Juoppo/riippuvainen pojastaan.

Appionsyvältä

Terppa.

Nyt on pakko avautua jonnekkin. Ongelmana on Appiukkoni.

Kun käymme kylässä Iso-mummolla ja Appiukon luona kyläilemässä (Eli Isomummo on appeni äiti) he asuvat samassa taloudessa koska "rakkaalla" appiukolla ei ole enää mitään.
Iso mummo pitää seuraa meille oikein mainiosti mutta appiukolla on kiire avaamaan alakertaa itselleen kaljaa,

Appiukkoni tapajuoppo joka on ryypännyt itseltään kaiken
Vaimot,talot ja työpaikat. Ja joka perkelen päivä soittaa pojalleen eli minun miehelleni 10 kertoja päivässä ja ilman sen suurempia asioita. Heti jos ei saa kiinni niin fb messengeri tai soittoa minulle jos mieheni ei vastaa isälleen.
Myös miehelläni on 2 vuotta vanhempi isoveli joka on ollut hieman fiksumpi ja filmaattisempi ja osannut olla noteeramatta isäänsä mutta mieheni ei. mieheni säälii isäänsä. Isä on varastanut, Kylällä puhutaan " Kuinka huonoon kuntoon isäs on mennyt",ryyppää tukensa ja rahansa ja useamman kerran ollut sairaalassa ja silti sama meno jatkuu.
Ollaan tästä puhuttu kotona mutta mieheni mielipide on vitt**ako se minulle kuuluu.

KYLLÄ. Joka päivänen soittelu häiritsee ja rehellisesti sanottuna v***tuttaa vaikka rahalla ei ole mitään merkitystä mutta 5-vuotta olisi ollut aikaa ostaa edes 1 joululahja tai synttärilahja meidän pojalle mutta nekin rahat on mennyt kurkusta alas ja lujaa. Myös "ukin" läsnäolo meidän pojan elämässä on mitä on eli todella olematonta. Onko kenelläkään kokemusta tilanteesta? Olenko täysin perseestä kun asia häiritsee näin pahasti?

5

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liiankalliitajuhlialiika

      Miehesi on oikeassa. Jos se vain lotraa omat rahansa ja soittelee pojalleen niin mitä se sinua haittaa. Käyttäköön omat rahansa mihinkä lystää. Eivät lapset mitään juopoille vanhemmilleen mahda. Jos ei se soittelu miestäsi häiritse niin ei pitäisi sinunkaan siitä häiriintyä.

      Osta itse se se synttärilahja sille pojallesi ja sano että se tuli ukilta jos mielenrauhan sillä saat.

      Ei ennen juhlittu synttäreitä siihen malliin mitä nykyään ja ihan överiksi mennyt nykyään kakaroiden synttäreiden juhlinta ja kalliiksi. Köyhien eläkeläisten rahat eivät tahdo riittää kun tarvitsee koko ajan ostaa kalliita synttärilahjoja ja joululahjoja, sillä mikään halpa ei kelpaa kuin suuret setelit. Koko ajan asuminen ja eläminen kallistuu ja toisilla suhteellisuuden taju katoaa että mihinkä oikein pienet tulot riittävät.

      Itse kun olen työttömänä niin ei ole varaa käydä kenenkään synttäreillä ja maksaa kahvikupista&kakunpalasesta kun siihen menisi viikon ruokarahat. Täytyy olla isot eläkkeet, tulot tai säästöt että olisi varaa alkaa joulupukiksi lapsiperheellisille. Juuri jouluna yksi ystävistäni lapseton valitti ettei rahat riitä sukulaislapsien jatkuviin synttäreihin ja joululahjoihin enään. Onkohan synttäreistäkin tullut vain rahastamista. Olen 60-luvulla syntynyt ja meillä ei koskaan juhlittu kenenkään synttäreitä eikä kavereillakaan. Meidän ikäluokan ihmiset eivät ole tottuneet sellaiseen.

    • Mummeli12345

      Vanhempiaan ei voi valita. Anna miehesi hoitaa omat välinsä isäänsä niin kuin tahtoo. Sinä luot oman suhteesi ja hällä on omansa.

    • mielenrauhaasinulle

      side vanhempiin ei katoa.poika yrittää ymmärtää?hänen isänsä on väärässä.oletkin nyt mysteerin edes!eikä se lopu.hautajaisissa.kyl sitten,mut poika ei tästä selviä.ei ikinä.ja se on totta.sinä.jouduit.....etsi sinä apua ahdistukseesi.näin tämä menee.näin on ja aina.syylisyyden tunne.mut myönnä ettet ole itse riippuvainen.olet yksilö ja sano ,olen väärässä.ymmärrä et olet riippuvaisuuden äärellä.olet vahvempi.ja näyt olevan.olet vahva,mut et loputtomasti.auta nyt vain itseäsi.tilannettasi en tiedä,mut olen kokenut samaa.siksi uskalsin kirjoittaa.kaikkea hyvää varmasti toivon.sinulle.

    • Sivullinen

      Tokihan se miestäsikin harmittaa jos noin on. Yritä keskustella haukkumatta miestäsi asiasta, ei hän tuolle tilanteella voi paljon tehdä. Hän on hankalassa tilanteessa isänsä kanssa ja se varmasti rassaa myös häntä. Lisätaakkaa hän tuskin tarvitsee moitteistasi, vaikka tilanne rassaa kovasti sinuakin.
      Menee tuo kotirauhan häirinnän puolelle jos alkaa päivät pitkät soitella, sairas ei vaan sitä itse ymmärrä. Miehesi voisi jättää useammin vastaamatta jos puhelut ei muuten vähene. Joka tapauksessa myös miehesi on hankalassa asemassa ja johonkin hänen isänsä nyt turvautuu. Miehesi vaikuttaa kuitenkin empaattiselta kun ei jätä isäänsä kokonaan oman onnensa nojaan vaikka se varmasti häntäkin häiritsee. Juopot ei elä vanhoiksi jos siitä on yhtään lohtua.

    • mummo1960

      Alkoholistia ette voi muttaa. On muistettava että alkoholi appeasi kuljettaa eteenpäin ei terve järki. Jos et halua hänen kanssaan keskustella älä vastaa puhelimeen. Ja ei hällä varmaan ole varaa rahaan kun kaikki menee alkoholiin. Mutta eihän lahjat ole se tärkein asia. On sääli että hänen elämäänsä kontrolloi alkoholi ekä näin ollen pysty huolehtimaan itsestään.
      Toisaalta on hyvä että miehesi huolehtii isästään etti kaikki se taakka jää isoäidin harteille. Nostan hattua miehellesi. Hyvä kun omaa noin hyvä sydämmen ja huolehtii lähimmäisestään. Eipähän sitten tarvitse katua ettei tullut tehtyä mitään isän eläessä. Huonon oman tunnon kanssa on hankala elää. Älä moiti miestäsi vaan yritä omalta osaltasi helpottaa taas vuorostasi hänen elämää ja lakkaa moittimasta häntä siitä että hän auttaa isäänsä. Onhan hän kuitenkin isä miehellesi. Josksu on hyvä olla hieman avarakatseisempi, silloin omakin elämä helpoittuu. Eli asenne kysymys.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3744
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      209
      1843
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1394
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1275
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      165
      933
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      883
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      880
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      860
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      50
      844
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      839
    Aihe