Kiinteistökupla Kemissä?

ostaja

Katselin etuovesta asuntojen hintoja, kun on suunnitelma muuttaa paikkakunnalle muutaman vuoden jälkeen. Mitä lienee tapahtunut kun yli kymmen vuotta vanhoista omakotitaloista pyydetään 300-430 tuhatta? Talot näyttävät olevat kilpailukykyisiä jopa PK-seudun talojen kanssa. Tonttihan ei maksa Kemissä juuri mitään.

27

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hypyä

Onko pakko kattella noin "kalliita" asuntoja? Osta sellainen johon rahasi riittävät.

• ostaja

Asia, siis talojen hinnat Kembossa ei liity minun maksukykyyni mitenkään, mutta jotenkin sen sait kuviteltua niin :) Pointtihan on siinä, ettei Kembossa voi olla millään samanhintaisia taloja kuin PK-seudulla. Vai mikä niissä maksaa? Kullastako niiden seinät on tehty?

Yksistään 700-800 neliön tontti on kalliimpi pääkaupunkiseudulla kuin about 20 vuotta vanha okt-Kemissä.

• Äläosta
        ostaja kirjoitti:

Asia, siis talojen hinnat Kembossa ei liity minun maksukykyyni mitenkään, mutta jotenkin sen sait kuviteltua niin :) Pointtihan on siinä, ettei Kembossa voi olla millään samanhintaisia taloja kuin PK-seudulla. Vai mikä niissä maksaa? Kullastako niiden seinät on tehty?

Yksistään 700-800 neliön tontti on kalliimpi pääkaupunkiseudulla kuin about 20 vuotta vanha okt-Kemissä.

No hei...sulla on vapaus olla ostamatta jos tuntuu liian kalliilta. Myyjä saa pyytää talostaan sellaista hintaa kun katsoo sopivaksi.

• Hypyä
        ostaja kirjoitti:

Et sää mitään taloa ole ostamassa saatika Kemiin muuttamassa. Haukun paikkakuntaa Kemboksi ja varmaan asukkaita kembolaisiksi. Haluat olla osa Kemboa kembolainen mikä se lienekki? Älä viitti!
        Ihan pässi trolli sinä olet.

• ostaja
        Äläosta kirjoitti:

No hei...sulla on vapaus olla ostamatta jos tuntuu liian kalliilta. Myyjä saa pyytää talostaan sellaista hintaa kun katsoo sopivaksi.

Saa toki, mutta jos aikoo kauppaa tehdä niin silloin ei sovi mitä tahansa pyytää. Nyt siellä epärealistiset hintapyynnöt pilaavat kohteen haluttavuutta mutta aivan sama minulle.

• ostaja
        Hypyä kirjoitti:

Et sää mitään taloa ole ostamassa saatika Kemiin muuttamassa. Haukun paikkakuntaa Kemboksi ja varmaan asukkaita kembolaisiksi. Haluat olla osa Kemboa kembolainen mikä se lienekki? Älä viitti!
        Ihan pässi trolli sinä olet.

Kembo on Kemin lempinimi, ei haukkumanimi. Vähän kuin Rovaniemellä on Rollo.

Ahdasmielistä porukkaa näyttää olevan liikkeellä.

• Henriettä

Sosiaalitapausten täyttämässä Kemissä vielä muutamat talon omistajat yrittävät maksimoida voiton ennen kuin muuttavat keskustan uusiin asuntoihin tai sitten muualle, Tornioon, Ouluun tai Rovaniemelle.
      Tosiasiahan on että Kemi on kuin musta aukko joka kutistuu koko ajan.
      Paikkakunnan tulevaisuus ei totisesti näytä hyvältä.

• Myöslähdössä

Täsmälleen näin on.

• lyhytmatkatavernaan

Marttalassa kohtuu hintaisia osakkeita myös isoja,katsoppas niitä.

• Mikä.mahtaa

olla tontin neliöhinta kaupungin alueella?
      No, en myy tonttiani alle 25€ neliö, ja tontin koko on liki 1900 neliöä Tontilla on kunnallistekniikka, ja sinne on uusittu viemäröinti ja vesiputkisto.
      Sähköliittymä on, ja sen saa ostaja siirtää omalle nimelleen, kun kaupat on tehty. Sähköliittymä on kaksijakoinen, elikkä yö- ja päiväsähkö mitä ei enää saa kuin aiemman siirtämällä ostajalle.

• jälkiviisas

Kyllähän tuo tontin hinta on realistinen ottaen huomioon nämä sivutuotteet eli liittymät, mutta valitettavasti nei saa niistä mkäypää hintaa. Minulla on myynnissä samanlainen ja vieläpä talo päällä , mutta ostajat puuttuvat, Joten olen pitänyt sen tyhjänä lämmöt päällä. Turhaanko ?

• ostaja

Meinaistko todellakin että sun tonttis arvo on Kemissä melkein 50 000 euroa? Et varmasti myy alle tonttia 25€ neliö. Ihan siitä syystä kun ei sitä kukaan osta.

Huonoja kauppamiehiä nämä kemiläiset :)

• Mikä.mahtaa

Osta tai jätä. Et tiedä missä se tontti on, niin et arvosta sen hintaa, en tosin myy sitä persaukiselle tinkaajalle, sillä sille alueelle on kaavoitettu ns. "parempaa" asuinaluetta., ja on lähellä keskustaa.

• ostaja

Kemissä ei ole "parempaa asuinaluetta" josta maksetaan tuollaista hintaa. Saathan sinä pyytää mitä haluat mutta se ei ole markkinahinta. Vasta sitten kun olet löytänyt ostajan, niin se on todellinen hinta. Ei se minun vika ole, jos et osaa kysynnän ja tarjonnan lakeja.

Sulla on varmaan tarjota esille ostotapahtumia joista tämä sinun mielikuvitushinta on maksettu. Nehän ovat julkista tietoa.

Mutta se mikä sinunkin pitää tajuta, että jos sinulla on kiinteistö niin sinulla on kiinteistöriskejä. Myymättä jääminen on yksi, hintaromahdus toinen. Näitähän riittää, minkä riskin valitset?

• vanhus
        ostaja kirjoitti:

Kemissä ei ole "parempaa asuinaluetta" josta maksetaan tuollaista hintaa. Saathan sinä pyytää mitä haluat mutta se ei ole markkinahinta. Vasta sitten kun olet löytänyt ostajan, niin se on todellinen hinta. Ei se minun vika ole, jos et osaa kysynnän ja tarjonnan lakeja.

Sulla on varmaan tarjota esille ostotapahtumia joista tämä sinun mielikuvitushinta on maksettu. Nehän ovat julkista tietoa.

Mutta se mikä sinunkin pitää tajuta, että jos sinulla on kiinteistö niin sinulla on kiinteistöriskejä. Myymättä jääminen on yksi, hintaromahdus toinen. Näitähän riittää, minkä riskin valitset?

Todellinen hinta on minmkä ostaja maksaa kaikelle tuotteele. Tarve jatarjonta sanelee hinnan, Ei sitä määrää suunsoittajat

• Heplaaa

Muistakaa kemi korottaa vuokratonttien hintoja 1000% 2019 ja hulavedestä alettu perii myös rallaa..Kemissä Suomen pahin huumausaine/rattijuoppo/väkivaltaisuus/perhemurha ongelma väestöön nähden,niin miettisin aluks miks Kemiin ja ai niin kemiin ollaan jo 10v raahattu naapuri kuntien maahanmuuttajat...kaupunki tunkee rahaa johonki ikuiseen Lumilinnan vaikka on uppoava laiva ja menee konkkaan kuin ps-kemi....

• Jdksjskdk

Eikö ole rahaa ostaa sitä tonttia omaksi? Sillähän siitä pääsee. Tosin persaukiselle kallista jos on juonu kaikki rahansa.

• maksaja

Puhut asiaa , juuri näin on Kemissä .

• vanhus

Kemissä asunnot on todella halpoja. Hinnat puolet kuin jossain maaseudun syrjäkylällä

• Tetoatäälläkin

Piti ihan kurkata Etuoven tarjontaa. Omakotitaloja oli myynnissä 80 kpl, joista YKSi hinnaltaan yli 400 tonnia, 2 yli 300 tonnia. Ja varmasti hyviä taloja. Ja mikä maisema ainakin kalleimmassa. Ei kannata valittaa. Siks toisekseen. Välittäjät kyllä tietävät, mitä hintaa on mahdollista pyytää. He ovat ammattilaisia. Niin että ollaanpa nyt realisteja. Kemissä on edulliset asunnot. Jopa ihan pilkkahinnalla saa hyviä asuntoja esimerkiksi Rytikarista, siellä asunnot pidetty kunnossa, kiitos hyvän isännöinnin!

• ostaja

Välittäjät ottavat tai saavat kohteita myyntiin eri tavoin, yksi tapa on luvata asiakkaille tähtitieteellisiä hintalupauksia jotta saavat keikan ettei se mene muulle välittäjälle. Siinä prosessissa pettyy myyjä eniten ja kohde vanhenee netissä. Myyjän olisi hyvä osata kysyä, että miksi joku välittäjä näkee korkeamman hinta-arvioion kuin muut välittäjät - joku syyhän siinä pitäisi olla olemassa.

No katsotaanpa miten nämä arvokkaimmat asunnut liikkuu, jos ei ole kauppaa tehty lähiakoina niin sitten tiedämme totuuden sen enempiä spekuloimatta. Itse näkisin että tuossa kalleimmassa on parisen sataa tuhatta liikaa hintaa sijaintinsa vuoksi.

• vanhus
        ostaja kirjoitti:

Välittäjät ottavat tai saavat kohteita myyntiin eri tavoin, yksi tapa on luvata asiakkaille tähtitieteellisiä hintalupauksia jotta saavat keikan ettei se mene muulle välittäjälle. Siinä prosessissa pettyy myyjä eniten ja kohde vanhenee netissä. Myyjän olisi hyvä osata kysyä, että miksi joku välittäjä näkee korkeamman hinta-arvioion kuin muut välittäjät - joku syyhän siinä pitäisi olla olemassa.

No katsotaanpa miten nämä arvokkaimmat asunnut liikkuu, jos ei ole kauppaa tehty lähiakoina niin sitten tiedämme totuuden sen enempiä spekuloimatta. Itse näkisin että tuossa kalleimmassa on parisen sataa tuhatta liikaa hintaa sijaintinsa vuoksi.

Niin välittäjät ottaa myyntiin ja väittävät myyjälle ettei mene sillä hinnalla kapaksi. Kokemusta on siitäkin. Sanoin että myyn itse. Kun minulla oli jo kaupat valmiina soitti nyt heilläkin olisi ostaja.Niin oli minullakin ja myin asunnon.

• ostaja

"Niin välittäjät ottaa myyntiin ja väittävät myyjälle ettei mene sillä hinnalla kapaksi"

Ei välittäjät itse keksi hintoja, he kertovat ostotarjuksesta saadun hinnan myyjälle. Se on tieto siitä minkä ostajat haluavat maksaa. Kauppahistoriasta on tarkat tilastot olemassa, joka kertoo mitä milläkin alueella on maksettu mistäkin kohteesta.

• Asiallinenkeskustelu

Mietin, mitä sivuja Ostaja on tutkinut, kun todella kalliita taloja Kemissä myynnissä vain muutama, niistäkin 3-4 vain 4-7 vuotta vanhoja. Hintataso täällä on edullinen, joissakin taloissa jopa alihintainen. Olen tänne noin 40 vuotta sitten junalla tullut ja elämäntyöni täällä tehnyt - ihan rauhallinen pikkukaupunki, jossa olemme saaneet rauhassa elää ja asua. Mielestäni mainettaan parempi.

Ihmettelen kyllä, miksi kommentointi näissä Suomi24-keskusteluissa on usein niin epäasiallista ja negatiivista.

• vanhus

Persaukiselle kaikki on kallista ja kun luottotiedotkaan ei ole kunnossa

• ostaja

Minusta kallis tarkoittaa sitä että se on ylihintainen markkinahintaan nähden.

Koska se on suhteellinen käsite niin siihen ei persaukisuus oikeastaan liity mitenkään.

• Juusokos se siinä tarinoi? Kerros miten meni sairaalareissu, tää kiinnostaa meitä vihreitäkin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      89
      8166
    2. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      89
      6248
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      55
      6188
    4. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      4761
    5. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      42
      3256
    6. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3245
    7. Sinulle J mies

Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      44
      2799
    8. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      46
      2740
    9. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      47
      2705
    10. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      56
      2642
    Aihe