Kaupassa ei ollut kuivattuja sekahedelmiä, joten ostin kuivattuja aprikooseja, rusinoita ja luumuja. Saahan noistakin jonkinlaisen sekametelisopan, mytta voiko sekaan heittää tuoreita omenan viipaleita, vai muussaantuuko nuo hilloksi? Lisäksi mulla olis tölkkipersikoita..
Yritin kvg, mutta ei löytynyt vastausta..
Onko kotikokkeja paikalla?
13
301
Vastaukset
Jo eka gooklaus tuotti tuollaisen tuloksen jossa juurikin tuoreet omenat ja muut noita kuivattuja:
http://isoaidinreseptilla.blogspot.com/2013/06/ketetyt-hedelmat.html
Tuo siis vissiin jouluisen sekametelisopan kesäversio mutta varmaan se voisi toimia hyvinkin. Varmaan niitä tölkkipersikoitakin voi ihan loppuvaiheessa heittää sekaan, niidenhän ei tarvii kuin lämmetä.Aha, kiitos. Mä oon ettinyt vissiin väärillä hakusanoilla..Täytyy sitten olla vaan varuillaan noiden omppujen kanssa. Ja se olikin päärynätölkki , mikä täällä on..saa siitä liemenkin samalla. Ja sitten sitruunamehua ja tietysti kanelia.
Aina voi soveltaa jos ei pysty nuotilleen soittamaan..Wwuwuw kirjoitti:
Aha, kiitos. Mä oon ettinyt vissiin väärillä hakusanoilla..Täytyy sitten olla vaan varuillaan noiden omppujen kanssa. Ja se olikin päärynätölkki , mikä täällä on..saa siitä liemenkin samalla. Ja sitten sitruunamehua ja tietysti kanelia.
Aina voi soveltaa jos ei pysty nuotilleen soittamaan..Laitan ne omput siis ihan loppuvaiheessa.. Tuolla jo nuo kuivahedelmät kiehuu..
- trollli
Jep, noinhan se pitääkin tehdä, mutt tuosta ohjeesta puuttui vielä sen sopan suurustus. Ilman suurustusta se on aika vetinen soppa! Muista suurustaa joko perunajauhoilla tai vaalealla maizenalla ja keitoa ei tarvitse kuin hieman kiehauttaa suuruksen kanssa, ei pidä enää mitään minutteja keittää. Wwuwuw olet varmaan mustikkasoppaa tehnyt, joten samoin teet nytkin.
Maukasta Joulua, sulle ja muille siellä! - trollli
Wwuwuw kirjoitti:
Laitan ne omput siis ihan loppuvaiheessa.. Tuolla jo nuo kuivahedelmät kiehuu..
Käy se noinkin päin, kyllähän sä osaisit ilman neuvojakin... järkeilemällä ihan itse, sen huomaa!
Wwuwuw kirjoitti:
Aha, kiitos. Mä oon ettinyt vissiin väärillä hakusanoilla..Täytyy sitten olla vaan varuillaan noiden omppujen kanssa. Ja se olikin päärynätölkki , mikä täällä on..saa siitä liemenkin samalla. Ja sitten sitruunamehua ja tietysti kanelia.
Aina voi soveltaa jos ei pysty nuotilleen soittamaan..Minä hain silleen että pistin sen tuoreet omenat pointiksi "sekametelisoppa tuoreet omenat" niin heti antoi tuon. Juu, aina voi soveltaa, eiköhän noista aineksista ihan maukas joulusoppa synny.
trollli kirjoitti:
Jep, noinhan se pitääkin tehdä, mutt tuosta ohjeesta puuttui vielä sen sopan suurustus. Ilman suurustusta se on aika vetinen soppa! Muista suurustaa joko perunajauhoilla tai vaalealla maizenalla ja keitoa ei tarvitse kuin hieman kiehauttaa suuruksen kanssa, ei pidä enää mitään minutteja keittää. Wwuwuw olet varmaan mustikkasoppaa tehnyt, joten samoin teet nytkin.
Maukasta Joulua, sulle ja muille siellä!Juu..oonhan mä tätäkin soppaa ennen tehnyt.. En vaan koskaan käyttänyt mitään tuoretta tavaraa.
Ihanata joulua sinnekin.
Waltteri Torikka laulaa just ykkösellä ja jouluisia tuoksuja tulee jo nenään, se on tuo kaneli..🎄Harmaaritari kirjoitti:
Minä hain silleen että pistin sen tuoreet omenat pointiksi "sekametelisoppa tuoreet omenat" niin heti antoi tuon. Juu, aina voi soveltaa, eiköhän noista aineksista ihan maukas joulusoppa synny.
Hmm..
Mä laitoin kyllä suunnilleen samat sanat, mutta en laittanut hipsuja.Wwuwuw kirjoitti:
Hmm..
Mä laitoin kyllä suunnilleen samat sanat, mutta en laittanut hipsuja.Ilman hipsuja oli mullakin, ne tuossa oli vaan merkkinä että näin kirjoitin. Mulla sitten vaan on parempi gookle kun sulla, lällällällää :D Siellä muuten näytti olevan muitakin jotka vois toimia, ei voi tulla pahaa kun voita käytetään :D:
http://isoaidinreseptilla.blogspot.com/Harmaaritari kirjoitti:
Ilman hipsuja oli mullakin, ne tuossa oli vaan merkkinä että näin kirjoitin. Mulla sitten vaan on parempi gookle kun sulla, lällällällää :D Siellä muuten näytti olevan muitakin jotka vois toimia, ei voi tulla pahaa kun voita käytetään :D:
http://isoaidinreseptilla.blogspot.com/No jystjoo...google suosii miesoletettuja!!!11!
Mä jo aattelin että voita hedelmäsoppaan..Ei sentäs. Mä laitan ton linkin suosikkeihin.
Nyrkillinen voita kattilaan ja kossu pakkaseen...Vai miten se oli..ei ainakaan toisinpäin.Wwuwuw kirjoitti:
No jystjoo...google suosii miesoletettuja!!!11!
Mä jo aattelin että voita hedelmäsoppaan..Ei sentäs. Mä laitan ton linkin suosikkeihin.
Nyrkillinen voita kattilaan ja kossu pakkaseen...Vai miten se oli..ei ainakaan toisinpäin.Mä muuten laitoin hakusanaksi sekahedelmäsoppa, - kiisseli ..tuoreista omenoista.
Wwuwuw kirjoitti:
Mä muuten laitoin hakusanaksi sekahedelmäsoppa, - kiisseli ..tuoreista omenoista.
Kokeilin, vaikuttaa siltä että se onkin tuo "sekahedelmäsoppa" joka sotkee, ensin hain "sekahedelmäsoppa tuoreista omenoista" niin ei tosiaan tuottanut oikein mitään kunnollista mutta kun vaihdoin "sekametelisoppa tuoreista omenoista" tuotti tuon isoäidin reseptillä jutkskan ekana.
- trollli
Haa, mä teen perunarieskat esim. mökillä juuri tuolla reseptillä usein kesäaamuisin,edellisen illan pottumuusista. Ne tulee kyllä paistettua usein grillikatoksessa kaasulla ja paistinpannussa... ei tarvitse sitä krääsää tai kuumuutta muiden yskiä, vaan ilma on "käryvapaata" jo siinä vaiheessa, kun aamiainen on katettu kaikille ... hereillä olijoille. Jos perunarieskat loppuukin on toki muuta leipää tilalla, nille pitkään nukkujille... sillä rieskoja tuskin jää kuljeksimaan aamiaisesta, kun kaikki ovat syöneet!
Se rieskojen paistaminen paistinpannulla onkin jo tarkempaa hommaa ja onnistuu vain harjoittelemalla ja ajan kanssa tehtynä! Niitä ei saa polttaa ja ylimääräinen jauho on harjattava pois, ei kukaan siitä lähes palaneesta jauhosta tykkää! Voita vähän kuumalle rieskalle, tai voisulalla pullasudilla voitelu heti, kun jauhot on rieskasen pinnoilta poistettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan653442Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282990- 1212366
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281452- 121424
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631346Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131098- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39932Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13822