Riitele oikein

riitelyynkyllästynyt

Nelisen vuotta yhdessäoloa takana ja paria poikkeusta lukuunottamatta riidat paisuvat aina aivan käsittämättömiin mittasuhteisiin. Vaimollani tapana joka kerta palata vanhoihin asioihin riitojen yhteydessä. Samalla nimittelee ja haukkuu minut pystyyn. Kielenkäyttö on kamalaa. Yritän olla rauhallinen, mutta solvaaminen ja syyttely vaan jatkuu ja jatkuu, kunnes minullakin menee hermot, korotan ääntäni ja haistattelen takaisin. Samalla tulee sanottua asioita, joita en tarkoita. Sitten hän mököttää monta päivää, välillä haukkuu ja syyllistää. Sitten uhkaillaan erolla ja vierailla miehillä...

Riita voi saada alkunsa aivan mitättömän pienestä asiasta. Esim. jos vaikka laitan astian väärin pesukoneeseen... Soppaan sekoitetaan varsin nopeasti vanhat riidat. Itse en niihin haluaisi enää palata. Asiat on jo käsitelty, mutta moneen kertaan niitä saa selostaa ja perustella yhä uudelleen ja uudelleen. Miksi teit niin, mikset voinut toimia toisin jne. Sitten kadutaan jo sitä, että tuli aloitettua suhde kanssani.

Minulle on joskus sanottu, että riitely puhdistaa ilmaa, kunhan riitelee oikein, tappelematta. Asioista voi olla eri mieltä ja mielipiteen saa kertoa pelkäämättä, että toinen on heti jättämättä eropapereita. Meillä se vaan ajautuu aina siihen pisteeseen, että vaimo alkaa haukkumaan ja menee henkilökohtaisuuksiin.

Olen väsynyt toistuvaan riitelyyn ja haukkumiseen. Yritän välttää konflikteja kaikin keinoin ja en jaksa olla asioista eri mieltä. Minusta on suhteen aikana tullut todella sulkeutunut ja olen jatkuvasti varpaillani. Asioiden puheeksi ottaminen on iso kynnys. Töistä kotiin tullessani en tiedä mitä on vastassa. Aamulla kaikki oli vielä hyvin, mutta illalla tilanne voi olla aivan toinen. Jokin asia on vaimoni mielen päivän aikana pahoittanut eikä se välttämättä edes liity meihin millään tavalla. Mutta hän pitää kyllä huolen siitä, että minun vikani se kuitenkin loppujen lopuksi on. Ja taas palataan menneisiin asioihin.

Suhde taitaa olla tiensä päässä, mutta voimavarat vähissä eroprosessin aloittamiseksi. Isot ja voimakkaat tunteet pelissä. Rakastan vaimoani syvästi, kaikesta huolimatta.

5

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kieroatouhua

      Kertomasi käytös on todella haavoittavaa. Tuollaista kieltä ja ajatuksenkulkua ei kenenkään elollisen pitäisi käyttää eikä hyväksyä.

      Myöskään väite että “kunnon riita puhdistaa ilman”, on tuulesta temmattu! Täysijärkisen aikuisen täytyy hallita kelenkäytto ja oma käyttäytymisensä tavalla joka ei haavoita itseään eikä läheisiään.
      Meille Luoja suuressa viisaudessaan on antanut verbaaliset taidot. Ne on tarkoitettu rakentavaan kommunikointiin. Tarkoituksena on että pystyy sanallisesti tuomaan ajatuksensa julki, oli aihe kuin aihe.

      Tuo, että huolellisesti ja harkiten käyttää sanavarastoaan ruoskimalla toista, viittaa jo rikollisuuteen. Kenenkään, ei sinun eikä minun, täydy ottaa vastaan tuollaista käytöstä vapaaehtoisesti.

      Kerrot saaneesi tarpeeksi. Olet oikeassa. Olet huomannut uudelleen ja uudelleen että ruoskinta sen puolelta vain jatkuu ja jatkuu. Mikään ei ole muuttunut. Käsityksesi rakkaudesta on kieroutunut!

      On aika lopettaa yhteinen kanssakäynti tuon tason ihmisen kanssa.

    • mitätönihminenjostain

      ala siä kehumaan sitä ku se haukkuu ja sit alat naida sitä :D

      • mitätönihminenjostain

        niin ja lopeta sen mielistely kotitöissä, tehköön akka itse ne- ne niiden heiniä. sä et tästä lähtien tartu imuriin ja lautasiin ku olet syönyt. Perfektionisti saa itse tehdä nyt asiat kuten haluaa niiden olevan ,)


    • taifuuni

      Mä en naisena tajua tollasia kälättäviä akkoja jotka tahallaan ärsyttävät riitaan. Sääliksi käy kilttejä miehiä jotka yrittää viimeseen asti olla hissunkissun pirttihirmuja kohtaan. Sano takas vähä kovemmin, pistä muija jäähylle tai ota pieni loma jotta saat vähän rauhassa miettiä asioita. Ei tuo normaalia oo että pitää jännitellä mitä kotona odottaa kun töistä tulee sun pitää tehdä jotain asialle. Tsemppiä

    • kertokaa

      En tiennytkään et on oikea tapa riidellä, mites se toimii.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5025
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1645
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1255
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe