Päätin olla loppuelämäni yksin

Elämäjatkuu

Yksi vuosi siitä kun mies jätti meidät ja lähti suoraan asumaan uuden naisen kanssa. Päätin, että elän loppuelämän yksin. Keskityn lapsiini ja kasvatan heistä kunnolliset aikuiset ja sitten muutan mummom mökkiin. Haave olisi päästä kauas pois Lappiin.

17

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osa-aikaeläkeläinen

      Äläs nyt. Kyllä se rinssi uljas jossakin vastaasi tulee. Mummonmökit ovat nykyään hankalia omistaa ja asua. Haaveile mieluummin pienestä rivitaloasunnosta.

      • kylläsesiitä

        Jospa ottaisit vaikka vuoden kerrallaan. On niitä aivan ihaniakin miehiä, usko pois.


      • Osa-aikaeläkeläinen

        Minäpä kerron mitä ongelmia nykyään voi mummonmökkiin liittyä. Tämä maaseututalonihan voisi olla mummonmökki.

        Tällä hetkellä kaivot ovat tyhjät, eikä hyvältä näytä keväänkään kanssa, kun lunta on vähän. Pitää siis olla vesiosuuskunnan tms. putken perässä. Se on melko halpaa, 3500 € täällä, jos ei ole tienalituksia tms. Viemäri on jo kalliimpi, yli 10 000 €.

        Häiriköintiä voi olla monenlaista. Minullekin annettiin ymmärtää että asu kaupungissa, kun sinulla siellä talo on.

        Maantiepöly kuivalla säällä. Navigaattorit ohjaavat vieraatkin rekat oikaisemaan taloni ohi, ja tie pölyää.

        Kaupat ovat kaukana. Ilman autoa ei pärjää.

        Nettiyhteys on surkea. Eiväthän operaattorit tänne maalle satsaa.

        Kunnollista tv-kuvaa ei saa kuin satelliittista.

        Täällä on joitain jotka tarkkailevat taloja, ja myyvät tietojaan varkaille. Äitivainaani luona käyneet muualta tulleet tummat ryövärit tiesivät äitini asiat hyvin.

        Muitakin ongelmia on, mutta asumme mieluummin täällä kuin kaupungissa. Saa nähdä vaatiiko kunta meidät veronmaksajikseen. Lähinnä siinä tökkii kunnan ulkoistettu terveydenhuolto.


      • Turvatonta
        Osa-aikaeläkeläinen kirjoitti:

        Minäpä kerron mitä ongelmia nykyään voi mummonmökkiin liittyä. Tämä maaseututalonihan voisi olla mummonmökki.

        Tällä hetkellä kaivot ovat tyhjät, eikä hyvältä näytä keväänkään kanssa, kun lunta on vähän. Pitää siis olla vesiosuuskunnan tms. putken perässä. Se on melko halpaa, 3500 € täällä, jos ei ole tienalituksia tms. Viemäri on jo kalliimpi, yli 10 000 €.

        Häiriköintiä voi olla monenlaista. Minullekin annettiin ymmärtää että asu kaupungissa, kun sinulla siellä talo on.

        Maantiepöly kuivalla säällä. Navigaattorit ohjaavat vieraatkin rekat oikaisemaan taloni ohi, ja tie pölyää.

        Kaupat ovat kaukana. Ilman autoa ei pärjää.

        Nettiyhteys on surkea. Eiväthän operaattorit tänne maalle satsaa.

        Kunnollista tv-kuvaa ei saa kuin satelliittista.

        Täällä on joitain jotka tarkkailevat taloja, ja myyvät tietojaan varkaille. Äitivainaani luona käyneet muualta tulleet tummat ryövärit tiesivät äitini asiat hyvin.

        Muitakin ongelmia on, mutta asumme mieluummin täällä kuin kaupungissa. Saa nähdä vaatiiko kunta meidät veronmaksajikseen. Lähinnä siinä tökkii kunnan ulkoistettu terveydenhuolto.

        Aika erakko saa olla, jos haluaa vanhana, jonnekin korpeen yksin , jossa ei ole kettään missään.
        Jos sattuu jotain ,niin ambulanssikaan ei tule hetkessä, jos edes löytää perille.


      • Osa-aikaeläkeläinen

        Se riskihän tässä asumisessa on, mutta ovathan täällä muutkin pärjänneet. Onhan minulla se kaupunkipirttini, jos tuntuu siltä että lasaretti pitää olla lähellä.
        Eihän tämä niin korvessa ole. Kotkaan, Kouvolaan ja Loviisaan on yhtä pitkä matka, siis keskustoihin.


      • kivakäydä
        Osa-aikaeläkeläinen kirjoitti:

        Se riskihän tässä asumisessa on, mutta ovathan täällä muutkin pärjänneet. Onhan minulla se kaupunkipirttini, jos tuntuu siltä että lasaretti pitää olla lähellä.
        Eihän tämä niin korvessa ole. Kotkaan, Kouvolaan ja Loviisaan on yhtä pitkä matka, siis keskustoihin.

        Se onkin ihan eri asia, kun jossain Lapissa, jossa talvet helvetin kylmiä, ,pimeitä ja kesä lyhyt.
        Lapissa on hieno käydä hiihtämässä ja laskettelemassa tai vaeltamassa kalastellen, mutta asua ei ,ei , en ainakaan minä.


    • kriiiitikko

      Sinulla on asenne kohdallaan,kun kerrot että keskityt kasvattamaan lapsistasi kunnollisia aikusia.Minkä ikäisiä lapsesi nyt ovat ,ja eikö lasten isä ole ollenkaan kiinnostunut lastensa tulevaisuudesta. Vai onko äijä niin uuden "onnen" lumoissa että lapsetkin jäivät . Voihan h ----ti.

      • y15

        Sinulla on asenne kohdallaan,kun kerrot että keskityt kasvattamaan lapsistasi kunnollisia aikusia. Minkä ikäisiä lapsesi nyt ovat ,(ja eikö lasten isä ole ollenkaan kiinnostunut lastensa tulevaisuudesta. ) TAAS HALUAT RIITATTASA TOISTEN EROA, MIKÄ ON MOTIIVISI KYSEISESSÄ TOIMINNASSA Vai onko äijä niin uuden "onnen" lumoissa että lapsetkin jäivät . Voihan h ----ti. TÄMÄ ON SELKEÄÄ VIHANKYLVÄMISTÄ, TAI OLET ITSE ALOITTANUT JUTUN JA KOMPAATITSEÄSI


      • Blaaaaaabla

        Idi......I blaaaaaa


    • Saaristolainen

      Viisas päätös kasvataa lapsen ensin aikuiseksi. Noista faijapuolista ei oo yleensä kun haittaa, puhun kokemuksesta.
      Älä torppaa sitä mahdollisuutta löytää uusi kumpani rinnalle, joka sinua aidosti tunteella rakastaa siellä Lapissa tai missä silloin asutkin.
      Itse stadilaisena eläke ukkona asun suurinman osan vuodesta ulkosaaristossa. Puulämmitys, kantovedet, ulko huusi, aurinkosähkö, varalla agregaatti ja öljylamput. Venematkaa mantereelle 12km. Ei mitään ongelmia. Kelirikkoajan olen maissa. Kokemukseni saaristossa elämisestä ovat niin fantastiset, että en kaipaa ollenkaan kaupunkilaista elämää.
      Viisas päätös toteuta se. Hyvää uutta vuotta.

    • erilaista

      Elämä menisi pilalle yksin mummonmökissä Lapissa. Ahdistaa pelkkä ajatuskin. Kuolleena sitä ehtii olla täysin yksin.

    • Kiltti-mies

      Sama juttu. Olen mies, ei kiinnosta naiset yhtään koska naiset kiinnostuu pettäjistä, juopoista ja rikollisista.

    • minä en varsinaisesti päättänyt,MUTTA kun menekkiä ei ole tarpeeksi, eikä kukaan tule täältä kotoa hakemaan valkealla ratsullaan, niin se mahdollisuus on olemassa, et menee hyvinkin loppuelämä yksin. ei aina välttämättä omavalinta, ja ymmärrän nyt paremmin kuin vuosiin tuontirakkautta, ihminen stressaantuu,masentuu lopulta yksinäisyyteensä.

      • 54h

        Tuontirakkaus on hyväksikäyttöä, puolin ja toisin.
        Ellei etsi ja hakeudu toisten ihmisten ilmoille, niin on turhaa valittaa yksinäisyydestä. Ainoat esteet teet sinä itse. Se on varma, ettei kukaan karauta ratsullaan ovesi taakse. Ihan samoin parisuhteen kuin työn haussa. Työttömänä ollessasi, työnantaja ei tule limusiinilla hakemaan sinua kotoa.


    • yksinonpaljonparempi

      Erosin jo yli 10 vuotta sitten, enkä muuttaisi maaseudulle ikimaailmassa.
      Satunnaista seksiä käytän aika säännöllisesti. Varaan hotellihuoneen, menen ravintolaan, syön illallisen ja otan sieltä matkaan jonkun matkamiehen ja teen tämän täysin selvinpäin. Aamulla heipat, kumpikin lähtee omille teilleen. Onhan niistä moni yrittänyt jäädä roikkumaan rinnalle, mutta en halua uutta parisuhdetta, näin on parempi. Ennen kuin moralistit alkavat huutaa, niin minulla ei ole lapsia, enkä halua koskaan saada lapsia.

      • urk.ki

        hieno juttu. juuri näin. olen mielelläni matkamies maan. ei ihmistä luotu avioliittoon. se on esivallan ja kirkon keksintö että tulisi lapset elätettyä. silloin kun asuttiin luolassa, lauma huolehti jälkeläisistä. eläköön ehkäisy!


    • 54h

      Ihminen on sosiaalinen eläin. Meidän sosiaaliset suhteemme ja taitomme ovat henkilökohtaista sosiaalista pääomaa, jonka varassa me toimimme yhteisömme jäseninä. Sinä et näköjään halua sosiaalista pääomaa. Siinä on jotain epätervettä... Ei niinkään parisuhteen vuoksi, vaan sen että haluat vetäytyä omaan koloosi, yksinäisyyteen. Tulee mieleen, nuolemaan haavojasi. Et uskalla ottaa uusissa ihmissuhteissa riskiä hylätyksi tulemisen mahdollisuudesta. Pelosta. Lähdet pakoon muilta ihmisiltä ja se on vähän häiriintynyttä. Tai jopa paljon.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3010
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2089
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      1863
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe