Kenellä on totuus?

Ihan_pihalla

Mistä tällainen itse Raamattua lukenut, joka ei ole koskaan mihinkään kirkkoon kuulunut, voi tietää miten pelastuu kun teillä kaikilla (Exap, Rakastettu, SAI, Yksi-usko, Advis, kerettiläinen ja vielä kaikki kirkkokunatkin) on ihan omat käsityksenne siitä, miten pelastuu. Yksi pelastuu juhlimalla vanhan testamentin juhlia, toinen maksamalla kymmenyksiä, kolmas noudattamalla lakia ja neljäs unohtamalla lait. Eihän tässä ole päätä eikä häntää. Enkö voisi vain mennä johonkin kirkkoon ja luottaa, että he ymmärtävät Raamatun oikein, esimerkiksi Jehovantodistajiin, jotka tuossa välillä ovat käyneet ovellani. Tai pabtisteihin tai adventtikirkkoon, joilla kummallakin on kaupungissa kirkkonsa. Tai luterilaisiin, joiden kirkko on parin minuutin kävelymatkan päässä. Tiedän, että juutalaisuus ei pelasta. Tiedän, että kirkkoon kuuluminen ei pelasta muttta joku tolkku tähän on saatava.

42

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valhekirjoja

      Keksi mieluisin fantasia Raamatusta poimimistasi suosikkikohdista pelastuksellesi, lisäten siihen omia mielipiteitäsi ja aistiharhoihin perustuvia kokemuksia.

    • Joh. 4:22
      Te kumarratte sitä, mitä ette tunne; me kumarramme sitä, minkä me tunnemme. Sillä pelastus on juutalaisista.

      Joh. 14:6
      Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

      Joh. 19:19
      Ja Pilatus kirjoitti myös päällekirjoituksen ja kiinnitti sen ristiin; ja se oli näin kirjoitettu: "Jeesus Nasaretilainen, juutalaisten kuningas".

      Usko koko sydämestäsi Yahushuaan juutalaisten kuninkaaseen, niin sinä pelastut.

      • valhekirjoja

        Pelastus on juutalaisista, joten mitä hittoa teet Suomessa? Miksi et ole kääntynyt juutalaisuuteen? Practice what you preach.

        Tarkoituksenasi oli kuitenkin vain rekrytoida lisää jäseniä edustamaasi lahkoon.


    • kysynpävaa

      Työpaikalani oli yksi jehovantodistaja ja oli oikein mukava työtoveri mutta kysy Jeesukselta johdatusta minne menisit. Muistathan että kaikissa kristilisissä suunnissa on mukavia ihmisiä ja vähemän mukavia. Täydelisiä ihmisiä et löydä.
      Pyydä Jeesukselta että Pyhä Henki johdataisi minne hän haluaa sinua johdattaa.
      Itseläni on ystäviä monessa Kristilisessä suunnassa.
      Jeesus kanssasi.

    • kerettiläinen.ei-kirj

      "Enkö voisi vain mennä johonkin kirkkoon ja luottaa, että he ymmärtävät Raamatun oikein, esimerkiksi Jehovantodistajiin, jotka tuossa välillä ovat käyneet ovellani. Tai pabtisteihin tai adventtikirkkoon, joilla kummallakin on kaupungissa kirkkonsa. Tai luterilaisiin, joiden kirkko on parin minuutin kävelymatkan päässä. Tiedän, että juutalaisuus ei pelasta. Tiedän, että kirkkoon kuuluminen ei pelasta muttta joku tolkku tähän on saatava."

      No mene sitten miellyttävimmäksi kokemaasi kirkkoon tai lahkoon, ellet halua ajatella omilla aivoillasi ja tunnet olosi turvallisemmaksi, kun joku muu ajattelee puolestasi.

      Voin suositella Jehovan todistajia, sillä heidän ei tarvitse ajatella lainkaan itse...tai paremminkin he eivät saa ajatella itse.

      Joten ei muuta kuin Vartiotornia ja Herätkää-lehteä opiskelemaan ja sitten ovelta ovelle kauppaamaan heidän ainoata oikeaoppista lahkoaan.

      Niin ja raportointia kotikäynneistä ei sitten saa unohtaa, sillä siitä ei Jehova tykkää!

      • Ihan_pihalla

        Mitä jos en kykene käsittelemään monimutkaisia teologisia kysymyksiä niin kuin sinä? Jos ymmärrys ei riitä. Miten kirkon mummo tai pappa näitä ymmärtää?

        En ymmärrä ainakaan sitä, että miksi Raamattu on niin monimutkainen opus, että siitä voidaan vääntää niin moninaisia tulkintoja, jotka ovat välillä jopa toistensa vastakohtia.


      • Ihan_pihalla kirjoitti:

        Mitä jos en kykene käsittelemään monimutkaisia teologisia kysymyksiä niin kuin sinä? Jos ymmärrys ei riitä. Miten kirkon mummo tai pappa näitä ymmärtää?

        En ymmärrä ainakaan sitä, että miksi Raamattu on niin monimutkainen opus, että siitä voidaan vääntää niin moninaisia tulkintoja, jotka ovat välillä jopa toistensa vastakohtia.

        Raamattua väännetään oman mielensä mukaiseksi. Sen vuoksi on niin paljon eriseuraisuutta ja vastakohtaisuutta. Otetaan yksi kohta sieltä ja toinen täältä, mutta ei oteta kokonaisuutta. Otetaan vain ne, jotka miellyttävät.


      • kerettiläinen.ei-kirj
        Ihan_pihalla kirjoitti:

        Mitä jos en kykene käsittelemään monimutkaisia teologisia kysymyksiä niin kuin sinä? Jos ymmärrys ei riitä. Miten kirkon mummo tai pappa näitä ymmärtää?

        En ymmärrä ainakaan sitä, että miksi Raamattu on niin monimutkainen opus, että siitä voidaan vääntää niin moninaisia tulkintoja, jotka ovat välillä jopa toistensa vastakohtia.

        Minä olen kai siihen jäävi vastaamaan, sillä en tiedä itsekään, uskonko siihen, että Raamattu on Jumalan sanaa. Mutta jos se on, niin näin minä tulkitsisin sitä historian ja tämän nykyisen todellisuuden valossa.

        Minun käsitykseni mukaan yksinkertaisimmillaan Raamatusta ei tarvitse ymmärtää mitään muuta kuin se, että uskomalla Jeesukseen pelastuu, yrittää rakastaa lähimmäistään niin kuin itseään ja kuuntelee omantuntonsa ääntä.

        Ja muistaa sen, että kaikki me olemme hengellisessä mielessä "hedelmättömiä" eli kaikki, mitä me saamme ja olemme saaneet, on lahjaa. Kenelläkään ei ole kerskaamista yhtään mistään.

        Se mitä muut sinun selkääsi yrittävät lastata, voit heittää romukoppaan.


    • <<Mistä tällainen itse Raamattua lukenut, joka ei ole koskaan mihinkään kirkkoon kuulunut, voi tietää miten pelastuu kun teillä kaikilla (Exap, Rakastettu, SAI, Yksi-usko, Advis, kerettiläinen ja vielä kaikki kirkkokunatkin) on ihan omat käsityksenne siitä, miten pelastuu. Yksi pelastuu juhlimalla vanhan testamentin juhlia, toinen maksamalla kymmenyksiä, kolmas noudattamalla lakia ja neljäs unohtamalla lait. Eihän tässä ole päätä eikä häntää. Enkö voisi vain mennä johonkin kirkkoon ja luottaa, että he ymmärtävät Raamatun oikein, esimerkiksi Jehovantodistajiin, jotka tuossa välillä ovat käyneet ovellani. Tai pabtisteihin tai adventtikirkkoon, joilla kummallakin on kaupungissa kirkkonsa. Tai luterilaisiin, joiden kirkko on parin minuutin kävelymatkan päässä. Tiedän, että juutalaisuus ei pelasta. Tiedän, että kirkkoon kuuluminen ei pelasta muttta joku tolkku tähän on saatava.>>

      Nimimerkki Ihan_pihalla ajattelee nyt vain omilla aivoilla. Jos sinulla on Raamattu, niin lue sitä. Ellei sinulla ole Raamattua, niin hanki sellainen. Sitten käy Raamattua läpi Jeesukseen uskovien juutalaisten opastuksella, esim. Baruch Korman. Tällöin vältät kaikki kristittyjen ja ei-kristittyjen perinteiset opinkohdat, jotka vain sekoittavat ja aiheuttavat ennakkoluuloja (opetus on yleensä sitä, että minun kirkko on parempi kuin tuo toinen kirkko).

      Tärkein on muistaa, että Jeesus yksin pelastaa. Ei kymmenysten maksaminen, ei sapatin pitäminen, ei juhlien pitäminen eikä myöskään käskyjen pitäminen. Nämä viimeksi mainitut selviävät sitten, kun on tullut tuntemaan Jeesuksen, ja ne ovat osoitus rakkaudesta Jeesukseen. Toisin sanoen pyhitän sapattia, koska rakastan Jeesusta. En halua rikkoa käskyjä, koska rakastan Jeesusta jne. Tiedän, etten sen vuoksi pelastu, vaan olen pelastunut Jeesuksen vuodatetun veren vuoksi. Jeesus on kuollut minun syntieni tähden.

      • Lisään vielä, että Jehovan todistajat opettavat, että Jeesus on luotu. Tästä on hyvä opetus Baruch Kromalilla. Hän kertoi, että tämä väärinkäsitys johtuu siitä, että luetaan hepreankielistä Uutta testamenttia, kun pitäisi lukea kreikankielistä. Uusi testamentti on kirjoitettu alkujaan kreikaksi.


      • kerettiläinen.ei-kirj

        "Nimimerkki Ihan_pihalla ajattelee nyt vain omilla aivoilla. Jos sinulla on Raamattu, niin lue sitä. Ellei sinulla ole Raamattua, niin hanki sellainen. Sitten käy Raamattua läpi Jeesukseen uskovien juutalaisten opastuksella, esim. Baruch Korman."

        Yksi-usko on paraskin "omilla aivoillaan ajatteleva". Tunnustaa itsekin, ettei lue/kuuntele mitään muuta kuin messiaanisten juutalaisten kirjoituksia ja videoita. Hän on tuon väkivaltaisen "valitun" kansan eli Israelin palvoja.

        "Tällöin vältät kaikki kristittyjen ja ei-kristittyjen perinteiset opinkohdat, jotka vain sekoittavat ja aiheuttavat ennakkoluuloja (opetus on yleensä sitä, että minun kirkko on parempi kuin tuo toinen kirkko)."

        Yksi-uskon opetus on sitä, että Israel on parempi kansa kuin muut. He ovat Jumalan silmissä erikoisasemassa eli toisin sanoen Jumala on puolueellinen. Jumalalla on 1. luokan omaisuuskansa Israel ja 2. luokan omaisuuskansa pakanakristityt..

        Absurdeinta kaikessa on se, että nykyiset ”juutalaiset” ovat suurimmaksi osaksi 700-luvulla juutalaisuuteen kääntyneiden turkkilais-mongolidisen kasaarikansan jälkeläisiä. Aikamme aškenasijuutalaiset polveutuvat kasaareista.

        Koko nykyinen Israelin valtio perustuu petokselle.

        (Katsotaanpa, miten nopeasti tämä viesti poistetaan...)


      • kerettiläinen.ei-kirj kirjoitti:

        "Nimimerkki Ihan_pihalla ajattelee nyt vain omilla aivoilla. Jos sinulla on Raamattu, niin lue sitä. Ellei sinulla ole Raamattua, niin hanki sellainen. Sitten käy Raamattua läpi Jeesukseen uskovien juutalaisten opastuksella, esim. Baruch Korman."

        Yksi-usko on paraskin "omilla aivoillaan ajatteleva". Tunnustaa itsekin, ettei lue/kuuntele mitään muuta kuin messiaanisten juutalaisten kirjoituksia ja videoita. Hän on tuon väkivaltaisen "valitun" kansan eli Israelin palvoja.

        "Tällöin vältät kaikki kristittyjen ja ei-kristittyjen perinteiset opinkohdat, jotka vain sekoittavat ja aiheuttavat ennakkoluuloja (opetus on yleensä sitä, että minun kirkko on parempi kuin tuo toinen kirkko)."

        Yksi-uskon opetus on sitä, että Israel on parempi kansa kuin muut. He ovat Jumalan silmissä erikoisasemassa eli toisin sanoen Jumala on puolueellinen. Jumalalla on 1. luokan omaisuuskansa Israel ja 2. luokan omaisuuskansa pakanakristityt..

        Absurdeinta kaikessa on se, että nykyiset ”juutalaiset” ovat suurimmaksi osaksi 700-luvulla juutalaisuuteen kääntyneiden turkkilais-mongolidisen kasaarikansan jälkeläisiä. Aikamme aškenasijuutalaiset polveutuvat kasaareista.

        Koko nykyinen Israelin valtio perustuu petokselle.

        (Katsotaanpa, miten nopeasti tämä viesti poistetaan...)

        "Yksi-usko on paraskin "omilla aivoillaan ajatteleva". Tunnustaa itsekin, ettei lue/kuuntele mitään muuta kuin messiaanisten juutalaisten kirjoituksia ja videoita."

        Ja mikä mielenkiintoisinta, on lukuisasti tunnustanut ettei oikeastaan ymmärtänyt videota, mutta linkkaan sen tänne. Ja kaiken kukkuraksi linkannut tänne videoita, joita minäkin olen sitten kommentoinut josta yksi_usko on tajunnut ettei se ja tämä video sittenkään edusta sitä mitä edes hän ajattelee.

        Valitettavasti täällä on muillakin hieman samaa kuin tuossa aiemmin jo kommentoitiin: Jokainen tue täällä esille sitä omaa hapatustaan, eikä pyri omilla aivoillaan ajattelemaan lainkaan.

        Sinä, Advis, v.aari ja minä nyt ainakin tunnetaan täällä kirjoittajina, jotka ajattelevat omilla aivoillaan, Mutta meitähän ei juuri haluta kuunnella, koska emme satu käsityksinemme osumaan niin sitten minkään kirkon käsitysten piiriin...

        Toisaalta, se vaatii ihmiseltä jotakin että osaa, ymmärtää ja uskaltaa heittää roskaopit roskakoriin ja tunnustaa se ylipäätään kenellekään. Monessa kuppikunnassa on niitä jotka eivät hyväksy jotakin oman kuppikuntansa ajatusta, mutta se mukavuudenhalu... se on aikamoinen kirous, kun henkilösuhteet "vaativat" pysymään tutussa ja turvallisessa piirissä, jossa kukaan ei kaakata silmille ja ole heittämässä ulos, kunhan pitää vain oman leipäläpensä kiinni.


      • Exap kirjoitti:

        "Yksi-usko on paraskin "omilla aivoillaan ajatteleva". Tunnustaa itsekin, ettei lue/kuuntele mitään muuta kuin messiaanisten juutalaisten kirjoituksia ja videoita."

        Ja mikä mielenkiintoisinta, on lukuisasti tunnustanut ettei oikeastaan ymmärtänyt videota, mutta linkkaan sen tänne. Ja kaiken kukkuraksi linkannut tänne videoita, joita minäkin olen sitten kommentoinut josta yksi_usko on tajunnut ettei se ja tämä video sittenkään edusta sitä mitä edes hän ajattelee.

        Valitettavasti täällä on muillakin hieman samaa kuin tuossa aiemmin jo kommentoitiin: Jokainen tue täällä esille sitä omaa hapatustaan, eikä pyri omilla aivoillaan ajattelemaan lainkaan.

        Sinä, Advis, v.aari ja minä nyt ainakin tunnetaan täällä kirjoittajina, jotka ajattelevat omilla aivoillaan, Mutta meitähän ei juuri haluta kuunnella, koska emme satu käsityksinemme osumaan niin sitten minkään kirkon käsitysten piiriin...

        Toisaalta, se vaatii ihmiseltä jotakin että osaa, ymmärtää ja uskaltaa heittää roskaopit roskakoriin ja tunnustaa se ylipäätään kenellekään. Monessa kuppikunnassa on niitä jotka eivät hyväksy jotakin oman kuppikuntansa ajatusta, mutta se mukavuudenhalu... se on aikamoinen kirous, kun henkilösuhteet "vaativat" pysymään tutussa ja turvallisessa piirissä, jossa kukaan ei kaakata silmille ja ole heittämässä ulos, kunhan pitää vain oman leipäläpensä kiinni.

        Minä lähden puhtaasti Raamatun pohjalta. Mielestäni Baruch Korman on paras Raamatun opettaja tällä hetkellä. On ilo käydä hänen kanssaan Raamattua kappale kappaleesta ja sana sanalta läpi. Mikä kokonaisuus Raamattu onkaan, ja miten suuri Jumala onkaan!

        <<Sinä, Advis, v.aari ja minä nyt ainakin tunnetaan täällä kirjoittajina, jotka ajattelevat omilla aivoillaan, >>

        Advis ja v.aari tunnetaan täällä kirjoittajina, jotka ovat uskontoa vastaan, jotka ovat Jeesusta vastaan, jotka ovat Raamattua vastaan. Kerettiläinen taas saarnaa porttokirkoista.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Minä lähden puhtaasti Raamatun pohjalta. Mielestäni Baruch Korman on paras Raamatun opettaja tällä hetkellä. On ilo käydä hänen kanssaan Raamattua kappale kappaleesta ja sana sanalta läpi. Mikä kokonaisuus Raamattu onkaan, ja miten suuri Jumala onkaan!

        <<Sinä, Advis, v.aari ja minä nyt ainakin tunnetaan täällä kirjoittajina, jotka ajattelevat omilla aivoillaan, >>

        Advis ja v.aari tunnetaan täällä kirjoittajina, jotka ovat uskontoa vastaan, jotka ovat Jeesusta vastaan, jotka ovat Raamattua vastaan. Kerettiläinen taas saarnaa porttokirkoista.

        lisäys. Exap on myös Raamattua ja Jeesusta vastaan. Teidän evankeliuminne onkin aika simppeli. Älä usko.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Minä lähden puhtaasti Raamatun pohjalta. Mielestäni Baruch Korman on paras Raamatun opettaja tällä hetkellä. On ilo käydä hänen kanssaan Raamattua kappale kappaleesta ja sana sanalta läpi. Mikä kokonaisuus Raamattu onkaan, ja miten suuri Jumala onkaan!

        <<Sinä, Advis, v.aari ja minä nyt ainakin tunnetaan täällä kirjoittajina, jotka ajattelevat omilla aivoillaan, >>

        Advis ja v.aari tunnetaan täällä kirjoittajina, jotka ovat uskontoa vastaan, jotka ovat Jeesusta vastaan, jotka ovat Raamattua vastaan. Kerettiläinen taas saarnaa porttokirkoista.

        Anteeksi. Advis-kommenttini oli väärä.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        lisäys. Exap on myös Raamattua ja Jeesusta vastaan. Teidän evankeliuminne onkin aika simppeli. Älä usko.

        " Exap on myös Raamattua ja Jeesusta vastaan. Teidän evankeliuminne onkin aika simppeli. "

        En ole Raamattua vastaan, yhtään sen enempää kuin Kalevalaa vastaankaan. Ja minä pyrin löytämään mitä Jeesus oikeasti opetti, hyläten Paavalin joka teki ihan omia oppejaan pakanoille, jotka olivat otollista maaperää, koska eivät olleet tekemisissä Jerusalemin seurakunnan kanssa.


      • ALL_IN_Him
        Yksi_usko kirjoitti:

        Minä lähden puhtaasti Raamatun pohjalta. Mielestäni Baruch Korman on paras Raamatun opettaja tällä hetkellä. On ilo käydä hänen kanssaan Raamattua kappale kappaleesta ja sana sanalta läpi. Mikä kokonaisuus Raamattu onkaan, ja miten suuri Jumala onkaan!

        <<Sinä, Advis, v.aari ja minä nyt ainakin tunnetaan täällä kirjoittajina, jotka ajattelevat omilla aivoillaan, >>

        Advis ja v.aari tunnetaan täällä kirjoittajina, jotka ovat uskontoa vastaan, jotka ovat Jeesusta vastaan, jotka ovat Raamattua vastaan. Kerettiläinen taas saarnaa porttokirkoista.

        Oletko kuullut sellaisista kavereista kuin Francois Du Toit ja C. Baxter Kruger? En ole heitä syvällisempiä raamatunselittäjiä tavannut ikinä missään. Tai no, olen 90-luvulla: Niilo Elorinteen.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Anteeksi. Advis-kommenttini oli väärä.

        Tiedoksesi Yksi_usko: Advis ei tunnusta Yahushuaa Jumalana ! Katso pedon merkki ketju. Advis on antikristuksen hengestä !


      • Adviss
        SAI kirjoitti:

        Tiedoksesi Yksi_usko: Advis ei tunnusta Yahushuaa Jumalana ! Katso pedon merkki ketju. Advis on antikristuksen hengestä !

        No joo, en tunnustausta ymmärtäväni sitä, että Jeesus olisi Jumala. Minkäs voit kun ymmärrys ei riitä. Raamattuhan sanoo, että Jumalaa on vaikea ymmärtää. Keskustelun tuosta, että en voi myöskään ymmärtää sitä, että Pyhä henki olisi persoona, Adventtikirkon pastorin kanssa. Tuo pastori sanoi, että me emme voi ymmärtää Jumalaa että ei sen väliä. Hän sanoi, että ei kannata murehtiä siitä. Kyseessä kun ei ole pelastuskusymys.

        Sekään ei ole pelastuskysymys minun kohdallani, jos en ymmärrä Jumaluuttamoikein, oli Jeesus sitten Jumala tai ei.

        Raamattuhan sanoo hyvin yksiselitteisesti, että hän, joka uskoo Jeesuksen, Jumalan pojan kuolleen syntieni tähden ja nousseen ylös, se pelastuu. Näin juuri minä uskon.

        Mutta olisiko sinun kenties opeteltava vähän Raamattua, että tietäisit mitä antikristus tarkoittaa, ennen kuin rupeat julustamaan suureen ääneen tuomioitasi?


      • Adviss kirjoitti:

        No joo, en tunnustausta ymmärtäväni sitä, että Jeesus olisi Jumala. Minkäs voit kun ymmärrys ei riitä. Raamattuhan sanoo, että Jumalaa on vaikea ymmärtää. Keskustelun tuosta, että en voi myöskään ymmärtää sitä, että Pyhä henki olisi persoona, Adventtikirkon pastorin kanssa. Tuo pastori sanoi, että me emme voi ymmärtää Jumalaa että ei sen väliä. Hän sanoi, että ei kannata murehtiä siitä. Kyseessä kun ei ole pelastuskusymys.

        Sekään ei ole pelastuskysymys minun kohdallani, jos en ymmärrä Jumaluuttamoikein, oli Jeesus sitten Jumala tai ei.

        Raamattuhan sanoo hyvin yksiselitteisesti, että hän, joka uskoo Jeesuksen, Jumalan pojan kuolleen syntieni tähden ja nousseen ylös, se pelastuu. Näin juuri minä uskon.

        Mutta olisiko sinun kenties opeteltava vähän Raamattua, että tietäisit mitä antikristus tarkoittaa, ennen kuin rupeat julustamaan suureen ääneen tuomioitasi?

        Viittaatko pienois evankeliumiin?
        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Joh. 3:16

        Tämä on totta, mutta tiedätkös mitä tuo sana "uskoo" pitää sisällään?
        Se pitää sisällään sen, että Yahushua on Jumala, joka vain synnittömänä voi kantaa syntimme. Jos sinä Advis et tätä ymmärrä, ei hätää. Raamattu sanookin, että USKO tämä. Ei tartte ymmärtää. En minäkään ymmärrä tätä. Uskotko siis, että Yahushua on Jumala?

        Minä olen sanonut teille, että te saatte kuolla teidän synneissänne. Ellette usko, että ”minä olen”, te saatte kuolla synneissänne. Joh. 8:24
        Tässä Yahushua oikeen korostaa, olevansa Jumalan vertainen Jumala, joka vain ja ainostaan voi pyyhkiä meidän syntimme pois.

        Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!" Joh. 20:28,29
        Tässä Tuomas USKOO ja tunnustaa Yahushuan Jumalaksi ja HÄN itse hyväksyy Tuomaksen vastauksen ja niin hyväksyn minäkin. Kannattaa miettiä :)


    • No eivätköhän kaikki protestanttiset kirkkokunnat ole samaa mieltä. että ihminen pelastuu uskomalla Jeesuksen - Jumalan Pojan ja itsekin Jumalan - kuolleen syntiemme puolesta ja nousseen ylös kolmantena päivänä.

      Siinähän se lyhyesti.

    • Ihan_pihalla

      No siis, yksi opettaa esim laista, että vanhan liiton laki on voimassa kaikkineen yli 600 lakia. Toisen mukaan mikään näistä ei ole voimassa vaan vain Vapauden laki = kuningasten laki = rakkauden kaksoiskäsky. Kolmannen mukaan vain kymmenen käskyä on voimassa. Neljäs sanoo, että kymmenen käskyn lisäksi pitää noudattaa adventtikirkon omia sääntöjä. Viides sanoi, että vanhan liiton lait koskivat vain erämaavaelluksella ollutta Israelin kansaa eikä täten uuden testamentin pakanoita tai ketään muutakaan Kuudennen mukaan laki ei ole uskovia varten vaan vain syntisiä varten. Seitsemäs sanoo, että kymmenen käskyä on voimassa eikä ristinkuolema yksin pelasta vaan tarvitaan tutkiva tuomio tai luonteenkehitysteot ennen kuin voi pelastua. Kahdeksas sanoo, että seremonialait kumottiin ristillä mutta ei kymmenen käskyä. Yhdeksäs sanoo, että sapatti oli annettu ennen kymmentä käskyä ja on siksi voimassa vaikkei itse kymmenen käskyä olekaan meitä sitovia eikä sen lain tekoja tarvitse noudattaa eli että sapatti on voimassa.

      Kuunnelkaa nyt itseänne! Minä en usko enää mitään mitä tällä palstalla sanotaan laista. Ei Raamatusta ole tehty sellaista, etteikö tavallinen kouluttamaton tallaaja voisi saada sen kautta pelastusta. Tarvitaanko muka tohtorinhattu jotta voi pelastua?

      Minusta Raamattu on hyvin yksiselitteinen. Jos uskot Jeesuksen sovitukseen niin pelastut. Sen jälkeen ei pidä tehdä syntiä mutta jos sortuu syntiin, niin kun pyytää sitä anteeksi, niin pelastus on taattu. Ei ole mitään muita reunaehtoja. Ja syntiinhän me kaikki ihmiset sorrutaan jatkuvasti. Laki siis kertoo sen mikä on syntiä mutta lain teot eivät pelasta. Ei sapatin pitäminen eikä minkään muunkaan lain. Miksi te väitätte näitä omia juttujanne?

      Suurin osa maailman uskovaisista ei vietä sapattia. Ymmärrän kyllä miksi juutalaiset sitä viettävät kun elävät vielä vanhaa liittoa mutta miksi adventistit viettävät sapattia? Miten joku uskaltaa väittää, että sapattia on vietettävä, kun lain teot jää muuten pitämättä? Se tiehän johtaa kadotukseen, sanoo yksi. Hänen mielestään lain tekojen yrittäminen on Jeesuksen työn halventamista ja syntiä. Toinen taas sanoo, että joudut kadotukseen jos et vietä sapattia.

      Jos minä uskoisin kaikkia, tulisin hulluksi. Nyt on koko sapatti suljettava yhtälön ulkopuolelle. Jumala tuskin rankaisee siitä, jos en ymmärrä koko sapattikysymystä.

      Samoin käy kolminaisuuden: en ymmärrä. Jäähylle nuo moniselitteiset opit!

      On varmaan paras etsiä sitä lapsen uskoa.

      • "Kuunnelkaa nyt itseänne!"

        Ei ole tapana tällä palstalla.

        "Minä en usko enää mitään mitä tällä palstalla sanotaan laista."

        Ei kannatakaan. Tämä on keskustelupalsta, jossa jokainen voi esittää omia mielipiteitään, eikä kenelläkään täällä liene tietojeni mukaan auktoriteettia sanella miten asiat ovat, vaikka täällä joitakin onkin joitka luulevat että ovat jumalan lahja ihmiskunnan keskustelupalstoille.

        " Ei Raamatusta ole tehty sellaista, etteikö tavallinen kouluttamaton tallaaja voisi saada sen kautta pelastusta. Tarvitaanko muka tohtorinhattu jotta voi pelastua?"

        No ei varmaan tarvita tohtorinhattua, mutta ihan järjettömän hyvä tuuri tarvitaan, että osaa veikata oikeaa hevosta, kuten jo itse omassa analyysissäsikin toit ilmi.

        "Minusta Raamattu on hyvin yksiselitteinen. Jos uskot Jeesuksen sovitukseen niin pelastut. "

        Ihan silleen kyssärinä: Missä kohtaa Jeesus mielestäsi itse sanoi, että hän tuo sovituksen niille, jotka eivät tekojensa perusteella sitä ansaitse? Vrt Matt 25.

        Tämä kysymys lähinnä sitä varten, että heräisit siihen ettei suurimpien kirkkojen opetus ole synkassa Jeesuksen opetusten kanssa, vaan todellakin, se oli Paavali joka alkoi opettaa tällaista oppia, ja Jerusalemin seurakunta kaikkine Jeesuksen opetuslapsineen oli tätä "halpaa armoa" vastaan.


      • Laki ja profeetat sisältyvät kaikki rakkauden kaksoiskäskyyn. Parempi pitää asiat niin yksinkertaisina, että lapsikin sen ymmärtää:

        Rakastaa Taivaan Isää ja ole hyvä kaikille. Jeesus on tie Isän luokse.


    • AteistiVaan

      Yleisesti ainakin maltillisessa kristinuskossa katsotaan, ettei sillä ole väliä mihin kirkkoon kuulut: Riittää, että ihminen myöntää oman vajavuuteensa ja uskoo Jeesukseen (tai vähintään Jumalaan) ja rukoilee anteeksiantoa sille, että on sellainen kuin on. Pyrkimys olemaan parempi ihminen katsotaan tulevan tämän katumisen mukana, vaikka sallitaankin syntiin sortuminen. Ihminen ei pelastu teoista vaan yksin Jumalan palvomisesta,

      • Kirkkokunnalla ei ole väliä pelastuksen suhteen.

        <<Riittää, että ihminen myöntää oman vajavuuteensa ja uskoo Jeesukseen (tai vähintään Jumalaan) ja rukoilee anteeksiantoa sille, että on sellainen kuin on.>>

        Kyllä pitää uskoa Jeesukseen. Ei riitä, jos uskoo Isään mutta ei Poikaan. Jos ei tunnusta Jeesusta, niin sitä Jeesuskaan ei tunnusta Isän edessä. Pojalla on valta tuomita.

        << Ihminen ei pelastu teoista vaan yksin Jumalan palvomisesta, >>

        Ihminen pelastuu ainoastaan Jeesuksen teosta. (Huomaa myös yllä oleva kohta).


    • Herättelevä

      No sieltä Raamatustahan se anoistaan voi selvetä / kirkastua, ei eri nimisitä eri kirkkokunnista tai muista eri nimisistä vain nimeksi krist. uskonnollista eri seuraoista ja lahkoista. Joissa missään ei eletä eikä toimita kaikille hyväksi Raamatun UT mukaiseti.

      • Kas, tällä kertaa vain yksi kenoviiva. Alkaako ote lipsua ?


      • kerettiläinen.ei-kirj
        Exap kirjoitti:

        Kas, tällä kertaa vain yksi kenoviiva. Alkaako ote lipsua ?

        Minulla on usein useampi (hieman tautologiaa, sorry) kenoviiva kirjoituksissani, joten se on varmaan merkkinä siitä, että henki alkaa vihdoin vaikuttaa minussakin... :-)

        Pian voinkin alkaa huhuilemaan ja herättelemään porukkaa tulemaan minun ikiomaan kerettiläisen lahkooni...


      • kerettiläinen.ei-kirj kirjoitti:

        Minulla on usein useampi (hieman tautologiaa, sorry) kenoviiva kirjoituksissani, joten se on varmaan merkkinä siitä, että henki alkaa vihdoin vaikuttaa minussakin... :-)

        Pian voinkin alkaa huhuilemaan ja herättelemään porukkaa tulemaan minun ikiomaan kerettiläisen lahkooni...

        "Pian voinkin alkaa huhuilemaan ja herättelemään porukkaa tulemaan minun ikiomaan kerettiläisen lahkooni..."

        tarkoitit varmaan: "uus-kerettiläisten lahkoon", tai jotakin ? keretiläisten lahko on jo aikaa sitten julistettu pannaan.


      • kerettiläinen.ei-kirj

        En minä jaksa alkaa kutsumaan itseäni uuskerettiläiseksi, sillä siinä on ihan liikaa kirjaimia.

        Ja kun on tuo Äitikirkkokin ja sen luterilainen porttotytärkin toistaiseksi alkaneet viettää sapattia vainoamisistaan ja pannaan julistamisistaan, niin minä voin pitää itseäni toistaiseksi yhtä uskottavasti apostolisena kerettiläisenä kuin Äitikirkkokin on apostolinen seurakunta.


    • Älä ihmisiä katso täällä.

      Tämä on keskustelufoorumi jossa kaikenkarvaiset ihmiset keskustelevat.


      Mutta tietoa voi yrittää hankkia, >sen tiedon kanssa vaan pitää olla itse kriittinen.


      Lue Uusi Testamentti jollakin hyvällä lukutekniikalla läpi.

      Saat käsityksen Raamatun Jeesus uskon perusasioista.


      >> Hengellinen usko on suoraa suhdetta elävään Jeesukseen. Perusta rakkaudessa tämä suhde.


      Tästä voi sitten edistyä tiedossa -siis sellaisissa kysymyksissä mikä mieltä vaivaa.

      http://media7.fi kurssit voisivat olla mukavia. Itse niitä luin aikoinaan tasan kymmenen /kpl.


      • kerettiläinen.ei-kirj

        Se oli niin raskas projekti, että Jari on siirtynyt Adventtikirkon Puolimatkan majatalosta omaan hotelliinsa lepäilemään.

        Tosin sinnekin yrittävät esimiehet tunkeutua komentelemaan ja juoruakat naittamaan häntä vanhoille riipputissisille akoille, joten kauhujen hotelli sekin näyttää olevan, vaikka Jari on yrittänyt mahdollisimman hyvin varustaa sen omaksi piruntorjuntabunkkerikseen.

        Tässä Jarille hermoja lepuuttavaa musiikkia, jotta unohtaa nuo kauhujen vuodet Adventtikirkon Puolimatkan majatalossa, jossa joutui raatamaan sapattisin orjatyössä.

        https://www.youtube.com/watch?v=we40FISq__4


      • kerettiläinen.ei-kirj kirjoitti:

        Se oli niin raskas projekti, että Jari on siirtynyt Adventtikirkon Puolimatkan majatalosta omaan hotelliinsa lepäilemään.

        Tosin sinnekin yrittävät esimiehet tunkeutua komentelemaan ja juoruakat naittamaan häntä vanhoille riipputissisille akoille, joten kauhujen hotelli sekin näyttää olevan, vaikka Jari on yrittänyt mahdollisimman hyvin varustaa sen omaksi piruntorjuntabunkkerikseen.

        Tässä Jarille hermoja lepuuttavaa musiikkia, jotta unohtaa nuo kauhujen vuodet Adventtikirkon Puolimatkan majatalossa, jossa joutui raatamaan sapattisin orjatyössä.

        https://www.youtube.com/watch?v=we40FISq__4

        "Jari on siirtynyt Adventtikirkon Puolimatkan majatalosta omaan hotelliinsa lepäilemään."

        Eikö ennemminkin tämä sitten:
        https://www.youtube.com/watch?v=EqPtz5qN7HM¨

        Siinä on puolimatkan majtaloa kyllikseen. Tai sitten vaihtoehtoisesti:
        https://www.youtube.com/watch?v=qv9r-kQMuAk

        Taitaisi tämä majatalo sopia jarskulle oikein hyvin.


      • Exap kirjoitti:

        "http://media7.fi kurssit voisivat olla mukavia. Itse niitä luin aikoinaan tasan kymmenen /kpl."

        Siis luitko tosiaankin 10 kertaa jokaisen kurssin läpi, kuten kirjoitat ? Huhhuh, no ilmankos...

        Kursseja oli 1990-2000 vaihteessa enemmän. Oli kaikki kurssit mitä opistolla on ollut historiassa. On kursseja uusittu ja kursseja on nyt vähemmän.


      • Exap kirjoitti:

        "http://media7.fi kurssit voisivat olla mukavia. Itse niitä luin aikoinaan tasan kymmenen /kpl."

        Siis luitko tosiaankin 10 kertaa jokaisen kurssin läpi, kuten kirjoitat ? Huhhuh, no ilmankos...

        Kirjeellinen Raamattuopisto on vuosisadan alkupuolella tai -puolessa välissä perustettu. Vanhoja kursseja oli tiskin alla joita ei muuten enää tarjottu.

        On minulla jokaisesta kurssitodistus.

        Nuo eivät mitään virallisia opintoja ole, kun kursseja ei tentitä. Ovat keveitä pikku harrastus asioita.
        Ovat helppoja ja pienitöisiä, mutta antaa tietoa siitä Raamatun kirjasta tai aiheesta mitä kurssi koskee niille ihmisille joilla ei mitään ymmärrystä ole Raamatun kirjoituksista.


    • kerettiläinen.ei-kirj

      "Mistä tällainen itse Raamattua lukenut, joka ei ole koskaan mihinkään kirkkoon kuulunut, voi tietää miten pelastuu... "

      Tuo on jo erittäin hyvä alku, ettei ole koskaan kuulunut mihinkään kirkkoon, joten toivoa vielä on...

      Neuvoni onkin, että älä vaan missään nimessä liitykään yhteenkään niistä!

    • Jeesus on Totuus. Siitähän täälläkin keskustellaan, että mitä Jeesus tarkoitti milläkin. Raamatusta on ihana keskustella.

    • tottakotoki

      Mistä tiedät, että raamatullinen nk. totuus on olemassa? Jos sitten todisteeksi viittaat Raamattuun, niin seuraavaksi sinun on hyväksyttävä esimerkiksi ajatus, että Koraani sisältää nk. totuuden yhtä perustellusti. Ja sen jälkeen tulee vielä pitkä rivi pyhinä pidettäviä kirjoja omine totuuksineen.

    • Eitavallisille

      Elämäntapana Jeesusu
      05:45 - 07:00
      Neljä tavallista päivää Todd Whiten elämässä. Katsoja pääsee kulissien taakse seuraamaan, miten tavallinen mies elää epätavallista elämää Jumalan valtakunnan eteen.

    • Näin.se.on

      Kenellä on totuus?

      Minulla, mutta en kerro sitä teille, koska haluatte elää valheessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      192
      4622
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2883
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      137
      2294
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      332
      2290
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1536
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1451
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      32
      1370
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1200
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe