Kengän koko

Ötmitys

Minkä kokoisia jalkoja palstalla liikkuu.
Painolla ei ole merkitystä jalan kokoon ja kengän numeroon, mutta pituudella ja sukupuolella on.
Naisilla on tietenkin pienemmät jalat ja pitkillä miehillä suuremmat jalat.
Siis sukupuoli, pituus ja kengän numero.
Kellään yli 180 cm pitkällä miehellä ei voi olla pienempää kengän numeroa, kun meikäläisellä.

Mies, 170cm
Kengän numero 43
Kumisaappaan numero 44
Metsurin turvakengän numero 45.

Joten 180 cm pidemmillä täytyy olla vähintään kengän numero 45, koska onhan pitkillä miehillä isommat jalat tai jos ei ole, niin he eivät ole miehiä ollenkaan.

10

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kengännumero

      Riippuu ihan siitä minkä maanlaisista kengistä on kysymys; siis kenkien valmistus maa....
      Eurooppalaisen mittapuun tai suomalaisen, vai jonkin muun... no, mä käytän 37,½ t. 38 (tanssikenkiä)
      168 cm, 63½ kg nainen

    • Nainen 173 cm kengänkoko 40 (joskus jopa 41 kengän mallista riippuen)

    • Sattumoisin piti ioku aika sitten mitata räpylä, kun ei Suomesta löytynyt mun himoitsemia yksiä Socofyn kenkiä ja ulkomaiden numerot on mitä on..

      Eli 24,5 cm..Suomessa 39.

      • Tuskin muuten saman pituisella miehellä ja naisella on jalkojen koossa eroa..Miksi olisi?



    • Irtonumero

      36 tai 37, riippuu tosiaan valmistajasta. Kapea lesti.

      • Nainen164cm

        Sama koko leveällä lestillä.


    • Ötmitys

      Aika erikoista, kun olin metsurin kenkää ostamassa, niin koko 45 oli suurin koko ja toisessa liikkeessä oli vaan 44 numeron kenkää.
      Tuo 44 numeron kenkä oli liian pieni ja ahdas villasukat kanssa.
      On se erikoista, että ei tahdo löytää riittävän suuria metsurin kenkiä näin lyhyelle 170cm miehelle, kun taas kaikki takit ja puserot on kuin telttoja ja housutkin niin suuria, että hölskyy jalassa.
      Jos vaatteet mitoitettaisiinkenkien mukaan, niin meikäläiselle koko XXXL olisi pieni, kun vaatekokoni on M ja joissakin L.
      Samoin nämä kumihanskat/suojakäsineet.
      Niidenkin koot on lasten kämmenelle tehdyt.
      Vaikka valitset kook mukaan suurimmat,niin ei meinaa mahtua käteen.
      Miksi myös sormikkaat ja kintaat on niin pienikokoisia, että suurimmat koot vaan sopii käteen.
      Jos nekin tehtäisiin vaatteiden kokojen mukaan, niin suurimpaan kintaaseen mahtuisi kaksi meikäläisen kouraa.
      170cm miehellä ei taatusti ole niin isoa kämmentä, kuin keskiverto yli 175cm pituudella miehellä.
      Miksi vaatteet on lyhyelle 170cm miehelle, kuin telttoja ja aina vaan suurempaa kokoa löytyy ryhmätelttakokoon saakka, mutta metsurinkenkiä löyty vaan yhdet ainoat, jotka oli koko kaupungin suurimmat eli kokoa 45.

      • Ötmitys

        Enkä ostanut mitään saapasmallista metsurin kenkää, kun jalat kostuu päivän aikana ja sellasta halpaa saapasmallista kenkää ei meinaa saada illalla enää jalasta pois, kun jalka päivän mittaan turpoaa.
        Ostin sellaiset maihari tyyppiset pauloitetut turvakengät 299€.
        Ne on helpompi riisua, eikä sitä talvella enää viitti metsään mennä, jos on paljon lunta.


    • 164 cm
      38 koko kengät

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe