Kuinka monesti oot äänestänyt elämässä??

Jarppi31

Minä yhdesti, ikää on 31v.

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .. Kokkareet Kiittää, mitä Pienempi ÄänestysProssa On.. Ne Narsu- ja PsykoMarsut meinaa Äänestää Aina.. ;P

      .. KipinKopin kaikki ÄänestyKopille.. ;P

    • Yhden kerran, jos politiikkaa meinaat. Minusta äänestäminen on turhaa, aina samaa sontaa eri pärstillä. Jos ihmiset vaikka joskus jättäsi äänestämättä, voisi mennä viestikin perille että EI NÄIN: :)

      • Muutosta tarvitaan mutta ongelma on se, että ne jotka muutkoksen haluaisivat eivät äänestä joten sama paska jatkuu.

        Toimintatapasi on siis väärä.

        ps: vain äänestämällä saa oikeuden valittaa.


      • hullu_ukko kirjoitti:

        Muutosta tarvitaan mutta ongelma on se, että ne jotka muutkoksen haluaisivat eivät äänestä joten sama paska jatkuu.

        Toimintatapasi on siis väärä.

        ps: vain äänestämällä saa oikeuden valittaa.

        Jatkuu se sittenkin, vaikka äänestäisi. Olisi hyvä, jos kansa saisi äänestää aina, kaikissa kansaa koskettavissa asioissa, eikä jokin tietty päsmäriporukka päätä ominpäin koko kansan puolesta.

        Ja jos päsmäriporukka hölmöilisi liikaa, voisi porukan vaihtaa vaikka lennossa...kansaa palvelemaan. :)


      • mazy kirjoitti:

        Jatkuu se sittenkin, vaikka äänestäisi. Olisi hyvä, jos kansa saisi äänestää aina, kaikissa kansaa koskettavissa asioissa, eikä jokin tietty päsmäriporukka päätä ominpäin koko kansan puolesta.

        Ja jos päsmäriporukka hölmöilisi liikaa, voisi porukan vaihtaa vaikka lennossa...kansaa palvelemaan. :)

        Sveitsin malli on juuri tuollainen ja se pitäisi saada Suomeenkin.

        Viimesitään näissä vaaleissa pitäisi kansan ottaa järki käteen ja jättää äänestämättä valtapuolueita.

        Hyviä vaihtoehtoliikkeitä on noussut viimevuosina ja minun ääneni menee tuolle sektorille.


      • hullu_ukko kirjoitti:

        Sveitsin malli on juuri tuollainen ja se pitäisi saada Suomeenkin.

        Viimesitään näissä vaaleissa pitäisi kansan ottaa järki käteen ja jättää äänestämättä valtapuolueita.

        Hyviä vaihtoehtoliikkeitä on noussut viimevuosina ja minun ääneni menee tuolle sektorille.

        Jos joku porukka ajaa tuon Sveitsin mallin sisään, niin lupaan äänestää sitä porukkaa.. siihin asti olen "proteesi"...


      • A.Laaksonen-1
        mazy kirjoitti:

        Jos joku porukka ajaa tuon Sveitsin mallin sisään, niin lupaan äänestää sitä porukkaa.. siihin asti olen "proteesi"...

        Suomen kansa ensin puolue on ilmoittanut tavoittekseen luoda Suomeen Sveitsinmallin mukainen suora demokratia. Hullu ukko on oikeassa siinä, että vaihtoehtosektorilta löytyvät nyt oikeat äänestysvaihtoehdot.


      • Vaikuttaisivat ihan hyvältä poppoolta. Allekirjoitin heidän kannattajakorttinsa viime kesänä.

        Pääsivät vuodenvaihteen paikkeilla rekiteröitymään puolueeksi.

        Minä tosin aion äänestää Seitsemän tähden liikettä.


    • Vuonna -96 äänestin ekan kerran.

      Sen jälkeen ainakin kaikissa eduskunta ja presidentivaaleissa.

      Europarlamenttivaaleissa olen äänestänyt vain kahdesti ja parit kunnallisvaalitkin ovat jääneet väliin.

      Yhdet ihan vain sen takia, että myöhästyin viidellä minuutilla äänestyksen viimeisenä päivänä.

    • pian60

      Sen jälkeen, kun täytin 18, vain yhdet vaalit on jääny väliin.

    • Kolmisenkymmentä vuotta on jo äänioikeus ollut ja kerran on jäänyt äänestämättä kun jouduin nopealla aikataululla lähtemään työreissulle. No kerran toki olen "äänestänyt" eli antanut ennakkoäänen mutta ei se ole sama. Äänestyspaikka on äänestyspaikka eikä mikään marketti; hattu päästä kun mennään sisään ja samat rituaalit kuin aina. Ääni uurnaan ja kolikko keräyslippaaseen ja homma tehty.
      Kyllä tuohon aikaan on mahtunut presidentin vaaleja, eduskuntavaaleja, eu-vaaleja, kunnallis- ja kirkollisvaaleja sekä yksi äänestys kuntaliitoksesta.

      Äänestätte tai ette mutta suosittelen että keväällä käytte kojuilla hörppimässä laihat kahvit ja kuivat pullat kitusiinne sillä vaalikarjaa varten ne on siellä. Jutelkaa niiden ihmisten kanssa, samanlainen ruuansulatusjärjestelmä niillä on kuin meillä muillakin. Ei ne mitään yli-ihmisiä ole.
      Varsinkin kuntavaaleissa kannattaa olla aktiivinen ja kysellä sekä ihan tuoda omia näkemyksiä esille. Niissä vaaleissa ratkaistaan miten sinun kuntasi tai kaupunkisi asiat järjestellään.

    • m82mies

      kuka noista asioiden kerroista kirjaa pitää ja miksi. kysymysmerkki
      mä en laske juuri mitään, 1-4 menee laskematta.. ja sen jälkeen kerrat jää tietämättömiin.en vaan käytännössä tee noilla numeroilla mitään,ei kiinnosta niin paljon.

    • reppulikaani

      Kun parikymmentä vuotta sitten tulin äänestys ikään niin olen äänestänyt joka presidentin ja eduskuntavaaleissa.
      Ärsyttää ainoastaan se että olen oppinut eduskuntavaalien olevan teatteria. Jokainen tietää että jokainen puolue lupaa mutta kaikki tietää senkin että kukaan ei tule lupauksiaan pitämään. Joko ihmiset tietävät tuon teatterin ja eivät välitä tai ovat idiootteja ja uskovat niitä.

      Siksihän esim yhdysvalloissa naurettiin Trumpille ja hänen lupauksilleen ja kaskummaa kun ukko valittiin hän alkoi toteuttamaan lupauksiaan ja alkoi nurina. Eli ihmiset uskoivat teatteriin ja pelästyivät toteutuvia lupauksia.

      Olenkin miettinyt kakspuolue järjestelmän etuja suomessa joka voisi jopa toimia. Nyt liian monta porukkaa on hämmentämässä soppaa ja oikein mikään asia ei mene eteenpäin paitsi kaikki veron kiristykset kyllä mukisematta.
      Kakspuolue järjestelmässähän toki vastapuoli on periaatteestakin valtapuoluetta vastaan asioissa joissa olisivat ehkä muutoin samaa mieltä mutta niinhän se on täälläkin. Kakspuolueellisesti täällä ehkä edistyisivät asiat mutkattomimmin.

    • Vaikea sanoa. Paitsi että kirkollisvaalit on jääny aina väliin.

      • Kyllähän sitä on kunnallisvaaleissa, eu- vaaleissa, pressanvaaleissa ja eduskuntavaaleissa kopille tullut vääntäydyttyä, mutta on noita väliinkin jäänyt..


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1631
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1289
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1277
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe