Ne uhkaavan tuntuiset komeiksi titulerratut miehet, joita joku vaikkapa kadehtii ulkonäön tms. vuoksi ovatkin entisiä naisia?
https://youtu.be/VY9KxJSksI8
Miehestä saa heikommin naisellista naista, kun naisestaa helpommin maskuliinisen miehen vai mitä mieltä ootte? True or false?☺️
Video on esimerkkinä mimmosesta maskuliinisuudesta puhutaan trans miehissä...
Entäs jos?
107
51
Vastaukset
- mazyout
Ja mimmoisia daameja he olivat ennen kun heistä tuli miehiä...
https://youtu.be/thrAmsbOzmQ
Mäkin saattasin olla miehenä ihan hyvännäköinen...vähän lyhyt mutta miehekäs. 😃super-ytm kirjoitti:
Lyhyt kovis?
:-DEn usko, että olisin kovis sen enempää kun nytkään...tuskin kauhean lyhytkään jos olisin poikana syntynyt. Mun vanhemmat ei ole ihan lyhyitä, isä 183cm ja äiti on ollut 172 cm...
Toki ehkä toi kulttuuri olisi koittanut prässätä muakin, kuten monet miehet kokee sen tehneen. Varmaan olisin joltakin osin erilainen, epäilemättä. :D
Kuka tietää, kunhan spekuloin. Se on joskus kivaa. Kokeilla miettiä sisäistä miehisyyttään. :D
Tranformerina olisi se etu, että tietää mitä naisen elämä on...ja osaisi ehkä miehenä huomioida sitä sitten toisellatapaa.mazy kirjoitti:
En usko, että olisin kovis sen enempää kun nytkään...tuskin kauhean lyhytkään jos olisin poikana syntynyt. Mun vanhemmat ei ole ihan lyhyitä, isä 183cm ja äiti on ollut 172 cm...
Toki ehkä toi kulttuuri olisi koittanut prässätä muakin, kuten monet miehet kokee sen tehneen. Varmaan olisin joltakin osin erilainen, epäilemättä. :D
Kuka tietää, kunhan spekuloin. Se on joskus kivaa. Kokeilla miettiä sisäistä miehisyyttään. :D
Tranformerina olisi se etu, että tietää mitä naisen elämä on...ja osaisi ehkä miehenä huomioida sitä sitten toisellatapaa.Kuka mies on seksikkäästi vetoava = keneltä näyttäisit?
:-Psuper-ytm kirjoitti:
Kuka mies on seksikkäästi vetoava = keneltä näyttäisit?
:-PHmm, eihän tuota voi valkata jotakin miestä vaan keltä näyttäs. Mun geenithän siihen vaikuttasi mimmoselta näyttäsin miehenä, mutta geeniperimäni tietäen en kovinkaan pahalta. :D
Meidän suvussa on aika kivannäköisiä miehiä.
Transformerinakin, luulen että hormooneilla saisi aikamoiset lihakset ainakin aikaan..ne bruukaa nyt jo kasvaa vaikkei ole edes yritystä. Saati kun olis testoja ja yritystä.:D
Kädet olis kyllä transformerina hirmusen pienet, kun ne on näin naisenakin ihan lapsen kädet. :D
No onko sillä väliä kumpaa sukupuolta olet? Onko koskaan olo, että olisinpa syntynyt eri sukupuoleen ja jos niin minkä takia niin?
Mulle ei juuri ole väliä, että olen syntynyt tytöksi/naiseksi, ei haittaisi olla syntynyt pojaksi/mieheksikään. En juurikaan mieti itseänikään sukupuolena, kuin tilanteissa joissa sitä odotetaan tai vaaditaan...
Mä oon vaan mä, joka satun olemaan nainen. Mites muut? Oisko kauheeta olla toista sukupuolta? Miten paljon sukupuoli ohjailee käytöstänne?- syrjintää
Sukupuoli on mulle merkityksetöntä, mutta uimahalleissa sukupuolestani tehdään numeroa kun menen naisten puolelle. Merkillistä...
syrjintää kirjoitti:
Sukupuoli on mulle merkityksetöntä, mutta uimahalleissa sukupuolestani tehdään numeroa kun menen naisten puolelle. Merkillistä...
Heh, no toi on just siksi kun kaikille se ei ole yhdentevää...koska seksuaalisuus jne.🤣
Toi tilanne on justiinsa mitä tarkoitin tällä...En juurikaan mieti itseänikään sukupuolena, kuin tilanteissa joissa sitä odotetaan tai vaaditaan...
Vaikka henk.koht alastomien muesten näkeminen ei liikuttas mitenkään, ainoo huolestumisen aihe olis ettei ne miehet vaan sekoa alastomista naisista...ei siis omat motiivit aiheuta huolta, kun niitä ei ole. Vaan toisten...mazy kirjoitti:
Heh, no toi on just siksi kun kaikille se ei ole yhdentevää...koska seksuaalisuus jne.🤣
Toi tilanne on justiinsa mitä tarkoitin tällä...En juurikaan mieti itseänikään sukupuolena, kuin tilanteissa joissa sitä odotetaan tai vaaditaan...
Vaikka henk.koht alastomien muesten näkeminen ei liikuttas mitenkään, ainoo huolestumisen aihe olis ettei ne miehet vaan sekoa alastomista naisista...ei siis omat motiivit aiheuta huolta, kun niitä ei ole. Vaan toisten...Ei siis haittais alastomat miehet samassa pukuhuoneessa, jos kaikki osaisi suhtautua yhtä passiivisesti ja neutraalisti toisiinsa ko vaikka minä, mitä tulee alastomuuteen. 🤣
Tää on varmaan se juttu? Hämminkiä kun joku keikkus kalu pystyssä tms. epämukavaa tilanteessa jota sitä ei kaivata tai odoteta.- ihmettelevä
mazy kirjoitti:
Ei siis haittais alastomat miehet samassa pukuhuoneessa, jos kaikki osaisi suhtautua yhtä passiivisesti ja neutraalisti toisiinsa ko vaikka minä, mitä tulee alastomuuteen. 🤣
Tää on varmaan se juttu? Hämminkiä kun joku keikkus kalu pystyssä tms. epämukavaa tilanteessa jota sitä ei kaivata tai odoteta.Miksi se kalu nyt aiheuttaisi mitään hämminkiä ihmiselle jolle ei ole sukupuolia?
ihmettelevä kirjoitti:
Miksi se kalu nyt aiheuttaisi mitään hämminkiä ihmiselle jolle ei ole sukupuolia?
Ota huomioon, että kaikki ei ole sukupuoli neutraaleja eikä seksuaalisesti varsinkaan. :)
mazy kirjoitti:
Ota huomioon, että kaikki ei ole sukupuoli neutraaleja eikä seksuaalisesti varsinkaan. :)
En siis puhunut itsestäni, kun puhuin hämmingistä ja epämukavasta. Tokihan se olisi epämukavaa, jos joku alkaisi lähennellä tms. kun itelle on ihan yks hailee jonkun kekkuloiminen alasti tai silleen. Lähinnä ne motiivit just, eikä se sukupuoli ja alastomuus.
Luulen, että aika moni kuitenkin kokisi kiusalliseksi miehet ja naiset sekapukkareissa?- ihan.sama.sitten
mazy kirjoitti:
En siis puhunut itsestäni, kun puhuin hämmingistä ja epämukavasta. Tokihan se olisi epämukavaa, jos joku alkaisi lähennellä tms. kun itelle on ihan yks hailee jonkun kekkuloiminen alasti tai silleen. Lähinnä ne motiivit just, eikä se sukupuoli ja alastomuus.
Luulen, että aika moni kuitenkin kokisi kiusalliseksi miehet ja naiset sekapukkareissa?Kaipa se sukupuoli on sitten naisille iso juttu, itse en kuites koe miehenä asiaa noin.
ihan.sama.sitten kirjoitti:
Kaipa se sukupuoli on sitten naisille iso juttu, itse en kuites koe miehenä asiaa noin.
On se miehillekin, homokammoja ei olisi jos olisi ihan sama. :)
mazy kirjoitti:
Luulen, että aika moni kuitenkin kokisi kiusalliseksi miehet ja naiset sekapukkareissa?Ja eiköhän joku äijä alkais pian kuvaamaan..
mazy kirjoitti:
On se miehillekin, homokammoja ei olisi jos olisi ihan sama. :)
Eikä lähentelyjä yhteissaunoissa.
Wwuwuw kirjoitti:
Ja eiköhän joku äijä alkais pian kuvaamaan..
Varmaan joku kuvaisi omaksi ja muidenkin iloksi ja julkaisisi netissä. :)
Wwuwuw kirjoitti:
Ja eiköhän joku äijä alkais pian kuvaamaan..
Varmaan joku kuvaisi omaksi ja muidenkin iloksi ja julkaisisi netissä. :)
- NainenRuudunTakaa
Kyllähän se sukupuoli paljon ohjailee - ja usein silloin kun on sellainen tunne, että eipä sillä sukupuolella ole väliä, kun silloin on oikeasti vaan sisäistänyt sen sukupuoliroolin niin hyvin, että ei törmää siihen.
Uskon, että mulla olis miehenä sosiaalisesti helpompaa (miehiä kuunnellaan ja uskotaan paremmin, tän transmiehet tietää omasta kokemuksesta kun on vertailukohtaa), mutta ehkä itseni kanssa vaikeampaa. Naisena kun suomessa voi olla aika äijä, eikä sitä machoa puolta katsota niin pahalla (riippuu ympäristöstä toki), mutta miehen feminiinimpi puoli on yhä isompi tabu. Eli miehenä olisin nuoresta asti oppinut, että en saa olla sellainen kuin olen ( oletan että olisin miehenäkin yhdistelmä machoutta ja herkkyyttä kuten nytkin), vaan toinen puoli pitää peittää ja olisin paljon pahemmin solmussa itseni kanssa.
Oikeanlaisen viiteryhmän löytäminen olisi vaikeaa, koska olisin liian macho tiedostavien feministimiesten porukoihin, mutta liian herkkä äijäseuraan. Valitsisin varmaan sen äijäseuran ja sitten olisin kahta hirveämpää äijää, kun yrittäisin painaa omaakin herkempää puoltani alaspäin. NainenRuudunTakaa kirjoitti:
Kyllähän se sukupuoli paljon ohjailee - ja usein silloin kun on sellainen tunne, että eipä sillä sukupuolella ole väliä, kun silloin on oikeasti vaan sisäistänyt sen sukupuoliroolin niin hyvin, että ei törmää siihen.
Uskon, että mulla olis miehenä sosiaalisesti helpompaa (miehiä kuunnellaan ja uskotaan paremmin, tän transmiehet tietää omasta kokemuksesta kun on vertailukohtaa), mutta ehkä itseni kanssa vaikeampaa. Naisena kun suomessa voi olla aika äijä, eikä sitä machoa puolta katsota niin pahalla (riippuu ympäristöstä toki), mutta miehen feminiinimpi puoli on yhä isompi tabu. Eli miehenä olisin nuoresta asti oppinut, että en saa olla sellainen kuin olen ( oletan että olisin miehenäkin yhdistelmä machoutta ja herkkyyttä kuten nytkin), vaan toinen puoli pitää peittää ja olisin paljon pahemmin solmussa itseni kanssa.
Oikeanlaisen viiteryhmän löytäminen olisi vaikeaa, koska olisin liian macho tiedostavien feministimiesten porukoihin, mutta liian herkkä äijäseuraan. Valitsisin varmaan sen äijäseuran ja sitten olisin kahta hirveämpää äijää, kun yrittäisin painaa omaakin herkempää puoltani alaspäin.Sulla on mielenkiintoista tekstiä, todellakin. Pitääkin miettiä tuota sukupuoliroolia tuon ajatuksen kautta, kun en tosiaan ajattele naiseuttani ennen kun joku nostaa sen esiin. Tulee puheissa esiin tai pitää ottaa huomioon juuri vaikka töissä.
Musta taas joskus tuntuu, että olis helpompaa olla mies. Mä viihdyn paremmin miesten seurassa mm. työ ja tuttavaporukoissa, mulla on enemmän juteltavaa niiden kanssa kun naisten kanssa yleensä.
Miesten kanssa olo on luontevampi, kun naisten kanssa vähän väkinäinen usein...en tiiä miksi.Siis lapsesta saakka..mietin, että oisko sillä jotakin syytä että oon viettänyt paljon aikaani isäni seurassa mm. työpaikoillaan...miesvaltaisella alalla, kaveriensa luona käydessä, leikin lapsena poikien kanssa jopa enemmän kun tyttöjen...oon kiinnostunut enemmän tekniikasta kun vaikka leipomisesta, muodista tms. Puhun mielummin autoista, kun meikeistä tai vaatteista...jne..
- NainenRuudunTakaa
mazy kirjoitti:
Sulla on mielenkiintoista tekstiä, todellakin. Pitääkin miettiä tuota sukupuoliroolia tuon ajatuksen kautta, kun en tosiaan ajattele naiseuttani ennen kun joku nostaa sen esiin. Tulee puheissa esiin tai pitää ottaa huomioon juuri vaikka töissä.
Musta taas joskus tuntuu, että olis helpompaa olla mies. Mä viihdyn paremmin miesten seurassa mm. työ ja tuttavaporukoissa, mulla on enemmän juteltavaa niiden kanssa kun naisten kanssa yleensä.
Miesten kanssa olo on luontevampi, kun naisten kanssa vähän väkinäinen usein...en tiiä miksi.Mä oon lapseton sinkkunainen ja suurin osa kavereistani ja varsinkin lähimmistä ystävistäni on samanlaisia. Kaveripiiriin kuuluu myös paljon sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöihin kuuluvia ihmisiä. Jos mut heitettäisiin jonnekin perheellisten heteronaisten porukkaan, jossa lapset, miehet ja tietynlaisen ulkönäön tavoittelu on iso juttu, niin olisin aika pihalla. Mutta erottava tekijä ei silloin ole sukupuoli, vaan miten me siinä sukupuolessa eletään. Ja sitten voi olla muitakin erottavia tekijöitä, esim. asema työmarkkinoilla tai asumistilanne.
Mä puhun ennemmin polkupyöristä kuin autoista. Meikeistä en puhu koska en käytä, mut vaatteista kyllä jaksan juttua - näkökulmasta riippuen.
Miesten seurassa jaksan koko ajan vähemmän sellaista pätemistä ja nokittelua. Nörttijuttuja on kiva jakaa, mutta sellaista tietämisellä machoilua en vaan jaksa. Mua kiinnostaa enemmän ihmisten erilaiset tulkinnat vaikka jostain leffasta kuin knoppitieto jostain pääosan esittäjästä.
Mullakin on aika jätkäkulttuuritausta, mutta musta naiset on nykyään kiinnostavampaa seuraa, kun naisseurassa ilmaistaan enemmän omia mielipiteitä ja kokemuksia ja annetaan tilaa myös toisille. Ollaan enemmän mun mielestä aidosti läsnä ja vuorovaikutuksessa. Mutta tässä ei ehkä oo taustalla vain se sukupuoli, vaan nimenomaan se ystävyys ja luottamus, mikä samanlaisista lähtökohdista tulee. NainenRuudunTakaa kirjoitti:
Mä oon lapseton sinkkunainen ja suurin osa kavereistani ja varsinkin lähimmistä ystävistäni on samanlaisia. Kaveripiiriin kuuluu myös paljon sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöihin kuuluvia ihmisiä. Jos mut heitettäisiin jonnekin perheellisten heteronaisten porukkaan, jossa lapset, miehet ja tietynlaisen ulkönäön tavoittelu on iso juttu, niin olisin aika pihalla. Mutta erottava tekijä ei silloin ole sukupuoli, vaan miten me siinä sukupuolessa eletään. Ja sitten voi olla muitakin erottavia tekijöitä, esim. asema työmarkkinoilla tai asumistilanne.
Mä puhun ennemmin polkupyöristä kuin autoista. Meikeistä en puhu koska en käytä, mut vaatteista kyllä jaksan juttua - näkökulmasta riippuen.
Miesten seurassa jaksan koko ajan vähemmän sellaista pätemistä ja nokittelua. Nörttijuttuja on kiva jakaa, mutta sellaista tietämisellä machoilua en vaan jaksa. Mua kiinnostaa enemmän ihmisten erilaiset tulkinnat vaikka jostain leffasta kuin knoppitieto jostain pääosan esittäjästä.
Mullakin on aika jätkäkulttuuritausta, mutta musta naiset on nykyään kiinnostavampaa seuraa, kun naisseurassa ilmaistaan enemmän omia mielipiteitä ja kokemuksia ja annetaan tilaa myös toisille. Ollaan enemmän mun mielestä aidosti läsnä ja vuorovaikutuksessa. Mutta tässä ei ehkä oo taustalla vain se sukupuoli, vaan nimenomaan se ystävyys ja luottamus, mikä samanlaisista lähtökohdista tulee.No tuo se varmaan onkin se juttu. Nyt kun kirjoitit, tämä "Mutta erottava tekijä ei silloin ole sukupuoli, vaan miten me siinä sukupuolessa eletään."
Mullakin on lapsia, mutta en kumminkaan jaksa kauheesti muiden äitien kanssa niistä jauhaa. Tokihan joskus koska omissa lapsissa vaan kaikki on niin tärkeää. Mutta tyypillistä mammakerholaista minusta ei koskaan tule. Eikä tyypillistä naista tai äitiäkään. kaikki naisellisiksi väännetyt jutut eivät vaan istu pirtaan.
Mulla on ollut ilo tavata ja olla miesten seurassa, jotka puhuu avoimesti myös tunnemaailman asioista. Ja se keuliminen on jäänyt vähemmälle, puhutaankin jo keski-ikäisistä miehistä, joilla ehkä on jo semmonen keuliminen väistynyt ja tullut enemmän järkeä ja näköalaa juttuihin. :)
Välillä ottaa päähän täälläkin jutut, kun joku kirjottaa miehistä että ne on sitä tätä ja tota, eikä miestä nähdä ollenkaan ajattelevana tai tuntevana ja tunteellisena olentona. Vain kaikkina sovinistisina juttuina...kyllä miehetkin osaa ja pystyy olemaan läsnä. Miehissäkin on semmosta herkkyyttä ja sisäistä kauneutta, että sitä mykistyy kun sen näkee ja kuulee...
Mä helposti käyn myös puolustelemaan miehiä siksi, kun olen miesten kanssa ollut aika paljon ja nähnyt sen "maskuliinisen kuorenkin" sisään... :)
Ei me naiset ja miehet niin erilaisia oikeesti olla, me vaan tuodaan asioita vähän erilailla esiin ja julki. Sattuneista syistä...moni asia on opittua.
Nojoo, kyllä mäkin naisten kanssa tuun toimeen ja juttuun, mutta enemmänkin just sellasten jotka on vähän " sukupuolettomia" tai ei niin hirmu feminiinisiä...kanamaiset ja semmoset pissismäiset naiset saa karvat nousee pystyyn. :D
Erilaisiahan me kaikki ollaa, mikä on mukavaa. Mielenkiintoista.
Sulla on tässä monta ajatusta herättävää pointtia.NainenRuudunTakaa kirjoitti:
Oikeanlaisen viiteryhmän löytäminen olisi vaikeaa, koska olisin liian macho tiedostavien feministimiesten porukoihin, mutta liian herkkä äijäseuraan. Valitsisin varmaan sen äijäseuran ja sitten olisin kahta hirveämpää äijää, kun yrittäisin painaa omaakin herkempää puoltani alaspäin... Noh.. Ok.. Pakko Myöntää, että olet Selvästi Ainakin Joissain Asioissa MoniaMonia Siskojasi "fiksumpi".. ;P
.. Ratkaisut jne. tietenkin Vaihtelee YksiLöittäin.. Mut.. Otit kyllä senkin huomioon, kun Pohdit asiaa niin, että millä tavalla se ehkä olisi vaikuttanut sinuun Itseesi.. Tuskin se olisi kuitenkaan ihan noin mennyt Sinunkaan kohdalla, mutta.. TodHyvää AnaLyysiä ja SaappaisiinHyppäämisKykyä silti.. Varsinkin kun ottaa huomioon sen, että olet Nainen.. Eipä kauhean Moni Mies(kään) olisi kyennyt edes tuohon.. ;P- Aamenjahalleluja
mazy kirjoitti:
No tuo se varmaan onkin se juttu. Nyt kun kirjoitit, tämä "Mutta erottava tekijä ei silloin ole sukupuoli, vaan miten me siinä sukupuolessa eletään."
Mullakin on lapsia, mutta en kumminkaan jaksa kauheesti muiden äitien kanssa niistä jauhaa. Tokihan joskus koska omissa lapsissa vaan kaikki on niin tärkeää. Mutta tyypillistä mammakerholaista minusta ei koskaan tule. Eikä tyypillistä naista tai äitiäkään. kaikki naisellisiksi väännetyt jutut eivät vaan istu pirtaan.
Mulla on ollut ilo tavata ja olla miesten seurassa, jotka puhuu avoimesti myös tunnemaailman asioista. Ja se keuliminen on jäänyt vähemmälle, puhutaankin jo keski-ikäisistä miehistä, joilla ehkä on jo semmonen keuliminen väistynyt ja tullut enemmän järkeä ja näköalaa juttuihin. :)
Välillä ottaa päähän täälläkin jutut, kun joku kirjottaa miehistä että ne on sitä tätä ja tota, eikä miestä nähdä ollenkaan ajattelevana tai tuntevana ja tunteellisena olentona. Vain kaikkina sovinistisina juttuina...kyllä miehetkin osaa ja pystyy olemaan läsnä. Miehissäkin on semmosta herkkyyttä ja sisäistä kauneutta, että sitä mykistyy kun sen näkee ja kuulee...
Mä helposti käyn myös puolustelemaan miehiä siksi, kun olen miesten kanssa ollut aika paljon ja nähnyt sen "maskuliinisen kuorenkin" sisään... :)
Ei me naiset ja miehet niin erilaisia oikeesti olla, me vaan tuodaan asioita vähän erilailla esiin ja julki. Sattuneista syistä...moni asia on opittua.
Nojoo, kyllä mäkin naisten kanssa tuun toimeen ja juttuun, mutta enemmänkin just sellasten jotka on vähän " sukupuolettomia" tai ei niin hirmu feminiinisiä...kanamaiset ja semmoset pissismäiset naiset saa karvat nousee pystyyn. :D
Erilaisiahan me kaikki ollaa, mikä on mukavaa. Mielenkiintoista.
Sulla on tässä monta ajatusta herättävää pointtia.Huhhuh Macy! Sä kyllä mietit ja tunnet elämää! Huikeaa luettavaa nää sun aatokset! Olisipa kaltaisisia ihmisiä enemmän.
Aamenjahalleluja kirjoitti:
Huhhuh Macy! Sä kyllä mietit ja tunnet elämää! Huikeaa luettavaa nää sun aatokset! Olisipa kaltaisisia ihmisiä enemmän.
Onks palstasta tullut ikäänko päiväkirja mulle?😃
Täältä saa kivasti vastauksia ja funtsittavaa...ei käy aika pitkäksi kun kelailee elämää.- Öllötänkoipiyläällä
mazy kirjoitti:
Onks palstasta tullut ikäänko päiväkirja mulle?😃
Täältä saa kivasti vastauksia ja funtsittavaa...ei käy aika pitkäksi kun kelailee elämää.No mukava joskus miettiä kaikkea, mitä muut on aloittaneet ja versoneet jonnekin., tästäkin aiheesta saa niin monta näkökulmaa...
Minusta sun ja nrt;een juttujen perusteella nousi mielenkiintoinen pulma... tai miksikä sitä sanoisi? Kulttuurillinen dilemma? Että naista ei oteta vakavasti, olipa hän millainen hyväänsä, jopa naiset itse syyllistyvät siihen ja miehessä taas nähdään stereotyyppinen maskuliinisuus ainoana vakavasti otettavana piirteenä, eniten miesten itsensä kesken, mutta myös naisten näkökulmasta.
Tuo vielä kiinnostaa, että sellainen seksuaalisuus vaikuttaa tämän stereotyyppisen mieskuvan läpi voimakkaasti. Minun on vaikea enää käsittää, että mies ei voisi keskustella seksuaalineutraalisti naisen kanssa, vaan aina siinä on jokin lataus välillä... Nrt on jokseenkin poikkeuksellinen naiskirjoittaja sinkuista, että häneen ei vaikuta tuo jännite niin. Ja tuleeko se jännite sitten minusta, vai onko se toisen omaa oletusta? Joskus tätä tuuminkin ääneen täällä. Se taisi vaan mennä sinkkunaisilla ihon alle.
Päiväkirjahan tää vois tosiaan olla. Kyllä jos jaksaisi näitä omia tuumailujaan lukea tuolta historiasta kaapista disseen, vois olla itsekin huuli pyöreänä. 😝 Öllötänkoipiyläällä kirjoitti:
No mukava joskus miettiä kaikkea, mitä muut on aloittaneet ja versoneet jonnekin., tästäkin aiheesta saa niin monta näkökulmaa...
Minusta sun ja nrt;een juttujen perusteella nousi mielenkiintoinen pulma... tai miksikä sitä sanoisi? Kulttuurillinen dilemma? Että naista ei oteta vakavasti, olipa hän millainen hyväänsä, jopa naiset itse syyllistyvät siihen ja miehessä taas nähdään stereotyyppinen maskuliinisuus ainoana vakavasti otettavana piirteenä, eniten miesten itsensä kesken, mutta myös naisten näkökulmasta.
Tuo vielä kiinnostaa, että sellainen seksuaalisuus vaikuttaa tämän stereotyyppisen mieskuvan läpi voimakkaasti. Minun on vaikea enää käsittää, että mies ei voisi keskustella seksuaalineutraalisti naisen kanssa, vaan aina siinä on jokin lataus välillä... Nrt on jokseenkin poikkeuksellinen naiskirjoittaja sinkuista, että häneen ei vaikuta tuo jännite niin. Ja tuleeko se jännite sitten minusta, vai onko se toisen omaa oletusta? Joskus tätä tuuminkin ääneen täällä. Se taisi vaan mennä sinkkunaisilla ihon alle.
Päiväkirjahan tää vois tosiaan olla. Kyllä jos jaksaisi näitä omia tuumailujaan lukea tuolta historiasta kaapista disseen, vois olla itsekin huuli pyöreänä. 😝Maskuliinisuudesta kyllä pakko sanoa, että välillä nauran vatsa kippurassa jonkun maskuliinisuudelle.
Rinta rottingilka kuin gorilla ja ökälämökälä...ei sitä niin vakavasti osaa aina ottaa. 🤣
Jos mies tavallaan ampuu yli maskuliinisuudella, se kääntyy vitsiksi. Ei voi kun nauraa, siis stereotyyppiselle kukkopoika menttaliteetille.
Hmm, en minäkään tunne mitään latauksia useammankaan miehen kanssa enkä mitään värinää missään. Ihan ihmisenä vaan miettimättä miehen sukupuolta mitenkään oleellisena asiana.
Hölötän kaikkien kanssa pääosin persoonan mukaan.☺️
Tarttee mennä siivoamaan...palataan asiaan!!!😃
- wanhaämmä
Olipas upeita kuvia. Noikin voi viedä meidän naiset :D
Niinpä! Siksi onkin hyvä välillä pysähtyä ja yksi syy miksi tämmösen aloituksen tein. Niin onko miehet ja naiset nyt kumminkaan loppuviimeksi nii erilaisia? No ei minusta ole.
Hormooneista kaikki on vaan kiinni. :D
Joku voi olla täysin miehinen mies, vaikka on ollut nainen tai naisellinen nainen vaikka on ollut mies. Ihmiset minusta liikaa tuijottaa kehoon ja sen ominaisuuksiin. Määrittelee asioita sukupuolen mukaan. :)
Mä sanon likoillenikin aina, että ole se ihminen joksika ittes tunnet. Ja ettei ala vähättelemään itseään/muita ihmisiä ainakaan sukupuolen vuoksi. Moniin asioihin ei vaikuta sukupuoli mitenkää, vain oma tahto ja motivaatio on periaatteessa rajoina siihen mitä voi tehdä ja saavuttaa.
Toki tietyt edellytykset tarvii täyttyä...- wanhaämmä
mazy kirjoitti:
Niinpä! Siksi onkin hyvä välillä pysähtyä ja yksi syy miksi tämmösen aloituksen tein. Niin onko miehet ja naiset nyt kumminkaan loppuviimeksi nii erilaisia? No ei minusta ole.
Joku voi olla täysin miehinen mies, vaikka on ollut nainen tai naisellinen nainen vaikka on ollut mies. Ihmiset minusta liikaa tuijottaa kehoon ja sen ominaisuuksiin. Määrittelee asioita sukupuolen mukaan. :)
Mä sanon likoillenikin aina, että ole se ihminen joksika ittes tunnet. Ja ettei ala vähättelemään itseään/muita ihmisiä ainakaan sukupuolen vuoksi. Moniin asioihin ei vaikuta sukupuoli mitenkää, vain oma tahto ja motivaatio on periaatteessa rajoina siihen mitä voi tehdä ja saavuttaa.
Toki tietyt edellytykset tarvii täyttyä...Mun kouluaikanani oppilaat jaettiin vielä sukupuolen mukaan rätti- tai puukässään. Vaatimalla erikseen pääsi toki toisiin käsitöihin, mutta sitä ei kysytty erikseen. Nykyään ei enää ole tuollaista onneksi.
Lähinnä terveys ja fyysiset ominaisuudet rajoittavat joitain töitä, eikä sekään ole sukupuolisidonnaista. Joku voi olla heikompi kuin toinen, ja se heikompi voi olla mies ja vahvempi nainen. wanhaämmä kirjoitti:
Mun kouluaikanani oppilaat jaettiin vielä sukupuolen mukaan rätti- tai puukässään. Vaatimalla erikseen pääsi toki toisiin käsitöihin, mutta sitä ei kysytty erikseen. Nykyään ei enää ole tuollaista onneksi.
Lähinnä terveys ja fyysiset ominaisuudet rajoittavat joitain töitä, eikä sekään ole sukupuolisidonnaista. Joku voi olla heikompi kuin toinen, ja se heikompi voi olla mies ja vahvempi nainen.Mä muistan, että meiltä kysyttiin kumpaanko haluaa. Mäkin kävin muutaman viikon rättäkässässä, mutta vaihdon puukässään. Mun päänsärky meni niin mahottomaksi seuratessa neulaa ompelukoneessa, migreeni oli oitis selvä kun aloin tihrustamaan jotakin neulomista tai ompelua. :)
Kävin 3 luokalta saakka tekniset eli puu- ja metallikäsityöt aina peruskoulun loppuun asti. Ja tykkäsin. Sopi mulle paremmin myös käsitöiden puolesta, ei vain sen ettei tarvinut tihrustaa neulaa ja lankaa. :D
Oli mun suosikki aineita koulussa, käsityöt ja se ihana puukässäluokan puun tuoksu. Muistan se ikuisesti...ja vähän paahtunut puu. :)
Lähinnä joo juuri terveys ja fyysiset ominaisuudet. Aivan totta puhut. Sama pätee älykkyyteen.- Tottapuhelet
mazy kirjoitti:
Toki tietyt edellytykset tarvii täyttyä...Tietty voisi miettiä, että luonne joka me ollaan, voi käsittää monta stereotyyppisen maskuliinista tai feminiinistä piirrettä, jos yhteiskunta tai kulttuuri ei määrittelisi tuota niin tarkkaan miesten ja naisten välillä, olisi vaan ne ulkoiset killuttimet erona.
Tottapuhelet kirjoitti:
Tietty voisi miettiä, että luonne joka me ollaan, voi käsittää monta stereotyyppisen maskuliinista tai feminiinistä piirrettä, jos yhteiskunta tai kulttuuri ei määrittelisi tuota niin tarkkaan miesten ja naisten välillä, olisi vaan ne ulkoiset killuttimet erona.
Aivan, justiinsa toi luonne on se tärkeä tekijä. Minusta on kiva nähdä, ettei ihmiset nykyään kaikki ole niin kulttuurin ja sukupuoliroolien orjia. Ne on mitä ne on. Ne kuuntelee luonnettaan, eikä killuttimiaan. :)
On ihan vapauttavaa ajatella itseään ihmisenä, jolla on erilaisia ominaisuuksia ja taitoja. Eikä sukupuoli pysty vaikuttamaan kaikkeen rajoittavasti, eikä edes kulttuuri jos haluaa olla ehdoista vapaa. Eikä tarvi vertailla tai kilpailla oman eikä toisen sukupuolen kanssa paremmuudesta.
Tekee mistä tykkää ja elää luonteensa mukaan. Antaa muiden tehä samoin. :)- Keppikönkkääjä
mazy kirjoitti:
Aivan, justiinsa toi luonne on se tärkeä tekijä. Minusta on kiva nähdä, ettei ihmiset nykyään kaikki ole niin kulttuurin ja sukupuoliroolien orjia. Ne on mitä ne on. Ne kuuntelee luonnettaan, eikä killuttimiaan. :)
On ihan vapauttavaa ajatella itseään ihmisenä, jolla on erilaisia ominaisuuksia ja taitoja. Eikä sukupuoli pysty vaikuttamaan kaikkeen rajoittavasti, eikä edes kulttuuri jos haluaa olla ehdoista vapaa. Eikä tarvi vertailla tai kilpailla oman eikä toisen sukupuolen kanssa paremmuudesta.
Tekee mistä tykkää ja elää luonteensa mukaan. Antaa muiden tehä samoin. :)Joo. Mietin eilen kun tein kiireapulaisena karjalanpiirakoita 40-50 kpl, että mun ukkikin osallistu piirakkatalkoisiin. Voiteli niitä, vaikka oli maskuliinisuuden keulakuva. 😊
Siinä ”rypytin” piirakoita ”anoppivastineen” kanssa. Turistiin kaikkea ja homma toimi. Voi tälläinen jalkapuoli könkkäukkokin olla jossain avuksi. 😆 Keppikönkkääjä kirjoitti:
Joo. Mietin eilen kun tein kiireapulaisena karjalanpiirakoita 40-50 kpl, että mun ukkikin osallistu piirakkatalkoisiin. Voiteli niitä, vaikka oli maskuliinisuuden keulakuva. 😊
Siinä ”rypytin” piirakoita ”anoppivastineen” kanssa. Turistiin kaikkea ja homma toimi. Voi tälläinen jalkapuoli könkkäukkokin olla jossain avuksi. 😆Hehe, monet miehet on vallan taitavia kokkeja ja luovat mahtavaa ruokaa yms. mitä tiukasti toiset mieltää naisien yksinominaisuudeksi tai velvollisuudeksi.
Minunkin isä ompeli sohvanpäällisiä ja teki karvahattuja, paikkasi vaatteita yms. eikä päältäpäin koskaan arvaisi, että se mies on ompelukonetta nähnytkään. Räätälitkin on monet miehiä, ellei jopa melkein yksinomaan.
Hyvä vaan kun jokainen tekee sitä mitä osaa ja mistä tykkää, siitä se hyvä olo tulee. Eikä jonkun tiettyjen normien ja odotusten, sukupuolirajoitusten kyttäämisestä. :)wanhaämmä kirjoitti:
Mun kouluaikanani oppilaat jaettiin vielä sukupuolen mukaan rätti- tai puukässään. Vaatimalla erikseen pääsi toki toisiin käsitöihin, mutta sitä ei kysytty erikseen. Nykyään ei enää ole tuollaista onneksi.
Lähinnä terveys ja fyysiset ominaisuudet rajoittavat joitain töitä, eikä sekään ole sukupuolisidonnaista. Joku voi olla heikompi kuin toinen, ja se heikompi voi olla mies ja vahvempi nainen.Mites nuo käsityöt ja puutyöt nykyään menee?
- wanhaämmä
Wwuwuw kirjoitti:
Mites nuo käsityöt ja puutyöt nykyään menee?
Mä en ihan tarkkaan tiedä. Mulla on käsitys, että kaikille on kaikkea, ainakin tietty perusmäärä. Sitten valinnaisesti lisää... jos resurssit enää sallii. Kaikesta kun säästetään.
wanhaämmä kirjoitti:
Mä en ihan tarkkaan tiedä. Mulla on käsitys, että kaikille on kaikkea, ainakin tietty perusmäärä. Sitten valinnaisesti lisää... jos resurssit enää sallii. Kaikesta kun säästetään.
Meillä oli niin, että kolmannella luokalla, eli vuonna -80, oli kaikkien kokeiltava puoli vuotta kumpaakin ja sitten piti valita jompi kumpi. Yksikään pojista ei valinnut käsitöitä, mutta kaksi tyttöä valitsi puutyöt. Nuokin kaksi vaihtoivat yläasteella käsitöihin.
- wanhaämmä
Wwuwuw kirjoitti:
Meillä oli niin, että kolmannella luokalla, eli vuonna -80, oli kaikkien kokeiltava puoli vuotta kumpaakin ja sitten piti valita jompi kumpi. Yksikään pojista ei valinnut käsitöitä, mutta kaksi tyttöä valitsi puutyöt. Nuokin kaksi vaihtoivat yläasteella käsitöihin.
Saatan olla väärässäkin, etteikö olisi saanu valita. En muista enää, siitä on niiiiiin kauan :) Mutta sen muistan, että siihen aikaan oli vielä sukupuoliroolit aika selkeät. Helposti kuuli, ettei naiset noin tee... Vieläkin joskus harvoin joku tuota yrittää, lähinnä herättää huvitusta. :)
wanhaämmä kirjoitti:
Saatan olla väärässäkin, etteikö olisi saanu valita. En muista enää, siitä on niiiiiin kauan :) Mutta sen muistan, että siihen aikaan oli vielä sukupuoliroolit aika selkeät. Helposti kuuli, ettei naiset noin tee... Vieläkin joskus harvoin joku tuota yrittää, lähinnä herättää huvitusta. :)
Tosin yläasteelta muistan kuinka käsityöluokan edessä luki käsityöt/tytöt ja puutyöt/pojat. Miten niin pikkasen ohjailee..Konekirjoitustunnilla ei tainnut taas olla yhtään poikaa..
Nykyäänkin huomaa olevan sinisiä ja punaisia lapsia..
http://www.kajaani.fi/sites/default/files/styles/normal_custom_user_large_1x/public/images/hiekkalaatikkokuva_muokattu2.jpg?itok=swtHKuFX- wanhaämmä
Wwuwuw kirjoitti:
Tosin yläasteelta muistan kuinka käsityöluokan edessä luki käsityöt/tytöt ja puutyöt/pojat. Miten niin pikkasen ohjailee..Konekirjoitustunnilla ei tainnut taas olla yhtään poikaa..
Nykyäänkin huomaa olevan sinisiä ja punaisia lapsia..
http://www.kajaani.fi/sites/default/files/styles/normal_custom_user_large_1x/public/images/hiekkalaatikkokuva_muokattu2.jpg?itok=swtHKuFXOlisko vaatteet vieläkin noin tylsän värisiä, sinistä tai punaista. Jospa tuossa kuvassa on pojat punaisissa ja tytöt sinisissä.. hähää! :)
- Sitäsjosvaikka
En linkkiä katsonut, mutta minusta tuo toksinen maskuliinisuus kulttuurissamme vaikuttaa juurikin miesten käyttäytymiseen seksuaalisesti paljon. Se on kuin sanomaton laki ja raami, mihin mies ajetaan jo lapsesta pitäen. Ei vaan vanhemmat, vaan koko ympäröivä maailma. Naisella ei enää juri toksisuutta liity siihen, miten hän voi olla nainen. Paineet ovat lähinnä naisten keskinäisiä, kun miehillä tämä tulee ja koetaan juurikin niin, että naiset haluavat tälläisiä stereotyyppisen maskuliinisia miehiä.
Akkamaisuutta viljellään siis yli sukupuolirajojen. Ja sitten olen miettinyt, että sukupuolilla on eroa sellaisen luontaisen sukupuolivietin puolesta. ”Panettaninen” johtuu pitkälti urospuolisen siittiötuottotoiminnasta. Naaraspuolisella ei ole ihmisillä taas ”kiimaa” tietääkseni? Eli ei ole niin viettiä etsiä sitä kumppania...jos ei löydy sopivaa, niin ei sitten, mies masentuu, tai agressoituu.
Sukupuolilla on väliä, että ihan ei pysty siihen neutraaliuuteen tai sitten pitäisi ”napsasta” jotain jostain.Hyviä asioita otit esiin ja mietit.! Hyvä. :)
Tottakai ympäristö lähimmäisineen asettaa tiettyjä paineita ja odotuksia, niin on aina ollut ja aivan taatusti tulee aina olemaankin. Ristiaallokkoa tiedossa. :)
Fyysiset ominaisuudet pitkältikin juuri hormoonien vuoksi on tietynlaisia, mikä tietysti minua miellyttää naisena miehissä. Heidän ulkomuotonsa on miehinen, mutta kuten nähdään hormonilla sekin homma hoituu. :)
Se vastakkaisen sukupuolen vartalo vetoaa , jollakin taas oman sukupuolen vartalo. Jollakin sekä että...
Sikäli en usko, että sukupuoli olisi ongelma, vaan se miten siihen suhtautuu?
Vietit voi kuitenkin kohdistua vaikka esineeseen?
Kyllä naisellakin on kiimaa, se varmaan ilmenee herkimmin ovulaation aikaan. Jos sitä minkäänlaista kiimaa ei olisi olemassa, yhtään edes joskus tuskin nainen kaipaisikaan miestä ikinä mitenkään mihinkään. Että onhan se jonkinlainen kiima oltava olemassa, vetovoima...sisäinen vietti.
Mutta sen voimakkuus ja sen suuntautuminen ja mihin sen suuntaa on sitten jokaisella mitä on.
Neutraalius on lähinnä mielentila, sekin on asenne aika pitkälle. Miten suhtautuu ihmisisyyteen ja sukupuoliin, varmaan myös vetovoimalla on jokin osuus asiassa.
Periaatteessa ihmiset on samanlaisia ja silti niin erilaisia. Mikä ketäkin kiehtoo ja liikuttaa poikkeaa ehkä eniten?- Mielenkiintoistaon
mazy kirjoitti:
Hyviä asioita otit esiin ja mietit.! Hyvä. :)
Tottakai ympäristö lähimmäisineen asettaa tiettyjä paineita ja odotuksia, niin on aina ollut ja aivan taatusti tulee aina olemaankin. Ristiaallokkoa tiedossa. :)
Fyysiset ominaisuudet pitkältikin juuri hormoonien vuoksi on tietynlaisia, mikä tietysti minua miellyttää naisena miehissä. Heidän ulkomuotonsa on miehinen, mutta kuten nähdään hormonilla sekin homma hoituu. :)
Se vastakkaisen sukupuolen vartalo vetoaa , jollakin taas oman sukupuolen vartalo. Jollakin sekä että...
Sikäli en usko, että sukupuoli olisi ongelma, vaan se miten siihen suhtautuu?
Vietit voi kuitenkin kohdistua vaikka esineeseen?
Kyllä naisellakin on kiimaa, se varmaan ilmenee herkimmin ovulaation aikaan. Jos sitä minkäänlaista kiimaa ei olisi olemassa, yhtään edes joskus tuskin nainen kaipaisikaan miestä ikinä mitenkään mihinkään. Että onhan se jonkinlainen kiima oltava olemassa, vetovoima...sisäinen vietti.
Mutta sen voimakkuus ja sen suuntautuminen ja mihin sen suuntaa on sitten jokaisella mitä on.
Neutraalius on lähinnä mielentila, sekin on asenne aika pitkälle. Miten suhtautuu ihmisisyyteen ja sukupuoliin, varmaan myös vetovoimalla on jokin osuus asiassa.
Periaatteessa ihmiset on samanlaisia ja silti niin erilaisia. Mikä ketäkin kiehtoo ja liikuttaa poikkeaa ehkä eniten?Ymmärrän mitä ajat takaa kyllä. Tuota oon itsekin pohtinut.
Kyllähän tosiaan naisella on kiimakin ja toisilla sekin näyttää suurempaa osaa kuin toisilla. Sama miehissä.
Ehkä koko tässä ideassa kiintoisinta olisi olla itse kuskin paikalla tässä kropassa, ohjata mielikin sinne, missä täyttyy kaikki niin kropan, kuin koko sielun halut.
Joskus turistiin siitä demiseksuaalisuudesta, niin tälläinen ajatus lienee pohja sille? Itse oon ainakin nykyisen kumppanin kanssa uteliaita kurkkaamaan, mitä kaikkea toisistamme löydämme... kunhan tutustuu vaan lisää. 😊 Mielenkiintoistaon kirjoitti:
Ymmärrän mitä ajat takaa kyllä. Tuota oon itsekin pohtinut.
Kyllähän tosiaan naisella on kiimakin ja toisilla sekin näyttää suurempaa osaa kuin toisilla. Sama miehissä.
Ehkä koko tässä ideassa kiintoisinta olisi olla itse kuskin paikalla tässä kropassa, ohjata mielikin sinne, missä täyttyy kaikki niin kropan, kuin koko sielun halut.
Joskus turistiin siitä demiseksuaalisuudesta, niin tälläinen ajatus lienee pohja sille? Itse oon ainakin nykyisen kumppanin kanssa uteliaita kurkkaamaan, mitä kaikkea toisistamme löydämme... kunhan tutustuu vaan lisää. 😊Juu libido ja ylipääsnä seksuaalinen vietti ja viehtyminen saattaa vaihdellakin läpi ihmisen elämän. Kuten sekin mimmonen ihminen on kumppanina vaikuttaa joltakin osin, miten me ollaan ja käyttäydytään ja myös seksuaalisuuteemme. Jonkun kanssa jotkut jutut on helppoja jotkut vaikeita, seksi kiinnostaa ja seksi ei kiinnosta jne...
Se on harvoin ihan vakio mikään asia, kun vastassa on erilainen ihminen. Eri ihminen. Kumppani vaihtuu. Ja mitä itsekin kokemusten kautta oppii ja tunnistaa, senkin mukaan voi vaihdella eri osa-alueiden balanset... :)
Sehän se mukavaa onkin, kun on oman tomumajansa kanssa juttutuokiossa ja opettaa kädelle mitä mun pää tahtoo tai käsi opettaa mun aivoille, ettei tää luonnistu tällä kädellä. :D
On kivaa olla henkinen ja fyysinen minä...tutkia maailmaa ja itseä sisältä ja ulkoa. Havaita muissakin eroja ja yhtäläisyyksiä.
Siihin tuskin kyllästyy ikinä. :)
Juu, deminä varmaan on ainakin helpompaa hallita tuota seksuaalisuuttaan, niin ettei semmoisia kiusauksia niin tule. Ihan vain näkemällä alaston mies esimerkiksi, ellei siinä miehessä ole jotakin mikä vetoaa...
Eikä se tarvi olla ulkonäössä se vetoava juttukaan, harvoin pelkästään onkaan. Vaan siitä miehestä huokuu jotakin lunnetta, jotakin olemuksesta jonka sitoo miehen vartaloon ja ne yhdessä iskee tajuntaan. :)
Joku hymyki tai silmät...ne voi puskea omaan tajuntaan niin paljon asioita, tietotulvan. Ja tunnetulvaa...alastomuus ei ole edes mikään edellytys seksuaaliselle vetovoimalle. :D
Mukavaa tutkimusmatkaa teille. ;D- Kompisaar
mazy kirjoitti:
Juu libido ja ylipääsnä seksuaalinen vietti ja viehtyminen saattaa vaihdellakin läpi ihmisen elämän. Kuten sekin mimmonen ihminen on kumppanina vaikuttaa joltakin osin, miten me ollaan ja käyttäydytään ja myös seksuaalisuuteemme. Jonkun kanssa jotkut jutut on helppoja jotkut vaikeita, seksi kiinnostaa ja seksi ei kiinnosta jne...
Se on harvoin ihan vakio mikään asia, kun vastassa on erilainen ihminen. Eri ihminen. Kumppani vaihtuu. Ja mitä itsekin kokemusten kautta oppii ja tunnistaa, senkin mukaan voi vaihdella eri osa-alueiden balanset... :)
Sehän se mukavaa onkin, kun on oman tomumajansa kanssa juttutuokiossa ja opettaa kädelle mitä mun pää tahtoo tai käsi opettaa mun aivoille, ettei tää luonnistu tällä kädellä. :D
On kivaa olla henkinen ja fyysinen minä...tutkia maailmaa ja itseä sisältä ja ulkoa. Havaita muissakin eroja ja yhtäläisyyksiä.
Siihin tuskin kyllästyy ikinä. :)
Juu, deminä varmaan on ainakin helpompaa hallita tuota seksuaalisuuttaan, niin ettei semmoisia kiusauksia niin tule. Ihan vain näkemällä alaston mies esimerkiksi, ellei siinä miehessä ole jotakin mikä vetoaa...
Eikä se tarvi olla ulkonäössä se vetoava juttukaan, harvoin pelkästään onkaan. Vaan siitä miehestä huokuu jotakin lunnetta, jotakin olemuksesta jonka sitoo miehen vartaloon ja ne yhdessä iskee tajuntaan. :)
Joku hymyki tai silmät...ne voi puskea omaan tajuntaan niin paljon asioita, tietotulvan. Ja tunnetulvaa...alastomuus ei ole edes mikään edellytys seksuaaliselle vetovoimalle. :D
Mukavaa tutkimusmatkaa teille. ;DNo toi seksi ja seksuaalisuus on monelle niin tabu, että väliin on vaikea kuvitella itsekään tutustua omaan seksuaalisuuteen edes luotettavan kumppanin kanssa.
Pääosin minusta kuitenkin kaikki ongelmat elämssä ohjaantuu siihen, että oletetaan, ettei muut ymmärrä minua, vaikka suurin syy on, että minä en itse ymmärrä itseäni. Olipa ongelmat seksuaalisuudessa tai työympäristössä. Tuo käden ja mielen sotkeminen keskenään opettamassa toisiaan on hyvä esimerkki sulta.
Meneekö taas komppailuks? 😂 Kompisaar kirjoitti:
No toi seksi ja seksuaalisuus on monelle niin tabu, että väliin on vaikea kuvitella itsekään tutustua omaan seksuaalisuuteen edes luotettavan kumppanin kanssa.
Pääosin minusta kuitenkin kaikki ongelmat elämssä ohjaantuu siihen, että oletetaan, ettei muut ymmärrä minua, vaikka suurin syy on, että minä en itse ymmärrä itseäni. Olipa ongelmat seksuaalisuudessa tai työympäristössä. Tuo käden ja mielen sotkeminen keskenään opettamassa toisiaan on hyvä esimerkki sulta.
Meneekö taas komppailuks? 😂Sehän se kun sen kumppaninkin seksuaalisuus ja asenteet vaikuttaa.. :D
Ja mitä kaikkea kokee voivansa vapautuneesti itsestään paljastaa kumppanillekaan, jollekin enemmän ja jollekin vähemmän. Ihanne on tietysti jos mahdollisimman aidosti voi olla mitä on, eikä tarvitse esittää....
Kun itsestään alottaa tutkiskelun , voi ehkä ymmärtää jotakin tärkeetä mikä vaikuttaa myös kanssakäymiseen muiden kanssa.
Sekin on mukava asia, kun rehellisesti voi sanoa itelleen, että en oo tässä hyvä eikä musta koskaan tuukkaan hyvää, mutta tääkin riittää. Ettin jonkun muun jutun missä koen pärjääväni ja riittäväni itelleni. :)
Tai sitten koitan kehittyä paremmaksi...joskus ratkaisu on sitä vaan, että antaa periksikin. :D
- Ilosilmälle
En katsonut linkkiä mut tuli asian vierestä mieleen jos väittäisin olevani homo pääsisinkö naisten puolelle yleiseen saunaan?
Heh, tuskin pääsisit. Vaikka onhan nykyään jo yhteisiä vessoja. :)
Kokeile kysyä. :D
Eiköhän kaikki jaottelu johdu pääosin siitä, että miehet ja naiset eri loosiin juuri tuosta seksuaalisesta vetovoimasta mitä oletetaan olevan miesten ja naisten välillä. Kiusauksista?
Vältytään tietyiltä ongelmilta, kun oletuksena ei pääse käymään tilanteita. Mutta onhan nyt jo homot siellä miesten kanssa samoissa pukkareissa, aina olleet, samoin lesbot toisten naisten kanssa...että sikäli. kai pitäisi vaan luottaa ihmisen järkeen. :D
- nainenpohtii
Tuossa linkissä monesta jäi miettimään suuntautumista. Muutama oli niin Tom of Finland-tyylinen miehekäs homo-mies, että olisi homojen kannalta sääli, jos pitää kuitenkin tytöistä. Luulisin, että noista puolet tykkää tytöistä ja puolet pojista.
Juu ja siinä oli myös niitä, jotka ovat sukupuolielimiltään yhä edelleen naisia. Kroppa vain on kovin miehinen. Juurikin se kaljupääkin siellä Buck, on ainakin edelleen nainen alapäästään. Homomies luultavasti pettyisi, kun miehellä onkin vagina? Jos penis on se mitä haluaisi...:)
Loppuviimeksi sääliä ei kannata miettiä, mielummin vaan etsiä se oma...eikä surra kaikkia saavuttamattomia ihmisiä. :)
Maskuliinisella tavalla rumista naisita on tullut varsin homon näköisiä "miehiä".
Juu, kiinnitin samaan huomiota liekö tarkoituksella haettuakin, että homolookia on haettu vaiko vaan sattumaa. :)
Se entinen pituushyppääjä on kyllä melkeinpä miehenä paremman näköinen eikä näytä mitenkään homolle. Tää Balian Buschbaum . Oikein komea miehenä.Juu, kiinnitin samaan huomiota liekö tarkoituksella haettuakin, että homolookia on haettu vaiko vaan sattumaa. :)
Se entinen pituushyppääjä on kyllä melkeinpä miehenä paremman näköinen eikä näytä mitenkään homolle. Tää Balian Buschbaum . Oikein komea miehenä.mazy kirjoitti:
Juu, kiinnitin samaan huomiota liekö tarkoituksella haettuakin, että homolookia on haettu vaiko vaan sattumaa. :)
Se entinen pituushyppääjä on kyllä melkeinpä miehenä paremman näköinen eikä näytä mitenkään homolle. Tää Balian Buschbaum . Oikein komea miehenä.Korjaan seiväshyppääjä, entinen Yvonne. :)
mazy kirjoitti:
Korjaan seiväshyppääjä, entinen Yvonne. :)
Kuva, jos toimii linkki...
https://www.minutouno.com/notas/341069-mira-la-increible-transformacion-balian-buschbaum-atleta-mujer-hombre-sexy
Ennen ja jälkeen...mazy kirjoitti:
Kuva, jos toimii linkki...
https://www.minutouno.com/notas/341069-mira-la-increible-transformacion-balian-buschbaum-atleta-mujer-hombre-sexy
Ennen ja jälkeen...Ruma oli liioittelua. Eihän tuo ennen kuva mitenkään pahalta näytä. Mutta jos mennään katsomaan naisten seiväshyppykisaa, niin ainahan ne urheilijat on vartaloltaan maskuliinisemmasta päästä. Ja jälkeen kuvissa on aina jonkinlaista pehmeyttä ja pyöreyttä jäljellä.
scrg kirjoitti:
Ruma oli liioittelua. Eihän tuo ennen kuva mitenkään pahalta näytä. Mutta jos mennään katsomaan naisten seiväshyppykisaa, niin ainahan ne urheilijat on vartaloltaan maskuliinisemmasta päästä. Ja jälkeen kuvissa on aina jonkinlaista pehmeyttä ja pyöreyttä jäljellä.
Totta, urheilijanaisilla on riippuen lajistakin aika poikamaiset vartalot monesti. Ei tietenkään kaikilla, mutta hyvin usein.
Ei Yvonne ruma ole ollut naisenakaan, mutta kyllä hän miehenä on selkeesti oikein hyvännäköinen mies. En osaisi epäillä , että on ollut joskus nainen. Jos en tietäisi, että on...- mazyout
mazy kirjoitti:
Totta, urheilijanaisilla on riippuen lajistakin aika poikamaiset vartalot monesti. Ei tietenkään kaikilla, mutta hyvin usein.
Ei Yvonne ruma ole ollut naisenakaan, mutta kyllä hän miehenä on selkeesti oikein hyvännäköinen mies. En osaisi epäillä , että on ollut joskus nainen. Jos en tietäisi, että on...Siinä oli se youtube pätkä ennen ja jälkeen...huomasitko?
https://youtu.be/Ah9keLpB3ko
Poikamaiset piirteet näkyy naisenakin kyllä. mazy kirjoitti:
Ei Yvonne ruma ole ollut naisenakaan, mutta kyllä hän miehenä on selkeesti oikein hyvännäköinen mies. En osaisi epäillä , että on ollut joskus nainen. Jos en tietäisi, että on...Suurin osa urheilulajeista nyt vaan on sellaisia, että miesten vartalo sopii paremmin. Voimaa, nopeutta ja massaa on enemmän. En osaa sanoa miten hyvin miehet menestyisi sitten vaikka rytmsessä kilpavoimistelussa.
Kun sukupuolet ovat maailmasta katoamassa, poistuu mielestäni pitkälti oikeutus järjestää naisille omia sarjoja lajeihin, joissa miesoletetuilla on fyysisten tekijöiden perusteella etua. Miksei naiset vain kilpailisi sellaisissa asioissa, joissa ovat miehiä parempia?scrg kirjoitti:
Suurin osa urheilulajeista nyt vaan on sellaisia, että miesten vartalo sopii paremmin. Voimaa, nopeutta ja massaa on enemmän. En osaa sanoa miten hyvin miehet menestyisi sitten vaikka rytmsessä kilpavoimistelussa.
Kun sukupuolet ovat maailmasta katoamassa, poistuu mielestäni pitkälti oikeutus järjestää naisille omia sarjoja lajeihin, joissa miesoletetuilla on fyysisten tekijöiden perusteella etua. Miksei naiset vain kilpailisi sellaisissa asioissa, joissa ovat miehiä parempia?Missä naiset sitten ovat miehiä parempia? :)
mazyout kirjoitti:
Siinä oli se youtube pätkä ennen ja jälkeen...huomasitko?
https://youtu.be/Ah9keLpB3ko
Poikamaiset piirteet näkyy naisenakin kyllä.Näkyy, mutta osa on sitä, että Yvonne ei varmaan tuossa vaiheessakaan edes pyrkinyt näyttämään feminiiniseltä. Hän oli Sydneyssä 2000 6.
Tuossa seiväskisaa ilmeisesti vaiheessa jossa Yvonne on pudonnut. Kilpailun voittajasta Stacy Dragilasta ainakin tulisi ihan yhtä hyvä Butch.
https://www.youtube.com/watch?v=05U8izauEksmazy kirjoitti:
Missä naiset sitten ovat miehiä parempia? :)
Sanokaa te naiset.:D Ainahan te olette joka asiassa niin perkeleen hyviä. Laatikaa lajit ja säännöt.
Imetyksessä nyt ainakin.:Dscrg kirjoitti:
Sanokaa te naiset.:D Ainahan te olette joka asiassa niin perkeleen hyviä. Laatikaa lajit ja säännöt.
Imetyksessä nyt ainakin.:DEi ole olemassa yhtä lajia missä nainen voi olla hyvä, riippuu yksilöstä aivan kuten miehilläkin. :)
Ehkäpä synnytys menee vielä imetyksen edellekin...se on luonnon luoma ominaisuus. Mihin mies ei pysty olematta nainen... ;)
Miehet ne vasta onkin imettäjiä, imettävät itteään. :Dmazy kirjoitti:
Ei ole olemassa yhtä lajia missä nainen voi olla hyvä, riippuu yksilöstä aivan kuten miehilläkin. :)
Ehkäpä synnytys menee vielä imetyksen edellekin...se on luonnon luoma ominaisuus. Mihin mies ei pysty olematta nainen... ;)
Miehet ne vasta onkin imettäjiä, imettävät itteään. :DJumankauta. Suihinotto olympialajiksi!
Olisikohan vapaaehtoisia tuomareita paljonkin? Sokkonahan niiden pitäisi olla, ettei tietäisi millainen oletettu on suorittamassa. Voisi olla pakolliset nuolemis- ja imemisosiot ja sitten vapaaohjelma.- NainenRuudunTakaa
mazy kirjoitti:
Ei ole olemassa yhtä lajia missä nainen voi olla hyvä, riippuu yksilöstä aivan kuten miehilläkin. :)
Miehet ne vasta onkin imettäjiä, imettävät itteään. :DMiehillä on nännit ja hormoneita ottamalla miehetkin pystyis imettämään lapsia. Olis kätevää, jos lasten äiti ei jostain syystä pystyis imettämään, niin isä vois hoitaa sen homman. Ehkä tulevaisuudessa kun sukupuoliroolit liudentuu, niin miehetkin alkaa vaatia tuota.
scrg kirjoitti:
Imetyksessä nyt ainakin.:DOpiskelu ja johtaminen. Pisatestien mukaan myös ongelmien ratkaisukyvyssä ja yhteistyötaidoissa..
Miehet voi hoitaa kaikki fyysiset työt, kun kerran ovat fyysisesti vahvempia..scrg kirjoitti:
Jumankauta. Suihinotto olympialajiksi!
Olisikohan vapaaehtoisia tuomareita paljonkin? Sokkonahan niiden pitäisi olla, ettei tietäisi millainen oletettu on suorittamassa. Voisi olla pakolliset nuolemis- ja imemisosiot ja sitten vapaaohjelma.Imijänä voi toimia mieskin.. Parasta imettäjäähän siinä piti etsiä.
Wwuwuw kirjoitti:
Opiskelu ja johtaminen. Pisatestien mukaan myös ongelmien ratkaisukyvyssä ja yhteistyötaidoissa..
Miehet voi hoitaa kaikki fyysiset työt, kun kerran ovat fyysisesti vahvempia..Ja sijoittajina.
Wwuwuw kirjoitti:
Ja sijoittajina.
Just tätä mä tarkoitin. Naiset on niin helvetin hyviä, että melkein kaikki maailman varallisuus voisi jo olla naisilla. Ainakin teoriassa. Käytännössä ei viitsitä, koska mieluummin naristaan, vingutaan ja valitetaan.
scrg kirjoitti:
Jumankauta. Suihinotto olympialajiksi!
Olisikohan vapaaehtoisia tuomareita paljonkin? Sokkonahan niiden pitäisi olla, ettei tietäisi millainen oletettu on suorittamassa. Voisi olla pakolliset nuolemis- ja imemisosiot ja sitten vapaaohjelma.Hehe, wuhweli vei sanat suustani!🤣
Imijänä vois olla mieskin, suuhan silläkin on...voi jopa tietää paremmin minkälainen imutus tuntuu hyvälle.scrg kirjoitti:
Just tätä mä tarkoitin. Naiset on niin helvetin hyviä, että melkein kaikki maailman varallisuus voisi jo olla naisilla. Ainakin teoriassa. Käytännössä ei viitsitä, koska mieluummin naristaan, vingutaan ja valitetaan.
Joo, mä oon samaa mieltä.
Pörssissäkin mieshormonit sotkevat päätösten tekoa ja kohta on taas kuplaa tulossa..
https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/mieshormoni-sotkee-paatoksia-porssissamazy kirjoitti:
Hehe, wuhweli vei sanat suustani!🤣
Imijänä vois olla mieskin, suuhan silläkin on...voi jopa tietää paremmin minkälainen imutus tuntuu hyvälle.Tietenkin voisi. Mutta jos tässä nyt haettiin lajeja, joissa naiset voisi menestyä. Kuinka moni jätkä nyt lopettaa lätkän, futiksen tai edes esportsin, kun kuulee että maailman huipulle voi päästä imemällä? Naisillehan kyrvän imeminen on ihan luonteva tapa ansaita ja edetä uralla.
Wwuwuw kirjoitti:
Joo, mä oon samaa mieltä.
Pörssissäkin mieshormonit sotkevat päätösten tekoa ja kohta on taas kuplaa tulossa..
https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/mieshormoni-sotkee-paatoksia-porssissaSen takia naisilla on varmaan etulyöntiasema, kun mieshormonit ei haittaa. Pitäisi olla helppo arvioida vaikkapa jonkin osakkeen oikea arvo.
https://www.euroclear.com/finland/fi/statistics/male-and-female-investors.html
Marimekko ja Fiskars on varmaankin tarttuneet naisten osakesalkkuihin sen vuoksi että ne on hyviä sijoituksia. Mieshormonilla ajatellen voisi luulla että kipot ja vaatekaappi vain on naisten ydinosaamisaluetta.scrg kirjoitti:
Tietenkin voisi. Mutta jos tässä nyt haettiin lajeja, joissa naiset voisi menestyä. Kuinka moni jätkä nyt lopettaa lätkän, futiksen tai edes esportsin, kun kuulee että maailman huipulle voi päästä imemällä? Naisillehan kyrvän imeminen on ihan luonteva tapa ansaita ja edetä uralla.
Oliskin luontevaa, mut kun...meinaa oksettaa.🤣
Jos mä oisin mies, mä ryhtysin munkiksi kukaan akka ei hyötysi musta mitään. 🤣mazy kirjoitti:
Oliskin luontevaa, mut kun...meinaa oksettaa.🤣
Jos mä oisin mies, mä ryhtysin munkiksi kukaan akka ei hyötysi musta mitään. 🤣"Jos mä oisin mies, mä ryhtysin munkiksi kukaan akka ei hyötysi musta mitään."
.. Ihan Paras.. ;D- AsianVierestä
scrg kirjoitti:
Sen takia naisilla on varmaan etulyöntiasema, kun mieshormonit ei haittaa. Pitäisi olla helppo arvioida vaikkapa jonkin osakkeen oikea arvo.
https://www.euroclear.com/finland/fi/statistics/male-and-female-investors.html
Marimekko ja Fiskars on varmaankin tarttuneet naisten osakesalkkuihin sen vuoksi että ne on hyviä sijoituksia. Mieshormonilla ajatellen voisi luulla että kipot ja vaatekaappi vain on naisten ydinosaamisaluetta.Fiskars ei kovin hyvin ole kehittynyt mutta mekot myy nyt hyvin. Ehkä tuotannon ulkoistaminen on auttanut ja harva Marimekon tuote on valmistettu enää Suomessa. Laadukkuus mielletään vielä vuosia, kun 4 eurolla valmistaa ja 30 eurolla myy niin pärjäähän sitä. Eikös nämä ole sitä mummokamaa ja mummoja on nyt maailmassa aivan höpönä?
AsianVierestä kirjoitti:
Fiskars ei kovin hyvin ole kehittynyt mutta mekot myy nyt hyvin. Ehkä tuotannon ulkoistaminen on auttanut ja harva Marimekon tuote on valmistettu enää Suomessa. Laadukkuus mielletään vielä vuosia, kun 4 eurolla valmistaa ja 30 eurolla myy niin pärjäähän sitä. Eikös nämä ole sitä mummokamaa ja mummoja on nyt maailmassa aivan höpönä?
Mulla on parit Fiskars-merkkiset sakset ja ne on ihan hyviä. Keittiöveitset taas ei ole kummoisia.
Muuten mulle on aika sama minkä merkkisellä lusikalla ja minkä merkkiseltä lautaselta lapioin soppaa naamaani. Fiskarsin bisneksen kannalta taas on oleellista brändeillä olisi arvoa. Ja kun en kohtuullisesta yrityksestä huolimatta ymmärrä näitä kuluttajabrändeihin nojaavia toimialoja, niin en koske. Voin kyllä tarttua kattiloihin ja pannuihin, mutta en niitä valmistaviin yrityksiin.
Vielä tuosta omistuslistasta: naisten valinnat on tyypillisesti hyvin konservatiivisia. Sen sijaan toisena ääripäänä lähes täysin miesten käsissä on pari pelifirmaa. Eipä siis ihme tuo naisten pleikkarivastaisuus.
Jaa..Mitäs jos viettäiskin tän elämän loppupuoliskon miehenä... Tuliskohan kauhea naisen kaipuu..?
Heh, se vois olla ihan mielenkiintoistakin. Jollain tavalla, mutta aika kova prosessi käydä kaikki hoidot läpi ja paerisota ja selitellä tuttaville, perheelle. :)
Jos se oliskin kovin helppoa, tuosta vaan olisin jo kokeillut millaista on olla tässä maailmassa mies. Ehkä jopa olisin tykännytkin, hahhaaa olis enemmän omaa aikaa. Akka hoitas lapsia enemmän ja mä voisin raapia muniani sohvalla. :Dmazy kirjoitti:
Heh, se vois olla ihan mielenkiintoistakin. Jollain tavalla, mutta aika kova prosessi käydä kaikki hoidot läpi ja paerisota ja selitellä tuttaville, perheelle. :)
Jos se oliskin kovin helppoa, tuosta vaan olisin jo kokeillut millaista on olla tässä maailmassa mies. Ehkä jopa olisin tykännytkin, hahhaaa olis enemmän omaa aikaa. Akka hoitas lapsia enemmän ja mä voisin raapia muniani sohvalla. :DTai siis korjataan, ukko hoitas akkana ne asiat mitä multa odottaa akkana. :D
mazy kirjoitti:
Jos se oliskin kovin helppoa, tuosta vaan olisin jo kokeillut millaista on olla tässä maailmassa mies. Ehkä jopa olisin tykännytkin, hahhaaa olis enemmän omaa aikaa. Akka hoitas lapsia enemmän ja mä voisin raapia muniani sohvalla. :DMinnä kivelä, tää Kätevästä emännästäkin tuttu näytteli menee ihan uskottavasti miehestäkin, on tehnyt paljon drag king -esityksisä.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/03/03/miehena-naisten-naurattaminen-helppoa-nayttelija-minna-kivela-nayttaa-miten
Voihan sitä kokeilla...
https://youtu.be/WL6hLnn0FAI
Tuossa oli siinä seitsemän minuutin kohdalla oppitunti miten tissit teipataan kainaloiden alle piiloon ja laitetaan uudet nännit..🤪Wwuwuw kirjoitti:
Minnä kivelä, tää Kätevästä emännästäkin tuttu näytteli menee ihan uskottavasti miehestäkin, on tehnyt paljon drag king -esityksisä.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/03/03/miehena-naisten-naurattaminen-helppoa-nayttelija-minna-kivela-nayttaa-miten
Voihan sitä kokeilla...
https://youtu.be/WL6hLnn0FAI
Tuossa oli siinä seitsemän minuutin kohdalla oppitunti miten tissit teipataan kainaloiden alle piiloon ja laitetaan uudet nännit..🤪Hehe, jopas!!🤣
Me voitas perustaa 166 centtisten transmiesten kerho. Sulla ois jo suorasukaisuus ja mulla poikatukka valmiina.😄- wanhaämmä
Mää kans!! Mulla äijäily on ihan verissä. Alan pullistelevaksi tukkajumalaksi :D
Tosin olen vähän lyhempi, mutta jos en ylety 166 cm kerhoon niin perustan sisarkerhon. Eiku velikerhon. wanhaämmä kirjoitti:
Mää kans!! Mulla äijäily on ihan verissä. Alan pullistelevaksi tukkajumalaksi :D
Tosin olen vähän lyhempi, mutta jos en ylety 166 cm kerhoon niin perustan sisarkerhon. Eiku velikerhon.Kyllähän sä mukaan meitin kerhoon pääset, ilmanmuuta...me ei ruveta centtimetrejä laskemaan ( ellei vähän hauiksessa )😉😆...
- MiteO
Mut nämä sanovat usein syntyneensä väärään sukupuoleen. Ovat lesboja ennen leikkauksia ja hormonihoitoa? Kauheet kuurit joutuu piikittämään, ehkä jatkuvaa lääkitystä?
Tässä nähdään miten helppoa olisi muuttaa jokainen mies kauheeksi korstoksi, mutta sehän on nykyisin lähes halveksuttavaa. Miehet voisivat vahvistaa miehisyyttään samoilla lääkkeillä!
Mites tuo pili, otetaanko se joltain kuolleelta karjulta vai kasvatetaanko klitoriksesta uusi peenis:)Juu totta. Rankat hoidot on...
https://www.duodecimlehti.fi/lehti/2015/4/duo12110
tuossa jotakin sukupuolen korjausleikkauksista...- turhamaista
mazy kirjoitti:
Juu totta. Rankat hoidot on...
https://www.duodecimlehti.fi/lehti/2015/4/duo12110
tuossa jotakin sukupuolen korjausleikkauksista...Hyi helvetten, mikropenis. Nyt naisten tulisi tiedostaa ettei tuollaiset leikkaukset kannata, Olisi itse varmaan valittanu peniksien pienuudesta ja sit saakin alle 10 sentin torson. Hävettäis vähä.
- NainenRuudunTakaa
Harva transmies Suomessa leikkauttaa alapäätään. Eli niillä on pillu ja klitoris on sitten kasvanut sen mitä hormoneilla on, toisilla enemmän toisilla vähemmän. Yllättäen(?) se penis ei olekaan miehisyydessä mikään juttu, vaan millainen kroppa muuten on ja miten tulee sosiaalisesti kohdelluksi.
turhamaista kirjoitti:
Hyi helvetten, mikropenis. Nyt naisten tulisi tiedostaa ettei tuollaiset leikkaukset kannata, Olisi itse varmaan valittanu peniksien pienuudesta ja sit saakin alle 10 sentin torson. Hävettäis vähä.
Ehkäpä se mikropeniksisyys ei ole niin järkyttävää, kun kokea olevansa vankina väärässä kropassa?
Tuolla tuubissa On video, jossa Balian kertoo peniksen tärkeydestä mm. saunassa ja hän sillä harrastaa ihan seksiäkin naisensa kanssa.
- NainenRuudunTakaa
Tunnen paljon transihmisiä molempiin suuntiin ja kyllä se on ihan yksilön ruumiinrakenteesta kiinni, että miten hyvin menee läpi. Eli osaa varsinkaan transnaisista ei uskoisi miestaustaisiksi, ovat hoikkia ja kapealanteisia ja pitkiä "missityyppejä". Siten taas miehistä tulee usein just vähän "homomaisia", jos osaa katsoa, niin transtaustan kyllä arvaa, mutta harjaantumattomalle silmälle voi mennä hyvinkin läpi.
Suurin ero on kuitekin, että kun on elänyt toisen sukupuolen roolissa, vaikka vasten tahtoaan ja pakotettunakin, niin ymmärtää helpommin mitä toista sukupuolta oleva on joutunut käymään läpi. Eli henkisesti osaa olla ymmärtäväisempi kumppani ja siinä mielessä ehkä helpommin löytää ja osaa muodostaa hyvän suhteen.Mä en taida tuntea yhtään, taino yhden miehen joka pukeutuu naiseksi. Mutta joka olisi ottanut naisen identiteetin ja käynyt muutoksen läpi.
Olisi kyllä mielenkiintoista keskustella tämän kaiken läpi käyneen ihmisen kanssa. Millainen kokemus hänellä on takanaan...
Tuota tuon Balian naisystäväkin sanoi, että feminiininen puoli Balianissa helpottaa tajuamaan naista ja naiseutta myös hormonaalisesti. Uskon kyllä, että ovat huomaavaisempia kun pystyvät eläytymään toisen asemaan oltuaan naisia...tai miehillä miehiä.
Joskus näkee kyllä tosi kauniita trans naisia, minä en naisenakaan ole ollut niin nätti kun joku mies on naisena.
Mä pidän miehissä hiukan kauneudesta, eli tuommonen transmies voi hyvinkin näyttää hyvälle ja ainakin Balian kohdalla näin. Ei liikaa naiseutta, mutta sopivasti kauneuttakin...- AsianVierestä
mazy kirjoitti:
Mä en taida tuntea yhtään, taino yhden miehen joka pukeutuu naiseksi. Mutta joka olisi ottanut naisen identiteetin ja käynyt muutoksen läpi.
Olisi kyllä mielenkiintoista keskustella tämän kaiken läpi käyneen ihmisen kanssa. Millainen kokemus hänellä on takanaan...
Tuota tuon Balian naisystäväkin sanoi, että feminiininen puoli Balianissa helpottaa tajuamaan naista ja naiseutta myös hormonaalisesti. Uskon kyllä, että ovat huomaavaisempia kun pystyvät eläytymään toisen asemaan oltuaan naisia...tai miehillä miehiä.
Joskus näkee kyllä tosi kauniita trans naisia, minä en naisenakaan ole ollut niin nätti kun joku mies on naisena.
Mä pidän miehissä hiukan kauneudesta, eli tuommonen transmies voi hyvinkin näyttää hyvälle ja ainakin Balian kohdalla näin. Ei liikaa naiseutta, mutta sopivasti kauneuttakin...Sama se on shemale tapauksissa. Jos olette käyneet Thaimaassa niin siellä ne parhaimman näköiset naiset ovat joskus miehiä:)
Ovat vieläpä keksineet rahastaa moisesta. Kaduilla on ladyboy sirkus jossa ne parhaiten leikatut ja muutoksessa onnistuneet ottavat rahaa yhteiskuvista turistien kanssa.
Nykyisin ei ehkä ole enää ihmeellistä mutta 15-vuotta sitten he olivat paikallisia nähtävyyksiä.
Epänormaalista on tullut Suomessakin jo lähes normaalia, niin se maailma muuttuu. AsianVierestä kirjoitti:
Sama se on shemale tapauksissa. Jos olette käyneet Thaimaassa niin siellä ne parhaimman näköiset naiset ovat joskus miehiä:)
Ovat vieläpä keksineet rahastaa moisesta. Kaduilla on ladyboy sirkus jossa ne parhaiten leikatut ja muutoksessa onnistuneet ottavat rahaa yhteiskuvista turistien kanssa.
Nykyisin ei ehkä ole enää ihmeellistä mutta 15-vuotta sitten he olivat paikallisia nähtävyyksiä.
Epänormaalista on tullut Suomessakin jo lähes normaalia, niin se maailma muuttuu.En ole koskaan käynyt Thaimaassa. Mutta olen katsonut joskus dokumenttia shemaleista. Muutenkin mua nämä sukupuolet ja sitä kautta myös transihmiset kiinnostaa ihmisinä ja sukupuolina.
Mitä he kokee sisällään ja käyvät läpi, koko skaala. Ihminen on aika kiehtova otus. :)- AsianVierestä
mazy kirjoitti:
En ole koskaan käynyt Thaimaassa. Mutta olen katsonut joskus dokumenttia shemaleista. Muutenkin mua nämä sukupuolet ja sitä kautta myös transihmiset kiinnostaa ihmisinä ja sukupuolina.
Mitä he kokee sisällään ja käyvät läpi, koko skaala. Ihminen on aika kiehtova otus. :)Olemmehan me. Ajattelemme eri tavoin eri puolilla maailmaa. Tuo eroavaisuus oli aikaisemmin suurempaa mutta nyt liikkuvuuden myötä ajatusmaailmat tasoittuvat.
Jossain oli kulttuuri missä naisella pystyi olemaan kaksi miestä, jossain taas mahdollisimman lihavaa naista pidettiin kauneimpana, olemme jopa luulleet tulevamme vahvemmiksi jos syömme vihollisen saaden samalla hänen voimat.
Ihmiskunnan ajattelumaailma muuttuu jatkuvasti, mikä eilen oli kiellettyä se on luvallista tänään ja mikä eilen oli sallittua onkin nyt laitonta.
Ihmiskunta etsii jatkuvasti itseään, kuten kaikki me ihmisetkin.
- trans-uskikset
Kyllä noilla uskis hihhuli ja perSumiehillä kulee ainakin äänestä että ovat naisia miehen rumassa kehossa.
Aikamoista kitinää ja akamaista raakkumista. - Olkaa_tarkkana
Tuo on melkoinen ongelma teille uskovaisille miehille, jotka luulette iskeneenne miehen baarista, mutta hän paljastuukin mieheksi pukeutuneeksi naiseksi.
Mutta kyllä sen hajusta tunnistaa. PerSreikä haisee ihanasti paSkalta ja vittu kauhealta kalalta.
Siitä kalanhajusta ei voi erehtyä. - Kaisanoasaa
On jännänaisia mutta ei niin paljon kun jännämiehiä. Naisesta tulee jännänainen koska seurustelee jännämiehen kanssa. Nainen pilaa oman elämänsä jonkun paskan takia.
- jaimiewillis
Miksi viesti poistettiin? Jaimie Willisin kuvan vuoksi?
- jaimiewillis
Jaimie Wilson
https://youtu.be/v01Isb_mDPo - Kiltti-Ja-Kunnollinen
Ei naise huomaa jos mies vaihtaa sukupuolta, naisille tärkeintä että mies joku paska jännämies.
Miehestä yleensä kyllä huomaa, varsinkin jos on kookas ja miehinen kroppa. Vaikeeta on kovin naiselliseksi heittäytyä, vaikka henkinen puoli sitä olisikin...
Tuskimpa minusta mitään naista saisi muokkailtua, parhaimmillaankin muistuttaisin työhevos kantakirja tammaa. Ei oikein ole sellaista siroutta tai gasellimaisuutta jolla menisi edes baarissa täydestä.
Pitipä oikein tarkistaa noi minun valinnaiset jotka olivat kone- ja sähköoppi sekä konekirjoitus. Meillä oli konekirjoituksessa puolet poikia mutta kone- ja sähköopissa kaikki poikia. Tytöt taisivat suurimmalta osin valita kieliä ja kotitaloutta. En nyt varmaksi osaa sanoa miksi meitä oli konekirjoituksessa paljon poikia mutta porukalla niitä valintoja pohdittiin ja varmasti yksi vaikutus oli että siellä oli kannustava miesopettaja joka osasi sitä markkinoida esimerkiksi toimittajien työssä.
Jos nyt minulla vaihtuisi sukupuoli niin tuskimpa se minun elämääni hirveästi vaikuttaisi. Ehkä töissä olisi hieman helpompaa kun ei olisi sitä oletusta että minä osaan ratkaista kaikki tekniset ongelmat. Välillä tympäisee kun koneen mennessä epäkuntoon minulle soitetaan vaikka siinä oli enemmänkin koneen ympärillä naisia. Olisivat hoitaneet homman lukemalla käyttöohjeen mutta mieluimmin minut kutsutaan paikalle.
Samoin jos nyt lukisin alaa pidemmälle niin todennäköisemmin pääsisin etenemään miehiä helpommin positiivisen syrjinnän avulla. Toki sitten varmaan tuntuisi kiusalliselta että kohdeltaisiin kuin näyttelyesinettä sillä olisin se kävelevä todiste yritykseltä että yritys kohtelee kaikkia tasa-arvoisesti.
Nuorena tietysti olisi ollut hyväksi urakehitykselle jos olisi tajunnut ottaa koulun enempi tosissaan, kuten suurin osa luokan tytöistä teki ja sen lisäksi ei olisi tarvinnut miettiä mihin väliin ajoittaa varusmiespalveluksen sillä se kuitenkin häiritsee työ- ja opiskelu-uraa. Myöhemmin tietysti erossa olisin mieluusti vaihtanut sukupuolia vaimoni kanssa. Olisi meinaan perheasiat sujuneet huomattavan sutjakkaasti verrattuna siihen vastaanottoon mitä miehenä sai.
Ehkä tuo sukupuoli näyttäytyy muiden ihmisten olettamuksesta sinua kohtaan kuin siitä että itse asiaa ajattelisi.Juu, se on monella miehellä vartalo varsin epänaisellinen. Hankalaa näyttää naiselle...
"Ehkä tuo sukupuoli näyttäytyy muiden ihmisten olettamuksesta sinua kohtaan kuin siitä että itse asiaa ajattelisi."
- Tämä on aivan saletisti juuri näin. Kuten kerroit, sinua kohtaan miehenä on tietynlaisia odotuksia mm. työpaikalla. Monet naiset omassakin työpaikassa sanoo, antaa miesten hoitaa se homma. Oletus on, että mies osaa ja pystyy ja myös se, ettei naisia oikeesti vaannhuvita tehdä jotakin raskasta tai perehtymistä vaativaa hommaa.
Helppo sysätä miehille...fakta. Naiset usein vielä esittää asian niin, että miehenä sinä osaat enhän minä naisena tuohon pysty...vaikka pystyiskin. Imarrellaan ja livotaan vähän miehen itsetuntoa boostaten ja sillä moni mies pärjääkin..😃
Tokihan, ei miehetkään nyt mitään typeryksiä ole. Useimmat varmasti tajuaa tuon kuvion mutta tekee vain ikään kuin ei tajuisi naisten taka-ajatusta imartelussa ja enhän mä pysty puheissa..😄
Miesten ilmeistä joskus näkee, jaaha taas tää veruke...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1555377
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä413283- 2533174
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?442678- 361834
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?271625Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411576- 161457
- 231447
- 241347