Kehumisdilemma

Mies ei voi arvata, mitä kehuja nainen toivoo, koska eri naisilla on tyystin eri käsitys. Toiset naiset toivovat kehuja kauneudesta, seksikkyydestä, herttaisuudesta ja muusta naisellista itsetuntoa kohottavasta.

Toiselle nämä ovat taas myrkkyä, mitä ei missään tapauksessa saa edes mainita. Heidän mielestään saa mainita vain älykkyyteen, oppineisuuteen ja pätevyyteen liittyvistä asioista. Joidenkin naisten mielestä näistäkin mainitseminen on iljettävää imartelua.

Ihminen on siten rakentunut evoluution kuluessa, että sekä tarvitsee itsetuntoa kohottavaa tunnustusta toisilta että tuntee tarvetta antaa tunnustusta toiselle. Olemme geneettisesti sosiaalisia eläimiä, joten nämä tarpeet on melkein kaikilla. Ihminen on myös siten rakentunut, että jos saamme vihaisen palautteen sanoistamme, se nakertaa meitä.

Mitä siis uskataa sanoa? Sanoo mitä tahansa, aina joku pitää sitä sopimattomana, loukkaantuu ja reagoi vihaisesti. Täällä netissä keskustelu ei voi olla mitoitettu edes kahden keskustelijan mukaan. Kun herkin korvin kertoo vastapuolelle, että tämä on nainen par excellence 🌹, kolmas tulee langalle loukkaantumaan ja haukkuu sanojan, vaikka puhekumppani tarvitsee juuri vakuutusta omasta viehättävyydestään tultuaan aiheettomasti sikamaisesti kohdelluksi.

Kaikkein kummallisimpia ovat ideologiat, jotka esiintyvät kaikkien naisten nimissä, mutta todellisuudessa edustavat vain harvoja. Eräs ideologia pitää varmana, että naiselle ei koskaan saa sanoa mitään ulkonäköön ja seksikkyyteen viittavaa, vaikka naisten enemmisto kuitenkin tarvitsee myös tässä suhteessa tunnustusta.

Kun mennään askal pitemmälle, ollaan vielä suuremmissa vaikeuksissa. Mies on saattanut nähdä naisen uimapuvussa tai saunassa kokoalasti. Jos hän mainitsee, kuinka upea vartalo naisella on tai miten kaunis on hänen vittunsa, toinen nainen on kuin onnesta sulana, toinen havaitsee sen törkeäksi röyhkeydeksi. Kuitenkaan ei ole kyse miehen pyrkimyksestä seksiin. Sosiaaliseen elämään kuuluu myös halu ilahduttaa ilman tarkoitusperiä. Miten voi tietää etukäteen?

Eräs ratkaisu olisi, ettei sanoisi toisesta mitään. Tämän ratkaisun sivuvaikutuksena olisi kuitenkin, ettei voisi sanoa mitään toista ilahduttavaa.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainenpohtii

      No "vittu" on sanana halpa enkä ainakaan itse haluaisi kuulla miehen kehuvan "vittuani" kauniiksi.
      Muuten asiaan: suomalaisten on vaikea ottaa kehuja vastaan, aletaan aina vähättelemään itseään. Mä olen ottanut tavaksi kiittää aina kun joku sanoo jotain kivaa ja kohteliasta minusta. On kiva kun huomataan ja huomioidaan kohteliaasti.
      Asiat voi sanoa myös kohteliaasti ja toista kunnioittaen, silloin ei yleensä ole pelkoa tästä #meetoo-hömpötyksestä.

      • Vittu oli yleinen sana, jota ruvettiin viktoriaanisena aikana pitämään sopimattomana kuten muitakin seksiin viittaavia sanoja. Sana on lainattu tuhannen vuotta sitten viikinkikielestä. Arvokas historia. On sääli, että naisen kaunistuksesta tuli kirosana. Kertonee, miten ala-arvoisen halveksivasti naisiin on suhtauduttu

        Ratikassa oli nuori kaunis afrikkalaisperäinen nainen. Kuulin hänen puhuvan kännykkään ranskaa. Kun hän poistui ratikasta, sanoin hänelle: "Pardon, madame. Vous êtes très belle. Anteeksi, rouva. Olette kovin kaunis." Hän soi minulle valloittavan hymyn ja vastasi: "Merci! Kiitos!

        Viikkoa myöhemmin sanoin samoin suomeksi laivan kauniille aamiaisemännälle. Hän katsoi minua kauhistuneena, nakkali niskojaan ja poistui sanaakaan sanomatta,

        Varmaan olisit menetellyt afrikkalaistytön tapaan. Kiitos kommentistasi. 🌹


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2067
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      115
      1539
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1500
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1184
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      482
      1111
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      62
      1087
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      953
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      912
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      866
    Aihe