Mieheni on hiljainen. Hän ei turhia puhu, mutta ei kyllä edes tarpeellisia asioita.
Kerran oli taas sellainen aamu, että minua turhautti tämä hiljaisuus. Pyysin kauniisti josko hän voisi jokusen sanan jutella mun kanssa. Hän siihen jää suu auki tuijottamaan eikä saanut sanaa suustaan. Joten lisäsin että toivon hänen olevan kiinnostuneempi minusta, että kysyisi (luettelin näitä esimerkkejä, jotta hän saisi käsityksen minkä tyyppistä keskustelua häneltä odotin) miten mun mielestä joulu meni? olinko tyytyväinen lahjoihin? Mitä suunnitelmia täksi päiväksi? Jne.
Mies katsoi minua edelleen ihan hiljaa pitkän tovin. Luulin jo että hän miettii keskustelunavausta. Mutta hän alkoikin paadaasaamaan miten loukkaantunut hän on kun minä en ole hänestä koskaan kiinnostunut. Pyysin ja muistutin ettei veisi tätä keskustelua väärille vesille, kun oma pyyntöni oli vain että juteltaisiin jostain. Että hänellä on vastuu miettiä mitä suustaan päästää ulos. Mies siihen huutaa takaisin kuinka välitän vain itsestäni enkä tue häntä ja hänen isänkään kuolemaan ei minulta ole tukea saanut. (En viitsinyt muistuttaa että hän itse kieltäytyi silloin puhumasta, koska hänen mielestään asia ei minulle kuulunut, vaan se oli hänen ja äidin välinen asia). Kysyin onko tämä nyt se tapa miten hän on minusta kiinnostunut, että voisi jutella jotain positiivisempaa minun kanssa.
Pyysin taas mieheltä, että voisi omalta osalta huolehtia, ettei alunperin pyydetty toive keskustelusta mene riidaksi. Mies siihen huusi että häntä vituttaa mun itsekkyys ettei tunne ketään näin itsekästä ihmistä. Ja että hän ei voi keskustella kun ei arvosta minussa yhtään mitään.
Luovutin ja poistuin paikalta makuuhuoneeseen itkemään. Siitä on nyt kolme päivää aikaa. Edelleenkään emme ole keskustelleet yhtään mitään. Tätä voisi kutsua mykkäkouluksi, mutta mies ei edes huomaa ettemme puhu. Itse odotan että mies puhuisi kanssani riidasta, sillä se todella loukkasi minua. Mies puolestaan ei edes muista koko riitaa ja väittää tosissaan ettei tilanne mennyt noin. Hänelle ei voi mitään puhua, koska vastaanottaa kaiken saman kaavan mukaan.
Miten tästä lohduttaudun, synnyttämättä katkeruutta.
Yli ymmärryksen
4
128
Vastaukset
- Jäneskoira
Hän ei osaa, pysty, kykene. Huutaa takaisin, koska ei osaa käsitellä omia tunteitaan ja ajatuksia. Sinulla on täysi oikeus kysyä ja jopa velvollisuus kertoa, jos tuntuu jonkun asian olevan pielessä. Kannoit siis vastuun omista tunteista ja yritit avata keskustelun. Olit reilu ja rohkea, ainakin tämän avauksen kertoman perusteella.
Mutta se, että miehesi ei kykene vastaamaan asiallisesti, vaan syyllistää sinua omasta kyvyttömyydestään kertoo enemmän miehesi avuttomuudesta, kuin sinusta. Jokainen on vastuussa omista tunteistaan. Esim. läheisen kuolema olisi hyvä jakaa tunnetasolla kumppanin kanssa. Harmi, että käyttää tätä kuolemaa kilpenä ja lyömäaseena.
Aika suoraa puhetta, pahoittelut siitä. Olen itse mies, enkä ikipäivänä syyllistäisi kumppania omasta pahasta olosta. Enkä kilpeäni täällä kiillottele. Ja vaikka mies olenkin, ko. ongelmia on yli sukupuolirajojen. Koeta avata keskustelua kertomalla "minusta tuntuu... minä ajattelen että... olen miettinyt...". Se ei tunnu niin hyökkäävältä ja vastapuoli ei ajaudu puollustuskannalle > alkup. asia ei lähde väärille raiteille. - muutenenjaksaketään
On kauheaa elää sellaisen ihmisen kanssa joka ei osaa puhua ja selvittää asioita keskustelemalla. On kokemus sellaisesta suhteesta. En enää ikinä pysty sellaiseen suhteeseen. Jos joskus vielä jossakin vaiheessa elämääni haluaisin suhteen jonkun kanssa, niin miehen pitää olla suunnilleen samaa ikäluokkaa ja keskustelutaidon on oltava hyvä.
- Jaaritukseton
Kuinka käskeä kukkoa laulamaan! Tietenkään se ei onnistu!
Eikö miehen teot todista että hä haluaa sinun jatkavan jokapäiväistä elämää kanssaan? Etkö huomaa hänen tekojaan? Kaikki ihmiset eivät osaa jaaritella. He teoillaan todistavat kiintymyksensä toiseen. Miksi sitten jatkuvasti kärtät ja kiusaat toista kun jo edeltäpäin tiedät hänen verbaalisuutensa olevan rajoittunut?
Jutellessasi jokapäiväisistä asioista, vain heitä kysymys sinne väliin. Esim. Suunnitellessasi päivällistä, kysy haluaisiko hän kalakeittoa vai sen kalan paistettuna. Kai hän tuohon osaa vastata?
Mitään syvällisempää ei kannata, paitsi elletteole laillisesti yhdesä, voit kysäistä että milloinkas me poiketaan sinne maistraattiin laillistamaan tämä yhdessä olo? Sopiiko sinulle ensi maanantai vai olisiko tiistai parempi? Olettaen että haluat elää loppuelämäsi juuri tämän miehen kanssa. Ja hän sinun.
Puhetaidottomat miehet eivät ole harvinaisuus. Kuten jo sanoin, huomioi hänen muu käytöksensä ja jos kaikki muu on ok, lakkaa kiusaamasta miestä hänen puhumattomuutensa takia. Joko hyväksyt hänet sellaisena kuin hän on: rehellisenä kunnon puhumattomana miehenä tai valitset miehen joka puhuu haluamallasi tavalla. Heitäkin kun on olemassa! - PoisPahasta
”Ja että hän ei voi keskustella kun ei arvosta minussa yhtään mitään.”
Tämä lause on hyvin julma, syyllistävä ja halveksiva. Miehesi käyttää henkistä väkivaltaa pitämällä mykkäkoulua ja osoittaa sekä teoin että suoraan sanomalla, että et ole minkään arvoinen ihmisenä, kumppanina ja naisena.
Mielestäni sun olisi syytä pysähtyä kysymään vakavasti itseltäsi, miksi jatkat tuota suhdetta. Miksi mietit, miten voisi lohduttaa itseäsi kun sinua on kohdeltu julmasti. Miksi yrität yhä uudelleen ojentaa ihniselle kättä ja pyydät tarttumaan siihen, kun tiedät, että hän tulee jälleen polkemaan sut jalkoihinsa.
Miksi et lähtisi pois? Etsi ystäviä joiden kanssa voit keskustella. Ehkä löydät vielä parisuhteenkin jossa voit kokea olevasi rakastettu. Jos et löydä uutta suhdetta, on elämäsi parempaa yksin ja vaikka yhdenkin ystävän kanssa, koska silloin sinua ei kukaan enää henkisesti halveksu ja alista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .944666Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403153Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032212Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2351368Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 691122
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1141002