Onko tuoreita kokemuksia miten avioeron osituksessa otetaan huomioon itselle otetun vapaaehtoisen eläkevakuutuksen säästöt? Avioehtoa ei ole. Kuuluvatko nuo ositettavaan varallisuuteen vai ei?
eläkevakuutussäästöt avioeron osituksessa?
8
79
Vastaukset
- Syvällä
Kuuluvat.
- Kakkossmiess
Kyllä
- Osa-aikaeläkeläinen
Kaikki muut taitavat kuulua paitsi henkilöstörahasto-osuus. Siitä on oma lakinsa, eikä siihen pääse voutikaan kiinni, sanoi kokenut juristi.
- mekkkk
Helpommalla pääsee kun ositukseen otetaan vain yhteinen omaisuus ja se omaisuus mikä on vain toisen nimissä niin ei oteta eikä omia sijoituksia jotka on vain itse rahoittanut. Avioehto olisi aina hyvä tehdä kun naimisiin menee ettei omat säästöt mene jakoon.
- Meniköoikeenentiedä
Kyllä kaikki johon olet osallinen, minun vanhempien perikunnan omaisuus oli myös avioeron jyvityksessä mukana. Jopa minun työvälineet, kaikki. Kaikki omaisuus johon olin osallinen ja tämän vaati oikeusavustaja.
- Osa-aikaeläkeläinen
Minulla kävi aikoinaan tuuri kun ex-eukkoni haki eroa minusta ennen isäni kuolemaa. Muutenhan sillä akalla oli tarkoitus tehdä tilanteeni mahdollisimman hankalaksi. Jälkeenpäin olen ajatellut että olisi alkanut melkoinen teurastus, jos osuuteni perikunnasta olisi sekin mennyt jakopottiin.
Avioehtosopimus oli valmiiksi kirjoitettuna, aikoinaan, mutta kun exäni äiti kielsi allekirjoittamasta sitä. Aikookos se erota... - mekkkk
Osa-aikaeläkeläinen kirjoitti:
Minulla kävi aikoinaan tuuri kun ex-eukkoni haki eroa minusta ennen isäni kuolemaa. Muutenhan sillä akalla oli tarkoitus tehdä tilanteeni mahdollisimman hankalaksi. Jälkeenpäin olen ajatellut että olisi alkanut melkoinen teurastus, jos osuuteni perikunnasta olisi sekin mennyt jakopottiin.
Avioehtosopimus oli valmiiksi kirjoitettuna, aikoinaan, mutta kun exäni äiti kielsi allekirjoittamasta sitä. Aikookos se erota...Avioehto pitää laatia ennen kuin on naimisissa ja se voi laittaa avioliiton ehdoksi eli jos ei allekirjoita niin ei mennä naimisiin ja niin edelleen.
- Voitehdäaviossa
mekkkk kirjoitti:
Avioehto pitää laatia ennen kuin on naimisissa ja se voi laittaa avioliiton ehdoksi eli jos ei allekirjoita niin ei mennä naimisiin ja niin edelleen.
Voi sen avioliitossakin tehdä.
Pitää vain muistaa viedä se rekisteröitäväksi maistraattiin ,sitte se on vasta toimiva.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631463Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on681274Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä261271Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2151144- 1271086
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3171009Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2241002- 42949
- 72915
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että272913