Näin sitä Suomea lahjoitetaan...

...ulkomaalaisille sijoittajille:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9237a1be-6922-4ece-99e4-4774daf6e1b4

"Ulkomainen kaivosyhtiö leveili Hongkongin pörssissä: Tyhjennämme Valkeakosken kaivoksen, ennen kuin viranomaiset ehtivät käsitellä valitukset"

Me suomalaiset sitten maksetaan maisemoinnti ja muut kun nuo on rohmunneet kullan meidän maaperästä. Tästäkin saadaan kiittää meidän poliitikkoja jotka tämän on päätöksillään mahdollistaneet mutta tosi hassua on se että virkamiehetkin joiden kai pitäisi olla lahjomattomia näyttävät puoltavat kullan ryöstämistä.

Jos vielä jaksaisi vituttaa niin vituttaisi, kaikki mahdollinen kansallisomaisuus hävitetään/on hävitetty ja aina kansa maksaa, Kai noista jotkut päättäjät on muhkeat lahjukset nostaneet että kaikki p..ka on mahdollistunut ihan jokaisella sektorilla.

51

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • masentavaaelämää

      Sinun elämäsi mahtaa olla todella masentavaa kun et tee muuta kuin keksit valituksen aiheita kaiket päivät. Kannattaisi lopettaa tuo ruikutus ja keskittyä ihan omaan olemiseen, ehkä siinä mielialakin paranisi.

      • Niin, kyllä minä pärjään mutta sinä taas olet niitä ihmisiä joille kaikki on jepajeeta ja sitten jonain päivänä heräät p..ka housussa, tai et ehkä sinä mutta ainakin tulevat suomalaiset herää, kitos jepajee-jengin.


      • mahtavaalogiikkaa
        Harmaaritari kirjoitti:

        Niin, kyllä minä pärjään mutta sinä taas olet niitä ihmisiä joille kaikki on jepajeeta ja sitten jonain päivänä heräät p..ka housussa, tai et ehkä sinä mutta ainakin tulevat suomalaiset herää, kitos jepajee-jengin.

        Niin eli sen mahdollisuuden takia että tulevaisuudessa asiat olisivat perseellään kannattaa elämäänsä pilata jo etukäteen, aivan mahtavaa logiikkaa.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Niin, kyllä minä pärjään mutta sinä taas olet niitä ihmisiä joille kaikki on jepajeeta ja sitten jonain päivänä heräät p..ka housussa, tai et ehkä sinä mutta ainakin tulevat suomalaiset herää, kitos jepajee-jengin.

        Mä oon jo antanu periks harmis..paras vaihtoehto. niinkuin äitikin sanoi,mitä me voidaan asioille tehdä? totta..ei mitään. me voidaan jakaa tietoa ja vihasena puhista netissä mutta kun se ei muuta yhtään mitään. parempi siis luovuttaa ja antaa mennä vuan ^-^


      • mahtavaalogiikkaa kirjoitti:

        Niin eli sen mahdollisuuden takia että tulevaisuudessa asiat olisivat perseellään kannattaa elämäänsä pilata jo etukäteen, aivan mahtavaa logiikkaa.

        .. "Kannattaisko" Sun ihan Itse Miettiä, että Kuinka Mahtavaa Tuo Sun Logiikkas Sit O?.. ;P

        .. NarsuMarsuilta "ymmärtää" tuon Tapaisen Logiikan.. Sen Tarkoitus on ManiPulaattoroida muita, että saa Toteuttaa Omia Itsekkäitä.. OpportuNistisia Intressejä Mahdollisimman Rauhassa jne.. ;P


      • Sellanenkaveri
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. "Kannattaisko" Sun ihan Itse Miettiä, että Kuinka Mahtavaa Tuo Sun Logiikkas Sit O?.. ;P

        .. NarsuMarsuilta "ymmärtää" tuon Tapaisen Logiikan.. Sen Tarkoitus on ManiPulaattoroida muita, että saa Toteuttaa Omia Itsekkäitä.. OpportuNistisia Intressejä Mahdollisimman Rauhassa jne.. ;P

        Tuon numerosuvakin logiikka on se että työnnetään pää perseeseen eikä saa keskustella epäkohdista.
        Hänen neroutensa saa minut joka päivä ihan mykistymään :)


      • peppupupu kirjoitti:

        Mä oon jo antanu periks harmis..paras vaihtoehto. niinkuin äitikin sanoi,mitä me voidaan asioille tehdä? totta..ei mitään. me voidaan jakaa tietoa ja vihasena puhista netissä mutta kun se ei muuta yhtään mitään. parempi siis luovuttaa ja antaa mennä vuan ^-^

        Joo, tuo on kyllä ihan ymmärrettävää ja järkevää. Olen kyllä silleen itsekin nykyään ettei oikein edes vituta enää mikään tyhmyys minkän tekevät ja nehän tekevät. En kuitenkaan malta olla asioista mainitsematta täällä vaikkeivat varsinaisesti palstan aihepiiriin kuuluisikaan, ihan hyvä jos ihmiset näkee ja vähän edes herää ajatusta noista itsekullakin.


      • peppupupu kirjoitti:

        Mä oon jo antanu periks harmis..paras vaihtoehto. niinkuin äitikin sanoi,mitä me voidaan asioille tehdä? totta..ei mitään. me voidaan jakaa tietoa ja vihasena puhista netissä mutta kun se ei muuta yhtään mitään. parempi siis luovuttaa ja antaa mennä vuan ^-^

        Niin ja sitä minä kyllä hirveästi aina hämmästelen että me sinkut yleensä ollaan niitä jotka eniten noihin tyhmyyksiin täälläkin tuntuu tarttuvan vaikkei meillä ole edes "oma lehjmä ojassa" niin kuin perheellisillä joiden lapset ja lapsenlapset joutuu elämään tässä maassa tulevienkin sukupolvien aikana.


      • ItsellesiVastailet
        Sellanenkaveri kirjoitti:

        Tuon numerosuvakin logiikka on se että työnnetään pää perseeseen eikä saa keskustella epäkohdista.
        Hänen neroutensa saa minut joka päivä ihan mykistymään :)

        Kun nyt oppisit edes keskustelemaan muiden kuin itsesi kanssa.


      • qwertyxxxx
        Harmaaritari kirjoitti:

        Niin ja sitä minä kyllä hirveästi aina hämmästelen että me sinkut yleensä ollaan niitä jotka eniten noihin tyhmyyksiin täälläkin tuntuu tarttuvan vaikkei meillä ole edes "oma lehjmä ojassa" niin kuin perheellisillä joiden lapset ja lapsenlapset joutuu elämään tässä maassa tulevienkin sukupolvien aikana.

        Siis sen takia te ätmit samaa lässytätte koska olette katkeria ja haluatte jakaa sitä paskaa oloanne muihin, yrittäen vetää muita pohjalle itsenne kanssa. Sitten mukamas "tiedätte" muita enemmän vaikkei teillä ole minkäänlaista kokemusta mistään ja kaikki "tieto" tulee jostain netin paskapostauksista joita haluatte uskoa enemmän kuin oikeita faktoja, sitä muuten kutsutaan vahvistusharhaisuudeksi.


      • ei.koske.realisteja
        qwertyxxxx kirjoitti:

        Siis sen takia te ätmit samaa lässytätte koska olette katkeria ja haluatte jakaa sitä paskaa oloanne muihin, yrittäen vetää muita pohjalle itsenne kanssa. Sitten mukamas "tiedätte" muita enemmän vaikkei teillä ole minkäänlaista kokemusta mistään ja kaikki "tieto" tulee jostain netin paskapostauksista joita haluatte uskoa enemmän kuin oikeita faktoja, sitä muuten kutsutaan vahvistusharhaisuudeksi.

        Vahvistusharha on sinun ja kuplasi juttu.


      • ymmärretäänsinua
        ei.koske.realisteja kirjoitti:

        Vahvistusharha on sinun ja kuplasi juttu.

        Älä välitä jollet tajua mitä se tarkoittaa, kyllä me ymmärretään että sulla on vaikeaa.


      • yritetäänainakin
        ymmärretäänsinua kirjoitti:

        Älä välitä jollet tajua mitä se tarkoittaa, kyllä me ymmärretään että sulla on vaikeaa.

        Älä välitä jollet tajua mistään mitään, kyllä me ymmärretään että sulla on vaikeaa.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Niin ja sitä minä kyllä hirveästi aina hämmästelen että me sinkut yleensä ollaan niitä jotka eniten noihin tyhmyyksiin täälläkin tuntuu tarttuvan vaikkei meillä ole edes "oma lehjmä ojassa" niin kuin perheellisillä joiden lapset ja lapsenlapset joutuu elämään tässä maassa tulevienkin sukupolvien aikana.

        Noinhan se on,tuntuu että perheelliset eivät edes halua ajatella näitä asioita,eikö oikeasti kiinnosta miten lapset joutuvat tulevaisuudessa elämään vai onko liian tuskallista,kun tietää. Nämä viime vuosien..muutokset myös modifoidut sääextremet tapahtuivat niin nopeasti,ihan muutaman vuoden sisällä niin mistä sitä olisi voinut vaikka 10 vuotta sitten tietää minkälaiseksi maailma muuttuu. En mäkään olisi uskonut että "muutokset" aloitetaan näin nopeasti..Yksi syy miksi minä en tekisi lapsia,kuka hullu haluaa lasten kärsivän tulevaisuuden maailmassa kun meno on jo nyt tällaista??


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo, tuo on kyllä ihan ymmärrettävää ja järkevää. Olen kyllä silleen itsekin nykyään ettei oikein edes vituta enää mikään tyhmyys minkän tekevät ja nehän tekevät. En kuitenkaan malta olla asioista mainitsematta täällä vaikkeivat varsinaisesti palstan aihepiiriin kuuluisikaan, ihan hyvä jos ihmiset näkee ja vähän edes herää ajatusta noista itsekullakin.

        Joo,mäkin päätin laittaa hanskat naulaan..mä olen ollut "aktivisti" niin pitkään,en jaksa enää ja tätä tuulimyllyä vastaan ei voi tapella,ei me ainakaan..mulla kun noi aivot tuppaa ajattelemaan ja menemään joskus ihan ylikierroksille,pakko löytää ratkaisu ja faktoilta ei voi ummistaa silmiä. mä en välttämättä reagoi,kommentoi..mutta mun aivoissa kiehuu. Ja se on aivan turhaa,mulla ei ole energiaa tähän enää,ja kun me ei voida muuttaa asioita..joka päivä saa nykyään lukea ja kuulla aivan absurdeja uutisia,monesti tuntuu että elän toisella planeetalla,ei tämä voi olla maa,se maapallo mikä me tunnettiin..ehkä meidät imaistiin sairaaseen rinnakkaistodellisuuteen haha:D


      • peppupupu kirjoitti:

        Noinhan se on,tuntuu että perheelliset eivät edes halua ajatella näitä asioita,eikö oikeasti kiinnosta miten lapset joutuvat tulevaisuudessa elämään vai onko liian tuskallista,kun tietää. Nämä viime vuosien..muutokset myös modifoidut sääextremet tapahtuivat niin nopeasti,ihan muutaman vuoden sisällä niin mistä sitä olisi voinut vaikka 10 vuotta sitten tietää minkälaiseksi maailma muuttuu. En mäkään olisi uskonut että "muutokset" aloitetaan näin nopeasti..Yksi syy miksi minä en tekisi lapsia,kuka hullu haluaa lasten kärsivän tulevaisuuden maailmassa kun meno on jo nyt tällaista??

        Ehkäpä se onkin jokin puolustusmekanismi, kun ei ole kuulevinaan eikä näkevinään mitään mitä ympärillä tapahtuu voi sitten aikanaan syytöksiä esittäville lapsille sanoa "En minä tiennyt" ja varmaan myös sitten itsekin uskoa siihen, väittää olleensa harhaan johdettu kun kukaan ei kertonut. Onhan se toki helpompaa kun pelätä tulevaisuutta kun on noinkin isot panokset kuni omat lapset ja lastenlapset. Ihan hyvä päätös, itsekään en laittaisi lapsia tähän maailmaan mikä ei tarjoa niille tulevaisuutta.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Ehkäpä se onkin jokin puolustusmekanismi, kun ei ole kuulevinaan eikä näkevinään mitään mitä ympärillä tapahtuu voi sitten aikanaan syytöksiä esittäville lapsille sanoa "En minä tiennyt" ja varmaan myös sitten itsekin uskoa siihen, väittää olleensa harhaan johdettu kun kukaan ei kertonut. Onhan se toki helpompaa kun pelätä tulevaisuutta kun on noinkin isot panokset kuni omat lapset ja lastenlapset. Ihan hyvä päätös, itsekään en laittaisi lapsia tähän maailmaan mikä ei tarjoa niille tulevaisuutta.

        Jälleen kerran samaa mieltä,puolustusmekanismi..ihmismieli on siitä jännä että kun oikein uskoo(tai välttelee)alkaa pitämään sitä totena vaikkei näin olisikaan(monet herpes tyypit on hyvä esimerkki,ei muka huomannut niitä kirveleviä rakkuloita siellä alapäässä kun oikein uskotteli ettei ole) Nämä muutokset ja ongelmat ovat sen suuruisia että on parempi leikkiä "tyhmää" ja mitäpä voit enää lapsille tehdä jos ne ovat jo syntyneet ja ehkä jo vanhempia. Eihän kukaan vielä vuooosia sitten tiennyt miten asiat tulee menemään. Mutta siihen voi vaikuttaa ettei tee niitä lapsia lisää tähän maailmaan,aivan liian julmaa..kun kaiken tämän poliittisen paskan lisäksi elinolosuhteet,ympäristö,ilmasto tulee radikaalisti muuttumaan..sellaiseksi mitä nykysuomessa ei ole vielä nähty.


      • peppupupu kirjoitti:

        Jälleen kerran samaa mieltä,puolustusmekanismi..ihmismieli on siitä jännä että kun oikein uskoo(tai välttelee)alkaa pitämään sitä totena vaikkei näin olisikaan(monet herpes tyypit on hyvä esimerkki,ei muka huomannut niitä kirveleviä rakkuloita siellä alapäässä kun oikein uskotteli ettei ole) Nämä muutokset ja ongelmat ovat sen suuruisia että on parempi leikkiä "tyhmää" ja mitäpä voit enää lapsille tehdä jos ne ovat jo syntyneet ja ehkä jo vanhempia. Eihän kukaan vielä vuooosia sitten tiennyt miten asiat tulee menemään. Mutta siihen voi vaikuttaa ettei tee niitä lapsia lisää tähän maailmaan,aivan liian julmaa..kun kaiken tämän poliittisen paskan lisäksi elinolosuhteet,ympäristö,ilmasto tulee radikaalisti muuttumaan..sellaiseksi mitä nykysuomessa ei ole vielä nähty.

        ei siis ole tarkoitus olla mikään masennuttaja haha:D mutta parempi nähdä asiat niin kuin on. voi olla että eletään viimeisiä "normaali vuosien" aikoja joten parempi nauttia elämästä vielä kun voi.


      • peppupupu kirjoitti:

        ei siis ole tarkoitus olla mikään masennuttaja haha:D mutta parempi nähdä asiat niin kuin on. voi olla että eletään viimeisiä "normaali vuosien" aikoja joten parempi nauttia elämästä vielä kun voi.

        Et sä ole masennuttaja, olet ennemminkin valopilkku kun annat toivoa että on vielä semmoisiakin ihmisiä jotka eivät ihan kaikkea niele mitä valmiina syötetään :) juurikin näin, koetetaan elää nyt mahdollisimman hyvin kun vielä ehtii, ollaan siitä hyvässä asemassa että voi olla että meidän aikana ei siedettävää huonommaksi vielä mene tämä maailman meno eikä meillä ole onneksi jälkeläisistä murheita kannettavana, ei tarvi miettiä mitenkähän ne pärjää? Ite sitä aina jollain tapaa pärjää kuitenkin.


      • helmiä_sioille
        qwertyxxxx kirjoitti:

        Siis sen takia te ätmit samaa lässytätte koska olette katkeria ja haluatte jakaa sitä paskaa oloanne muihin, yrittäen vetää muita pohjalle itsenne kanssa. Sitten mukamas "tiedätte" muita enemmän vaikkei teillä ole minkäänlaista kokemusta mistään ja kaikki "tieto" tulee jostain netin paskapostauksista joita haluatte uskoa enemmän kuin oikeita faktoja, sitä muuten kutsutaan vahvistusharhaisuudeksi.

        Etkö näe ongelmana sitä, että kansallisomaisuus annetaan lahjaksi ulkomaille ja itse saadaan sotkut siivottavaksi?


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Et sä ole masennuttaja, olet ennemminkin valopilkku kun annat toivoa että on vielä semmoisiakin ihmisiä jotka eivät ihan kaikkea niele mitä valmiina syötetään :) juurikin näin, koetetaan elää nyt mahdollisimman hyvin kun vielä ehtii, ollaan siitä hyvässä asemassa että voi olla että meidän aikana ei siedettävää huonommaksi vielä mene tämä maailman meno eikä meillä ole onneksi jälkeläisistä murheita kannettavana, ei tarvi miettiä mitenkähän ne pärjää? Ite sitä aina jollain tapaa pärjää kuitenkin.

        mä ajattelin että olen vähän semmoinen masennuttaja,doooooom haha:D no joo, kyllähän meitä järjen liekkejä täällä vielä on,harmi vaan että kynttilä tuppaa palamaan molemmista päistä:) mulla on aina ollut se ihan skidistä asti että mä en usko mitään totaalisena faktana,ennen kuin tutkitaan. harva asia on niin kuin ensiksi annetaan ymmärtää..kun tajuaa miten asiat täällä rullaa,niin voi nostaa kädet ylös ja huohahtaa..me tehtiin jo tarpeeksi,on aika nauttia näistä viimeisistä jota kuinkin normaaleista ajoista,ompahan sitten vanhempana muisteltavaa ja kerrottavaa nuoremmille,kun eletään post apokalyptisessä maailmassa:)
        ja eihän se mitään hyvää aiheuta jos sä pelottelet nykyajan lapset"omg teidän elämä tulee olemaan pelkkää kärsimystä ja orjuutta,iiiiik!" haha parempi vetää silleen rennosti,eteenpäin soljuen tässä nykyajan virrassa,tietoisena muutoksista mutta silti nauttien joistakin asioista mitkä voivat olla gone tulevaisuudessa. meidän sukupolvi on siitä onnekas harmis että me saatiin kokea kokonaisia hyviä vuosikymmeniä.


      • peppupupu kirjoitti:

        mä ajattelin että olen vähän semmoinen masennuttaja,doooooom haha:D no joo, kyllähän meitä järjen liekkejä täällä vielä on,harmi vaan että kynttilä tuppaa palamaan molemmista päistä:) mulla on aina ollut se ihan skidistä asti että mä en usko mitään totaalisena faktana,ennen kuin tutkitaan. harva asia on niin kuin ensiksi annetaan ymmärtää..kun tajuaa miten asiat täällä rullaa,niin voi nostaa kädet ylös ja huohahtaa..me tehtiin jo tarpeeksi,on aika nauttia näistä viimeisistä jota kuinkin normaaleista ajoista,ompahan sitten vanhempana muisteltavaa ja kerrottavaa nuoremmille,kun eletään post apokalyptisessä maailmassa:)
        ja eihän se mitään hyvää aiheuta jos sä pelottelet nykyajan lapset"omg teidän elämä tulee olemaan pelkkää kärsimystä ja orjuutta,iiiiik!" haha parempi vetää silleen rennosti,eteenpäin soljuen tässä nykyajan virrassa,tietoisena muutoksista mutta silti nauttien joistakin asioista mitkä voivat olla gone tulevaisuudessa. meidän sukupolvi on siitä onnekas harmis että me saatiin kokea kokonaisia hyviä vuosikymmeniä.

        Joo no asiat joista me kirjotellaan vaan kääntyy usein masentaviksi mutta joidenkin pitää sekin tehdä. Oishan se ehkä helpompi tai ainakin saatas enemmän sympatioita kun oltas vaan jepajeeta mutta kun ollaan mitä ollaan, ei voi mittään, näillä mennään :)

        Juu, eihän se kivaa oo, tiedä mitä traumoja mukeloille ja vähän vanhemmillekin jää kun pelotellaan kaikenlaisella, niiden pitää vaan kestää :D Pitäisköhän meidän ensjouluna alottaa paha pukki ja tonttu -palvelu, sellanen jossa houhou -pukin sijaan tuleekin pukki ja tonttu jotka kertoo lapsille huonoja uutisia maailman tilasta, lisäextrana kerrotaan vanhemmille sp-taudeista joita varmasti tulee jos ilman kumia suhaatte kun vieraissa kuitenkin käytte bonoboina....No joo, ehkä se ei ois kovin suosittu :D

        Joo, ehkä me ollaan aika onnekkaita loppupelissä. Ny pitäs mennä nukkumaan, hyviä öitä peppikselle :)


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo no asiat joista me kirjotellaan vaan kääntyy usein masentaviksi mutta joidenkin pitää sekin tehdä. Oishan se ehkä helpompi tai ainakin saatas enemmän sympatioita kun oltas vaan jepajeeta mutta kun ollaan mitä ollaan, ei voi mittään, näillä mennään :)

        Juu, eihän se kivaa oo, tiedä mitä traumoja mukeloille ja vähän vanhemmillekin jää kun pelotellaan kaikenlaisella, niiden pitää vaan kestää :D Pitäisköhän meidän ensjouluna alottaa paha pukki ja tonttu -palvelu, sellanen jossa houhou -pukin sijaan tuleekin pukki ja tonttu jotka kertoo lapsille huonoja uutisia maailman tilasta, lisäextrana kerrotaan vanhemmille sp-taudeista joita varmasti tulee jos ilman kumia suhaatte kun vieraissa kuitenkin käytte bonoboina....No joo, ehkä se ei ois kovin suosittu :D

        Joo, ehkä me ollaan aika onnekkaita loppupelissä. Ny pitäs mennä nukkumaan, hyviä öitä peppikselle :)

        on se,vaikea yrittää kuulostaa jipii hiphei tyypille kun kertoo nykyajan menosta haha:D parempi yrittää olla silleen neutraali,jotkut kyllä suuttuu siitäkin;) aina löytyy niitä jotka iskevät sitä päätänsä seinään sen tuhat kymmenen kertaa kun ei vaan suostu hyväksymään tosiasioita. sitten tietty ne joita oikeasti pelottaa ja sen takia kielletään kaikki,jopa ärhäkkäästi. pitäis muistaa toi,jotkut on todella herkkiä:/

        mä just mietin tota pelottelu juttua,parempi antaa vaan olla,mä en halua olla mikään traumatisoija haha antaa porukan itse etsiä totuutta,tieto on kyllä saatavilla jos sitä haluaa. enkä mä halua laittaa lapsia itkemään kun kerron että tulevaisuudessa he ovat vain ihmisorjia ja ilmasto on pilattu täysin,ei välttämättä vettäkään enää saa,ainakaan hanasta..jaiks mieluummin kerron pelle hermanneista ja tähdenlennoista:D
        loooool toi sun totuus-pukki palvelu ei taitais toimia,luultavasti saisit kalossista ja ajettais ulos haha,joulun pilaaja:D totuus-tonttu ja fakta pukki mukana petteri"tuulivoima on kusetus" punakuono. joulumuori aiheesta "kenelle riisipuuron herpesmanteli napsahtaa" :D

        apua,nyt täytyy mennä,taidampa ottaa erän mun peliä taas:) kyllä se niin on,me ollaan aika onnekkaita,elettiin normaali ja hyvä elämä ennen näitä aikoja. voidaan sitten jakaa tietoa miten ennen elettiin,hyvinvointivaltiossa:) hyviä öitä myös totuusritarille ^^,


    • revoluuutiopystyyn

      Suomeen tulisi saada suora demokratia, eli kansanäänestyksen kuten esim sveitsissä, tämä tosin edellyttäisi että kansa olisi hyvin informoitunutta jne..Oikeus kansan käsiin, erotettaisiinko virkamiehiä, poliitikkoja tehtävistään yms yms. Ehkä tulisi perustaa uusi puolue joka ajaisi tälläistä politiikkaa ??

    • Kaisanoasaa

      Tässä maassa on vain idiootteja virassa. Antavat ulkomaaliasten tulla pilaamaan luontomme ja sitten veronmaksajat lopulta maksavat satoja miljoonia kun saastunut vesistö yritetään puhdistaa menkää nyt äkkiä töihin tienaamaan rahaa että sitten sitä rahaa on kun tarvii alkaa maksella luonnon korjauksia. Hyviä esimerkkejä on talvivaara, kukaan ei varmaan tiedä paljon siihen on laitettu rahaa.

    • Kaisanoasaa

      Siis talvivaaran saastuttamat järvet on edelleen saastuneita. Rahaa siihen tulee menemään paljon ja veronmaksajat sen maksaa. Sillä yhtiöllä kun tuskin on rahaa maksaa niitä saastuneitten järvien puhdistusta.

    • Kaisanoasaa
    • Monelle poliitikolle ja pikkuvirkamiehelle on elämääkin suurempi täyttymys kun pääsee tekemään "päätöksiä", eikä sillä niin väliä onko niissä mitään järkeä tai suojellaanko päätöksillä kansallista omaisuutta vai ei. Tämän mahdollistaa se, että samat ihmiset ovat ensin päättäneet siitä, että valtio ja kunnat eivät ole valmiita investoimaan mihinkään, eikä tee liiketoimintaa.

    • exLudvig

      Kansan tyhmyys, ahneus ja jakautuminen nurkkakuntiin on kaiken pahan alku ja juuri.

      Pääomapiirit on Suomessa nähty aina kielteisessä valossa, ja kuluttaminen on ollut politiikan ohjaamaa. Meillä on ollut suomenkielinen pääoma ja ruotsinkielinen pääoma, ja suomenkilinen pääomakin oli jaettu kapitalistiseen pääomaan ja punapääomaan. Ostopäätökset tehtiin sen mukaan mitä pääomaleiriä haluttiin tukea.

      Pääomia haluttiin verottaa, ja se johti siihen että pääomat katosivat maasta. Punapääoma josta piti tulla "kansallinen" pääoma, hävisi taitamattomuutta ja loput meni kirstunvartijoiden taskuihin.

      Nyt kun meillä ei ole enää pääomapiirejä jotka sijoittavat "isänmaallisesti" kuten ruotsalaiset pääomapiirit omassa maassaan, meidän lainsäädäntömme on tehtävä sellaiseksi joka houkuttelee ulkomaisia pääomapiirejä.

      Kaikkialla menestyvissä maissa pääoma käsitetään resurssiksi, Suomessa se koetaan uhkaksi jos se ei ole omalla pankkitilillä. Kateus vie kalatkin vedestä, siitä on lopultakin kyse.

    • .. Normi NarsuMarsu Touhua NarsuMarsuLandiassa.. ;P

    • asiantuntijaa

      Tämä Suomen myyminen ulkomaille on tahallista toimintaa tietenkin. Vielä 1980-luvulla Suomi oli rauhallinen maa, ei ollut ulkomaalaisia pilvin pimein, ja ei ollut globalistikapitalisteja, jotka riistävät maailmojen valtioita. Joku tietysti piti ideaa erinomaisena päästää ulkkarit tänne, onhan Suomi pääomaköyhä maa, jolla ei ole varaa edes perustaa kaivoksia. Mutta kun tänne ne vihulaiset päästät, niin ei käteen jää juuri mitään. Veroparatiisifirmoina osaavat välttää verot, ja ottavat halpatyövoimaa vaikka muista maista, jos on halvempaa kuin suomalainen työvoima. Valtion toive on siinä että ulkkarien firmat loisivat uusia työpaikkoja. Mutta työpaikat ja verot menevät usein muualle.

      Kansanedustajat ja valtio saavat sitten lahjomisen seurauksena murut ulkkarien pöydästä ja muut eivät juuri mitään. Ei kannata kaveerata näiden globalistien kanssa, olisi ollut parempaa pitää Suomi suljettuna maana, eikä edes pitää firmoja pörssissä.

      • exLudvig

        Pitää muistaa että 1980-luvun alkupuolella Suomi oli suljettu talous jonka ulkomaankaupasta iso osa oli ns. bilateraalikauppaa Neuvostoliiton kanssa.

        Ennen Nokian matkapuhelinmyyntiä me emme olleet koskaan edes myyneet kulutushyödykkeitä länsimaihin, vaan lähinnä Neuvostoliittoon. Vaihdossa saimme mm. raakaöljyä jota myimme jalostettuna länsimaihin.

        Vasta 1980-luvun puolivälissä käynnistyivät toimet jotka avasivat asteittain ulkomaisille pääomille ovet meidän markkinoillemme, ja vastaavasti meidän pääomillemme reitin ulkomaille. Tuon pääomien vapauttamisen edellytyksenä oli toimet joilla Suomen lainsäädäntöä muutettiin vastaamaan läntisten markkinatalousmaiden lainsäädäntöä.

        Ilman pääomien vapauttamista Suomi olisi jäänyt kehityksestä syrjään, ei olisi koskaan syntynyt mitään Nokia-ilmiötä. Bruttokansantuotteemme olisi korkeintaan 1980-luvun alkuvuosien tasoa, todennäköisesti ei kuitenkaan edes sillä tasolla kun muistetaan Neuvostoliiton romahdus.


      • exLudvig kirjoitti:

        Pitää muistaa että 1980-luvun alkupuolella Suomi oli suljettu talous jonka ulkomaankaupasta iso osa oli ns. bilateraalikauppaa Neuvostoliiton kanssa.

        Ennen Nokian matkapuhelinmyyntiä me emme olleet koskaan edes myyneet kulutushyödykkeitä länsimaihin, vaan lähinnä Neuvostoliittoon. Vaihdossa saimme mm. raakaöljyä jota myimme jalostettuna länsimaihin.

        Vasta 1980-luvun puolivälissä käynnistyivät toimet jotka avasivat asteittain ulkomaisille pääomille ovet meidän markkinoillemme, ja vastaavasti meidän pääomillemme reitin ulkomaille. Tuon pääomien vapauttamisen edellytyksenä oli toimet joilla Suomen lainsäädäntöä muutettiin vastaamaan läntisten markkinatalousmaiden lainsäädäntöä.

        Ilman pääomien vapauttamista Suomi olisi jäänyt kehityksestä syrjään, ei olisi koskaan syntynyt mitään Nokia-ilmiötä. Bruttokansantuotteemme olisi korkeintaan 1980-luvun alkuvuosien tasoa, todennäköisesti ei kuitenkaan edes sillä tasolla kun muistetaan Neuvostoliiton romahdus.

        Kirjoituksesi on kuin tervetuliaispuhe kauppakorkean ensimmäiselle vuosikurssille. En väitä, etteikö kirjoituksessasi olisi jotain perää, mutta suomessa on ollut pitkään osaamista, mikä varsinkin on näkynyt patenttien määrässä. Se että annetaan vapaus pääomien vapauttamisille, ei pitäisi antaa mahdollisuutta ryöstää maatamme niin kuin nyt on käynyt. .


      • exLudvig
        modelli kirjoitti:

        Kirjoituksesi on kuin tervetuliaispuhe kauppakorkean ensimmäiselle vuosikurssille. En väitä, etteikö kirjoituksessasi olisi jotain perää, mutta suomessa on ollut pitkään osaamista, mikä varsinkin on näkynyt patenttien määrässä. Se että annetaan vapaus pääomien vapauttamisille, ei pitäisi antaa mahdollisuutta ryöstää maatamme niin kuin nyt on käynyt. .

        Kirjoituksessani pyrin avaamaan taustoja lainsäädännölle jota kritisoidaan.

        Suomalaisten patenttien määrä supistuu, ja merkittäviin teollisuusmaihin 2000-luvulla myönnetyistä patenteista Nokialla on leijonanosa. Huippuvuosina Nokian osuus jenkkeihin myönnetyistä suomalaisista patenteista oli n 2/3 osaa.


      • exLudvig kirjoitti:

        Kirjoituksessani pyrin avaamaan taustoja lainsäädännölle jota kritisoidaan.

        Suomalaisten patenttien määrä supistuu, ja merkittäviin teollisuusmaihin 2000-luvulla myönnetyistä patenteista Nokialla on leijonanosa. Huippuvuosina Nokian osuus jenkkeihin myönnetyistä suomalaisista patenteista oli n 2/3 osaa.

        Suomessa on noin 42 000 patenttia joista 28000 on lahjoitettu jenkkeihin??? Vuodesta 2007<--(aika jälkeen Nokian) Suomeen on myönnetty 10000 patenttia eikä edes venäläiset ole kiinnostuneita investoimaan niihin, koska maamme tempoileva politiikka muistuttaa kommunismia. Eli ne myydään pilkkahintaan jotta keksiä saisi leipänsä.


      • exLudvig
        modelli kirjoitti:

        Suomessa on noin 42 000 patenttia joista 28000 on lahjoitettu jenkkeihin??? Vuodesta 2007<--(aika jälkeen Nokian) Suomeen on myönnetty 10000 patenttia eikä edes venäläiset ole kiinnostuneita investoimaan niihin, koska maamme tempoileva politiikka muistuttaa kommunismia. Eli ne myydään pilkkahintaan jotta keksiä saisi leipänsä.

        Olisit voinut sanoa suoraan että tuolla "tempoilevalla politiikalla" tarkoitit verolainsäädäntöämme.

        Verotus on suurin syy myös sille, miksi menestyvät suomalaiset PK-sektorin yritykset tuppaavat siirtymään ulkomaisten pääomasijoitusyhtiöiden omistukseen. Yritykset tuottavat hyvin, mutta ilman verosuunnittelua tuotto on verotuksen jälkeen liian pientä.

        Me verotamme pääomat ulos Suomesta.


      • modelli
        exLudvig kirjoitti:

        Olisit voinut sanoa suoraan että tuolla "tempoilevalla politiikalla" tarkoitit verolainsäädäntöämme.

        Verotus on suurin syy myös sille, miksi menestyvät suomalaiset PK-sektorin yritykset tuppaavat siirtymään ulkomaisten pääomasijoitusyhtiöiden omistukseen. Yritykset tuottavat hyvin, mutta ilman verosuunnittelua tuotto on verotuksen jälkeen liian pientä.

        Me verotamme pääomat ulos Suomesta.

        Nykyään koulutetaan tyhmätkin. Ennen kouluttautuivat kyvykkäät. Ja nämä tyhmät suuntautuvat sitten virkoihin missä pääsevät pätemään politiikan tuella. Tämän lisäksi maahan virtaa täysin kelvotonta sakkia ja nämä kotimaiset kyvykkäät puolestaan poistuvat maasta.


      • exLudvig
        modelli kirjoitti:

        Nykyään koulutetaan tyhmätkin. Ennen kouluttautuivat kyvykkäät. Ja nämä tyhmät suuntautuvat sitten virkoihin missä pääsevät pätemään politiikan tuella. Tämän lisäksi maahan virtaa täysin kelvotonta sakkia ja nämä kotimaiset kyvykkäät puolestaan poistuvat maasta.

        Ennen kouluttautuivat rikkaiden lapset, nyt myös varattomien penskat jos selviävät pääsykokeista.

        Ongelma on enemmän suhtautumisessa pääomiin. Suomessa pääomia ei mielletä resurssiksi vaan uhaksi.


      • exLudvig kirjoitti:

        Ennen kouluttautuivat rikkaiden lapset, nyt myös varattomien penskat jos selviävät pääsykokeista.

        Ongelma on enemmän suhtautumisessa pääomiin. Suomessa pääomia ei mielletä resurssiksi vaan uhaksi.

        "suhtautumisessa pääomiin" eli nämä köyhät ja kyvyttömät alkavat sosiaalisoimaan, jakavat muiden rahoja avokätisesti bemarin takapenkiltä.


      • exLudvig
        modelli kirjoitti:

        "suhtautumisessa pääomiin" eli nämä köyhät ja kyvyttömät alkavat sosiaalisoimaan, jakavat muiden rahoja avokätisesti bemarin takapenkiltä.

        Kyse on enemmän äänestäjien asenteissa.

        Meiltä löytyisi oikeistopuolueita jotka tekisivät järkevämpää lainsäädäntöä, mutta äänestäjät haluavat sosialistista lainsäädäntöä.


      • viisvee

        uutuus tuotettakin on vaikea myydä valmistajille, mutta jos omistaa markkina taidot autotallin ja metalli työ on tuttua niin itselläkin on yksi tuote myynissä halvalla,


      • helmiä_sioille
        modelli kirjoitti:

        "suhtautumisessa pääomiin" eli nämä köyhät ja kyvyttömät alkavat sosiaalisoimaan, jakavat muiden rahoja avokätisesti bemarin takapenkiltä.

        Pymppis on syyntakeeton. Sille on ihan turha selittää...


    • viisvee

      luovuutta suomesta löytyy kyllä keksiöitäkin on ennenmän kuin japanissa suhteessa väkimäärään ,mutta rahoituksen ja markinoinin vastuu jää usein miten yksityis henkilön vastuulle niin innovointi ei pääse alkuunkaan,

      • exLudvig

        Lukumääräisesti niitä patentteja on kohtalaisesti, mutta niiden omistus on melko keskittynyttä.


    • viisvee

      pikku patentti maksaa parista tonnista ylöspäin ja hyväksi havaitut patentti tuotteet ostaa sitten raha miehet itselleen tai yritykseen,

      • exLudvig

        On myös olemassa "patenttitehtaita", eli yrityksiä jotka investoivat miljardeja tutkimukseen ja kehittämiseen. Noilla suuryrityksillä on tuhansia patentteja, Nokialla esim. 3800 kpl ja se ei ole lähelläkään kärkeä.


    • Tämä-selvä

      Helposti suomalaiset antaa tontit muille ja sitten ne saastuttavat vetemme ja ryöstävät rikkaudet eikä suomi saa penniäkään vaan joutuu lopulta maksamaan kalliisti.

      • lisäävaaa

        Ja valtaosaa suomaoloisista ei tämäkään asia kiinnosta pätkääkään, vahdatkaa vaan niitä salkkareita ja jonottakaa ilmaisia ämpäreitä..ovat kaiken tämän kurjistamisen ansainneetkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      127
      2336
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      105
      1384
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      330
      1119
    4. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      110
      1085
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      104
      1067
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      965
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      700
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      699
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      680
    10. 50
      674
    Aihe