Onko porukkaa hiihtämässä

Kun täällä on aika hiljaista?

64

54

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkkailia

Täällä on enintään kolme hiihtäjää.

• Selvästi

Hiihtäjiä on enemmän kuin naisia?

• tarkkailia
        Selvästi kirjoitti:

Hiihtäjiä on enemmän kuin naisia?

Ei vaan hiihtäjät ovat naisia, ainakin wanhaämmä ja misspönttöuuni.

• tarkkailia kirjoitti:

Ei vaan hiihtäjät ovat naisia, ainakin wanhaämmä ja misspönttöuuni.

Siinäpä olisikin mukavaa hiihtelyseuraa

• urheilullisia

vanhaämmä voi olla kuntosalilla nostelemassa painoja ja wuppis kotona nostelee 6kg tankoa tai sitten kumpikin osti sen jooga verhon

• Joo, kyllä. Hiihdin sukkasillani tuolla keittiötä siivoamassa. Tämän päivän askareet on tehty ja hiihdot hiihdelty.
      Suksilla ja laduilla en ole käynyt varmaan 20 vuoteen. Ei ole mun juttu. Tuskin edes uskaltaisin lähteä laduille tukkeeksi, ne muut jyrää minut varmasti.
      Eikös siellä ole menossa jäätävä laturaivo hitaampia töpeksijöitä kohtaan? :)

• moni.puolinen

monipuolinen laji tuo hiihto eli menee hiihtämään niin saa hiihtää nyrkkeillä painia no ei judostakaan haittaa ole eikää karatestakaan ja raivoajista niin saa henkistäkin kovuutta onko se sitten henkinen mentaliteetti ja meno paluu hiihtoladulle niin saa ralli ja formula harrastustakin

• Mä olen kuullut kun hiihtäjä on murissut..kun sattu kävelee silleen tiellä eli on ne aika raivoisia tyyppejä:D En mäkään oo hiihtäny kun viimeks teininä? Ei oikein napannu,luistelua olis kyllä kiva kokeilla taas:)

• loppu.murinat
        peppupupu kirjoitti:

Mä olen kuullut kun hiihtäjä on murissut..kun sattu kävelee silleen tiellä eli on ne aika raivoisia tyyppejä:D En mäkään oo hiihtäny kun viimeks teininä? Ei oikein napannu,luistelua olis kyllä kiva kokeilla taas:)

kai lykkäsit sauvan takapuoleen ja lykkäsit mettikköön

• AsianVierestä

"Joo, kyllä. Hiihdin sukkasillani tuolla keittiötä siivoamassa. Tämän päivän askareet on tehty ja hiihdot hiihdelty"

Kävin juuri ostamassa kylpyhuoneen ja vessan puhdistusaineet. Yritän nyt tsempata itseäni siivouspuuhiin. Testasin miten hyvin lika noissa aineilla lähtisi hinkkaamatta, aika kehnolta vaikuttaa. Nyt eikun hommiin ja laatat kiiltämään!

• Siis liikuitko hiihdon tapaan liuuttamalla jalkoja lattialla :D

• moni.puolinen kirjoitti:

monipuolinen laji tuo hiihto eli menee hiihtämään niin saa hiihtää nyrkkeillä painia no ei judostakaan haittaa ole eikää karatestakaan ja raivoajista niin saa henkistäkin kovuutta onko se sitten henkinen mentaliteetti ja meno paluu hiihtoladulle niin saa ralli ja formula harrastustakin

Onhan tuo tietysti monipuolista kuntoilua, mutta ei välttämättä itselleni sopivaa. On myös niitä tapauksia jotka nauttivat kauhun tasapainosta, itse en kuulu tuohon ryhmään. :)

• peppupupu kirjoitti:

Mä olen kuullut kun hiihtäjä on murissut..kun sattu kävelee silleen tiellä eli on ne aika raivoisia tyyppejä:D En mäkään oo hiihtäny kun viimeks teininä? Ei oikein napannu,luistelua olis kyllä kiva kokeilla taas:)

Ennemmin luistelu, kuin hiihto. Se vaan on hauskempaa. Pari vuotta sitten kokeilin pitkästä aikaa luistelemista, päästiin oikein jäähallin jäälle. Hyvin meni ja jalkoja särki vielä seuravanakin päivänä. Valitettavasti mulla on ollut oik. polven kanssa ongelmia jo pitkään (vanha urheiluvamma), se leikattiin n. 7v. sitten. Muuten tuo polvi on ihan ok., mutta olen ollut varovainen tuon luistelemisen(kin) suhteen. En halua kaatua ja satuttaa sitä uudestaan. :)

• AsianVierestä kirjoitti:

"Joo, kyllä. Hiihdin sukkasillani tuolla keittiötä siivoamassa. Tämän päivän askareet on tehty ja hiihdot hiihdelty"

Kävin juuri ostamassa kylpyhuoneen ja vessan puhdistusaineet. Yritän nyt tsempata itseäni siivouspuuhiin. Testasin miten hyvin lika noissa aineilla lähtisi hinkkaamatta, aika kehnolta vaikuttaa. Nyt eikun hommiin ja laatat kiiltämään!

Omasta mielestäni Tolu ja Kloriitti ovat parhaita aineita kylpyhuoneen ja wc:n puhdistukseen. Onhan ne toki vahvoja, mutta nuo toimii nopeasti ja tulee puhdasta. Itse olen hieman kärsimätön siivooja, en jaksa kovin pitkään hinkata. Muuten menee hermot. Homman pitää hoitua ja puhdasta jälkeä syntyä.

Tsemppiä siivouspuuhiin. :)

• pujotteIija kirjoitti:

Siis liikuitko hiihdon tapaan liuuttamalla jalkoja lattialla :D

Kyllä, juurikin näin. Lattia on putipuhdas, siinä on hyvä liuku-hiihdellä. :)

• pihallatipunen

Nousin juuri sängystä, koska sunnuntaina saa kölliä pitkään. Nyt hiihdän keittiöön kahvin keittoon.

• nauti.kahveista

onko kahvi ostettu cafe solosta ja siellä paahdettu

• pihallatipunen
        nauti.kahveista kirjoitti:

onko kahvi ostettu cafe solosta ja siellä paahdettu

No ei ole kun varmaankin ihan tuosta lähi-Alepasta.

• hyvää.kahvi.hetkeä
        pihallatipunen kirjoitti:

No ei ole kun varmaankin ihan tuosta lähi-Alepasta.

onko kitkerän makuista ajattelin että nautit porilaisesta kahvista ja puuvillasta ostettua tai saanut lahjaksi jouluna ja nyt nautit sitä

• pihallatipunen
        hyvää.kahvi.hetkeä kirjoitti:

onko kitkerän makuista ajattelin että nautit porilaisesta kahvista ja puuvillasta ostettua tai saanut lahjaksi jouluna ja nyt nautit sitä

En tiedä mistä sinä kahvisi ostat, ja mitä kahvia, mutta yleensä kaupoissa on melko lavea valikoima kahveja. Lähi-Alepassa on kyllä melko suppea mutta kyllä minäkin sieltä makunystyröitäni miellyttävää kahvia löydän.

PS. En saanut joululahjoja

• Aika pitkään köllit, tais olla joku kolli seurana?

• prisma.on.hyvä

En tiedä mistä sinä kahvisi ostat, ja mitä kahvia, mutta yleensä kaupoissa on melko lavea valikoima kahveja. Lähi-Alepassa on kyllä melko suppea mutta kyllä minäkin sieltä makunystyröitäni miellyttävää kahvia löydän.

PS. En saanut joululahjoja

yleensä prismasta ostan kahvini mutta jos unohtunut niin lähi k marketista haen ja sieltä pirkka costa rica kun halvin kahvi siellä ja harmittaa miksi ei lähtenyt prismaan

• pihallatipunen
        pujotteIija kirjoitti:

Aika pitkään köllit, tais olla joku kolli seurana?

Vain mielikuvitusmies 😁 ..as always..Mulla on niitä muutamakin. Tai siis oikeita ihmisiä ne on mutta ns. saavuttamattomissa.

• pihallatipunen
        prisma.on.hyvä kirjoitti:

yleensä prismasta ostan kahvini mutta jos unohtunut niin lähi k marketista haen ja sieltä pirkka costa rica kun halvin kahvi siellä ja harmittaa miksi ei lähtenyt prismaan

Mä en kyllä osta kahvia sen perusteella mikä on halvinta. Halpakin voi olla hyvää mutta mun makunystyrät on valikoivat. Toistaiseksi en ole vielä ostanut silti paahtimoista kohvia.

• juhla.mokka

Mä en kyllä osta kahvia sen perusteella mikä on halvinta. Halpakin voi olla hyvää mutta mun makunystyrät on valikoivat. Toistaiseksi en ole vielä ostanut silti paahtimoista kohvia.

yleensä juon juhla mokkaa kulta katriinaa välillä saludoa ja välillä kun ei halua maksaa kauppiaalle niin ostan raibow tai first prise kahvia mutta juhla mokka ja katriina ylesimmät kahvit

• ja.nautiskelet

mitäs nautit kahvin kera oletko ostanut wiinerin tai leivoksen tai hyvii keksejä tai leiponut itse jotakin hyvää

• pihallatipunen
        juhla.mokka kirjoitti:

yleensä juon juhla mokkaa kulta katriinaa välillä saludoa ja välillä kun ei halua maksaa kauppiaalle niin ostan raibow tai first prise kahvia mutta juhla mokka ja katriina ylesimmät kahvit

Kauheeta kuraa kurkustas alas laitat. Mä en ymmärrä tuota periaatetta että juo huonoa kahvia koska "ei haluaa maksaa kauppiaalle"". Kukin tyylillään...

• pihallatipunen
        ja.nautiskelet kirjoitti:

mitäs nautit kahvin kera oletko ostanut wiinerin tai leivoksen tai hyvii keksejä tai leiponut itse jotakin hyvää

Ihan voileipää söin aamupalaksi.

• Klenkkaklenkka

Ei tarvitse vielä hiihdellä. Reilu viikko vielä pitäis vippailla kepeillä leikkauksen jälkeen. Jalka kyllä alkaa jo toimia sen verran näppärästi, että luulisin, että autolla vois jo ajella. Jalkaa ei saa kuormittaa kuin noin 15 kg verran, mutta eipä kytkinpoljin paljoa tuota enempää kuormitakkaan, lisäksi se ei tule olemaankaan polvelle se kuormitus, kuin jalkaa siirtäessä polkimelle, kun nilkallahan polkuliikkeen teen. Laitoinkin jo auton lämpenemään ja käyn testimässä. Jos onnistuu, niin sitten käyn kaupassa ihan itse. Se on henkisestikin voitto jo silloin. En ole muitten varassa enää niin. 🤗

• Varovasti sitten kytkimen kanssa, ettei tule törmäilyjä

• Voittajaolo
        pujotteIija kirjoitti:

Varovasti sitten kytkimen kanssa, ettei tule törmäilyjä

Hyvin meni ajohommat! 😝💪

Kyllä kytkinpolkimen liikerata on sen verran paljon, että ei pelkällä nilkan liikkeellä pystynyt sitä hoitamaan. Pistin merkille, että joskus oli polven taivuttava yli 90 astetta, mutta ei koskenut. Pientä painetta oli kyllä, kun uusi jänne vähän vänkää vielä vastaan. Tosin kokeilin mä, että pystyykö vaihtamaan ilman kytkintä liikkeessä. Kyllä pystyy, kun kierrokset kohillaan. Alaspäin vähän välikaasua. Helppo nakki! 😝👌💪

Kävin tankkaamassa auton Prismalla, kupin kaffetta enon luona ja lähikaupasta ostokset. Ostin oluttakin, kun ei tarvii kipulääkkeitäkään enää vetää. Ai saaketti kun osaa olla vähästä hyvä mieli. En ole enää niin muitten ihmisten avun tarpeessa...psykoloogisesti iso juttu! 😃💪💪💪

• Tarkennus

Pönttöuuni sekstailemassa sauvojen kanssa.

• etkö.muuta.osaa

Jätä jo Pönttis rauhaan...

• tanssi.askelia

mazy ehkä tanssii kotonaan shutlea walkerin tahtiin

• ajattelinvaan

Kävin tyttöystävän kanssa hiihtamassä 5 km lenkki. On muuten todella raskasta hommaa.

• Osaahan se raskastakin olla, useista asioista riippuen

• .. Jeps.. Sattus Vahinko ja tuli lähdettyä YöHiihdolle.. ;D

.. Oli Khyl Hiljaisemmat&Rauhallisemmat LauantaiLadut.. Ei ollut TavanOmaista Määrää Hiihtelijöitä Hiihtelemässä.. ;P

• Yöllä lähdit, ja iltapäivällä kotiuduit, taisit hiihdellä jonkun hiihtelijättären pöksyihin :D

• pujotteIija kirjoitti:

Yöllä lähdit, ja iltapäivällä kotiuduit, taisit hiihdellä jonkun hiihtelijättären pöksyihin :D

.. Enpäs Tainnut.. ;D

• Ei tartte kuin ovesta astua ulos, niin voipi luistella..

Ps täällon plus yksi.

• Tääl on nollassa. Oletko jo luistellut?

• pujotteIija kirjoitti:

Tääl on nollassa. Oletko jo luistellut?

Saappaat jalassa juu.

Luistimilla joskus vuosia vuosia sitten Brahenkentällä..Muistan kun kaatuilin jatkuvasti persauksilleni..

• pihallatipunen

Eli pitää laittaa piikit kenkiin ku lähtee kauppaan. En tykkää liukastella. Oon jo kerran tänä talvena kaatunut ja siitäkin on vielä polvi kipeä. Silloin ei ollut jäätä vaan liukkaaksi lanattua lunta.

• Wwuwuw kirjoitti:

Saappaat jalassa juu.

Luistimilla joskus vuosia vuosia sitten Brahenkentällä..Muistan kun kaatuilin jatkuvasti persauksilleni..

Naisillahan on onneksi luontaista pehmustetta

• viisvee

lopetin harrastuksen kun liukkadeilla suisti padenmin tulosuuntaan,

• Ilmeisesti oli pito-ongelmia?

• Hiihtelin palstalle. Sukset pysyy visusti edelleen tallissa, minne ne monta vuotta sitten piilotin. Tosin täällä on mahtavat hiihtoladut, mutta ei ole mun lempijuttuja.

Viime aikoina on tullut hiihdeltyä maata pitkin ja poikin ajoneuvolla. Sen päälle ei ole kovinkaan fiksua istuskella netin ääressä. Mutta nyt saa istumalakko hieman kyytiä ja nautiskelen mato-olostani, tekemättömyydestä.

Toivottavasti Pujiksella on ollut miellyttävä loppuvuosi :)

• Voitonpuolellako

Pujis on toiminnan mies, mutta itse olen rajoitettu tuosta hommasta lääketieteellisiin hoito-ohjeisiin vedoten. Silti keksin porsaanreijä ja olen päässyt muista ihmisistä riippuvuudesta voitokkaasti eroon! 😃💪

Juhuu!!! Wictory! 😃💪

• Voitonpuolellako kirjoitti:

Pujis on toiminnan mies, mutta itse olen rajoitettu tuosta hommasta lääketieteellisiin hoito-ohjeisiin vedoten. Silti keksin porsaanreijä ja olen päässyt muista ihmisistä riippuvuudesta voitokkaasti eroon! 😃💪

Juhuu!!! Wictory! 😃💪

Porsaanreiän? Hommasit potkurin vai? Joo, ohiajaessani olinkin näkeväni sut mäkeä alas viipottamassa :-D

Onnittelut. Luinkin kommenttisi jossa suunnittelit autolla asiointia yms.

Ole silti varovainen sen kytkimen kanssa, talvikeleillä. Koska sen jänteen saat paskaksi yhdellä äkki liikkeellä.

Onko sulla muuten nilkkapainoja?

• Aika tasaista tallaamista ollut koko vuosi. Äsken tulin jääkiekkoa pelaamasta, se nyt ainakin poikkeaa tasaisesta tallaamisesta

• pujotteIija kirjoitti:

Aika tasaista tallaamista ollut koko vuosi. Äsken tulin jääkiekkoa pelaamasta, se nyt ainakin poikkeaa tasaisesta tallaamisesta

Pidät kuntoasi edelleen yllä, kiltti poika :)

Tasaisesti tallattu vuosi kuulostaa haikean hyvältä. Ainakin minulle, jolle tainnut koko vuosi riittää kaikkea mahdollista, hyvässä ja pahassa.

Mutta ehkä seuraava olisi rauhallisempi :)

• elisakettu kirjoitti:

Pidät kuntoasi edelleen yllä, kiltti poika :)

Tasaisesti tallattu vuosi kuulostaa haikean hyvältä. Ainakin minulle, jolle tainnut koko vuosi riittää kaikkea mahdollista, hyvässä ja pahassa.

Mutta ehkä seuraava olisi rauhallisempi :)

Kohtahan se nähdään, miten seuraava vuosi lähtee menemään

• pujotteIija kirjoitti:

Kohtahan se nähdään, miten seuraava vuosi lähtee menemään

Juuh. Miten muuten meinasit viettää vuodenvaihdetta?

• Hyvinkulukookuules
        elisakettu kirjoitti:

Porsaanreiän? Hommasit potkurin vai? Joo, ohiajaessani olinkin näkeväni sut mäkeä alas viipottamassa :-D

Onnittelut. Luinkin kommenttisi jossa suunnittelit autolla asiointia yms.

Ole silti varovainen sen kytkimen kanssa, talvikeleillä. Koska sen jänteen saat paskaksi yhdellä äkki liikkeellä.

Onko sulla muuten nilkkapainoja?

En potkuria höpsö! Jalalle on asetettu 15 kg painoraja... siis koko jalka vaan painoksi, ei muuta. Mutta en painakaan jalalla sen kummasemmin kytkintä, vaan asetan jalan kytkinpolkimelle= se 15 kg. Se painaa kytkimestä löysät painan nilkan käännöllä loput... eli ei yhtään yli 15 kg painoa jänteelle. Mutta hyvää jumppaa. 😏

Painoja ei tartte. Jalka painaa vajaat 15 kg ilmankin. Ja saan jumpattua sitä ihan normi liikkumisessa. Koukistus lattiaa vasten ja suoristus, kun nostelen sitä sohvan käsinojalle. Nilkan ääriliikkeet yhdistettynä nosteluun aiheuttaa takareiteen aktivoitumista. Tasasesti menee hitusen päivässä aina enemmän. Nyt jo 100-110 astetta koukkuun ja suoruus noin 10-5 astetta. Ja tämä piti olla vasta vähintään 6- viikon tavoite. 😏

• elisakettu kirjoitti:

Juuh. Miten muuten meinasit viettää vuodenvaihdetta?

Niin kurjaa ilmaa ennusteltu, että tuskin ilotulitustakaan kannattaa lähteä kattomaan, eli kotosalla varmaankin

• Hyvinkulukookuules kirjoitti:

En potkuria höpsö! Jalalle on asetettu 15 kg painoraja... siis koko jalka vaan painoksi, ei muuta. Mutta en painakaan jalalla sen kummasemmin kytkintä, vaan asetan jalan kytkinpolkimelle= se 15 kg. Se painaa kytkimestä löysät painan nilkan käännöllä loput... eli ei yhtään yli 15 kg painoa jänteelle. Mutta hyvää jumppaa. 😏

Painoja ei tartte. Jalka painaa vajaat 15 kg ilmankin. Ja saan jumpattua sitä ihan normi liikkumisessa. Koukistus lattiaa vasten ja suoristus, kun nostelen sitä sohvan käsinojalle. Nilkan ääriliikkeet yhdistettynä nosteluun aiheuttaa takareiteen aktivoitumista. Tasasesti menee hitusen päivässä aina enemmän. Nyt jo 100-110 astetta koukkuun ja suoruus noin 10-5 astetta. Ja tämä piti olla vasta vähintään 6- viikon tavoite. 😏

Juu, juu, potkurin kyydissä ja emännys ohjaksissa :)

En ole kytkinkäyttöistä autoa ajellut vuosmoisiin, olen jo unohtanut paljon sitä painoa sille oikein tulee.

No, mitäs meinasit puuhata huomenna? Tuleeko emännys paijaamaan?

• pujotteIija kirjoitti:

Niin kurjaa ilmaa ennusteltu, että tuskin ilotulitustakaan kannattaa lähteä kattomaan, eli kotosalla varmaankin

Teillä sitten sataa räntää ja on plussilla? Täällä missä nyt oon, on pakkasta jonkun verran, mutta ei niin kylmä, etteikö ulkona tohtisi olla. Pitää ainakin käydä hangessa hieman peuhaamassa.

Hieman kuohuviintä, sormivärejä (!) ja seuraa.

• Laiskajaakko
        elisakettu kirjoitti:

Juu, juu, potkurin kyydissä ja emännys ohjaksissa :)

En ole kytkinkäyttöistä autoa ajellut vuosmoisiin, olen jo unohtanut paljon sitä painoa sille oikein tulee.

No, mitäs meinasit puuhata huomenna? Tuleeko emännys paijaamaan?

No ei potkurilla vielä ehkä luistais... enempi talvea tartteis...

Kyllä se jänne siinä venyy polkiessa, mutta ei väkisin. Normi jumppa ihan. 😊

Emännyys kyllä jeesi paljon, mutta lähti tekemään perunasalaattia ja tarjoilee huomenna nakkeja sen lisäksi ruokapaikassaan huomenna. Jonkunhan on oikeesti töitäkin tehtävä! 😂

• elisakettu kirjoitti:

Teillä sitten sataa räntää ja on plussilla? Täällä missä nyt oon, on pakkasta jonkun verran, mutta ei niin kylmä, etteikö ulkona tohtisi olla. Pitää ainakin käydä hangessa hieman peuhaamassa.

Hieman kuohuviintä, sormivärejä (!) ja seuraa.

Nyt kun katoin viimeisimmän ennusteen, niin kurja ilma taitaakin alkaa vasta tiistaina

• Parisuhdemies-

En tykkää hiihtää. Enää siis, nuorena jopa kilpailin hiihdossa ja voitin kultaa 10 km matkalla.

• Lapsena tuli kilpailtua hiihdossa. Palkintolusikoita tuli koulu ja seurakisoista

• Viime viikolla tekivät pohjia laduille eli käytännössä siellä kävivät vain nuo sivupotkuliukujat. Eilen olivat tehneet sitten ladut perinteisen hiihdolle mutta vielä ei ole ehtinyt kun on remontti ja työhommat veroittaneet vapaa-aikaa.
      Huomenna tai heti vuoden vaihteen jälkeen pitää lähteä testaamaan miten karvat toimii kun liukkaalle pääsee sauvomaan.

• Täällä lumen vähyys haittaa hiihtelyä. Täytyy huomenna laittaa kelkka tulille, jos sais vähän latu-uraa ajettua

• Sukset

Kävin muutaman kilsan pyöräyttää sisävesien jäällä. Luistossa ei ollut kehumista, kun pakkasta oli jo 15 astetta. No hiihtokausi kuitenkin avattu tän vuoden puolella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      851
    2. Rakastan sinua

Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli
      Ikävä
      35
      806
    3. Kun viimeksi tapasit kaivattusi

Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi
      Ikävä
      47
      799
    4. Jos lähestyisin

näyttäisitkö ovea vai vihreää valoa?
      Ikävä
      54
      691
    5. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      143
      684
    6. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      49
      671
    7. Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!

Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy
      Luterilaisuus
      186
      639
    8. Ootko sä oikeasti sinkku?

Kun oot aina yksin tuol kylil, kyl mä susta naisen ottasin jos saisin luvan😳😘🔥
      Ikävä
      42
      626
    9. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      25
      618
    10. Kylpyläsaaren huonot ruoka-annokset

Annokset pienenevät ja hinnat nousevat. Bataattiransut 7e ei mistään. Lehtipihvi kutistuu kerta kerralta. Jäätelö halv
      Haapavesi
      21
      614
    Aihe