimoSimilä kirjoitti:
Toki mäti on sammen mätiä Volgasta?
Siian mätiä Inarin järveltä, mutta menee paremman puutteessa.
- exLudvig
älä-silti-kilahda kirjoitti:
Mukavaa, että ottavat onnettoman eronneen kaupparatsu-velipojan mukaansa jouluun. Toivottavasti et juo glogiä liikaa ja ala mesoamaan, että kaikki ovat trolleja suvussasi. Kannattaa ainakin odottaa lahjojen jakoon asti ja kun olette jo syöneet.
Ei tule juotua kun ollaan autolla liikkeellä ja vien tytöt vielä aattoiltana äidilleen.
- Exjoulufani
Omg. Olisin vaan tyytyväinen meillä Joulu jää väliin ku ei oo rahaa moiseen.
.. "Tairan" Yrittää viettää MahdolliSuuksien mukaan MahdolliSimman EnVietäJouluaJoulua.. ;D
Tuo oli niin paras.
- trollli
Mä olin tyrkkäämässä kinkkurullat uuniin paistumaan 120°c asteeseen. Keittiöhenkilökunta hoitaa loput kinkkurullien kohtalosta, kun tulevat töihin aamulla, ovat lihat jo muhineet uunissa muutaman tunnin. (ovat luuttomia, niin on helpompi niitä leikata valmiiksi siivuja tarjolle ...ruokailuun )
Niin , huomenta niille jotka ovat jo hereillä tähän aikaan! Mä lähden takaisin kotiin nukkumaan... toinen yököistä käy aina välillä keittiös vilkaisemassa ettei mitään hämminkiä täällä ole, ihan vaan varmuuden vuoksi, kun uuni kerta on toiminnossa... sitä ei jätetä vartioimatta! - Puhutaanmuuta
Hyvinhän sulla meneee.
Mun sukulaiset tietää etten koskaan ketään kainalooni löydä niin he eivät enää edes huomauta asiasta
https://youtu.be/PKniZRNIacU - AsianVierestä
Joulu ei näin vanhempana tunnu ihan samalta mitä polvenkorkuisena. Muista miten joulu oli yltäkylläisyyden aikaa. Vanhemmat panostivat aivan älyttömästi jouluun. Talon tuli olla koristeltu ja se joulukuusi koristeltiin yhdessä aina aattona aamupäivällä. Joululaulut soivat ja kynttilät tekivät joulun ajasta tunnelmallisen. Samalla varmaan säästyi sähköä kun viikon päivät oltiin lähes kynttilänvalossa joulukuusen valoja ja kynttelikköjä lukuun ottamatta. Joulupukin odotus toi oman jännityksensä, pukki oli aika fiksu kun toi aina mitä olin toivonutkin. Se oli varmaan joku ajatustenlukija:)
Ihmiset tottuvat jouluhässäkkään perinteiden kautta. Joulun tulisi olla rauhoittumisen, levon aikaa mutta se on mennyt kaupallisuuden kautta enemmän Disney jouluksi. Vanhemmat ottavat painetta lahjoista, joulusiivouksesta, yhteisestä ajasta.
Joulun odotusarvot ovat korkealla joka voi johtaa turhiin perheriitoihin. Joulu ei ole jokaisessa perheessä rauhan ja ilon aikaa. Hetki jolloin on aikaa olla yhdessä voi tuottaa tunteiden purkautumisia, arjessa ei ole aikaa yhdessäoloon ja joulun aika voi olla räjähdysherkkä.
Oma joulu menee nyt osin yksin mutta nautin siitä rauhasta jonka se tuo mukanaan. Pientä valmistelua ja siivousta. Kaupasta joulukala, kinkkurulla, laatikot, piirakat ja rosolli. Tykkään syödä lanttulaatikkoa vain jouluna, se menee karjalanpaistin kera. Kun tekee joulua vain itselleen ei tule paineita, saa tehdä juuri sellaisen joulun minkä itse haluaa kokea. Kuuset ja koristeet eivät kuulu jouluuni, ei jaksa siivota niitä neulasia. Toisaalta se aidon kuusen tuoksu olisi kyllä mukava juttu.
Lasten kanssa aika on hektistä ja väsyttävää mutta tuottaa kyllä hyvän olon kun saa tehdä lapset onnelliseksi.Sinkkujen on helpompaa luoda se oma joulurauha omaan kotiinsa, nauttikaa siitä, minä ainakin nautin.Olen samaa mieltä kanssasi. Siitä huolimatta että olen sinkku.. Eikun olen pahnan pohjimmainen eli eronnut.
Miksi eronnut ei ole sinkku?
Oletan itse, että he, ketkä ei seukkaa, ovat sinkkuja. Ilmeisesti näin ei ole.
Jolloinkin Viktoriaaniseen aikaan se sopi. Nykyään. Ei. Ajat muuttuvat, haluatte uskovaiset eli ette. Satuolentoihin saa toki mielestäni uskoa.
Nykyaikana emme tosin kaipaa isoa bubbaa joka tuhoaa koko maailmankaikkeuden, mikäli emme tätä purkkahirviötä palvo aisa ojossa.
- Kaisanoasaa
Ostin tänään kaks koppaa olutta. Siinäpä se ruman ätmin yksinäinen joulu menee
- Joulurauhaa
Mikä pakko sinun on sinne sukulaisiin jouluksi mennä ja kinkkua syödä toisenlaisesta kinkusta haaveillen? En ole minäkään sukulaisissa jouluani viettänyt 50 vuoteen eikä nykyiset sukulaiset edes noteeraa joulua kuten en minäkään. Perunoita ostin yhden per päivä, tänäänkin jo yhden aamulla söin. Teurasjätteistä tehtyjä "lihapullia" kylmiltään nyt nautin. Ja eilen keitettyä kahvia. Suunnilleen sama se on juhlaruoka joulunakin, lihapullat vain taitaa loppua sitä ennen, pitää Lidlistä hakea jotakin...
Ostin minä muutama vuosi sitten ihan Vanhanajan kinkkua, valmista. Ja hyvää se olikin! Joulun jälkeen ostan muutaman laatikon ja ainakin yhden panen pakastimeen. Kokemuksen mukaan (kun unohtui sinne) säilyy yli vuoden pakastettuna hyvänä. Säilyyhän marjatkin ainakin 10 vuotta, väri tosin haalistuu ja vitamiineista en mitään tiedä, mutta kaurapuuron jatkona menee täydestä.
Hyvää tai pahaa joulua vaan kaikille muillekin sinkuille! - Fakta.homma
Eipä jutella. Joulu tulla jollottaa, nuoruus mennä nuuputtaa, vanhuus tulla tuuputtaa, ja mihinkään niistä ei ole sanomista.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?741380Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,13937Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79872Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.89789Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51684- 53654
Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv45595Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs46594Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot134588Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.45547