Eli mitä tämä todellisuudessa tarkoittaa, arvostaako nainen miehessä yksinomaan tälläistä luonteenpiirrettä, palavaa intohimoa johonkin asiaan ja halua saavuttaa jotain, oli se missä tahansa esim vaikkapa musiikin/taiteen alalla, mikä ei automaattiesti liity rahaan/palkkatasoon mitenkään.
Vai onko mies naisten silmissä ainoastaan silloin kunnianhimoinen, jos tämä työskentelee hyvinpalkatulla alalla/tavoittelee sellaista, mikä tarkoittaa tulevaisuudessa korkeaa elämäntasoa, kesämökkejä, farmarivolvoja jne..
Miten on.
Naisten koodikieli; kunnianhimo
19
<50
Vastaukset
- nainen.suomi.sanakirja
Kun nainen sanoo kunnianhimo hän tarkoittaa sillä statuksen tai resurssien tavoittelemista.
Varmaankin niin että jos se kunnianhimo tuottaa rahaa, asemaa ja kauniita tavaroita naiselle se varmaan ok. Sitten jos se tuottaa jotain spesiaalijuttua joka ei tuota rahaa ja on pois naisen kanssa vietetystä ajasta sen nimi muuttuu itsekkyydeksi.
"sen nimi muuttuu itsekkyydeksi" - Itsekkyydeksi sen vois ehkä määritellä sillon, jos se näyttäytyis jotenkin välinpitämättömyytenä yhteisiä asiota tai yhdessä olemista kohtaan. Ei niinkään rahan, aseman tai tavaroiden puutteesta...
Jos esim. haluaa olla suhteessa, muttei koskaan syrjäytä omia menojaan ollakseen rakastettunsa kanssa, sit näkisin itsekkyytenä.mazy kirjoitti:
"sen nimi muuttuu itsekkyydeksi" - Itsekkyydeksi sen vois ehkä määritellä sillon, jos se näyttäytyis jotenkin välinpitämättömyytenä yhteisiä asiota tai yhdessä olemista kohtaan. Ei niinkään rahan, aseman tai tavaroiden puutteesta...
Jos esim. haluaa olla suhteessa, muttei koskaan syrjäytä omia menojaan ollakseen rakastettunsa kanssa, sit näkisin itsekkyytenä.Ihan käänteisesti, jos sinä haluat yhteistä aikaa naisesi tai rakastettusi kanssa, eikä hän koskaan piittaa tästä tarpeestasi ja tunnu kaipaavan sua, niin eikö siitä tuu aika helposti olo, että itsekkäästi aattelee vaan omia tarpeitaan?
Jos sä oot se joka aina mukailee, mukautuu ja joustaa...toisen asiat on vaan niin tärkeitä, muttei koskaan sun?mazy kirjoitti:
Ihan käänteisesti, jos sinä haluat yhteistä aikaa naisesi tai rakastettusi kanssa, eikä hän koskaan piittaa tästä tarpeestasi ja tunnu kaipaavan sua, niin eikö siitä tuu aika helposti olo, että itsekkäästi aattelee vaan omia tarpeitaan?
Jos sä oot se joka aina mukailee, mukautuu ja joustaa...toisen asiat on vaan niin tärkeitä, muttei koskaan sun?Niin , onhan se noinkin mutta toisaalta minä kun olen erakkoluonne niin minua ei hirveästi varmaan haittaisi, samaa kaipaamattomuuden tunnetta varmaan minunkin puolelta ehkä tulisi jonkin verran, niin ehkä olisikin matc made in heaven tuollainen nainen :D
No joo, mutta se on vähän itsestäkin kiinni miten pitkälle siihen mukatumiseen lähtee mukaan, ei oo pakko jos ei taho. Kukaan ei pysty pompottamaan semmoista joka itse määrää rajat sille miten paljon pomppii.Harmaaritari kirjoitti:
Niin , onhan se noinkin mutta toisaalta minä kun olen erakkoluonne niin minua ei hirveästi varmaan haittaisi, samaa kaipaamattomuuden tunnetta varmaan minunkin puolelta ehkä tulisi jonkin verran, niin ehkä olisikin matc made in heaven tuollainen nainen :D
No joo, mutta se on vähän itsestäkin kiinni miten pitkälle siihen mukatumiseen lähtee mukaan, ei oo pakko jos ei taho. Kukaan ei pysty pompottamaan semmoista joka itse määrää rajat sille miten paljon pomppii.Vaikee kuvitella miten voi olla kaipaamatta ihmistä, jota rakastaa. Tuntuu vieraalle ajatuksenakin. ☺️
Vaikka erakkona itekin viihdyn vallan hyvin. Mutta poikkeuksen tekee itelle tärkeet ja rakkaat...kyllä mä niitä kaipaan lyhyenkin erossa olon jälkeen ja jopa aikana.
Ei oo pakko, jos ei taho. Jotenkin taas itellä on luonnollista ottaa toista huomioon ja syrjäyttää itteäänkin tarvittaessa. Joskus pistää toinen ittensäkin edelle..😃mazy kirjoitti:
Vaikee kuvitella miten voi olla kaipaamatta ihmistä, jota rakastaa. Tuntuu vieraalle ajatuksenakin. ☺️
Vaikka erakkona itekin viihdyn vallan hyvin. Mutta poikkeuksen tekee itelle tärkeet ja rakkaat...kyllä mä niitä kaipaan lyhyenkin erossa olon jälkeen ja jopa aikana.
Ei oo pakko, jos ei taho. Jotenkin taas itellä on luonnollista ottaa toista huomioon ja syrjäyttää itteäänkin tarvittaessa. Joskus pistää toinen ittensäkin edelle..😃Niin no voihan sitä kaivata mutta ei sen pakko ole koko ajan siinä käden ulottuvilla pyöriä. Minusta lähinnä tärkeintä että tietää että on tarvittaessa, sitten kun kaipuu käy liian kovaksi, tavoitettavissa. Sekin että jos on koko ajan ihan iholla voi ollä vähän ärsyttävääkin vaikka tykkäisi kuin hullu puurosta.
Niin no noinhan se enimmäkseen on että rakkaansa asettaa edelle noin niin kuin normaali-ihmisellä.Harmaaritari kirjoitti:
Niin no voihan sitä kaivata mutta ei sen pakko ole koko ajan siinä käden ulottuvilla pyöriä. Minusta lähinnä tärkeintä että tietää että on tarvittaessa, sitten kun kaipuu käy liian kovaksi, tavoitettavissa. Sekin että jos on koko ajan ihan iholla voi ollä vähän ärsyttävääkin vaikka tykkäisi kuin hullu puurosta.
Niin no noinhan se enimmäkseen on että rakkaansa asettaa edelle noin niin kuin normaali-ihmisellä.Juu ei, on kumminkin jonkin verran huomattavissa eroa ihmisissä, jotka viihtyy tai päätyy saman katonalle ja ihmisissä jotka haluaa sen hajuraon.
Eli oman kodin mihin männä, kun ei jaksas olla kaiken aikaa samoissa tiloissa.☺️
Semmoset eri paria olevat vois huonosti yhdessä, siksi nää on asioita mitkä hyvä tiedostaa.
Näistä puhua.- NainenRuudunTakaa
Ei se ole itsekkyyttä, vaan intohimoa. Esim. monet nörtit arvostaa, jos toisellakin on joku nörttijuttu, josta on intohimoisen kiinnostunut.
Mutta kunnianhimo joo viittaa vähän enemmän rahaan ja valtaan, tai ulkoiseen arvostukseen mun korvassa.
Mua ei ole koskaan kiinnostanut miehessä mikään kunnianhimo, kunnian himoitseminen...se mitä muut miettii asioista, joita sä teet omalla himollasi ja palollasi. Eli asiat mistä oot kiinnostunut ihan kunnolla, tosissaan...
Kunnianhimo kuulostaa siltä, kun tekis kaiken vaan muitten takia ja ainoo mutä himoaa on se kunnioitus siitä miltä muitten silmiin näyttää..
Ei kuulosta kivalle. Mielumminkin ihailen miehessä sitä paloa ja intohimoa mikä ajaa hänet niiden asioiden äärelle, mistä sen oman olonsa ja tekemisensä kokee antoisaksi. Vaikka se musiikki...esimerkkinä joku nimeltä mainitsematon dj vaikka..
Tekee omasta intohimosta ja palosta jotakin musaa mistä tykkää ja jakaa sen kautta muillekin iloa...se voi muuttua kaupalliseksi ja siitä voi kadota jopa mielekkyys silloin. Riippuu kuinka asiat saa hoitaa ja kokee, osaa pistää kontekstiin.
Mutta ihmisen oikea palo ei ole minkään suosion kalastelua, vaan silkkaa antautumista ja omistautumista...mielihyvää ja iloa, luomisen vimmaakin jopa.🤣
Semmosta voin ihailla, omistautumista asialleen ja palolleen...yleensä silloin syntyy helmiä, kun asia on tärkeää.- ToIjake
Onko se nimeltä mainitsematon dj yx dj Holopainen Pihtiputtaalta? Käy usein siinä Shellillä kahveella.
ToIjake kirjoitti:
Onko se nimeltä mainitsematon dj yx dj Holopainen Pihtiputtaalta? Käy usein siinä Shellillä kahveella.
Ei taida olla Holopainen... 🙊
- Hupparisilmillä
Mazy, se sinun nimeltä mainittematon diijei heittää keikkaa suamessa vuoden alussa.
- hienoahienoa
Se on just se sama kuin monessa työpaikkailmoituksessakin. Moneen työpaikkaan halutaan sellaisia ahneita ja narsistinomaisia "kunnianhimolla" varustettuja henkilöitä, jotka kyynärpäätaktiikoilla ja suhteilemalla pääsevät etenemään. Juuri sellaisia miehiä naiset haluavat, joita firmatkin haluavat. Jotenkin dystopisesti nämä tuntuvat nykyään menevän käsi kädessä, kun taas joskus ennen nimenomaan ikisinkkumiehiä kaivattiin töihin ja heitä arvostettiin. Mutta ei enää. Tämä on tätä nykyajan "corporate bullshit"-työkulttuuria, että teknisesti parasta ei haluta, eikä varsinaisesti edes parhaiten muiden kanssa toimeen tulevia, vaan sellaisia jotka saavat omat saavutukset vaikuttamaan paremmilta kuin muut omansa. Samanlaisia miehiä haluavat naiset.
- wanhaämmä
Ei noi narsistit nappaa, kerran kun olet jossain kohtaa elämääsi sellaiseen törmännyt. Fiksummat näkevät tuollaisten läpi, ja niitä tyhmempiä tapauksia et varmasti edes haluaisi..?
Mä ajattelen, että jos täytyy laittaa työpaikkailmoitus, niin siinä työpaikassa voi olla jotain mätää. Muutenhan se paikka olisi tullut täytettyä muuta kautta, jos olisi hyvä. Etenkin jos siinä on noita narsisti-vaatimuksia, niin juttu on sillä todistettu. Paska paikka, älä hae.
Hyvässä työpaikassa työpaikan paras duunari on keskitason suorittaja. Se on mukava kaveri, joka ei hakkaa puukkoa toisten selkään. Sellainen tyyppi, jonka kanssa muiden on kiva tehdä töitä. - Ex-uhri
wanhaämmä kirjoitti:
Ei noi narsistit nappaa, kerran kun olet jossain kohtaa elämääsi sellaiseen törmännyt. Fiksummat näkevät tuollaisten läpi, ja niitä tyhmempiä tapauksia et varmasti edes haluaisi..?
Mä ajattelen, että jos täytyy laittaa työpaikkailmoitus, niin siinä työpaikassa voi olla jotain mätää. Muutenhan se paikka olisi tullut täytettyä muuta kautta, jos olisi hyvä. Etenkin jos siinä on noita narsisti-vaatimuksia, niin juttu on sillä todistettu. Paska paikka, älä hae.
Hyvässä työpaikassa työpaikan paras duunari on keskitason suorittaja. Se on mukava kaveri, joka ei hakkaa puukkoa toisten selkään. Sellainen tyyppi, jonka kanssa muiden on kiva tehdä töitä.Et vois olla enempää väärässä tuossa "fiksut näkevät läpi" narsistista. Siinähän se koko homman pirullisuus on, että se narsisti näyttäytyy muille erittäin charmanttina ja sitä uhria ei uskota ja pidetään häntä jopa suhteessa pahana ja valehtelijana.
Nyt vaan on muotia nimittää kaikkia kusipäitä, jonka tyhmempikin, huomaa narsisteiksi.
Asianvierestä, mutta inhottavaa, että tällaisia vääriä ja syyllistäviä näkemyksiä jaellaan.
- wanhaämmä
Nääh. Tyttösillä voi olla jotain listoja millainen miehen tulee olla... Meillä aikuisilla naisilla ei sellaisia ole, me katsotaan ihmistä. :)
.. Juuri Tuollaista KoodiKieltä(kin) Monet NarsuMarsuNaaraat Usein Käyttää.. ;D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu1751988Rakastan sinua
Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli561417Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2051240Kun viimeksi tapasit kaivattusi
Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi561152Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus781102Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e381037- 67957
- 62946
Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!
Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy212893Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.95868