Akkutestin tulos

Avensis2014

Käytin varmuuden vuoksi auton (Avensis) akun Motonetin testissä, ennenkuin pakkaset alkavat. Tulos oli, että akku on OK.

Tulos oli:
Aseta arvo: 825A EN
Mitattu: 669A EN

Tarkoittaakohan EN-arvot, että akusta saa tuon verran starttivirtaa, vai mitä. Eli uutena tuo 825 ja nyt 669?

Pitäiskö olla huolestunut alentuneesta luvusta - kuka tietäis?

13

1903

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ooooorfflf

No miksi pitäisi, kun kerran yli 80% kapasiteetista tallella? Jos tulkintasi luvuista oikea.

• AkkuKuluu

Akku kuluu!!
      Ei kestä kovin kauan, jos käytetään.
      Ja erittäin huvittavaa on puhe päästämistä sähköautoista !!

• Mitä_akussa_lukee

Akussa lukee kylmäkäynnistysvirta. Paljonko se näyttää?

• Jos akkuja myyvä firma on sitä mieltä että akkusi on hyvä, niin kyllä minä luottaisin...

Numerosi eivät vastaa itse tekemiäni akkutestejä (volttien muutos kuormitettaessa), joten en niistä sano mitään.

• gsgsgs

No mitä se testaaja sanoi? Kai olisi huomauttanut jos akku olisi syytä vaihtaa, mitä järkeä muuten testata.

• asdf234

Mahtaako tuo 669 ampeeria sitten riittää kovilla pakkasilla, sitä on vaikea sanoa. Jos ei riitä niin sitten voi olla ettei lähde käymään ja akku olisi pitänyt kuitenkin vaihtea.

• akku.kunnossa

Yli 80% akun nimellisestä kapasiteetista on käytettävissä. Ihan hyviltä nuo arvot vaikuttavat.

• Sitäpaitsi

Akkutesteri pitäisi ruuvata suoraan akun napoihin akkukaapeleiden tilalle. Hauenleukaliittimien kosketus ei ole riittävän hyvä noilla virroilla ja huonoihin liitoksiin hukkuu osa tehosta.

• vainnurkissapyörinyt

Tarkoittaa akun varaustilaa. Pitkä ajo tai laturi. Tulee täys. Mulla oli arvot 282/410. Eli vajaa latingissa.

• Astralla

Just joo varaustila 😏😏

• OOjhk

Pitkään seisoneessa akussa sähkö laskeutuu hiljalleen sinne pohjalle.
      Kannattaa ennen latausta elvyttää vanhaa akkua kääntämällä se hetkeksi nurinpäin ja ravistaa.

• Nipponkippon

Ihan sama kun viinapullossa. Alkoholi laskee pohjalle.

• salkjn

Hyvä hyvä täytyy vielä hölskyttää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3603
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2449
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2274
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2047
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1562
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1489
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1292
    8. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1289
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      265
      1265
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1255
    Aihe