Lahjat ja muut tavat osoittaa välittämistä

NainenRuudunTakaa

Tuli tuosta lahjaketjusta mieleen, että kun moni oli sitä mieltä, että käytännölliset lahjat on paras juttu, niin miten on, onko lahjojen antaminen ja vastaanottaminen vaikeaa? Hyvä lahjahan kertoo siitä, että antaja tuntee saajan ja osaa ja haluaa ilahduttaa tätä.

Entä muut rakkauden kielet, ilmaisetko välittämistä ennemmin käytännön asioissa auttamisella, kauniilla sanoilla, fyysisellä kosketuksella tai laatuajan viettämisellä?

Mä olen aika epälahjaihminen, ennemmin vietän laatuaikaa tärkeiden ihmisten kanssa yhdessä - ja sitten taas tuhlaan kauniita sanoja muillekin kuin kaikkein tärkeimmille ja rakkaimmille. Käytännön asioiden auttaminen on varattu ihan lähimmälle ja vaatii molemminpuolisuutta. Fyysinen kosketus taas on enemmän omasta fiiliksestä riippuvaista, mutta tykkään yleensä ystävähaleista.

16

<50

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • exLudvig

Ihmisille on jostakin syystä syntynyt oletus siitä että lahja on osoitus rakkaudesta lahjan rahallisella arvolla mitataan välittämisen määrä. Vanhana yrittäjänä katson asiaa vähän toiselta kantilta, ja toivon etteivät entiset yhteistyökumppanini tulkinneet lahjojani rakkauden tunnustuksiksi.

Mielestäni lahjan antaminen on suhdetoimintaa, sen perimmäinen tarkoitus on vahvistaa olemassaolevaa yhteyttä. Lahjojen laadusta voidaan olla montaa mieltä, mutta minä itse näen että paras lahja on henkilökohtainen lahja.

Naisia vähättelemättä, heidän ilahduttamisensa on kohtalaisen helppoa. Kaikki mikä mielletään laadukkaaksi, statuksekkaaksi ja kalliiksi, on hyvä. Jos sinulla ei ole varaa ostaa naiselle auto, osta vaikka pieni pullo parfyymiä jota kehutaan.

• NainenRuudunTakaa

Riippuu naisesta. Itse en tykkäisi parfyymistä, en käytä sellaisia ja tuoksuttomuus on tärkeää. Samoin meikit tai käsilaukut, kun en käytä moisia, niin tulisi sellainen fiilis, että ei lahjan antaja yhtään näkisi mua sellaisena kuin olen, vaan ajattelisi jonkun oman mallinsa kautta. Autonkin olen omistanut aikanaan ja nyt arvostan sitäkin enemmän, että voin kulkea pyörällä ja julkisilla, kun tiedän mikä riesa se auto voi olla.

Mutta pyöränhuoltolajakortti olisi hyvä lahja.

• NainenRuudunTakaa

Ja tietysti bisneslahjat on eri juttu, ei niitä ota henkilökohtaisesti, vaan just osana suhdetoimintaa. Niissä taas asiallisella, sopivan pesoonattomalla linjalla.

• exLudvig
        NainenRuudunTakaa kirjoitti:

Riippuu naisesta. Itse en tykkäisi parfyymistä, en käytä sellaisia ja tuoksuttomuus on tärkeää. Samoin meikit tai käsilaukut, kun en käytä moisia, niin tulisi sellainen fiilis, että ei lahjan antaja yhtään näkisi mua sellaisena kuin olen, vaan ajattelisi jonkun oman mallinsa kautta. Autonkin olen omistanut aikanaan ja nyt arvostan sitäkin enemmän, että voin kulkea pyörällä ja julkisilla, kun tiedän mikä riesa se auto voi olla.

Kuten sanoin, henkilökohtaisuus on se juttu. Minä itse sain lahjaksi kirjan "Tuntematon Kimi Räikkönen", lahjanantaja on varmasti tulkinnut puheistani että fanitan Kimiä. Lahja oli erinomainen, ja jossain kohtaa lomaa tulen lukemaan sen.

Lahjan ei tarvitse maksaa tuhansia, riittää kun lahjan saajalla on sille käyttöä.

Vaikka minä en itse suosi esim. pölynimureita, niin joku käytännönläheinen kotirouva voi ilahtuakin sellaisesta jos vanha vetelee viimeisiään. Ihan samanlailla joku kotitarvenikkari voi ilahtua enemmän ruuvinvääntimestä kuin mallasviskipullosta.

• exLudvig

Ja tietysti bisneslahjat on eri juttu, ei niitä ota henkilökohtaisesti, vaan just osana suhdetoimintaa. Niissä taas asiallisella, sopivan pesoonattomalla linjalla.

Bisneslahjoissakin on eroja. Asiakaslahjat voi olla aika nimellisiä lahjoja, lähinnä on vain tarkoitus muistaa ja saada yrityksen logo asiakkaan verkkokalvolle.

Yhteistyökumppanuudet on sitten oma juttunsa, osaa niistä on vaikea erottaa ystävyyssuhteista. Niissä lahjan saajaan voi olla syntynyt jo henkilökohtainen tuttavuus ja lahjan saajasta voidaan tietää asioita jotka helpottavat lahjan hankintaa.

• pusu.palkka

hankkisit oman miehen joka huoltaa ja korjaa pyörääsi ja samalla saisit ns hovikuskisi ja ostosten kantajan eli tarvitsisit jotakin muuta lahjaksi esim kondomi paketin josta iloa kummallekkin

• exLudvig
        pusu.palkka kirjoitti:

hankkisit oman miehen joka huoltaa ja korjaa pyörääsi ja samalla saisit ns hovikuskisi ja ostosten kantajan eli tarvitsisit jotakin muuta lahjaksi esim kondomi paketin josta iloa kummallekkin

Eikös tää NRT ole se palstalepakko?

• HänenOmansa
        exLudvig kirjoitti:

Eikös tää NRT ole se palstalepakko?

Ei kun se on ihana Mylmyr 100x<3

• KilttiMies89

Mua ei ainakaan mitkään lahjat tee onnelliseksi, haluan pillua.

• Tämä-selvä

Lahja on raha kemia. Ostat lahjan niin voit saada pillua.

• Tämä-selvä

Millaisia lahjoja jännämiehet antaa naisille, haluaisin tietää?

• Kaikkinaiset

Millaisia antaa? On kai sulla sukulaisnaisia jotka on parisuhteessa.. kysy niiltä.

• NuuskaMuikkune

.. MateriaListisuus.. Se on MateriaListeille.. ;P

• Normimies

No asiassa on monta muttaa. Kaikki suhteet ei ole niin hyvällä mallilla että lahjan antaminen tarkoittaisi välittämistä. Jos suhteessa on asiat pielessä niin lahjalla ei ole mitään merkitystä eikä se tunnu miltään jos saa lahjan. Ensin pitää se suhde saada kuntoon jotta molemmilla on hyvä olla etenkin naisella pitää olla hyvä varma olo että mies rakastaa ja välittää ja sitten vasta kannattaa niitä lahjoja ostaa.

• Anonyymi

En tiedä onko lahjojen antaminen tai saaminen vaikeaa, mutta hyvien lahjojen keksimien on TODELLA vaikeaa.

Itse olen nyt ruvennut pitämään toivelistaa netissä http://bit.do/toivelista , jonne kerään jotain ideoita. Sieltä voi sitten napata jotakin, jos joskus sellaista kysytään. Samalla laitoin puolisonkin tekemään oman listan.

• Anonyymi

En koskaan osta lahoja kenellekkään. Se on yksinäisen ruman elämässä parasta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      3085
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1342
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1206
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      120
      992
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe