Yksi vuosi siitä kun mies jätti meidät ja lähti suoraan asumaan uuden naisen kanssa. Päätin, että elän loppuelämän yksin. Keskityn lapsiini ja kasvatan heistä kunnolliset aikuiset ja sitten muutan mummom mökkiin. Haave olisi päästä kauas pois Lappiin.
Päätin olla loppuelämäni yksin
17
151
Vastaukset
- Osa-aikaeläkeläinen
Äläs nyt. Kyllä se rinssi uljas jossakin vastaasi tulee. Mummonmökit ovat nykyään hankalia omistaa ja asua. Haaveile mieluummin pienestä rivitaloasunnosta.
- kylläsesiitä
Jospa ottaisit vaikka vuoden kerrallaan. On niitä aivan ihaniakin miehiä, usko pois.
- Osa-aikaeläkeläinen
Minäpä kerron mitä ongelmia nykyään voi mummonmökkiin liittyä. Tämä maaseututalonihan voisi olla mummonmökki.
Tällä hetkellä kaivot ovat tyhjät, eikä hyvältä näytä keväänkään kanssa, kun lunta on vähän. Pitää siis olla vesiosuuskunnan tms. putken perässä. Se on melko halpaa, 3500 € täällä, jos ei ole tienalituksia tms. Viemäri on jo kalliimpi, yli 10 000 €.
Häiriköintiä voi olla monenlaista. Minullekin annettiin ymmärtää että asu kaupungissa, kun sinulla siellä talo on.
Maantiepöly kuivalla säällä. Navigaattorit ohjaavat vieraatkin rekat oikaisemaan taloni ohi, ja tie pölyää.
Kaupat ovat kaukana. Ilman autoa ei pärjää.
Nettiyhteys on surkea. Eiväthän operaattorit tänne maalle satsaa.
Kunnollista tv-kuvaa ei saa kuin satelliittista.
Täällä on joitain jotka tarkkailevat taloja, ja myyvät tietojaan varkaille. Äitivainaani luona käyneet muualta tulleet tummat ryövärit tiesivät äitini asiat hyvin.
Muitakin ongelmia on, mutta asumme mieluummin täällä kuin kaupungissa. Saa nähdä vaatiiko kunta meidät veronmaksajikseen. Lähinnä siinä tökkii kunnan ulkoistettu terveydenhuolto. - Turvatonta
Osa-aikaeläkeläinen kirjoitti:
Minäpä kerron mitä ongelmia nykyään voi mummonmökkiin liittyä. Tämä maaseututalonihan voisi olla mummonmökki.
Tällä hetkellä kaivot ovat tyhjät, eikä hyvältä näytä keväänkään kanssa, kun lunta on vähän. Pitää siis olla vesiosuuskunnan tms. putken perässä. Se on melko halpaa, 3500 € täällä, jos ei ole tienalituksia tms. Viemäri on jo kalliimpi, yli 10 000 €.
Häiriköintiä voi olla monenlaista. Minullekin annettiin ymmärtää että asu kaupungissa, kun sinulla siellä talo on.
Maantiepöly kuivalla säällä. Navigaattorit ohjaavat vieraatkin rekat oikaisemaan taloni ohi, ja tie pölyää.
Kaupat ovat kaukana. Ilman autoa ei pärjää.
Nettiyhteys on surkea. Eiväthän operaattorit tänne maalle satsaa.
Kunnollista tv-kuvaa ei saa kuin satelliittista.
Täällä on joitain jotka tarkkailevat taloja, ja myyvät tietojaan varkaille. Äitivainaani luona käyneet muualta tulleet tummat ryövärit tiesivät äitini asiat hyvin.
Muitakin ongelmia on, mutta asumme mieluummin täällä kuin kaupungissa. Saa nähdä vaatiiko kunta meidät veronmaksajikseen. Lähinnä siinä tökkii kunnan ulkoistettu terveydenhuolto.Aika erakko saa olla, jos haluaa vanhana, jonnekin korpeen yksin , jossa ei ole kettään missään.
Jos sattuu jotain ,niin ambulanssikaan ei tule hetkessä, jos edes löytää perille. - Osa-aikaeläkeläinen
Se riskihän tässä asumisessa on, mutta ovathan täällä muutkin pärjänneet. Onhan minulla se kaupunkipirttini, jos tuntuu siltä että lasaretti pitää olla lähellä.
Eihän tämä niin korvessa ole. Kotkaan, Kouvolaan ja Loviisaan on yhtä pitkä matka, siis keskustoihin. - kivakäydä
Osa-aikaeläkeläinen kirjoitti:
Se riskihän tässä asumisessa on, mutta ovathan täällä muutkin pärjänneet. Onhan minulla se kaupunkipirttini, jos tuntuu siltä että lasaretti pitää olla lähellä.
Eihän tämä niin korvessa ole. Kotkaan, Kouvolaan ja Loviisaan on yhtä pitkä matka, siis keskustoihin.Se onkin ihan eri asia, kun jossain Lapissa, jossa talvet helvetin kylmiä, ,pimeitä ja kesä lyhyt.
Lapissa on hieno käydä hiihtämässä ja laskettelemassa tai vaeltamassa kalastellen, mutta asua ei ,ei , en ainakaan minä.
- kriiiitikko
Sinulla on asenne kohdallaan,kun kerrot että keskityt kasvattamaan lapsistasi kunnollisia aikusia.Minkä ikäisiä lapsesi nyt ovat ,ja eikö lasten isä ole ollenkaan kiinnostunut lastensa tulevaisuudesta. Vai onko äijä niin uuden "onnen" lumoissa että lapsetkin jäivät . Voihan h ----ti.
- y15
Sinulla on asenne kohdallaan,kun kerrot että keskityt kasvattamaan lapsistasi kunnollisia aikusia. Minkä ikäisiä lapsesi nyt ovat ,(ja eikö lasten isä ole ollenkaan kiinnostunut lastensa tulevaisuudesta. ) TAAS HALUAT RIITATTASA TOISTEN EROA, MIKÄ ON MOTIIVISI KYSEISESSÄ TOIMINNASSA Vai onko äijä niin uuden "onnen" lumoissa että lapsetkin jäivät . Voihan h ----ti. TÄMÄ ON SELKEÄÄ VIHANKYLVÄMISTÄ, TAI OLET ITSE ALOITTANUT JUTUN JA KOMPAATITSEÄSI
- Blaaaaaabla
Idi......I blaaaaaa
- Saaristolainen
Viisas päätös kasvataa lapsen ensin aikuiseksi. Noista faijapuolista ei oo yleensä kun haittaa, puhun kokemuksesta.
Älä torppaa sitä mahdollisuutta löytää uusi kumpani rinnalle, joka sinua aidosti tunteella rakastaa siellä Lapissa tai missä silloin asutkin.
Itse stadilaisena eläke ukkona asun suurinman osan vuodesta ulkosaaristossa. Puulämmitys, kantovedet, ulko huusi, aurinkosähkö, varalla agregaatti ja öljylamput. Venematkaa mantereelle 12km. Ei mitään ongelmia. Kelirikkoajan olen maissa. Kokemukseni saaristossa elämisestä ovat niin fantastiset, että en kaipaa ollenkaan kaupunkilaista elämää.
Viisas päätös toteuta se. Hyvää uutta vuotta. - erilaista
Elämä menisi pilalle yksin mummonmökissä Lapissa. Ahdistaa pelkkä ajatuskin. Kuolleena sitä ehtii olla täysin yksin.
- Kiltti-mies
Sama juttu. Olen mies, ei kiinnosta naiset yhtään koska naiset kiinnostuu pettäjistä, juopoista ja rikollisista.
minä en varsinaisesti päättänyt,MUTTA kun menekkiä ei ole tarpeeksi, eikä kukaan tule täältä kotoa hakemaan valkealla ratsullaan, niin se mahdollisuus on olemassa, et menee hyvinkin loppuelämä yksin. ei aina välttämättä omavalinta, ja ymmärrän nyt paremmin kuin vuosiin tuontirakkautta, ihminen stressaantuu,masentuu lopulta yksinäisyyteensä.
- 54h
Tuontirakkaus on hyväksikäyttöä, puolin ja toisin.
Ellei etsi ja hakeudu toisten ihmisten ilmoille, niin on turhaa valittaa yksinäisyydestä. Ainoat esteet teet sinä itse. Se on varma, ettei kukaan karauta ratsullaan ovesi taakse. Ihan samoin parisuhteen kuin työn haussa. Työttömänä ollessasi, työnantaja ei tule limusiinilla hakemaan sinua kotoa.
- yksinonpaljonparempi
Erosin jo yli 10 vuotta sitten, enkä muuttaisi maaseudulle ikimaailmassa.
Satunnaista seksiä käytän aika säännöllisesti. Varaan hotellihuoneen, menen ravintolaan, syön illallisen ja otan sieltä matkaan jonkun matkamiehen ja teen tämän täysin selvinpäin. Aamulla heipat, kumpikin lähtee omille teilleen. Onhan niistä moni yrittänyt jäädä roikkumaan rinnalle, mutta en halua uutta parisuhdetta, näin on parempi. Ennen kuin moralistit alkavat huutaa, niin minulla ei ole lapsia, enkä halua koskaan saada lapsia.- urk.ki
hieno juttu. juuri näin. olen mielelläni matkamies maan. ei ihmistä luotu avioliittoon. se on esivallan ja kirkon keksintö että tulisi lapset elätettyä. silloin kun asuttiin luolassa, lauma huolehti jälkeläisistä. eläköön ehkäisy!
- 54h
Ihminen on sosiaalinen eläin. Meidän sosiaaliset suhteemme ja taitomme ovat henkilökohtaista sosiaalista pääomaa, jonka varassa me toimimme yhteisömme jäseninä. Sinä et näköjään halua sosiaalista pääomaa. Siinä on jotain epätervettä... Ei niinkään parisuhteen vuoksi, vaan sen että haluat vetäytyä omaan koloosi, yksinäisyyteen. Tulee mieleen, nuolemaan haavojasi. Et uskalla ottaa uusissa ihmissuhteissa riskiä hylätyksi tulemisen mahdollisuudesta. Pelosta. Lähdet pakoon muilta ihmisiltä ja se on vähän häiriintynyttä. Tai jopa paljon.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631433Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on531237Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241219Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2141120- 1261068
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223994Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk315991- 42939
- 72905
- 73899