eli siis mun poskihampaan juuri on tulehtunut ja hammas on ollut jo parikin vuotta kipeänä, mutta mulla on tullut jostain hammaslääkärikerrasta niin pahat traumat että olen siellä kaymisen lopettanut. Menin kuitenkin tiistaina hammaslääkäri tarkastukselle kun on niin kovat kivut, eikä koulukodin henkilökunta antanut lääkkeitä kun särki . Siellä löydettiin monta reikää ja yksi irrotettava hammas. Lääkäri laittoi väliaikasen lääke paikan ”rauhoittamaan” hammasta. Ja se siis sanoi että mun juuri on tulehtunut mutta ei ole mitään vakavaa ja että syö vaan lääkkeitä katotaak nukutus aikaa parin kolmen kuunauden päähän kun tulee tilaa. No sitten tulin takaisin osastolle ja seuraavan päivän aikana poski alkoi turvota ja turvota kokoajan vaan lisää ja tuntuu siltä kuin siinä ei olisi tuntoa juuri ollenkaan. En pystynyt syödä tai juoda kunnolla ja puhuminen oli tosi kivuljasta ja vaikeaa. Menin sitten eilen lääkärille näyttämään mun suutani, (jota en pystynyt edes kunnolla avaamaan. Lääkärit näyttivät todella kauhistuneilta ja vakavilta :Dd no mutta ne laittoi mulle antibiottikuurin sitten jotain (?hammasta rauhvottavia lääkkeitä) ja burana 600 ( joka ei ole koskaan riittänyt mun hampaille kun kipu on niin kovaa) no mutta lääkäri skippasi kaikki jonot ja laittoi mulle anestesia ajan ens tiistaille. Nyt eletään siis perjantaissa, ja poski on niin turvoksissa ja kaikki liike sattuu ja pitää nukkua selällään yms kaikki liike rasittaa. Hammas näyttää ihan mädältä ien on ihan ruskea ja peittänyt melkein koko hampaan. En pysty lähteä päivystykseen irrottamaan hammassta koska pelkään niin paljon, en pysty olla hereillä kun hampaille tehdään mitään. Oon tänään menossa koti lomille viikonlopuks ja haluisin tietää miten saisin posken turvotusta laskemaan. En haluisi että koko loma menisi hukkaan kun olen niin pitkään oddottanut. :( kylmä ei ole auttanut eikä kyllä lämminkään. Tarvisin nopeasti apua ja vastauksia!!😩
Hammas paisuu poski ihan turvonnut ja tunnoton
Auttakaaaaaa
1
303
Vastaukset
- seontehtävä
"Kuinka saat turvotuksen laskemaan"? Vedätät hampaan pois, niin turvotuskin laskee vuorokaudessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273603- 412449
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362274Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72047Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381489
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255