Harmiksen keittössä: Munakaspaprikat

Tuossa viikolla oli juttua misspönttiksen kanssa täytetyistä paprikoista, lupasin kokeilla.
No vähän tietysti piti soveltaa kun samassa ketjussa juteltiin kanamunien rikkomisesta.

Eli munakastäytteiset paprikat tulee näin:

1. otetaan 2 isoa paprikaa
leikataan molempien kapeasta päästä osa pois niin että päästään kovertamaan isommasta puolikkaasta sisäosa poijes.
Näin, meillä on nyt 2 isoa alaosaa joista sisus koverrettu pois ja pari matalaa päätypätkää

2. laitetaan paprikat mikroon muutamaksi minuutiksi esikypsymään, n. 5min. täydellä teholla

3. napsautetaan myös tavallinen uuni valmiiksi lämpenemään, n.200 asteeseen

4. Rikotaan kulhoon 2 kanamunaa, yhdellä kädellä eli siis noin:

https://www.youtube.com/watch?v=AE-XeZ3R98U

Ei se nyt ehkä ihan niin sujuvasti mennyt kuin videolla mutta melkein, yhdessä neljästä joutui ainoastaan kuorenmpalasen poimimaan pois.

5. Kun kulhossa on 2 rikottua kananmunaa lisätään loraus maitoa, vähän suolaa ja pippuria, sekoitetaan haarukalla.

6. Kaadetaan syntynyt munakasmassa toiseen kantansa varassa seisovaan paprikan alaosaan.

Toistetaan vaiheet 4-6 ja täytetään toinenkin paprikan alaosa

7. Nyt kun meillä on 2 isoa paprikan alaosaa joissa munakasmassaa lisätään nakinpalasia, snelmmannin kunnon nakkeja taisi mennä 5kpl yhteensä, jätetään vähän tilaa justoraasteelle

8. Ripotellaan pinnalle vielä juustoraastetta, saa olla ihan reippaasti

9. Täytetään juustoraastella myös ne pienemmät parikoiden yläsosasta leikatut kappaleet

10. Jos uuni lämmennyt lykätään paprikat uuniin n.25-30 minuutiksi (Mulla oli aluksi vähän reilu .20min ja sitten otin ne parikoiden yläosat jo syötäväksi, halkaisin toisen isommista ja vaikka oli jo aika ok laitoin ne isommat munakastäöytteiset vielä viideksi minuutiksi paistumaan kun mutestelin ne pienemmät osat alkupaloiksi

11. Bon appetit

Helppo ja nopea ruoka, oli myös ihan hyvään ja täyttävää evästä, oli tosi isoja ne paprikat niin en kertasyönnillä jaksanut syödä kuin toisen munakastäytteisistä, toinen jäi illaksi tai huomiselle, sen voi varmaan mikrossa sitten lämmittää tai vetää kylmänä.

148

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä juustoa käytit?

• Ihan tavallista juustoraastetta, taisi olla jotain edamia mutta sitähän voi laittaa mitä vaan kaapista sattuu löytymään tai mistä tykkää, eihän ruuassa oikeastaan ole mitään muita rajoitteita kuin oma maku.

• Harmaaritari kirjoitti:

Ihan tavallista juustoraastetta, taisi olla jotain edamia mutta sitähän voi laittaa mitä vaan kaapista sattuu löytymään tai mistä tykkää, eihän ruuassa oikeastaan ole mitään muita rajoitteita kuin oma maku.

Joo mietin vaan että sopisiko tuohon miedompi vai väkevämpi , mutta varmaan riippuu miten runsaasti suolaa ja pippuria on valmiina.

• M184 kirjoitti:

Joo mietin vaan että sopisiko tuohon miedompi vai väkevämpi , mutta varmaan riippuu miten runsaasti suolaa ja pippuria on valmiina.

Meinasitko siekii kokeilla? :)

• M184 kirjoitti:

Valion pizzajuusto kävi hyvin...

• M184 kirjoitti:

varmaan voi laittaa miten baan, ehkä aurajuusto antas mukavasti makua jos laittas jotain miedompaa ja nokareen auraa sitten vielä siihen päälle.

varmaan voi laittaa miten baan, ehkä aurajuusto antas mukavasti makua jos laittas jotain miedompaa ja nokareen auraa sitten vielä siihen päälle.

Täytyy joskus testata, sopisi ehkä sellaiseksi treffiruuaksi. Ensiksi käy naisen kanssa kahvilla jossakin ja koska juttu luistaa hyvin niin käydään vielä elokuvissa katsomassa romanttinen komea. Siinä illan kylmetessä tarjoaa naiselle takin kun kävellään käsikkäin nauttien toistemme läheisyydestä vasten peilityyntä merenpinta. Välillä pysähdymme ihailemaan miten silkkiuikut kaulailevat matkalla etsien rakennustarvikkeita pesän tekoa varten.

Saavut naisen asunnon eteen jolloin nainen kääntyy sinuun päin; ojentaa takin ja toteaa että meillä ei taida olla kemiaa joten eiköhän se ollut tässä.
        Kotona on sitten mukava syödä nämä kaksi munakaspaprikaa ja huuhtaista ne alas pullollisella Tsekkiläistä olutta. Vatsa täynä on mukava nukahtaa NHL-pelin toisen erän jälkeen silmäkulmasta vierivän kyynelen saattaen pienen ihmisen armolliseen uneen jättäen vastaamatta kysymykseen; miksi minä edes yritän.

• M184 kirjoitti:

Täytyy joskus testata, sopisi ehkä sellaiseksi treffiruuaksi. Ensiksi käy naisen kanssa kahvilla jossakin ja koska juttu luistaa hyvin niin käydään vielä elokuvissa katsomassa romanttinen komea. Siinä illan kylmetessä tarjoaa naiselle takin kun kävellään käsikkäin nauttien toistemme läheisyydestä vasten peilityyntä merenpinta. Välillä pysähdymme ihailemaan miten silkkiuikut kaulailevat matkalla etsien rakennustarvikkeita pesän tekoa varten.

Saavut naisen asunnon eteen jolloin nainen kääntyy sinuun päin; ojentaa takin ja toteaa että meillä ei taida olla kemiaa joten eiköhän se ollut tässä.
        Kotona on sitten mukava syödä nämä kaksi munakaspaprikaa ja huuhtaista ne alas pullollisella Tsekkiläistä olutta. Vatsa täynä on mukava nukahtaa NHL-pelin toisen erän jälkeen silmäkulmasta vierivän kyynelen saattaen pienen ihmisen armolliseen uneen jättäen vastaamatta kysymykseen; miksi minä edes yritän.

;D Joo, varmaan jotenkin noin toimii mainiosti, valmistuu melko nopsaan niin voi myöhälläkin väsätä eikä ehdi mennä tsekkiläistä niin paljon että uuni unohtuu päälle. Ja sitten jos aamullakin vielä närästää siitä voi syyttää paprikaa eikä treffiseuralaista.

• Harmi kun en tykkää paprikoista. Munakasta sen sijaan rakastan.

• Joo no minutkin vähän yllätti miten paistettuna paprikan maku pehmenee. Joskus huomannut raa'asta paprikasta että närästää mutta kypsennettynä ei ehkä niinkään. Niin joo ja mulla oli keltaisia paprikoita, ne ehkä muutenkin vähän miedomman makuisia kuin punaiset.

• O-o-oooo, ihanaa!

Nythän..

(pyyhkii suupieliään)

Mies on päässyt tosi kunnialla maaliin asti, nam

(pyörtyi)

• Ju, kyllä nälkä siirtyi vähäksi aikaa ja ihan syötävää tuli, saatanpa laittaa joskus toistekin. Nyt vois lähtä ruokalevolle :)

• viskasi.kirj.ulos
        Harmaaritari kirjoitti:

Ju, kyllä nälkä siirtyi vähäksi aikaa ja ihan syötävää tuli, saatanpa laittaa joskus toistekin. Nyt vois lähtä ruokalevolle :)

Mukavaa kun teit ja näytti maistuvankin ja kokin omavapaus kuullosti hyvältä.

Masun viereen pötkis sitten :)

Onko muuten parempi olo jo? Ei enää kuumetta?

Paprika parantaa...

• viskasi.kirj.ulos kirjoitti:

Mukavaa kun teit ja näytti maistuvankin ja kokin omavapaus kuullosti hyvältä.

Masun viereen pötkis sitten :)

Onko muuten parempi olo jo? Ei enää kuumetta?

Paprika parantaa...

No toki kun tuli luvattua ja kannattikin vielä, löytyi itsellekin uusi tapa tehdä munakas :) Ja tuohjan oikeasti onkin aika kevyttä, vaikka sitä vähän noista täytetyistä epäisin silloin kun suht raskaita täytteitä, niin tuossa tulee kuitenkin sen verran terveellistä kasvista suhteessa muuhun , mullakinhan nyt päivällisellä meni vain noin 2,5 nakkia, 2 kanamunaa, vähän maitoa ja mausteita ja juustoa jota toki oli riittävästi mutta ei liikaa.

Joo no on paljon parempi kuin eilen ja toissapäivänä, ehkä paporika tosiaan paransi kun aamupäivällä kaupassakäynti kyllä viela aikalailla jurppi ja palelsikin mutta nyt vain kohtuudella poskiontelo- ja pään jomotusta, kyllä tästä ehkä henkiin jää :)

No toki kun tuli luvattua ja kannattikin vielä, löytyi itsellekin uusi tapa tehdä munakas :) Ja tuohjan oikeasti onkin aika kevyttä, vaikka sitä vähän noista täytetyistä epäisin silloin kun suht raskaita täytteitä, niin tuossa tulee kuitenkin sen verran terveellistä kasvista suhteessa muuhun , mullakinhan nyt päivällisellä meni vain noin 2,5 nakkia, 2 kanamunaa, vähän maitoa ja mausteita ja juustoa jota toki oli riittävästi mutta ei liikaa.

Joo no on paljon parempi kuin eilen ja toissapäivänä, ehkä paporika tosiaan paransi kun aamupäivällä kaupassakäynti kyllä viela aikalailla jurppi ja palelsikin mutta nyt vain kohtuudella poskiontelo- ja pään jomotusta, kyllä tästä ehkä henkiin jää :)

Joo, raasua pitäis kyllä hoivata...

Nainen olisi tuossa tilanteessa kipaissut kauppaan itse ja suhistanut sulle kuumat eväät nenän eteen ja pyyhkinyt vielä nenunkin...

Minusta se osoittaa hyvää mielikuvitusta ja näppäryyttä, että tykkää soveltaa, muotoilla ja kokeilla erilaisia juttuja keittiössä. Siis ruoanlaitossa.

Mutta mitenkäs tuota...ei kai vaan ole närästänyt?

Punainen paprika vähän tekee sitä...niin, keltainen ei niinkään. Minulla tuo ruoka, vaikkakin tykkään, niin tekee tuota. Kipristää joskus ruokatorvessa. Käytän muutenkin liikaa mausteita....

Jalopenoista oli pakko luopua.

• misspönttöuuni kirjoitti:

Joo, raasua pitäis kyllä hoivata...

Nainen olisi tuossa tilanteessa kipaissut kauppaan itse ja suhistanut sulle kuumat eväät nenän eteen ja pyyhkinyt vielä nenunkin...

Minusta se osoittaa hyvää mielikuvitusta ja näppäryyttä, että tykkää soveltaa, muotoilla ja kokeilla erilaisia juttuja keittiössä. Siis ruoanlaitossa.

Mutta mitenkäs tuota...ei kai vaan ole närästänyt?

Punainen paprika vähän tekee sitä...niin, keltainen ei niinkään. Minulla tuo ruoka, vaikkakin tykkään, niin tekee tuota. Kipristää joskus ruokatorvessa. Käytän muutenkin liikaa mausteita....

Jalopenoista oli pakko luopua.

Ei, niin kuin tuolla mazyllekin kirjoitin niin sitä vähän pelkäsin mutta onneksi oli keltaiset paprikat ja tuo kypsennys varmaan aika paljon poistaa sitä närästysominaisuutta niin ei paha. Ja munakoisolla voi myös korvata paprikan, se ei silleen tietääkseni närästä.

Joo, nuo kaprisjutut taitaa olla kaik vähän semmoisia että voi närästellä, ei voi mittään ettei voi aina syödä. Jos pitää meksiko-päivä korkeintaan kerran viikossa niin ehkä kestää mutta sulla kun taisi niitä ongelmia vähän olla niin tosiaan hyvä aina välillä pitää taukoa.

Ei, niin kuin tuolla mazyllekin kirjoitin niin sitä vähän pelkäsin mutta onneksi oli keltaiset paprikat ja tuo kypsennys varmaan aika paljon poistaa sitä närästysominaisuutta niin ei paha. Ja munakoisolla voi myös korvata paprikan, se ei silleen tietääkseni närästä.

Joo, nuo kaprisjutut taitaa olla kaik vähän semmoisia että voi närästellä, ei voi mittään ettei voi aina syödä. Jos pitää meksiko-päivä korkeintaan kerran viikossa niin ehkä kestää mutta sulla kun taisi niitä ongelmia vähän olla niin tosiaan hyvä aina välillä pitää taukoa.

Vai närästää paprika? En ole huomannut.

Leivät ja pullat heitin pois kun ne närästi.

• Kuulostaa hyvältä. Laitan korvan taakse..(tai suuhun kai olis tarkoitus)..

Nakit jätän pois.

• Väärään suuntaan! :D

Mjahas oliko se miekkonen työntänyt siihen nakkeja...
        Täytyy lukea Harmiksen reseptiikka uudelleen, nakkeja...

Narisi, että minun paprikat on raskaita jauhelihalla, ettei nyt vaan ole kohta paprikassa pekoniakin...

Miesten paprika....

Ja niitä kantoja ei saa syödä! Kovertaa ne pois.

• Juu, ihan oman maun mukaan vaan täytteitä laittaa itsekukin. Valmistuskippona tuo paprika on kyllä ihan kätevä mutta kannattaa ottaa mahdollisimman isoja. Niin jo ja tuo mainittu mikrossa lämmitys kannattaa tehdä näköjään, siinä poistuu siitä paprikasta ylimääräistä vettä vähän jonka voi kipata pois eikä tule täytteestä' niin vetistä sitten.

Väärään suuntaan! :D

Mjahas oliko se miekkonen työntänyt siihen nakkeja...
        Täytyy lukea Harmiksen reseptiikka uudelleen, nakkeja...

Narisi, että minun paprikat on raskaita jauhelihalla, ettei nyt vaan ole kohta paprikassa pekoniakin...

Miesten paprika....

Ja niitä kantoja ei saa syödä! Kovertaa ne pois.

Ei tullut kuin 2,5 snelmannnin kunnon nakkia per paprika eli ei paljon yhtään :D Joo, tuo oli muuten hyvä idea, pekonista saisi suolankin varmaan siihen munakkasseen ihan itsestään niin ettei tarvis lisätä sitä ehkä sitten ollenkaan :)

Juu, kannathan toki jätin syömättä mutta muutoin mastui kokonaan :)

Juu, ihan oman maun mukaan vaan täytteitä laittaa itsekukin. Valmistuskippona tuo paprika on kyllä ihan kätevä mutta kannattaa ottaa mahdollisimman isoja. Niin jo ja tuo mainittu mikrossa lämmitys kannattaa tehdä näköjään, siinä poistuu siitä paprikasta ylimääräistä vettä vähän jonka voi kipata pois eikä tule täytteestä' niin vetistä sitten.

Mulla paprikat keinui paistovuoassa ja siihen pohjalle kyllä kertyy se kaikki neste täytteestä, että tiskauksissa voipi olla sitten hommaa (jos antaa varsinkin välillä kylmäsäilytyksessä sen hyytyä).

Vähän pihisin itsekin irti hioessa..hah

Mulla paprikat keinui paistovuoassa ja siihen pohjalle kyllä kertyy se kaikki neste täytteestä, että tiskauksissa voipi olla sitten hommaa (jos antaa varsinkin välillä kylmäsäilytyksessä sen hyytyä).

Vähän pihisin itsekin irti hioessa..hah

Ei mulla vaan :D itseasiassa just siitä tykkäsin kun ei tuu tiskiä kun ei sotkeennu astiat. Varmaan mulla osittain autto paprikoiden esikypsytys mikrossa niin niistä lähti liikoja nesteitä pois enkä minä sisuksia poistaessa tökkiny reikiä niihin paprikakuppeihin :D Paistopellillä sitten oli vaan leivinpaperi jonkä päälle paprikat, ihan vähän oli toinen vuotanu sitten kun valmista muttei siitä mitään haittaa ollut.

• viskasi.kirj.ulos
        Harmaaritari kirjoitti:

Ei mulla vaan :D itseasiassa just siitä tykkäsin kun ei tuu tiskiä kun ei sotkeennu astiat. Varmaan mulla osittain autto paprikoiden esikypsytys mikrossa niin niistä lähti liikoja nesteitä pois enkä minä sisuksia poistaessa tökkiny reikiä niihin paprikakuppeihin :D Paistopellillä sitten oli vaan leivinpaperi jonkä päälle paprikat, ihan vähän oli toinen vuotanu sitten kun valmista muttei siitä mitään haittaa ollut.

Mitä hemmett...

Tein taas jotain väärin.

Mies pääsi näpäyttämään :D

Mun keittiössä oli julmettu sotku.

(pihinää)

• viskasi.kirj.ulos kirjoitti:

Mitä hemmett...

Tein taas jotain väärin.

Mies pääsi näpäyttämään :D

Mun keittiössä oli julmettu sotku.

(pihinää)

:D Et sinä varmaan väärin tehnyt mutta minä tein oikein kun valitsin tuon munamassan täytteeksi, se kun hyytyy heti kuumassa niin ei pääse isosti vuotamaan. vaikka joku pieni hiushalkeama paprikaan tulisikin.

:D Et sinä varmaan väärin tehnyt mutta minä tein oikein kun valitsin tuon munamassan täytteeksi, se kun hyytyy heti kuumassa niin ei pääse isosti vuotamaan. vaikka joku pieni hiushalkeama paprikaan tulisikin.

Teinpäs! Taas meni vikkaan!

(lyö essun pöytään ja häipyy)

Alkaa käymään ylpeyden päälle...

Teinpäs! Taas meni vikkaan!

(lyö essun pöytään ja häipyy)

Alkaa käymään ylpeyden päälle...

Eikä menny, onnistuu vaan paremmin enskerralla kun taittelet vuuan pohjalle leivinpaperin :) kaikki hyvätkin kokit joskus tekee pieniä virheitä ja sunkin parikoista tuli hyviäm sehän se pääasia ;)

Eikä menny, onnistuu vaan paremmin enskerralla kun taittelet vuuan pohjalle leivinpaperin :) kaikki hyvätkin kokit joskus tekee pieniä virheitä ja sunkin parikoista tuli hyviäm sehän se pääasia ;)

Joo joo, mutta nyt on jo kaksi miestä asiasta huomauttanut.

Lupasin kyllä, että ensi kerralla otetaan kanaa rinnuksista kiinni.

Pääasia, että sinulla on nyt masu täynnä. Älä välitä apukokin sekoiluista...

Joo joo, mutta nyt on jo kaksi miestä asiasta huomauttanut.

Lupasin kyllä, että ensi kerralla otetaan kanaa rinnuksista kiinni.

Pääasia, että sinulla on nyt masu täynnä. Älä välitä apukokin sekoiluista...

Juu, eri kun uusia haasteita päin vaan :) itse en kanaa juuri ole laittanut muuten kuin wingsejä ja koipia uunissa, joskus rintafileitä tai suikaleita pannulla paistanut mutta varmaan jos kokonainen kanan laittaisi ja sinne täytteet se ois kova juttu.

Juu, eri kun uusia haasteita päin vaan :) itse en kanaa juuri ole laittanut muuten kuin wingsejä ja koipia uunissa, joskus rintafileitä tai suikaleita pannulla paistanut mutta varmaan jos kokonainen kanan laittaisi ja sinne täytteet se ois kova juttu.

Jotkut työntävät kypsytysvaiheessa kanan pyrstöön oluttölkinkin (kanasta tulee mehukkaampi) mutta jos jätetään tämä tähän etkä kerro muille tuolla ”alakerrassa”, niin aion hakea sen kanan (kokonaisen) cittarin kuumapaistopisteestä.

Jotkut työntävät kypsytysvaiheessa kanan pyrstöön oluttölkinkin (kanasta tulee mehukkaampi) mutta jos jätetään tämä tähän etkä kerro muille tuolla ”alakerrassa”, niin aion hakea sen kanan (kokonaisen) cittarin kuumapaistopisteestä.

Joo, ehkä se on viisainta :D Itekään en kokonaiseen lähtis, tyytysin pienempiin palasiin mutta jhos noin ja lisukevihannekset ja yrtit vaikka ite laittelee ja lämmittää mikrossa cittarin jutskan mikrossa niin tulee varmaan hyvää myös niin :) Tosin se kokonainenkaan ei varmaan ihan kiville menis jos heittäs vaan paistopussiin ja antais uunin hoitaaa kypsennyshomman.

Joo, ehkä se on viisainta :D Itekään en kokonaiseen lähtis, tyytysin pienempiin palasiin mutta jhos noin ja lisukevihannekset ja yrtit vaikka ite laittelee ja lämmittää mikrossa cittarin jutskan mikrossa niin tulee varmaan hyvää myös niin :) Tosin se kokonainenkaan ei varmaan ihan kiville menis jos heittäs vaan paistopussiin ja antais uunin hoitaaa kypsennyshomman.

Joo, ja kesällä kaikki on taas helpompaa; ei haittaa jos vähän sotkee ulkokeittiössä. Mulla on pieni kota, siellä on kiva tölskää...

Joo, ja kesällä kaikki on taas helpompaa; ei haittaa jos vähän sotkee ulkokeittiössä. Mulla on pieni kota, siellä on kiva tölskää...

Tuo on kyllä hieno juttu :) ulkona jo se miljöö tekee ruuasta hyvää, ei tarvitse kaiken olla ihan niin justiin ja varmasti maistuu kelle vaan :) Punatukkainen pohjois-.karjalan-Pocahontas tiipiissään kokkailee, mukava mielikuva sytyi tuosta :)

Tuo on kyllä hieno juttu :) ulkona jo se miljöö tekee ruuasta hyvää, ei tarvitse kaiken olla ihan niin justiin ja varmasti maistuu kelle vaan :) Punatukkainen pohjois-.karjalan-Pocahontas tiipiissään kokkailee, mukava mielikuva sytyi tuosta :)

Savun hälvettyä paljastuu kodastaan alkuasukas :D

Joo rento meno on kivempaa, ku ei oo kaikki ihan nii just. Jos joku erä menee pieleen, heitetään metikköön eikä sitä kukaan muista, uutta tulille.

Sitä vois talvellakin lämmittää, mutta nyt en oo viittiny. Kiva siellä on istua hämärissä, puut ritisee ja savu tarttuu vaatteisiin, hyvä tuoksu! :)

Savun hälvettyä paljastuu kodastaan alkuasukas :D

Joo rento meno on kivempaa, ku ei oo kaikki ihan nii just. Jos joku erä menee pieleen, heitetään metikköön eikä sitä kukaan muista, uutta tulille.

Sitä vois talvellakin lämmittää, mutta nyt en oo viittiny. Kiva siellä on istua hämärissä, puut ritisee ja savu tarttuu vaatteisiin, hyvä tuoksu! :)

Juu, ne on vaan ne pienet jutut. itseasiassa luin tuossa pari tuntia sitten jutun jossa nainen oli muuttanu korpeen ja tuntuu olevan tyytyväinen eloonsa, ei tarvii mitään ylimäärästä hässäkkää:

https://yle.fi/uutiset/3-10551150?origin=rss

Ei se onni paljoo tarvii kun sen omansa löytää.

Juu, ne on vaan ne pienet jutut. itseasiassa luin tuossa pari tuntia sitten jutun jossa nainen oli muuttanu korpeen ja tuntuu olevan tyytyväinen eloonsa, ei tarvii mitään ylimäärästä hässäkkää:

https://yle.fi/uutiset/3-10551150?origin=rss

Ei se onni paljoo tarvii kun sen omansa löytää.

Hitto, miten hyviä juttuja sinä löydät!

Tuo on muuten äärimmäisen hyvin lausahdettu tuolta naiselta, taidan käyttää kohta itsekin: ”Ihmisen pitää saada nähdä taivaanranta”

Siis siinä lauseessaan on kaikki. Koko onnellisuuden olemus.

Hitto, miten hyviä juttuja sinä löydät!

Tuo on muuten äärimmäisen hyvin lausahdettu tuolta naiselta, taidan käyttää kohta itsekin: ”Ihmisen pitää saada nähdä taivaanranta”

Siis siinä lauseessaan on kaikki. Koko onnellisuuden olemus.

No joo, nuo tuollaset tulee aina vilkastua kun otsikko tulee vastaan. Joo, ei paha lausahdus ja varmaan tuossa perääkin on paljon.

No joo, nuo tuollaset tulee aina vilkastua kun otsikko tulee vastaan. Joo, ei paha lausahdus ja varmaan tuossa perääkin on paljon.

Luen tuon jutun..

• trollli
        misspönttöuuni kirjoitti:

Se oluttölkki tai colatölkki broilerin persuksiin; oikeastaan käytetään silloin, kun grillissä ne tiput paistat... siis grillaten. Laitan nyt osoitteen teille mistä löytyy peruusteelliset ohjeet, niin monta broileria ollaan paistettu tuolla ohjeella... ja kyllä onnistuu myös hiiligrillillä, kun "palaava hiillos" on kaavittu grillin ulkolaidoille ja pallogrillin kansi alas! Silloin sulla grilli = kuuma uuni ja tölkin höyrystynyt neste pitää broilerin mehevänä! Suosittelen!

Beer Can Chicken eli oluttölkkikana grillissä....
        https://kotiliesi.fi/himahella/istuva-kana-eli-olutkanaa-grillissa/

• trollli kirjoitti:

Se oluttölkki tai colatölkki broilerin persuksiin; oikeastaan käytetään silloin, kun grillissä ne tiput paistat... siis grillaten. Laitan nyt osoitteen teille mistä löytyy peruusteelliset ohjeet, niin monta broileria ollaan paistettu tuolla ohjeella... ja kyllä onnistuu myös hiiligrillillä, kun "palaava hiillos" on kaavittu grillin ulkolaidoille ja pallogrillin kansi alas! Silloin sulla grilli = kuuma uuni ja tölkin höyrystynyt neste pitää broilerin mehevänä! Suosittelen!

Beer Can Chicken eli oluttölkkikana grillissä....
        https://kotiliesi.fi/himahella/istuva-kana-eli-olutkanaa-grillissa/

Sieltähän se tuli. Hyvä kun laitoit etteivät luule apukokin mielikuvituskanaksi :D

Näin vaan kerran yhden britin väsäävän sitä.

• Muuten hyvä, mutta paprikat on pannassa...ei kykene ilman vattaoireita syömään. :(

• Joo, minua kanssa vähän jänskätti että mahtaako alkaa kovinkin närästämään, ei sitten kuitenkaan juurikaan eli tuo kypsennys aika paljon poistaa sitä. Mutta sähän voitkin sitten vaikka tehdä täytettyjä munakoisoja. nämä kelpais wuppiksellekin kun on kasvistäyte:

https://www.valio.fi/reseptit/taytetyt-munakoisot/

Joo, minua kanssa vähän jänskätti että mahtaako alkaa kovinkin närästämään, ei sitten kuitenkaan juurikaan eli tuo kypsennys aika paljon poistaa sitä. Mutta sähän voitkin sitten vaikka tehdä täytettyjä munakoisoja. nämä kelpais wuppiksellekin kun on kasvistäyte:

https://www.valio.fi/reseptit/taytetyt-munakoisot/

Tuostakin pitää jättää se pieni paprika pois. Korvata se vaikka kesäkurpitsalla tai sienillä. :)

• No sitä minä tuossa vähän tiedustelin, kun siinä on sitä probleemaa.

Mutta! Kun tekee uunissa, niin ei närästäkään sillä tavalla kun kesäiset grillatut. Kaiketi kypsyvät tasaisemmmin uunin perukoilla, ja tässä tapauksessa tuotteen värillä on väliä :)

No sitä minä tuossa vähän tiedustelin, kun siinä on sitä probleemaa.

Mutta! Kun tekee uunissa, niin ei närästäkään sillä tavalla kun kesäiset grillatut. Kaiketi kypsyvät tasaisemmmin uunin perukoilla, ja tässä tapauksessa tuotteen värillä on väliä :)

Mä kokeilin tuossa taannoin syödä kypsennettyä paprikaa, oli vain ruoan seassa paloina. Ihan hirveet korvennukset tuli. :(

Vaikka oli kypsää paprikaa. Tuntuu olevan herkkää.. punanen paprika ainakin käy närästää mulla kypsänäkin. Oisko se keltanen miedompaa?

• mazy kirjoitti:

Mä kokeilin tuossa taannoin syödä kypsennettyä paprikaa, oli vain ruoan seassa paloina. Ihan hirveet korvennukset tuli. :(

Vaikka oli kypsää paprikaa. Tuntuu olevan herkkää.. punanen paprika ainakin käy närästää mulla kypsänäkin. Oisko se keltanen miedompaa?

Keltainen on miedompaa...on.

Suotta minäkin ärsytän masua, mutta kun on hyvää...

Keltainen on miedompaa...on.

Suotta minäkin ärsytän masua, mutta kun on hyvää...

Mulla on sama jalapenojen kanssa, on niin hyvää ja sitten on melkeen peet housussa. :D

• mazy kirjoitti:

Mulla ainakin ihan semmoinen käsitys raa,astakin että keltainen ei niin voimakas ole mutta tuolta löytyi tuollaista tietoa:

https://kotiliesi.fi/ruoka/paprika/

"Paprikan väri vaihtelee. Se voi olla punainen, vihreä, keltainen, oranssi, valkoinen ja jopa musta. Valkoiset paprikat ovat todella mietoja ja niitä voi rouskutella sellaisenaan. Vihreä paprika on voimakkaimman makuinen, punaiset ja keltaiset lajikkeet ovat makeampia."

Sä voisit varovasti ehkä tuota valkoista kokeilla johonkin salaatin sekaan ja kattoa aiheuttaako mitään.

Piti ihan tsekata minkänäköinen on valkoinen paprika, tuolla juttua, cittarit ainakin vissiin myy:

https://www.ideakeittio.fi/ideafoorumi/ideatori/oletko-maistanut-valkoista-paprikaa

Mulla ainakin ihan semmoinen käsitys raa,astakin että keltainen ei niin voimakas ole mutta tuolta löytyi tuollaista tietoa:

https://kotiliesi.fi/ruoka/paprika/

"Paprikan väri vaihtelee. Se voi olla punainen, vihreä, keltainen, oranssi, valkoinen ja jopa musta. Valkoiset paprikat ovat todella mietoja ja niitä voi rouskutella sellaisenaan. Vihreä paprika on voimakkaimman makuinen, punaiset ja keltaiset lajikkeet ovat makeampia."

Sä voisit varovasti ehkä tuota valkoista kokeilla johonkin salaatin sekaan ja kattoa aiheuttaako mitään.

Piti ihan tsekata minkänäköinen on valkoinen paprika, tuolla juttua, cittarit ainakin vissiin myy:

https://www.ideakeittio.fi/ideafoorumi/ideatori/oletko-maistanut-valkoista-paprikaa

Oho! Valkoinen, mites se on tuotettu? :0

• mazy kirjoitti:

Mulla on sama jalapenojen kanssa, on niin hyvää ja sitten on melkeen peet housussa. :D

Mulla on ruokatorvi vereslihalla ja voisi syöstä tulta niinku lohikäärme, polttaa niin ...nsti, au.

Ja kun meksikolainen ois sitä parasta! Joku fiksaatio tullu tortillaan ja kaikkeen polttavaan.

Meijjän pittää ottaa vaan maitopurkit mukkaan :D

Kuka hitto sitä karjalanpaistia ja piirakkaa aina.

(naurua)

• mazy kirjoitti:

Oho! Valkoinen, mites se on tuotettu? :0

Valkoinen on raaka tai jäätynyt....

Kokkikolmonen huijaa meitä :D

Valkoinen on raaka tai jäätynyt....

Kokkikolmonen huijaa meitä :D

Ehkä se on jättiherkkusieni...

Mulla on ruokatorvi vereslihalla ja voisi syöstä tulta niinku lohikäärme, polttaa niin ...nsti, au.

Ja kun meksikolainen ois sitä parasta! Joku fiksaatio tullu tortillaan ja kaikkeen polttavaan.

Meijjän pittää ottaa vaan maitopurkit mukkaan :D

Kuka hitto sitä karjalanpaistia ja piirakkaa aina.

(naurua)

Sitähän se tekee helposti ruokana mieli, mitä ei kannattaisi syödä.

Mullakin joskus refluksin takia oli puhekielto kaksi viikkoa, ei kyllä tullut ääntäkään vaikka koitti puhua. Äänihuulten tulehdus...tai kurkunpääntulehdus. Refluksin aiheuttama.

Ei voinut olla töissä, kun ei saanut puhua. Olihan olemista..😣

Kannattaa vältellä korventavia ruokia, vaikka ittekin olen joskus muulipäinen..kärsin sitten..

• mazy kirjoitti:

Mullakin joskus refluksin takia oli puhekielto kaksi viikkoa, ei kyllä tullut ääntäkään vaikka koitti puhua. Äänihuulten tulehdus...tai kurkunpääntulehdus. Refluksin aiheuttama.

Kannattaa vältellä korventavia ruokia, vaikka ittekin olen joskus muulipäinen..kärsin sitten..

Joo korventavan kantapään kautta on tullut opeteltua. Luen aina mielenkiinnolla noista sun oireista ja tapahtumista, koska tässä olen aikaa myöten kotidiagnosoinut, että meillä molemmilla on tismalleen sama vika ja ruokakanavan oikuttelut.

Ja täällä vaan rinta rottingilla sitten paprikavinkkejä :D

• mazy kirjoitti:

Ääni menee usein...ja sitten yskittää yms.

Sitten oli ne nielemisvaikeudet, ja tulehtu koko nielunkaari ja vaikka mitä...ja välillä tuntui, että menee henkitorveen se, mikä kuului mennä ruokatorveen.

Sitten rupesi huippaamaan kun ei saanut hengitettyä. Nyt mä ymmärrän paremmin sen tähystyksen jälkeen.

Joo korventavan kantapään kautta on tullut opeteltua. Luen aina mielenkiinnolla noista sun oireista ja tapahtumista, koska tässä olen aikaa myöten kotidiagnosoinut, että meillä molemmilla on tismalleen sama vika ja ruokakanavan oikuttelut.

Ja täällä vaan rinta rottingilla sitten paprikavinkkejä :D

Ei oo mukava vaiva, sitten kun vielä tulee se IBS mikä mulla on tullut kolmenkympin jälkeen, niin avot. Syöminen käypi välillä ärsyttävän haastavaksi...mitään ei oikeen kärsisi syödä. Mut henki lähtee syömättä..sitten uhmaan välillä vaan, vaikka maha onkin sitten vatsalaukusta loppuun saakka helkutin kipeä...ja turvotusta tulee jopa 20 cm ympärysmitalle.

Tuntuu et räjähtää hengiltä..😖

Auttaako sulla mikään lääke? Mulla aika huonosti. En haluisi mtn leikkauksiakaan mahaporttiin..

Ääni menee usein...ja sitten yskittää yms.

Sitten oli ne nielemisvaikeudet, ja tulehtu koko nielunkaari ja vaikka mitä...ja välillä tuntui, että menee henkitorveen se, mikä kuului mennä ruokatorveen.

Sitten rupesi huippaamaan kun ei saanut hengitettyä. Nyt mä ymmärrän paremmin sen tähystyksen jälkeen.

Joo just tommosta ja voi olla kurkkukipuja, nenä tukossa, kun ois kipeä ja tullakin kipeeksi. Hengitysteihin menee takaisinvirtauksen takia...

Yskittää usein, kaihertaa kurkkua, hampaat hapertuu voi reikiintyäkin helpommin...etc..

• mazy kirjoitti:

Ei oo mukava vaiva, sitten kun vielä tulee se IBS mikä mulla on tullut kolmenkympin jälkeen, niin avot. Syöminen käypi välillä ärsyttävän haastavaksi...mitään ei oikeen kärsisi syödä. Mut henki lähtee syömättä..sitten uhmaan välillä vaan, vaikka maha onkin sitten vatsalaukusta loppuun saakka helkutin kipeä...ja turvotusta tulee jopa 20 cm ympärysmitalle.

Tuntuu et räjähtää hengiltä..😖

Auttaako sulla mikään lääke? Mulla aika huonosti. En haluisi mtn leikkauksiakaan mahaporttiin..

Joo joskus tulee just tuo sietämätön turvotus niinku räjähtäis ruokatorvesta alaspäin. En saa muuta kuin somacia. Sanoivat, että sitä tai leikkaus. Kuulema kaikissa sama teho..

Kun tulehtuu, tulehtuu tosi pahasti. Esim. ranskiksia en voi syödä ollenkaan (mikä nyt on tietysti muutenkin hyvä asia), mutta joskus haluais herkutella niinku muutkin. Ni ei :(

• mazy kirjoitti:

Joo just tommosta ja voi olla kurkkukipuja, nenä tukossa, kun ois kipeä ja tullakin kipeeksi. Hengitysteihin menee takaisinvirtauksen takia...

Yskittää usein, kaihertaa kurkkua, hampaat hapertuu voi reikiintyäkin helpommin...etc..

Ihan tismalleen sama homma, kurkku tuntuu tulehtuneelta ja hammaslääkäri sanoi jo hammaspinnasta, luuli ensin, että lipittelen sokerivesiä.

Ja stressi pahentaa.

IBS ei ole todettu.

Joo joskus tulee just tuo sietämätön turvotus niinku räjähtäis ruokatorvesta alaspäin. En saa muuta kuin somacia. Sanoivat, että sitä tai leikkaus. Kuulema kaikissa sama teho..

Kun tulehtuu, tulehtuu tosi pahasti. Esim. ranskiksia en voi syödä ollenkaan (mikä nyt on tietysti muutenkin hyvä asia), mutta joskus haluais herkutella niinku muutkin. Ni ei :(

Somacia mullakin on ja lansopratzolia. Lisäksi nuitten ohessa gaviscon. Auttaa vähän, ettei nousis ruokatorveen...

Ranskikset, rasvaset, käristetyt, tuliset, kahvi, palkokasvit, sipulit etc...

Jos vaan sitä vettä kukalliselta lautaselta! 😃

Ihan tismalleen sama homma, kurkku tuntuu tulehtuneelta ja hammaslääkäri sanoi jo hammaspinnasta, luuli ensin, että lipittelen sokerivesiä.

Ja stressi pahentaa.

IBS ei ole todettu.

Totta, stressatakka ei saisi...

Mulle yks lääkäri väläytti, että tuon refluksin takia olis ehkä suoliston bakteerikanta kärsinyt ja vuosien kipulääkkeet vielä edesauttaneet ongelmien synnyssä...ja siitä se IBS ois voinut " lehahtaa"...Tiedä häntä.

Lapsesta saakka mulla närästystä on ollut...mutta tutkittu vasta 90- luvun lopulla ja todettu..yleensä aina sanottu, sä oot niin nuori...ei sulla mitään ole.

• mazy kirjoitti:

Totta, stressatakka ei saisi...

Mulle yks lääkäri väläytti, että tuon refluksin takia olis ehkä suoliston bakteerikanta kärsinyt ja vuosien kipulääkkeet vielä edesauttaneet ongelmien synnyssä...ja siitä se IBS ois voinut " lehahtaa"...Tiedä häntä.

Lapsesta saakka mulla närästystä on ollut...mutta tutkittu vasta 90- luvun lopulla ja todettu..yleensä aina sanottu, sä oot niin nuori...ei sulla mitään ole.

Mietin kans, kun tuntuu, että nämä ovat yleistyneet...

Että missä vika..

Jos syö jotain lääkettä, voihan se tuhotakin jotain kehoon kuuluvaa, vaikea sanoa...

Kaikki just keinotekoiset aineet, niin kuin just puhuit niistä prosessoiduista ja lisäaineista sun muista..

Mietin kans, kun tuntuu, että nämä ovat yleistyneet...

Että missä vika..

Jos syö jotain lääkettä, voihan se tuhotakin jotain kehoon kuuluvaa, vaikea sanoa...

Kaikki just keinotekoiset aineet, niin kuin just puhuit niistä prosessoiduista ja lisäaineista sun muista..

Niinpä, kyllä ne saattaa kaikki yhteistuumin tehä hallaa, jos on vielä jokin herkkyys olemassa. Että herkistyy vielä herkemmin jollekin taikka palautuu heikommin??

Pitäs koittaa syödä mahdollisimman puhdasta ravintoa, tehä itte aina kaikki niin uskon sillä ainakin ravitsemuksen puoleen saisi vähennettyä ylimääräsiä huolia ja vaivoja.

Itelläkin, kun alkanut monet vaivat ja sairaudet jo lapsena, oireilleet 7 iästä eteenpäin...eikä oikeen sillon ole osattu ottaa lasten sairastamisia samalla vakavuudella, kun aikusten. Ja ehkä ei ole ollut ihan hyvää tietoakaan, vanhemmatkaan ei ole osanneet muuta kun tyytyä siihin mitä yksi lääkäri sanoo. vaikka se yksi lääkäri ei tajuisi hevonhumppaa mistään, sitten moni juttu pääsee kroonistumaan ja vyyhti kasvaa vaan vanhetessaan.

Kun ei tilannetta korjata, kroppa vaan koittaa itte korjailla minkä kykenee..

• mazy kirjoitti:

Niinpä, kyllä ne saattaa kaikki yhteistuumin tehä hallaa, jos on vielä jokin herkkyys olemassa. Että herkistyy vielä herkemmin jollekin taikka palautuu heikommin??

Pitäs koittaa syödä mahdollisimman puhdasta ravintoa, tehä itte aina kaikki niin uskon sillä ainakin ravitsemuksen puoleen saisi vähennettyä ylimääräsiä huolia ja vaivoja.

Itelläkin, kun alkanut monet vaivat ja sairaudet jo lapsena, oireilleet 7 iästä eteenpäin...eikä oikeen sillon ole osattu ottaa lasten sairastamisia samalla vakavuudella, kun aikusten. Ja ehkä ei ole ollut ihan hyvää tietoakaan, vanhemmatkaan ei ole osanneet muuta kun tyytyä siihin mitä yksi lääkäri sanoo. vaikka se yksi lääkäri ei tajuisi hevonhumppaa mistään, sitten moni juttu pääsee kroonistumaan ja vyyhti kasvaa vaan vanhetessaan.

Niin kun pitkään menee sillä, että totuttelee olemaan niiden vaivojen kanssa...

Siihen mukautuu ja kohta ei parempaa muista.

Sekin on totta, että yhden lääkärin totuus ei välttämättä ole koko totuus. Tarvitaan useampi diagnoosi, useampi vastaanotto, jos ja kunnes syyt alkavat valkenemaan. Ja se voi olla kuluttavaa & turhauttavaa. :( sitten potilas jo helposti jättää koko asian sikseen...

Niin kun pitkään menee sillä, että totuttelee olemaan niiden vaivojen kanssa...

Siihen mukautuu ja kohta ei parempaa muista.

Sekin on totta, että yhden lääkärin totuus ei välttämättä ole koko totuus. Tarvitaan useampi diagnoosi, useampi vastaanotto, jos ja kunnes syyt alkavat valkenemaan. Ja se voi olla kuluttavaa & turhauttavaa. :( sitten potilas jo helposti jättää koko asian sikseen...

Totta. Kaikkeen melkeenpä tottuu, kun ei karkuunkaan pääse...oppii sietämään ja kestämään. Siitä kaikesta tulee osa sun arkea, vaikkakin hankalaa oliskin. Sitä vaan ajattelee, että pitää oppia elämään niiden kanssa.

• trollli
        mazy kirjoitti:

Entäs kesäkurpitsat -> niitäkin voi käyttää samoin? Halkaiset ne pituus suuntaan ja koverrat sisustat pois. Ne sisustat voi lisätä jauhelihan joukkoon ja kypsentää hiukan vielä, kun liha on jo kypsää... haihtuu liika neste ja jauheliha samalla siinä keihahtaa sekoittuu mausteetja suolat samalla tasaisesti. Tuli vaan mieleen, kun luin juttujanne tässä... oon yövuorossa, töissä taas.

• wanhaämmä
        mazy kirjoitti:

"Pitäs koittaa syödä mahdollisimman puhdasta ravintoa, tehä itte aina kaikki niin uskon sillä ainakin ravitsemuksen puoleen saisi vähennettyä ylimääräsiä huolia ja vaivoja. "

Mä uskon vahvasti tuohon, lisäksi säännöllinen elämänrytmi ja sopivasti liikuntaa. Vatsa- ja nivel/jänne/lihasvaivoihin, mielialasta nyt puhumattakaan, toimii :)

• wanhaämmä kirjoitti:

"Pitäs koittaa syödä mahdollisimman puhdasta ravintoa, tehä itte aina kaikki niin uskon sillä ainakin ravitsemuksen puoleen saisi vähennettyä ylimääräsiä huolia ja vaivoja. "

Mä uskon vahvasti tuohon, lisäksi säännöllinen elämänrytmi ja sopivasti liikuntaa. Vatsa- ja nivel/jänne/lihasvaivoihin, mielialasta nyt puhumattakaan, toimii :)

Jees, tähän oon kans pyrkinyt. Ruoat teen pääasiassa itse alusta loppuun, raaka-aineista..hyvin harvoin jotakin valmista pakasteesta tai purkista.

Ja luetaan etikettejä jonkin verran, mitä mikäkin sisältää mm. siksi kun lapsillekin sitä ruokaa tarjotaan. 😃

• trollli kirjoitti:

Entäs kesäkurpitsat -> niitäkin voi käyttää samoin? Halkaiset ne pituus suuntaan ja koverrat sisustat pois. Ne sisustat voi lisätä jauhelihan joukkoon ja kypsentää hiukan vielä, kun liha on jo kypsää... haihtuu liika neste ja jauheliha samalla siinä keihahtaa sekoittuu mausteetja suolat samalla tasaisesti. Tuli vaan mieleen, kun luin juttujanne tässä... oon yövuorossa, töissä taas.

Juu, kesäkurpitsaa syön usein. Ne käy kyllä noinkin, totta. Kävisköhän kala jauhelihan sijasta? 🤔

• Paprikassa kypsennetty munakas...heitetäänkö kypsennysastia mäkeen ennen munakkaan nauttimista?

• Ei kun se syötiin kantaa lukuunottamatta. näin saatiin kasvispainotteinen terveellinen munakas tehtyä.

Ei kun se syötiin kantaa lukuunottamatta. näin saatiin kasvispainotteinen terveellinen munakas tehtyä.

Keititkö ruoan voissa?

• Iltaa sullekin.

Lueskelin ketjusta että aiheuttaa närästystä. Hyvä syy viskata kuoret v.ttuun.

• 3.14 kirjoitti:

Keititkö ruoan voissa?

En hoksannut voita laittaa ollenkaan, korvasin sen puutetta juustoraasteen määrällä. ehkä tosiaan voisi kokeilla myös friteerausta tai rasvakeittämistä mutta ihan noiun ilman isoja rasvamääriäkin tuli hyvää.

En hoksannut voita laittaa ollenkaan, korvasin sen puutetta juustoraasteen määrällä. ehkä tosiaan voisi kokeilla myös friteerausta tai rasvakeittämistä mutta ihan noiun ilman isoja rasvamääriäkin tuli hyvää.

Rasvainen juusto antaa hyvin makua ja peittää paprikan karvaan maun.

• 3.14 kirjoitti:

Joo ja tuo paprikan maku kyllä pehmenee paljon kun kypsennetään, ei ollut yhtään karvaan makuinen.

• 3.14 kirjoitti:

Iltaa sullekin.

Lueskelin ketjusta että aiheuttaa närästystä. Hyvä syy viskata kuoret v.ttuun.

Iltaa, iltaa.

Puhuit vain niin kuin tässä ei muka yhtä pientä paprikaa hallittaisi.

Palsta on juuri peruskoulutettu paprikan käsittelyyn ja käyttöön.

Tiskauspuolella on havaittavissa vielä pientä ongelmaa, mutta sitä ilmenee lähinnä minulla...

• 3.14 kirjoitti:

Se on jo mainittu!

Siihen ei kuulu voita.

Joo ja tuo paprikan maku kyllä pehmenee paljon kun kypsennetään, ei ollut yhtään karvaan makuinen.

Paprikahan on aika miedon makuinen "chili", kypsentämättömänäkin.

Käytän sitä toisinaan makaronilaatikossa yhdessä aurinkokuivattujen tomaattien kanssa. Mukaan jauhelihan lisäksi paketti pekonia ja munakerma perään.

Iltaa, iltaa.

Puhuit vain niin kuin tässä ei muka yhtä pientä paprikaa hallittaisi.

Palsta on juuri peruskoulutettu paprikan käsittelyyn ja käyttöön.

Tiskauspuolella on havaittavissa vielä pientä ongelmaa, mutta sitä ilmenee lähinnä minulla...

Kokki kolmonen unohti leivinpaperin? Ei se mitään, kerrasta luulisi oppivan...

Käytän kyllä paprikaa itsekin toisinaan, syön sitä ihan raakanakin. Oikeastaan pidän mausta eniten juuri raakana.

• 3.14 kirjoitti:

Kokki kolmonen unohti leivinpaperin? Ei se mitään, kerrasta luulisi oppivan...

Käytän kyllä paprikaa itsekin toisinaan, syön sitä ihan raakanakin. Oikeastaan pidän mausta eniten juuri raakana.

No unohti unohti...

Nyt loppu kyllä vähäks aikaa vähätkin keittiöhommat

(suhinaa)

No unohti unohti...

(suhinaa)

Kokeilepa paprikaa ihan sellaisenaan voileivän päällä. Alle juusto, sitten kinkku, tomaattiviipaleet, kurkkuviipaleet ja paprikasuikaleet.

En syö enää leipää, mutta jos söisin niin noilla lisukkeilla. Helppo tiskata.

• Äläpä syyttele viatonta miestä.

Persekuvani poisto ärsyttää vieläkin, ja laitan sen profiiliini heti kun kuvatoiminto tulee kuntoon. Tulkoon bannia.

• 3.14 kirjoitti:

Äläpä syyttele viatonta miestä.

Persekuvani poisto ärsyttää vieläkin, ja laitan sen profiiliini heti kun kuvatoiminto tulee kuntoon. Tulkoon bannia.

No laita.

Ei se tarvii paprika siinä olla..

• 3.14 kirjoitti:

Kokeilepa paprikaa ihan sellaisenaan voileivän päällä. Alle juusto, sitten kinkku, tomaattiviipaleet, kurkkuviipaleet ja paprikasuikaleet.

En syö enää leipää, mutta jos söisin niin noilla lisukkeilla. Helppo tiskata.

Nuuskin ilmassa pientä vinoilua..

Tuo oli tarharyhmäläisten ohje.

Kuule, seuraavaksi otetaan kana käsittelyyn.. Luit oikein, kana!

Kunhan olen lauhtunut siitä, että paprika vuosi pers...tään.

Nuuskin ilmassa pientä vinoilua..

Tuo oli tarharyhmäläisten ohje.

Kuule, seuraavaksi otetaan kana käsittelyyn.. Luit oikein, kana!

Kunhan olen lauhtunut siitä, että paprika vuosi pers...tään.

Ajattelitko ihan oikeaa kanaa (ja kokonaisena) vai broilerin minuuttileikkeitä?

• Pu..punaiset. Kunhan nyt et enää Lidliin mene...

Pu..punaiset. Kunhan nyt et enää Lidliin mene...

Lidl on minun hovitoimittajani, ostan sieltä lähes kaiken. Polttoaineet ostan Nesteeltä.

• Eikä sitten mitään kukkoja vaan kanaa.

Poistatitko minun viestini?

• 3.14 kirjoitti:

Eikä sitten mitään kukkoja vaan kanaa.

Poistatitko minun viestini?

Itse poistit herra Lidl :D

Itse poistit herra Lidl :D

Lopetapa jankutus tai poistan sulta koko profiilisi.

• 3.14 kirjoitti:

Lopetapa jankutus tai poistan sulta koko profiilisi.

Et saa tehdä niin kananpaistajalle, sitä paitsi ikävähän sulle tulisi.., mulla on curryt ja grillimausteet hallussa :D

Et saa tehdä niin kananpaistajalle, sitä paitsi ikävähän sulle tulisi.., mulla on curryt ja grillimausteet hallussa :D

Sinua on epäilty minun sivunikikseni.

Jospa poistan sinut omavaltaisen käytöksesi takia ja käsikirjoitan tasapainoisemman sivunikin?

"missleivinuuni" hakisi ne curryt ja grillimausteet Lidlistä. Aterian päälle joisimme kupilliset jaavalaista mokkaa sulassa sovussa.

• 3.14 kirjoitti:

Sinua on epäilty minun sivunikikseni.

Jospa poistan sinut omavaltaisen käytöksesi takia ja käsikirjoitan tasapainoisemman sivunikin?

"missleivinuuni" hakisi ne curryt ja grillimausteet Lidlistä. Aterian päälle joisimme kupilliset jaavalaista mokkaa sulassa sovussa.

Niin, se on hassua, nauroin sille väittämälle. Mistä se johtuu?

Älä hupaja, pidät vaan kun olen vähän kuriton

(naurua)

Niin, se on hassua, nauroin sille väittämälle. Mistä se johtuu?

Älä hupaja, pidät vaan kun olen vähän kuriton

(naurua)

Luulen että naurusi oli aika väkinäistä, ajattelit että voisin jossakin kohtaa vihapäissäni poistaa nikkisi.

Minua tosin kiinnostaa se, miksi ajatuksen esittäjä piti lähtöoletuksena että minä kirjoitan sinun nikkiäsi eikä toisinpäin?

Mielestäni kuvio toimisi paremmin niinpäin että misspönttöuuni käsikirjoittaa 3.14 elämän ja palstakohellukset. Idea olisi ihan mieletön, siveä karjalaisneiti käsikirjoittaisi irstaan setämiehen palstasekoiluja. Tuosta voisi saada Pulitzer-palkinnon.

Pidän siitä kun olet VÄHÄN kuriton.

• Hymysi hyytyisi jos salaisuutemme paljastuisi muillekin. Kirjoittelet kaikki palstasotani ja palstaraivoamiseni, unohtamatta niitä kaksimielisiä juttujani sekä sinun imarteluasi.

Oikeastaan noista sinua imartelevista kommenteistani ryhdyinkin epäilemään sinun kirjoittelevan vuorosanani. Olet huomionkipeä.

• 3.14 kirjoitti:

Hymysi hyytyisi jos salaisuutemme paljastuisi muillekin. Kirjoittelet kaikki palstasotani ja palstaraivoamiseni, unohtamatta niitä kaksimielisiä juttujani sekä sinun imarteluasi.

Oikeastaan noista sinua imartelevista kommenteistani ryhdyinkin epäilemään sinun kirjoittelevan vuorosanani. Olet huomionkipeä.

Vallanhaluinen diktaattori mie olen :D

jolla on närästystä.

Vallanhaluinen diktaattori mie olen :D

jolla on närästystä.

Närästys ei ole niin paha, mulla on syöpä.

• Sanoin että mitä noita levittämään palstallla.

• Sanoin että mulla on syöpä.

Tilannettani en tiedä tarkkaan, kun sain diagnoosin vasta eilen ja lääkäri olisi halunnut minut heti Meilahden sairaalaan.

Olen nyt kotona ja menen sairaalaan vasta maanantaina. En avaudu tässä aiheesta sen kummemmin, mutta tässä syöpätyypissä on hyvä toipumisennuste jos tauti on havaittu riittävän aikaisessa vaiheessa.

• 3.14 kirjoitti:

Sanoin että mulla on syöpä.

Tilannettani en tiedä tarkkaan, kun sain diagnoosin vasta eilen ja lääkäri olisi halunnut minut heti Meilahden sairaalaan.

Olen nyt kotona ja menen sairaalaan vasta maanantaina. En avaudu tässä aiheesta sen kummemmin, mutta tässä syöpätyypissä on hyvä toipumisennuste jos tauti on havaittu riittävän aikaisessa vaiheessa.

No nyt minä menin hiljaiseksi..

Mutta jos tilanne on näin kuten kerroit, niin se on hyvä siinä, että se on havaittu.

No nyt minä menin hiljaiseksi..

Mutta jos tilanne on näin kuten kerroit, niin se on hyvä siinä, että se on havaittu.

Pääasia ettei tauti ole sulla, ole iloinen.

Enköhän minäkin jää henkiin, ja vaikken jäisikään niin hyvä elämä mulla oli.

• 3.14 kirjoitti:

Sanoin että mulla on syöpä.

Ikävä juttu jos noin. Ei kai tässä voi kuin toivotella paranemisia kun se kerran mahdollista on vaikka kyllähän tuollainen tieto varmaan aikalailla pysäyttää kun se ykskaks pommina niskaan putoaa.

Ikävä juttu jos noin. Ei kai tässä voi kuin toivotella paranemisia kun se kerran mahdollista on vaikka kyllähän tuollainen tieto varmaan aikalailla pysäyttää kun se ykskaks pommina niskaan putoaa.

Toivotaan parasta.

Eihän nuo uutiset varsinaisena pommina tule kun kuitenkin on ollut oireita joille on haettu diagnoosia. Tavallaan eilen tuli vain varmistus sille mitä ounasteltiin.

Kuolema ei ole minua koskaan pelottanut, enemmän elämä. Luulen silti että elämä jatkuu, kaikesta huolimatta.

• 3.14 kirjoitti:

Pääasia ettei tauti ole sulla, ole iloinen.

Enköhän minäkin jää henkiin, ja vaikken jäisikään niin hyvä elämä mulla oli.

Ajattelen vaan, että aika kovan tiedon olet vastaanottanut. Onko sinulla sillä lailla siinä ihmisiä, että voit vähän tuntemuksista läheisten kanssa jutella?

Olen optimisti aina, sinunkin kohdalla. Sinä pääset hoitoon ja kontrolliin. Uskon aina parhaaseen ja sitä sinulle tässä toivotan.

Voi tuoda erilaisia aikoja eteen, mutta elämään ja sen jatkumiseen on uskottava.

• 3.14 kirjoitti:

Toivotaan parasta.

Eihän nuo uutiset varsinaisena pommina tule kun kuitenkin on ollut oireita joille on haettu diagnoosia. Tavallaan eilen tuli vain varmistus sille mitä ounasteltiin.

Kuolema ei ole minua koskaan pelottanut, enemmän elämä. Luulen silti että elämä jatkuu, kaikesta huolimatta.

Sillä asenteella menetkin, saisit sen melkein luvatakin.

Elämä ensin.

Aina.

• 3.14 kirjoitti:

Toivotaan parasta.

Saanko sanoa...

aavistin, että joku on vinossa...

En tiennyt mikä, mutta joku. :(

Ajattelen vaan, että aika kovan tiedon olet vastaanottanut. Onko sinulla sillä lailla siinä ihmisiä, että voit vähän tuntemuksista läheisten kanssa jutella?

Olen optimisti aina, sinunkin kohdalla. Sinä pääset hoitoon ja kontrolliin. Uskon aina parhaaseen ja sitä sinulle tässä toivotan.

Voi tuoda erilaisia aikoja eteen, mutta elämään ja sen jatkumiseen on uskottava.

Yllä sanoin Harmikselle että eihän nämä koskaan tule puskista, kyllähän minuakin on valaistu ja oteltu koepaloja.

En ollut ajatellut puhua asiasta kenellekään, en edes palstalla. Lapsille kerron vain jos on aika hyvästellä, muutoin tämä on minun oma juttuni.

Kiitoksia vain toivotuksista.

Saanko sanoa...

aavistin, että joku on vinossa...

En tiennyt mikä, mutta joku. :(

Jaa'a.

Jos sinulla on noidan vikaa, niin kerro miten tässä käy?

• 3.14 kirjoitti:

Yllä sanoin Harmikselle että eihän nämä koskaan tule puskista, kyllähän minuakin on valaistu ja oteltu koepaloja.

En ollut ajatellut puhua asiasta kenellekään, en edes palstalla. Lapsille kerron vain jos on aika hyvästellä, muutoin tämä on minun oma juttuni.

Kiitoksia vain toivotuksista.

No se on silleen hyvä ettei tule suotta liikaa painetta lapsillekaan, mielen päälle..

Jos on juttutarvetta, niin aikuisten kanssa.

Olen kuitenkin jotenkin otettu, että meitä täällä valaisit...

• 3.14 kirjoitti:

Jaa'a.

Jos sinulla on noidan vikaa, niin kerro miten tässä käy?

Älä tuommoisia kirjoita..

joskus on vain mielikuvia joistakin asioista. Ihmisen puheista sen sellaisesta.

Sitä paitsi, kuka tässä tietää, mitä tuolla sisuksissa on itse kelläkin, oireita...kukaan ei osaa sanoa, mikä ja miksi. Mazyn kanssa tuossa juuri keskustelimme.

Niihin epämääräisyyksiin tottuu kun tarpeeksi kauan kestää.

No se on silleen hyvä ettei tule suotta liikaa painetta lapsillekaan, mielen päälle..

Jos on juttutarvetta, niin aikuisten kanssa.

Olen kuitenkin jotenkin otettu, että meitä täällä valaisit...

Ei mulla ole varsinaisesti tarvetta keskustella asiasta siviilien kanssa, sitä varten on ammattilaiset jotka tuntevat aiheen.

Valaisin nyt kun se tuntui jotenkin sopimaan tuohon kohtaan , ehkäpä muutoin olisin pitänyt nokkani kiinni.

Älä tuommoisia kirjoita..

joskus on vain mielikuvia joistakin asioista. Ihmisen puheista sen sellaisesta.

Sitä paitsi, kuka tässä tietää, mitä tuolla sisuksissa on itse kelläkin, oireita...kukaan ei osaa sanoa, mikä ja miksi. Mazyn kanssa tuossa juuri keskustelimme.

Niihin epämääräisyyksiin tottuu kun tarpeeksi kauan kestää.

Jos et nyt sitten kerro mitä ajattelet tilanteesta, niin kai minun pitää sitten keskustella lääkärien kanssa. Ehkäpä he onnistuvat antamaan jonkun ennusteen.

Niin, sinähän tosiaan tartuit siihen kun mainitsin toissailtana jostakin erityisjutusta (lääkärikäynti oikeasti) joka mulla oli eilen. Siinäkö kohtaa sinä aloit pohtimaan sanojani?

Kaikkeen tosiaan on pakko tottua kun asiat tulevat eteen, ei voi vaihtaa elämää.

• 3.14 kirjoitti:

Jos et nyt sitten kerro mitä ajattelet tilanteesta, niin kai minun pitää sitten keskustella lääkärien kanssa. Ehkäpä he onnistuvat antamaan jonkun ennusteen.

Niin, sinähän tosiaan tartuit siihen kun mainitsin toissailtana jostakin erityisjutusta (lääkärikäynti oikeasti) joka mulla oli eilen. Siinäkö kohtaa sinä aloit pohtimaan sanojani?

Kaikkeen tosiaan on pakko tottua kun asiat tulevat eteen, ei voi vaihtaa elämää.

Niin sinä jotain sanoit (siinäkin), että täytyy alkaa valmistautumaan erikoispäivään.

Sitten jossain sanoit, että kaikkea yllättävää voi sattua tai jotain...

Niin sinä jotain sanoit (siinäkin), että täytyy alkaa valmistautumaan erikoispäivään.

Sitten jossain sanoit, että kaikkea yllättävää voi sattua tai jotain...

Hmmmmmmm.......ehkäpä sinä et olekaan noita, vaan yhdistelet asioita?

Minunkin on joskus epäilty osaavan ennustaa, vaikka oikeastihan minä teen vain havaintoja ja yhdistelen asioita.

Mutta huomaan juttumme urautuneen niinpä toivottelen illanjatkoja tähän ketjuun. Katselen kuitenkin muuta palstakeskustelua ja kommentoin niihin jos löytyy hyviä aiheita.

• 3.14 kirjoitti:

Hmmmmmmm.......ehkäpä sinä et olekaan noita, vaan yhdistelet asioita?

Minunkin on joskus epäilty osaavan ennustaa, vaikka oikeastihan minä teen vain havaintoja ja yhdistelen asioita.

Mutta huomaan juttumme urautuneen niinpä toivottelen illanjatkoja tähän ketjuun. Katselen kuitenkin muuta palstakeskustelua ja kommentoin niihin jos löytyy hyviä aiheita.

Joo, ja eikä näitä sun varmaan mukava ole julkisesti puida, omia yksityisasioita, että varmaan on hyvä vetää raja tähän.

Ite katot sitten, mikä on aiheellista jos on..

No joo, mie kattelen tässä Wallanderia :)

Illanjatkoja tänne.

Joo, ja eikä näitä sun varmaan mukava ole julkisesti puida, omia yksityisasioita, että varmaan on hyvä vetää raja tähän.

Ite katot sitten, mikä on aiheellista jos on..

No joo, mie kattelen tässä Wallanderia :)

Illanjatkoja tänne.

Jos Wallanderin naama ei huvita, mee kattomaan mun profiiliin pari videota.. :)

• mazy kirjoitti:

Jos Wallanderin naama ei huvita, mee kattomaan mun profiiliin pari videota.. :)

Hih...mitähän siellä on? Uskaltaako? :)

• Pidä ne siellä, jostain syystä pädi tökkii tänään, kunhan saan toisen aparaatin, saisin auki. :)

Mitä? Meinaako sensuuri olla taas liian kovaa, huomaan minäkin :)

Pidä ne siellä, jostain syystä pädi tökkii tänään, kunhan saan toisen aparaatin, saisin auki. :)

Mitä? Meinaako sensuuri olla taas liian kovaa, huomaan minäkin :)

Pidän! Meinaa. :)

• trollli

No unohti unohti...

(suhinaa)

Kuule mä kerron sulle yhden niksin. Voipaperia tai leivinpaperia käytät paprikoiden ja lämpimien voileipien alla.... voipaperi on halvempaa rullassa ja siitä saa rutistettuna myös tehtyä laitoja noille paprikoille jos halkaiset ne... eivät kippaa silloin kun ovat tuettuja paperilla, eikä sotkua pahemmin synny. Käytetyt paperit vaan roskiin tai muuripadan alle palamaan!

Voipaperi ei oikein käy leivinpaperiksi pullalle, pulla saattaa jäädä siihen kiinni paistaessa... olen kokenut sen, kun leivinpaperi oli loppu. Mä hyväkäs tempaisin voipaperia pellille ja pullat sille. Ei oikein onnistanut, puolet pullista oli napannut kiinni voipaperiin pohjastaan osittain.

Mutt voipaperi on kätevää apupaperina monessa asiassa. Fileroin muuten kalan kotona voipaperin päällä, siisti alusta ja työn tehtyäni poistan paperin roskikseen, ei sotkuja työpöydällä. Voipaperi käy muuten kasarin/kattilan kanneksi, jos sulta sellainen puuttuu. Rutistelet ison palan voipaperia ja kastat sen vedessä kauttaaltaan, sitt pyöristelet sitä märkää paperia sopivan suuruiseksi ja laitat kattilaasi kanneksi.
        Perunat ja porkkanat, tai vaikka parsakaali kypsyy sen paperin alla tasaisesti ja pienemmällä lämmöllä; mitä kannettomassa kattilassa, eikä vesi kattilasta höyrysty silloin pois.

• mazy kirjoitti:

Pidän! Meinaa. :)

No voi hallelujaa mazyyyyy. Mä vielä yöllä menen ja katson.

Nyt alkoi pöntössä joku moottori surraamaan. Ai nämäkö ne sulta siellä kiellettiin :D

Herrajestas voi mieskeho olla, noh, kuuma! Sihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Hän sanoo viattomasti "mees kattoo pari videoo"

(naurua)

Kiitti nii pal' kauhiast', et mun unet ny tykkännään loittosiva, sanos turkulainen tai jottain :'D

No voi hallelujaa mazyyyyy. Mä vielä yöllä menen ja katson.

Nyt alkoi pöntössä joku moottori surraamaan. Ai nämäkö ne sulta siellä kiellettiin :D

Herrajestas voi mieskeho olla, noh, kuuma! Sihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Hän sanoo viattomasti "mees kattoo pari videoo"

(naurua)

Kiitti nii pal' kauhiast', et mun unet ny tykkännään loittosiva, sanos turkulainen tai jottain :'D

Pitää piristää palstakollegoja väliin, on niin kurjia aiheita enimmäkseen kaikki sairausjutut ja ihmisten arvostelujen lukeminen, höpinä jne..😃

Pikkunen piristys ei ole ikinä arjen keskellä pahasta..😊

• AsianVierestä

Paprikat ja muut menee vielä paremmin hot potissa, tai sitten tuoreena leivän päällä.
      Täytettyjä paprikoita saa kerran kuukaudessa työpaikan ravintolasta, hyviä ovat mutta ovat yleensä vaihtoehtona toiselle ruoalle.
      Kannattaa kokeilla erilaisia juttuja intialaisesta kiinalaiseen.
      Tuo alla oleva curry hot pot on kyllä sellainen mitä en koskaan itse ole maistanut mutta varmaan hyvää jos niin sanotaan. Intia ja kiina akselilta voisi ottaa oppia kasvisten käyttöön, mausteiden harmoniaan. Kokonaisuudessaan Suomessa syödään yllättävän vähän kasvispitoista ruokaa mutta syy lienee tämä pitkä talvi ja korkeat hinnat raaka-aineissa.
      Joskus kyllä tuntuu että kasvispitoinen ruokavalio on jopa kalliimpaa mitä normaali suomalainen.

http://vienak.com/2018/02/vegaaninen-curry-hot-pot/

• Lidlissä on järkihintaiset kasvikset. Pakko ollakin kun syön päivittäin sen puoli kiloa kasviksia.

• Sylkivaluusuupielestä

Mä leikkaisin paprikan kantapäästä ja säästyis kuppirakenne. Sit huuhtelis siemennokset pois.

Mä ehkä saattasin kiehauttaa sinne riisiä, sit vaikka sekoittaa creme frecheen tacomausteseoksen..... eikun takaisin... murskaisinkin sinne sekaan maissilastuja, joo ja sit jauhelihaa topakasti maustettuna ja tietty koskenlaskijaa, pippurimallista, ja vuorsisin koko komeuden jollain sheddarjuustoraasteella.

Naamskis! Nyt pitää käydä edes pari ruisleipää jääkaapilta, kun tuli nälkä kirjottaessa. 😋

• Joo, tyyli ja täytteet on vapaat että ihan miten vaan. Joo, ne siemenet toki huuhdellaan pois. Siks mulla otettiin se ohkanen pää poijes että pysyy "kippo" pystyssä mutta voi sen tehdä toisinkinpäin jos pysyy, tai halkasta pitkittäin, miten vaan.

• Joo, tuo on hyvää kans! :)

(kaivaa vatsahappolääkkeitä esiin)

• Pitääkokeilla
        Harmaaritari kirjoitti:

Joo, tyyli ja täytteet on vapaat että ihan miten vaan. Joo, ne siemenet toki huuhdellaan pois. Siks mulla otettiin se ohkanen pää poijes että pysyy "kippo" pystyssä mutta voi sen tehdä toisinkinpäin jos pysyy, tai halkasta pitkittäin, miten vaan.

Totta. Pystyssä pysyminen ehkä vaatisi jotain sopivaa kulhoa, tai folioa tueksi, mutta kyllä sitä jotain keksis. 👌

• Hugogontsales

Joo, tuo on hyvää kans! :)

(kaivaa vatsahappolääkkeitä esiin)

Jep!

Arriba arriba canterecantere aijaijai!

• Pitääkokeilla kirjoitti:

Totta. Pystyssä pysyminen ehkä vaatisi jotain sopivaa kulhoa, tai folioa tueksi, mutta kyllä sitä jotain keksis. 👌

No joo, jos laittais vaikka mukeihin ne paprikat niin pysysi, mulla oli niin isoja että ettei ois kokonaan mukiin uponnut mutta varmaan riittää jo vähän menee se kapea pää mukin sisälle niin varmaan jo pysyy kohtuudella. Siin ois sekin hyvä että jos pohjapääty sitten vuotaa niin nesteet valuu mukiin eikä pitkin vuokaa.

• Kokkikolmejapuoli
        Harmaaritari kirjoitti:

No joo, jos laittais vaikka mukeihin ne paprikat niin pysysi, mulla oli niin isoja että ettei ois kokonaan mukiin uponnut mutta varmaan riittää jo vähän menee se kapea pää mukin sisälle niin varmaan jo pysyy kohtuudella. Siin ois sekin hyvä että jos pohjapääty sitten vuotaa niin nesteet valuu mukiin eikä pitkin vuokaa.

Joo. Ehkä kannattaa valita varuilta kakkosmukit, ei välttämäti kestä kovia lämpötiloja pitkään? 🤔

• peppis.ei.kirj

Huaah,niin nälkä ^-^ kuulosti tosi maukkaalle,voikun sais nyt! Mun on pakko varmaan pakko sulattaa vika jauheliha ja tehdä nopee jauhis "pizza" gluteeniton pohja.
      Mä yleensä tuppaan tekemään pekoni-muna juttuja:D Laitetaan pari pekoni viipaletta isohkon vuoan pohjalle,päälle rikotaan kananmuna,siihen mausteita ja juustoraastetta päälle,sitten uuniin ne vuoat,kylläpä on hyvää ja täyttävää:)

• Ei kun vaan pikapizzan laittoon, hopi hopi :) Pekoni on kyllä hyvää "maustetta", antaa mukavasti makua mihin vaan.

Ei kun vaan pikapizzan laittoon, hopi hopi :) Pekoni on kyllä hyvää "maustetta", antaa mukavasti makua mihin vaan.

mä just sulattelen sitä hiton jauhelihaa;D aijai,mulla on pitsamauste loppu..täytyy laittaa vaan oreganoa grrr..niin,mä teen gluteenttomista jauhoista pohjan,ihan okei tulee:) tänään laitan herkkusieniä ja suolakurkkua sen pitsan päälle:D ja pekoni,mä rakastan sitä! jostain syystä se sopii kananmunan kanssa,eikö vain?:)

• peppupupu kirjoitti:

mä just sulattelen sitä hiton jauhelihaa;D aijai,mulla on pitsamauste loppu..täytyy laittaa vaan oreganoa grrr..niin,mä teen gluteenttomista jauhoista pohjan,ihan okei tulee:) tänään laitan herkkusieniä ja suolakurkkua sen pitsan päälle:D ja pekoni,mä rakastan sitä! jostain syystä se sopii kananmunan kanssa,eikö vain?:)

No todellakin sopii, engelsmannithan sen on aina tienneet aamiaistensa kanssa :) ihan vaan jos paistaa pari kanamunaa ja pekonisiivuja, nauttii ne sitten ison kahvin ja hyvän ruisleivän, jossa päällä juustoa, kanssa niin ai aia, jopa jaksaa :) joissain uunilaatikoissa kanssa jos laittaa pekonisiivun palasia sekaan tulee kivasti lisämakua ja paistuvat siellä itsekseen, ei tarvi erikseen paistaa. Laitan kanssa myös hernekeittopäivänä purkkihernariin lisämausteeksi niin että kattilan pohjalla ensin paistan pekonipalasía ja sitten kippaan vaan hernarit päälle ja lisään vähän vettä niin tulee mukavasti makua. Toinen vaihtoehto tietysti sitten jauheliha lisukkeeksi mutta pekoni ehkä parempi minusta.

• peppupupu kirjoitti:

Kuka sanoi sanan ”suolakurkku”. :)

Panepa ovi lukkoon, ettei pitsasi katoa slurp

No todellakin sopii, engelsmannithan sen on aina tienneet aamiaistensa kanssa :) ihan vaan jos paistaa pari kanamunaa ja pekonisiivuja, nauttii ne sitten ison kahvin ja hyvän ruisleivän, jossa päällä juustoa, kanssa niin ai aia, jopa jaksaa :) joissain uunilaatikoissa kanssa jos laittaa pekonisiivun palasia sekaan tulee kivasti lisämakua ja paistuvat siellä itsekseen, ei tarvi erikseen paistaa. Laitan kanssa myös hernekeittopäivänä purkkihernariin lisämausteeksi niin että kattilan pohjalla ensin paistan pekonipalasía ja sitten kippaan vaan hernarit päälle ja lisään vähän vettä niin tulee mukavasti makua. Toinen vaihtoehto tietysti sitten jauheliha lisukkeeksi mutta pekoni ehkä parempi minusta.

aijai..huomaa että olet pekoni-tietoinen haha;D kyllä,nyt kun miettii niin pekoni antaa makua ihan missä vaan,mietippä vaikka kermaisaa pastaa ja siihen vähän pekonia mukaan. eksoottisempi on kuullotettua kaalia pekoni viipaleiden kanssa. sitähän kutsutaankin "bacon garnish" eli voi lisätä mihin vaan:D täytyypä ostaa monta pakettia pekonia seuraavassa ruokasetissä:) mm perushernekeittoa pekonin kanssa,hyvää ^^, tiesitkö muuten että perus meetvurstista voi tehdä nopeita "sipsejä" uunissa? siivut uuniin pariks minsaks että paistuvat rapeiksi,sitten kuivatellaan ja valmiita syötäväksi,erittäin hyvää dipin kanssa:)

Kuka sanoi sanan ”suolakurkku”. :)

Panepa ovi lukkoon, ettei pitsasi katoa slurp

joo,mä teen jauhispitsan SUOLAKURKULLA;D purkinpohjalla on pari viipaletta,heitetään ne siihen herkkusienien kaa..eiköhän tästä riitä sullekkin pala,mä syön loput haha:D

• peppupupu kirjoitti:

joo,mä teen jauhispitsan SUOLAKURKULLA;D purkinpohjalla on pari viipaletta,heitetään ne siihen herkkusienien kaa..eiköhän tästä riitä sullekkin pala,mä syön loput haha:D

On hyvää, hurjan hyvää :P, pakko käydä kohta yösyöpöttelemässä itsekin. En jättäisi noista lisukkeista mitään pois!

Pekoninkin vetäisin uhalla vaikka viikon kärvistäisi. Se on kuule hyvää kun yksin syö, onnenmyyrä :D

• peppupupu kirjoitti:

aijai..huomaa että olet pekoni-tietoinen haha;D kyllä,nyt kun miettii niin pekoni antaa makua ihan missä vaan,mietippä vaikka kermaisaa pastaa ja siihen vähän pekonia mukaan. eksoottisempi on kuullotettua kaalia pekoni viipaleiden kanssa. sitähän kutsutaankin "bacon garnish" eli voi lisätä mihin vaan:D täytyypä ostaa monta pakettia pekonia seuraavassa ruokasetissä:) mm perushernekeittoa pekonin kanssa,hyvää ^^, tiesitkö muuten että perus meetvurstista voi tehdä nopeita "sipsejä" uunissa? siivut uuniin pariks minsaks että paistuvat rapeiksi,sitten kuivatellaan ja valmiita syötäväksi,erittäin hyvää dipin kanssa:)

Joo ja se on jännä kun sitä ei niin hirveästi edes tarvitse olla että antaa jo makua niin vaikka rasvaista loppupelissä vähempi riittää niin ei kai se nyt ihan hirveän vaarallista ole jos ei ihan joka päivä vedä. Ai hitto, tuli vielä mieleen, perunamuussi, pekonia ja kanamuna siihen kylkeen, pakkaspäivän tuhdimpi eväs, ai aia taas :D Eikä oo melko suolasta? no ei kai sitten, vois josku kokeillakin, aika harvon vaan metua ostan. Josku oli sellasta olikohan se grillipekoni nimeltään kaupassa, se oli vähän semmosta meetwurestimaista. Ihan ok muttei niin hyvää kun oikee pekoni niin ei sitä oon enää näkyny, ne kai kokeil että jos uppoo niin alkavat tekemään.

On hyvää, hurjan hyvää :P, pakko käydä kohta yösyöpöttelemässä itsekin. En jättäisi noista lisukkeista mitään pois!

Pekoninkin vetäisin uhalla vaikka viikon kärvistäisi. Se on kuule hyvää kun yksin syö, onnenmyyrä :D

just tässä kohta läpyttelen ton pohjan,laitan paljon juustoa päälle,mieti suolakurkkua ja herkkusieniä kuorrutettuna juustolla joka paistuu kullan rapsakaksi uunissa,naaaam:D joskus mä teen "makkarapitsan" leikkaan ympyröitä perus makkarasta pohjan päälle,siihen sit sinappia ja ketsuppia ja pöperöt päälle,sekin on hy-vää;D kerran kokeilin eksoottista kookosjauhopohja kanasuikale..pitsaa,oli mielenkiintoinen haha:D
        ja pekoni..kun se on oikein rapeeta..hitto,mä kohta napostelen muutakin kun tulee niin nälkä teidän jutuista,nyt teen ton hitsin lätyn loppuun:D

• peppupupu kirjoitti:

just tässä kohta läpyttelen ton pohjan,laitan paljon juustoa päälle,mieti suolakurkkua ja herkkusieniä kuorrutettuna juustolla joka paistuu kullan rapsakaksi uunissa,naaaam:D joskus mä teen "makkarapitsan" leikkaan ympyröitä perus makkarasta pohjan päälle,siihen sit sinappia ja ketsuppia ja pöperöt päälle,sekin on hy-vää;D kerran kokeilin eksoottista kookosjauhopohja kanasuikale..pitsaa,oli mielenkiintoinen haha:D
        ja pekoni..kun se on oikein rapeeta..hitto,mä kohta napostelen muutakin kun tulee niin nälkä teidän jutuista,nyt teen ton hitsin lätyn loppuun:D

Minä lähden nyt peittojen alle lämmittelemään kun nostaa taas kuumetta, hyviä öitä tämän ketjun aikaan saaneelle misspönttikselle kuten myös yöllisellä pizzakokille hyvää herkutteluhetkeä kun valmistuu :)

Minä lähden nyt peittojen alle lämmittelemään kun nostaa taas kuumetta, hyviä öitä tämän ketjun aikaan saaneelle misspönttikselle kuten myös yöllisellä pizzakokille hyvää herkutteluhetkeä kun valmistuu :)

Hyvää yötä herkkunassuille! Ja kuumerassuille, oivoi, lepoa..

tuli herkulliset lätyt,söin melkein kaikki heti että oli kamala ähky! ^-^ ja tänään tosi kipeä olo,kuumetta varmaan mullakin,eih! ^-^ nyt tarvitaan lohduttaja pitsoja:D

• kaima.karmea

Nakinpätkä sul on housuissas.

Nakki ei ole ruokaa, vaan sontaa kaikilla lisäaineilla, eikä sellaista pidä kenenkään syödä.

Pannaan sinne paprikan täytteeksi oikeaa lihaa ja vihanneksia, sekä pintaa jotain mukavaa juustoa.

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      42
      2744
    2. Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa

että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet
      Naisen logiikka
      75
      1789
    3. KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa

Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.
      Henkirikokset
      99
      1750
    4. Onkohan tämä jotain elämää suurempaa

Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m
      Ikävä
      38
      1628
    5. Nainen sä olet

arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r
      Ikävä
      77
      1369
    6. Kuinka paljon

Olet tutustunut kaivattusi arvomaailmaan?
      Ikävä
      117
      1254
    7. En ole häneltä kylläkään koskaan nähnyt sellaista

Tottakai jos hän olisi jonkunlaisen selvän eleen tai jonkun jutun näyttänyt, että häntä kiinnostaakin niin tietenkin si
      Ikävä
      3
      1144
    8. Missä paikassa ja minkälaisessa tilanteessa

Olit silloin kun tajusit ihastuneesi häneen?
      Ikävä
      85
      1140
    9. Onko Estlink-2 kaapeli lainkaan vaurioitunut?

Vai onko kyseessä Naton operaatio Venäjän ns. varjolaivaston pysäyttämiseksi, ja kaapelivaurio vain simuloitu.
      Maailman menoa
      251
      1128
    10. Oon vähän pettynyt

Suhun mies. Luulin, että haluat mut ja juokset paljasjaloin kilpaa savannilla leijjonien ja sarvikuonojen ohi saadaksesi
      Ikävä
      110
      1125
    Aihe