Mies, lapsi, koira vai koti?

Perheperhonen

Ollaan seurusteltu miehen kanssa muutaman vuoden. En tiedä mitä tekisin.
Tämä mies on saanut minut masennuksesta pois ja henkisesti kuntoon. Näen miten me autamme toisiamme ja kehitymme. Meillä on yhdessä tosi hauskaa ja ollaan aika samanlaisia.
Kuitenkin... tulevaisuus näyttää pahasti repeytyvän.
Minulla haaveena omistusasunto, koira ja ehkä lapsi. Säästän rahaa asuntoon.
Mieheni on tämän tien käynyt, hänellä on ollut omistusasunto, koirat ja entisestä suhteesta kaksi lasta. Nyt haluaa elää vapaana, matkustaa ja tehdä omia harrastuksia, minä haluan sitoutua. lapsella myös voimakas eläinallergia, joten mikään eläin ei tule kuuloonkaan. Kun asunnosta puhumme, hän laittaa minulle kriteerit minkälaisessa asunnossa hänelle sopii elää (hänellä luottomerkintä niin tulisi vain minun nimiin), johon mulla ei ole varaa.
Kuitenkin, miehellä ongelmia menneisyydestä, haluaa myös nykyisen asunnon, vakuutukset, auton mun nimiin. Myös ilmeisesti joku diagnosoimaton psyykkinen sairaus. Tottakai haluaisin auttaa, mutta meneekö tämä niin ristiin omien periaatteiden kanssa? En oikein luota hänen rahan käyttöön enkä ymmärrä häntä. Tunnen, että hän ei auta minua yhtään, että minä saisin unelmaani toteutettu ja samalla syyllistää minua kylmäksi ihmiseksi että miksi en voi auttaa häntä. En tiedä kumpi tässä on se vaatika ja itsekäs? Hän on maksanut lähes kaiken tähän mennessä, ja haluaa kontroloida kaikkea, mutta en jostain systä luota häneen. . Alistunko, lähdenkö, jäänkö.. ajatuksia?

12

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vedenjakaja

Enpä tiedä onko teistä kumpikaan vaativa ja itsekäs. Vaikuttaisi siltä, että teillä on vain kovin erilaiset näkemykset siitä mitä elämältänne nyt haluatte. Parisuhteessa tuosta pitää olla samaa mieltä tai yhteiselämä menee köydenvedoksi.

Teillä on ilmeisesti aivan vastakkaiset ajatukset siitä halutaanko perustaa perhe, halutaanko hankkia omistusasunto vai asua vuokralla ja myös siinä miten kulut jaetaan ja mitä hankintoja tehdään yhdessä ja erikseen on epäselvyyksiä. Lisäksi on tuota psyykepuolen ongelmatiikkaa joka tietysti vaikuttaa asioihin.

Sinun ei tarvitse luopua unelmistasi, mutta miehenkään ei tarvitse tehdä elämänvalintoja joita ei halua. Tästä on turha toisiaan syytellä tai riidellä. Teillä on molemmilla halua mennä eteenpäin elämässä, mutta onko suunta yhtään sama? Miettikää rahallisesti ja syyttelemättä mitä ajatuksia tuo herättää: onko suhdetta järkeä jatkaa ensinkään.

• 2497895

Miehen velvollisuus ei ole uhrata elämäänsä sinulle eikä sinun velvollisuutesi ole uhrata elämääsi hänelle.

Vaikka kuinka rakastaisitte, suosittelen eroa.

• 008

Apua, kamala mies. Haluaa elää vapaana, ja kontrolloida sinua. Ei ole puhtaat jauhot pussissa ja varmasti mielenterveysongelmia. Ero on ainoa järjellinen ratkaisu, ellet välttämättä halua kadottaa itseäsi.

• lyhyesti

Koira, budjettiisi sopiva koti ja ehkä lapsi, ilman tuota miestä.
      Valitset itse.

• outokuviomenossa

Ilmeisesti olen tosi tyhmä, kun en tajua tätä aloitusta ollenkaan.
      Aloittajalla ei ole lapsia, miehellä on 2 aiemmasta suhteesta.
      Toisella miehen lapsella on paha eläinallergia. Siitä huolimatta ap haluaa koiran samaan huusholliin, miksi ihmeessä? Eikö miehen lapset käy

Miehellä on velkaa/ulosottoja tms. hoitamattomia raha-asioita jonnekin päin, siitä huolimatta mies maksaa kaiken, elättää ap:tä koska ap:llä ei ole tuloja joilla voisi edes nykyistä arkielämää pyörittää.

Toistan, miehellä on siis tuloja joilla voi matkustella ja elää vapaata elämää, ja sen lisäksi hankkia omistusasunnon ja auton, outoa, todella outoa. Sehän tarkoittaa sitä, että ilmeisesti miehellä ei ole pienintäkään halua maksaa velkojaan pois.
      Mistä ihmeestä miehelle tulee sellaista fyrkkaa josta ulosottomies ei vie päältä omaa osaansa?
      Jos miehen velat ovat asianmukaisesti hoidossa, mies pystyy kyllä ostamaan asunnon ja auton omiin nimiinsä.

Jos rahaa ei ole, vaan mies haluaa, että sinä ap otat pankkilainaa asunnon ja auton hinnan verran, niin sitten tajuan kuvion.
      Mutta kuka järkevä ihminen ottaisi velkaa jota ei pysty itse, omilla tienesteillään, maksamaan pois?
      Millä pystyt todistamaan pankille, tai kuka sinua luotottaakaan, millä tuloilla maksat lainanlyhennykset?
      Et sinä voi siihen lainahakemukseen valehdella omia tulojasi, etkä sanoa, että lainaa lyhennetään miehen tienaamilla ansioilla, koska eihän sinulla ole minkäänlaisia takuita siitä, että te pysytte tulevaisuudessakin yhdessä.

• 86785

Diagnoosini: mies ei sovi sinulle yhtään ja sinä olet sinisilmäinen. Edellinen; mies haluaa olla vapaa - sinä haluat sitoutua. Jälkimmäinen -
      "Kun asunnosta puhumme, hän laittaa minulle kriteerit minkälaisessa asunnossa hänelle sopii elää (hänellä luottomerkintä niin tulisi vain minun nimiin), johon mulla ei ole varaa. "

Eli ts. hän ei halua asua kanssasi, ellet järjestä hänelle asuntoa, johon sinulla ei ole varaa. Tajuatko? Vain ylihintainen asunto, jonka ostaisit saisi miehen syttymään "yhteiseen" kotiin. Kun oikein asiaa ajattelet, niin oikeastaan tuo kuulostaa perin ikävältä. Mies haluaa sinut kuseen. Hänellä on ulosotto päällä, joten sinunkin pitäisi sössiä raha-asiasi. Ei kovin reilua.... Sinulla taitaa olla ruusunpunaiset lasit silmillä miehen suhteen?

"haluaa myös nykyisen asunnon, vakuutukset, auton mun nimiin"

Mies näyttää haluavan kaikenlaista. Tuo ei edes ole mahdollista - ainakaan laillisin keinoin, ilman lahjaveroa. Et voi olla niin hölmö, että edes kuvittelisit ostavasi ylihintaisen asunnon teille, ja sitten vielä miehen nykyisen asunnon, auton ja muut. Miehellä on häiriötä päässä - älä anna sen tarttua.

• Epätasaista

Mitä nopeammin lasket tuon miehen menemään, sitä parempi.
      Kaikki mistä kerrot kuulostaa hyvin sekavalta. Mies ilmeisesti ei itsekkään tiedä mitä haluaa.

Osta juuri omalaisesi asunto, koti. Jos vain sinun nimi on kauppakirjassa, sinä määrät millaisen kodi haluat. Loppujen lopuksi sinä olet vastuusa asuntoosi liittyvistä menoista..
      OK, mies maksaa ehkä nyt kaiken, mutta tuo voi muuttua vuoden parin päästä. Sinä et voi luottaa että hän olisi aina maksajana!

Tietenkin voitte jatkaa ystävinä, mutta aseta rajat joita mies ei saa ylittää: kuten juuri kotiisi liittyvät ja yksityiset asiat.
      Nuo eivät kuulu kunnon ystävien hallintaan.

Haluamanlaisiasi miehiä ON olemassa aviomiheksi. Vain jatka etsintää ja lopeta aikasi tuhlaaminen tuon kanssa.

• mitätönihminenjostain

Mulla on myös tilanne, et luottotiedot menneet ja pari lasta. Töihin ei kannata mennä kun ulosottomies vie. kokeilin vuoden ja totesin, et työttömänä jää käteen enemmän. Mä en edes pystynyt pitää asuntoa,koska ei saanut asumistukea tulojen takia. Kävin töissä ja olin asunnoton. Nukuin autossa. Peseydyin kesällä järvessä ja talvella työpaikan suihkussa tai uimahallissa.
      Sun mies tienaa ilmeisesti pimeetä(kin) rahaa!?
      Joku tossa häikkää...
      Ehkä sun kannattaa katsoa mies jolla asiat kunnossa.
      Tai elellä yksin.

Ja sitten. Miksi auton pitää olla kovin hintava, eiks jollain parinsadan euron autollakin pääse eteenpäin, korjaaminenkin halvempaa 80-90luvin tekniikan omaavissa,kun ei tartte viedä merkkihuoltoon pelkän lampun vaihdon takia :D
      . Koirasta: miehen lapsella on allergia,niin sehän on hyvä syy olla hankkimatta koiraa. Entä jos hankit koiran ja sun oma lapsi on allerginen. Joudut luopuu toisesta...
      Sullakin on hirveästi kaikenlaisia materialistisia haaveita ja haluat niitä toteuttaa,mut tuoko ne onnea oikeasti?! ne vie rahaa ja rahan eteen pitää tehdä työtä niskalimassa ja velat painaa päälle. Kysy keltä vaan,niin saat rehellisen vastauksen et ihan perseestä sellainen elämä on. hirvee stressi.
      Sun kannataisi pysähtyä miettimään, et onko ne kaikki sun haaveet pakko toteuttaa ja miksi? itse toteutin aikoinaan pakkomielteisesti,kun sain päähäni jotain. Ja lopuilta kun se oli hankittu,tuli tyhjä olo.

Sun mies on käyny ton jo näköjään läpi kun kaikkea piti hankkia ja toteuttaa ja sai talouselämänsä sekaisin. Se sama on sullaki viel edessä :D

• Perheperhonen

Mhhmm..
      Jänniä vastauksia, kiitos. Ehkä selitin hieman sekavasti tilanteen ja liioiteltuna.
      Mies kyllä makselee kiltisti velkojaan ja tekee rankkaa rehellistä työtä. Minulla on omat tienestit kunnossa ja pystyn elättää itse itseni.
      Ei siis halua ostaa mitään uutta autoa ja tällä hetkellä olemme vuokralla.
      Mutta minäpä laitan rajat ja otan vaaleanpunaiset lasit pois. Jos hän ei rajoistani välitä niin suhde on ilmiselvästi siinä.

• Perheperhonen

Mitätönihminenjostain. Tämä ajatus, mitä kerroit, tavallaan pitää kiinni minut suhteessa myös. Eli onko minun materialistiset haavet syynä erota henkisesti hyvän miehen kanssa.
      Olenko oikeasti niin pinnallinen, että haluan erota miehestä jonkun asuntovelan takia.
      Kun saavutan nämä kaikki vaikkapa yksinkin, tiedän, että tulen kaipaaman häntä.
      Kökötänkö yksin omassa asunnossa koiran kanssa vai laitanko rajat ja asun ihanan miehen kanssa pienessä vuokraasunnossa..

• jatkoaikaapäätöksille

B. jatkat asumista ihanan miehesi kanssa pienessä vuokra-asunnossa.

• Minusta vaikuttaa aika suoralta ja reilulta mieheltä, joka on asettanut rajat ja pelisäännöt. Sen tein itsekin aikanaan. Ilmoitin, että lisää lapsia ei tule ja jos se ei kelpaa, niin voi voi. Olen myös kertonut, etten enää ikinä muuta OK-taloon ja koirastakin olen sanonut, että toistaiseksi ei, mutta katsotaan sitten eläkkeellä uudestaan.

Sitten tässä on ristiriitaisuuksia. Valitat jotenkin miehen rahankäytöstä, vaikka hän on maksanut kaiken tähän asti.

Mitä pahaa siinä on, että jos omaisuus laitetaan sinun nimiisi, jos yhdessä kuitenkin maksatte niitä. Tai jos sinä maksat lainaa ja hän elämistä. Sehän vain tarkoittaa, että mahdollisen eron tullessa tuo omaisuus jää sinulle.

En oikein tiedä, miten voit vaatia häneltä asunnon ostoa, jos hänellä on luottotiedot menneet. Sama koskee lemmikkiä. Miten oletat hänen voivan ottaa lemmikin, jos lapsi on allerginen. Lapsia voit tietysti vaatia.

Sitten on tietysti vielä: "Hän on maksanut lähes kaiken tähän mennessä, ja haluaa kontroloida kaikkea, mutta en jostain systä luota häneen. "

Ei ole järkeä olla toisen kanssa, jos et luota häneen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      8
      1258
    2. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1135
    3. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      103
      1037
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      913
    5. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      62
      787
    6. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      81
      705
    7. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      170
      667
    8. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      659
    9. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      656
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      42
      613
    Aihe