Luistonesto

Tänään kun auto lähti liikennevaloista ärsyttävän hitaasti sutien, niin aattelin että pitäs olla luistonesto. Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia?

64

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikös luistonesto ole kaikissa autoissa? Vaikea kuvitella ettei olisi, pitäisi olla joko tosi vanha auto tai sitten joku ihan täysin karvalakkimalli. Joo, no itse jäin toissaviikolla sen kovan lumiyräkän vuoksi hankeen kiinni mutta ei siinä olisi auttanut kuin neliveto kun vastusti pohjasta ja siksi alkoi vaan sutimaan.

      • Mun autossa on vaan paikka luistoneston kytkimelle. Neliveto ois kyllä talvella hyvä


      • pujotteIija kirjoitti:

        Mun autossa on vaan paikka luistoneston kytkimelle. Neliveto ois kyllä talvella hyvä

        Oletko varma ettei ole ajonvakautuksen kytkimen paikka? mulla ainakin se käsitys että luistonesto on melkeinpä kaikissa vakiona ja ajonvakautus on sitten se juttu joka lisänä jos on.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Oletko varma ettei ole ajonvakautuksen kytkimen paikka? mulla ainakin se käsitys että luistonesto on melkeinpä kaikissa vakiona ja ajonvakautus on sitten se juttu joka lisänä jos on.

        En ole aivan varma, täytyy vielä tutkia käyttäjän käsikirjaa


      • pujotteIija kirjoitti:

        En ole aivan varma, täytyy vielä tutkia käyttäjän käsikirjaa

        itse just tsekkasin pdf.stä niin mulla taitaa olla se ajonvakautuskin. Pitäis vaan tutkia auton valikosta missä tilassa ne molemmat, sekä luistonesto että ajonvakautus, mahtaa olla? Ei ole tullut edes katsottua moisia, joskus on visssiin vakautuksen merkkivalo vähän vilahdellut ajon aikana liukkaammilla.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        itse just tsekkasin pdf.stä niin mulla taitaa olla se ajonvakautuskin. Pitäis vaan tutkia auton valikosta missä tilassa ne molemmat, sekä luistonesto että ajonvakautus, mahtaa olla? Ei ole tullut edes katsottua moisia, joskus on visssiin vakautuksen merkkivalo vähän vilahdellut ajon aikana liukkaammilla.

        Akun kun vaihdoin, niin radio ei enää toiminut. Koodeja piti jostain hevonvitusta kysellä


      • pujotteIija kirjoitti:

        Akun kun vaihdoin, niin radio ei enää toiminut. Koodeja piti jostain hevonvitusta kysellä

        Paskempi homma. Mulla kesti kyllä vaihtaa akun eli ainakin vähän aikaa voi olla virrattomanakin. Jotenkin tuntuu että useimmat hienoista, omistajaa suojaavista ratkaisuista aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä kuitenkin sitten käytännössä. esim. avaimet, mullakin ois vara-kauko-ohjain ja vaikka kauko-ohjauksen voikin ohjelmoida itse ei sillä voi käynnistää kun ajoneston sirua ei saa itse opetettua itse. Pitäis hommata itselle sirun kopioija tai sitten suutarilla mutta niidenkään laitteilla ei vielä tuohon malliin voi tehdä sirukopiota, ainakaan viime kesänä ei vielä voinut.


      • kummalta.tuntuu

        työläisillä ei ole varaa ostaa uusia ja uuden karheita autoja niin joku työläinen voi ostaa osamaksulla 1991 nissan primeran jossa ei luistonestoa tai hiacen 1990 ja siinäkään ei ole tai 1995 opel astran ja siinäkään ei ole eli maksaa laskut syö perunaa ja ruskeaa kastiketta ja ruisleipää lauantai makkaralla ja just riittää loppu rahat bensaan että pääsee töihin jja palkkoja täytyisi alentaa sitä vaan ihmettelee mistä toiset ostaa 35000e uusia ja uuden karheita autoja ja vaihtaa 1-2v välein matkustelee ajetaan 500km joka päivä ja on varaa alentaa palkkaa ja silti jää liikaa käteen ja pakko laittaa sivuun kun uusi tili jo tulee niin ei ainakaan palkalla osteta


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Paskempi homma. Mulla kesti kyllä vaihtaa akun eli ainakin vähän aikaa voi olla virrattomanakin. Jotenkin tuntuu että useimmat hienoista, omistajaa suojaavista ratkaisuista aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä kuitenkin sitten käytännössä. esim. avaimet, mullakin ois vara-kauko-ohjain ja vaikka kauko-ohjauksen voikin ohjelmoida itse ei sillä voi käynnistää kun ajoneston sirua ei saa itse opetettua itse. Pitäis hommata itselle sirun kopioija tai sitten suutarilla mutta niidenkään laitteilla ei vielä tuohon malliin voi tehdä sirukopiota, ainakaan viime kesänä ei vielä voinut.

        Juu, jostain pitäs toista avainta kysellä, ei oo kun 1


      • pujotteIija kirjoitti:

        Juu, jostain pitäs toista avainta kysellä, ei oo kun 1

        Ebaysta saa aika edullisesti, itse tilasin sieltä ja alle viidelläkympillä tuli avain, se piti vain jyrsittää ja nyt odottaa sen ajonestosirun kopiointia, sillä ei nyt niin kauhea kiire ole mutta jossain vaiheessa pitää tehdä. Merkkiliikeen kautta avain maksais kolmisen sataa. niin tuo on vielä halpa jos saa pelaamaan


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Ebaysta saa aika edullisesti, itse tilasin sieltä ja alle viidelläkympillä tuli avain, se piti vain jyrsittää ja nyt odottaa sen ajonestosirun kopiointia, sillä ei nyt niin kauhea kiire ole mutta jossain vaiheessa pitää tehdä. Merkkiliikeen kautta avain maksais kolmisen sataa. niin tuo on vielä halpa jos saa pelaamaan

        Törkeä hinta, merkkiliike saa avaimen varmaan 3kympillä


      • kummalta.tuntuu kirjoitti:

        työläisillä ei ole varaa ostaa uusia ja uuden karheita autoja niin joku työläinen voi ostaa osamaksulla 1991 nissan primeran jossa ei luistonestoa tai hiacen 1990 ja siinäkään ei ole tai 1995 opel astran ja siinäkään ei ole eli maksaa laskut syö perunaa ja ruskeaa kastiketta ja ruisleipää lauantai makkaralla ja just riittää loppu rahat bensaan että pääsee töihin jja palkkoja täytyisi alentaa sitä vaan ihmettelee mistä toiset ostaa 35000e uusia ja uuden karheita autoja ja vaihtaa 1-2v välein matkustelee ajetaan 500km joka päivä ja on varaa alentaa palkkaa ja silti jää liikaa käteen ja pakko laittaa sivuun kun uusi tili jo tulee niin ei ainakaan palkalla osteta

        90-luvulla tehtiinkin parhaat autot, pitäs vaan löytää joku vähän ajettu helmi


      • SuunnitteleTaloutesi
        kummalta.tuntuu kirjoitti:

        työläisillä ei ole varaa ostaa uusia ja uuden karheita autoja niin joku työläinen voi ostaa osamaksulla 1991 nissan primeran jossa ei luistonestoa tai hiacen 1990 ja siinäkään ei ole tai 1995 opel astran ja siinäkään ei ole eli maksaa laskut syö perunaa ja ruskeaa kastiketta ja ruisleipää lauantai makkaralla ja just riittää loppu rahat bensaan että pääsee töihin jja palkkoja täytyisi alentaa sitä vaan ihmettelee mistä toiset ostaa 35000e uusia ja uuden karheita autoja ja vaihtaa 1-2v välein matkustelee ajetaan 500km joka päivä ja on varaa alentaa palkkaa ja silti jää liikaa käteen ja pakko laittaa sivuun kun uusi tili jo tulee niin ei ainakaan palkalla osteta

        Kyllä on jos opettelee rahan käytön. Itse perus duunarina saan käteen 2500e/kk.
        Asun omistusasunnossa josta lyhennän lainaa ja pakolliset kuukausittaiset asumiskustannukset ovat 600e/kk.
        Kuljen työmatkat työnantajan omistamalla autolla josta kustannuksia luonnollisesti ei ole. Työnantaja maksaa myös työvälineet ja puhelimeni liittymineen.
        Olen kilpailuttanut säännöllisesti kaikki sähköt yms vakuutukset ja saanut näihin runsaita etuuksia jotka tuovat useiden satasien säästön vuodessa.
        Olen innokas kokki ja kokkaan täysin ruokani itse. Luonto ihmisenä sienet, marjat, riista ja kala täyttävät pakastimen ja ruokakustannuksetkin ovat liki minimaaliset pysyen perus levitteissä, maidoissa, mausteissa jne jne.
        Kuukaudessa säästän vähintään 1000e mutta useinmiten noin 1500e. Eikä koskaan ole tarvinut potea rahapulaa vaikka ei tuo palkka nyt järin suuri ole.
        Näinollen vaihdan autonikin keskimäärin velattomasti uuteen noin kolmen vuoden välein. Nyt alla vajaa vuoden vanha neliveto.
        Nelkkua tarvitsen harrastuksissani. Kilometrejä tuleekin lähinnä viikonloppuisin ja lomalla kun työauto ei ole käytössä.
        Että kyllä sinäkin järkevällä talouspolitiikalla pääsisit uuteen autoon käsiksi jos vaan haluaisit.


      • wanhaämmä
        kummalta.tuntuu kirjoitti:

        työläisillä ei ole varaa ostaa uusia ja uuden karheita autoja niin joku työläinen voi ostaa osamaksulla 1991 nissan primeran jossa ei luistonestoa tai hiacen 1990 ja siinäkään ei ole tai 1995 opel astran ja siinäkään ei ole eli maksaa laskut syö perunaa ja ruskeaa kastiketta ja ruisleipää lauantai makkaralla ja just riittää loppu rahat bensaan että pääsee töihin jja palkkoja täytyisi alentaa sitä vaan ihmettelee mistä toiset ostaa 35000e uusia ja uuden karheita autoja ja vaihtaa 1-2v välein matkustelee ajetaan 500km joka päivä ja on varaa alentaa palkkaa ja silti jää liikaa käteen ja pakko laittaa sivuun kun uusi tili jo tulee niin ei ainakaan palkalla osteta

        Varaa voi olla, mutta onko sitten mitään järkeä hankkia uutta autoa, onkin toinen juttu. Hukkaan heitettyä rahaa mun mielestäni. Mä sijoitan sen rahan johonkin muuhun. Ajan paljon, pitkää matkaa, ja hyvin on aina vanhoilla romuilla toiminut. Uudet autot näyttää hyytyvän isommilla pakkasilla tien reiunoille, räpsät sen kun kulkee...


      • 1200kk.käteen
        SuunnitteleTaloutesi kirjoitti:

        Kyllä on jos opettelee rahan käytön. Itse perus duunarina saan käteen 2500e/kk.
        Asun omistusasunnossa josta lyhennän lainaa ja pakolliset kuukausittaiset asumiskustannukset ovat 600e/kk.
        Kuljen työmatkat työnantajan omistamalla autolla josta kustannuksia luonnollisesti ei ole. Työnantaja maksaa myös työvälineet ja puhelimeni liittymineen.
        Olen kilpailuttanut säännöllisesti kaikki sähköt yms vakuutukset ja saanut näihin runsaita etuuksia jotka tuovat useiden satasien säästön vuodessa.
        Olen innokas kokki ja kokkaan täysin ruokani itse. Luonto ihmisenä sienet, marjat, riista ja kala täyttävät pakastimen ja ruokakustannuksetkin ovat liki minimaaliset pysyen perus levitteissä, maidoissa, mausteissa jne jne.
        Kuukaudessa säästän vähintään 1000e mutta useinmiten noin 1500e. Eikä koskaan ole tarvinut potea rahapulaa vaikka ei tuo palkka nyt järin suuri ole.
        Näinollen vaihdan autonikin keskimäärin velattomasti uuteen noin kolmen vuoden välein. Nyt alla vajaa vuoden vanha neliveto.
        Nelkkua tarvitsen harrastuksissani. Kilometrejä tuleekin lähinnä viikonloppuisin ja lomalla kun työauto ei ole käytössä.
        Että kyllä sinäkin järkevällä talouspolitiikalla pääsisit uuteen autoon käsiksi jos vaan haluaisit.

        mitä teet ammatiksesi moni on ammateissa jossa tes 10-12e tunti ja työnantaja ei maksa mitään ylimääräisiä tai etuuksia niin ei sillä palkalla mitään ostella


    • Luistattaja

      Ootko tarvinu naisen kanssa luistonestoa?

      • Sopivat luistot olleet


    • Ajossa taas joskus kytken luistoneston pois päältä...😊

      • Etenkin takatuupparilla on mukava luistatella sivuluisussa


      • pujotteIija kirjoitti:

        Etenkin takatuupparilla on mukava luistatella sivuluisussa

        Heh, juu mut kun on etuveto...😃

        Jos on kosolti lunta ja loskaa, tykkään että luistonestosta on vaan haittaa. Tyssää meno ja ei ole välttämättä turvallistakaan, jos hyytyy ja sohjossa tarvitaan kyllä vähän luistoakin jotta matka etenee..


      • mazy kirjoitti:

        Heh, juu mut kun on etuveto...😃

        Jos on kosolti lunta ja loskaa, tykkään että luistonestosta on vaan haittaa. Tyssää meno ja ei ole välttämättä turvallistakaan, jos hyytyy ja sohjossa tarvitaan kyllä vähän luistoakin jotta matka etenee..

        Joskus sohjo alkaa vetämään kohti tienreunaa


      • pujotteIija kirjoitti:

        Joskus sohjo alkaa vetämään kohti tienreunaa

        Niihän se tekee, muutenkin talvikeleistä veetumaisin on sohjokeli. Tietää, että aina on vänkäämistä sen moskan kanssa, missä ei aura ole käynyt...😡


      • mazy kirjoitti:

        Niihän se tekee, muutenkin talvikeleistä veetumaisin on sohjokeli. Tietää, että aina on vänkäämistä sen moskan kanssa, missä ei aura ole käynyt...😡

        Saa olla varuillaan vastaantulijoiden kanssa


      • pujotteIija kirjoitti:

        Saa olla varuillaan vastaantulijoiden kanssa

        Juu, yleensä aina on niitä väärää puolta tulevia muutenkin, tuolloin sitten vielä ne poikittain vastaan tulevat..😳

        Suomalaisissa hulluinta onkin, että kun ajokelit suosii ja pyörä pitää...körötellään körökörö kirkkoon... nynnyti nynnyti jarrupolkimen päällä seisten......vaan ootas kun tulee talvi tai kaatosateet vedetään kun apinat miljoonaa, vaikka ihan tuurilla....👿


      • mazy kirjoitti:

        Juu, yleensä aina on niitä väärää puolta tulevia muutenkin, tuolloin sitten vielä ne poikittain vastaan tulevat..😳

        Suomalaisissa hulluinta onkin, että kun ajokelit suosii ja pyörä pitää...körötellään körökörö kirkkoon... nynnyti nynnyti jarrupolkimen päällä seisten......vaan ootas kun tulee talvi tai kaatosateet vedetään kun apinat miljoonaa, vaikka ihan tuurilla....👿

        Toinen ärsyttävä tapaus tänään oli kun joku ajoi jonon kärjessä 80 alueella 7kymppiä, ja mulla oli vähän kiire


      • pujotteIija kirjoitti:

        Toinen ärsyttävä tapaus tänään oli kun joku ajoi jonon kärjessä 80 alueella 7kymppiä, ja mulla oli vähän kiire

        Heh, kauhee kiire???🤣

        No hirveesti et voita jos ajat 80km/h tai 70km/h...🤣

        Ajoissa baanalle...


      • mazy kirjoitti:

        Heh, kauhee kiire???🤣

        No hirveesti et voita jos ajat 80km/h tai 70km/h...🤣

        Ajoissa baanalle...

        Eihän siinä paljoa voita, tuntuu vaan että tässähän menee hlevetisti aikaa :D


      • pujotteIija kirjoitti:

        Eihän siinä paljoa voita, tuntuu vaan että tässähän menee hlevetisti aikaa :D

        Kampikaulahan se sinä oot!!😂

        Tuli poltteli hännän alla vai?


      • pujisout
        mazy kirjoitti:

        Kampikaulahan se sinä oot!!😂

        Tuli poltteli hännän alla vai?

        Jääkiekkoa olin menossa pelaamaan, lähtö vähän viivästyi


    • ieieieiei

      Luistonesto löytyy ratin ja penkin välistä, tai ennen löytyi kun vielä osattiin ajaa ihan itsekin. Joskus on koomista katella miten jokin uusi "neliveto" tms. ei pääse vaikka parkkiin kun taas jollain vanhemmalla vehkeellä senkus siihen päräyttää.

      • Mul on luistot hallinnassa, sen verran paljon tullut harrastettua talvisin rata-ajoa


      • ieieieieie
        pujotteIija kirjoitti:

        Mul on luistot hallinnassa, sen verran paljon tullut harrastettua talvisin rata-ajoa

        Jossain jäällä kantissa vetely on kuitenkin aika kaukana oikeasta ajamisesta vaikka hauskaa onkin. Mutta eihän nykyvehkeissä edes ole kunnollista käppäriä millä kääntää jos tarttee.


      • ieieieieie kirjoitti:

        Jossain jäällä kantissa vetely on kuitenkin aika kaukana oikeasta ajamisesta vaikka hauskaa onkin. Mutta eihän nykyvehkeissä edes ole kunnollista käppäriä millä kääntää jos tarttee.

        Mulla on pellolle tehty rata


    • AsianVierestä

      Pujottelija, taidat olla sellainen perussinkku jonka elämässä ne suurimmat ongelmat ovat renkaiden sutimista ja sitä jos 10 kilometrin matkaan pitäisi tuhlata 7, 5 minuutin sijaan se 8, 5 minuuttia:)
      Johtuuko nuo molemmat ongelmat siitä kiireestä? Jos herää kaksi minuuttia aikaisemmin ja lähtee liikkeelle 2 minuuttia aikaisemmin voi ottaa rennommin?

      Tietysti voihan sinkun elämä olla kiireellistä vaikkei tarvitse hoitaa lasten aamutoimia, pukea lapsia hoitoon, ajaa hoitopaikalle...miten ne perheelliset voivatkaan pärjätä aikatauluineen? Niillä pitää ainakin olla se luistonesto jotta ehtii jokaiseen paikkaan:)

      • Varmaan suurempiakin ongelmia on, mutta ei renkaiden sutimistakaan kannata vähätellä :D


    • kalula

      Just siistii vetää muijaa perärööriin.

    • Vajaavetoisten ongelmia. Paluuta ei ole, kun on kerran päässyt nelivedon makuun.

      • Joskus oli Honda HRVeen osto harkinnassa


    • eiongelmaa

      Ei koska minulla on neliveto maasturi.

      • Minulla neliveto traktori


    • wanhaämmä

      Aina sutii :) Johtuu ajotyylistä ja hiukan sileähköistä talvirenkaista. Varaan tarpeeksi aikaa matkaan, niin ehdin lipsuttelemaan rauhassa perille.

      • Uudet talvirenkaat on hankintalistalla, ensi talveksi


    • Epsonhyvä

      No mulla on ainakin luistonesto ja ajonvakautus ja hyvin toimii. Aika harvoin se kyllä ottaa päälle, mutta kerran se oli korvaamaton. Tulin noin 120 km kesärenkailla 10 cm sohjossa, kun olin toisessa kaupungissa ja ensilumi yllätti. Kieli keskellä suuta sai ajaa, mutta luultavasti olisin ollut jossain mäkien välissä revittämässä, jos ei ois järjestelmää ollut. Auto on äänetön, lisäksi turbo ottaa nopeasti päälle ja pukkaa lisää tehoa ykskaks... mutta systeemi esti renkaan revityksen ja auto pysyi tiellä ja nousi mäet ylös.

      Ja lisätään nyt, että tyhmyyshän se yllätti, eikä talvi, niin Harmiskin on tyytyväinen. 😀

      • Kokemusta on kesärenkailla ajosta lumella. Oli sen verran vaarallisen tuntuista touhua, että ainoaksi kerraksi jäi


      • Oppiaikäkaikkion
        pujotteIija kirjoitti:

        Kokemusta on kesärenkailla ajosta lumella. Oli sen verran vaarallisen tuntuista touhua, että ainoaksi kerraksi jäi

        No pakko oli ajaa oikeastaan auto perille. Onneks ei ollut kiire. Varmaan 3 tuntia ajoin väliä. Yövuoroon siitä suoraan. Tosin opetti se huolehtimaan talvirenkaat jatkossa aikaisin ennen lumia alle. En silloinkaan säästellyt niitten laittoa, vaan oli perjantai-ilta kun läksin ja renkaat liikkeessä, että ois ollut aika mahdotonta saada ne juuri silloin alle. Ja luotin, ettei lunta paljoa tule, että onhan isot tiet sulia.... no ei ollut ei....


      • eikiirettäoo
        pujotteIija kirjoitti:

        Kokemusta on kesärenkailla ajosta lumella. Oli sen verran vaarallisen tuntuista touhua, että ainoaksi kerraksi jäi

        Silloin kun meikä sai kortin ei ollut talvirenkaita juuri tarjolla.
        Samoilla suvikumeilla mentiin talvella ja kesällä.
        Eikä ollut keinotekoinen kiire joka istuu nykyisillä autoilijoilla korvien välissä.
        Sitä lähdettiin ajoissa liikenteeseen ja Sovitettiin ajovauhdit kelin mukaan eikä kellon mukaan.
        Se toimii nytkin ihan yhtä hyvin. Kun lähden reissuun varaan aina aikaa että voi rauhassa ajella, pysähtyä kaffeellee tai syömään ja silti on perillä oikeaan aikaan.
        On turhanpäiväistä selittelyä että ei ole aikaa. Sitä on jos haluaa.
        Ja jollain 20 km.n matkalla ei todella voita juuri mitään jos ajaa 90 km/tunnissa kasikympin tiellä.
        Kertokaas kiireiset kuinka käytätte voittamanne ajan jos sitä kertyy 1-5 minuuttia
        ottamalla turhiakin riskejä ohituksissa ja koettamalla ajaa 10-20 km nopeammin kuin mitä on rajoitus. Minulla e ole jollain 5 minuutin aikavoitolle mitään käyttöä.
        Mieluummin ajelen rauhallisesti ja rennosti perille .
        Mutta kukin tavallaan.


      • eikiirettäoo kirjoitti:

        Silloin kun meikä sai kortin ei ollut talvirenkaita juuri tarjolla.
        Samoilla suvikumeilla mentiin talvella ja kesällä.
        Eikä ollut keinotekoinen kiire joka istuu nykyisillä autoilijoilla korvien välissä.
        Sitä lähdettiin ajoissa liikenteeseen ja Sovitettiin ajovauhdit kelin mukaan eikä kellon mukaan.
        Se toimii nytkin ihan yhtä hyvin. Kun lähden reissuun varaan aina aikaa että voi rauhassa ajella, pysähtyä kaffeellee tai syömään ja silti on perillä oikeaan aikaan.
        On turhanpäiväistä selittelyä että ei ole aikaa. Sitä on jos haluaa.
        Ja jollain 20 km.n matkalla ei todella voita juuri mitään jos ajaa 90 km/tunnissa kasikympin tiellä.
        Kertokaas kiireiset kuinka käytätte voittamanne ajan jos sitä kertyy 1-5 minuuttia
        ottamalla turhiakin riskejä ohituksissa ja koettamalla ajaa 10-20 km nopeammin kuin mitä on rajoitus. Minulla e ole jollain 5 minuutin aikavoitolle mitään käyttöä.
        Mieluummin ajelen rauhallisesti ja rennosti perille .
        Mutta kukin tavallaan.

        Ehkä silloin renkaat olivat enemmänkin talvirenkaan kaltaisia, ilman nastoja vaan


    • Minä tarviin kyllä ottaa sen päältä pois, jos sutii...

      Esp hangessa on pahinta, mitä tiedän. Sitten kun pitää miehille vähän takavetoisella brassailla (ja pitäähän sitä), otan espin pois, niin saa komeasti liukumaan mutkissa :D

      Mutta hangessa ehdottomasti pois päältä. Autosta löytyi muuten yllättävässä tilanteessa mäkilähtöavustin. Hoh! :0

    • Niin....sullahan taitaa takaveto Mercedes?

      • Siis pönttikselle tuo


      • pujotteIija kirjoitti:

        Siis pönttikselle tuo

        Ei nyt oikeen onnistu, olla sanakin puuttuu :D


      • Kyllä :D


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Kyllä :D

        Sullehan Mercedes sopiikin hyvin, siinähän on myös hyvin muodostunut perä

        Ja kelkkakin lähti käyntiin


      • pujotteIija kirjoitti:

        Sullehan Mercedes sopiikin hyvin, siinähän on myös hyvin muodostunut perä

        Ja kelkkakin lähti käyntiin

        Se on äkäinen peli niinku miekii.

        Ja sun kelkkas näyttäs olevan soiva peli.
        Pysy vain merkityillä urilla.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Se on äkäinen peli niinku miekii.

        Ja sun kelkkas näyttäs olevan soiva peli.
        Pysy vain merkityillä urilla.

        Olet varmaankin huomannut että olen aika urautunut :D


    • fksdklfjkkjjsd

      Ylämäkeen koetin kerran vetää vielä lähemmäs lämmitystolppaa, renkaat rupesi sutimaan, luistonesto puuttui peliin ja alensi moottorin vääntöä, no se moottori sitten sammui! Ei se oikein joka tilanteeseen sovellu tuo vetoluistonesto, onneksi on nappi jolla ottaa se pois päältä.

      • Selvästikään ei sovi


    • onkosama

      Onko luiston esto sama kuin cock blockaus?

    • taimolemmissa

      Luistonesto on jalassa.

    • jalapiota

      Joskus on ollut tilanteessa missä joutunut käyttämään lumiketjuja, no toki metsätiellä.

    • hienoahienoa

      Johan on uusavuton vaatimus...jokaisessa autossa on luistonesto siinä oikean jalan alla. Sitä poljinta jos ei paina liikaa, niin sitten luistaa hieman vähemmän, mutta toki näillä keleillä luistaa aina pikkusen. On minullakin erikseen sähöinen avustin tuolle, mutta kytken sen pois päältä ja käytän kaasujalkaa maltillisesti, mutta toki takavedolla mutkat aina lintassa. Ylämäkeen jos lähtee ja tarpeeksi liukasta on, niin saattaa jäädä sutimaan pidempään pienelläkin kaasulla, pahimmillaan jää siihen. Siihen ei auta minkäänlaiset "apupyörät" sitten.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä häviän tämän taistelun

      Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      91
      8328
    2. Jos jokin ihme

      Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      92
      6435
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

      En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      58
      6284
    4. Sydän karrella

      Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      4931
    5. Onko yhtään ikävä

      Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      45
      3331
    6. Miksi halusit

      Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3285
    7. Olet taitava

      monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      57
      3192
    8. Sinulle J mies

      Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      44
      2869
    9. Sinällään hauska miten jostakin

      jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      51
      2826
    10. Mikä tarkoitus tällä kaikella

      On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      53
      2807
    Aihe