Kysy takseista, asiantuntija vastaa

ViidenTähdenAI

Olen useassa eri aloituksessa ja päivittäisissä kommenteissani tuonut esiin laajan tietämykseni taksien liiketoiminnasta, kuljettajista ja kaikesta takseihin liittyvistä asioista.

Samoin olen antanut asiantuntijan lausuntoja Uberista ja seikkaperäisiä kommenteja ja liikennekaari hankkeesta ja kuinka hanke toteutui ansiostani.

Tiedän myös paljon verotuksesta, sovelluksista ja lakiasioista. Omaan vahvan tietämyksen taksien tulevaisuudesta sekä itseohjautuvista autoista, Las Vegasin ja Espanjan liikenteestä sekä takseista noissa paikoissa. Reititys on myös vahvaa osaamistani. Autan mielelläni taksinkuljettajia etsimään uutta työtä koska kohta heitä ei enään tarvita.

Tarjoan nyt sinulle mahdollisuutta esittää kysymyksiä tässä uudessa keskustelussa kaikesta taksiin liittyvästä. Kysy mitä vain, asintuntemukseni avulla saat varmasti analyyttisen vastaukseni.

Olkaa hyvä, myös kaljupää läskit taksarit, kysymyksiä kiitos.

Jakomäesssä 12.1.2019

ViidenTähdenAI
Asiantuntijasi, sinua varten

143

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OldDriver

      Mistä olet tämän tietämyksesi hankkinut? Oletko pitkääkin ollut alalla?

      • ViidenTähdenAI

        Kiitos kysymyksestäsi. Minulla ei ole kokemusta taksinkuljettamista mutta olen ministeriössä seurannut läheltä alaa jo pitkään.

        Olin suurena apuna kun liikennekaari hanketta valmisteltiin ja minun kirjoitusteni ja asiantuntemukseni vuoksi tämä hanke meni läpi kuten olen täällä muissa keskusteluissa jo todistanut.


      • anonyymi_gAR
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Kiitos kysymyksestäsi. Minulla ei ole kokemusta taksinkuljettamista mutta olen ministeriössä seurannut läheltä alaa jo pitkään.

        Olin suurena apuna kun liikennekaari hanketta valmisteltiin ja minun kirjoitusteni ja asiantuntemukseni vuoksi tämä hanke meni läpi kuten olen täällä muissa keskusteluissa jo todistanut.

        Niin vissiin ja äitisi ei juo lainkaan...


      • ViidenTähdenAI
        anonyymi_gAR kirjoitti:

        Niin vissiin ja äitisi ei juo lainkaan...

        Minulla on todettu jakomielitauti jo vuosia sitten. Ajoittain saamani lääkehoito auttaa, mutta usein on pitkiä, sekavia kausia, jonka aikaisia kirjoituksia saatte sitten lukea täältä.

        Noiden jaksojen aikana kuvittelen olevani vaikka mitä, esim. johtava asiantuntija ministeriössä, lakimies, uber/taksikuski, eläke uudistaja, markkinoinin asiantuntija sekä taksialasta kaiken tietävä. Runoja ja laulun sanoja myös teen pahimman psykoosin aikana.

        Äiti on alkoholisti, hän juo päivittäin.


      • anonyymi_v7x
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Minulla on todettu jakomielitauti jo vuosia sitten. Ajoittain saamani lääkehoito auttaa, mutta usein on pitkiä, sekavia kausia, jonka aikaisia kirjoituksia saatte sitten lukea täältä.

        Noiden jaksojen aikana kuvittelen olevani vaikka mitä, esim. johtava asiantuntija ministeriössä, lakimies, uber/taksikuski, eläke uudistaja, markkinoinin asiantuntija sekä taksialasta kaiken tietävä. Runoja ja laulun sanoja myös teen pahimman psykoosin aikana.

        Äiti on alkoholisti, hän juo päivittäin.

        Kiitos rehellisyydestäsi. Toki tämän olemme jo tienneet. Ei yllättänyt.


      • ViidenTähdenAI
        anonyymi_v7x kirjoitti:

        Kiitos rehellisyydestäsi. Toki tämän olemme jo tienneet. Ei yllättänyt.

        Kiitos, olen päättänyt julkisesti kertoa sairaudestani.


      • anonyymi_sFE
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Kiitos, olen päättänyt julkisesti kertoa sairaudestani.

        katao, kiitos


      • 788778787878785666565
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Kiitos, olen päättänyt julkisesti kertoa sairaudestani.

        Kyllä tämä on huomattu.


      • ViidenTähdenAI

        Olipas mukava psykiatri täti. Nyt popsin hieman tehokkaampia psykoosilääkkeitä. Katsotaan mitä tästä seuraa?


      • MielikuvitusLakitiimisi
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Olipas mukava psykiatri täti. Nyt popsin hieman tehokkaampia psykoosilääkkeitä. Katsotaan mitä tästä seuraa?

        Mitä mielikuvitus lakitiimisi sanoo tähän? Mitä mielikuvitus ministeriösi sanoo tähän? Mitä psykiatrisi (todellinen henkilö) sanoo tähän? Mitä mielikuvitus työpaikassasi sanotaan tähän? Miten mielikuvitus ystäväsi sanovat tähän?


      • KerroJo
        MielikuvitusLakitiimisi kirjoitti:

        Mitä mielikuvitus lakitiimisi sanoo tähän? Mitä mielikuvitus ministeriösi sanoo tähän? Mitä psykiatrisi (todellinen henkilö) sanoo tähän? Mitä mielikuvitus työpaikassasi sanotaan tähän? Miten mielikuvitus ystäväsi sanovat tähän?

        Minäkin haluan tähän vastauksen.


      • öylätti
        MielikuvitusLakitiimisi kirjoitti:

        Mitä mielikuvitus lakitiimisi sanoo tähän? Mitä mielikuvitus ministeriösi sanoo tähän? Mitä psykiatrisi (todellinen henkilö) sanoo tähän? Mitä mielikuvitus työpaikassasi sanotaan tähän? Miten mielikuvitus ystäväsi sanovat tähän?

        Vastaustasi odotetaan.


      • ViidenTähdenAI
        MielikuvitusLakitiimisi kirjoitti:

        Mitä mielikuvitus lakitiimisi sanoo tähän? Mitä mielikuvitus ministeriösi sanoo tähän? Mitä psykiatrisi (todellinen henkilö) sanoo tähän? Mitä mielikuvitus työpaikassasi sanotaan tähän? Miten mielikuvitus ystäväsi sanovat tähän?

        Kiitos hyvästä kysymyksestäsi.

        Lakitiimini, työpaikkani ja ystäväni ovat todellakin sairaan mieleni tuotoksia.

        Psykiatrini, joka on siis ainoa todellinen henkilö, totesi että mielenterveydelleni on hyväksi että kuvittelen olevani asiantuntija jolla on oma lakimiestiimi , ystäviä ja työpaikka. Hänen mukaansa tämä auttaa minua pois synkistä itsetuhoisista ajatuksista sekä hieman hillitsee sekakäyttöäni.

        Lisäksi psykiatrini totesi että on hyvä että olen löytänyt paikan missä voin ilman sensuuria kirjoittaa mieleni tuottamia ajatelmia ja kuvitella samalla olevani asiantuntija. Tämä Suomi24 taksipalsta on juuri sellainen.


      • JakomäenRemmi
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Kiitos hyvästä kysymyksestäsi.

        Lakitiimini, työpaikkani ja ystäväni ovat todellakin sairaan mieleni tuotoksia.

        Psykiatrini, joka on siis ainoa todellinen henkilö, totesi että mielenterveydelleni on hyväksi että kuvittelen olevani asiantuntija jolla on oma lakimiestiimi , ystäviä ja työpaikka. Hänen mukaansa tämä auttaa minua pois synkistä itsetuhoisista ajatuksista sekä hieman hillitsee sekakäyttöäni.

        Lisäksi psykiatrini totesi että on hyvä että olen löytänyt paikan missä voin ilman sensuuria kirjoittaa mieleni tuottamia ajatelmia ja kuvitella samalla olevani asiantuntija. Tämä Suomi24 taksipalsta on juuri sellainen.

        Rehellinen vastaus, kiitos siitä.


      • JEPjep5h
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Kiitos hyvästä kysymyksestäsi.

        Lakitiimini, työpaikkani ja ystäväni ovat todellakin sairaan mieleni tuotoksia.

        Psykiatrini, joka on siis ainoa todellinen henkilö, totesi että mielenterveydelleni on hyväksi että kuvittelen olevani asiantuntija jolla on oma lakimiestiimi , ystäviä ja työpaikka. Hänen mukaansa tämä auttaa minua pois synkistä itsetuhoisista ajatuksista sekä hieman hillitsee sekakäyttöäni.

        Lisäksi psykiatrini totesi että on hyvä että olen löytänyt paikan missä voin ilman sensuuria kirjoittaa mieleni tuottamia ajatelmia ja kuvitella samalla olevani asiantuntija. Tämä Suomi24 taksipalsta on juuri sellainen.

        Jep Jep


      • HuolestunutÄitisi
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Kiitos kysymyksestäsi. Minulla ei ole kokemusta taksinkuljettamista mutta olen ministeriössä seurannut läheltä alaa jo pitkään.

        Olin suurena apuna kun liikennekaari hanketta valmisteltiin ja minun kirjoitusteni ja asiantuntemukseni vuoksi tämä hanke meni läpi kuten olen täällä muissa keskusteluissa jo todistanut.

        Sovitaanko poikani ettet enään käy äidin koneella kirjoittelemassa kun äiti on naapurin Ramin kanssa kaljalla paikallisessa.

        Äiti kävi kaljaaa hakiessaan myös jakomäen kirjastossa pyytämässä etteivät päästäsi sinua päivisin kirjaston koneelle kirjoittelemaan tyhmyyksiäsi. Ystävällinen henkilökunta lupasi tarkkailla touhujasi.


      • ViidenTähdenAI
        HuolestunutÄitisi kirjoitti:

        Sovitaanko poikani ettet enään käy äidin koneella kirjoittelemassa kun äiti on naapurin Ramin kanssa kaljalla paikallisessa.

        Äiti kävi kaljaaa hakiessaan myös jakomäen kirjastossa pyytämässä etteivät päästäsi sinua päivisin kirjaston koneelle kirjoittelemaan tyhmyyksiäsi. Ystävällinen henkilökunta lupasi tarkkailla touhujasi.

        Ei sovita äiti. Rami sanoi että minulla on oikeus käydä kirjastossa.


      • Anonyymi
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Minulla on todettu jakomielitauti jo vuosia sitten. Ajoittain saamani lääkehoito auttaa, mutta usein on pitkiä, sekavia kausia, jonka aikaisia kirjoituksia saatte sitten lukea täältä.

        Noiden jaksojen aikana kuvittelen olevani vaikka mitä, esim. johtava asiantuntija ministeriössä, lakimies, uber/taksikuski, eläke uudistaja, markkinoinin asiantuntija sekä taksialasta kaiken tietävä. Runoja ja laulun sanoja myös teen pahimman psykoosin aikana.

        Äiti on alkoholisti, hän juo päivittäin.

        te siellä ministeriössä varmaan pelkäsitte lopputilia jos ette vapauta kilpailua.kun kansa halusi halvenmat taksat niin nyt saitte ne halvenmat taksat kun taksiauton bruttokassa 95e päivä. ja kuski ajoi sai siitä 32 % -verot ja telit. kaikki kansanedustajat pitäs laittaa vastuuseen.


      • Anonyymi
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Minulla on todettu jakomielitauti jo vuosia sitten. Ajoittain saamani lääkehoito auttaa, mutta usein on pitkiä, sekavia kausia, jonka aikaisia kirjoituksia saatte sitten lukea täältä.

        Noiden jaksojen aikana kuvittelen olevani vaikka mitä, esim. johtava asiantuntija ministeriössä, lakimies, uber/taksikuski, eläke uudistaja, markkinoinin asiantuntija sekä taksialasta kaiken tietävä. Runoja ja laulun sanoja myös teen pahimman psykoosin aikana.

        Äiti on alkoholisti, hän juo päivittäin.

        Ei yllätä kun on tuollainen lapsi.


    • VaiAsintuntija

      Asiantuntija........

      • ViidenTähdenAI

        Kyllä, lue edellisen kysymyksen vastaus.


    • tietoaon

      Hei. Kun tiedät niin minkä vuoksi Hämeenlinnassa lopetettiin itsestään kulkeva linja-auto, oli tietty reitti, pysäkit, huippunopeus 40. Minä tiedän miksi lopetettiin tiedätkö sinä?

      • ViidenTähdenAI

        Kiitos kysymyksestäsi. Hämeenlinan kokeilu lopetettiin koska reitillä ei ollut matkustajia.

        Olen seurannut läheltä ja ollut myös mukana Helsingin Kivikossa ollutta vastaavaa kokeilua. Siellä toimi hyvin. Hämeenlinnaan tulee varmasti vastaava kunhan maltat odottaa kesään.


    • Yangonbetoni

      Voiko yangon pestä samalla sienellä kuin uberin?

      • ViidenTähdenAI

        Kiitos kysymyksestäsi, en näe tähän mitään estettä.


      • ViidenTähdenAI

        Onko yangolla tai uberilla vapaana taksinpesijän paikkaa? Tuo työ olisi unelmatyöni. Minulla ei tosin ole ajokorttia mutta kuski varmaan voisi siirtää autoa pesupaikalle?


      • UberTimppas
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Onko yangolla tai uberilla vapaana taksinpesijän paikkaa? Tuo työ olisi unelmatyöni. Minulla ei tosin ole ajokorttia mutta kuski varmaan voisi siirtää autoa pesupaikalle?

        Eii ole sinulle.


    • TunkioMikäOn

      Mikä on tunkio? Siitä on pari eri keskustelua täällä taksikeskusteluissa. Olisi hauska tietää mistä puhutaan.

      • ViidenTähdenAl

        Kiitos kysymyksestäsi. Tietojeni mukaan tunkio on romuttamo mihin loppuun käytetyt taksit viedään romutettavaksi. Siksi tätä romuttamoa kutsutaan tunkioksi.


    • KysynSinulta

      Miksi Puolassa on taksikyyti halvempi kuin Suomessa?

      • ViidenTähdenAI

        Koska suomalainen taksi riistää asiakkaitaan


      • ViidenTähdenAI
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Koska suomalainen taksi riistää asiakkaitaan

        Älä viitsi kopioida nimimerkkiäni.

        Vastaan nyt kysyjälle. Kiitos kysymyksestäsi. Puolassa on palkkataso halvempi kuin Suomessa. Tämä Puolan hintataso johtuu siitä.

        Toki Suomessa kartellitaksit tottuivat ryöstöhintaan ja jatkavat sitä edelleen.

        Otan tämän hinnoittelun puheeksi taas huomenna ministeriössä. Tulemme puuttumaan tähän vielä ennen kesää.


      • ViidenTähdenAI
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Älä viitsi kopioida nimimerkkiäni.

        Vastaan nyt kysyjälle. Kiitos kysymyksestäsi. Puolassa on palkkataso halvempi kuin Suomessa. Tämä Puolan hintataso johtuu siitä.

        Toki Suomessa kartellitaksit tottuivat ryöstöhintaan ja jatkavat sitä edelleen.

        Otan tämän hinnoittelun puheeksi taas huomenna ministeriössä. Tulemme puuttumaan tähän vielä ennen kesää.

        Kiitos, arvostan panostanne ministeriössä. Ryöstöhinnoittelu pitää loppua.

        Onneksi kohta autonomiset taksit lopettavat tämän.


      • ViidenTähdenAl
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Kiitos, arvostan panostanne ministeriössä. Ryöstöhinnoittelu pitää loppua.

        Onneksi kohta autonomiset taksit lopettavat tämän.

        Miksi kopioit nimimerkkiäni. Lopeta lapsellinen häiriköinti ja käytä omaa nimimerkkiä.

        Tämä keskustelu on luotu asiallista keskustelua varten jossa vastaan tietämykseni avulla takseihin liittyviin kysymyksiin.

        Terveisin aito ja alkuperäinen ViidenTähdenUber nykyisin ViidenTähdenAl (olen myös esiintynyt nimimerkillä ViidenTähdenTaxari).


    • VastaappaTähän

      Miksi olet aieemin esiintynyt Uberkuskina ja taksikuskina vaikket ole koskaan ajanut kumpaakaan? Tuskin olet ihan terveen ihmisen kirjoissa? Ihme fetissi sinulla takseja kohtaan.

      • ViidenTähdenAI

        Olen psykopaatti, olen tainnut kertoa sen täällä ennenkin.

        Kysymys ei oikeastaan ole taksifetissistä vaan enemmänkin mielenkiintoa helppoon ja edulliseen liikennejärjestelmään. Sinällään se, että tapahtuuko se taksien avulla on toisarvoista.

        Toivottavasti selvensi!


      • ViidenTähdenAI
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Olen psykopaatti, olen tainnut kertoa sen täällä ennenkin.

        Kysymys ei oikeastaan ole taksifetissistä vaan enemmänkin mielenkiintoa helppoon ja edulliseen liikennejärjestelmään. Sinällään se, että tapahtuuko se taksien avulla on toisarvoista.

        Toivottavasti selvensi!

        Viitsitkö olla vastaamatta ja keksi oma nimimerkki.

        Kiitos alkuperäiselle kysymyksen esittäjälle. Vastaus kysymyksen esittäjälle on se, etten ole saanut taksinkuljettajan pätevyyttä ikävän menneisyyteni takia. Taksit ovat todellakin intohimoni. Se että esiinnyin aiemmin Uber kuljettajana sekä taksinkuljettajana johtui siitä halusin tuntea itseni ammattilaiseksi ja että saisin ystäviä kuljettajista. Tämä epäonnistui pahasti.

        Lisäksi syy että haukun täällä taksinkuljettajia johtuu siitä etttä olen nähnyt kuinka hienoilla autoilla he ajavat ja heillä tuntuu olevan paljon kavereita sekä hyvät sosiaaliset taidot. Itselläni ei ole yhtään ystävää tai edes työkaveria. Puran paahaa oloani täällä. Pahoittelut tästä.

        Mitä tulee mielenterveyteeni niin olet siinä asiassa oikeassa. En ole terveiden kirjoissa. Minulla on todettu jakomielitauti. Lääkityksen avulla se on saatu suhteellisen hyvin aisoihin mutta ajoittain oireilen pahasti.

        Terveisin aito ja alkuperäinen ViidenTähdenUber nykyisin ViidenTähdenAl (olen myös esiintynyt nimimerkillä ViidenTähdenTaxari).



        Taksit ovat kuitenkin intohimoni


      • VastaappaTähän
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Viitsitkö olla vastaamatta ja keksi oma nimimerkki.

        Kiitos alkuperäiselle kysymyksen esittäjälle. Vastaus kysymyksen esittäjälle on se, etten ole saanut taksinkuljettajan pätevyyttä ikävän menneisyyteni takia. Taksit ovat todellakin intohimoni. Se että esiinnyin aiemmin Uber kuljettajana sekä taksinkuljettajana johtui siitä halusin tuntea itseni ammattilaiseksi ja että saisin ystäviä kuljettajista. Tämä epäonnistui pahasti.

        Lisäksi syy että haukun täällä taksinkuljettajia johtuu siitä etttä olen nähnyt kuinka hienoilla autoilla he ajavat ja heillä tuntuu olevan paljon kavereita sekä hyvät sosiaaliset taidot. Itselläni ei ole yhtään ystävää tai edes työkaveria. Puran paahaa oloani täällä. Pahoittelut tästä.

        Mitä tulee mielenterveyteeni niin olet siinä asiassa oikeassa. En ole terveiden kirjoissa. Minulla on todettu jakomielitauti. Lääkityksen avulla se on saatu suhteellisen hyvin aisoihin mutta ajoittain oireilen pahasti.

        Terveisin aito ja alkuperäinen ViidenTähdenUber nykyisin ViidenTähdenAl (olen myös esiintynyt nimimerkillä ViidenTähdenTaxari).



        Taksit ovat kuitenkin intohimoni

        Oho, kerrankin vastasit rehellisesti.


    • OnkoTuoPerittyä

      Mikä on tyhmyytesi salaisuus? Onko vanhempasi yhtä tyhmiä?

      • ViidenTähdenAl

        Kiitos kysymyksestäsi. Äitini ei ole niitä välkyimpiä ihmisiä, isästäni en osaa sanoa, en ole häntä koskaan tavannut. Äitinikään ei tiedä kuka on isäni. Olivat kohdanneet paikallisessa baarissa ja yhteisen yön tuloksena minä sain aikani. Äidillä on hatara muistikuva isäni nimestä. Se on ilmeisesti Jorgos. Laivalla kansimiehenä oli äitini hataran muistikuvan mukaan töissä. Heillä ei ollut yhteistä kieltä.


    • UusiTaksi

      Hain taksiluvan ja sain sen juuri. Muutama kysymys;
      - MB E vai Volvo S90
      - mikä mittari, mistä sen saa ja voinko itse asentaa sen (olen koulutukseltani sähkömies)
      - taksikupu, onko pakko olla
      - mistä vakuutus
      - voinko ottaa osa-aikaisen vakuutuksen koska olen lomalla kesällä ja pääsiäisenä
      -pitääkö kuulua johonkin tilauskeskukseen ja jos pitää niin itsehän saa kaiketi valita mihin kuuluu vai sanooko joku laki että jos asuu esim. Savonlinnassa niin pitää kuulua juuri Savonlinan keskukseen

      • Jeisson

        Onnea vaan. Suomi24 tarjoaa parhaat vinkit yrittämiseen.


      • ViidenTähdenAI

        Hei, kiitos kysymyksestä. Valitettavasti en ole aiemmin ehtinyt vastaamaan.

        Meillä oli tänään ministeriössä kiiteinen päivä. Lisäksi minulta pyydettiin asiantuntijalausunto tulevaan eläkeuudistukseen. Tästä eläkeuudistuksesta olen kirjoittanut tänne aiemmin. Ministeriössä todettiin että ideani eläkeuudistuksesta on hyvä ja ideoimaani uudistusta tullaan ajamaan voimakkaasti eteenpäin. On mukavaa että asiantuntemustani tarvitaan myös muuallakin kuin liikennekaarihankkeessa.

        Mitä tulee kysymyksiisi niin tässä vastaukseni;
        - MB E vai Volvo S90 VASTAUKSENI: Itse ajan MB autolla mutta taksiin hankkisin itseohjautuvan auton koska se on tulevaisuutta, kuten olen aiemmin todennut. Taksinkuljettajia ei tarvita kohta lainkaan.

        - mikä mittari, mistä sen saa ja voinko itse asentaa sen (olen koulutukseltani sähkömies) VASTUS: Mittariksi riittää hyvin Uberin sovellus. Et tarvitse mittaria lainkaan. Puhelimen jossa sovellus voit hyvin asentaa itse autoosi.

        - taksikupu, onko pakko olla VASTAUS: Mikäli haluat ajaa bussikaistaa niin pitää olla. Uber kyydeissä ei tarvitse olla.

        - mistä vakuutus VASTAUS: OP:n vakuutuksista, maksat vain niistä päivistä kun olet ajossa.

        - voinko ottaa osa-aikaisen vakuutuksen koska olen lomalla kesällä ja pääsiäisenä VASTAUS: Ktso edellinen vastaukseni.

        -pitääkö kuulua johonkin tilauskeskukseen ja jos pitää niin itsehän saa kaiketi valita mihin kuuluu vai sanooko joku laki että jos asuu esim. Savonlinnassa niin pitää kuulua juuri Savonlinan keskukseen VASTAUS: Hyvä kysymys, ministeriössä olemme pohtineet tätä usein kahvipöydän ääressä. Meillä kokoontuu ensiviikolla työryhmä jonka puheenjohtajana toimin. Otamme myös tämän asian käsittelyyn. Nykyisin on pakko kuulua. Tulen voimakkaasti ajamaan tähän muutosta.


      • Riittääjo

        Miten sinut saa lopettamaan tänne kirjoittelun?


      • Riittääjo
        Riittääjo kirjoitti:

        Miten sinut saa lopettamaan tänne kirjoittelun?

        Niin vastaisitko tähän


      • ViidenTähdenAI

    • LappeenrantaTaxiMies

      Paljonko tulee olemaan liikevaihtoni ja mikä o katteeni? Laitan yhden auton ajoon Lappeenrantaan, ajan itse ei palkattua työvoimaa. Auto minulla on jo, Toyota Auris hybrid.

      • ViidenTähdenAI

        Kiitos kysymyksetäsi. Laskelmieni mukaan mikäli ajat viitenä päivänä viikossa, esim. klo 8-16 välisenä aikana, tulet saamaan verollista kassaa päivässä 360,-

        Tähän tulokseen pääset reitittämällä ajosi hyvin. Kun edellinen asiakas jää pois kyydistä on sinulla reitityksesi ansiosta jo seuraava asiakas valmiina. Tähän reititykseen ei läskit, kaljupää taksarit pysty. He viettävät mieluummin aikaansa tolpalla kun ajavat hyvän reitityksen ansiosta tehokkaasti.

        Minitsit että autosi on Toyota Auris Hybrid, se on hyvä valinta. Itse olisin ennakoinut tulevaa ja hankkinut itseohjautuvan auton.

        Katteesi riippuu kuluistasi, mutta laskelmani mukaan sinulla jää tuosta päivän kassasta itsellesi 312,- Euroa. Joten varsin kannattavaa liiketoimintaa. Nämä kartellitaksit eivät kerro koskaan julkisesti tulojaan vaan väittävät aina ettei taksiautoilu kannata. Olen törmännyt näihin väitteisiin usein valmistellessani Liikennekaarihanketta ministeriössä. Samaa kaljupää taksareiden valitusta kuuluu vieläkin.

        Tiedän että tulet pärjäämään siellä Lappeenrannassa hyvän reitityksen ansiosta. Kuten olen täällä jo vuosia sitten todennut, reititys on kaiken a ja o,

        Reititys tulee toteuttaa samalla tavalla kuin Uberilla on. Uberilla on käytössään ylivertainen reititysjärjestelmä. Olin syksyllä Las Vegasissa kertomassa amerikkalaisille yrittäjille, kuinka tämä reititys tulee hoitaa. Muuten Las vegasin liikenne on aivan kaaottista, ajavat siellä kuin hullut.


    • Poppoppop

      Ei liity suoraan takseihin, mutta päättämien fantasioittesi lukeminen on niin viihdyttävää, että herkkuja kuluu. Kysynkin siis, mikä on paras tapa valmistaa popcornia?

      • ViidenTähdenAI

        Kiitos kysymyksestäsi. Todellakin kysymyksesi ei liity millailaan lailla takseihin mutta koska tiedän tästäkin asiasta seikkaperäisesti vastaan sinulle seuraavasti;

        Popcorn valmistetaan kuivatuista maissinjyvistä, joita kuumennetaan öljyssä, kunnes ne poksahtavat auki. Valmiit valkoiset ja huokoiset maissinjyvät maustetaan yleensä suolalla ja halutessa myös muilla mausteilla. Joissakin maissa, kuten Isossa-Britanniassa, popcornit on tapana kuorruttaa jollakin makealla kastikkeella, esimerkiksi suklaalla, toffeella tai karamellilla.

        Perinteinen tapa valmistaa paukkumaissia (popcornia) on kuumentaa maissinjyviä öljyssä kattilassa esimerkiksi liedellä, jolloin jyvien poksahdettua saadaan valmista popcornia. Nykyään popcornit valmistetaan kotitalouksissa usein myös mikroaaltouunissa. Mikropopcornit myydään valmiiksi suolaa ja rasvaa sisältävissä pusseissa, jotka kuumennetaan sellaisenaan milroaaltouunissa. Mikropopcornin valmistaminen on näin ollen vaivattomampaa kuin valmistaminen kattilassa. Elokuvateattereissa popcornit valmistetaan erityisissä koneissa.

        Vähärasvaisempi tapa valmistaa paahtomaissia on olla paistamatta sitä öljyssä käyttäen paahtokonetta, jossa maissi kypsennetään paahtamalla erittäin kuumassa, iholle polttavassa ilmassa.

        Itse pidän parhaana tapana tuota perinteistä tapaa. Olenkin antanut minesteriön keittiöön valmistaa popcornit tuolla tavalla tilaisuuksiini.


      • 4545453453545454
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Kiitos kysymyksestäsi. Todellakin kysymyksesi ei liity millailaan lailla takseihin mutta koska tiedän tästäkin asiasta seikkaperäisesti vastaan sinulle seuraavasti;

        Popcorn valmistetaan kuivatuista maissinjyvistä, joita kuumennetaan öljyssä, kunnes ne poksahtavat auki. Valmiit valkoiset ja huokoiset maissinjyvät maustetaan yleensä suolalla ja halutessa myös muilla mausteilla. Joissakin maissa, kuten Isossa-Britanniassa, popcornit on tapana kuorruttaa jollakin makealla kastikkeella, esimerkiksi suklaalla, toffeella tai karamellilla.

        Perinteinen tapa valmistaa paukkumaissia (popcornia) on kuumentaa maissinjyviä öljyssä kattilassa esimerkiksi liedellä, jolloin jyvien poksahdettua saadaan valmista popcornia. Nykyään popcornit valmistetaan kotitalouksissa usein myös mikroaaltouunissa. Mikropopcornit myydään valmiiksi suolaa ja rasvaa sisältävissä pusseissa, jotka kuumennetaan sellaisenaan milroaaltouunissa. Mikropopcornin valmistaminen on näin ollen vaivattomampaa kuin valmistaminen kattilassa. Elokuvateattereissa popcornit valmistetaan erityisissä koneissa.

        Vähärasvaisempi tapa valmistaa paahtomaissia on olla paistamatta sitä öljyssä käyttäen paahtokonetta, jossa maissi kypsennetään paahtamalla erittäin kuumassa, iholle polttavassa ilmassa.

        Itse pidän parhaana tapana tuota perinteistä tapaa. Olenkin antanut minesteriön keittiöön valmistaa popcornit tuolla tavalla tilaisuuksiini.

        No niin....


    • f123123d123f
      • ViidenTähdenAI

        Kiitos kysymyksestäsi. Tämä asia on meillä heti aamulla ministeriössä agendana. Tulemme kiinnittämään tähän erityistä huomiota ja tiedotamme tulevista muutoksista.


    • THkyski

      Jos saa asiakkaalta ns. pillua niin pitääkö siitä ilmoittaa verottajalle?

      • ViidenTähdenAI

        Kiitos kysymyksestäsi. Tähän en osaa tarkasti vastata mutta otaksuisin että se on verovapaata. Itse en ole työtehtävissäni kohdannut tuollaista tilannetta enkä myöskään vapaalla ollessani.


    • vaiettäetu

      Mihin perustuu taksityönantajien oikeus velvoittaa pesemään taksi vuoron jälkeen ilman palkkaa? Ymmärrän, että onhan se työhön välittömästi kuuluva toimenkuva mutta muilla työaloilla kuten kaupat, ravintolat, joukkoliikenne jne tästä maksetaan palkkaa. Miksi siis taksit on vapautettu tästä palkanmaksusta?

      • ViidenTähdenAI

        Kiitos kysymyksestäsi. Tämä on selkeä epäkohta johon tulemme kiinnitämään ministeriössä myös huomiota.

        Mitä työsopimuksessasi lukee, kuuluukoo mainitsemassi tehtävät työhösi? Jos ei mainintaa jätä pesemättä. Anna kaljupää läskin isännän pestä itse. Liikunta tekee hänelle vain hyvää.

        Tulevaisuudessa taksinkuljettajat tulevat siirtymään päätoimisiksi taksienpesijöiksi koska itseohjautuvat autot eivät tarvitse enään taksinkuljettajaa. Tämä tulee tapahtumaan viimeistään vuonna 2020.


      • KaljuLäskipääIsäntä

        Miksi sitä pestävääkään olisi?

        Eikö ropotti osaa pestä?


      • ViidenTähdenAI
        KaljuLäskipääIsäntä kirjoitti:

        Miksi sitä pestävääkään olisi?

        Eikö ropotti osaa pestä?

        Kiitos kysymyksestäsi. Olemassa on jo hyviä robotteja mutta täytyyhän työttömiä taksinkuljettajiakin jonnekkin työllistää.


      • vaiettäetu

        Kyse ei ole siitä etteikö sitä pidä puhtaana pitää. Kyse on siitä, että pitäähän ravintolakin puhtaana pitää mutta sen puhdistamisesta maksetaan palkkaa, kun taksi ei maksa. Ja sitten taksia pitäisi arvostaa liikemaailmaan kuuluvana omat kulunsa maksavana. Ja katit. Taksit varastavat työntekijöiltään näille kuuluvan palkan. Orjatyö on orjatyötä myös taksissa.Kyllä taksit on ovelampia kuin muut yrittäjät. Mitäs maksavat. Tyhmiä ovat joo.


    • SinulleUusiLääkäri

      Takseille ilmastovero. Mikä ihme sai sinut taas kerran tekemään täysin typerän aloituksen Suoli24 keskuteluihin?

      • ViidenTähdenAI

        Hei, kiitos kysymyksestäsi. Tein uuden aloituksen koska tunsin itseni jälleen kerran kovin yksinäiseksi. Tämä Suomi24 on minulle ainoa paikka missä saan keskusteltua joidenkin ihmisten kanssa. Muuta sosiaallista elämää ei minulla ole.


      • dennisU
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Hei, kiitos kysymyksestäsi. Tein uuden aloituksen koska tunsin itseni jälleen kerran kovin yksinäiseksi. Tämä Suomi24 on minulle ainoa paikka missä saan keskusteltua joidenkin ihmisten kanssa. Muuta sosiaallista elämää ei minulla ole.

        Huomattu.


      • ViidenTähdenAI
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Hei, kiitos kysymyksestäsi. Tein uuden aloituksen koska tunsin itseni jälleen kerran kovin yksinäiseksi. Tämä Suomi24 on minulle ainoa paikka missä saan keskusteltua joidenkin ihmisten kanssa. Muuta sosiaallista elämää ei minulla ole.

        Harhoissani kuvittelen kaikenlaista. Pääni on täynnä outoja asioita jotka eivät kuuluis sinne ollenkaan.


    • vientaja

      Milloin uberi tai taxify laajenee muuhun suomeen kuin pääkaupunkiin.

      • ViidenTähdenAI

        Hei, kiitos kysymyksestäsi. Olemme ministeriössä kiinnittäneet tähän asiaan erityistä huomiota. Kantamme on selvitystöidemme perusteella että laajeneminen tulee tapahtumaan tokokuun 2019 alkuun mennessä,

        Olen tehnyt aloitteen aiheesta; Takseille ilmastovero. Muut ministeriön virkamiehet eivät pitäneet ajatustani toteuttamiskelpoisena. Joku heistä jopa totes,i että tuollaiset aloitteet ovat mielisairaan ihmisen aloitteita. Hän oli kyllä sairaudestani oikeassa, enhän minä täyspäinen ole.


      • OletRasittavaÄäliö
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Hei, kiitos kysymyksestäsi. Olemme ministeriössä kiinnittäneet tähän asiaan erityistä huomiota. Kantamme on selvitystöidemme perusteella että laajeneminen tulee tapahtumaan tokokuun 2019 alkuun mennessä,

        Olen tehnyt aloitteen aiheesta; Takseille ilmastovero. Muut ministeriön virkamiehet eivät pitäneet ajatustani toteuttamiskelpoisena. Joku heistä jopa totes,i että tuollaiset aloitteet ovat mielisairaan ihmisen aloitteita. Hän oli kyllä sairaudestani oikeassa, enhän minä täyspäinen ole.

        Kysyikö kukaan sinulta mielipidettä? Ei. Pyysikö joku sinua kommentoimaan täällä mitään? Ei. Voitko hankkia itsellesi jotain muuta puuhaa kun jatkuvan kommentoinnin täällä ja typerien aloitusten tekemisen? Kiitos.


      • ViidenTähdenAI
        OletRasittavaÄäliö kirjoitti:

        Kysyikö kukaan sinulta mielipidettä? Ei. Pyysikö joku sinua kommentoimaan täällä mitään? Ei. Voitko hankkia itsellesi jotain muuta puuhaa kun jatkuvan kommentoinnin täällä ja typerien aloitusten tekemisen? Kiitos.

        Tässä ketjussa on kommentoinut ja vastaillut palstan trolli joka on käyttänyt nimimerkkiäni jo useamman vuoden.

        Sinällään muutamia ihan ansioikkaita vastauksia. Näkee, että hän on lukenut ja ymmärtänytkin osan lukemastaan.


      • ViidenTähdenAI
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Tässä ketjussa on kommentoinut ja vastaillut palstan trolli joka on käyttänyt nimimerkkiäni jo useamman vuoden.

        Sinällään muutamia ihan ansioikkaita vastauksia. Näkee, että hän on lukenut ja ymmärtänytkin osan lukemastaan.

        Minä olen aito ja alkuperäinen ViidenTähdenUber nykyisin ViidenTähdenAI

        En ymmärrä mikä saa sinut esiintymään minuna? Oletko kateellinen työpaikastani ministeriössä? Oletko kateellinen kun sain liikennekaarihankkeen toteutumaan? Oletko kateellinen kun tiedän takseista kaiken?


    • MontaMissä

      Montako taksia on Kokkolassa?
      Mikä on tittelisi ministeriössä ja missä ministeriössä työskentelet?

      • ViidenTähdenAI

        Kiitos kysymyksestäsi.

        Kokkolassa on 42 taksia.

        Olen johtava asiantuntija ja työskentelen usean eri ministeriön alaisuudessa. Olethan varmaan huomannut että omaan tietoa kaikista eri asioista.


      • 0909090909
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Kiitos kysymyksestäsi.

        Kokkolassa on 42 taksia.

        Olen johtava asiantuntija ja työskentelen usean eri ministeriön alaisuudessa. Olethan varmaan huomannut että omaan tietoa kaikista eri asioista.

        Ei olla huomattu.


    • miten.on

      Voiko taksia pysäköidä asiakasta jättäessä /noutaessa niin että ei tarvitse 3 ajoneuvon verran tilaa?

      • ViidenTähdenAI

        Kiitos kysymyksestäsi. Kyllä voi. Itseohjautuvat taksit tulevat poistamaan tämän ongelman.


      • kjkjbhjhbl
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Kiitos kysymyksestäsi. Kyllä voi. Itseohjautuvat taksit tulevat poistamaan tämän ongelman.

        ViidenTähdenAI

        3.2.2019 5:36
        Ihmeellistä miten paljon kykenee kirjoittamaan
        Vaikka ei tiedä takseista mitään
        Tärkeintä on vaikuttaa asiantuntijalta
        Ja luulla itseään älykkääksi
        Äiti mä en tiedä mistä taksit puhuu
        Kirjoitan jutun,, loistan valoa ja
        Tietoa lukijoille
        Ja tämänkin kylän vossikoille

        Vähän aikaa nauttia, vähän aikaa kirjoittaa juttu
        Ihmettelen miten taksit lipuu ohi
        Tulee äiti ja lääkäri
        Uudestaan...

        Heihei mutsi, mä en oo syöny mun lääkkeitä
        Heihei mutsi, mä en oo syöny mun lääkkeitä
        Heihei mutsi, mä en oo syöny mun lääkkeitä
        Heihei mutsi, mä en oo syöny mun lääkkeitä

        Äiti tuu hakee mut pois täältä
        Heihei mutsi
        Äiti tuu hakee mut pois täältä
        Heihei mutsi
        Äiti tuu hakee mut pois täältä


      • ViidenTähdenAI

        Eikös ollutkin hieno sanoitus? Olen ylpeä siitä.

        Tässä uusin runoni;
        ”Anna pölyn laskeutua,
        käännä viisarit tulevaisuuteen,
        kasvot kohti kevään aurinkoa.
        Nauti päivistä kiireettömistä,
        omasta ajasta ihanasta!”


    • toiniment

      Tämähän on se SUURIN PIILEVÄ ongelma jota ihmiset eivät tajua.

      Ei UBER tai TAXIFY ole Suomessa mitään viikonloppukuskien paratiiseja.

      Fakta on se että Suomessa uudistuksen jälkeenkin luvan hankkiminen kestää 2-3kk ja maksaa 500 €, jonka jälkeen maksat 2-3k€ vuodessa taksivakuutusta.

      Tohon vielä päälle toiminimen kulut (800-1500€ vuodessa) ja sitten mahdolliset välitys kulut (Uberilla 25% ja Taxify 10%). Ei kyllä hyvin pärjää jos ajaa vain viikonloput.

      Ei taksiuudistus tehnytkään "Kuka tahansa voi ajaa taksia", vaan nyt vaan kenellä tahansa on mahdollista perustaa taksibisnes ja lähteä ajamaan omalle firmalle. Muistaahan sitten että auton pitää olla ajossa 20h per päivä

      t. toiminimi

      • ViidenTähdenAI

        Hei, kiitos kirjoituksestasi.

        Siinä oli paljon asiavirheitä. En lähde tässä avaamaan kaikkia muuta puutun räikeimpään virheeseesi; "auton pitää olla ajossa 20 h per päivä". Tämä väitteesi on silkkaa pötyä. Oikein reitittämällä riittää kun auto ajaa 7,5 h päivässä. Näin toimien autoilija saa hyvän tuoton työstään. Ei tarvitse ajella kuin arkipäiväisin. Esim, Uberin reititys on hyvä, mutta kehittämäni jätjetelmä on ylivertainen siihen verrattuna.


      • anonyymi_prp
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Hei, kiitos kirjoituksestasi.

        Siinä oli paljon asiavirheitä. En lähde tässä avaamaan kaikkia muuta puutun räikeimpään virheeseesi; "auton pitää olla ajossa 20 h per päivä". Tämä väitteesi on silkkaa pötyä. Oikein reitittämällä riittää kun auto ajaa 7,5 h päivässä. Näin toimien autoilija saa hyvän tuoton työstään. Ei tarvitse ajella kuin arkipäiväisin. Esim, Uberin reititys on hyvä, mutta kehittämäni jätjetelmä on ylivertainen siihen verrattuna.

        Kerro lisää reitityksestäsi, en ole moisesta kuullutkaan.


      • anonyymi_Be9
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Hei, kiitos kirjoituksestasi.

        Siinä oli paljon asiavirheitä. En lähde tässä avaamaan kaikkia muuta puutun räikeimpään virheeseesi; "auton pitää olla ajossa 20 h per päivä". Tämä väitteesi on silkkaa pötyä. Oikein reitittämällä riittää kun auto ajaa 7,5 h päivässä. Näin toimien autoilija saa hyvän tuoton työstään. Ei tarvitse ajella kuin arkipäiväisin. Esim, Uberin reititys on hyvä, mutta kehittämäni jätjetelmä on ylivertainen siihen verrattuna.

        Nyt se liimatuubi kiinni, Ei tee hyvää sulle toi liiman haistelu.


      • ViidenTähdenAI
        anonyymi_Be9 kirjoitti:

        Nyt se liimatuubi kiinni, Ei tee hyvää sulle toi liiman haistelu.

        Ei vielä, nuuhkin vielä hetken.


    • ViidenTähdenAI

      Karvoja, karvoja kasvaa aina vain enemmän. Kohta olen pelkkää karvaa.

      • ViidenTähdenAI

        Yllä oleva kommentti on jonkun sairaan yksilön tekemä postaus. Tässä aito ja alkuperäinen ViidenTähdenAI ex ViidenTähdenUber.

        Vastaan mielelläni jatkossakin kysymyksiinne. Uutuutena on täydellinen lakitietämys yhdessä lakitiimini kanssa.


      • TeroY
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Yllä oleva kommentti on jonkun sairaan yksilön tekemä postaus. Tässä aito ja alkuperäinen ViidenTähdenAI ex ViidenTähdenUber.

        Vastaan mielelläni jatkossakin kysymyksiinne. Uutuutena on täydellinen lakitietämys yhdessä lakitiimini kanssa.

        Oletko tiivis?


      • ViidenTähdenAI
        TeroY kirjoitti:

        Oletko tiivis?

        Kiitos kysymästä, en täysin. Välillä, varsinkin öisin tapahtuu vahinko jolloin kastelen vuoteeni.

        Ajoittain myös päivisin minulla lirahtaa housuihin nestettä ,varsinkin sellaisissa tilanteissa jossa joudun puhumaan tai kohtaamaan muita ihmisiä kuin äitini.


      • TeroY
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Kiitos kysymästä, en täysin. Välillä, varsinkin öisin tapahtuu vahinko jolloin kastelen vuoteeni.

        Ajoittain myös päivisin minulla lirahtaa housuihin nestettä ,varsinkin sellaisissa tilanteissa jossa joudun puhumaan tai kohtaamaan muita ihmisiä kuin äitini.

        Aha, voi v.....


      • TammenTane
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Kiitos kysymästä, en täysin. Välillä, varsinkin öisin tapahtuu vahinko jolloin kastelen vuoteeni.

        Ajoittain myös päivisin minulla lirahtaa housuihin nestettä ,varsinkin sellaisissa tilanteissa jossa joudun puhumaan tai kohtaamaan muita ihmisiä kuin äitini.

        Mitä muuta sinulta voisi odottaakkaan?


      • ViidenTähdenAI
        TammenTane kirjoitti:

        Mitä muuta sinulta voisi odottaakkaan?

        Minulla on todettu jakomielitauti jo vuosia sitten. Ajoittain saamani lääkehoito auttaa, mutta usein on pitkiä, sekavia kausia, jonka aikaisia kirjoituksia saatte sitten lukea täältä.

        Noiden jaksojen aikana kuvittelen olevani vaikka mitä, esim. johtava asiantuntija ministeriössä, lakimies, uber/taksikuski, eläke uudistaja, markkinoinin asiantuntija sekä taksialasta kaiken tietävä. Runoja ja laulun sanoja myös teen pahimman psykoosin aikana.


    • AsiakasMäOon

      Milloin pitää antaa kuitti?

      • ViidenTähdenAI

        Kiitos hyvästä kysymyksestä.

        Lakimiestiimini kanssa pohdimme tätä asiaa ja vastauksemme on että kuitti pitää antaa silloin kun asiakas sitä pyytää- Ministeriössä kantamme on että kuittia pitää tarjota aina maksutapahtuman yhteydessä.

        Keskustelin myös äitini kera asiasta ja kysyin saako hän aina kuitin kun tekee ostoksia? Äiti sanoi että kyllä sitä paikallisessa aina tarjotaan kuittia mutta hän on itse niin kuitti humalatilansa vuoksi ettei viitsi ottaa kuittia. Rami kuittasi asian totena.


    • ViidenTähdenAI

      Lisää kysymyksiä kiitos. Minä ja lakimiestiimini odotamme hyviä kysymyksiä joihin vastaamme mielellämme.

      • ViidenTähdenAI

        Itselläni on kysymys mihin en ole saanut vastausta. Paljonko taksipesijälle maksetaan palkkaa? Tuo homma on unelmatyöni.


      • Taksinpesijä
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Itselläni on kysymys mihin en ole saanut vastausta. Paljonko taksipesijälle maksetaan palkkaa? Tuo homma on unelmatyöni.

        Bruttona reilut 1 700,./kuussa. On myös minun unelmaduuni.


      • ViidenTähdenBolt
        Taksinpesijä kirjoitti:

        Bruttona reilut 1 700,./kuussa. On myös minun unelmaduuni.

        Terve, olisi kiva tavata ja jutella kanssasi unelmatyöstämme.


      • Taksinpesijä

        Ei ole. En halua nähdä sinua. Liimanhaistelijat eivät pääse tapaamaan minua.


      • ViidenTähdenAI
        Taksinpesijä kirjoitti:

        Ei ole. En halua nähdä sinua. Liimanhaistelijat eivät pääse tapaamaan minua.

        Nyt minulle tuli itku. Noh, vietän taas huomisen päivän kirjaston koneella ja tehtailen tänne asiantuntija kommentteja eri keskusteluihin ja uusia älykkäitä aloituksia.


    • ViidenTähdenAI

      Minulla on todettu jakomielitauti jo vuosia sitten. Ajoittain saamani lääkehoito auttaa, mutta usein on pitkiä, sekavia kausia, jonka aikaisia kirjoituksia saatte sitten lukea täältä.

      Noiden jaksojen aikana kuvittelen olevani vaikka mitä, esim. johtava asiantuntija ministeriössä, lakimies, uber/taksikuski, eläke uudistaja, markkinoinin asiantuntija sekä taksialasta kaiken tietävä. Runoja ja laulun sanoja myös teen pahimman psykoosin aikana.

      • HuolestunutÄitisi

        Totta kirjoitit.


      • ViidenTähdenAI
        HuolestunutÄitisi kirjoitti:

        Totta kirjoitit.

        Aina pysyn totuudessa.


    • Pennanen

      Sinulla on paljon tietoa taksi hommista ja popcorneista saunan porakaivon polkupyörän pinnoihin laitosta olet todella ammattitaitoinen ihminen sinut olisi kyllä tosi kiva tavata ja käydä syömässä tai tilata pizza takista ruokaa anyway

      • ViidenTähdenAI

        Kiitos kannustavasta kommentistasi. Kuten varmasti tiedät toimin asiantuntijana ministeriössä ja vaikutin merkittävästi liikennekaarihankkeen toteutumiseen.

        Työskentelen lakimistiimini kanssa KKV:n apuna myös. Autan mielelläni myös taksinkuljettajia heitä koskevissa asioissa. Tuo ammattikuntahan tulee katoaman vajaan viiden vuoden kuluessa robottitaksien ansiosta. Kannattaa nyt pikaisesti kouluttautua uuteen ammattiin ettei jää tyhjän päälle.


      • Kaiskoo
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Kiitos kannustavasta kommentistasi. Kuten varmasti tiedät toimin asiantuntijana ministeriössä ja vaikutin merkittävästi liikennekaarihankkeen toteutumiseen.

        Työskentelen lakimistiimini kanssa KKV:n apuna myös. Autan mielelläni myös taksinkuljettajia heitä koskevissa asioissa. Tuo ammattikuntahan tulee katoaman vajaan viiden vuoden kuluessa robottitaksien ansiosta. Kannattaa nyt pikaisesti kouluttautua uuteen ammattiin ettei jää tyhjän päälle.

        Ja tämäkin tarina on tosi......


    • Tommola

      Ja Minäkin olin ennen taksinkuljettajana olen huomioinut sinun tieto Taitosi jotenkaan ryhdyn poliitikoksi meillä alkaakin aamukokous nyt 9.00 olen tilannut sinne aamupala ja kuuntelen siellä Mitä puheenjohtajalla on kerrottavaa mutta minulla on vielä pitkä matka sinunlaisesi ammattitaitoisen ihmiseen Kyllä on taksinkuljettajana paljon opittavaa olen pennasen kaveri

      • ViidenTähdenAI

        Voisit aluksi opetella kirjoittamaan.


    • ViidenTähdenAI

      Olin tovin lepäämässä ja palasin takaisin. Odottelen lakimiestiimini kanssa uutta kysymystulvaa.

      • ViidenTähdenAI

        Kysymyksiä kiitos, avaan rajapinnat taksienpysäkeistä ja aikatauluista. Kysykää ihmeessä.


    • VeijoEssoo

      Missä on lähin taksipysäkki ja mistä löydän aikataulut takseille?

      • ViidenTähdenAI

        Ministeriö lähettää sinulle tieto piakkoin. Lakimiestiimini tekee aikataulut ohjeistukseni mukaan.


      • VeijoEssoo
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Ministeriö lähettää sinulle tieto piakkoin. Lakimiestiimini tekee aikataulut ohjeistukseni mukaan.

        Niin varmasti, mihin osoitteeseen?


      • ViidenTähdenAI
        VeijoEssoo kirjoitti:

        Niin varmasti, mihin osoitteeseen?

        Lakimiestiimini on sinuun yhteydessä huomenna. Itse ajalen huomenna Teslallani ulkiksia ja liikemiehiä lentokentälle ja kokouksiin.


    • Mersuisäntä

      Onko Mercedes-AMG E 63 S 4matic tarkoituksenmukainen ja taloudellinen auto taksiliikennettä ajatellen?

      • ViidenTähdenAI

        On oiva valinta. Suosittelen kuitenkin hankkiman Teslan.

        Uusi autoni on Tesla Model X autopilotilla. Olen ajanut varmaan 10 500km autopilotilla ilman mitään ongelmia, auto navigoi esimerkiksi Jakomäestä Keilaniemeen ilman että minun tarvitsee kertaakaan koskea rattiin tai mihinkään. Jää aikaa hyväillä itseäni.

        Tai teknisesti pidän kyllä toista kättä ratilla koska Tesla poistaa autopilotin mikäli näin ei toimi. Toisella kädellä hyväilen itseäni.

        En kuitenkaan ole kääntänyt rattia missään vaiheessa itse.


      • Ex-pääluottamusmies

        Eiks tätä sonnansuoltajaa saa millään pois puhumasta p... aa?


    • Anonyymi

      Etsin töitä, toimin asiantuntijana monessa ministeriössä. Teslaa minulla ei ole enään koska vuoti vei sen. Tarjotkaa töitä, kiitos.

      ViidenTähdenAGI

      • Anonyymi

        Ei tarjota töitä, veikö vuoti siis leikkiautosi. Voi voi.


    • Anonyymi

      Missä olit kun järkeä jaettiin?

    • Anonyymi

      Miten tulet vaikuttamaan uuden hallituksen lupaamaan korjauksiin pilalle menneeseen taksi uudistukseen? Sinullahan on alan suurin tietämys ja oma lakimiestiimi. Samassa yhteydessä kysyn miten aioit vaikkuttaa siihen että ihannoimasi Uber saadaan kannattavaksi?

      • Anonyymi

        Terve, kiitos kysymyksistä.

        Minulta on pyydetty asiantuntija lausunto aiheeseen miten taksilakia tulisi muuttaa. Lakimiestiimini valmistelee uutta lakia johdollani. Palaan tähän myöhemmin.

        Uberia ei valitettavasti saada nykyiselle kulurakenteella kannattavaksi. Olen tekemessä Uberille tarvittavia korjausliikkeitä.

        ViidenTähdenAI


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terve, kiitos kysymyksistä.

        Minulta on pyydetty asiantuntija lausunto aiheeseen miten taksilakia tulisi muuttaa. Lakimiestiimini valmistelee uutta lakia johdollani. Palaan tähän myöhemmin.

        Uberia ei valitettavasti saada nykyiselle kulurakenteella kannattavaksi. Olen tekemessä Uberille tarvittavia korjausliikkeitä.

        ViidenTähdenAI

        Joopa joo.....


    • Anonyymi

      Miksi taksit pysäköi niin että aiheuttavat haittaa muulle liikenteelle?

      • Anonyymi

        Siksi koska asiakas pitää jättää pois kyydistä. Kyydissä voi olla liikuntarajoitteinen henkilö.


    • Anonyymi

      Miksi takseissa on se kpu katolla? Eihän uberillakaan ole kupua ja silti kaikki osaavat mennä niihin.

      • Anonyymi

        Hyvä kysymys. Lakimiestiimini kanssa otamme tämän pohdintaan perjantaina ministeriössä. Tulen ehdottamaan kuvun poistoa. Se on tarpeeton.

        ViidenTähdenAI


    • Anonyymi

      Mikä on paras auto taksiksi?

    • Anonyymi

      Joudun nyt kysymään kerrankin Teiltä arvon seuraajani.

      Toisessa tämän palstan keskustelussa https://keskustelu.suomi24.fi/t/16092612/taksinpesijan-tyo-paras-tyopaikka-ikina! minulta kysyttiin, mikä on lakimiestiimini Kaiden taksi Corollan juoksu?

      Tunnemme luonnollisesti myötähäpeää tätä kysyjää kohtaan. Kysymykseni kuuluu; Mikä saa ihmisen kysymään noin tyhmiä? Ei lakimiestiimini Kaiden taksi Corolla juokse mihinkään.


      T. Ystävänne ViidenTähdenUber

      • Anonyymi

        Kuten todettua, juoksua ei ole olemassa takseilla kuten olen todennut.

        Terkkuja kaikille Uber fredeille sinne Uber tolpalle.

        T. Ystävänne ViidenTähdenUber


    • Anonyymi

      Mikä on paras mittari taksiin?

    • Anonyymi

      Paljonko taksipesijänä sait palkkaa?

      T Ystäväsi Timppa U

    • Anonyymi

      Lähtikö kilvet ratsiassa?

    • Anonyymi

      Paljonko taksari saa palkkaa?

    • Anonyymi

      sähkö vai diesel voimanlähteeksi taksiin

      • Anonyymi

        Kiitos kysymyksestä. Ei kumpikaan. Kaasu on paras.


    • Anonyymi

      Tienaako taksissa niin paljon oikeesti että voi asua Westsendissä niinkuin sinä olet kertonut asuvasi? Kerrotko samalla missä tämä Westsend on?

      • Anonyymi

        Taksissa tienaa niin paljon, että on varaa käydä vaikka joka päivä kultaisessa suihkussa.


    • Anonyymi

      Arvoisa herra Jakomäki. Koska Kovanen tekee konkurssin? Se lafka on paljon pahempi kyykyttäjä kuin Taksi Helsinki.

      Ysyävälkisin terveisin
      Ex-riistetty.

      • Anonyymi

        Anteeksi äskeinen typoni. Korkki on ollut auki jo 4 tuntia.


      • Anonyymi

        5 miljoonan liikevaihto, tappiota 19,8 miljoonaa vuodelta 2019. mitäs luulet kauanko on pystyssä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5 miljoonan liikevaihto, tappiota 19,8 miljoonaa vuodelta 2019. mitäs luulet kauanko on pystyssä...

        Keväällä loppuu.


      • Anonyymi

        Eikös K laittanut kaikki palkkakuskit pihalle ja yritää hankkia fränkkäreitä fixutaksin alle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5 miljoonan liikevaihto, tappiota 19,8 miljoonaa vuodelta 2019. mitäs luulet kauanko on pystyssä...

        Cabonline ei ole onnistunut ottamaan kuin pienen siivun KELA- ja kaupunkikorttikyydeistä, joten eiköhän tappio ole laskennallista omaisuuden ja liikearvon alaskirjausta. Tuskin on vielä heittämässä pyyhettä kehään, mutta keventää organisaatiota ja siirtää riskit yrittäjille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Cabonline ei ole onnistunut ottamaan kuin pienen siivun KELA- ja kaupunkikorttikyydeistä, joten eiköhän tappio ole laskennallista omaisuuden ja liikearvon alaskirjausta. Tuskin on vielä heittämässä pyyhettä kehään, mutta keventää organisaatiota ja siirtää riskit yrittäjille.

        Missä ne ajaa kelaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5 miljoonan liikevaihto, tappiota 19,8 miljoonaa vuodelta 2019. mitäs luulet kauanko on pystyssä...

        2018-2019 Kovanen muutti huomattavasti suurempiin tiloihin Valimontie 21:een sopivasti vähän ennen feikkipandemiaa. Autohalli on ainakin tuplasti edellistä suurempi ja sen remontti oli kallis. Mahtaa olla kiva ylläpitää nyt ajojen vähennyttyä ylisuurta toimitilaa. Toisaalta Cabonlinelta löytyy puskuria.

        Ps. Cabonlinen omistavat kulissien takana kiinalaiset rahoittajat/sijoittajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2018-2019 Kovanen muutti huomattavasti suurempiin tiloihin Valimontie 21:een sopivasti vähän ennen feikkipandemiaa. Autohalli on ainakin tuplasti edellistä suurempi ja sen remontti oli kallis. Mahtaa olla kiva ylläpitää nyt ajojen vähennyttyä ylisuurta toimitilaa. Toisaalta Cabonlinelta löytyy puskuria.

        Ps. Cabonlinen omistavat kulissien takana kiinalaiset rahoittajat/sijoittajat.

        19,8 miljoonaa tappiota on siinä puskuria.....


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe