Mitäs vielä vois kokeilla , ideoita?

Algoth

Nainen kohta 50v., iho tooosi herkkä ja kuivuuteen taipuva. Poskissa lievää couperosaa.
Nyt olen käyttänyt:
-Dermosil Teho yö ja päivävoiteen
-Bellavita
-Bella30
-Ceralan plus
-Favora redness
Nyt ihoon tullut entisestään pientä näppyä, punoitusta ja iho kuivumista, sekä pigmenttihäiriöitä.
Mitähän nyt sitten voisi kokeilla?
Ehdotuksia otetaan vastaan!
Kiinnostavia olisi ainakin Alghoterm mikä taas on sika kallista, mutta kehuttu. Sekä Favora anti age.

14

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MissDM

      Okei, päättelen seuraavaa: sekaiho, joka pintakuiva, kerrot että lisäksi herkkä ja couperosaa on.

      Ja sitten faktat mitä aineita herkän couperosaihon hoitoon EI pitäisi käyttää (laitan sulkuihin termin englanniksi kuten se on INCI-listassa):
      1. Alkoholi (Alcohol SD tms., alcohol denat., isopropyl alcohol, ethanol)
      2. Hajusteet (fragrance, perfume) ja etenkin 26 eniten herkistävää ja allergisoivaa hajustetta, linkin takaa löytyy lista
      https://www.allergia.fi/kemikaalit/hajusteet/26-yleisinta-hajusteallergeenia/
      3. Eteeriset öljyt, ovat hajusteita (esim. lavender oil, peppermint oil, sitrus oil, jne).
      4. Ärsyttävät kasviuutteet (esim. lemon balm)
      5. Ärsyttävät tai haitalliset ainesosat (Sodium lauryl sulphate, methylisothiazolinone, sodium carbonate yms.).

      Jos sulla on näppylöitä ja oletat niiden johtuvan kosmetiikasta, voi olla että ihosi on sekaiho, joten se reagoi tukkiviin aineisiin voiteissa. Yllättäen tukkivat aineet ovat samoja jotka myös ärsyttävät ihoa (eli ks. kohdat 1-5 yllä), joten näitä pitäisi välttää ihan muutenkin.
      Niitä on paljon, mutta tässä linkin takana jonkinlainen lista s. 324 alkaen)
      http://www.nononsensecosmethic.org/wp-content/uploads/2013/12/Comedogenicity-and-irritacy-of-commonly-used-ingredients.pdf

      Nyt veikkaankin nopeasti katsoen, että Bellavitassa on varmasti sodium lauryl sulphatea (on sekä ärsyttävä että tukkiva aine). Bella30 voiteessa on hajusteita. Dermosilin voiteissa on hajusteita, sekä mahd. ärsyttäviä ja tukkivia aineita (levä eli algae extract, glyceryl stearate, ynnä muuta. Ceralanissakin pari ei niin suositeltavaa. Favora on suht ok, jos siis kyseessä 24h hoitovoide antiredness.

      Itse jättäisin siis heti pois ainakin tuon Bellavitan ja katsoisin tuleeko parannusta. Jos ei sitten tiputtele pois Bella30 ja Dermosilit. Tämä siis sillä oletuksella että sulla on sekaiho ja/tai näppylät johtuvat ärsytyksestä. Voihan se olla toisaalta että ne näppylät johtuvat jostain muusta (ruusufinni?) tms.

      Se ihon kuivuus ei siis vaikuta olevan sun ihotyyppi alunperin. Kuivuus voi johtua yhdestä tai useammasta syystä: ikä, couperosa, ihon ärsytys, väärä hoito sekaiholle.

      Kun antamasi tiedot olivat sen verran pinnallisia eikä kuvia ole, on vaikea sanoa mitään varmaa tai edes ehdottaa sopivia tuotteita.

    • muut_elämäntavat

      Onko sinulla muut elämäntavat kunnossa eli ei syö suklaata ja karkkia (johtaa finneihin eikä siihen pysty millään voiteella tai puhdistusaineella vaikuttamaan), välttää kahvia joka on diureetti ja näkyy heti naamassa, ja juo paljon vettä.
      Naama on rasvainen ja kuiva eikä sitä pysty millään hydro moisturizer voiteilla ja kosteuttavilla eliksiireillä korjaamaan, jos muut elämäntavat ovat väärät.

    • Algoth

      Näpyt ei ole finnejä vaan ärtyneen ihon näppyjä. Mitä rasvaisempi voide sitä paremmin ihoni voi, eli ei ole pintakuiva iho! Tuo Favoran antiredness liian laihaa, eli sen rasva ei riitä iholleni!
      Kyllä tämän ikäinen ihminen tietää onko iho kuiva vai ei!

    • Aijuu

      Bella30 yövoiteessa ei oo hajusteita, päivävoitees on mutta tosi mietoa!
      Bellassa hyvää on a vitamiini, toki sekin voi ärsyttää herkkää ihoa. Mutta kannattaa aloittaa varovasti eikä joka päivä heti, ehtii iho tottuu!

    • tilaa_saksasta

      Saksassa (Amazon.de) Algothermin voiteet maksavat toimituskuluineen 28€/50ml purkki, toimitetaan suomeen ja toimitusajaksi luvataan 2-3 päivää. Ei ole sen kalliimpaa kuin markettien favorat ja laverat, vaikka kyseessä on spa -hoitoloissa käytetty korkeatasoinen tuote.
      Suomessa samanlainen voide maksaa 58€ ilman toimituskuluja. Halvemmalla saa Saksasta 2 purkkia toimituskuluineen.

    • Eivasnjaksa

      On vaan rasittavaa tilata ulkomailta!

      • on_helppoa

        Ei Amazonista tilaaminen ole vaikeaa eikä sen työläämpää kuin kotimaisista verkkokaupoista. Siellä käy myös Visa Electron -kortti, eikä välttämättä tarvita edes visaa, mastercardia tai paypal-tiliä.
        Ainoa vaikeus on hillitä itsensä sen jälkeen kun jotain on tilannut, ettei ala liikaa tilailemaan kaikenlaista erikoistarviketta halvalla jota suomen kaupoista ei edes saa, ja käyttämään satoja euroja nettitilauksiin.


    • Eivisaa

      Kaikilla ei oo Visaa...
      Pitääpä tyytyä paikalliseen apteekkiin!

      • automaattikortit

        Eikös pelkkien automaattikorttien myöntäminen loppunut jo yli 10 vuotta sitten - kaikilla on vähintäänkin visa electron.


    • Etsimään

      Itse olen ihastunut LV 55 perusvoiteeseen sekä kasvovoiteeseen. Kasvovoiteessa on uv suojakin!
      Ihon ollessa tosi kuiva käytän tuota perusvoidetta, harmina vaan se ettei niitä löydy joka kaupasta!

    • Aaatooopikko

      Osta apteekista 30 g Carbalan voide. Tooosi hyvää.. Coupresalle La Roche Posay coupresaihon seerumi tai päivävoide. Toimii oikeasti todella törkeen hintanen, mutta itsellä poski päille laitettuna kestää pitkään...

    • siinäne

      Ruokavalio, liikunta ja jojobaöljy

      • Luegoogle

        Ei auta liikunta couperosaan ja itte oon allerginen kaikille öljyille!


    • ovipumppu

      Itse lopetin kaikki kosmetiikka kokeilut 25 vuoden kokeilujen jälkeen. Ihoni oli joka kierroksella ihan yhtä kuiva ja aina ärtyneen punainen. Olen myös atoopikko, josta olen kärsinyt lapsesta asti. Kolme ja puolivuotta sitten tapasin kosmetologin, joka sanoi, että ongelmani ovat sisällä , eikä päällä jossa ongelma näkyy. Eli keskity elintapoihin siten pääset vaikuttamaan ongelman syyhyn. Voiteilla sekä lääkkeillä pyritään vaikuttamaan seurauksiin. Kosmetologini käänsi ajatusmaailmani ja siitä alkoi sisäinen hoito, jota käytän vieläkin, enkä ole enää iho-ongelmista kärsinyt. Otin häneltä sisäiseen käyttöön tarkoitetun vahvan ja puhtaan rasvahappo öljyn sekä luontaisen kasvovoiteen. Näillä kahdella tuotteella olen pärjäillyt siitä asti. Ihon ongelmat jountavat juurensa pääosin matala-asteisesta tulehduksesta, joka pesii meidän solukalvoilla. Tulehtuneet solukalvot monesti oireilevat ihon kautta. Olin monien kosmetiikka kokeilujen jälkeen saanut ihoni todella ohueksi ja ärtyneeksi. Herkkä iho otti itseensä aivan kaikesta. Olin tätä uutta hoitomenetelmää kokeillut viisi viikkoa, kun menin kosmetologille käymään ja hän sanoi jo ovella, että ompa tullut hyvää jälkeä. Ihoni oli paksumpi, eikä enää ärtyneen näköinen. Olin tämän itsekin havainnut. Monesti liiallinen kosmetiikan käyttö tukkeuttaa ihoa, eikä täten auta ongelmien hoitoon. Iho on meidän suurin elin, joka kyllä muistuttaa jos sisäiset asiat eivät ole kohdillaan. Tämän kaiken opin kokeilemalla toisenlaista ajatusmallia. Loppujen lopuksi olen myös päässyt halvemmalla. Jos haluat sähköpostiisi lisätietoja tämänkaltaisesta hoidosta niin laita viestiä [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1796
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1583
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      49
      1539
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1260
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1132
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe