Olen ihmetellyt jo muutaman vuoden parilla edellisellä työpaikalla sitä, että moni yksinäinen tai eronnut (joku montakin kertaa) eivät suostu edes keskustelemaan. Olen itse hoitaja ja nämä varsinkin nuoret naishoitajat eivät alennu keskustelemaan miehen kanssa, mikäli ei ole työn laadusta jotain valitettavaa. Tässä työyhteisössä pitää olla joko nainen, sairaanhoitaja tai lääkäri, jotta nämä naiset alentuvat keskustelemaan, enkä tarkoita tällä mitään iskemistä.
Kun aion puhua eräästä työhön liittyvästä ongelmasta eräälle kollegalle, niin tämä ehdottaa, että puhuisin mieluummin miehelle. Mitä ihmettä? Ovatko suurin osa naisista nykyään lepakkoja vai feministejä?
Aikaisemmin sanoin vitsinä eräälle naiskollegalle, että tulen naisten sählyvuoroon maalivahdiksi. No, tämäkin veti herneen nenään ja melkein huusi äreissään, että "miehille on oma vuoro, tämä on naisille". En sitten viitsinyt sanoa, että tarkoitin asiaa vitsinä.
No. Pitää varmaan jättää omaan arvoonsa nuo kärkkäät kommentit, mutta ihmettelen näiden suurimman osan (sinkun tai eronneen/uudessa suhteessa olevan) naisen käyttäytymistä miestä kohtaan. Toivottavasti tämä ilmiö on vain Suomessa. Nyt olen seurustellut ulkomaalaisen naisen kanssa 3v ja todennut siinä sivussa Suomen ulkopuolella olevien naisten olevan todella mahtavia luonteeltaan.
Kysymys naisille
15
<50
Vastaukset
- Ruma-ätmi
Töissä naiset ei mulle mitään puhuneet vaikka olin kaks vuotta samassa työpaikassa.
- JossainMuualla
Nainen mahtava luonteeltaan?!!
Kerro heti, mitä aineita vedät, minäkin haluan. Enpä ole törmännyt tuollaiseen missään.
No kun ei me saada puhua... Uudenvuoden yönäkin eräs mies tokaisi, että "You talk too much!"
- J_S_V
Lienee kyseessä hyvin omituinen työpaikka. Minä olen mies, ja olen jokaisessa työpaikassani todennut, että useimmat naiset juttelevat minulle enemmän kuin mitä jotkut tuppisuu-miehet juttelevat. No toki joitakin puhekyvyttömiä naisia on olemassa, mutta he kuuluvat vähemmistöön, ja minun puolestani he saavat elää yksinäisyydessä.
- 05050505050505
On tuo raja kyllä kumma juttu kun aina on vain Suomi ja ulkomaat, pitäisi vissiin olla ylpeä kun kuuluu 0.5% kerhoon,
- dfsfklfdjdklksllsdkd
Asiakkaana, miehenä, olen huomannut että jos on jokin ongelma niin asiakaspalvelussa yleensä ensimmäisenä puhelimeen tai livenäkin vastassa on nainen mutta hän ei tiedä asiasta yleensä kuin ihan pintapölyä vaan ja markkinointipropagandaa, pelkkiä mielikuvajaisia.
Heti jos kysyy yhtään syvällisempiä teknisiä yksityiskohtia, laitteen faktoja, tms. niin minut osoitetaan teknisesti pätevämmälle henkilölle ja se on aina mies.
En välitä hittojakaan mistään mielikuvista ja markkinointipropagandasta, olen teollisuustyöntekijä ja toimin työssänikin faktojen perusteella. Esim. mittaustulos on oltava totta, vaikkapa tasan 100mm eikä mitään unelmaa. Jos mittaustulos on virheellinen, saattaa tuloksena olla hintavaa romua. Pienetkin teollisuuskoneet ovat käsittämättömän kalliita. Piti oikein miettiä.
Tuo voi osin olla totta.
Katsokaas, naiset usein saattavat alitajuisesti luulla, että kohta ollaan jostain kiitollisuuden velassa ja siihenhän ei haluta ajautua.
Toinen juttu on sitten se, että jos ala on hyvin naisvaltainen ja vain muutama mukava mies siellä, niin ei sitä ju...lauta uskalla hirveästi olla tekemisissä ja hyvää pataa sen ukon kanssa kun muu naislauma ei hyvällä katso ja kohta tulee puukkoa selkään.
Olen muutamaan otteeseen tilanteet havainnoinut ja alkanut tästä syystä mieskollegoita hitusen karttelemaan ettei nyt vaan taas näytä siltä, että liikaa keskustellaan.
Joo, syitä on monia. Tunnistan tuosta jotain.- wanhaämmä
Hmm..
Luulen ettei naisvaltaisuus liity tuohon, sattuu miesvaltaisillakin aloilla jos porukassa on ikäviä ihmisiä (miehiä tai naisia). Taitaa kyllä olla hiukan ominaisempaa osalle naisista, oli ala mikä tahansa, mutta miehiäkin tuohon porukkaan mahtuu.
Jos on kovasti hyvissä väleissä jonkun miespuolisen kanssa, siitä saattaa tulla väärinkäsityksiä suhteen laadusta sen kaverin kanssa. Aika usein tuleekin, jossain kohtaa huomaan taas vetäväni rajan johonkin kohtaan. Ja jos se ei mene perille hyvin, siinä on ongelma kädessä.
- hienoahienoa
Eivät "alennu" keskustelemaan...lol...siis oikeasti eivät ylenny keskustelemaan miehen kanssa. Taitavat olla lukeneet liikaa Cosmopolitania ym. feministi-propagandaa. Kysy joskus huvikseen mitä puoluetta he äänestävät ja ihan satavarmasti äänestävä Vihreitä. Feminismi on pilannut suurimman osan naisista ja varsinkin jos olet fiksu ja asioita tiedostava mies, niin moni feministi haluaa haukkua sinut maanrakoon. Varsinkin jos nainen on sellainen joka tulee töihin merkkivaatteet, -käsilaukku ja naama täynnä meikkiä, niin sellaiset ovat pahimpia akkoja. Meilläkin oli kerran yksi sellainen pinnallinen akka töissä, että kun tulin vuoronvaihtoon ja moikkasin ja kysyin miten on vuoro mennyt ja mitä pitäisi tietää yms., niin ei koskaan oikein vastannut mihinkään. Aika monelta naiselta on kadonnut kaikki käytöstavat, varsinkin sellaisia miehiä kohtaan, jotka ovat ulkonäöltään alle 7/10. He luulevat, että heillä on jokin oikeus käyttäytyä miten käyttäytyvät, vaikkei todellakaan ole. Heidät pitäisi laittaa kaikki jonnekin työ- ja uudelleenkoulutusleirille, jossa opettajina ja vartijoina on pelkästään alle 7/10 näköisiä miehiä ja naiset pääsisivät sieltä takaisin vasta sitten kun ovat oppineet käytöstavat.
- Persuhoito
Äänestävät persuja aina.
- Tämäpitäisitietää
Luulet väärin jos luulet petsujen äänestävän vihreitä.
Persujahan ne on kaikki hoitsut. - wanhaämmä
"...mutta ihmettelen näiden suurimman osan (sinkun tai eronneen/uudessa suhteessa olevan) naisen käyttäytymistä miestä kohtaan"
Eli ihmettelet kaikkien naisten suhtautumista juuri sinua kohtaan? Siviilisääty ei taida olla se vaikuttava tekijä, kaikkihan mahtuvat noihin määritelmiin. Niin, onko vika kaikissa naisissa vai yhdessä miehessä, siinäpä mietittävää.
Työt täytyy tehdä ammatti- ja yhteistyötaidoilla, mutta ei se edelletytä lähempää tuttavuutta. Jokaisella on oikeus valita seuransa, vaikkei työkaveriaan voisikaan valita.- wanhaämmä
Olisi pitänyt kirjoittaa: kaikkien noiden naisten.
Pieni osa kuitenkin keskustelee kanssasi. Eikös tuo ole ihan tavallinen tilanne, vieläpä hyvä sellainen? Minäkään en monelle avaudu asioistani, saati nykyään aina jaksa enää kuunnellakaan toisten tyhjänpäiväisiä märinöitä. Kaikkien kanssa ei juttu luista sitten millään, silloin pysytäydytään pakollisessa tiedon vaihdossa. Ihmiset ovat niin erilaisia.
Eihän ne naiset vaan joudu tekemään sunkin työsi sillä välin kun sinä keskustelet työajalla omiasi..? Se ainakin on asia mikä taatusti ottaa päähän, kun tuolla alalla on muutenkin kiire ja väkeä liian vähän. Yksi tuttavani valitti joskus miespuolisista hoitajista, niiden työt jäävät kuulemma muiden kontolle,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il224001- 2323562
Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess552589Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik3141828Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?
Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe2511646Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie561563Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO2401531- 961482
- 991368
Kunnan piikkiin meni nuorten surma
Ei ole missään muualla noin alkeellisen oloista siltaa ja kaiteita, ja oliko edes kaiteita, kunnollisia ei ainakaan ollu561285